Onzin.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het sociale stelsel wordt afgebroken door de vele gebruikers ervan. Niet beleid maar overconsumptie is de oorzaak.
Nee de mens heeft altijd grondstoffen nodig, dat is geen keuze maar noodzaak.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Pacifisme is een keus voor ieder mens individueel. Dat kan je niet onrealistisch noemen.
Het hele sociale stelsel wat gericht is op het feit dat er steeds meer jonge aanwas nodig is om de kosten voor de sociale voorzieningen op te hoesten is toch net iets meer debet dan een paar banken die miljarden nodig hadden om niet failliet te gaan waarna ze na een paar jaar tijd de investering weer hebben moeten terugbetalen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als dat erachter zit dan richten die mensen zich toch totaal op de verkeerde groep en beslissing. Het geld wat naar de banken is gegaan is vele malen meer en de echte oorzaak van de afbraak van ons sociale stelsel ligt ook daar. Het ponzischeme wat ons financiele stelsel is wat er voor zorgt dat de rijken rijker worden en de armen armer. (rente)
Pacifisme is een keus voor ieder mens individueel. Dat kan je niet onrealistisch noemen.
Nou, waarvan akte dan maar.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goeie stropop, ik zeg alleen dat je nieuwe terroristen kweekt door onschuldige burgers te vermoorden.
Volgens mij heb ik dat al aangegeven hier. Financiele stelsel veranderen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:12 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het is houdbaar? Goed nieuws! Kan je me ook vertellen hoe?
Kap bijvoorbeeld eens met die miljarden in onzinnige bezigheden te steken zoals werklozen op cursus te sturen waar ze moeten leren te solliciteren. Van die 8 miljard per jaar kun je 8 jaar lang asielzoekers opvangen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:12 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het is houdbaar? Goed nieuws! Kan je me ook vertellen hoe?
Omdat de mens grondstoffen nodig heeft is er oorlog?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:16 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nee de mens heeft altijd grondstoffen nodig, dat is geen keuze maar noodzaak.
Helaas beste vriend. Die 1 miljard per jaar die we opgeven aan opvang aan asielzoekers moet je letterlijk nemen. Mensen die een woning toegewezen krijgen vallen niet meer onder die cijfers.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kap bijvoorbeeld eens met die miljarden in onzinnige bezigheden te steken zoals werklozen op cursus te sturen waar ze moeten leren te solliciteren. Van die 8 miljard per jaar kun je 8 jaar lang asielzoekers opvangen.
Wel ter weerlegging van iemands ontkenning van het feit dat geweldsuitbarstingen binnen AZC's schering en inslag zijn. En daarom bracht ik ze te berde. Dat er daarna allerlei andere mensen van alles en nog wat bij halen, kan ik niet helpen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat die cijfers an sich niet zo veel zeggen.
Dan heb je geen goed zicht op het financiele stelsel en wat daar allemaal aan hangt en betekent voor de maatschappij. De melkkoe die burgers zijn dmv de geldcreatie door de leningen etc.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het hele sociale stelsel wat gericht is op het feit dat er steeds meer jonge aanwas nodig is om de kosten voor de sociale voorzieningen op te hoesten is toch net iets meer debet dan een paar banken die miljarden nodig hadden om niet failliet te gaan waarna ze na een paar jaar tijd de investering weer hebben moeten terugbetalen.
Omdat de mensen grondstoffen(bv voedsel) nodig heeft om te overleven is er altijd strijd/competitie/concurrentie en/of helaas ook oorlog. Dat is gewoon een feitelijk constatering. Het kapitalisme maar ook evolutie zijn gestoeld op dit principe. Sorry maar zo werkt de wereld nu eenmaal.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat de mens grondstoffen nodig heeft is er oorlog?
Rare redenering hoor.....
Ik zeg toch ook dat je daar 8 jaar lang asielzoekers van kunt opvangen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Helaas beste vriend. Die 1 miljard per jaar die we opgeven aan opvang aan asielzoekers moet je letterlijk nemen.
Je suggereert dat we deze toestroom 8 jaar lang kunnen opvangen door 8 miljard te bezuinigen. Wat natuurlijk ontzettend dom van je is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat je daar 8 jaar lang asielzoekers van kunt opvangen?
Context, je ziet het niet. Cijfers zeggen an zich niksquote:Op zaterdag 19 december 2015 13:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wel ter weerlegging van iemands ontkenning van het feit dat geweldsuitbarstingen binnen AZC's schering en inslag zijn. En daarom bracht ik ze te berde. Dat er daarna allerlei andere mensen van alles en nog wat bij halen - tot aan verkrachtingen aan toe - kan ik niet helpen.
quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In die 8 jaar tijd schuiven ze door uit het azc naar een huurwoning met uitkering. Omdat het dan in 1 keer uit een ander potje wordt betaald wilt dat niet zeggen dat het een houdbare situatie is. Stel daarom een aub een quotum in, daar kan je beleid op maken. Maar onbeperkt binnenhalen is heel erg naïef.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat het opvangen van asielzoekers die hier aankloppen jaarlijks 1 miljard kost. Dat kun je met dat geld dus 8 jaar lang doen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je suggereert dat we deze toestroom 8 jaar lang kunnen opvangen door 8 miljard te bezuinigen.
Dat valt dan ook niet echt onder opvang geloof ik.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:30 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[..]
In die 8 jaar tijd schuiven ze door uit het azc naar een huurwoning met uitkering.
Ik heb je zo laag zitten dat ik denk dat je daadwerkelijk zo dom was om te denken dat deze hele toestroom 1 miljard per jaar kost.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat het opvangen van asielzoekers die hier aankloppen jaarlijks 1 miljard kost. Dat kun je met dat geld dus 8 jaar lang doen.
Klopt maar kost wel veel centjes, en die hebben we niet onbeperkt ongeacht in welke broekzak/potje het zit.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat valt dan ook niet echt onder opvang geloof ik.
Ik zie het wel, vandaar dat ik in mijn eerdere reactie net nog dit had toegevoegd:quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Context, je ziet het niet. Cijfers zeggen an zich niks
Maar je hebt me overtuigd, die asielzoekers zijn allemaal gevaarlijk, kalafisten, jihadisten, agressief of weet ik veel wat. Ze zijn het allemaal, van nature, allemaal, allemaal.
Maar goed, je luistert niet en wilt mij keer op keer maar wat graag iets in de mond leggen wat ik nooit in de mond heb genomen, namelijk dat alle asielzoekers gevaarlijk zijn. Draaf maar lekker door hoor, maar het gaat helemaal nergens meer over.quote:Ook zeg ik niet dat 'alle asielzoekers een gevaar zijn' en ik heb het - nogmaals - niet over verkrachtingen. Dat is blijkbaar jouw stokpaardje, niet het mijne, dus ik voel me niet erg geroepen om daar een boom over op te zetten.
Zeker niet omdat jij die verkrachtingen wilt gebruiken om aan te tonen dat een opvatting die ik niet verkondig - namelijk dat alle asielzoekers een gevaar zouden zijn - onzin is. Die discussie moet je in plaats daarvan misschien maar aangaan met iemand die dat wél vindt.
Oké man.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik heb je zo laag zitten dat ik denk dat je daadwerkelijk zo dom was om te denken dat deze hele toestroom 1 miljard per jaar kost.
Laten we het daarbij maar houden.
Zolang we jaarlijks miljarden gebruiken om illusies te bekostigen neem ik gezeur over dat het geld kost niet echt serieus.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:33 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Klopt maar kost wel veel centjes, en die hebben we niet onbeperkt ongeacht in welke broekzak/potje het zit.
Welke illusies doel je op? In dit topic werd geopperd om te snijden in de zorg. Bedoel je dat?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang we jaarlijks miljarden gebruiken om illusies te bekostigen neem ik gezeur over dat het geld kost niet echt serieus.
Onzin. Wel eens gehoord van samenwerking? Dat werkt evolutionair gezien veel beter dan competitie. En oorlog komt omdat oude mannen jonge mannen naar een oorlog sturen. (meestal met als reden land, geld of macht). Heeft niks te maken met voedsel of overleven.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:24 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Omdat de mensen grondstoffen(bv voedsel) nodig heeft om te overleven is er altijd strijd/competitie/concurrentie en/of helaas ook oorlog. Dat is gewoon een feitelijk constatering. Het kapitalisme maar ook evolutie zijn gestoeld op dit principe. Sorry maar zo werkt de wereld nu eenmaal.
De illusie dat we werklozen moeten helpen solliciteren bijvoorbeeld. Of de illusie dat het goed is dat gedetineerden mee betalen aan hun verblijf. Of dat het goed is dat mensen een eigen bijdrage betalen aan het CAK. Of dat het goed is dat mensen die hun zorgpremie niet betalen maandelijks een boete moeten betalen aan het zorginstituut.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:42 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Welke illusies doel je op? In dit topic werd geopperd om te snijden in de zorg. Bedoel je dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |