abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158439357
Dag,

Aangezien ik geen zin heb om met vrienden of vriendinnen op reis te gaan. Zoek ik een stedentripje voor mij alleen dat ik even lekker tot rust kan gaan komen. Aanspraak zou ik enorm fijn vinden dus ik ga dan naar een hostel. :) Maar ik heb geen idee in welke stad dan een beetje verstandig is.

De steden waar ik al eens heen geweest ben dus ik niet meer heen wil zijn.

- Praag
- Dusseldorf
- Keulen
- Berlijn
- Warschau
- Krakau
- Boekarest _O_
- Budapest

Ik ben benieuwd naar voorstellen van jullie voor een leuke stad die geschikt is om op vakantie te gaan in je eentje. :7
Groot fan van User Wotte
pi_158439374
Edinburgh
Barcelona
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:10:04 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158439397
Stockholm (zou ik wel in de zomer gaan)
So we just called him Fred
pi_158439415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:10 schreef FredvZ het volgende:
Stockholm (zou ik wel in de zomer gaan)
Mmm.

Ik ga liever zo snel mogelijk eigenlijk. :D
Groot fan van User Wotte
pi_158439419
Kiev
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:13:00 #6
202348 Susi
Temple of Love
pi_158439458
Tallinn
Kopenhagen
Stockholm
Dublin
Kaliningrad
pi_158439465
Moskou
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 15:13:53 #8
45833 crew  Fogel
pi_158439475
Voor aanspraak moet je in ieder geval niet in Stockholm zijn :P

Ik ben dit jaar een paar keer in Gent geweest, alleen (voor mijn werk), en het was geen probleem om gewoon een willekeurige kroeg in te lopen en daar wat aanspraak te krijgen.

Het is ook een mooie stad en lekker dichtbij.

Maar TS, wat verwacht je van een stedentrip? Feesten, cultuur, of alleen die aanspraak?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 15:14:28 #9
45833 crew  Fogel
pi_158439485
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:14:55 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158439490
Ga Dven opzoeken en kijk of zijn verhalen over Bulgarije kloppen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_158439499
New York
Parijs
pi_158439506
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:14 schreef kanovinnie het volgende:
Dan ben ik toch niet alleen wijsneus.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:15:37 #13
438758 zeer
Opritsjniki
pi_158439511
quote:
Denk dat je daarvoor niet per se helemaal naar Bulgarije hoeft.
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:15:52 #14
438758 zeer
Opritsjniki
pi_158439517
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef Tjacka het volgende:

[..]

crewbash
pi_158439535
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wil je nou wel of niet aanspraak?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_158439537
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:13 schreef Fogel het volgende:
Voor aanspraak moet je in ieder geval niet in Stockholm zijn :P

Ik ben dit jaar een paar keer in Gent geweest, alleen (voor mijn werk), en het was geen probleem om gewoon een willekeurige kroeg in te lopen en daar wat aanspraak te krijgen.

Het is ook een mooie stad en lekker dichtbij.

Maar TS, wat verwacht je van een stedentrip? Feesten, cultuur, of alleen die aanspraak?
Mix van die drie zou heel fijn zijn. :)

Ik ben wel meer een kroegmens dan een clubmens zeg ik altijd. Dus daar moet wel een mogelijkheid voor zijn. :@

Al is er in elke stad wel een ierse pub tegenwoordig.
Groot fan van User Wotte
pi_158439544
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:08 schreef Tjacka het volgende:

- Boekarest _O_

Vette stad he :D

Ben er een jaar of 3 geleden geweest.
U MAD?
pi_158439565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wil je nou wel of niet aanspraak?
Het gaat er juist om hoe ik mij red in mij eentje. Als ik naar Bulgarije ga om Dven op te zoeken kan ik net zo goed met een vriend of vriendin op vakantie gaan.
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 15:18:12 #19
45833 crew  Fogel
pi_158439566
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:17 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mix van die drie zou heel fijn zijn. :)

Ik ben wel meer een kroegmens dan een clubmens zeg ik altijd. Dus daar moet wel een mogelijkheid voor zijn. :@

Al is er in elke stad wel een ierse pub tegenwoordig.
Hoe het zit met feesten in Gent, geen idee, maar aanspraak en cultuur komt helemaal goed. En een Ierse pub bezoeken in Belgie, waarom zou je dat willen? :D
pi_158439575
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hoe het zit met feesten in Gent, geen idee, maar aanspraak en cultuur komt helemaal goed. En een Ierse pub bezoeken in Belgie, waarom zou je dat willen? :D
Voor Belgie geld dat dan ook niet.
Groot fan van User Wotte
pi_158439590
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Vette stad he :D

Ben er een jaar of 3 geleden geweest.
Ja, echt mijn stad.

