Nou hoop ik niet, liever dit kabinet dan nog meer onstabiliteitquote:Op woensdag 16 december 2015 21:17 schreef empa1010 het volgende:
Met een beetje pech (of geluk?) valt het kabinet vanavond ook nog. Verliest PSV... gaat goed met Nederland
In een functionerende democratie is weinig geweld. Dat is logisch, want geweld is overbodig. Mensen kunnen via verkiezingen en op andere -vreedzame- manier hun invloed uitoefenen op het beleid.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
met geweld toon je inderdaad je fijngevoeligheid voor het democratische proces.
Dat is veel democratischer dan een inspraakavond waar iedereen zijn zeg je mag doen en waarna de raad pas later beslisit. Dictaturen staan bekend om hun inspraakavonden, democratie om geweld.
twitter:jessicabode twitterde op woensdag 16-12-2015 om 21:15:20#ME verzoekt iedereen 'lekker naar huis te gaan'. Tweede waarschuwing is geweest #Geldermalsen #azc reageer retweet
Ah ja, als mensen gaan rellen dan moet de democratie wel in het geding zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
In een functionerende democratie is weinig geweld. Dat is logisch, want geweld is overbodig. Mensen kunnen via verkiezingen en op andere -vreedzame- manier hun invloed uitoefenen op het beleid.
De reden dat er juist in dictaturen (uiteindelijk) altijd geweld ontstaat is omdat er daar voor de mensen geen andere manier is om verandering te bewerkstelligen.
Blijkbaar ervaren de mensen in dit dorp dat ze niet meer in staat zijn om via democratische weg invloed uit te kunnen oefenen en gaan ze daarom over tot geweld.
Of een minderheid is het met de meerderheid oneens en sloopt daarom de boel maar.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
In een functionerende democratie is weinig geweld. Dat is logisch, want geweld is overbodig. Mensen kunnen via verkiezingen en op andere -vreedzame- manier hun invloed uitoefenen op het beleid.
De reden dat er juist in dictaturen (uiteindelijk) altijd geweld ontstaat is omdat er daar voor de mensen geen andere manier is om verandering te bewerkstelligen.
Blijkbaar ervaren de mensen in dit dorp dat ze niet meer in staat zijn om via democratische weg invloed uit te kunnen oefenen en gaan ze daarom over tot geweld.
Wat dat betreft is het wel een prima tijd ja met oudjaar in zicht.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef Specularium het volgende:
Niemand luistert meer naar haar omdat Henkie met zijn lawinepijl buiten staat.
.
Ja omdat ze zich niet gehoord voelen. Dan krijg je idd een situatie zoals nu: wie niet luisteren wil moet maar voelen. In die trant. Burgers worden ook niet gehoord, alle inspraakavonden en geneuzel zijn louter formaliteiten.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ah ja, als mensen gaan rellen dan moet de democratie wel in het geding zijn.
Volgens mij waren ze juist bezig met die democratische weg, totdat er een stel losgelaten relschoppers de boel op stelten kwam zetten.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:18 schreef LXIV het volgende:
Dat zeg ik niet. Die mensen rellen niet omdat ze vinden dat de democratie in het geding is. Ik zeg dat als mensen het gevoel hebben dat ze niet meer -via het democratische proces- invloed kunnen uitoefenen op het beleid, hun leven of hun woonomgeving, ze eerder geneigd zijn het alternatief geweld te gebruiken. Dus hoe meer democratie, hoe minder geweld.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Herhaling, gemeentehuis is ontruimdquote:Op woensdag 16 december 2015 21:20 schreef Specularium het volgende:
Zijn ze nou weer binnen of is dit herhaling?
Wat snap je niet aan de woorden 'mensen ervaren'quote:Op woensdag 16 december 2015 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze juist bezig met die democratische weg, totdat er een stel losgelaten relschoppers de boel op stelten kwam zetten.
De stem van het volk negeren is toch allesbehalve democratisch te noemen?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Die mensen rellen niet omdat ze vinden dat de democratie in het geding is. Ik zeg dat als mensen het gevoel hebben dat ze niet meer -via het democratische proces- invloed kunnen uitoefenen op het beleid, hun leven of hun woonomgeving, ze eerder geneigd zijn het alternatief geweld te gebruiken. Dus hoe meer democratie, hoe minder geweld.
Schanfuckingdaligquote:Op woensdag 16 december 2015 21:15 schreef Mylene het volgende:
Stream: http://www.omroepgelderla(...)aadszaal-is-ontruimd
Die raadsleden zijn gewoon door het dorp erin gestemd. Bij de volgende verkiezingen stemmen ze dan maar weer anders.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:20 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja omdat ze zich niet gehoord voelen. Dan krijg je idd een situatie zoals nu: wie niet luisteren wil moet maar voelen. In die trant. Burgers worden ook niet gehoord, alle inspraakavonden en geneuzel zijn louter formaliteiten.
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 16-12-2015 om 21:22:04LIVEBLOG Geldermalsen: Politie bevestigt dat er waarschuwingsschoten zijn gelost: https://t.co/dCUzlfU6Md reageer retweet
twitter:NOS twitterde op woensdag 16-12-2015 om 21:14:22Rellen bij gemeentehuis Geldermalsen; Journaal om 21.24 uur, NPO1 https://t.co/SRMK8AlYOn reageer retweet
Die raadsleden zijn de stem van het volk... Niet die hooligans..quote:Op woensdag 16 december 2015 21:22 schreef empa1010 het volgende:
[..]
De stem van het volk negeren is toch allesbehalve democratisch te noemen?
Altijd hetzelfde met allochtonen! Paspoort intrekken!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:22 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Schanfuckingdalig
Allemaal hun stemrecht afnemen wat mij betreft...
Volgens mij was het hele democratische proces nog in gang.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geloven dat dit dorpsbewoners zijnquote:Op woensdag 16 december 2015 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ook, hoop 3000quote:Op woensdag 16 december 2015 21:26 schreef de_boswachter het volgende:
Ik hoop zo dat de gemeenteraad voor stemt
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:26 schreef de_boswachter het volgende:
Herwijnen-uitquote:Op woensdag 16 december 2015 21:25 schreef Gtaboy107 het volgende:
Straks zondag lekker weer vechten bij je voetbalclubs. Dik triest joh.
Dus als 100000 Nederlanders de Tweedekamer bestormen omdat ze de sharia ingevoerd willen hebben, moet men daar maar naar luisteren?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:20 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja omdat ze zich niet gehoord voelen. Dan krijg je idd een situatie zoals nu: wie niet luisteren wil moet maar voelen. In die trant. Burgers worden ook niet gehoord, alle inspraakavonden en geneuzel zijn louter formaliteiten.
Welke club is populair in Geldermalsen?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:25 schreef Gtaboy107 het volgende:
Straks zondag lekker weer vechten bij je voetbalclubs. Dik triest joh.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:27 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Herwijnen-uit
Altijd lastig
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik ook. We mogen immers niet buigen voor terreur, is ons de afgelopen maanden verteld. We worden al veel te lang geterroriseerd door mensen die te dom zijn om te poepen. Ben wel een keertje klaar met die kanslozen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:26 schreef de_boswachter het volgende:
GVV Geldermalsen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:27 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Welke club is populair in Geldermalsen?
Nu vergelijk je appels met peren vriend. Deze mensen komen op voor ons land, juist om te voorkomen dat er ellende komt. Zoals hetgeen jij schetst.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:27 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dus als 100000 Nederlanders de Tweedekamer bestormen omdat ze de sharia ingevoerd willen hebben, moet men daar maar naar luisteren?
Die mensen voelen zich immers ook niet gehoord, wie niet horen wil moet maar voelen toch?
Oh, en mensen die dat centrum niet zo'n probleem vinden zijn dan zeker mensen die hun land verkwanselen? Lekkere manier van discussie voeren...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:28 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nu vergelijk je appels met peren vriend. Deze mensen komen op voor ons land, juist om te voorkomen dat er ellende komt. Zoals hetgeen jij schetst.
In het democratische proces krijgen ook veel lieden niet altijd hun zin. En dan voelt men zich al snel niet gehoord, dat blijkt maar weer eens uit de reacties op dit topic.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Die mensen rellen niet omdat ze vinden dat de democratie in het geding is. Ik zeg dat als mensen het gevoel hebben dat ze niet meer -via het democratische proces- invloed kunnen uitoefenen op het beleid, hun leven of hun woonomgeving, ze eerder geneigd zijn het alternatief geweld te gebruiken. Dus hoe meer democratie, hoe minder geweld.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:28 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nu vergelijk je appels met peren vriend. Deze mensen komen op voor ons land, juist om te voorkomen dat er ellende komt. Zoals hetgeen jij schetst.
En hooligans komen op voor hun club 😂quote:Op woensdag 16 december 2015 21:28 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Zoals altijd wordt het zwaar opgeblazen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
Net NOS-journaal gezien, komt niet echt heftig over. Vuurwerk en rookbommen gegooid, wat hekken omgegooid en paar bakstenen gegooid?
Boerengenotquote:Op woensdag 16 december 2015 21:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die dan ook in de rest van de streek als schoppende tokkieclub bekend staan.
Tiel. Geboren in Deventer meen ik.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:28 schreef beantherio het volgende:
Jomanda komt trouwens uit Geldermalsen
Nog erger.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
Tiel. Geboren in Deventer meen ik.
Ja, als je afgaat op beschrijvingen en commentaren zou je denken er is heel wat aan de hand....quote:Op woensdag 16 december 2015 21:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zoals altijd wordt het zwaar opgeblazen.
Dit dus. Kijk ze hebben een punt wat betreft het aantal asielzoekers, maar dit volk wat nog geen twee woorden fatsoenlijk uit de mond krijgt meent door alles te slopen z'n gelijk te krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ook. We mogen immers niet buigen voor terreur, is ons de afgelopen maanden verteld. We worden al veel te lang geterroriseerd door mensen die te dom zijn om te poepen. Ben wel een keertje klaar met die kanslozen.
Prima als je je hoofd in het zand wil steken.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]oh dus alleen als mensen opkomen voor ons land dan mag het? En wie mag dat gaan bepalen? Misschien wilt men de sharia ook wel invoeren om op te komen voor ons land.
Je hebt gelijk. Maar ze heeft er wel gewoond blijkbaar.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
Tiel. Geboren in Deventer meen ik.
1000 kruisjes...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze handen ook handtekeningen kunnen verzamelen en die aan de burgemeester kunnen geven als protest.
Wat wil je dan? Dode raadsleden die achter tractoren door de straten worden gesleept?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
Net NOS-journaal gezien, komt niet echt heftig over. Vuurwerk en rookbommen gegooid, wat hekken omgegooid en paar bakstenen gegooid?
Statement maken ja toch.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dode raadsleden die achter tractoren door de straten worden gesleept?
De meeste schreeuwen Allah akbar de hele dag, en komen hier juist om onze maatschappij te ontwrichten, en aanslagen te plegen, ik vraag me echt serieus ad waar al die linkse types opeens vandaan komen......quote:Op woensdag 16 december 2015 21:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dan moet je vluchten voor geweld en denk je in het beschaafde westen met democratie veilig te zijn, is er weer geweld en noemen ze dat democratisch gelegitimeerd.
Als de democratie wordt misbruikt om het volk monddood te maken dan moet diezelfde democratie inderdaad soms met geweld weer gezuiverd worden naar zijn puurste vorm: VOLKSvertegenwoordiging.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dan moet je vluchten voor geweld en denk je in het beschaafde westen met democratie veilig te zijn, is er weer geweld en noemen ze dat democratisch gelegitimeerd.
This is tvquote:Op woensdag 16 december 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dode raadsleden die achter tractoren door de straten worden gesleept?
Natuurlijk niet, want daar hebben ze gewoon recht op. Als Echte Nederlanders.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goh, zouden die relschoppers hun uitkering, zorgtoeslag etc van diezelfde overheid ook inleveren omdat ze ze de overheid zo kut vinden?
Betalen daar toch ook gewoon belasting voor.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goh, zouden die relschoppers hun uitkering, zorgtoeslag etc van diezelfde overheid ook inleveren omdat ze ze de overheid zo kut vinden?
En dan nog mensen die roepen dat dit volk opkomt voor ons landquote:Op woensdag 16 december 2015 21:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit dus. Kijk ze hebben een punt wat betreft het aantal asielzoekers, maar dit volk wat nog geen twee woorden fatsoenlijk uit de mond krijgt meent door alles te slopen z'n gelijk te krijgen.
Oprotten met die domme tokkies. Nu moeten ze juist voor stemmen en die asielzoekers toelaten. Ik zou ze zelfs nog verdubbelen voor die aso's. Morgen staan ze weer in de machinekamer met een peuk op de bek te janken over kantoorpikken en dat hun meer verdienen want zij doen het werk voor het bedrijf. En moeder de vrouw maar op Facebook de universitaire uit lopen te hangen terwijl ze niet meer af heeft dan de huishoudschool
Monddood. Het was verdomme een inspraakavond. Inspraak, je weet, dat je je zegje mag doen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de democratie wordt misbruikt om het volk monddood te maken dan moet diezelfde democratie inderdaad soms met geweld weer gezuiverd worden naar zijn puurste vorm: VOLKSvertegenwoordiging.
Hebben ze gedaan. Waren er volgens mij ruim 3000. Maar dan heb je niet de meerderheid dus tjahquote:Op woensdag 16 december 2015 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze handen ook handtekeningen kunnen verzamelen en die aan de burgemeester kunnen geven als protest.
Eerste seconden; relschoppers rukken op terwijl je binnen de mensen 'braaf' in een kringetje ziet zitten voor de Raadsvergadering.quote:
Feit is dat dat niet gebeurd natuurlijk... De basale fout dat het soort mensen met zo'n grote bek denkt voor het hele volk te spreken, wat natuurlijk niet zo is. Daarom hebben we afspraken, en planten we ons voort met onze onderbuik en denken we met ons hoofd, en niet andersom...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de democratie wordt misbruikt om het volk monddood te maken dan moet diezelfde democratie inderdaad soms met geweld weer gezuiverd worden naar zijn puurste vorm: VOLKSvertegenwoordiging.
Ja, net als het handhaven van regels, het democratische proces van de raad en de politie. Betalen ze ook belasting voor. Net als alle anderen die wel het fatsoen hebben.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Betalen daar toch ook gewoon belasting voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |