abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158353962
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:12 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Frappante opmerking, het is niet alsof het westen zich voor IS nooit met MENAP bemoeit heeft.
En ook dat is geen enkele reden om maar te bukken en de haat van illegale immigranten die deze kant op komen nadat IS is opgestaan te moeten ondergaan.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:14:53 #122
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158353976
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:13 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Snijden in de zorg. Daar zit natuurlijk het echte probleem. Kosten stijgen nog ieder jaar.
Aha dus omdat sommige mensen de altruïst wilt uithangen moet er maar gesneden worden in de zorg.... En het dan gek vinden dat mensen boos worden en gaan rellen....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_158353979
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:13 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Snijden in de zorg. Daar zit natuurlijk het echte probleem. Kosten stijgen nog ieder jaar.
Je wil snijden in de zorg maar tegelijkertijd de kwaliteit van de zorg hoog genoeg houden zodat we teruggaan naar de jaren 90. Over frappante opmerkingen gesproken.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:15:10 #124
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158353982
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:58 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Het is volgens mij niet eens de angst voor buitenlanders ansich maar eerder angst voor de (financiële) gevolgen. Ik zit niet te wachten op een afbraak van ons sociaal stelsel omdat het simpelweg teveel geld kost. En nee helaas is dat geen onrealistisch toekomstperspectief. Het onbeperkt binnenhalen van mensen zal dat proces alleen maar versnellen helaas. Prima dat Nederland mensen wilt helpen maar wees dan alsjeblieft realistisch en stel een quotum in (hoe hard dat ook is).

Off-topic: pacifisme = onrealistisch. In een wereld waar grondstoffen het ritme bepalen zal er altijd strijd/oorlog/concurrentie zijn.
Als dat erachter zit dan richten die mensen zich toch totaal op de verkeerde groep en beslissing. Het geld wat naar de banken is gegaan is vele malen meer en de echte oorzaak van de afbraak van ons sociale stelsel ligt ook daar. Het ponzischeme wat ons financiele stelsel is wat er voor zorgt dat de rijken rijker worden en de armen armer. (rente)

Pacifisme is een keus voor ieder mens individueel. Dat kan je niet onrealistisch noemen.
Feyenoord!
pi_158353994
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, maar dat staaft jouw argument dat wij domme Nederlanders de haat van illegale immigranten over onszelf hebben afgeroepen niet.
Goeie stropop, ik zeg alleen dat je nieuwe terroristen kweekt door onschuldige burgers te vermoorden.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:15:37 #126
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158353995
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het sociale stelsel wordt afgebroken door de vele gebruikers ervan. Niet beleid maar overconsumptie is de oorzaak.
Onzin.
Feyenoord!
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:16:37 #127
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Pacifisme is een keus voor ieder mens individueel. Dat kan je niet onrealistisch noemen.
Nee de mens heeft altijd grondstoffen nodig, dat is geen keuze maar noodzaak.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_158354013
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als dat erachter zit dan richten die mensen zich toch totaal op de verkeerde groep en beslissing. Het geld wat naar de banken is gegaan is vele malen meer en de echte oorzaak van de afbraak van ons sociale stelsel ligt ook daar. Het ponzischeme wat ons financiele stelsel is wat er voor zorgt dat de rijken rijker worden en de armen armer. (rente)

Het hele sociale stelsel wat gericht is op het feit dat er steeds meer jonge aanwas nodig is om de kosten voor de sociale voorzieningen op te hoesten is toch net iets meer debet dan een paar banken die miljarden nodig hadden om niet failliet te gaan waarna ze na een paar jaar tijd de investering weer hebben moeten terugbetalen.
pi_158354028
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie stropop, ik zeg alleen dat je nieuwe terroristen kweekt door onschuldige burgers te vermoorden.
Nou, waarvan akte dan maar.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:17:29 #130
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158354035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:12 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Het is houdbaar? Goed nieuws! Kan je me ook vertellen hoe?
Volgens mij heb ik dat al aangegeven hier. Financiele stelsel veranderen.
Feyenoord!
pi_158354039
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:12 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Het is houdbaar? Goed nieuws! Kan je me ook vertellen hoe?
Kap bijvoorbeeld eens met die miljarden in onzinnige bezigheden te steken zoals werklozen op cursus te sturen waar ze moeten leren te solliciteren. Van die 8 miljard per jaar kun je 8 jaar lang asielzoekers opvangen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:18:19 #132
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158354052
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:16 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee de mens heeft altijd grondstoffen nodig, dat is geen keuze maar noodzaak.
Omdat de mens grondstoffen nodig heeft is er oorlog?

Rare redenering hoor.....
Feyenoord!
pi_158354073
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kap bijvoorbeeld eens met die miljarden in onzinnige bezigheden te steken zoals werklozen op cursus te sturen waar ze moeten leren te solliciteren. Van die 8 miljard per jaar kun je 8 jaar lang asielzoekers opvangen.
Helaas beste vriend. Die 1 miljard per jaar die we opgeven aan opvang aan asielzoekers moet je letterlijk nemen. Mensen die een woning toegewezen krijgen vallen niet meer onder die cijfers.

De werkelijke kosten zijn veel hoger.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:20:22 #134
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_158354089
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat die cijfers an sich niet zo veel zeggen.
Wel ter weerlegging van iemands ontkenning van het feit dat geweldsuitbarstingen binnen AZC's schering en inslag zijn. En daarom bracht ik ze te berde. Dat er daarna allerlei andere mensen van alles en nog wat bij halen, kan ik niet helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lkw op 19-12-2015 13:26:05 ]
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:20:40 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158354099
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het hele sociale stelsel wat gericht is op het feit dat er steeds meer jonge aanwas nodig is om de kosten voor de sociale voorzieningen op te hoesten is toch net iets meer debet dan een paar banken die miljarden nodig hadden om niet failliet te gaan waarna ze na een paar jaar tijd de investering weer hebben moeten terugbetalen.
Dan heb je geen goed zicht op het financiele stelsel en wat daar allemaal aan hangt en betekent voor de maatschappij. De melkkoe die burgers zijn dmv de geldcreatie door de leningen etc.
Feyenoord!
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:24:39 #136
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354175
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat de mens grondstoffen nodig heeft is er oorlog?

Rare redenering hoor.....
Omdat de mensen grondstoffen(bv voedsel) nodig heeft om te overleven is er altijd strijd/competitie/concurrentie en/of helaas ook oorlog. Dat is gewoon een feitelijk constatering. Het kapitalisme maar ook evolutie zijn gestoeld op dit principe. Sorry maar zo werkt de wereld nu eenmaal.
pi_158354216
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Helaas beste vriend. Die 1 miljard per jaar die we opgeven aan opvang aan asielzoekers moet je letterlijk nemen.
Ik zeg toch ook dat je daar 8 jaar lang asielzoekers van kunt opvangen?
pi_158354237
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je suggereert dat we deze toestroom 8 jaar lang kunnen opvangen door 8 miljard te bezuinigen. Wat natuurlijk ontzettend dom van je is.
pi_158354263
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:20 schreef Lkw het volgende:

[..]

Wel ter weerlegging van iemands ontkenning van het feit dat geweldsuitbarstingen binnen AZC's schering en inslag zijn. En daarom bracht ik ze te berde. Dat er daarna allerlei andere mensen van alles en nog wat bij halen - tot aan verkrachtingen aan toe - kan ik niet helpen.
Context, je ziet het niet. Cijfers zeggen an zich niks

Maar je hebt me overtuigd, die asielzoekers zijn allemaal gevaarlijk, kalafisten, jihadisten, agressief of weet ik veel wat. Ze zijn het allemaal, van nature, allemaal, allemaal.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:30:59 #140
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354317
quote:

[..]

quote:

[..]

In die 8 jaar tijd schuiven ze door uit het azc naar een huurwoning met uitkering. Omdat het dan in 1 keer uit een ander potje wordt betaald wilt dat niet zeggen dat het een houdbare situatie is. Stel daarom een aub een quotum in, daar kan je beleid op maken. Maar onbeperkt binnenhalen is heel erg naïef.
pi_158354323
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je suggereert dat we deze toestroom 8 jaar lang kunnen opvangen door 8 miljard te bezuinigen.
Nee, dat het opvangen van asielzoekers die hier aankloppen jaarlijks 1 miljard kost. Dat kun je met dat geld dus 8 jaar lang doen.
pi_158354335
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:30 schreef -Techno- het volgende:

[..]

[..]

In die 8 jaar tijd schuiven ze door uit het azc naar een huurwoning met uitkering.
Dat valt dan ook niet echt onder opvang geloof ik.
pi_158354357
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat het opvangen van asielzoekers die hier aankloppen jaarlijks 1 miljard kost. Dat kun je met dat geld dus 8 jaar lang doen.
Ik heb je zo laag zitten dat ik denk dat je daadwerkelijk zo dom was om te denken dat deze hele toestroom 1 miljard per jaar kost.

Laten we het daarbij maar houden.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:33:17 #144
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354374
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat valt dan ook niet echt onder opvang geloof ik.
Klopt maar kost wel veel centjes, en die hebben we niet onbeperkt ongeacht in welke broekzak/potje het zit.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:34:04 #145
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_158354393
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Context, je ziet het niet. Cijfers zeggen an zich niks

Maar je hebt me overtuigd, die asielzoekers zijn allemaal gevaarlijk, kalafisten, jihadisten, agressief of weet ik veel wat. Ze zijn het allemaal, van nature, allemaal, allemaal.
Ik zie het wel, vandaar dat ik in mijn eerdere reactie net nog dit had toegevoegd:

quote:
Ook zeg ik niet dat 'alle asielzoekers een gevaar zijn' en ik heb het - nogmaals - niet over verkrachtingen. Dat is blijkbaar jouw stokpaardje, niet het mijne, dus ik voel me niet erg geroepen om daar een boom over op te zetten.

Zeker niet omdat jij die verkrachtingen wilt gebruiken om aan te tonen dat een opvatting die ik niet verkondig - namelijk dat alle asielzoekers een gevaar zouden zijn - onzin is. Die discussie moet je in plaats daarvan misschien maar aangaan met iemand die dat wél vindt.
Maar goed, je luistert niet en wilt mij keer op keer maar wat graag iets in de mond leggen wat ik nooit in de mond heb genomen, namelijk dat alle asielzoekers gevaarlijk zijn. Draaf maar lekker door hoor, maar het gaat helemaal nergens meer over.
pi_158354445
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik heb je zo laag zitten dat ik denk dat je daadwerkelijk zo dom was om te denken dat deze hele toestroom 1 miljard per jaar kost.

Laten we het daarbij maar houden.
Oké man.
pi_158354465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:33 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Klopt maar kost wel veel centjes, en die hebben we niet onbeperkt ongeacht in welke broekzak/potje het zit.
Zolang we jaarlijks miljarden gebruiken om illusies te bekostigen neem ik gezeur over dat het geld kost niet echt serieus.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:42:51 #148
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354540
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang we jaarlijks miljarden gebruiken om illusies te bekostigen neem ik gezeur over dat het geld kost niet echt serieus.
Welke illusies doel je op? In dit topic werd geopperd om te snijden in de zorg. Bedoel je dat?
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:43:35 #149
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158354557
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:24 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Omdat de mensen grondstoffen(bv voedsel) nodig heeft om te overleven is er altijd strijd/competitie/concurrentie en/of helaas ook oorlog. Dat is gewoon een feitelijk constatering. Het kapitalisme maar ook evolutie zijn gestoeld op dit principe. Sorry maar zo werkt de wereld nu eenmaal.
Onzin. Wel eens gehoord van samenwerking? Dat werkt evolutionair gezien veel beter dan competitie. En oorlog komt omdat oude mannen jonge mannen naar een oorlog sturen. (meestal met als reden land, geld of macht). Heeft niks te maken met voedsel of overleven.
Feyenoord!
pi_158354596
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:42 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Welke illusies doel je op? In dit topic werd geopperd om te snijden in de zorg. Bedoel je dat?
De illusie dat we werklozen moeten helpen solliciteren bijvoorbeeld. Of de illusie dat het goed is dat gedetineerden mee betalen aan hun verblijf. Of dat het goed is dat mensen een eigen bijdrage betalen aan het CAK. Of dat het goed is dat mensen die hun zorgpremie niet betalen maandelijks een boete moeten betalen aan het zorginstituut.

Allemaal maatregelen die veel meer kosten dan het oplevert.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:49:28 #151
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354652
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Onzin. Wel eens gehoord van samenwerking? Dat werkt evolutionair gezien veel beter dan competitie. En oorlog komt omdat oude mannen jonge mannen naar een oorlog sturen. (meestal met als reden land, geld of macht). Heeft niks te maken met voedsel of overleven.
Samenwerking? Ja dat werkt heel goed, de ene groep tegen de ander. Dus competitie/strijd/concurrentie enja ook oorlog. En een oorlog komt niet alleen door oude mannen in pak hoor. Voedseltekort is wel degelijk een oorzaak van veel ellende. Pacifisme is een sprookje en op lange termijn gewoon niet houdbaar.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:53:46 #152
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354716
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De illusie dat we werklozen moeten helpen solliciteren bijvoorbeeld. Of de illusie dat het goed is dat gedetineerden mee betalen aan hun verblijf. Of dat het goed is dat mensen een eigen bijdrage betalen aan het CAK. Of dat het goed is dat mensen die hun zorgpremie niet betalen maandelijks een boete moeten betalen aan het zorginstituut.

Allemaal maatregelen die veel meer kosten dan het oplevert.
Dat geloof ik. Maar ik geef het eventueel bespaarde geld liever uit aan de zorg dan dat het wordt uitgegeven aan de illusie dat we onbeperkt mensen kunnen opnemen.
pi_158354731
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:34 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik zie het wel, vandaar dat ik in mijn eerdere reactie net nog dit had toegevoegd:

[..]

Maar goed, je luistert niet en wilt mij keer op keer maar wat graag iets in de mond leggen wat ik nooit in de mond heb genomen, namelijk dat alle asielzoekers gevaarlijk zijn. Draaf maar lekker door hoor, maar het gaat helemaal nergens meer over.
Ik had verkrachtingen in zijn algemeenheid niet als voorbeeld moeten gebruiken want het komt totaal niet aan. Wel gek want je hebt het niet over de Mazda die ik eerder gebruikte. Ik probeer aan te geven dat een cijfer niet perse iets zegt. En dat weet jij ook wel alleen nu zijn het asielzoekers dus dan gaan we cijfers gebruiken wanneer het ons goed uit komt. Veel knokpartijen in AZCs? Mooi dan zijn alle asielzoekers blijkbaar... (Vul jij maar in en nu niet stiekem agressief invullen he).

Waarom zijn er veel (is het uberhaubt veel?) incidenten? Niet belangrijk blujkbaar, er zijn incidenten en daar gaat het om.

Ik weet niet of jij ze allenaal gevaarlijk vindt. Daarom dat ik een hoop andere termen erbij gebruikte inclusief "of wat dan ook'. Dus je haalt iets graag uit de context, alweer.

Je mening lijkt al vast te staan, dat is jammer. We kijken niet naar de oorzaken maar alleen naar een paar simpele artikeltjes van 100 woorden
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:55:37 #154
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158354754
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:49 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Samenwerking? Ja dat werkt heel goed, de ene groep tegen de ander. Dus competitie/strijd/concurrentie enja ook oorlog. En een oorlog komt niet alleen door oude mannen in pak hoor. Voedseltekort is wel degelijk een oorzaak van veel ellende. Pacifisme is een sprookje en op lange termijn gewoon niet houdbaar.
Waarom moet samenwerking de ene groep tegen de ander zijn? Je kan ook als mensheid samenwerken. We zijn nu op een punt gekomen dat alles toch met elkaar in verbinding staat en mensen die bewust leven doorhebben dat we met zijn allen op een klein blauw balletje leven die door de ruimte raast. Jij denkt in oude ideeen en beelden. Dat soort ideeen helpen ons niks verder.

En verder is je post weinig nuttig aangezien je totaal geen argumenten of voorbeelden geeft. Hoezo komt oorlog niet alleen door oude mannen in pak? Ik heb nooit gezegd dat voedseltekort geen oorzaak is van veel ellende maar in ieder geval niet van oorlog.

Pacifisme is de toekomst. Over een aantal jaren zal de mensheid terug kijken op deze periode en zich afvragen waarom mensen zo wreed en dom waren dat ze zoveel oorlog voerden.
Feyenoord!
pi_158354774
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:53 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat geloof ik. Maar ik geef het eventueel bespaarde geld liever uit aan de zorg dan dat het wordt uitgegeven aan de illusie dat we onbeperkt mensen kunnen opnemen.
Zolang we daar überhaupt niet op besparen en vrolijk VVD blijven stemmen terwijl zij de zorg juist nog verder willen inperken om het concurrentievermogen hoog te houden slaat het nergens op om over geld te zeuren.
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:00:48 #156
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354834
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Pacifisme is de toekomst. Over een aantal jaren zal de mensheid terug kijken op deze periode en zich afvragen waarom mensen zo wreed en dom waren dat ze zoveel oorlog voerden.
Wat een heerlijke naïeve maar ook lieve gedachte! Alleen ik geloof er niet in. Maar ik ben klaar met de discussie over pacifisme, het is duidelijk dat we er verschillend over denken en we zullen elkaar niet kunnen overtuigen ben ik bang. Daarnaast is dit topic niet bedoeld voor een discussie over pacifisme. Agree to disagree dan maar.
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:09:15 #157
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158354980
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang we daar überhaupt niet op besparen en vrolijk VVD blijven stemmen terwijl zij de zorg juist nog verder willen inperken om het concurrentievermogen hoog te houden slaat het nergens op om over geld te zeuren.
Ik mag best over de financiën van Nederland "zeuren". Ik betaal er immers aan mee. Wat het Nederlandse volk stemt doet daar niks aan af. Al ben ik het wel met je eens dat het VVD beleid schadelijk is. Maar goed de alternatieven zijn helaas ook niet veel soeps ;(
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:19:57 #158
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_158355180
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik had verkrachtingen in zijn algemeenheid niet als voorbeeld moeten gebruiken want het komt totaal niet aan. Wel gek want je hebt het niet over de Mazda die ik eerder gebruikte. Ik probeer aan te geven dat een cijfer niet perse iets zegt. En dat weet jij ook wel alleen nu zijn het asielzoekers dus dan gaan we cijfers gebruiken wanneer het ons goed uit komt. Veel knokpartijen in AZCs? Mooi dan zijn alle asielzoekers blijkbaar... (Vul jij maar in en nu niet stiekem agressief invullen he).

Waarom zijn er veel (is het uberhaubt veel?) incidenten? Niet belangrijk blujkbaar, er zijn incidenten en daar gaat het om.

Ik weet niet of jij ze allenaal gevaarlijk vindt. Daarom dat ik een hoop andere termen erbij gebruikte inclusief "of wat dan ook'. Dus je haalt iets graag uit de context, alweer.

Je mening lijkt al vast te staan, dat is jammer. We kijken niet naar de oorzaken maar alleen naar een paar simpele artikeltjes van 100 woorden
Jij haalt er een hele context bij die helemaal niet als discussiepunt op tafel ligt. Dat geeft op zich niet, maar wat wél geeft, is dat jij mij keer op keer in een bepaalde hoek drukt door mij een mening toe te bedelen (alle asielzoekers zijn gevaarlijk, salafisten, etc.) die ik nooit heb geuit. En dan verwacht jij dat ik dat door jouw verzonnen standpunt ga verdedigen? Ik heb wel wat beters te doen.

Nogmaals, voor de vijfde keer of zo: ik kwam met die cijfers omdat iemand beweerde dat geweld in AZC's niet of nauwelijks voorkomt. Alles wat er daarna is bijgehaald, is voor rekening van anderen. Daar wil best over van gedachten wisselen, en dat kan ook best zinnig zijn - zie bijvoorbeeld de discussie met Toefjes van afgelopen nacht - maar niet met jou. Want jij legt mij - nogmaals! - woorden en standpunten in de mond en daar ben ik niet van gediend. Laat staan dat ik JOUW hersenspinsels ga zitten verdedigen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:22:42 #159
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158355230
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:00 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Wat een heerlijke naïeve maar ook lieve gedachte! Alleen ik geloof er niet in. Maar ik ben klaar met de discussie over pacifisme, het is duidelijk dat we er verschillend over denken en we zullen elkaar niet kunnen overtuigen ben ik bang. Daarnaast is dit topic niet bedoeld voor een discussie over pacifisme. Agree to disagree dan maar.
Naief is het niet. Lief is het misschien wel. Maar liefde overwint altijd dat weet je toch!

Agree to disagree. ^O^
Feyenoord!
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:23:53 #160
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158355253
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:09 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik mag best over de financiën van Nederland "zeuren". Ik betaal er immers aan mee. Wat het Nederlandse volk stemt doet daar niks aan af. Al ben ik het wel met je eens dat het VVD beleid schadelijk is. Maar goed de alternatieven zijn helaas ook niet veel soeps ;(
Ik heb lang moeten wachten maar er is nu iemand die ten strijde durft te trekken tegen de banken en de multinationals. Voor het eerst in jaren ga ik weer op een grote partij stemmen.
Feyenoord!
pi_158355388
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom moet samenwerking de ene groep tegen de ander zijn? Je kan ook als mensheid samenwerken. We zijn nu op een punt gekomen dat alles toch met elkaar in verbinding staat en mensen die bewust leven doorhebben dat we met zijn allen op een klein blauw balletje leven die door de ruimte raast. Jij denkt in oude ideeen en beelden. Dat soort ideeen helpen ons niks verder.

En verder is je post weinig nuttig aangezien je totaal geen argumenten of voorbeelden geeft. Hoezo komt oorlog niet alleen door oude mannen in pak? Ik heb nooit gezegd dat voedseltekort geen oorzaak is van veel ellende maar in ieder geval niet van oorlog.

Wat moet het heerlijk zijn op zo'n roze wolk te leven, peace on earth and all that jazz. Je hoeft de geschiedenisboeken maar te openen om te zien dat elke eeuw wel een paar grote oorlogen heeft gekend die zo'n beetje de halve planeet beinvloed hebben, en dat zal deze eeuw niet anders zijn. De mens is van nature nu eenmaal een zeer destructieve entiteit, het is alleen te hopen dat we op den duur onszelf niet volledig vernietigen, maar alleen het idee al dat we daar perfect toe in staat zijn met de huidige wapenarsenalen, is al beangstigend genoeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:38:58 #162
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158355504
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat moet het heerlijk zijn op zo'n roze wolk te leven, peace on earth and all that jazz. Je hoeft de geschiedenisboeken maar te openen om te zien dat elke eeuw wel een paar grote oorlogen heeft gekend die zo'n beetje de halve planeet beinvloed hebben, en dat zal deze eeuw niet anders zijn. De mens is van nature nu eenmaal een zeer destructieve entiteit, het is alleen te hopen dat we op den duur onszelf niet volledig vernietigen, maar alleen het idee al dat we daar perfect toe in staat zijn met de huidige wapenarsenalen, is al beangstigend genoeg.
Ik leef niet op een roze wolk. Ik zie de waanzin in onze maatschappij en die komt niet door "de mens" zelf want 99% van de mensen willen gewoon in vrede samenleven. Het is alleen de 1% de psycho's (en helaas zitten er daarvan een heleboel aan de top in onze maatschappij) die het verpesten voor de rest.

Dat we in onze geschiedenis veel oorlog hebben gehad zegt toch geen ene fuck over de toekomst? We hebben ook enorm veel mensen opgehangen of op de brandstapel gezet en dat gebeurt nu toch ook nauwelijks meer? En aangezien de wereld nu zo enorm afhankelijk is van elkaar, alles is heel nauw verweven, veel meer dan vroeger is de impact ook veel groter als er dingen gebeuren. Komt bij dat er gelukkig steeds meer verder geevolueerder mensen komen op deze planeet en hoe meer er daar van zijn hoe minder oorlog we zullen hebben. ^O^
Feyenoord!
pi_158355631
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het sociale stelsel wordt afgebroken door de vele gebruikers ervan. Niet beleid maar overconsumptie is de oorzaak.
Hoor ik je nu hier zeggen dat het niet door de overheid komt?

;)
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 19 december 2015 @ 15:19:03 #164
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158356250
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb lang moeten wachten maar er is nu iemand die ten strijde durft te trekken tegen de banken en de multinationals. Voor het eerst in jaren ga ik weer op een grote partij stemmen.
Oh nou word ik toch wel erg nieuwsgierig.... Welke partij mag dat wezen?
pi_158356384
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:19 schreef Lkw het volgende:

[..]

Jij haalt er een hele context bij die helemaal niet als discussiepunt op tafel ligt. Dat geeft op zich niet, maar wat wél geeft, is dat jij mij keer op keer in een bepaalde hoek drukt door mij een mening toe te bedelen (alle asielzoekers zijn gevaarlijk, salafisten, etc.) die ik nooit heb geuit. En dan verwacht jij dat ik dat door jouw verzonnen standpunt ga verdedigen? Ik heb wel wat beters te doen.

knip
Want jij legt mij - nogmaals! - woorden en standpunten in de mond en daar ben ik niet van gediend. Laat staan dat ik JOUW hersenspinsels ga zitten verdedigen.
Moordenaars. Heb ik vast en zeker ook ergens gezegd. Die asielzoekers hebben het er maar druk mee als ze dat allemaal zijn en uitvoeren,

Nee dat gelooof ik niet. Nee ik las dat al die gelukszoekers lui zijn, las ik ergens.
[i]NEE SORRY ik bedoel niet dat jij Lkw beweert dat alle asielzoekers luie gelukszoekers zijn. Nee echt niet, sorry man ik las dat ergens anders en ze zijn vast en zeker niet allemaal lui en uit op geld maar ze zijn het vast en zeker wel en ik durfde absoluut niet te insinueren dat jij Lkw vindt dat alle asielzoekers lui zijn en uit de mond stinken. Nogmaals sorry /i]
  zaterdag 19 december 2015 @ 15:29:11 #166
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_158356446
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Moordenaars. Heb ik vast en zeker ook ergens gezegd. Die asielzoekers hebben het er maar druk mee als ze dat allemaal zijn en uitvoeren,

Nee dat gelooof ik niet. Nee ik las dat al die gelukszoekers lui zijn, las ik ergens.
[i]NEE SORRY ik bedoel niet dat jij Lkw beweert dat alle asielzoekers luie gelukszoekers zijn. Nee echt niet, sorry man ik las dat ergens anders en ze zijn vast en zeker niet allemaal lui en uit op geld maar ze zijn het vast en zeker wel en ik durfde absoluut niet te insinueren dat jij Lkw vindt dat alle asielzoekers lui zijn en uit de mond stinken. Nogmaals sorry /i]
Eindelijk valt het kwartje bij je, dank.
pi_158356813
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:29 schreef Lkw het volgende:

[..]

Eindelijk valt het kwartje bij je, dank.
Alleen over dat lui he. De rest denk ik nog wel

Zo denk ik ook dat jij misschien een sportliefhebber bent. Jij houdt vast en zeker voetbal, of hockey, Ajax, Feyenoord, tennis, karate of iets.

Hm, jeetje, ben jij voor zowel Ajax als Feyenoord joh en ook kog karate haha gay.
Sorry man, sla me niet in elkaaaar :'(
  zaterdag 19 december 2015 @ 15:51:51 #168
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_158357034
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen over dat lui he. De rest denk ik nog wel

Zo denk ik ook dat jij misschien een sportliefhebber bent. Jij houdt vast en zeker voetbal, of hockey, Ajax, Feyenoord, tennis, karate of iets.

Hm, jeetje, ben jij voor zowel Ajax als Feyenoord joh en ook kog karate haha gay.
Sorry man, sla me niet in elkaaaar :'(
Je laat je steeds meer zien als het vervelende ventje dat ik al dacht voor me te hebben. Fijn weekend.
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:02:22 #169
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158357264
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Oh nou word ik toch wel erg nieuwsgierig.... Welke partij mag dat wezen?
Het is niet zo zeer een partij maar 1 man. Als je de ontwikkelingen in de financiele wereld een beetje volgt zou je het moeten weten!
Feyenoord!
pi_158357291
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je laat je steeds meer zien als het vervelende ventje dat ik al dacht voor me te hebben. Fijn weekend.
Jijj ook een goed weekend
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:05:00 #171
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_158357323
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jijj ook een goed weekend
Thnx ^O^
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:13:46 #172
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_158357515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer een partij maar 1 man. Als je de ontwikkelingen in de financiele wereld een beetje volgt zou je het moeten weten!
Nou wie dan? En je gaat op een grote partij stemmen zeg je.... Ben oprecht benieuwd naar wie/wat je verwijst.
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:15:25 #173
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158357548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:13 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nou wie dan? En je gaat op een grote partij stemmen zeg je.... Ben oprecht benieuwd naar wie/wat je verwijst.
Nou groot groot. Stukken groter dan waar ik de laatste decennia op heb gestemd. Jesse Klaver is het.
Feyenoord!
pi_158357734
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nou groot groot. Stukken groter dan waar ik de laatste decennia op heb gestemd. Jesse Klaver is het.
Je weet dat hij een eurofiel is?
Dacht dat jij tegen dat europese 'complot' was.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_158359590
Voor de geïnteresseerden, een mod heeft een UI gemaakt voor diegene die tegen een AZC zijn. Zou prettig zijn als jullie uit respect voor de protesten deze over willen nemen.

pi_158359661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:44 schreef syndroom het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een mod heeft een UI gemaakt voor diegene die tegen een AZC zijn. Zou prettig zijn als jullie uit respect voor de protesten deze over willen nemen.

[ afbeelding ]
_O-
Conscience do cost.
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:47:55 #177
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158359684
quote:

[ afbeelding ]
LOL. Kan een mod misschien ook een afbeelding voor de mensen die voor een AZC zijn een afbeelding maken met AZC JA?
Feyenoord!
pi_158359709
quote:

[ afbeelding ]
Respect voor geweld?
pi_158360085
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Respect voor geweld?
Wat moet je anders als bestuurders niet willen luisteren?
  zaterdag 19 december 2015 @ 18:04:46 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158360116
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 18:03 schreef syndroom het volgende:

[..]

Wat moet je anders als bestuurders niet willen luisteren?
ander bestuur kiezen wellicht?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')