Heel weinig te zien maar wat is het uitgaan daar ongelofelijk vet zeg. :D Ik viel van de ene verbazing in de andere.
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 15:19:33 #22
45833 crew  Fogel
pi_158439592
Maaruh, als je Ierse kroegen top vindt, ga dan gewoon naar Dublin. Genoeg aanspraak van dronken toeristen in Temple Bar (waar het altijd feest is, met veel live muziek). En daarnaast is er ook het een en ander te bekijken.
pi_158439727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:19 schreef Fogel het volgende:
Maaruh, als je Ierse kroegen top vindt, ga dan gewoon naar Dublin. Genoeg aanspraak van dronken toeristen in Temple Bar (waar het altijd feest is, met veel live muziek). En daarnaast is er ook het een en ander te bekijken.
Ierse kroegen niet persé maar donkere kroegen zijn gewoon mijn ding zeg maar.

Aan de barhangen en een biertje drinken. Niet dat dansen en moeten scoren zeg maar, dat hangt voor mijn gevoel vaak in clubs.
Groot fan van User Wotte
pi_158439749
Londen ^O^
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 15:30:32 #25
45833 crew  Fogel
pi_158439755
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:27 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ierse kroegen niet persé maar donkere kroegen zijn gewoon mijn ding zeg maar.

Aan de barhangen en een biertje drinken. Niet dat dansen en moeten scoren zeg maar, dat hangt voor mijn gevoel vaak in clubs.
Donkere kroegen O+
Maar ik blijf vooralsnog bij Gent of Dublin als tips voor je reis, op beide plekken zijn donkere kroegen ruim op voorraad. B:)B
pi_158439771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

Donkere kroegen O+
Maar ik blijf vooralsnog bij Gent of Dublin als tips voor je reis, op beide plekken zijn donkere kroegen ruim op voorraad. B:)B
En Brugge?
Groot fan van User Wotte
pi_158439784
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:13 schreef Susi het volgende:
Tallinn
Kopenhagen
Stockholm
Dublin
Kaliningrad
Wat moet ik mij bij Kopenhagen en Talinn voorstellen? :)
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 15:33:39 #28
45833 crew  Fogel
pi_158439801
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]

En Brugge?
Ik kom persoonlijk liever in Gent. Brugge is mooi, bijna "te mooi", en je loopt er over de koppen van irritante toeristen.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 15:36:19 #29
45833 crew  Fogel
pi_158439853
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:32 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Tallinn heeft een mooi historisch centrum, maar daar loop je in een namiddag doorheen. Kroegentocht had ik geen tijd voor die keren dat ik daar was, maar er is genoeg te doen.
Gezien de steden waar je al geweest bent gaat deze stad waarschijnlijk ook wel in de smaak vallen. En het is goedkoop daar.

Qua kroegen zit je in Kopenhagen heel goed, met veel nieuwe brewpubs. Maar Denen en aanspraak is niet echt een goede combinatie. Ook niet geschikt voor een low-budget trip.
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:48:59 #30
202348 Susi
Temple of Love
pi_158440127
quote:

[..]

Tallinn is onwijs knus, met name in het oude centrum waan je je in een soort kasteel. Wat Fogel zegt, het is inderdaad niet groot, maar wel goed te betalen en het is allemaal op loopafstand. Met AirBaltic vlieg je er zo heen. Je kan ook een dagje naar Helsinki als je wil, het is een paar uur varen vanaf Tallinn en het is grappig om allemaal lui met steekkarretjes vol goedkoop Estisch alcohol naar Finland te zien oversteken. Er zijn diverse hostels en er zijn niet zo veel hipsters/toeristenhuppelkutjes.

Kopenhagen is wat meer fancy en duurder.
pi_158440146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tallinn heeft een mooi historisch centrum, maar daar loop je in een namiddag doorheen. Kroegentocht had ik geen tijd voor die keren dat ik daar was, maar er is genoeg te doen.
Gezien de steden waar je al geweest bent gaat deze stad waarschijnlijk ook wel in de smaak vallen. En het is goedkoop daar.

Qua kroegen zit je in Kopenhagen heel goed, met veel nieuwe brewpubs. Maar Denen en aanspraak is niet echt een goede combinatie. Ook niet geschikt voor een low-budget trip.
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:48 schreef Susi het volgende:

[..]

Tallinn is onwijs knus, met name in het oude centrum waan je je in een soort kasteel. Wat Fogel zegt, het is inderdaad niet groot, maar wel goed te betalen en het is allemaal op loopafstand. Met AirBaltic vlieg je er zo heen. Je kan ook een dagje naar Helsinki als je wil, het is een paar uur varen vanaf Tallinn en het is grappig om allemaal lui met steekkarretjes vol goedkoop Estisch alcohol naar Finland te zien oversteken. Er zijn diverse hostels en er zijn niet zo veel hipsters/toeristenhuppelkutjes.

Kopenhagen is wat meer fancy en duurder.
Zijn jullie er ook wel eens in de winter geweest?
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:54:46 #32
202348 Susi
Temple of Love
pi_158440247
In Kopenhagen niet, in Tallinn wel twee nachtjes.
Wat ik mij er nog van heug: gure, koude wind, boot naar Helsinki die niet voer omdat het te onrustig was op zee, leuke mensen ontmoet in hostel, twee nachten uitgegaan in een of andere Russische club. Wel zag ik er duidelijk een scheiding tussen Esten en Russisch-Esten. Mensen die naar andere kroegen gingen e.d.

Naar onderstaande kerstmarkt geweest:
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:57:24 #33
202348 Susi
Temple of Love
pi_158440309
Ik zou hier nog eens naar toe willen, Laulupidu. Dat is een heel groot, jaarlijks zingfestival met duizenden mensen. Lijkt mij erg indrukwekkend.

Kippenvel O+

Maar dat is niet in de winter :+
  dinsdag 22 december 2015 @ 16:01:03 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158440403
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:19 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ja, echt mijn stad.

Heel weinig te zien maar wat is het uitgaan daar ongelofelijk vet zeg. :D Ik viel van de ene verbazing in de andere.
Dan moet je naar Moldavie, daar gaan de Roemenen heen om uit te gaan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158440491
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:54 schreef Susi het volgende:
In Kopenhagen niet, in Tallinn wel twee nachtjes.
Wat ik mij er nog van heug: gure, koude wind, boot naar Helsinki die niet voer omdat het te onrustig was op zee, leuke mensen ontmoet in hostel, twee nachten uitgegaan in een of andere Russische club. Wel zag ik er duidelijk een scheiding tussen Esten en Russisch-Esten. Mensen die naar andere kroegen gingen e.d.

Naar onderstaande kerstmarkt geweest:
[ afbeelding ]
Ziet er tof uit wel. :o
Groot fan van User Wotte
pi_158440611
quote:

[..]

Ik zit op moment in Kopenhagen. Heel mooi met de kerstsfeer, genoeg te zien, veel kroegen en andere gezellige tentjes.

Qua prijs, tja. Het is goedkoper dan Amsterdam maar niet echt goedkoop. ,5 bier kost 7¤ alcohol is sowieso duur in Scandinavië.
pi_158440922
En Athene of iets dergelijks is dat alleen te doen?
Groot fan van User Wotte
pi_158441109
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:24 schreef Tjacka het volgende:
En Athene of iets dergelijks is dat alleen te doen?
Elke grote stad is in principe te doen naar mijn idee. Want die hebben de faciliteiten om je een paar dagen te vermaken en genoeg bezienswaardigheden. En ook de infrastructuur om makkelijk te reizen en verblijven. Denk aan openbaar vervoer en ho(s)tels.

Ik zeg gewoon doen! 2 dagen geleden wist ik ook niet dat ik hier uitkwam. Alleen dat ik even weg wou en naar het noorden.
pi_158441147
Lissabon of Porto.
pi_158441184
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:32 schreef Gercos het volgende:

[..]

Elke grote stad is in principe te doen naar mijn idee. Want die hebben de faciliteiten om je een paar dagen te vermaken en genoeg bezienswaardigheden. En ook de infrastructuur om makkelijk te reizen en verblijven. Denk aan openbaar vervoer en ho(s)tels.

Ik zeg gewoon doen! 2 dagen geleden wist ik ook niet dat ik hier uitkwam. Alleen dat ik even weg wou en naar het noorden.
Het enige wat ik op dit moment weet is ook dat ik weg wil ja. En niet eens welke richting. :'( ;(
Groot fan van User Wotte
pi_158441449
Riga
Vilnius
St. Petersburg
Pristina
Belgrado

of gewoon even zoeken waar je goedkoop heen kan met Ryanair ofzo en daar je keuze op baseren.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 16:58:31 #42
45833 crew  Fogel
pi_158441735
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]

[..]

Zijn jullie er ook wel eens in de winter geweest?
Ja, maar ik woon in Noorwegen dus ik ben de verkeerde persoon om iets over kou te vragen :P
Gewoon goed aankleden, heb je nergens last van. En genoeg pitstops maken in kroegen om weer warm te worden. Warme choco met rum helpt je weer een paar straten verder c_/
pi_158441784
Vilnius is leuk voor een weekendje maar meer niet , vind ik zelf.

Portugal is denk ik geen lekker weer in deze tijd van het jaar, in de zomer wel heel leuk, of in het voorjaar/najaar.

Voor een langere reis zou je ook kunnen gaan interrailen en verschillende steden bezoeken.

Aanspraak heb je altijd wel met medetoeristen in een hostel. Met de lokale bevolking is vaak wat lastiger, tenzij je gaat couchsurfen of zo, das ook wel leuk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:15:43 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158442113
Elke stad is leuk om in je eentje te gaan ^O^
Dus de vraag is vooral wat een toffe stad is. Zelf vind ik Rome erg mooi. En Tokyo is super, maar misschien wat ver voor een stedentripje :P.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158442340
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, maar ik woon in Noorwegen dus ik ben de verkeerde persoon om iets over kou te vragen :P
Gewoon goed aankleden, heb je nergens last van. En genoeg pitstops maken in kroegen om weer warm te worden. Warme choco met rum helpt je weer een paar straten verder c_/
Ik ben ook niet echt een zielenpoot qua kou dus dat lijkt mij in principe het probleem ook niet. :)

Ik zie alleen nog niet echt betaalbare opties gevonden richting het noorden. :(

Af gaande op de prijzen van skyscanner.

- Milaan (39 euro) :'( :')
- Wroclaw (45 euro)
Ik heb wel al erg veel van Polen gezien.
- Budapest (52 euro)
Zou ik nog eens heen gaan met mijn broertje voor een voetbaltrip dus doe ik liever dan.
- Dublin (56 euro)
- Kopenhagen (83 euro)
- Pisa (90 euro)
- Lissabon/Porto rond de 100 euro
- Vilnius (100 euro)
- Athene (120 euro)

Dit zijn wel de prijzen waar ik als zielige student naar zoek in ieder geval.

Op de verhalen van hier af te gaan.

Blijven de volgende steden nog over:

- Pisa
- Milaan
- Dublin
- Lissabon/Porto
- Wroclaw
- Vilnius
- Athene
- Of sprs.me met 130 euro en een dag minder

Dit gaat een lastige keuze worden. ;(
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:47:26 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158442746
quote:
Dit vind ik een goed plan.

Baas Tjacka, kom me opzoeken, vriend.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:48:58 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158442789
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Het gaat er juist om hoe ik mij red in mij eentje. Als ik naar Bulgarije ga om Dven op te zoeken kan ik net zo goed met een vriend of vriendin op vakantie gaan.
Ik ga alleen bier met je drinken, niet je handje vasthouden ofzo :{
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158442826
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ga alleen bier met je drinken, niet je handje vasthouden ofzo :{
Dit klinkt spannend.
Groot fan van User Wotte
pi_158444080
Ik wil ook eens alleen op reis.

Is Krakau al genoemd?
Moeten zij weten
pi_158444265
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:44 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik wil ook eens alleen op reis.

Is Krakau al genoemd?
Krakau is een leuke stad. :)
Groot fan van User Wotte
pi_158444298
Split
Zagreb
Moeten zij weten
pi_158444301
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:45 schreef Mandéra het volgende:
Riga
Vilnius
St. Petersburg
Pristina
Belgrado

of gewoon even zoeken waar je goedkoop heen kan met Ryanair ofzo en daar je keuze op baseren.
Wat is vilnius voor stad?
Groot fan van User Wotte
pi_158445661
Belfast en Dublin O+
Groot fan van User Wotte
pi_158445959
Barcelona is wat je zoekt ^O^
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_158446145
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:51 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wat is vilnius voor stad?
Beetje vergelijkbaar met Riga en Tallinn. Prijzen gaan wel beetje de Westerse kant op daar, maar het is nog altijd goed te betalen. Kun je wel leuk weekendje beleven in een leuk hostel.
pi_158446537
Dublin of Vilnius gaat het worden denk ik. Schelen bij prijs ook heel weinig.
Groot fan van User Wotte
pi_158451028
Ik ga naar Dublin.

Heel erg spannend maar ik heb er ook heel erg veel zin in!
Groot fan van User Wotte
pi_158451938
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:03 schreef Tjacka het volgende:
Ik ga naar Dublin.

Wanneer ga je?
Moeten zij weten
pi_158451968
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:25 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Wanneer ga je?
6 tot 10 januari :)
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 22:35:14 #60
45833 crew  Fogel
pi_158452426
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:03 schreef Tjacka het volgende:
Ik ga naar Dublin.

^O^
pi_158458765
Shit, ben te laat. Ik ben in de afgelopen 2 jaar zowel naar Vilnius als naar Dublin geweest.
Voor donkere kroegen is Dublin idd beter. Vilnius komt dan weer dichterbij de steden die je leuk vind (en kost geen reet). Als je toch een keer naar Vilnius gaat, dan moet je echt voldoende tijd inplannen voor de KGB museum (attrocities museums heet dat dacht ik). Ik vond het echt indrukwekkend.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_158474080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:28 schreef miro86 het volgende:
Shit, ben te laat. Ik ben in de afgelopen 2 jaar zowel naar Vilnius als naar Dublin geweest.
Voor donkere kroegen is Dublin idd beter. Vilnius komt dan weer dichterbij de steden die je leuk vind (en kost geen reet). Als je toch een keer naar Vilnius gaat, dan moet je echt voldoende tijd inplannen voor de KGB museum (attrocities museums heet dat dacht ik). Ik vond het echt indrukwekkend.
Komt dat de volgende keer!
Groot fan van User Wotte
pi_158475096
Istanbul wellicht, zat te zien en niet echt een typische stad zoals je er 13 in een dozijn hebt.
pi_158557246
Dublin is de perfecte stad voor jou!
Leuk hostel in (de buurt van) het Temple Bar district.
Best veel te zien, waaronder ook de Guinness brouwerij (waar je je certificaat kan halen om je eigen Guinness te kunnen tappen... erg leuk!!!) En de Jameson whiskey brouwerij.

En daarnaast nog genoeg andere leuke bezienswaardigheden.

Aanspraak genoeg in een hostel en in de pubs en kroegen in de "Temple bars".

Edit: ik zie dat je al geboekt hebt. Goede keuze dus!! En veel plezier, maar dat gaat zeker goed komen.
In welk hostel verblijf je?
pi_158559179
Veel plezier.

Ik ben wel eens alleen ergens geweest maar ik vind het toch veel leuker om b.v. met zn 2 en te gaan, persoonlijk. Ik moet altijd even mijn ei kwijt met iets nieuws, ik ben ook niet zo iemand die overal foto's van maakt (ik maak eigenlijk nauwelijks foto's) en ik zet ook geen blog op facebook of dat soort aanstellerig gedoe, dus dan heb ik het liefst iemand bij me.

Maar veel mensen vinden het leuk om alleen te reizen en natuurlijk heeft het ook wel wat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 27 december 2015 @ 08:41:23 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158561381
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 01:54 schreef sirdanilot het volgende:
Veel plezier.

Ik ben wel eens alleen ergens geweest maar ik vind het toch veel leuker om b.v. met zn 2 en te gaan, persoonlijk. Ik moet altijd even mijn ei kwijt met iets nieuws, ik ben ook niet zo iemand die overal foto's van maakt (ik maak eigenlijk nauwelijks foto's) en ik zet ook geen blog op facebook of dat soort aanstellerig gedoe, dus dan heb ik het liefst iemand bij me.

Maar veel mensen vinden het leuk om alleen te reizen en natuurlijk heeft het ook wel wat.
dus je wil het wel melden aan iemand maar niet dmv fotos of facebook want dat is aanstellen? Over aanstellen gesproken!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 december 2015 @ 12:34:52 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158564560
Ik vind zelf alleen reizen veel leuker dan met meer mensen. In het verleden heb ik wel samen met iemand gereisd maar dan zie en beleef je gewoon minder is mijn ervaring.

Tevens is het zo dat als je alleen reist je ook best af en toe dingen met andere mensen kunt doen als je daar voor kiest. Je komt genoeg mensen tegen. Maar bij mij is het altijd zo dat ik dan na een tijdje weer precies weet waarom ik liever alleen ga!

Maar goed, alleen reizen is niet voor iedereen. Veel mensen kunnen zich domweg niet vermaken in hun eentje of hebben daar de interne kracht niet voor.

Het voornaamste nadeel wat mij betreft is dat alleen reizen meestal wat duurder uitpakt dan samen met iemand gaan. Je kunt kamers niet delen en als je een keertje privé vervoer nodig hebt of een gids wilt huren ofzo dan wordt dat snel prijzig als je alleen bent.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158738999
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:34 schreef SeLang het volgende:
Ik vind zelf alleen reizen veel leuker dan met meer mensen. In het verleden heb ik wel samen met iemand gereisd maar dan zie en beleef je gewoon minder is mijn ervaring.

Tevens is het zo dat als je alleen reist je ook best af en toe dingen met andere mensen kunt doen als je daar voor kiest. Je komt genoeg mensen tegen. Maar bij mij is het altijd zo dat ik dan na een tijdje weer precies weet waarom ik liever alleen ga!

Maar goed, alleen reizen is niet voor iedereen. Veel mensen kunnen zich domweg niet vermaken in hun eentje of hebben daar de interne kracht niet voor.

Het voornaamste nadeel wat mij betreft is dat alleen reizen meestal wat duurder uitpakt dan samen met iemand gaan. Je kunt kamers niet delen en als je een keertje privé vervoer nodig hebt of een gids wilt huren ofzo dan wordt dat snel prijzig als je alleen bent.
Maar in principe hoeft reizen in geen enkel land duur te zijn. Zelfs in een land als Amerika kun je goedkope vakantie-appartementen vinden.
pi_158740349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:55 schreef Anarcho_capitalism het volgende:

[..]

Maar in principe hoeft reizen in geen enkel land duur te zijn. Zelfs in een land als Amerika kun je goedkope vakantie-appartementen vinden.
Juist in Amerika kun je goedkoop omdat het aanbod immens groot is.
pi_158740429
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 17:51 schreef emil23 het volgende:

[..]

Juist in Amerika kun je goedkoop omdat het aanbod immens groot is.
Het is maar net wat je 'goedkoop' of 'duur' vind he. Je kunt daar geen slaapplekken vinden voor 2 euro per nacht (wat je in bepaalde Aziatische landen wel hebt).

Maar in de VS kun je perfect voor 40 euro per nacht ergens vertoeven (lijkt mij toch een mooi prijsje).
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:58:52 #71
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_158744722
haha TS heeft geen vrienden ;)

/ontopic Orlando en dan in die pretparken bij de attracties in de 'single-rider' rij gaan staan.
Zit je continue naast iemand anders
Ik ben inmiddels overleden
pi_158747023
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:58 schreef Enchanter het volgende:
haha TS heeft geen vrienden ;)
:W
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:21:03 #73
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_158749676
Vinden jullie het niet superlastig met eten, als je alleen reist?

Iets eenvoudigs als een boottochtje over bijvoorbeeld de Seine met maaltijd zie ik mezelf niet gauw doen. Dat vind ik dan wel een super nadeel van alleenstaande zijn (lees: alleen reizen).
pi_158750935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:21 schreef schaal_10 het volgende:
Vinden jullie het niet superlastig met eten, als je alleen reist?

Iets eenvoudigs als een boottochtje over bijvoorbeeld de Seine met maaltijd zie ik mezelf niet gauw doen. Dat vind ik dan wel een super nadeel van alleenstaande zijn (lees: alleen reizen).
Hmm je snapt het hele alleen reizen niet.
Ik zelf heb ook wel vrienden waar mee ik op vakantie kan gaan, en op zich kan ik dan ook best een fijne vakantie hebben, maar vakantie voor mij is ook echt weg uit de sleur. Niet alleen de negatieve sleur, ik wil het contact met mijn vrienden dan niet als sleur betekenen. Maar toch, vakantie is voor mij helemaal doen wat ik wil.
En dus ga ik zelf op vakantie, en ja, vrienden van mij zijn welkom. Maar die willen graag naar 5 sterren resorts, of misschien dan een rondreis, maar wel in luxe hotels. Voor mij is dat hoe dan ook ongeveer het zelfde als hier. Wil ik mee maken wat ik wil dan wordt het soms kamperen, soms in een shabby hotel, als ik maar beleef wat ik wil beleven.

En als ik dan eens ergens anders op de wereld ben, vaak vind ik dan toch wel geest verwanten, waar mee ik op trek, tot het moment ik links wil en zij rechts. En dan scheiden onze wegen.
Soms vind ik wel eens heerlijk om alleen te zijn, ipv dat ik met één of een groep vrienden reis. Lekker mijn eigen ding doen.
pi_158752378
Ik vind het heerlijk om alleen op reis te gaan. Lekker doen waar je zelf zin in hebt, langer blijven op bepaalde plekken of juist eerder weggaan, geen rekening hoeven houden met anderen. En meestal ook net zo gezellig, je komt overal wel leuke mensen tegen.
Tuurlijk, af en toe ga ik ook met vrienden/familie, maar dit zijn dat meestal korte tripjes/stedentripjes.
pi_158764197
Ik heb een vraag, ik wil graag ook in mijn eentje op fotografie reis gaan. Wel wil ik hotel en vlucht in één hebben voor de prijs, hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk regelen?
pi_158773387
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:28 schreef Stiftjelinks het volgende:
Ik heb een vraag, ik wil graag ook in mijn eentje op fotografie reis gaan. Wel wil ik hotel en vlucht in één hebben voor de prijs, hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk regelen?
wat wil je fotograferen ?
ik kan je wel een tip geven voor een goeie vlucht naar Lilongwe , maar als je graag architectuur studeert schiet dat niet op.
Maar als je een goedkope vlucht zoekt;
prijsvechter bestemmingen vind ik http://www.lowcostairlines.nl/ de makkelijkste .
Intercontinentaal zoek ik vaak eerst met Matrix en dan check ik het nog eens met Kayak en Chaser
Hotels is meestal booking.com het makkelijkste maar er zijn alternatieven als air BnB en hostelworld.
pi_158782998
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:17 schreef Roger_ het volgende:

[..]

wat wil je fotograferen ?
ik kan je wel een tip geven voor een goeie vlucht naar Lilongwe , maar als je graag architectuur studeert schiet dat niet op.
Maar als je een goedkope vlucht zoekt;
prijsvechter bestemmingen vind ik http://www.lowcostairlines.nl/ de makkelijkste .
Intercontinentaal zoek ik vaak eerst met Matrix en dan check ik het nog eens met Kayak en Chaser
Hotels is meestal booking.com het makkelijkste maar er zijn alternatieven als air BnB en hostelworld.
Top, bedankt hier kan ik mee verder!
pi_158787982
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:07 schreef Stiftjelinks het volgende:

[..]

Top, bedankt hier kan ik mee verder!
En kijk verder in het centrale topic over alleen reizen: TRV / Alleen op vakantie... #4 In je eentje in een Eriba O+
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')