SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:29 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Leuk! Is ze in het echt net zo mooi als op de foto's?
Sinds ik 30+ ben is iedere keer dat ik geen alcohol drink een reden om te vragen of ik zwanger ben. Ik snap oprecht niet hoe mensen erbij komen, want ik drink sowieso niet zo vaak. Ik ken ook wel van die mensen bij wie je je als ze geen witte wijn bestellen afvraagt of ze zwanger zijn of aan de medicijnen zitten, maar ik hoor er echt niet bijquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja het blijft toch gek hoe verbaasd mensen reageren als je niet drinkt. Ik zit denk ik gemiddeld nog onder 1 consumptie per week, de meeste weken niet, af en toe een wijntje als ik lekker uit eten ben en misschien 2-3x per jaar dat ik echt wat meer drink op bijzondere feestjes.
Kunnen we helpen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:05 schreef mrspoeZ het volgende:
Gvdgvd mijn verbeterplan (tentamen) loopt vast. Stress is goed voor de kCalverbranding toch?
Da's superliefquote:
Ooooh, je bedoelde letterlijk, ik dacht in figuurlijke zinquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:15 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Da's superlief![]()
Ik heb WOrd maar afgesloten en ben met het herstelbestand opnieuw begonnen. Twee pagina's weg. Note to self: auto-opslaan aanzetten.
Dank je wel!
+1quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:32 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik kan geen kerstdiner verzinnen voor eerste kerstdag. Grrrr
Dag ervoor 5 gangen diner bij een chinees, dag erna grill/wok/gourmet bij schoonouders..quote:
Blijven plakken?quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:39 schreef Shandaly het volgende:
Ik hoef geen kerstdiner te verzinnen voor eerste kerstdagWe zijn uitgenodigd bij mijn schoonzusje, en ik hoorde plannen over uitgebreid diner (dus geen gourmet). En we mogen ook nog eens blijven slapen
![]()
Wel nog verzinnen wat we tweede kerstdag gaan doen...
Dat klinkt briljantquote:
Oh stiekem vind ik het wel prima. Geen stijf gedoe zoals in restaurant, dat hou ik geen 3 avonden volquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij hebben gegourmet met sinterklaas, ben blij dat we dat niet nog een keer gaan doenoverrated..
Kan ik ook wel weer eens doen ja. Goed idee. Krijg er meteen trek in.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef motorbloempje het volgende:
Tweede kerstdag:
Tortillawraps! Zelf vullen. Met gehakt. En guacamole, kaas, saus, sla, paprika, etc.
ik werd zondag tot twee keer toe gediscrimineerdquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sinds ik 30+ ben is iedere keer dat ik geen alcohol drink een reden om te vragen of ik zwanger ben. Ik snap oprecht niet hoe mensen erbij komen, want ik drink sowieso niet zo vaak. Ik ken ook wel van die mensen bij wie je je als ze geen witte wijn bestellen afvraagt of ze zwanger zijn of aan de medicijnen zitten, maar ik hoor er echt niet bij
[..]
Kunnen we helpen?
Tijd van de maand in aantocht?quote:Op woensdag 23 december 2015 07:24 schreef Shandaly het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Snap er niets van... zo gek waren de laatste dagen toch niet.
als het aan mij lag werd tweede kerstdag ook afgeschaft. Daarom doen we ook gewoon eten zoals we normaal zouden doen. Met als enige verschil dat we nu met 6 man normaal doenquote:Op woensdag 23 december 2015 00:31 schreef Isabeau het volgende:
Misschien ben ik een beetje raar, maar dat hele 'tweede kerstdag' zegt me echt helemaal niets en ga dan ook zeker niet anders eten dan anders. De dag komt een beetje over als een extra vrije shopdag of de dag-voor-de-andere-familie (die je dus niet op 1e kerstdag hebt bezocht). Daarbij kent mijn vriend het hele principe van 2e kerstdag niet en snapt er al helemaal niets van. Die begrijpt weer niet dat kerstavond eigenlijk geen ding is hier![]()
Kerstdiner ga ik wel helpen klaarmaken, maar niet zelf verzonnen. Dat scheelt weerOh, we nemen wel de Engelse Christmaspudding mee voor bij het chocoladedessert.
Dat is meer hoe je het zelf invult denk ikquote:Op woensdag 23 december 2015 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
Het is meer het alles alles alles willen met allerlei feestdagen, ik vind het een meevaller dat Nederland nog niet aan Thanksgiving zit, zeg maar. Vakantie, samenzijn, etc. prima, maar dat kan ook zonder alles door te draven en de druk te voelen alles maar veel en altijd te doen. Dat hele je volstouwen met de kerstdagen (en nu ook pasen) vind ik gewoon stom
en hoe minder je er een labeltje aan hangt, hoe minder mensen het doen. Zeg maar.
En als ze allebei gescheiden zijn is het helemaal feest. Ik pleit voor Kerstavond én derde Kerstdag. Heerlijk lijkt me dat, zo'n cocon van rustquote:Op woensdag 23 december 2015 09:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Als je ouders en schoonouders vrij ver uit elkaar wonen en je hebt alleen OV is 2 kerstdagen toch wel handig
ja dat ongeveer eigenlijk... Hoe doen ze het in landen met alleen eerste kerstdag dan? Welke familie wordt er uitverkoren?quote:Op woensdag 23 december 2015 09:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Als je ouders en schoonouders vrij ver uit elkaar wonen en je hebt alleen OV is 2 kerstdagen toch wel handig
Dat idd!quote:Op woensdag 23 december 2015 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap dan weer niet zo goed waarom er zoveel aversie is tegen meerdere kerstdagen. De meeste mensen hebben vakantie, het is donker en meestal ook koud. Mensen hebben de intuïtieve neiging gezellig tegen elkaar aan te kruipen, prima toch? Iedereen zijn manier
HIer zijn er ook twee 'kerstdagen': kerstavond en eerste kerstdag. 'tweede kerstdag' is 'boxing day', waar iedereen eigenlijk weer normaal doet volgens mij, of gewoon gaat zuipen omdat het een vrije dag is, en Britten altijd gaan zuipen zodra ze een extra vrije dag hebben gevolgd door een weekendquote:Op woensdag 23 december 2015 09:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja dat ongeveer eigenlijk... Hoe doen ze het in landen met alleen eerste kerstdag dan? Welke familie wordt er uitverkoren?
Daar vieren ze ook Kerstavond. Zelfde idee dusquote:Op woensdag 23 december 2015 09:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja dat ongeveer eigenlijk... Hoe doen ze het in landen met alleen eerste kerstdag dan? Welke familie wordt er uitverkoren?
Doe mij dan maar gezellig eten met familie. Zuipen om het zuipen heb ik al helemaal niks mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
HIer zijn er ook twee 'kerstdagen': kerstavond en eerste kerstdag. 'tweede kerstdag' is 'boxing day', waar iedereen eigenlijk weer normaal doet volgens mij, of gewoon gaat zuipen omdat het een vrije dag is, en Britten altijd gaan zuipen zodra ze een extra vrije dag hebben gevolgd door een weekend
nah kijk, geen verschil dus maar slechts een dag verplaatst.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
HIer zijn er ook twee 'kerstdagen': kerstavond en eerste kerstdag. 'tweede kerstdag' is 'boxing day', waar iedereen eigenlijk weer normaal doet volgens mij, of gewoon gaat zuipen omdat het een vrije dag is, en Britten altijd gaan zuipen zodra ze een extra vrije dag hebben gevolgd door een weekend
Ik zeg toch nergens dat het hier 'beter' is ofzo? Ik zeg alleen dat het voor mij allemaal niet zo geregeld hoeftquote:Op woensdag 23 december 2015 09:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nah kijk, geen verschil dus maar slechts een dag verplaatst.
ik heb het ook niet over beter hoor. Als het aan mij lag dan was er kerstavondquote:Op woensdag 23 december 2015 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het hier 'beter' is ofzo? Ik zeg alleen dat het voor mij allemaal niet zo geregeld hoeftIs iets persoonlijks. En gelukkig ligt het ook niet allemaal aan mij, want als andere dingen 'aan mij hadden gelegen' dan waren er een boel dingen afgeschaft
Ja oke daarvoor was het ook al een heidenfeest natuurlijk. Maar we vieren toch echt de geboorte van Jezus en toch gaat er nog maar zo'n klein percentage van de mensen naar de kerk met kerst of pasen, maar doen wel aan de rest mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Kerst zoals we het kennen is dan ook eigenlijk niet Christelijk, met boom en lichtjes etc.
*boks*quote:Op woensdag 23 december 2015 09:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb het ook niet over beter hoor. Als het aan mij lag dan was er kerstavond
Ik wilde vroeger altijd naar de kerstnachtdienst. Want dan mocht ik langer opblijvenquote:Op woensdag 23 december 2015 09:41 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben zo'n een die alleen met kerstavond in de kerk zit.
als ze ouder zijn dan anderhalf loopt dat wel losquote:Op woensdag 23 december 2015 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hopelijk stikken de kinderen niet in maltesers. Die moeten we maar voor ze prakken, ofzo.
'Probleem' met die instelling is dat je dan op een gegeven moment met z'n tweeën met kerst zit, altijd, omdat je kint dan met eigen partner en eventuele kinten eigen kerst zit te vieren op kerstquote:Op woensdag 23 december 2015 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoop overigens wel dat ik ooit die klote cyclus doorbroken krijg van álle families moeten bezoeken tijdens die twee dagen. Ik heb nu zelf een gezin, wij gingen ook niet altijd naar alle families toen ik kindje was, mijn man ook niet, dus ik zou "later" graag gewoon ook een kerstdag als gezin vieren.
Ah, mooi, de jongste is net 2,2.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als ze ouder zijn dan anderhalf loopt dat wel los
Edit: tenzij ze nog gepureerd eten krijgen natuurlijk
Welnee, dan bel ik gewoon mijn vrijgezelle kluizenaar broerquote:Op woensdag 23 december 2015 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'Probleem' met die instelling is dat je dan op een gegeven moment met z'n tweeën met kerst zit, altijd, omdat je kint dan met eigen partner en eventuele kinten eigen kerst zit te vieren op kerst
hahaha ja omgquote:Op woensdag 23 december 2015 09:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou.. M'n moeder zegt altijd "je hóeft niet te komen.." maar op zo'n zure toon waar acute schrapping uit het testament uit doorklinkt. Ik heb ook geen broers of zussen dus ik voel me ook wel verplicht..
En voetballen gaan kijken.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat doen alle vrouwen toch?quote:Op woensdag 23 december 2015 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
Je vraagt 100x wat ze voor d'r verjaardag wil omdat je anders niets weet.
"NIETS, IK HOEF NIETS!"
En ik ben sowieso heel slecht in cadeaus en cadeaus bedenken, dus dan doe je niets.
En dan is ze teleurgesteld.
FFS. Vrouw
Dat laatste is hier ook het grote probleem. Alles waarvan ik weet dat ze 't wil hebben koopt ze zelf al. Dus ik moet al iets verzinnen waarvan ze zelf niet weet dat ze het wil hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Wij doen gewoon niet aan cadeaus![]()
Helemaal niet, eigenlijk. Behalve dan nu voor de vorm omdat we iets nodig hadden en het toch een paar dagen later hadden gekocht
Met verjaardagen gaan we liever samen een avondje uit eten ofzo, of naar de film. Iets samen doen vinden we sowieso veel leuker, en verder hebben we alles al![]()
Bleh, maltesersquote:Op woensdag 23 december 2015 09:43 schreef motorbloempje het volgende:
IAN, om te vieren dat de schoonfamilie weer eens hier is bak ik vanavond deze voor morgen:
http://www.taste.com.au/recipes/33237/amazing+maltesers+cake
Wel een iets kleinere versie![]()
Ik neem gewoon altijd bloemen mee. Daar wordt iedereen toch blij van?quote:Op woensdag 23 december 2015 10:26 schreef motorbloempje het volgende:
Stel gewoon voor om helemaal geen cadaeus te doen. Of neem haar als cadeau mee winkelen ofzo en dat ze wat uit mag kiezen ofzo![]()
Ik weet 't ook niet hoor, verder, maargoed, zoiets?
Hmm, ik zou echt honderd dingen kunnen bedenken die ik liever eet voor die hoeveelheid kcalquote:Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef MutedFaith het volgende:
Even kijken of ik de 1 euro big mac van vandaag in mijn kcal kan passen.
Daar was ik meteen mee begonnen vorig jaarquote:Op woensdag 23 december 2015 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoop overigens wel dat ik ooit die klote cyclus doorbroken krijg van álle families moeten bezoeken tijdens die twee dagen. Ik heb nu zelf een gezin, wij gingen ook niet altijd naar alle families toen ik kindje was, mijn man ook niet, dus ik zou "later" graag gewoon ook een kerstdag als gezin vieren.
Zoek gewoon je eigen cadeaus uit, opgelost. Dan krijg jij tenminste ook iets leuksquote:Op woensdag 23 december 2015 10:19 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat doen alle vrouwen toch?
Mijn vrouw in elk geval ook. En het enige wat ik slechter kan doen dan zonder cadeau aankomen, is met het verkeerde cadeau aankomen. Want dan 'snap ik er helemaal niets van' en 'begrijp ik haar nooit'. Ik 'luister sowieso al niet' en 'doe toch nooit moeite voor wat leuks'. En dan maakt 't niet uit of dat ik iets vet liefs gezien heb en meegenomen, of met een half fortuin aan juwelen thuis kom.
En ik krijg dan meestal een x-box spel dat ik zelf niet gekocht zou hebben en een trui en ben er wel tevreden mee. Want ik ben altijd blij met cadeaus. Serieus, je kunt me sokken en een boxershort inpakken en geven en ik ben al blij dat ik wat krijg.
/rant.
Nou, ik zal het nooit hardop uitspreken naar een gever, maar bloemen zijn toch van die dingen die gezellig dood staan te gaan in je huisquote:Op woensdag 23 december 2015 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik neem gewoon altijd bloemen mee. Daar wordt iedereen toch blij van?
Een plantje danquote:Op woensdag 23 december 2015 10:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ik zal het nooit hardop uitspreken naar een gever, maar bloemen zijn toch van die dingen die gezellig dood staan te gaan in je huisSinds ik me dat bedacht, heb ik bijna nooit meer bloemen gekocht. Planten gaan hier overigens ook meestal dood hoor, daar niet van
![]()
Ja, dat is wel het voordeel ervan. Ik vind het vooral belangrijk dat het katveilig is allemaal, ik weet dat niet iedereen dol is op dieren, maar ik ben nogal gehecht aan de mijne. Als je dan een lepelplant krijgt ben je niet zo blijquote:Op woensdag 23 december 2015 10:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een plantje danIk heb zelf jarenlang als bloemist gewerkt, dus ik kan mooie bloemen altijd erg waarderen, ook al staan ze maar een week. Je wordt er zo blij van.. En je dringt ook niet iets aan iemand op, zoals eten, of iets wat permanent in je huis moet blijven staan. Dat vind ik juist wel weer het handige.
Daar heb ik niet zo'n last van, geloof ik... en hij ook niet. Hij kan heus leuke dingen uitzoeken, maar is ook mega- megadruk en ik heb dan liever dat 'ie een middagje kan verbouwen dan dat 'ie op zoek moet naar een leuke lipstick.... maar ik vind een leuk cadeau ook belangrijker dan de verrassing bij alles dat meer dan 15 euro kost, zo'n beetjequote:Op woensdag 23 december 2015 10:50 schreef MutedFaith het volgende:
Nouja. Als je je eigen cadeau uit moet zoeken is er ook geen lol meer aan he. Dan kan ik t net zo goed zelf kopen..
De oplossing voor het probleem met mijn vrouw is nu trouwens dat ik een lijstje op mijn telefoon bijhoudt met alle dingen die ze me laat zien of aanwijst die ze leuk vindt.
Probleem deze kerst is dat ze afgelopen maandag precies met dat thuis kwam, wat ik al een week eerder voor haar gekocht had. En ik dus gisteren de hele dag op internet heb lopen zoeken naar iets anders.
Insert standaard zure comment dat alle mensen met een vagina inderdaad altijd precies hetzelfde doen.quote:
Ik had vorige week echt de meest goddelijke stroopwafel bij de wintereftelingquote:Op woensdag 23 december 2015 11:27 schreef DeLuna het volgende:
RIP 185kcal, voor een stroopwafelBeter check ik dat voordat ik er een eet.
Nou goed, hij was wel lekker
Die netgemaakte stroopwafels van de markt zijn inderdaad zo lekkerquote:Op woensdag 23 december 2015 11:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had vorige week echt de meest goddelijke stroopwafel bij de winterefteling![]()
Nog lekker warm.
Die smaken heerlijk, maar dan ben ik misselijk voor ik de wafel op heb. Heb ik alleen met de warme wafels.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:29 schreef Sarabi het volgende:
Ik had vorige week echt de meest goddelijke stroopwafel bij de winterefteling![]()
Nog lekker warm.
quote:Op woensdag 23 december 2015 15:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Mijn paps houdt ook van boeken maar die heeft echt álles al gelezen, dus ik heb nu dit gekocht: [ afbeelding ]
Zit er niet iets enigszins gezonds in die automaat?quote:Op woensdag 23 december 2015 13:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb heel erg zin in iets, maar het enige wat beschikbaar is, is de snoepautomaat. Ik kan me tot zover nog inhouden, maar arrrgggh.
Neequote:Op woensdag 23 december 2015 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zit er niet iets enigszins gezonds in die automaat?
Bij ons zit er ook ontbijtkoek in als gezonde snackquote:Op woensdag 23 december 2015 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
Zit er niet iets enigszins gezonds in die automaat?
Ja, oke, dat zit er geloof ik ook inquote:Op woensdag 23 december 2015 15:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij ons zit er ook ontbijtkoek in als gezonde snack
Dat knackebrodspul nog nooit geprobeerd. Dat lijkt me namelijk ontzettend chemische troepquote:Op woensdag 23 december 2015 15:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja, oke, dat zit er geloof ik ook inEn van die knackebrod met tomatensmeersel ertussen of zo, maar dan eet ik liever 3 dagen niets *gruwel*
Ja, mij ook, de kleur van dat tomatensmeersel is ook echt niet een kleur die voedsel normaal heeftquote:Op woensdag 23 december 2015 15:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat knackebrodspul nog nooit geprobeerd. Dat lijkt me namelijk ontzettend chemische troep
NOOIT DOEN. NOOIT NOOIT NOOIT. God wat is dat ranzigquote:Op woensdag 23 december 2015 15:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat knackebrodspul nog nooit geprobeerd. Dat lijkt me namelijk ontzettend chemische troep
0,69 tomaat in het gehele ding he, en de overgrote meerderheid is knäckebröd. Niet dat dat het enorm veel beter maakt, maar van die spread zal de verhouding vermoedelijk wel 5% oid zijnquote:
Wat zou er in moeten zitten om het enorm slecht te maken dan? Gaat meer om de verhoudingen denk ik. Er zitten sowieso meerdere soorten suiker en zout in, dat is natuurlijk logisch, maar hoeveel..quote:Op woensdag 23 december 2015 16:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Wetenswaardigheden
Tarwebloem (58%), plantaardig vet (palm, koolzaad shea), smeltkaaspoeder (kaas (8,4%), smeltzout: sodiumfosfaat), karnemelkpoeder, tarwemaltodextrine, gist, suiker, natuurlijke aroma’s, zout, magere melkpoeder, boter, tomaat (0,69%), basilicum (0,02%), voedingszuur: fosforzuur.
Lijkt mee te vallen met de slechterigheid.
Ghehe. Wat dacht je van de Albert Heijn to go triple chocolate cookies? 484 kcal per stuk... Die at ik vroeger pre-vegan dus best vaak. Tot ik las hoeveel erin zat.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:27 schreef DeLuna het volgende:
En ik vond het lekker. Maar ik hield dan ook niet van tomaten vroeger.quote:
Oh jemigquote:Op woensdag 23 december 2015 16:52 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ghehe. Wat dacht je van de Albert Heijn to go triple chocolate cookies? 484 kcal per stuk... Die at ik vroeger pre-vegan dus best vaak. Tot ik las hoeveel erin zat.
Vroeger, als ik bij een (superslank) vriendinnetje ging eten deelden we zo'n koekje met z'n 4 als toetje. En dan dacht ik altijd 'fuuu, wat zuinig, kon ze niet gewoon 4 van die koekjes halen'. Nu denk ik 'goh, waarom zou zij zo slank zijn geweest'quote:
Wow dat is een hoop tekst al! Het is bij jou dus echt een boek en geen verzameling van artikelen? Fijn iig, kun je met een lekker gevoel de kerst ingaan! En sterktequote:Op woensdag 23 december 2015 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn doel voor de kerst gehaald!
10.843 woorden, 40 pagina's (double spaced). Versie 1 van het eerste hoofdstuk (OK, hoofdstuk 4) van mijn PhD thesis is af!
Hoezee, jolijt! Bie.... oh nee, eerst nog naar de sportmassagemeneer*auw*
Dat is toch niet iets om zo verbaasd om te zijn? Zo'n ding weegt echt veel en is bijna puur chocoladequote:
Nope, het moet hier een monograaf zijn inderdaadquote:Op woensdag 23 december 2015 18:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wow dat is een hoop tekst al! Het is bij jou dus echt een boek en geen verzameling van artikelen? Fijn iig, kun je met een lekker gevoel de kerst ingaan! En sterkte
Ik denk daar nooit zo bij na. En nu ga je je er eens in verdiepen en dan ben ik wel verbaasd. Net zoals dat ik verbaasd ben dat een hele paprika ook maar 20kcal isquote:Op woensdag 23 december 2015 18:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is toch niet iets om zo verbaasd om te zijn? Zo'n ding weegt echt veel en is bijna puur chocoladeEen beetje muffin is ook al gauw >300 kcal..
quote:Op woensdag 23 december 2015 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
10.843 woorden, 40 pagina's (double spaced). Versie 1 van het eerste hoofdstuk (OK, hoofdstuk 4) van mijn PhD thesis is af!
Knap hoor, Motorbloempje. Hopelijk gaat de rest net zo soepeltjes.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Nu een biertje, maar eerst een douche, want de sportmasseur deed auw!quote:
Ik hoop dat je snel herstelt Mo. Ik mis het lopen zelf enorm maar heb er geen vertrouwen in dat het ooit goed komt. En aangezien jij nog veel meer/beter/verder/langer liep dan ik moet jij het wel helemaal verschrikkelijk missen nu.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nu een biertje, maar eerst een douche, want de sportmasseur deed auw!
(Maar mag wel weer voorzichtig gaan hardlopen!)
Ja, hoe gaat 't met jouw herstel?quote:Op woensdag 23 december 2015 19:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hoop dat je snel herstelt Mo. Ik mis het lopen zelf enorm maar heb er geen vertrouwen in dat het ooit goed komt. En aangezien jij nog veel meer/beter/verder/langer liep dan ik moet jij het wel helemaal verschrikkelijk missen nu.
Niet erg voorspoedig. Ben al sinds mei 2012 constant wel érgens geblesseerdquote:Op woensdag 23 december 2015 19:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, hoe gaat 't met jouw herstel?
Ja, op zich wel fijn als je je meer bewust wordt van dat soort dingen, dan kom je erachter dat afvallen helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn als je bepaalde producten gewoon laat staan, en van anderen heeeeel veel mag etenquote:Op woensdag 23 december 2015 18:54 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik denk daar nooit zo bij na. En nu ga je je er eens in verdiepen en dan ben ik wel verbaasd. Net zoals dat ik verbaasd ben dat een hele paprika ook maar 20kcal is
Daar komt het vaak wel op neer ja.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja, op zich wel fijn als je je meer bewust wordt van dat soort dingen, dan kom je erachter dat afvallen helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn als je bepaalde producten gewoon laat staan, en van anderen heeeeel veel mag eten
Dat lijkt me extreem lang voor een peesontsteking. Ben je niet bij een fysio of zo geweest?quote:Op woensdag 23 december 2015 20:04 schreef foetre het volgende:
Grrr ik heb ook een blessure een peesplaat ontsteking.Hoop dat ik er snel vanaf kom maar lees dat het soms een jaar kan duren😢
Nee dat niet ,is echt een overbelastingblessure .Doet ook geen echte pijn maar neem voor de zekerheid tot einde vh jaar sport rust.Heb mn fietsdoelstelling van dit jaar (7000km) toch al bereikt.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat lijkt me extreem lang voor een peesontsteking. Ben je niet bij een fysio of zo geweest?
Jeuh evenveel als een oliebol...quote:Op woensdag 23 december 2015 11:27 schreef DeLuna het volgende:
Ik had verwacht dat oliebollen veel meer kcal bevattenquote:
Ik had het hier vorige week bij de WW over. Ik denk dat een goed gemaakte oliebol net als een kroket ook niet mega vet is, alleen aan de buitenkant. Alleen vaak zijn ze in te koude olie gebakken en dan is het echt een vet-bol.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat oliebollen veel meer kcal bevatten
Ja, daar zit wel veel verschil inquote:Op woensdag 23 december 2015 21:17 schreef Zeester het volgende:
Ik had het hier vorige week bij de WW over. Ik denk dat een goed gemaakte oliebol net als een kroket ook niet mega vet is, alleen aan de buitenkant. Alleen vaak zijn ze in te koude olie gebakken en dan is het echt een vet-bol.
huuuh, van die sponzenquote:Op woensdag 23 december 2015 21:17 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik had het hier vorige week bij de WW over. Ik denk dat een goed gemaakte oliebol net als een kroket ook niet mega vet is, alleen aan de buitenkant. Alleen vaak zijn ze in te koude olie gebakken en dan is het echt een vet-bol.
Ik vind die van de kraam bij mij om de hoek heel lekker, maar als goed dieter heb ik ze dit jaar niet gehad dus ik sta niet in voor de kwaliteit op dit momentquote:Op woensdag 23 december 2015 21:20 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
huuuh, van die sponzen![]()
Een goeie oliebol is nog lastig te vinden. Iemand nog aanraders in de omgeving Amsterdam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 december 2015 21:21 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik vind die van de kraam bij mij om de hoek heel lekker, maar als goed dieter heb ik ze dit jaar niet gehad dus ik sta niet in voor de kwaliteit op dit moment.
Woon je daar? Grappig, daar kom ik regelmatig (langs). Leuke buurt, wordt ook steeds leukerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal morgen eens kijken, als ik het niet vergeet.
Ja, steeds leuker en steeds duurder. Mijn nieuwe onderburen betalen 2,5 keer mijn kale huurprijs. Ik ga nooit meer verhuizen!quote:Op woensdag 23 december 2015 21:22 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Woon je daar? Grappig, daar kom ik regelmatig (langs). Leuke buurt, wordt ook steeds leukerZal morgen eens kijken, als ik het niet vergeet.
Is ook zo, maar die bij mij in de buurt zijn nu al ranzig. Wil niet weten hoe die volgende week smaken.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:25 schreef Zeester het volgende:
Sowieso weet je trouwens pas dan of het echt lekkere bollen zijn. Dat ze nu lekker zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze op O&N als er een lange rij staat hun vet heet genoeg houden of gewoon in rap tempo zo veel mogelijk dingen verkopen want de mensen zijn volgend jaar toch vergeten hoe een bocht t was.
Je hebt ieder jaar zo'n ranglijst van het AD toch? Neem de hoogstgenoteerde in jouw buurt zou ik zeggenquote:Op woensdag 23 december 2015 21:20 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
huuuh, van die sponzen![]()
Een goeie oliebol is nog lastig te vinden. Iemand nog aanraders in de omgeving Amsterdam?
quote:Op woensdag 23 december 2015 22:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij waren op vakantie in de champagnestreek en hebben échte champagne, uit ons vakantiedorp. En ik vind oliebollen ook echt heerlijk. Normaliter zou ik er echt al wel een aantal op hebben inmiddels.. Ik denk dat ik mezelf er 2 toesta ofzo.
Mijn FitBit is de laatste 2 weken al niet erg blij met mij.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:29 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik doe 31/12 en 1/1 ook echt mijn fitbit niet aan. Hoewel ik 31/12 denk ik wel aan honderdmiljoen stappen zou komen gaat mijn sedatieve staat van 1/1 dat teniet doen.
Hoogstgenoteerde in mijn buurt staat op nr 123 en krijgt een onvoldoendequote:Op woensdag 23 december 2015 22:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Je hebt ieder jaar zo'n ranglijst van het AD toch? Neem de hoogstgenoteerde in jouw buurt zou ik zeggen
Ohquote:Op woensdag 23 december 2015 22:37 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
[..]
Hoogstgenoteerde in mijn buurt staat op nr 123 en krijgt een onvoldoende
Hier ook echte champagne hoor. Ik vergeet altijd dat de meeste mensen alles met een bubbel champagne noemen, haha.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij waren op vakantie in de champagnestreek en hebben échte champagne, uit ons vakantiedorp. En ik vind oliebollen ook echt heerlijk. Normaliter zou ik er echt al wel een aantal op hebben inmiddels.. Ik denk dat ik mezelf er 2 toesta ofzo.
quote:Op donderdag 24 december 2015 00:50 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hier ook echte champagne hoor. Ik vergeet altijd dat de meeste mensen alles met een bubbel champagne noemen, haha.
Ik heb een Palmer & Co Blanc de Blancs. Wat heb jij?
Kerstavond he... meeste winkels zullen eerder sluiten dan normaalquote:Op donderdag 24 december 2015 09:38 schreef Barreltje het volgende:
ik heb nog helemaal geen idee wat ik ga doen met oud en nieuw![]()
en vanavond maar even boodschappen doen voor morgen avond
All of the abovequote:Op donderdag 24 december 2015 10:30 schreef Barreltje het volgende:
de AH hier is open tot 19:00
en ik ben rond 16:00 vrij. dus ik ga er van uit dat het nog wel gaat lukken. 3 desserts uitgeprint voor het geval 1 van de ingredienten niet meer beschikbaar is
hoe ga je jezelf een verwen dag geven? thee , goed boek? of lekkeruitgebreid in bad en netflix?
Bordurenquote:Op donderdag 24 december 2015 11:52 schreef Shandaly het volgende:
[..]
All of the aboveplus m'n borduurwerk
Ow, en douche ipv bad, want een bad paste niet meer in ons budget vorig jaar toen we dit huis kochten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 december 2015 21:02 schreef PatriQue89 het volgende:
De weegschaal was leuk vanochtendNet lekker uit eten geweest bij de chinees.. ossenhaas, eendenborst, kip
Goed nieuws, fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijne kerstdagen allemaal, succes met het (niet) letten op het eten enzo![]()
Ik stond met m'n goede gedrag vanavond voor een dichte deur bij de sportschool, was even vergeten dat ze vroeger dichtgingen ivm kerstavond. Morgen maar een flink stuk lopen.
boksquote:Op donderdag 24 december 2015 23:58 schreef MutedFaith het volgende:
Anderhalve fles wijn en duizendhonderd gourmet verder.
#vooraltijddik
ja, ze waren om 6.08am alweer wakkerquote:Op vrijdag 25 december 2015 00:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hebben alle kinderen de maltesers overleefd?
uiteraard!quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Omnomnom. Met black pudding??![]()
hier in huis doet ook niemand met me mee, maar ik ben dol op dat soort spul! Bloedworst, balkenbrij etcquote:Op vrijdag 25 december 2015 10:42 schreef Zeester het volgende:
Nee, er zijn een aantal dingen die ik niet persé wil proberen, en black pudding is daar een van.
Hier zei de weegschaal + bijna een kilo. Maar goed dat ik niet geloof in dagelijks wegen.
Ik gebruik tegenwoordig altijd het excuus 'er zijn al zoveel dingen die ik lekker vind, misschien is het beter als er niet NOG meer bijkomen'.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hier in huis doet ook niemand met me mee, maar ik ben dol op dat soort spul! Bloedworst, balkenbrij etc
Ik vind alleen echte black pudding lekker. De Nederlandse versies vind ik echt niet te vretenquote:Op vrijdag 25 december 2015 10:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hier in huis doet ook niemand met me mee, maar ik ben dol op dat soort spul! Bloedworst, balkenbrij etc
Whut?quote:Op vrijdag 25 december 2015 12:12 schreef Barreltje het volgende:
Hier wasdroger e kaas fondue ook erg geslaagd.
Autocorrectquote:
Smakelijkquote:Op vrijdag 25 december 2015 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb tot dusver alles weerstaan. Zometeen het diner...
heerlijk mottoquote:Op vrijdag 25 december 2015 22:16 schreef DeLuna het volgende:
Alles gegetenmaargoed, we hebben van oud en nieuw tot aan kerst tijd zat.
Dit!quote:
heb je ook lol gehad?quote:Op vrijdag 25 december 2015 23:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik was sterk![]()
O: 250 gr kwark, rozijntjes, honing
L: 1 boterham met komkommersalade
D: klein kopje wortelsoep, gekookte worteltjes, rode kool, puree van zoete aardappelen en knolselderij, beetje appelcompote, 2 eetlepels wild-stoofschotel, 1 glaasje rode wijn
Gewoon normaal bord vol, vooral met groente. Geen dessert, geen chocolade, geen hapjes, geen appelbol, geen likeur. En het heeft allemaal voor m'n neus gestaan. Niet verwacht dat ik het kon!
Ja hoor! Maar kerst is mijn feestje niet. Ik vind oud en nieuw leuker. Gisteren waren we bij mijn ouders. Vandaag naar m'n schoonmoeder. Dat wordt een grotere uitdaging, vooral qua frustratie-etenquote:Op zaterdag 26 december 2015 08:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heb je ook lol gehad?
Ik heb niks ingehouden overigens. Ik ga vier januari weer op de weegschaal
Ik durf morgen echt niet te kijken😂quote:Op zaterdag 26 december 2015 16:44 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik stond vanochtend ook op de weegschaal.. die neem ik niet serieus deze dagen
Dat was ik ook van plan, maar ik was zo moe vanmorgen uit mijn werkquote:Op zaterdag 26 december 2015 11:53 schreef Sjeen het volgende:
2e kerstdag in de sportschool hangen, gewoon omdat het kan
Ik durf ook niet.. maar ga het wel doenquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:20 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik durf morgen echt niet te kijken😂
Ik gok minimaal +3 kg.Ik kon mijzelf niet beheersen.
Maar ach wat er aankomt kan er ook weer af💪💪
In verhouding tot de rest misschien, maar vooral weinig eten vind ik. Zelfs voor jou..quote:Op zondag 27 december 2015 18:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Morgen wegen, ben benieuwd.
Lijstje:
O: banaan
L: bakje kwark met honing en rozijnen
D: salade van bleekselderij, ananas, ui, rozijnen, appel en een dressing van mayonaise, yoghurt, basterdsuiker en kerriepoeder
Beetje veel suikers vandaag. Naja.
Lekker Mo!quote:Op zondag 27 december 2015 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
Past in een holle kies. Maarjaaaaaaa...
Huis is weer stil.
Bank, thee, dekentje. Stilte.
Wat vind je er zelf van?quote:Op zondag 27 december 2015 18:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Morgen wegen, ben benieuwd.
Lijstje:
O: banaan
L: bakje kwark met honing en rozijnen
D: salade van bleekselderij, ananas, ui, rozijnen, appel en een dressing van mayonaise, yoghurt, basterdsuiker en kerriepoeder
Beetje veel suikers vandaag. Naja.
hier ook niet gesport. Morgen weerquote:Op zondag 27 december 2015 19:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb totaal niet op calorieen gelet de afgelopen dagen en ook niet op de weegschaal gestaan. En ook 3 dagen niet gesport, dat was ook al maanden geleden. Maar wel even goed denk ik, mentale en fysieke reset.
Maar, zorgden die ouders zelf niet voor die kinderen dan?quote:Op zondag 27 december 2015 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
Het viel me erg zwaar, 4 dagen, 3 nachten. Maar op een kleine break down na overleefd. Dit doe ik voorlopig niet meerzelfs mijn moeder zag via Skype de paniek in mijn ogen
Aangezien we met z'n tweeën zo'n grote zilverkleurige Ikea-schaal met die salade gaan opmaken, best ok. Het is niet een bordje ofzo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |