Ik heb al sinds juni een pilates-dvd hier liggen, nooit bekeken. En ik heb een app gedownload met oefeningen, ook nog niets mee gedaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb ook niet altijd zin in heel uitgebreid oefeningen hoor, soms houd ik het bij alleen een beetje rekken en strekken of een setje planken.
yoga.... staat bij mij nog altijd op het lijstje van "toch misschien eens naar kijken"quote:Op woensdag 23 december 2015 19:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet of hier nog geinteresseerden zijn in yoga-for-runners lesjes, maar ik heb net echt een heeele fijne gedaan:
Vooral heel fijn voor de hipopeners en die kunnen bij mij iig zeker wat stretching gebruiken..
Ja lijkt me zeker in combinatie met de lange afstanden die jij loopt best nuttig! Dan komt het toch aan op zoveel mogelijk spieren ontspannen die niet aangespannen hoeven te zijn tijdens het lopen.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
yoga.... staat bij mij nog altijd op het lijstje van "toch misschien eens naar kijken"
you got it!!quote:Op woensdag 23 december 2015 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja lijkt me zeker in combinatie met de lange afstanden die jij loopt best nuttig! Dan komt het toch aan op zoveel mogelijk spieren ontspannen die niet aangespannen hoeven te zijn tijdens het lopen.
Ik zat me van de week al te verheugen, totdat ik even in de hardloop kalender ging checken of ik dan eigenlijk wel kan... Bleek ik al ingeschreven te staan voor een of ander loopje in Hamburg....quote:Op woensdag 23 december 2015 20:32 schreef Quoi het volgende:
Ik kreeg al zoiets mee. Helaas, ik luister ouwelullenmuziek op mijn platenspelertje
Morgenochtend opent trouwens de inschrijving van de Koning van Spanje. Ik schrijf me ook in(voor de 11)
Ook niet verkeerd. Nog zo'n degelijke Duitse marathon dus! Morgenochtend De Grote Inschrijvingen, voor KvS en Glencoe @Schotlandquote:Op woensdag 23 december 2015 22:21 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zat me van de week al te verheugen, totdat ik even in de hardloop kalender ging checken of ik dan eigenlijk wel kan... Bleek ik al ingeschreven te staan voor een of ander loopje in Hamburg....![]()
Vandaar ook de Vaalserberg, goed alternatief voor de KvS
Los van dat t me niks lijkt....hoe moet je voor zoiets tijd maken?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voor de mensen die wat aan krachttraining (alle spiergroepen), plyometrics en Yoga willen doen in combinatie met cardiotraining, is P90X misschien wel leuk.
Let op: het is wel intensief, maar als je 3 maanden lang 6 dagen in de week minimaal 1.5 uur de tijd hebt is het zeker een aanrader. Okay, de YogaX oefeningen en de KempoX training heb ik geschrapt en ingeruild voor een uurtje hardlopen.
Vond Yoga echt geen ruk aan en kostte me teveel geduld om braaf vol te houden. KempoX is maar een beetje een gimmick en ik haal persoonlijk voor een cardio workout meer uit hardlopen.
Zelf nu aan een 2de ronde P90X (begin 2015 begonnen aan eerste ronde) bezig en merk en zie echt grote verschillen aan mijn lichaam. Ben echt veel sterker geworden.
Er zit ook een heel voedselschema bij het gebeuren. Niet dat ik daar veel mee doe, maar let in ieder geval meer op mijn voeding.
Wat je nodig hebt:
- Set (verstelbare) dumbells
- Yoga mat
- Opdruksteunen (optioneel)
- Optrekstang of van die spanbanden.
Oh.. en het is nogal Amerikaans... dat is soms wel irritant, maar als je daar doorheen prikt heb je echt een prima schema als je het mij vraagt.
Hahahaha... waarom lijkt het je niks?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Los van dat t me niks lijkt....hoe moet je voor zoiets tijd maken?
Ehh naast hardlopen? 2 uur per dag sporten is maar voor weinigen naast een fulltime baan weggelegd, dan moet je echt veel meer rusten.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hahahaha... waarom lijkt het je niks?
1.5 uur per dag kan iedereen wel vrijmaken, lijkt me. Discipline is het woord dat je zoekt
Het is een beetje zoals Insanity, maar dan meer op kracht gericht.
Als je bijvoorbeeld push ups en pull ups haat, dan moet je dit niet gaan doen.
Nee, je past je hardlopen in het schema in. De dagen dat je cardio workouts moet doen tijdens P90X, ga je hardlopen. Dus niet alles doen en dan ook nog hardlopen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ehh naast hardlopen? 2 uur per dag sporten is maar voor weinigen naast een fulltime baan weggelegd, dan moet je echt veel meer rusten.
Ah oke, ik dacht dat het nog de bedoeling was om dit ernaast te doen. Tja dan kan het inderdaad, al moet het wel net binnen je doelen voor het hardlopen passen. Je zal niet echt snelheids of lange duurtrainingen kunnen doen dan als je in dit schema bezig bent. Maar je wordt er vast allround sterker van.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, je past je hardlopen in het schema in. De dagen dat je cardio workouts moet doen tijdens P90X, ga je hardlopen. Dus niet alles doen en dan ook nog hardlopen.
Ik heb een fulltime baan van 40 uur. Lukt prima, maar je hebt minder de tijd voor andere dingen.
Maandag en vrijdag ben ik van 7.15 tot minstens 18.30 van huis, dan nog eten etc, vaak nog wat huishouden. Netto zit ik op die avond max een uurtje stil.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hahahaha... waarom lijkt het je niks?
1.5 uur per dag kan iedereen wel vrijmaken, lijkt me. Discipline is het woord dat je zoekt
Het is een beetje zoals Insanity, maar dan meer op kracht gericht.
Ik heb zelf P90, P90m, P90x, en insanity gedaan aan thuishups programma's, en een anderhalf uur per dag is echt wel vrij te maken, als je het maar wil.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Los van dat t me niks lijkt....hoe moet je voor zoiets tijd maken?
Ohhhh dat scheelt al inderdaad.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, je past je hardlopen in het schema in. De dagen dat je cardio workouts moet doen tijdens P90X, ga je hardlopen. Dus niet alles doen en dan ook nog hardlopen.
Ik heb een fulltime baan van 40 uur. Lukt prima, maar je hebt minder de tijd voor andere dingen.
Ik weet niet of dat ook geldt voor werkdagen van 9 a 10 uur.... Plus reistijd. Maar zoals ik net al zei, als het soms vervangen kan worden door rennen zou t moeten kunnen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:41 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik heb zelf P90, P90m, P90x, en insanity gedaan aan thuishups programma's, en een anderhalf uur per dag is echt wel vrij te maken, als je het maar wil.
Inderdaad, maar ik loop ook gewoon lange duurlopen tot max 21 kilometer tijdens de cardio dagen. Niet te vaak uiteraard.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah oke, ik dacht dat het nog de bedoeling was om dit ernaast te doen. Tja dan kan het inderdaad, al moet het wel net binnen je doelen voor het hardlopen passen. Je zal niet echt snelheids of lange duurtrainingen kunnen doen dan als je in dit schema bezig bent. Maar je wordt er vast allround sterker van.
Wat vond jij er van?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:41 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik heb zelf P90, P90m, P90x, en insanity gedaan aan thuishups programma's, en een anderhalf uur per dag is echt wel vrij te maken, als je het maar wil.
Glen Coe? Dat is toch niet deze?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ook niet verkeerd. Nog zo'n degelijke Duitse marathon dus! Morgenochtend De Grote Inschrijvingen, voor KvS en Glencoe @Schotland
Tuurlijk. Ervoor doe ik nog een paar insanity programma's zoals hierboven beschreven en dan stort ik me van zo'n berg af.quote:
Ik werk 8 uur en mijn reistijd is max 45 minuten totaal.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat ook geldt voor werkdagen van 9 a 10 uur.... Plus reistijd. Maar zoals ik net al zei, als het soms vervangen kan worden door rennen zou t moeten kunnen.
Edit: en ik ben gewoon heel erg allergisch voor dingen die moeten
Dat scheelt dus al 2 uur op een dag op 2 van mijn 4 werkdagenquote:Op woensdag 23 december 2015 22:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik werk 8 uur en mijn reistijd is max 45 minuten totaal.
Oh en ik ben ook allergisch voor dingen die moeten, maar ik had/heb een doel voor ogen. Dat helpt.
Ik denk dat een programma als P90X voornamelijk is om spiergroei te bevorderen (naast dat er ook ruimte is voor cardio en core stability). Voor dames sowieso waarschijnlijk minder interessant. Maar voor Rechtsedirecte zou het wel iets kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat scheelt dus al 2 uur op een dag op 2 van mijn 4 werkdagen![]()
En doelen heb ik ook, maar waarschijnlijk minder specifiek dan jij. Bij mij is het al gauw: oh ik moet dit en dit en dit doen en dat en dat allemaal laten om ... Km te lopen in ... Uur/minuten? Mehh laat maar, ik doe er wel Wat langer over![]()
@Quoi: ga jij daar ook lopen of alleen meneer Q? Trailerds! Mooi hoor!
Crossfit crossed my mind a few times.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:57 schreef Cynic het volgende:
Zojuist een kerst-buddy-WOD gedaan bij crossfit.
Als onderdeel van activatie/warming-up draaiden ze Thunderstruck waarbij je bij elke "thunder" of "thunderstruck" een burpee moest doen.
Waren er best veel![]()
https://www.facebook.com/lsgcrossfit/videos/547237452108784/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |