Bullshit. Het was een mededelingenavond en iedereen weet het. Denk je werkelijk dat de zorgen of argumenten van het voetvolk tot een andere beslissing zou leiden?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Monddood. Het was verdomme een inspraakavond. Inspraak, je weet, dat je je zegje mag doen.
De stille meerderheid denkt er denk ik net zo genuanceerd over als jij.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:36 schreef beantherio het volgende:
Ik ben geen fan van degenen die hersenloos jubelen over vluchtelingen (begrijpen ze eigenlijk wel wat ze zeggen?) maar dit soort tokkiegedrag is net zo erg. Gebruikt niemand z'n gezonde verstand meer tegenwoordig?
Is lastig als men niet eens met twee woorden kan spreken.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Monddood. Het was verdomme een inspraakavond. Inspraak, je weet, dat je je zegje mag doen.
Schrijf een referendum uit en ik kan je garanderen dat een grote meerderheid tegen een AZC in de achtertuin zal stemmen. Ze spreken voor de meerderheid.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:36 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Feit is dat dat niet gebeurd natuurlijk... De basale fout dat het soort mensen met zo'n grote bek denkt voor het hele volk te spreken, wat natuurlijk niet zo is. Daarom hebben we afspraken, en planten we ons voort met onze onderbuik en denken we met ons hoofd, en niet andersom...
Eigenlijk moet je er zelf naar toe om te kijken wat daar dan werkelijk voor soort mensen staat en wat de stemming is. De media heeft er ook belang bij om bepaalde groepen op een bepaalde manier weg te zetten. Zo bestaan de vluchtelingen niet enkel uit Syrische gezinnetjes. Zoiets gebeurt hier ook. Mensen die bezwaren hebben tegen massa-immigratie/vluchtelingen/islamisering/de EU/etc, worden altijd weggezet als hersenloze Tokkies. Maar is dat wel zo? Dan zul je persoonlijk moeten gaan kijken, want je ziet niet het hele beeld.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit dus. Kijk ze hebben een punt wat betreft het aantal asielzoekers, maar dit volk wat nog geen twee woorden fatsoenlijk uit de mond krijgt meent door alles te slopen z'n gelijk te krijgen.
Oprotten met die domme tokkies. Nu moeten ze juist voor stemmen en die asielzoekers toelaten. Ik zou ze zelfs nog verdubbelen voor die aso's. Morgen staan ze weer in de machinekamer met een peuk op de bek te janken over kantoorpikken en dat hun meer verdienen want zij doen het werk voor het bedrijf. En moeder de vrouw maar op Facebook de universitaire uit lopen te hangen terwijl ze niet meer af heeft dan de huishoudschool
Kan Poetin niet ingrijpen?
Primitieve gevoelens rechtvaardigen door je te beroepen op het misbruik van volksvertegenwoordiging. Over misbruik van volksvertegenwoordiging gesproken.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de democratie wordt misbruikt om het volk monddood te maken dan moet diezelfde democratie inderdaad soms met geweld weer gezuiverd worden naar zijn puurste vorm: VOLKSvertegenwoordiging.
Ah, dus het is alles of niets?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja, net als het handhaven van regels, het democratische proces van de raad en de politie. Betalen ze ook belasting voor. Net als alle anderen die wel het fatsoen hebben.
Daar hebben ze toch ook geen boodschap aan.
Nee, dan is geweld wel geoorloofd ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bullshit. Het was een mededelingenavond en iedereen weet het. Denk je werkelijk dat de zorgen of argumenten van het voetvolk tot een andere beslissing zou leiden?
Bullshit. Die grond is waardeloos en de gemeente probeert zich financieel te redden.
Maxima d'r familie zou dit soort rellende landverraders / hooligans een helicoptervlucht boven de Noordzee moeten gevenquote:Op woensdag 16 december 2015 21:28 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nu vergelijk je appels met peren vriend. Deze mensen komen op voor ons land, juist om te voorkomen dat er ellende komt. Zoals hetgeen jij schetst.
Misschien moeten we wat meer herrie gaan maken. Vooralsnog krijgen de relschoppers best vaak hun zin en heeft de stille meerderheid wel het nakijken.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef Strani het volgende:
[..]
De stille meerderheid denkt er denk ik net zo genuanceerd over als jij.
Zelfs als iemand dezelfde mening heeft als ik, spreekt hij niet in mijn naam als ik het niet eens ben met de manier waarop hij spreekt.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Schrijf een referendum uit en ik kan je garanderen dat een grote meerderheid tegen een AZC in de achtertuin zal stemmen. Ze spreken voor de meerderheid.
Ook zo met psychiatrische klinieken die in een wijk worden neergeplempt. Ga je nu ook het slaan van mensen met een psychiatrische aandoeningen rechtvaardigen?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Schrijf een referendum uit en ik kan je garanderen dat een grote meerderheid tegen een AZC in de achtertuin zal stemmen. Ze spreken voor de meerderheid.
Als er op een ondemocratische manier zogenaamd democratische beslissingen worden genomen is het inderdaad gelegitimeerd om daar op alle mogelijke manieren een stokje voor te steken.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, dan is geweld wel geoorloofd ja.
Als je niet begrijpt hoe ondemocratisch geweld tegen volkvertegenwoordiging is..
Dan gun ik je een echte dictatuur.
Tja, je moet natuurlijk niet consequent zijn in je eigen handelen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ah, dus het is alles of niets?
Over uit de context trekken gesproken.quote:
Die mensen staan daar niet de bakstenen te gooien. En die mensen met oprechte zorgen voelen zich ook echt niet vertegenwoordigd door een stel relschoppende boerenpummels.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je er zelf naar toe om te kijken wat daar dan werkelijk voor soort mensen staat en wat de stemming is. De media heeft er ook belang bij om bepaalde groepen op een bepaalde manier weg te zetten. Zo bestaan de vluchtelingen niet enkel uit Syrische gezinnetjes. Zoiets gebeurt hier ook. Mensen die bezwaren hebben tegen massa-immigratie/vluchtelingen/islamisering/de EU/etc, worden altijd weggezet als hersenloze Tokkies. Maar is dat wel zo? Dan zul je persoonlijk moeten gaan kijken, want je ziet niet het hele beeld.
Ik ken volop mensen die tegen die genoemde punten zijn, en dat zijn helemaal geen Tokkies, maar redelijke, intelligente en genuanceerde mensen, die rationele redenen hebben om zich zorgen te maken over wat er nu allemaal in Nederland en Europa gebeurd. Absoluut geen Tokkies.
Precies. Wat mij betreft is het het Wilders-effect: Met onzinnig gebral ageren tegen iets waar men zich wel degelijk zorgen over mag maken.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Misschien moeten we wat meer herrie gaan maken. Vooralsnog krijgen de relschoppers best vaak hun zin en heeft de stille meerderheid wel het nakijken.
Ik heb ook mijn twijfels bij die enorme influx van vluchtelingen, maar no way dat ik de kant ga kiezen van een partij die met geweld zijn zin probeert te krijgen.
Ze slaan geen asielzoekers neer, noch raadsleden trouwens. Er is alleen wat oproer, meer niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ook zo met psychiatrische klinieken die in een wijk worden neergeplempt. Ga je nu ook het slaan van mensen met een psychiatrische aandoeningen rechtvaardigen?
Volgens welke wet?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als er op een ondemocratische manier zogenaamd democratische beslissingen worden genomen is het inderdaad gelegitimeerd om daar op alle mogelijke manieren een stokje voor te steken.
En hoezo is het ondemocratisch dan, o groot orakel?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als er op een ondemocratische manier zogenaamd democratische beslissingen worden genomen is het inderdaad gelegitimeerd om daar op alle mogelijke manieren een stokje voor te steken.
Dat eerste vind ik prima, het tweede aanmatigend... Ik wil de Godwin niet maken, maar hij ligt wel voor de hand..quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja, boe. Mensen die ergens niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, je moet natuurlijk niet consequent zijn in je eigen handelen.
Hoe heb ik dat kunnen bedenken.
Neuh, keihard aanpakken dit soort tokkies.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
We zouden over een ruil kunnen nadenken..quote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef Falco het volgende:
Voorlopig zorgen al die autochtone debielen voor meer overlast dan al die Syriërs
Er lopen gekken tussen die strak staan van de steroiden en alcohol . Ze zijn er wel toe in staatquote:Op woensdag 16 december 2015 21:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze slaan geen asielzoekers neer, noch raadsleden trouwens. Er is alleen wat oproer, meer niet.
Het ongeschreven recht. Democratie is een middel om het ultieme doel te dienen: volksvertegenwoordiging. Als de democratie terzijde wordt geschoven moet er op andere manier volksvertegenwoordiging worden afgedwongen.quote:
Een raadsvergadering, samengesteld na verkiezingen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nou je grote vrienden daar in Geldermalsen hebben al voor meer ontwrichting gezorgd dan asielzoekers. Hoop dat je zelf ook wel inziet wat voor prutswerk je uit je toetsenbord krijgt hier.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:34 schreef Charleville het volgende:
[..]
De meeste schreeuwen Allah akbar de hele dag, en komen hier juist om onze maatschappij te ontwrichten, en aanslagen te plegen, ik vraag me echt serieus ad waar al die linkse types opeens vandaan komen......
Er werd met bier en vuurwerk gegooid, dat kan je minimaal een blind oog leveren.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Er lopen gekken tussen die strak staan van de steroiden en alcohol . Ze zijn er wel toe in staat
Hekken werden naar het schijnt ook vrij eenvoudig aan de kant gezet net als de MEquote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Er werd met bier en vuurwerk gegooid, dat kan je minimaal een blind oog leveren.
Een college is niet representatief als ze de mening van 99% van de inwoners terzijde schuiven. Ze krijgen een mandaat van de kiezer, niet een vrijbrief om te doen en laten wat ze willen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Een raadsvergadering, samengesteld na verkiezingen.
Benieuwd hoe jij aan een noord koreaan het ondemocratische gehalte van een gemeenteraad gaat uitleggen.
'Bij ons nemen ze beslissingen in een representatief systeem, fout joh'
Dan kom je in een geweldspiraal terecht. Dan weet je niet waar het eindigt.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, keihard aanpakken dit soort tokkies.
Maar die wordt niet terzijde geschoven. We schrijven namelijk zelden referenda uit, dus de gemeenteraad is gewoon een afspiegeling van de laatste stemronde. Wat er nu gebeurt is volkomen democratisch,quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het ongeschreven recht. Democratie is een middel om het ultieme doel te dienen: volksvertegenwoordiging. Als de democratie terzijde wordt geschoven moet er op andere manier volksvertegenwoordiging worden afgedwongen.
Democratie is alleen van belang tijdens verkiezingen. De rest van de tijd heb je weinig te zeggen. Dat is de realiteit van ons politieke systeem. De oplossing is: Anders stemmen in de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het ongeschreven recht. Democratie is een middel om het ultieme doel te dienen: volksvertegenwoordiging. Als de democratie terzijde wordt geschoven moet er op andere manier volksvertegenwoordiging worden afgedwongen.
Ga toch weg man, waaruit blijkt dat dan? Uit die 500 idioten?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een college is niet representatief als ze de mening van 99% van de inwoners terzijde schuiven. Ze krijgen een mandaat van de kiezer, niet een vrijbrief om te doen en laten wat ze willen.
Vuren ? lolquote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
![]()
ik woon 15km van Geldermalsen en niemand hier wil die vuchtelingen. Dit hebben ze (gemeente) zelf allemaal veroorzaakt.
Geldermalsen heeft inderdaad op democratische wijze vastgesteld dat geweld tegen de eigen machthebbers legitiem is.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat hebben de arme inwoners van Vucht nou weer misdaan?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
![]()
ik woon 5km van Geldermalsen en niemand hier in de omgeving wil die vuchtelingen. Dit hebben ze (gemeente) zelf allemaal veroorzaakt.
De genuanceerden hoor je eigenlijk niet, je bent tegen òf voor asielzoekers, een middenweg lijkt nauwelijks te bestaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies. Wat mij betreft is het het Wilders-effect: Met onzinnig gebral ageren tegen iets waar men zich wel degelijk zorgen over mag maken.
En die bewoners staan ook niet allemaal daar te rellen, je punt is?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan kom je in een geweldspiraal terecht. Dan weet je niet waar het eindigt.
Je kunt je beter serieus inleven in ze en nagaan waar hun woede vandaan komt. En ze een plek geven om hun mening te kunnen ventileren. Dat is veel effectiever.
Ik denk dat deze mensen vooral worden weggezet als Tokkies, maar dat de bewoners van Geldermalsen voor 95% bestaat uit mensen zoals jij en ik. Kan haast niet anders.
Damn ben je nou echt trots op je dorpsgenoten?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
![]()
ik woon 5km van Geldermalsen en niemand hier in de omgeving wil die vuchtelingen. Dit hebben ze (gemeente) zelf allemaal veroorzaakt.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Falco het volgende:
Dit nog goed praten ook, dan mis je ook een aantal chromosomen
Iedereen die enige vorm van nuance in deze discussie wil brengen, wordt onmiddellijk als policor op één hoop gegooid met de allochtonenknuffelaars.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:45 schreef Ronaldsen het volgende:
De genuanceerden hoor je eigenlijk niet, je bent tegen òf voor asielzoekers, een middenweg lijkt nauwelijks te bestaan.
Zijn zij het die staan te rellen of is het Kusters met zijn kliek, met wat doorgesnoven/volgespoten hooligans? Dat lijkt me aannemelijker namelijk..quote:Op woensdag 16 december 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan kom je in een geweldspiraal terecht. Dan weet je niet waar het eindigt.
Je kunt je beter serieus inleven in ze en nagaan waar hun woede vandaan komt. En ze een plek geven om hun mening te kunnen ventileren. Dat is veel effectiever.
Ik denk dat deze mensen vooral worden weggezet als Tokkies, maar dat de bewoners van Geldermalsen voor 95% bestaat uit mensen zoals jij en ik. Kan haast niet anders.
Laatst nog een referendum in een ander dorp. Van de 1500 hadden er wat, 15 voor gestemd? Dat zal hier niet anders zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ga toch weg man, waaruit blijkt dat dan? Uit die 500 idioten?
Goed spreiden lijkt mij ook erg wenselijk inderdaad. Men moet daar goed over nadenken.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De genuanceerden hoor je eigenlijk niet, je bent tegen òf voor asielzoekers, een middenweg lijkt nauwelijks te bestaan.
Persoonlijk denk ik dat je gewoon geen asielzoekerscentra van 1500 moet gaan bouwen, gewoon een stuk of 150 misschien voor een kleine plaats als Geldermalsen lijkt mij een beter aantal.
Lijkt mij ook prima. Er zijn ook wel tien Geldermalsens in Nederland, zo spreid je de lasten. Maar misschien waren er ook wel mensen die dat konden betogen daar bij de gemeenteraad. Helaas worden ook zij monddood gemaakt door rellende randfiguren.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat je gewoon geen asielzoekerscentra van 1500 moet gaan bouwen, gewoon een stuk of 150 misschien voor een kleine plaats als Geldermalsen lijkt mij een beter aantal.
Totdat ze bij jou om de hoek zo'n centrum neerzetten. Al die gasten die in je tuin lopen. 1500 man is een fucking dorp onderhand.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, keihard aanpakken dit soort tokkies.
Ook al was het 100%, geweld is geen middel in een net land.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een college is niet representatief als ze de mening van 99% van de inwoners terzijde schuiven. Ze krijgen een mandaat van de kiezer, niet een vrijbrief om te doen en laten wat ze willen.
Volkomen onnodig, zo'n archaisch systeem. Maar geliefd door regenteske luitjes. Eens in de zoveel tijd wat verkiezingsleugens en je hebt weer jaren de handen vrij voor je persoonlijke politieke spelletjes.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Democratie is alleen van belang tijdens verkiezingen. De rest van de tijd heb je weinig te zeggen. Dat is de realiteit van ons politieke systeem. De oplossing is: Anders stemmen in de volgende verkiezingen.
Ja eigenlijk wel. Niemand wil ze.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Damn ben je nou echt trots op je dorpsgenoten?
Natuurlijk wordt er gereld. De vraag is wat hier de oorzaak van is en hoe je er zo effectief mogelijk mee om gaat. Maar begin maar vast te schieten, dan weet je zeker dat Nederland binnen 5 jaar ontwricht is.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En die bewoners staan ook niet allemaal daar te rellen, je punt is?
Daar heb je - denk ik - gelijk in. En zó direct werkt de democratie hier doorgaans niet. En dat maakt sommigen machteloos kwaad. En dan gaan mensen domme dingen doen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja. Maar veel betere systemen zijn er ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volkomen onnodig, zo'n archaisch systeem. Maar geliefd door regenteske luitjes. Eens in de zoveel tijd wat verkiezingsleugens en je hebt weer jaren de handen vrij voor je persoonlijke politieke spelletjes.
Dat zeg ik natuurlijk nergens.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, boe. Mensen die ergens niet mee eens zijn.
Nee, we laten VVD vrienden van de stas hun onderkomen vakantieparken voor goed (belasting!)geld aan het COA verhuren... Het gaat niet om de vluchtelingen met dit soort dingen, maar om het grootkapitaal dat er rijk van wil worden?..quote:Op woensdag 16 december 2015 21:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Goed spreiden lijkt mij ook erg wenselijk inderdaad. Men moet daar goed over nadenken.
Deze gasten vertegenwoordigen het volk niet, ze misbruiken die term om primitieve gevoelens te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geweld tegen mensen sta ik ook niet achter. Geweld tegen instituties wel, zoals het dwarsbomen van een show-vergadering. Dat kan door de toegang te blokkeren of een bestorming. Dat is nog redelijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook al was het 100%, geweld is geen middel in een net land.
Als je dat niet begrijpt ben je zelf fouter dan fout. Er is geen legitieme reden een democratisch proces met geweld te ontregelen.
Hou je dochters maar binnen inderdaad!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:46 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Totdat ze bij jou om de hoek zo'n centrum neerzetten. Al die gasten die in je tuin lopen. 1500 man is een fucking dorp onderhand.
Ik wil in de eerste plaats geen gezeik. Niet van relschoppers maar ook niet van vluchtelingen. En ik kan me best voorstellen dat je, als je daar woont, niet zit te wachten op een massa vreemdelingen waar je niet om gevraagd hebt en ook niet in gekend bent.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Misschien moeten we wat meer herrie gaan maken. Vooralsnog krijgen de relschoppers best vaak hun zin en heeft de stille meerderheid wel het nakijken.
Ik heb ook mijn twijfels bij die enorme influx van vluchtelingen, maar no way dat ik de kant ga kiezen van een partij die met geweld zijn zin probeert te krijgen.
Integendeel. Als een politieke ivoren-toren-elite alles voor het volk denkt te moeten bepalen, eindig je met een gewelddadige opstand.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:40 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Over uit de context trekken gesproken.
Als je zo dom bent geweld te gebruiken dan vind ik 1x in de vier jaar nog best vaak inspraak eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volkomen onnodig, zo'n archaisch systeem. Maar geliefd door regenteske luitjes. Eens in de zoveel tijd wat verkiezingsleugens en je hebt weer jaren de handen vrij voor je persoonlijke politieke spelletjes.
Nou ja, ik las iets over waarschuwingsschoten in combinatie met een bestorming van het gemeentehuis, dan denk je dat het wel wat spannender is, toch?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dode raadsleden die achter tractoren door de straten worden gesleept?
Dit serieus denkenquote:Op woensdag 16 december 2015 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er gereld. De vraag is wat hier de oorzaak van is en hoe je er zo effectief mogelijk mee om gaat. Maar begin maar vast te schieten, dan weet je zeker dat Nederland binnen 5 jaar ontwricht is.
Ja nou want ze zien er anders uit, ze spreken een andere taal en eten ander etenquote:Op woensdag 16 december 2015 21:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hou je dochters maar binnen inderdaad!
Dat kan ik me ook voorstellen, en ik denk dat de meeste Europeanen dat wel begrijpen. Men moet alleen wat pragmatischer zijn in de manier van reageren. Dit soort geweld gaat niet werken; je wint er geen sympathie mee.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik wil in de eerste plaats geen gezeik. Niet van relschoppers maar ook niet van vluchtelingen. En ik kan me best voorstellen dat je, als je daar woont, niet zit te wachten op een massa vreemdelingen waar je niet om gevraagd hebt en ook niet in gekend bent.
Dat begrijp ik ook wel. Ik begrijp alleen niet waarom mensen naar geweld grijpen. Dat is treurig, om jezelf van terreur te bedienen om je zin te krijgen. Ik hoef ze ook niet in mijn achtertuin, maar nooit zou ik geweld gebruiken. Ik ben namelijk prima in staat om mijn mening te verwoorden bij de inspraakmicrofoon.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik wil in de eerste plaats geen gezeik. Niet van relschoppers maar ook niet van vluchtelingen. En ik kan me best voorstellen dat je, als je daar woont, niet zit te wachten op een massa vreemdelingen waar je niet om gevraagd hebt en ook niet in gekend bent.
Ook al vind je dat onbetamelijk en zeker niet hoe keurige mensen zich zouden moeten gedragenquote:Op woensdag 16 december 2015 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Integendeel. Als een politieke ivoren-toren-elite alles voor het volk denkt te moeten bepalen, eindig je met een gewelddadige opstand.
Idiotie ten top, want waaruit blijkt dat de mening van het volk niet gehoord werd door de raad? Deze inspraak avond was daar notabene voor bedoeld, het leek erop dat de raad zou niet eens akkoord zou gaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Integendeel. Als een politieke ivoren-toren-elite alles voor het volk denkt te moeten bepalen, eindig je met een gewelddadige opstand.
Het zijn net mensen. Oh nee, wacht.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja nou want ze zien er anders uit, ze spreken een andere taal en eten ander eten
Maar dat heeft doorgaans geen enkele invloed op de besluitvorming.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die mensen staan daar niet de bakstenen te gooien. En die mensen met oprechte zorgen voelen zich ook echt niet vertegenwoordigd door een stel relschoppende boerenpummels.
Die mensen kunnen hun oprechte zorgen namelijk gewoon onder woorden brengen. Zoals beschaafde mensen dat doen.
Dan geef je de relschoppers alsnog macht, ondanks dat het resultaat het tegenovergestelde is.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Idiotie ten top, want waaruit blijkt dat de mening van het volk niet gehoord werd door de raad? Deze inspraak avond was daar notabene voor bedoeld, het leek erop dat de raad zou niet eens akkoord zou gaan.
Nu wel, hopelijk.
Niet inzien dat er een voedingsbodem is voor dit soort zaken.quote:
Luistert deze overheid naar woorden dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als je dat niet begrijpt ben je zelf fouter dan fout. Er is geen legitieme reden een democratisch proces met geweld te ontregelen.
Oh, jij gaat ervanuit dat Nederland een net land is?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Bron dat het NVU gabbers zijn?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:47 schreef JubaUrbicus het volgende:
Kusters stuurt deze gasten aan, een fucking neo nazi die openlijk achter Hitler z'n ideeën staat.... tering
Oke man. Waar praat ik het goed dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zeg ik natuurlijk nergens.
Maar van iemand die geweld goedpraat mag je ook geen begrijpend lezen verwachten.
En nee, dit is geen sneer, gewoon een feitelijke constatering. Lees maar terug.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:54 schreef theNull het volgende:
[youtube]https://t.co/kK6ib8kDo1[/youtube]
Omdat dat nu eenmaal is hoe ons systeem werkt. Weldenkende mensen begrijpen ook dat politiek niet gemaakt wordt in het stemhokje, maar door lobbyisten, belangengroeperingen en geld.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat heeft doorgaans geen enkele invloed op de besluitvorming.
Resultaten uit het verleden geven aan dat er doorgaans slecht geluisterd word. Veelquote:Op woensdag 16 december 2015 21:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Idiotie ten top, want waaruit blijkt dat de mening van het volk niet gehoord werd door de raad? Deze inspraak avond was daar notabene voor bedoeld, het leek erop dat de raad zou niet eens akkoord zou gaan.
Nu wel, hopelijk.
Kwestie van tijd, als alle trends zich doorzetten, vrees ik.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk echt dat men de toestand serieus moet nemen of de bom kan barsten. Zeker als het economisch slechter gaat.
En blijkbaar vinden veel mensen dat onvoldoende.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef Mystikvm het volgende:
Omdat dat nu eenmaal is hoe ons systeem werkt.
Overheid en COA zitten enorm te kloten en dat is funest voor het draagvlak voor opvang op bijna elk niveau. De verhalen van kleine dorpjes die overspoeld worden met grote aantallen vluchtelingen zijn echt killing voor het beeld wat ontstaat. Men kan klagen over het geleuter van Wilders maar men maakt het hem wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:53 schreef JubaUrbicus het volgende:
Naast het feit dat dit achterlijke randdebielen zijn blijf ik het nog wel steeds een raar idee vinden om asielzoekers in afgelegen boerendorpen te plaatsen, dit kan je toch wel van 100km afstand aanzien komen?
Met serieus nemen bedoel je dus dat we maar moeten gehoorzamen aan die PVV-tokkies of Anders Breivik-achtige typesquote:Op woensdag 16 december 2015 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet inzien dat er een voedingsbodem is voor dit soort zaken.![]()
Kijk nou eens op de FP, GS, FB, Telegraaf etc. Allemaal toetsenbordhelden, dat klopt. Maar er hoeft ook weer niet zó veel te gebeuren of er ontstaat sociale onrust.
Na de moord op Theo van Gogh ontstond er ook al zo'n escallatiespiraal. En toen was de situatie nog veel rustiger dan tegenwoordig. Ik denk echt dat men de toestand serieus moet nemen of de bom kan barsten. Zeker als het economisch slechter gaat.
En dat is 100% effectief?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:51 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben namelijk prima in staat om mijn mening te verwoorden bij de inspraakmicrofoon.
Ik moest denken aan Kees Kankerkachelquote:Op woensdag 16 december 2015 21:53 schreef Achterhoker het volgende:
Geheel begrijpelijke reactie van die mensen. De overheid moet zijn verantwoordelijkheden nemen en sneller asielzoekers sorteren en degenen terugsturen die hier niet horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |