En de titel geeft anders aan. En de discussie gaat ook vooral daar over. De laatste update over dit verhaal dat ik zag was:quote:Op maandag 21 december 2015 07:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En die staan allemaal in het bericht.
precies. Omdat elk nieuwsmedium een basisuitgangspunt heeft. Vandaar dat berichten in de trouw anders zijn dan in de volkskrant, het ad, metro, telegraaf etc. ANP, NOS etc zijn ook allemaal niet neutraal. Ze brengen het nieuws op neutrale tóón waardoor hun mening onopvallender is. Wij putten uit alle bronnen en daar kunnen weleens tegenstrijdige dingen in zitten. Dit item was en is gewoon een prima bericht, dat uitpakte tot een onduidelijke soap van woord tegen woord tegen woord (tegen bemoeienis van het COA die er sowieso niet zelf bij was).quote:Op maandag 21 december 2015 07:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De media zegt/roept verschillende dingen.
Is er al enige duidelijkheid waar de karpers zijn gebleven inmiddels?quote:Op maandag 21 december 2015 07:59 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. Omdat elk nieuwsmedium een basisuitgangspunt heeft. Vandaar dat berichten in de trouw anders zijn dan in de volkskrant, het ad, metro, telegraaf etc. ANP, NOS etc zijn ook allemaal niet neutraal. Ze brengen het nieuws op neutrale tóón waardoor hun mening onopvallender is. Wij putten uit alle bronnen en daar kunnen weleens tegenstrijdige dingen in zitten. Dit item was en is gewoon een prima bericht, dat uitpakte tot een onduidelijke soap van woord tegen woord tegen woord (tegen bemoeienis van het COA die er sowieso niet zelf bij was).
Ik heb in het bericht netjes de verklaringen van alle partijen opgenomen zodra ik die onder ogen kreeg. Meer kan ik niet doen en meer zal ik niet doen, tenzij iemand daadwerkelijk de twee gestolen vissen kan produceren.
Misschien op Marktplaatsquote:Op maandag 21 december 2015 08:07 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Is er al enige duidelijkheid waar de karpers zijn gebleven inmiddels?
De kop boven je verhaal blijft anders erg stellig.quote:Op maandag 21 december 2015 07:59 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. Omdat elk nieuwsmedium een basisuitgangspunt heeft. Vandaar dat berichten in de trouw anders zijn dan in de volkskrant, het ad, metro, telegraaf etc. ANP, NOS etc zijn ook allemaal niet neutraal. Ze brengen het nieuws op neutrale tóón waardoor hun mening onopvallender is. Wij putten uit alle bronnen en daar kunnen weleens tegenstrijdige dingen in zitten. Dit item was en is gewoon een prima bericht, dat uitpakte tot een onduidelijke soap van woord tegen woord tegen woord (tegen bemoeienis van het COA die er sowieso niet zelf bij was).
Ik heb in het bericht netjes de verklaringen van alle partijen opgenomen zodra ik die onder ogen kreeg. Meer kan ik niet doen en meer zal ik niet doen, tenzij iemand daadwerkelijk de twee gestolen vissen kan produceren.
Alleen als je te lui bent om het item te lezenquote:Op maandag 21 december 2015 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De kop boven je verhaal blijft anders erg stellig.
Ik constateer dat je recentelijk eigenlijk voornamelijk op FOK! aan het afgeven bent, terwijl we nu niets wezenlijk verschillends doen dan toen jij nog crew was.quote:Op maandag 21 december 2015 07:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh...?
Nee. Gewoon echt niet. Ik heb toch echt de indruk dat je me met iemand anders verwart nu. Ik was die ene pipo die met enige pauzes tussen 2006 en 2013 een groot deel van de FP-vulling voor zijn rekening nam. Hoef je verder geen dankjewel voor te zeggen of zo, ik vond het leuk om te doen, maar stellen dat ik 'een probleem' heb en dat ik daarom 'weer eens lekker tegen FOK! wil aantrappen' is dan weer het andere uiterste.
Dat zijn de meeste Nederlandse nieuwsconsumenten dan ook.quote:Op maandag 21 december 2015 10:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen als je te lui bent om het item te lezen
Mogelijk. Maar dat is hun eigen keuze.quote:Op maandag 21 december 2015 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn de meeste Nederlandse nieuwsconsumenten dan ook.
Zo'n bericht trekt toch voornamelijk de siervis liefhebbers.quote:Op maandag 21 december 2015 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn de meeste Nederlandse nieuwsconsumenten dan ook.
Merkwaardig.quote:Op maandag 21 december 2015 10:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen als je te lui bent om het item te lezen
[..]
Ik constateer dat je recentelijk eigenlijk voornamelijk op FOK! aan het afgeven bent, terwijl we nu niets wezenlijk verschillends doen dan toen jij nog crew was.
mij ook hoor, tenzij mensen de koikarpers opeten die van iemand anders zijn. Net zoals ik het belachelijk zou vinden als iemand andermans konijn zou opeten.quote:Op maandag 21 december 2015 10:21 schreef schvvmert het volgende:
Het zal mij worst zijn hoeveel Koi karpers er worden opgegeten.
Dan zal ik het verkeerd interpreteren. Excuus.quote:Op maandag 21 december 2015 10:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Merkwaardig.
Maar goed, als jij dat er graag in leest, dan is dat maar zo. Kan ik verder niets aan doen, geloof ik.
Dat is stelen.quote:Op maandag 21 december 2015 10:27 schreef Danny het volgende:
[..]
mij ook hoor, tenzij mensen de koikarpers opeten die van iemand anders zijn. Net zoals ik het belachelijk zou vinden als iemand andermans konijn zou opeten.
Geen probleem. Kan gebeuren.quote:Op maandag 21 december 2015 10:27 schreef Danny het volgende:
[..]
mij ook hoor, tenzij mensen de koikarpers opeten die van iemand anders zijn. Net zoals ik het belachelijk zou vinden als iemand andermans konijn zou opeten.
[..]
Dan zal ik het verkeerd interpreteren. Excuus.
Zonde dat je beeld van de FP zo veranderd is. Blader voor de grap eens terug naar je eigen tijd als crewlid, of zelfs daarvóór, en je ziet dat er eigenlijk niets is veranderd. Er is nu meer te doen rondom aanslagen, moordpartijen en de bijbehorende immigratie e.d. waardoor dat logischerwijze meer in het nieuws is, maar de toon is echt niet veranderd.quote:Op maandag 21 december 2015 10:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen probleem. Kan gebeuren.
Kleine disclaimer: ja, ik heb wél een paar keer in de afgelopen jaren gezegd dat de platrechtse sfeer op de FP me zo tegenstaat dat ik er vrijwel niet meer kom, maar dat heeft niets te maken met wat ik van FOK! als geheel vind.
Wat als ik met kerst het konijn van de buren op de barbecue leg? Komt dit dan ook op FOK? En wat wordt de kop erboven? Ik ben geen asielzoeker, dus ik ben benieuwd in welk hokje ik wordt gedrukt.quote:Op maandag 21 december 2015 10:27 schreef Danny het volgende:
Net zoals ik het belachelijk zou vinden als iemand andermans konijn zou opeten.
Ik zou zeggen iets van 'dierenbeul barbecued konijntje buurmeisje'. En het is 'ik word' (zonder t). 'Dierenbeul' zou ook nog 'asotuig' kunnen zijn, of een andere term. 't is net hoe het uitkomt.quote:Op maandag 21 december 2015 10:37 schreef Barrah het volgende:
[..]
Wat als ik met kerst het konijn van de buren op de barbecue leg? Komt dit dan ook op FOK? En wat wordt de kop erboven? Ik ben geen asielzoeker, dus ik ben benieuwd in welk hokje ik wordt gedrukt.
Zo'n bericht wordt (met dt) alleen door media opgepakt die plaatselijke politieberichten volgen.quote:Op maandag 21 december 2015 10:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zou zeggen iets van 'dierenbeul barbecued konijntje buurmeisje'. En het is 'ik word' (zonder t).
En welke 'hokjes' zijn wel en niet acceptabel in jouw ogen?
Barbecuetquote:Op maandag 21 december 2015 10:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zou zeggen iets van 'dierenbeul barbecued konijntje buurmeisje'. En het is 'ik word' (zonder t). 'Dierenbeul' zou ook nog 'asotuig' kunnen zijn, of een andere term. 't is net hoe het uitkomt.
En welke 'hokjes' zijn wel en niet acceptabel in jouw ogen?
Je 'vergeet' mijn vraag te beantwoordenquote:Op maandag 21 december 2015 10:50 schreef Barrah het volgende:
[..]
Zo'n bericht wordt (met dt) alleen door media opgepakt die plaatselijke politieberichten volgen.
Dat aanslagen en criminaliteit onder een vergrootglas liggen én de link wordt gelegd met immigratie is voornamelijk een gevolg van hoe de media (en dus ook FOK) vandaag de dag werkt. Er wordt geschreven wat (men denkt dat) het volk wil horen.
Als het verhaal van de koikarpers klopt, is dat inderdaad een exces. Dat de pers hier aandacht aan besteedt is niets mis mee. De schaal en toon waarop dit wordt verspreid maakt het echter vooral een frame voor de gehele immigratieproblematiek. Waarmee de maatschappelijke discussie verder polariseert. Beschouw dit niet als een wijzende vinger naar de media, maar als een neutrale constatering.
Ik ga in de tussentijd even wat inspiratie opdoen.
Dat geeft niet, zo heeft iedereen kwaliteiten en punten die verbeterd kunnen worden.quote:Op maandag 21 december 2015 11:02 schreef Barrah het volgende:
[..]
En dat na iets van vijf ninja-edits
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |