Dat dus, een vis is een vis, maar als ie niet van jou is blijf je er met je klauwen vanaf.quote:Op zondag 20 december 2015 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Het probleem is niet dat men kennelijk het verschil niet kent tussen een gewone vis en een siervis, maar tussen mijn en dijn. Als je het niet weet, vraag je het gewoon, daar heb je een mond voor gekregen.
Als ze geweten hadden dat het zo'n duur beest was hadden ze dat vast wel gedaan, of juist niet omdat ze dan geweten hadden dat het iemands hobby en eigendom was.quote:Op zondag 20 december 2015 13:03 schreef venomsnake het volgende:
Godsamme zijn die visjes zo duur?
Hadden ze die beesten beter kunnen verpatsen ipv opvreten.
Van wie is de vis in de zee, het IJsselmeer, de Maas of de vijver om de hoek?quote:Op zondag 20 december 2015 13:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat dus, een vis is een vis, maar als ie niet van jou is blijf je er met je klauwen vanaf.
Daar gelden regels voor.quote:Op zondag 20 december 2015 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van wie is de vis in de zee, het IJsselmeer, de Maas of de vijver om de hoek?
Aanname...quote:Op zondag 20 december 2015 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze geweten hadden dat het zo'n duur beest was hadden ze dat vast wel gedaan
Ohja natuurlijk, het gaat om vluchtelingenquote:
Goed, ik ga even een hypothetische situatie voor je schetsen.quote:Op zondag 20 december 2015 13:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je praat het dus wél goed.
Als je ergens te gast bent dan gedraag je je netjes. Niet zoals je thuis zou doen. PUNT.
Neequote:
Jouw hypothese bewijst dat het bewust uitvoeren van grote volksverhuizingen, van de ene cultuur naar de andere, lang niet altijd een goed idee is.quote:Op zondag 20 december 2015 13:24 schreef Wintar het volgende:
Goed, ik ga even een hypothetische situatie voor je schetsen.
De frontpage schrijver heeft niet in het artikeltje geschreven dat diezelfde vissen in andere landen ook gewoon opgegeten worden. Is wel te vinden in de bron. Dus dat zal wel meevallen.quote:Op zondag 20 december 2015 13:15 schreef Reya het volgende:
Zoetwatervissen; sowieso veel te veel graat.
Ja, in Oost-Europa is dit ook vrij gebruikelijk. Blijft smerige meuk, echter.quote:Op zondag 20 december 2015 13:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De frontpage schrijver heeft niet in het artikeltje geschreven dat diezelfde vissen in andere landen ook gewoon opgegeten worden. Is wel te vinden in de bron. Dus dat zal wel meevallen.
Dat bestrijd ik dan ook niet. Ik vind het echter niet fair om van mensen, die uit een cultuur komen waar homofilie taboe en zelfs verboden is, te verwachten dat ze dit omarmen.quote:Op zondag 20 december 2015 13:29 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Jouw hypothese bewijst dat het bewust uitvoeren van grote volksverhuizingen, van de ene cultuur naar de andere, lang niet altijd een goed idee is.
Dan ga je daar als gast zijnde natuurlijk pedo´s op straat aanvallenquote:Op zondag 20 december 2015 13:24 schreef Wintar het volgende:
[..]
Goed, ik ga even een hypothetische situatie voor je schetsen.
Jij bent in Nederland opgegroeid en houdt er Nederlandse normen en waarden op na? Er breekt oorlog uit, en jij immigreert naar het fictieve land Podazinije.
In Nederland is pedofilie taboe en pedoseksualiteit gelukkig per wet verboden. In Podazinije is dit niet het geval, daar is dit geaccepteerd.
Hoe zou jij omgaan met Nederlandse pedofielen die samen met jou in het AZC in Podazinije zitten? Hoe zou jij reageren als een Podazinijnse verslaggever jou voor de camera om je mening omtrent pedofilie zou vragen?
Eerlijk antwoorden!
disclaimer: ik gebruik dit voorbeeld om verschillen tussen landen aan te geven. Ik wil geenszins homofilie en pedofilie op één lijn stellen. Pedofilie is gelukkig overal verboden, en homoseksualiteit is hier gelukkig niet strafbaar.
Het is puur als voorbeeld om te geven dat wanneer je elders opgegroeid bent je hele andere opvattingen kan hebben. Ik vind het niet reëel om te verlangen dat mensen gelijk heel anders over zoiets gaan denken.
Je bedoelt het ouderwetsch vissen, jagen en verzamelen?quote:Op zondag 20 december 2015 13:31 schreef Harmankardon het volgende:
Dat die vluchtelingen aannamen dat het wellicht wel mocht kom ik nog wel in, maar wat is er gebeurd met ouderwetsch netjes vragen of je ergens met je fikken aan mag zitten en des te meer als je het over een levend wezen hebt?
Een koikarper van 1 meter in een vijver hoef je niet zo goed voor te kunnen jagenquote:Op zondag 20 december 2015 13:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je bedoelt het ouderwetsch vissen, jagen en verzamelen?
Dat is het ook niet. Maar de aanwezigheid van dergelijk gedachtengoed in een wat tolerantere omgeving kan tot problemen leiden.quote:Op zondag 20 december 2015 13:32 schreef Wintar het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik dan ook niet. Ik vind het echter niet fair om van mensen, die uit een cultuur komen waar homofilie taboe en zelfs verboden is, te verwachten dat ze dit omarmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |