SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:29 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Leuk! Is ze in het echt net zo mooi als op de foto's?
Sinds ik 30+ ben is iedere keer dat ik geen alcohol drink een reden om te vragen of ik zwanger ben. Ik snap oprecht niet hoe mensen erbij komen, want ik drink sowieso niet zo vaak. Ik ken ook wel van die mensen bij wie je je als ze geen witte wijn bestellen afvraagt of ze zwanger zijn of aan de medicijnen zitten, maar ik hoor er echt niet bijquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja het blijft toch gek hoe verbaasd mensen reageren als je niet drinkt. Ik zit denk ik gemiddeld nog onder 1 consumptie per week, de meeste weken niet, af en toe een wijntje als ik lekker uit eten ben en misschien 2-3x per jaar dat ik echt wat meer drink op bijzondere feestjes.
Kunnen we helpen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:05 schreef mrspoeZ het volgende:
Gvdgvd mijn verbeterplan (tentamen) loopt vast. Stress is goed voor de kCalverbranding toch?
Da's superliefquote:
Ooooh, je bedoelde letterlijk, ik dacht in figuurlijke zinquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:15 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Da's superlief![]()
Ik heb WOrd maar afgesloten en ben met het herstelbestand opnieuw begonnen. Twee pagina's weg. Note to self: auto-opslaan aanzetten.
Dank je wel!
+1quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:32 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik kan geen kerstdiner verzinnen voor eerste kerstdag. Grrrr
Dag ervoor 5 gangen diner bij een chinees, dag erna grill/wok/gourmet bij schoonouders..quote:
Blijven plakken?quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:39 schreef Shandaly het volgende:
Ik hoef geen kerstdiner te verzinnen voor eerste kerstdagWe zijn uitgenodigd bij mijn schoonzusje, en ik hoorde plannen over uitgebreid diner (dus geen gourmet). En we mogen ook nog eens blijven slapen
![]()
Wel nog verzinnen wat we tweede kerstdag gaan doen...
Dat klinkt briljantquote:
Oh stiekem vind ik het wel prima. Geen stijf gedoe zoals in restaurant, dat hou ik geen 3 avonden volquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij hebben gegourmet met sinterklaas, ben blij dat we dat niet nog een keer gaan doenoverrated..
Kan ik ook wel weer eens doen ja. Goed idee. Krijg er meteen trek in.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef motorbloempje het volgende:
Tweede kerstdag:
Tortillawraps! Zelf vullen. Met gehakt. En guacamole, kaas, saus, sla, paprika, etc.
ik werd zondag tot twee keer toe gediscrimineerdquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sinds ik 30+ ben is iedere keer dat ik geen alcohol drink een reden om te vragen of ik zwanger ben. Ik snap oprecht niet hoe mensen erbij komen, want ik drink sowieso niet zo vaak. Ik ken ook wel van die mensen bij wie je je als ze geen witte wijn bestellen afvraagt of ze zwanger zijn of aan de medicijnen zitten, maar ik hoor er echt niet bij
[..]
Kunnen we helpen?
Tijd van de maand in aantocht?quote:Op woensdag 23 december 2015 07:24 schreef Shandaly het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Snap er niets van... zo gek waren de laatste dagen toch niet.
als het aan mij lag werd tweede kerstdag ook afgeschaft. Daarom doen we ook gewoon eten zoals we normaal zouden doen. Met als enige verschil dat we nu met 6 man normaal doenquote:Op woensdag 23 december 2015 00:31 schreef Isabeau het volgende:
Misschien ben ik een beetje raar, maar dat hele 'tweede kerstdag' zegt me echt helemaal niets en ga dan ook zeker niet anders eten dan anders. De dag komt een beetje over als een extra vrije shopdag of de dag-voor-de-andere-familie (die je dus niet op 1e kerstdag hebt bezocht). Daarbij kent mijn vriend het hele principe van 2e kerstdag niet en snapt er al helemaal niets van. Die begrijpt weer niet dat kerstavond eigenlijk geen ding is hier![]()
Kerstdiner ga ik wel helpen klaarmaken, maar niet zelf verzonnen. Dat scheelt weerOh, we nemen wel de Engelse Christmaspudding mee voor bij het chocoladedessert.
Dat is meer hoe je het zelf invult denk ikquote:Op woensdag 23 december 2015 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
Het is meer het alles alles alles willen met allerlei feestdagen, ik vind het een meevaller dat Nederland nog niet aan Thanksgiving zit, zeg maar. Vakantie, samenzijn, etc. prima, maar dat kan ook zonder alles door te draven en de druk te voelen alles maar veel en altijd te doen. Dat hele je volstouwen met de kerstdagen (en nu ook pasen) vind ik gewoon stom
en hoe minder je er een labeltje aan hangt, hoe minder mensen het doen. Zeg maar.
En als ze allebei gescheiden zijn is het helemaal feest. Ik pleit voor Kerstavond én derde Kerstdag. Heerlijk lijkt me dat, zo'n cocon van rustquote:Op woensdag 23 december 2015 09:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Als je ouders en schoonouders vrij ver uit elkaar wonen en je hebt alleen OV is 2 kerstdagen toch wel handig
ja dat ongeveer eigenlijk... Hoe doen ze het in landen met alleen eerste kerstdag dan? Welke familie wordt er uitverkoren?quote:Op woensdag 23 december 2015 09:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Als je ouders en schoonouders vrij ver uit elkaar wonen en je hebt alleen OV is 2 kerstdagen toch wel handig
Dat idd!quote:Op woensdag 23 december 2015 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap dan weer niet zo goed waarom er zoveel aversie is tegen meerdere kerstdagen. De meeste mensen hebben vakantie, het is donker en meestal ook koud. Mensen hebben de intuïtieve neiging gezellig tegen elkaar aan te kruipen, prima toch? Iedereen zijn manier
HIer zijn er ook twee 'kerstdagen': kerstavond en eerste kerstdag. 'tweede kerstdag' is 'boxing day', waar iedereen eigenlijk weer normaal doet volgens mij, of gewoon gaat zuipen omdat het een vrije dag is, en Britten altijd gaan zuipen zodra ze een extra vrije dag hebben gevolgd door een weekendquote:Op woensdag 23 december 2015 09:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja dat ongeveer eigenlijk... Hoe doen ze het in landen met alleen eerste kerstdag dan? Welke familie wordt er uitverkoren?
Daar vieren ze ook Kerstavond. Zelfde idee dusquote:Op woensdag 23 december 2015 09:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja dat ongeveer eigenlijk... Hoe doen ze het in landen met alleen eerste kerstdag dan? Welke familie wordt er uitverkoren?
Doe mij dan maar gezellig eten met familie. Zuipen om het zuipen heb ik al helemaal niks mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
HIer zijn er ook twee 'kerstdagen': kerstavond en eerste kerstdag. 'tweede kerstdag' is 'boxing day', waar iedereen eigenlijk weer normaal doet volgens mij, of gewoon gaat zuipen omdat het een vrije dag is, en Britten altijd gaan zuipen zodra ze een extra vrije dag hebben gevolgd door een weekend
nah kijk, geen verschil dus maar slechts een dag verplaatst.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
HIer zijn er ook twee 'kerstdagen': kerstavond en eerste kerstdag. 'tweede kerstdag' is 'boxing day', waar iedereen eigenlijk weer normaal doet volgens mij, of gewoon gaat zuipen omdat het een vrije dag is, en Britten altijd gaan zuipen zodra ze een extra vrije dag hebben gevolgd door een weekend
Ik zeg toch nergens dat het hier 'beter' is ofzo? Ik zeg alleen dat het voor mij allemaal niet zo geregeld hoeftquote:Op woensdag 23 december 2015 09:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nah kijk, geen verschil dus maar slechts een dag verplaatst.
ik heb het ook niet over beter hoor. Als het aan mij lag dan was er kerstavondquote:Op woensdag 23 december 2015 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het hier 'beter' is ofzo? Ik zeg alleen dat het voor mij allemaal niet zo geregeld hoeftIs iets persoonlijks. En gelukkig ligt het ook niet allemaal aan mij, want als andere dingen 'aan mij hadden gelegen' dan waren er een boel dingen afgeschaft
Ja oke daarvoor was het ook al een heidenfeest natuurlijk. Maar we vieren toch echt de geboorte van Jezus en toch gaat er nog maar zo'n klein percentage van de mensen naar de kerk met kerst of pasen, maar doen wel aan de rest mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Kerst zoals we het kennen is dan ook eigenlijk niet Christelijk, met boom en lichtjes etc.
*boks*quote:Op woensdag 23 december 2015 09:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb het ook niet over beter hoor. Als het aan mij lag dan was er kerstavond
Ik wilde vroeger altijd naar de kerstnachtdienst. Want dan mocht ik langer opblijvenquote:Op woensdag 23 december 2015 09:41 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben zo'n een die alleen met kerstavond in de kerk zit.
als ze ouder zijn dan anderhalf loopt dat wel losquote:Op woensdag 23 december 2015 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hopelijk stikken de kinderen niet in maltesers. Die moeten we maar voor ze prakken, ofzo.
'Probleem' met die instelling is dat je dan op een gegeven moment met z'n tweeën met kerst zit, altijd, omdat je kint dan met eigen partner en eventuele kinten eigen kerst zit te vieren op kerstquote:Op woensdag 23 december 2015 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoop overigens wel dat ik ooit die klote cyclus doorbroken krijg van álle families moeten bezoeken tijdens die twee dagen. Ik heb nu zelf een gezin, wij gingen ook niet altijd naar alle families toen ik kindje was, mijn man ook niet, dus ik zou "later" graag gewoon ook een kerstdag als gezin vieren.
Ah, mooi, de jongste is net 2,2.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als ze ouder zijn dan anderhalf loopt dat wel los
Edit: tenzij ze nog gepureerd eten krijgen natuurlijk
Welnee, dan bel ik gewoon mijn vrijgezelle kluizenaar broerquote:Op woensdag 23 december 2015 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'Probleem' met die instelling is dat je dan op een gegeven moment met z'n tweeën met kerst zit, altijd, omdat je kint dan met eigen partner en eventuele kinten eigen kerst zit te vieren op kerst
hahaha ja omgquote:Op woensdag 23 december 2015 09:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou.. M'n moeder zegt altijd "je hóeft niet te komen.." maar op zo'n zure toon waar acute schrapping uit het testament uit doorklinkt. Ik heb ook geen broers of zussen dus ik voel me ook wel verplicht..
En voetballen gaan kijken.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat doen alle vrouwen toch?quote:Op woensdag 23 december 2015 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
Je vraagt 100x wat ze voor d'r verjaardag wil omdat je anders niets weet.
"NIETS, IK HOEF NIETS!"
En ik ben sowieso heel slecht in cadeaus en cadeaus bedenken, dus dan doe je niets.
En dan is ze teleurgesteld.
FFS. Vrouw
Dat laatste is hier ook het grote probleem. Alles waarvan ik weet dat ze 't wil hebben koopt ze zelf al. Dus ik moet al iets verzinnen waarvan ze zelf niet weet dat ze het wil hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Wij doen gewoon niet aan cadeaus![]()
Helemaal niet, eigenlijk. Behalve dan nu voor de vorm omdat we iets nodig hadden en het toch een paar dagen later hadden gekocht
Met verjaardagen gaan we liever samen een avondje uit eten ofzo, of naar de film. Iets samen doen vinden we sowieso veel leuker, en verder hebben we alles al![]()
Bleh, maltesersquote:Op woensdag 23 december 2015 09:43 schreef motorbloempje het volgende:
IAN, om te vieren dat de schoonfamilie weer eens hier is bak ik vanavond deze voor morgen:
http://www.taste.com.au/recipes/33237/amazing+maltesers+cake
Wel een iets kleinere versie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |