Ik heb de 1ste en de 2e editie ook dus ik kan hem gewoon niet weigerenquote:Op dinsdag 15 december 2015 21:54 schreef Geralt het volgende:
Ik ga die 200 euro ook niet uitgeven.
Het is dan wel een gelimiteerde oplage, maar ik denk dat in de lange tijd (zegmaar als Max alle wereldrecords verbroken heeft) het model waarbij hij de jongste puntenscorer ooit was meer oplevert dan het eerste 1:18 model van hem.
Althans dan houdt ik mezelf dan maar voor om niet die 1:18 te kopen.
Ik wil die graag hebben, maar 200 euro vind ik echt veel te gortig.
Aan de andere kant, ik zie nu op die 1:43 modellen van Max al tot boven de 200 euro geboden worden op MP
6??? Welke 6??quote:
In bezit:quote:
Het model is precies hetzelfde. Alleen de inlay is anders en inderdaad het certificaatje wat bij de limited versie zit.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:04 schreef Geralt het volgende:
Is die limited editie van hogere kwaliteit dan de niet limited editie? Of is dat van hetzelfde laken een pak alleen dan zonder papiertje erbij?
In Sittard zit een grote; Armand Modelcarshop of iets.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:40 schreef JimmyManna het volgende:
Vroeger in de jaren 90 had je ergens in Amsterdam West zon winkeltje totaal op F1 gericht waar ik heel vaak kwam. Al die autootjes uitgestald voor je neus. Geweldig. Zie je nu niet meer. Ik zou geen winkel meer weten. Toch jammer.
Ah okee. Voor mij helaas 3 uur rijden ;-)quote:Op woensdag 16 december 2015 05:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Sittard zit een grote; Armand Modelcarshop of iets.
Heeft niet alleen F1, maar zo een beetje alles op modelgebied. En als ie het niet heeft kan ie er wel aankomen. Als het bestaat.
Gpworld in Rijsbergen.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:40 schreef JimmyManna het volgende:
Vroeger in de jaren 90 had je ergens in Amsterdam West zon winkeltje totaal op F1 gericht waar ik heel vaak kwam. Al die autootjes uitgestald voor je neus. Geweldig. Zie je nu niet meer. Ik zou geen winkel meer weten. Toch jammer.
Herkenbaarquote:Op woensdag 16 december 2015 08:28 schreef nils7 het volgende:
Heb hem maar wel besteld maar nog niet tegen de vrouw gezegd... hij staat maar plots onder de kerstboom. 200 euro rechtlullen is lastig.
Ja heb al moeten lullen voor een PS4 (+ 3 spellen en een extra controller), ik doe maar net of dit die ene was die ik al besteld had (die wist ze wel)quote:
Zandvoort: http://www.poleposition.nl/quote:Op woensdag 16 december 2015 00:40 schreef JimmyManna het volgende:
Vroeger in de jaren 90 had je ergens in Amsterdam West zon winkeltje totaal op F1 gericht waar ik heel vaak kwam. Al die autootjes uitgestald voor je neus. Geweldig. Zie je nu niet meer. Ik zou geen winkel meer weten. Toch jammer.
Thanks!quote:Op woensdag 16 december 2015 12:18 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zandvoort: http://www.poleposition.nl/
Rijsbergen: http://www.gpworld.nl/
leef je uitquote:
16, maar dat had wel een of twee hoger kunnen zijn als ik iets beter na had gedachtquote:Op woensdag 16 december 2015 15:11 schreef Bluurgh het volgende:
16/20 · Scored 80%
Result: Rubens Barrichello
Good job. You didn't nail everything, but good job
Hoe veel mensen hebben er voor RB/TR gereden in totaal... hoe de fuck moet ik dat weten danquote:Op woensdag 16 december 2015 15:01 schreef Fiorano het volgende:
Geinige Red Bull quiz:
http://www.redbull.com/uk(...)5439274/f1-quiz-2015
I am a Pedro Diniz
ja, ik dacht dus ook in GP-weekendenquote:Op woensdag 16 december 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Ook wel een instinkertje: hoeveel banden heeft RBR gebruik in races dit seizoen... Dat laatste had ik even overheen gelezenvond het al zo weinig. Ook een Diniz hier
Uit mijn hoofd kwam ik al tot het lijstje:quote:Op woensdag 16 december 2015 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe veel mensen hebben er voor RB/TR gereden in totaal... hoe de fuck moet ik dat weten dan
Zat er wel ver naast
Ik deed gewoon 3x2 + alles wat nu actief is + Webber en Coulthard.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd kwam ik al tot het lijstje:
- Coulthard
- Webber
- Doornbos
- Vettel
- Ricciardo
- Kvyat
- Verstappen
- Sainz
- Bourdais
- Alguesuari
- Vergne
Maar ik was deze nog vergeten:
- Buemi
- Speed
- Liuzzi
- Klien
kleine 5 meter lang en Silverstone is ruim 5 km lang. You do the mathquote:Op woensdag 16 december 2015 19:29 schreef JimmyManna het volgende:
Die lengte van de rijders ging ook nog wel, maar hoeveel F1 wagens er op Silverstone passen was wat lastiger.
Naah, gokken werkt prima.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kleine 5 meter lang en Silverstone is ruim 5 km lang. You do the math
Dat was één van de makkelijkere vragen.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:29 schreef JimmyManna het volgende:
Die lengte van de rijders ging ook nog wel, maar hoeveel F1 wagens er op Silverstone passen was wat lastiger.
Hoezo? Niet moeilijker of makkelijker dan hoeveel STR en RBR rijders er door de jaren heen zijn geweest. De lengte van Silverstone en een F1 wagen kan je googelen maar het aantal rijders ook.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was één van de makkelijkere vragen.
Lengte F1-auto, pakweg 4 à 5 meter.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hoezo? Niet moeilijker of makkelijker dan hoeveel STR en RBR rijders er door de jaren heen zijn geweest. De lengte van Silverstone en een F1 wagen kan je googelen maar het aantal rijders ook.
Maar goed, zoveel moeite heb ik niet gedaan voor de vragen. Gewoon lezen en binnen een seconde of 3 drukken.
De gemiddelde lengte van een circuit is doorgaans wel 5km. Spa is met 7 een uitschieter, maar verder zou ik het ook niet wetenquote:Op woensdag 16 december 2015 19:55 schreef JimmyManna het volgende:
Als je de lengte van Silverstone weet wel ja. Maar die wist ik niet uit mijn hoofd.
Ayton Sennaquote:Op woensdag 16 december 2015 20:46 schreef JimmyManna het volgende:
Wie was je als je alles goed had? Dietrich Mateschitz zeker?
Dat is alleen bij 100%quote:Op woensdag 16 december 2015 20:59 schreef JimmyManna het volgende:
Terwijl dat natuurlijk Max Verstappen had moeten zijn.
Je hebt alle antwoorden hier al afgekekenquote:Op woensdag 16 december 2015 20:58 schreef WEST het volgende:
18/20 · Gescoord 90%
Resultaat: Ayrton Senna![]()
Nee hoor.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt alle antwoorden hier al afgekeken
Ik ook hahahquote:Op woensdag 16 december 2015 15:11 schreef Bluurgh het volgende:
16/20 · Scored 80%
Result: Rubens Barrichello
Good job. You didn't nail everything, but good job
Soms denk ik echt... hoe de fuck komen ze aan mijn emailquote:Beste heer/mevrouw,
Momenteel doet marktonderzoeksbureau GfK in opdracht van Red Bull onderzoek onder deelnemers van de Max Verstappen vlag actie. Wij horen graag uw mening over deze actie! De resultaten van dit onderzoek helpt Red Bull bij het bedenken van nieuwe acties.
Onder de deelnemers die dit onderzoek volledig invullen, zal de prijs 'Indoor skydiven voor 2 personen' verloot worden.
Het invullen van de vragenlijst zal ongeveer 3 minuten duren en alle resultaten zullen volledig anoniem worden verwerkt.
Ik win eigenlijk best wel vaak wat als ik ergens aan meedoequote:Op donderdag 17 december 2015 14:13 schreef twiFight het volgende:
Prijsvragen/winacties meestal. De gemiddelde nederlander komt al bijna klaar als ze ergens hun email in mogen vullen om 0,001% kans te maken op een waardebon van 20 euro.
quote:Hartelijk dank voor uw medewerking.
Helaas, u valt buiten de doelgroep van het onderzoek!
U kunt dit venster afsluiten.
En meteen een receptje voor Metformine natuurlijk #INSTANTDIABETESquote:Op donderdag 17 december 2015 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was die vlagactie van de Jumbo helemaal vergeten.
'Hoe veel blikjes energiedrank heb je de vorige keer in de supermarkt gekocht?'
Ehmm... dat was voor Spa, nu kom ik vast over als een verslaafde
Daar hebben we Adblocker voor.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
En meteen een receptje voor Metformine natuurlijk #INSTANTDIABETES
Bestaat dat nog?quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:58 schreef WEST het volgende:
Voor iemand die nog hoop had dat de Grand Prix in Valencia nog terugkeert op de kalender
[ afbeelding ]
Gp Engeland? Geweldig, nog nooit geweest maar lijkt me top. Veel plezier alvastquote:Op zaterdag 19 december 2015 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
Woodcote Blok A1![]()
WE GAAN ERHEEN!dag geld
Have fun! Mooie plek, heb ik jaren geleden ook gezeten! In 2008 geloof ik 5 keer massa zien spinnen in de regenquote:Op zaterdag 19 december 2015 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
Woodcote Blok A1![]()
WE GAAN ERHEEN!dag geld
quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:31 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Gp Engeland? Geweldig, nog nooit geweest maar lijkt me top. Veel plezier alvast
Ik zie groen...quote:Op zondag 20 december 2015 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Cadeau voor m'n pa die 60 wordt, en we vinden 't zelf ook niet erg om te gaan. Is ook maar 2 uurtjes rijden!![]()
Vervelend cadeau hahahaquote:Op zondag 20 december 2015 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Cadeau voor m'n pa die 60 wordt, en we vinden 't zelf ook niet erg om te gaan. Is ook maar 2 uurtjes rijden!![]()
Heb er ook echt heel veel zin inquote:Op zondag 20 december 2015 15:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik zie groen...
Echt top. Al ze ergens een echte Autosport cultuur hebben is hwt daar wel.
45 voor een compleet pakket valt nog meequote:Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
zaten gisteren even te kijken naar Sky Sports F1 kosten.. Minimaal 45 pond per maand, en 55 als we dan ook nog wat zenders erbij willen die we dan oók wel kijken (Discovery, NG, History Channel)
Streamen it is
Ja, maar we kijken echt alleen F1quote:Op maandag 21 december 2015 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
45 voor een compleet pakket valt nog mee
Bij Ziggo kost het kleinste digitale pakket + Sport Totaal al 40¤
Zie editquote:Op maandag 21 december 2015 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar we kijken echt alleen F1![]()
De rest eigenlijk niet
Nou ja, nu moet je je ook wel bedenken dat wij een 'conform' salaris hebben hè? Dus leven wij hier als het ware 1 euro = 1 pond.quote:Op maandag 21 december 2015 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie edit
Oplichtersbende, aangezien 40¤ overeenkomt met 30 Pond
Ah... dan valt het mee, gewoon doen.quote:Op maandag 21 december 2015 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, nu moet je je ook wel bedenken dat wij een 'conform' salaris hebben hè? Dus leven wij hier als het ware 1 euro = 1 pond.
Zelden. We torrenten alles aan series enzo. En verder is veel wat we kijken freeview (BBC voornamelijk)quote:Op maandag 21 december 2015 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah... dan valt het mee, gewoon doen.
Maar je kijkt nooit tv
Hebben we nietquote:Op maandag 21 december 2015 20:26 schreef Meike26 het volgende:
Heb gelezen dat F1 waarschijnlijk naar Channel4 gaat, is dat een beetje het zelfde als BBC of meer zoals Sky?
En is Channel4 dan, als het indd geen pay-tv is, wel te ontvangen in NL ?
Moet het even opzoeken, maar Channel4 heeft gezegd dat ze de races niet gaan onderbreken met reclames... (Dus waarschijnlijk van die grote banners/promo's in beeld voor andere Channel4 programma's.quote:Op maandag 21 december 2015 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, Channel 4. Om de 3 minuten reclame
Ja, klopt, dat weet ik. Maar je hebt ook nog de voorbeschouwingen etc.quote:Op maandag 21 december 2015 21:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Moet het even opzoeken, maar Channel4 heeft gezegd dat ze de races niet gaan onderbreken met reclames... (Dus waarschijnlijk van die grote banners/promo's in beeld voor andere Channel4 programma's.
F1 kijkend Engeland heeft een Sky Abo of had allang een alternatief voor 50% van de racesquote:Op maandag 21 december 2015 22:19 schreef Meike26 het volgende:
Dus het ziet er niet goed uit voor F1 kijkend Engeland ? En 1% daarbuiten.. ?
'Een alternatief'quote:Op maandag 21 december 2015 22:24 schreef motorbloempje het volgende:
Niet echt... Ach ja...1 race gaan we iig live zien!
Ik woon al 10 jaar in dit dorp...maar nog steeds niet ingeburgerd in het café.. Ik vind het eng..quote:Op maandag 21 december 2015 22:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gewoon kijken in het plaatselijke café, stuk goedkoper dan zo'n abonnement
Dan wordt het toch eens tijd om over die angst heen te stappen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik woon al 10 jaar in dit dorp...maar nog steeds niet ingeburgerd in het café.. Ik vind het eng..
Spanje wel, Spa niet? Hoe?quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:21 schreef Fopje het volgende:
Kans om naar de F1 van Spanje te gaan volgend jaar.
Iemand daar ervaringen mee? Is dat een beetje leuk daar?
Spa gaat niet meer lukken
Qua datumquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spanje wel, Spa niet? Hoe?
Ik weet wel dat het daar enorm warm kan worden.
Wel ervaring met Spanje en ook met GP's bezoeken maar helaas niet met een combi ervan... ;-)quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:21 schreef Fopje het volgende:
Kans om naar de F1 van Spanje te gaan volgend jaar.
Iemand daar ervaringen mee? Is dat een beetje leuk daar?
Spa gaat niet meer lukken
Ik heb ervaring met beiden, je wordt ver weg in een hotel gedumpt maar het circuit etc is gewoon prima. Genoeg te doen, vooral einde rechte stuk een mooi uitzicht op een flink stuk van de baanquote:Op vrijdag 25 december 2015 17:37 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wel ervaring met Spanje en ook met GP's bezoeken maar helaas niet met een combi ervan... ;-)
Had jij een zit plaats of een staplaats?quote:Op vrijdag 25 december 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met beiden, je wordt ver weg in een hotel gedumpt maar het circuit etc is gewoon prima. Genoeg te doen, vooral einde rechte stuk een mooi uitzicht op een flink stuk van de baan
Je kunt natuurlijk ook zelf een hotel zoeken en met het OV naar het circuit gaan. Volgens mij niet zo heel ver meer lopen.quote:Op vrijdag 25 december 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met beiden, je wordt ver weg in een hotel gedumpt maar het circuit etc is gewoon prima. Genoeg te doen, vooral einde rechte stuk een mooi uitzicht op een flink stuk van de baan
Zitplaats op een van de tribunes daar. Staan er meerdere dacht ikquote:Op maandag 28 december 2015 16:31 schreef Fopje het volgende:
[..]
Had jij een zit plaats of een staplaats?
Dakar zit al sinds jaar en dag in PTA. Dus dit topic is dubbel.quote:Op donderdag 31 december 2015 00:52 schreef Nattekat het volgende:
Zitten vast wel fans van Dakar hier
SPT / Dakar Rally 2016 - Nog 3 dagen
Nu wel. En gelijk heb jequote:Op donderdag 31 december 2015 13:39 schreef lobotm het volgende:
Waarom zit Dakar rally niet gewoon onder sport lol daar hoort het thuis haha ..
Tja The Bear. Stoere vent. De grote vriend van Bruce McLaren, samen vooral succesvol in de Can-Am serie. De enige champ uit New Zeeland. Niet zo'n heel bekende kampioen inderdaad, maar toch een kampioen ;-)quote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:44 schreef Geralt het volgende:
Gezien mijn plan om van alle WC's sinds 1950 een 1:43 schaalmodel te verzamelen had ik eens een lijstje in elkaar gestoken waarin ik bij kan houden in welk jaar welke modellen er allemaal uitgekomen zijn van de WC van dat jaar en welke uitvoeringen enzo.
Ik dacht alle WC's wel te kennen, maar de naam Danny Hulme zegt me totaal helemaal compleet niets!?
Alle overige Wereldkampioenen ken ik wel (niet persoonlijk natuurlijk), maar Hulme had ik nog nooit van gehoord
Dat was sowieso 10 jaar voor mn tijd zo een beetje, maar alle andere namen waren wel bekend bij mij. En ik dacht ze dus allemaal te kennen bij naam, maar dat bleek niet het geval. Dat verbaasde me nogal eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Tja The Bear. Stoere vent. De grote vriend van Bruce McLaren, samen vooral succesvol in de Can-Am serie. De enige champ uit New Zeeland. Niet zo'n heel bekende kampioen inderdaad, maar toch een kampioen ;-)
Kan je zo uit mijn blote hoofd vertellen dat hij wereldkampioen werd in 1967 in een Brabham.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:44 schreef Geralt het volgende:
Gezien mijn plan om van alle WC's sinds 1950 een 1:43 schaalmodel te verzamelen had ik eens een lijstje in elkaar gestoken waarin ik bij kan houden in welk jaar welke modellen er allemaal uitgekomen zijn van de WC van dat jaar en welke uitvoeringen enzo.
Ik dacht alle WC's wel te kennen, maar de naam Danny Hulme zegt me totaal helemaal compleet niets!?
Alle overige Wereldkampioenen ken ik wel (niet persoonlijk natuurlijk), maar Hulme had ik nog nooit van gehoord
Ik kan sowieso alle Wereldkampioenen achter elkaar op dreunen. Maar dat zegt meer over mijn afwijking dan over anderen ;-)quote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kan je zo uit mijn blote hoofd vertellen dat hij wereldkampioen werd in 1967 in een Brabham.
Ik volgorde lukt me denk ik niet, maar allemaal op die Hulme na wist is wel jaquote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik kan sowieso alle Wereldkampioenen achter elkaar op dreunen. Maar dat zegt meer over mijn afwijking dan over anderen ;-)
Dat klopt volgens het lijstje wat ik voor mezelf gemaakt hadquote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kan je zo uit mijn blote hoofd vertellen dat hij wereldkampioen werd in 1967 in een Brabham.
En en?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag gaan we 't mijn pa vertellen![]()
Kan niet wachten. Is 't al 5 uur?
quote:Op maandag 21 december 2015 21:23 schreef sasquatsch het volgende:
Channel 4 is in Nederland alleen te ontvangen met schotel volgens mij.
Kan ik me voorstellen!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hij was er eeeeerg blij mee, zeer ontroerd zelfs"mooiste cadeau ooit"
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 22-12-2015 om 10:22:47Adrian Newey over 2016: Toro Rosso, our sister team by having a 2015 Ferrari, will be considerably ahead of this year's Renault power unit. reageer retweet
Gaat ook niet gebeuren. De overeenkomst is een jaar lang 2015 motoren. Niks meer en niks minder.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:15 schreef Geralt het volgende:
Is er eigenlijk al duidelijkheid over of ze nou halfweg 2016 over schakelen op de 2016 engine?
Daar was sprake van destijds toen het nog geruchten waren, maar een bevestiging dat dat inderdaad het geval gaat zijn heb ik nog niet gezien.
Iemand?
Ik deel je zorg. Ben ook niet kapot van de keuze voor een oude motor. Alleen qua betrouwbaarheid is het een vooruitgang, verder moet ik het nog zien.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:04 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet waar die ongefundeerde positiviteit vandaan komt over STR. Ten eerste lopen ze sowieso nog achter op de mercedes motoren en de 2016 ferrari motoren. Het is nog maar afwachten of de 2015 ferrari sneller is dan een 2016 renault of honda en zo ja, hoe lang dat dan duurt. Daarnaast hadden ze een goed chassis, maar betekent dat niet per definitie dat dat nog zo goed is met een ferrari er op gemonteerd ipv een renault.
Mij lijkt dat Renault dat gat niet zo 123 gedicht heeft. Die kwamen 80pk te kort naar verluid op de oude Ferrari.quote:Op zondag 3 januari 2016 02:48 schreef JimmyManna het volgende:
Alleen qua betrouwbaarheid is het een vooruitgang, verder moet ik het nog zien.
Als het zo doorgaat hebben we in de (nabije) toekomst weer oorlog met Spanje, als ook Alfons word verslagen door een Nederlander (én een belg).quote:Op zondag 3 januari 2016 09:39 schreef Geralt het volgende:
Overigens is de vader van Sainz Jr. op de eerste dag van Dakar al verslagen door een Nederlander
Nee, zeer zeker dat je er naast zit. Ze winnen aan vermogen en ze winnen aan betrouwbaarheid. 70 tot 80 pk winst op een gemiddeld chassis echt wel een klap beter dan vorig jaar. Ik vergelijk het nog maar eens met Sauber, die hadden dit jaar de zelfde motor als Ferrari, geen ontwikkeling (want geen geld) en Nasr en Ericson waren toch regelmatig rond p8/p9 te vinden. Dat chassis van Sauber versus STR is Wibra versus Bijenkorf.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:51 schreef DeeBee het volgende:
Een 2015 motor is echter gegarandeerd stilstand qua ontwikkeling, die wordt niks beter meer. Gekoppeld aan het feit dat STR tijdens afgelopen seizoen ook minder ontwikkelde kan dat wel eens een wat matig seizoensverloop geven. Zo werden ze toch flink voorbij gestreefd door RBR de laatste races...
Volkomen logisch gezien de (financiele) positie van het team, maar ik denk dat het erg moeilijk gaat worden om afgelopen seizoen te overtreffen qua prestaties. De punten aantallen afgelopen jaar waren niet voor niks zo'n beetje records voor STR, gewoon een van hun beste seizoenen ooit, dus dat is niet ineens een gegarandeerd basisniveau waar nog wel weer even een schep bovenop kan zoals sommigen dan redeneren.
Minder zou ook wel grof zijn. Halverwege op de 2014 motor overstappen ofzoquote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:42 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Gaat ook niet gebeuren. De overeenkomst is een jaar lang 2015 motoren. Niks meer en niks minder.
quote:Op zondag 3 januari 2016 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Minder zou ook wel grof zijn. Halverwege op de 2014 motor overstappen ofzo
Ik dacht dat het verschil rond de 60 pk was, dat ik ergens had gelezen.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mij lijkt dat Renault dat gat niet zo 123 gedicht heeft. Die kwamen 80pk te kort naar verluid op de oude Ferrari.
Die vinden ze niet over de winter denk ik.
Dus als iedereen een beetje sneller gaat dan afgelopen jaar dan zijn er dezelfde of meer mooie dingen mogelijk lijkt me.
Vorig jaar moest het met 80pk minder. Ook een Mercedes en/of Ferrari gaan niet ineens 80 pk vinden over de winter waardoor TR er effectief niets op vooruit gaat ten opzichte van afgelopen jaar lijkt me.
En als dat chassis in de basis goed is lijkt me dat de motor die erin hangt niet ineens dat chassis wat in de basis erg goed is ineens bagger wordt; puur door een andere motor erin te hangen.
Maarja, allemaal koffiedik kijken dit. We zien het wel
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze halverwege het jaar de 2016 specs krijgen waar de andere klanten teams nu mee beginnen, maw een achterstand van een maand of 6.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik dacht dat het verschil rond de 60 pk was, dat ik ergens had gelezen.
Ik denk ook niet dat ze dat in de winter vinden, maar ik denk wel dat ze dat vinden in de winter én gedurende het seizoen. In plaats van 25 tokens krijgt iedereen er 32, met als reden dat Renault en Honda meer kans hebben hun gat te dichten. En met 32 tokens kan je echt wel meer dan dat aantal pk's vinden in mijn ogen, als je komt van een achterstand zoals Honda en Renault die hebben. Mercedes en Ferrari zullen niet zo'n pk-winst vinden, dat geloof ik inderdaad niet.
Aan het begin van het jaar zal STR dus ook zeker meedoen, maar het zal steeds verder naar achteren worden gedrukt op de grid. Zorgen baart het mij vooral dat Manor en Haas, twee teams die eigenlijk áchter STR horen te staan komend jaar, gewoon 2016 motoren krijgen.
Ik begrijp de keuze voor 2015-motoren dan ook niet. Een spec achterstand had ik nog begrepen, maar het hele jaar nul komma nul doorontwikkeling is killing in mijn ogen.
Precies dit. Niet dat ik daarom een puntloos jaar of zo vrees, ze zullen best een paar leuke races meemaken, maar ik vrees dat zeker de 2e helft van het jaar uiterst moeizaam zou zijn. Traditiegetrouw geen grote updates aan het chassis en sowieso niks aan de motor, en dat in het langste seizoen ooit. Lijkt mij geen geweldige uitgangspositie.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:51 schreef DeeBee het volgende:
Een 2015 motor is echter gegarandeerd stilstand qua ontwikkeling, die wordt niks beter meer. Gekoppeld aan het feit dat STR tijdens afgelopen seizoen ook minder ontwikkelde kan dat wel eens een wat matig seizoensverloop geven. Zo werden ze toch flink voorbij gestreefd door RBR de laatste races...
Volkomen logisch gezien de (financiele) positie van het team, maar ik denk dat het erg moeilijk gaat worden om afgelopen seizoen te overtreffen qua prestaties. De punten aantallen afgelopen jaar waren niet voor niks zo'n beetje records voor STR, gewoon een van hun beste seizoenen ooit, dus dat is niet ineens een gegarandeerd basisniveau waar nog wel weer even een schep bovenop kan zoals sommigen dan redeneren.
Dat waren de geruchten voordat het officieel bekend werd dat ze met Ferrari in zee zouden gaan.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze halverwege het jaar de 2016 specs krijgen waar de andere klanten teams nu mee beginnen, maw een achterstand van een maand of 6.
Dat verhaal is ooit naar buiten gebracht, maar daar is door het team nooit iets over gezegd. In alle persverklaringen is daar niks van terug te vinden. Gewoon een vaag gerucht dus.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze halverwege het jaar de 2016 specs krijgen waar de andere klanten teams nu mee beginnen, maw een achterstand van een maand of 6.
Betrouwbaarheid...Max is 4x uitgevallen, waarvan 2x door een driver error. Sainz wat vaker en ze hebben veel wissels moeten doen, maar deze aantallen zijn niet eens zo heel gek.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker dat je er naast zit. Ze winnen aan vermogen en ze winnen aan betrouwbaarheid. 70 tot 80 pk winst op een gemiddeld chassis echt wel een klap beter dan vorig jaar. Ik vergelijk het nog maar eens met Sauber, die hadden dit jaar de zelfde motor als Ferrari, geen ontwikkeling (want geen geld) en Nasr en Ericson waren toch regelmatig rond p8/p9 te vinden. Dat chassis van Sauber versus STR is Wibra versus Bijenkorf.
Dit moet en zal echt wel een beter jaar worden dan wat je hier nu schetst en ook beter dan wat ze vorig jaar hebben gehad. De ontwikkeling van STR, zoals aero en chassis stond bovendien op een laag pitje om als eerst die tractor achterin betrouwbaar en snel te maken, dat heeft ze 3/4 van het seizoen gekost.
Dat laatste zeker. Verder is het ook niet zo dat ik het inktzwart inzie, maar ik denk dat je zeker vanaf de zomer achteruitstand zal zien tov andere teams.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:28 schreef Geralt het volgende:
Als Max in Melbourne zijn eerste podium scoort zijn we deze discussie (voorlopig) even vergeten.
Als ze inderdaad niet over gaan halfweg naar de 2016 spec dan wordt het 2de helft wel een lange helft inderdaad denk ik.
Vooral in het begin van het seizoen liggen de beste kansen voor TR denk ik
Ik verwacht echt veel minder punten. 30 voor Max lijkt mij maximaal. Podiumplekken zijn volslagen onhaalbaar onder normale omstandigheden (dus zonder regen).quote:Op zondag 3 januari 2016 10:33 schreef Meike26 het volgende:
Anderzijds zijn de meeste circuits in de 2e helft van het jaar wel wat gunstiger voor het chassis/protocol dat STR al jaren heeft, meer snelheid en grip in bochten en wat meer laten liggen op hoge snelheid. Alleen Monza en Austin, maar daar deed STR het nu ook al goed. Ik blijf vooralsnog positief, ik verwacht sowieso meer punten dit jaar, 1 of 2 podium plekken en hopelijk ook vaak een strijd tussen STR en ForceIndia.
Doemdenkersquote:Op zondag 3 januari 2016 10:39 schreef DeeBee het volgende:
Podiumplekken verwachten, hou op zeg. Er waren dit jaar 7 (!) podiumplekken van de 57 die niet naar Ferrari of Mercedes gingen en er is geen enkele reden om te verwachten dat volgend jaar veel anders zal zijn vanwege de budgetten en voorsprong van beide teams.
Williams en Force India zijn in de basis ook sterker dan STR, dus dan moet er al een ontzettende bak geluk (zeg een startcrash of 8 uitvallers of regen) aan te pas komen om het podium te bereiken. De laatste 5 jaar is STR 7,8,9 geweest in het kampioenschap, ze worden niet ineens 3 of 4 vanwege een B-spec Ferrari motor en omdat er een Nederlander rijdt...
Dit roep ik al maandenquote:Op zondag 3 januari 2016 10:39 schreef DeeBee het volgende:
Podiumplekken verwachten, hou op zeg. Er waren dit jaar 7 (!) podiumplekken van de 57 die niet naar Ferrari of Mercedes gingen en er is geen enkele reden om te verwachten dat volgend jaar veel anders zal zijn vanwege de budgetten en voorsprong van beide teams.
Williams en Force India zijn in de basis ook sterker dan STR, dus dan moet er al een ontzettende bak geluk (zeg een startcrash of 8 uitvallers of regen) aan te pas komen om het podium te bereiken. De laatste 5 jaar is STR 7,8,9 geweest in het kampioenschap, ze worden niet ineens 3 of 4 vanwege een B-spec Ferrari motor en omdat er een Nederlander rijdt...
Sainz denkt daar overigens heel anders over.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Doemdenkers![]()
Max heeft het zelf ook als doel gesteld. En het is bijzonder mannetje en wel realistisch. P2 vind hij ook te hoog gegrepen, maar een geluksmomentje en p3 zou wel moeten lukken gedurende het jaar. Max zelf is er ook uitermate tevreden over daf hij Ferrari torretje heeft volgend jaar. Ik denk dat hij zelf ook wel weet dat zijn meesten kansen in 1e helft van seizoen liggen + eventueel weer Hongarije waar hij in het voordeel is.
Maar we zullen het zien wie er gelijk heeft gekregen eind van het jaar![]()
Hoe weet je dat dan? Het enige dat je weet is dat iedereen 32 tokens heeft voor diens motor en Toro Rosso 0.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:55 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
De situatie is toch niet anders dan dit jaar? Dit jaar waren er 0 performance upgrades aan de renault motor en je had 80 pk achterstand. Volgend jaar zit je er gewoon relatief veel dichter op, ja later gaat het wat verder achter lopen, maar qua motorvermogen zal het nog steeds beter zijn dan dit jaar, ook in relatieve termen.
Maar ik ben het wel met je eens, de beste resultaten moeten in het eerste helft van het jaar komen.
Ze hebben meer tokens dan vorig jaar en gezien het feit dat Renault nu een eigen team is, zullen ze volle gas vooruit zetten lijkt me. Het gesteggel en de moeizame verhouding met Red Bull is wat dat betreft komend jaar veel minder. Renault stapt er niet in als ze denken niks te kunnen klaarspelen en uiteindelijk noem jij ze prutsers, maar is het één van de meest succesvolste fabrikanten in de F1 ever. Die kunnen heus motoren bouwen en auto's ook.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:03 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Eenvoudige logica en natuurkunde, de motoren van ferrari en mercedes zitten inmiddels dicht tegen het theoretische maximum aan met de huidige beperkingen. Daar zit gewoon minder in. Ergo, ze zullen altijd dichter bij zitten dan ze in 2015 zaten.
Ik ben zelf voorstander van om meer energy te harvesten tijdens een rondje en de electromotor qua pk's maar vrij te geven. Dan krijg je weer grote verschillen. Maar de ICE zit al snel tegen het maximum ana..
Renault kan grote stappen maken, mara die verwacht ik voor volgend jaar nog niet, omdat het gewoon prutsers zijn tot nu toe
Je zou Renault kunnen vervangen door Mclaren/honda, en die hebben me toch een partij lopen prutsen dit jaarquote:Op zondag 3 januari 2016 11:16 schreef JimmyManna het volgende:
Renault stapt er niet in als ze denken niks te kunnen klaarspelen en uiteindelijk noem jij ze prutsers, maar is het één van de meest succesvolste fabrikanten in de F1 ever. Die kunnen heus motoren bouwen en auto's ook.
Klopt, ik zei het verkeerd inderdaad. Ze hebben er meer als dat aanvankelijk was afgesproken voor 2016. Ze zouden er 25 krijgen maar nu 32, gelijk aan 2015 inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
Ze hebben niet meer tokens dan vorig jaar, ze hebben evenveel tokens als vorig jaar.
Ditquote:Op zondag 3 januari 2016 12:03 schreef JimmyManna het volgende:
Dat is ook weer zo. Plaats hem in een Mercedes en hij rijdt kilometers voor de rest uit, en daar is ook niks aan![]()
De complete set. Het hoort bij elkaar.quote:Op zondag 3 januari 2016 18:47 schreef twiFight het volgende:
Weet iemand trouwens of ze alleen de 2015 ICE krijgen, of de hele 2015 powertrain? Want jullie hebben het nu wel steeds over de PKs van de ICE, maar dat is natuurlijk maar een klein - belangrijk, maar klein - onderdeel van de powertrain.
Sochi?quote:Op zondag 3 januari 2016 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Prijsvraag: welk circuit zit hier verstopt?
lijkt me ook. Beetje te herkennen aan de achtergrond met de architectuur en de bocht naar rechts op het rechte stuk van start/finishquote:
F1 Winterbandentest van Pirelli in Sochi?quote:Op zondag 3 januari 2016 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Prijsvraag: welk circuit zit hier verstopt?
Bahreinquote:Op zondag 3 januari 2016 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Prijsvraag: welk circuit zit hier verstopt?
Klopt. Zag het al op Twitter langskomen.quote:
quote:Op zondag 3 januari 2016 19:29 schreef The_Goeiste het volgende:
[..]
F1 Winterbandentest van Pirelli in Sochi?
er ligt meer sneeuw dan tijdens de Spelen. Sowieso ligt er daar meestal geen sneeuw aan de kustquote:Op zondag 3 januari 2016 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Prijsvraag: welk circuit zit hier verstopt?
Demarrage van Verstappen!quote:Op maandag 4 januari 2016 19:58 schreef JimmyManna het volgende:
'Koersen'... gaat hij Luik-Bastenaken-Luik doen...![]()
Het woord koersen associeer ik eigenlijk niet met F1.
Nou ja, hier wordt koers vertaald als snelheidswedstrijd, vnml paarden en wielrennen. http://www.woorden-boek.nl/woord/koersquote:Op maandag 4 januari 2016 22:49 schreef twiFight het volgende:
Ook in het Nederlands zou het woord koers gewoon kloppen hoor. Maar ja, wij kiezen liever voor geen identiteit en spreken alleen andere talen.
quote:Op maandag 4 januari 2016 22:49 schreef twiFight het volgende:
Ook in het Nederlands zou het woord koers gewoon kloppen hoor. Maar ja, wij kiezen liever voor geen identiteit en spreken alleen andere talen.
Ik denk juist dat het gat alleen maar groter gaat worden nu. Ted had het over een voordeel wanneer je Q3 zou kunnen halen met een setje zachte banden (ipv super zachte). Volgens mij zouden de afgelopen 2 jaar alleen de Merc's daar consequent toe instaat zijn geweest, misschien dat ferrari het ook kan maar die zaten er toch consequent een halve seconde achter. Dan krijg je dus dat de merc's een top 10 tijd neerzetten in Q2 op de zachte band waar de andere teams een super zachte nodig hebben, vervolgens pole pakken in Q3 op een setje super zachte banden waar ze vervolgens niet meer op hoeven te rijden en daardoor waarschijnlijk ook nog eens een pitstop minder nodig hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:18 schreef twiFight het volgende:
Hier een Ted's Notebook over het bandenregelement van 2016. Niet zo zeer nieuws (daarom ook in dit topic en niet in het nieuws topic) maar wel een handige uiteenzetting.
Ik ben denk ik een van de weinigen die wel blij is met dit soort regels. Ik vind F1 vnl. een teamsport en niet een rijderssport. Bandenregelementen (alhoewel lang niet allemaal succesvol) zorgen voor een extra strategische factor in de race, een factor die de teams op orde moeten hebben. Tevens zou dit Ferrari kunnen helpen en Mercedes juist kunnen hinderen. Ferrari had in 2015 hun bandenmanagement wat beter voor elkaar. Daarentegen vrees ik wel voor een team als Williams, die nog altijd hopeloos lijken op dit vlak.
Los daarvan hoop ik wel dat Pirelli wat meer consistentie kan krijgen in de levensduur en temperature operating window. Ik weet dat lang niet alles ze aan te rekenen is i.v.m. opdrachten van de FIA en beperkt testen, maar banden zijn nu soms een beetje een loterij.
Terwijl ze het dan weer niet hebben over een coureur maar over een autorenner of piloot.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:58 schreef JimmyManna het volgende:
'Koersen'... gaat hij Luik-Bastenaken-Luik doen...![]()
Het woord koersen associeer ik eigenlijk niet met F1.
Mee eens voor wat betreft het "alleen Mercedes kan op de hardere band de volgende quali fase halen". Ook maak ik mij zorgen over dat P11-P14 uiteindelijk voordeel kunnen halen op P7-P10 omdat ze zelf mogen kiezen op welke band ze starten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het gat alleen maar groter gaat worden nu. Ted had het over een voordeel wanneer je Q3 zou kunnen halen met een setje zachte banden (ipv super zachte). Volgens mij zouden de afgelopen 2 jaar alleen de Merc's daar consequent toe instaat zijn geweest, misschien dat ferrari het ook kan maar die zaten er toch consequent een halve seconde achter. Dan krijg je dus dat de merc's een top 10 tijd neerzetten in Q2 op de zachte band waar de andere teams een super zachte nodig hebben, vervolgens pole pakken in Q3 op een setje super zachte banden waar ze vervolgens niet meer op hoeven te rijden en daardoor waarschijnlijk ook nog eens een pitstop minder nodig hebben.
Deze regel kan wat mij betreft meer fout dan goed doen voor de kop van het veld, misschien dat het wel wat spannender wordt tussen p5 en p 16 ofzo.
Piloot vind ik wel een mooi woord in die context. Autorennerquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Terwijl ze het dan weer niet hebben over een coureur maar over een autorenner of piloot.
Novosibirsk?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deel 2: raad het circuit de schaatsbaan
Assen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deel 2: raad het circuit de schaatsbaan
Offtopic, geen F1.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deel 2: raad het circuit de schaatsbaan
Dure hobby! Maar vrij onschuldige dus ik wens je er alle plezier meequote:Op donderdag 7 januari 2016 12:56 schreef Geralt het volgende:
Elke maand 2 heb ik me voorgehouden. Dan zou ik rond augustus 2018 zoiets de collectie compleet hebben
Al denk ik wel dat zeker de laatste wat lastiger te vinden zullen zijn voor een leuke prijs.
Als het echt serieuze vormen aan begint te nemen open ik tegen die tijd wel een topic erover.
Excuus voor de lichte offtopic
PS: die Vettel van 400 stuks ben ik wel blij mee dat ik die kon vinden. Tot nu toe alleen nog gelimiteerde oplages
Hé, die hebben wij volgens mij ook!quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik heb er maar 1:
een 1994 Jos Verstappen Benetton
welke schaal is het?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:53 schreef Geralt het volgende:
Zo de volgende 2 schaalmodellen zijn onderweg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zodra die binnen zijn heb ik de wereldkampioenen van '96, '09, '10 en '11 en hoef ik er nog maar 61
tof, daar heb ik de Tyrell 019 inquote:
Tofquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
1:5
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Donderdag gaat Max inderdaad iets doen tijdens de Hahnenkammrennen in Oostenrijk, helaas reis ik daar komende vrijdag pas heenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:03 schreef LWD-Godius het volgende:
Red Bull met een showcar in Oostenrijk inclusief nieuwe sponsor Tag-Heuer:
[ afbeelding ]
"maar". Het voelt nu al als een eeuwigheid, en ben best wel hyped al door die ferrari motor ookal zegt het natuurlijk niksquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Nog maar 2 maanden en een beetje!
Oude Ferrari-motorquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:44 schreef opreis het volgende:
[..]
"maar". Het voelt nu al als een eeuwigheid, en ben best wel hyped al door die ferrari motor ookal zegt het natuurlijk niks
Ik ben ervan op de hoogte dat het de oude is. Maar Max heeft aangeven dat ze daardoor een seconde sneller zouden zijn.quote:
Nauwelijks sneller. Een paar tienden op z'n hoogst, soms langzamer vanwege slechtere weersomstandigheden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik ben ervan op de hoogte dat het de oude is. Maar Max heeft aangeven dat ze daardoor een seconde sneller zouden zijn.
Ik weet dat het een hoop data betreft en dat er een hoop haken en ogen aan zitten. Maar heeft iemand uitgerekend hoeveel sneller de teams waren in 2014 t.o.v 2015? Lijkt me wel interessant om te zien wat voor sprongen de teams hebben gemaakt het afgelopen jaar
In dat geval neem Alonso z'n uitspraak over 2,5 seconde per ronde sneller met 5 kruiwagens zoutquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nauwelijks sneller. Een paar tienden op z'n hoogst, soms langzamer vanwege slechtere weersomstandigheden.
Dat lijkt me ook wat overdreven, maar als één team in staat moet zijn flink wat tijd te vinden is dat McLaren-Honda. Maar vergeet ook Renault niet. Het Lotus-chassis was vorig jaar best ok, maar door geldgebrek kon het niet doorontwikkeld worden, Renault zal dat budget ongetwijfeld wel hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:11 schreef opreis het volgende:
[..]
In dat geval neem Alonso z'n uitspraak over 2,5 seconde per ronde sneller met 5 kruiwagens zout
Zo lees ik dat niet. De motor mag verder ontwikkeld worden aangezien de huidige motor de 2015 is. Alleen zal Toro Rosso die verder ontwikkelde motor niet gebruiken, maar de andere teams met Ferrari motor wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:06 schreef JimmyManna het volgende:
Overigens begrijp ik uit dit stuk dat Toro Rosso de motor wel zouden mogen ontwikkelen. Wat mij vreemd lijkt, want dan is het dus geen 2015-motor meer...
http://www.scuderiatororosso.com/en_INT/article/whats-new-2016
Dat er bij Mclaren nog een hoop gewonnen kan worden geloof ik ook wel, maar het is geen garantie dat het ze over de winter lukt wat ze gedurende het afgelopen jaar niet gelukt is. Ik hoop het natuurlijk van harte dat het ze wel lukt, het is zonde dat Button en Alonso achteraan moeten rijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wat overdreven, maar als één team in staat moet zijn flink wat tijd te vinden is dat McLaren-Honda. Maar vergeet ook Renault niet. Het Lotus-chassis was vorig jaar best ok, maar door geldgebrek kon het niet doorontwikkeld worden, Renault zal dat budget ongetwijfeld wel hebben.
Bij Honda is het probleem dat de compressor te klein was. Dat is niet even in het seizoen aan te passen, maar wel voor volgend seizoen. Daarmee kunnen ze dus wel wat winnen. Of het 2 seconde zal zijn waag ik te betwijfelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat er bij Mclaren nog een hoop gewonnen kan worden geloof ik ook wel, maar het is geen garantie dat het ze over de winter lukt wat ze gedurende het afgelopen jaar niet gelukt is. Ik hoop het natuurlijk van harte dat het ze wel lukt, het is zonde dat Button en Alonso achteraan moeten rijden.
Lotus verwacht ik dus een stuk minder van, ze gaan van de superieure mercedes motor weer terug naar een renault (vergelijk even 2014 met 2015 voor wat dat kan betekenen). En dan verliezen ze ook nog Grojean.
Dat zou ik ook denken, maar waarom zou Toro Rosso daar dan melding van maken op hun eigen website, terwijl ze er zelf geen gebruik van mogen maken? Vind ik raar.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo lees ik dat niet. De motor mag verder ontwikkeld worden aangezien de huidige motor de 2015 is. Alleen zal Toro Rosso die verder ontwikkelde motor niet gebruiken, maar de andere teams met Ferrari motor wel.
Het rijdersduo van Renault is inderdaad niet het sterkste duo, nee. Dat kan nooit lang zo blijven. Overigens las ik vanmiddag in The Telegraph dat Kevin Magnussen kandidaat zou zijn om daar derde rijder te worden en ze fluisteren dat hij mogelijk zelfs Maldonado zal vervangen, omdat de beloofde miljoenen uit Venezuela door de beroerde situatie in dat land onder druk zouden staan.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat er bij Mclaren nog een hoop gewonnen kan worden geloof ik ook wel, maar het is geen garantie dat het ze over de winter lukt wat ze gedurende het afgelopen jaar niet gelukt is. Ik hoop het natuurlijk van harte dat het ze wel lukt, het is zonde dat Button en Alonso achteraan moeten rijden.
Lotus verwacht ik dus een stuk minder van, ze gaan van de superieure mercedes motor weer terug naar een renault (vergelijk even 2014 met 2015 voor wat dat kan betekenen). En dan verliezen ze ook nog Grojean.
Het is gewoon een uiteenzetting van de nieuwe dingen binnen de F1 volgend jaar. Niet specifiek voor hen volgens mijquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:07 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar waarom zou Toro Rosso daar dan melding van maken op hun eigen website, terwijl ze er zelf geen gebruik van mogen maken? Vind ik raar.
Maar goed, ik kan het me niet voorstellen hoor, dat zij zullen ontwikkelen, dat lijkt mij uitgesloten. Dus je zal wel gelijk hebben, maar nogmaals: vreemd dat zij dat dan op hun site zetten.
Volgens Omnicorse.it is Renault zelfs naar Venezuela om te kijken of ze de miljoenen los kunnen krijgen. Zo niet zou Magnussen inderdaad wel eens in kunnen vallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het rijdersduo van Renault is inderdaad niet het sterkste duo, nee. Dat kan nooit lang zo blijven. Overigens las ik vanmiddag in The Telegraph dat Kevin Magnussen kandidaat zou zijn om daar derde rijder te worden en ze fluisteren dat hij mogelijk zelfs Maldonado zal vervangen, omdat de beloofde miljoenen uit Venezuela door de beroerde situatie in dat land onder druk zouden staan.
Hier dus: http://www.telegraph.co.u(...)ado-next-season.html
Vooralsnog niet direct realistisch misschien, maar Daniel Johnson is wel een goed ingelichte F1-journoo (was o.m. de man met de Button-blijft-bij-McLaren-scoop vorig jaar terwijl iedereen nog dacht dat het Magnussen zou worden).
Ik zou het hem gunnenquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Omnicorse.it is Renault zelfs naar Venezuela om te kijken of ze de miljoenen los kunnen krijgen. Zo niet zou Magnussen inderdaad wel eens in kunnen vallen.
Maldonado en Palmer is (op Manor na waarschijnlijk) op papier het zwakste duo op de grid. Alhoewel ik van Ericsson/Nasr ook geen hoge pet opheb.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het rijdersduo van Renault is inderdaad niet het sterkste duo, nee. Dat kan nooit lang zo blijven. Overigens las ik vanmiddag in The Telegraph dat Kevin Magnussen kandidaat zou zijn om daar derde rijder te worden en ze fluisteren dat hij mogelijk zelfs Maldonado zal vervangen, omdat de beloofde miljoenen uit Venezuela door de beroerde situatie in dat land onder druk zouden staan.
Hier dus: http://www.telegraph.co.u(...)ado-next-season.html
Vooralsnog niet direct realistisch misschien, maar Daniel Johnson is wel een goed ingelichte F1-journoo (was o.m. de man met de Button-blijft-bij-McLaren-scoop vorig jaar terwijl iedereen nog dacht dat het Magnussen zou worden).
Na jaren aanklooien legde hij het afgelopen jaar na een voor hem redelijk goed jaar alsnog af tegen zijn teamgenoot.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:06 schreef Beach het volgende:
Maldonado is een erg snelle coureur die afgelopen seizoen het crash imago van zich afgeworpen heeft en verdient imo zijn stoeltje.
KMag was tweede in zijn debuutrace in een auto die geen podium waardig was.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:13 schreef Beach het volgende:
Pastor heeft een gp gewonnen; hoeveel heeft Kmag er ook alweer gewonnen?
Ik zie liever die bels instappen als ik eerlijk benquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:10 schreef Rossdale het volgende:
Ik heb veel liever een jong talent als Magnussen
Liever Button en Alonso naar de WEC en magnussen en vandoorne in de Mclaren. Maarja never gonna happenquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zie liever die bels instappen als ik eerlijk ben
Dat is onzin, Maldonado heeft in dat seizoen een paar aardige GP's gereden. Hij is wel iets minder dan Grosjean, maar da's ook een vrij aardige coureur. Helaas kan er soms een steekje loszitten bij Pastor.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
KMag was tweede in zijn debuutrace in een auto die geen podium waardig was.
Pastor heeft een GP gewonnen na meer dan een jaar in een auto die niet podiumwaardig was. Overigens haalde dat jaar Bruno Senna () over het algemeen betere resultaten dan Pastor.
Helaas zit dat steekje iets te vaak los.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is onzin, Maldonado heeft in dat seizoen een paar aardige GP's gereden. Hij is wel iets minder dan Grosjean, maar da's ook een vrij aardige coureur. Helaas kan er soms een steekje loszitten bij Pastor.
Maldonado tolereer ik als F1 coureur, hij is wel waardig, maar ik zou hem niet missen behalve de lach en de traan als ie weer eens van de baan raakt
Hij is helemaal niet erg snel, tenzij Grosjean buitencategorie was.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:06 schreef Beach het volgende:
Maldonado is een erg snelle coureur die afgelopen seizoen het crash imago van zich afgeworpen heeft en verdient imo zijn stoeltje.
En daarna werd hij ernstig om z'n oren gereden door Button.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
KMag was tweede in zijn debuutrace in een auto die geen podium waardig was.
Pastor heeft een GP gewonnen na meer dan een jaar in een auto die niet podiumwaardig was. Overigens haalde dat jaar Bruno Senna () over het algemeen betere resultaten dan Pastor.
Gewoon een prima F1 coureur maar niet een absolute topper. Hij is zoals de gemiddelde F1 rijder moet zijn, zoals ook bv Hulkenberg of Bottas. En van dat nivo is Maldonado echt niet. Bij lange na niet. Waarbij ik wel toe moet voegen dat hij ook weer geen trage vent is, zeker niet, maar geen rijder die iets aan de sport toevoegt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:44 schreef Waffle het volgende:
Grosjean is ook wel een hele goede coureur. Denk dat hij toch wel één van de betere is.
Grosjean is gewoon een van de coureurs net onder de absolute top. Was niet veel minder dan Raikkonen. Alleen Alonso, Hamilton en Vettel zijn duidelijk beter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Gewoon een prima F1 coureur maar niet een absolute topper. Hij is zoals de gemiddelde F1 rijder moet zijn, zoals ook bv Hulkenberg of Bottas. En van dat nivo is Maldonado echt niet. Bij lange na niet. Waarbij ik wel toe moet voegen dat hij ook weer geen trage vent is, zeker niet, maar geen rijder die iets aan de sport toevoegt.
Ik dacht dat hij iets van 30 miljoen dollar toevoegde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]maar geen rijder die iets aan de sport toevoegt.
Button en Rosberg ook. Grosjean is mij nog niet stabiel genoeg om zich met de top te meten, heeft ook te lange mindere perioden gehad. Verder uitstekende coureur overigens. Nivo Coulthard, Berger, Barrichello, Massa in zijn goede jaren, dat soort jongens. Uitstekend. Zo zou de 'normale' F1-rijder in mijn ogen moeten zijn. Maar dat vind ik.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Grosjean is gewoon een van de coureurs net onder de absolute top. Was niet veel minder dan Raikkonen. Alleen Alonso, Hamilton en Vettel zijn duidelijk beter.
Goed punt. Want dat heeft Lotus (mede) lange tijd in leven gehouden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij iets van 30 miljoen dollar toevoegde.
Daarom idd. Was ook een vrij simpele keus voor Lotus denk. Een redelijke coureur (die ook een GP heeft gewonnen) die 30 miljoen meeneemt, of betalen voor een vergelijkbare coureur. Ik zou het ook wel weten als ik hen was.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Goed punt. Want dat heeft Lotus (mede) lange tijd in leven gehouden.
Button is alleen beter in wisselend weer, anders vergelijkbaar denk ik. (al heeft die best goede jaren gehad als teamgenoot van Hamilton en Alonso, maar in z'n jonge jaren heeft ie ook wat vrij matige jaren gehad)quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Button en Rosberg ook. Grosjean is mij nog niet stabiel genoeg om zich met de top te meten, heeft ook te lange mindere perioden gehad. Verder uitstekende coureur overigens. Nivo Coulthard, Berger, Barrichello, Massa in zijn goede jaren, dat soort jongens. Uitstekend. Zo zou de 'normale' F1-rijder in mijn ogen moeten zijn. Maar dat vind ik.
Button had in zijn eerdere jaren dramatische wagens, maar wanneer de wagen goed was, presteerde hij altijd goed, heel stabiel. Ook in de BAR werd hij een keer 3e in het WK, toen liet hij al zien dat hij echt goed kon sturen. Ook heeft hij altijd tegen iedere teamgenoot op gekund, of het nou Barrichello, Hamilton of Alonso is. Dat zie ik Grosjean (nog) niet doen. Button is ontzettend foutloos ook in zijn presteren, veel meer dan Grosjean. Op dit moment zie ik Grosjean echt nog niet op dat nivo, die kan echt niet tegen Hamilton of Alonso op in gelijk materiaal, zoals je zelf overigens al aangeeft. Hij mist net die rauwe snelheid over een ronde, maar compenseert dat met raceintelligentie, betrouwbaarheid en hij is racend ook echt heel goed. Zo allround is Grosjean niet, alleen in rauwe snelheid schat ik hem ongeveer wel gelijk in.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Button is alleen beter in wisselend weer, anders vergelijkbaar denk ik. (al heeft die best goede jaren gehad als teamgenoot van Hamilton en Alonso, maar in z'n jonge jaren heeft ie ook wat vrij matige jaren gehad)
Rosberg durf ik niet zo goed te zeggen. Weinig vergelijkingsmateriaal
Zijn eerste 3 seizoenen waren matig en hij wist niet te winnen in die BAR (met als teamgenoot Sato die er simpel gezegd weinig van kon) die zoveel podiums pakte. Wel erg degelijk, maar hij heeft buiten wisselende omstandigheden echt niet de pace. Toen het echt om het kampioenschap ging in 2010 en 2012 zag je ook dat Button tekort kwam tegen Hamilton.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Button had in zijn eerdere jaren dramatische wagens, maar wanneer de wagen goed was, presteerde hij altijd goed, heel stabiel. Ook in de BAR werd hij een keer 3e in het WK, toen liet hij al zien dat hij echt goed kon sturen. Ook heeft hij altijd tegen iedere teamgenoot op gekund, of het nou Barrichello, Hamilton of Alonso is. Dat zie ik Grosjean (nog) niet doen. Button is ontzettend foutloos ook in zijn presteren, veel meer dan Grosjean. Op dit moment zie ik Grosjean echt nog niet op dat nivo, die kan echt niet tegen Hamilton of Alonso op in gelijk materiaal, zoals je zelf overigens al aangeeft. Hij mist net die rauwe snelheid over een ronde, maar compenseert dat met raceintelligentie, betrouwbaarheid en hij is racend ook echt heel goed. Zo allround is Grosjean niet, alleen in rauwe snelheid schat ik hem ongeveer wel gelijk in.
Rosberg is beter dan Button. Hij zit dichter in de buurt bij Hamilton in de kwalificatie en vaker voor Hamilton in de race dan Button voor Hamilton zat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Button is alleen beter in wisselend weer, anders vergelijkbaar denk ik. (al heeft die best goede jaren gehad als teamgenoot van Hamilton en Alonso, maar in z'n jonge jaren heeft ie ook wat vrij matige jaren gehad)
Rosberg durf ik niet zo goed te zeggen. Weinig vergelijkingsmateriaal
Rosberg rijdt vaak wel betere kwalificaties dan races. Beetje Trulli-mode. Waarom kunnen die jongens in de race niet wat ze in de kwalificatie kunnen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rosberg is beter dan Button. Hij zit dichter in de buurt bij Hamilton in de kwalificatie en vaker voor Hamilton in de race dan Button voor Hamilton zat.
twitter:JensonButton twitterde op woensdag 13-01-2016 om 16:29:28Which helmet design should I use this season guys? It's your call. 😁 reageer retweet
Max tochquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rosberg rijdt vaak wel betere kwalificaties dan races. Beetje Trulli-mode. Waarom kunnen die jongens in de race niet wat ze in de kwalificatie kunnen?
We hebben nu eigenlijk niemand meer a la Coulthard, die nooit echt goede kwalificaties reden maar wel goeie races kon rijden. Dat valt toch wel op.
Mwah ik krijg meer het idee dat Sainz ook Trullimode doet, maar Max reed toch aardig wat prima kwalificaties. Al hielpen die 2 vierde plaatsen natuurlijk ook alquote:
Ook wel wat mindere. Maar in de races is hij meestal wel beter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah ik krijg meer het idee dat Sainz ook Trullimode doet, maar Max reed toch aardig wat prima kwalificaties. Al hielpen die 2 vierde plaatsen natuurlijk ook al
Dat Rosberg in de race vaker voor Hamilton eindigde eindigde dan Button lijkt me, zonder de statistieken er op na te slaan, sterk. Ook als je 'regen'races weglaat, verwacht ik.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rosberg is beter dan Button. Hij zit dichter in de buurt bij Hamilton in de kwalificatie en vaker voor Hamilton in de race dan Button voor Hamilton zat.
Nee, niet mee eens. Rosberg en Button zijn niet te vergelijken wat dat betreft. Of juist wel.. Ik denk dat ze op bepaalde vlakken erg van elkaar verschillen en ook overeenkomen, eind van de lijn zitten ze qua raw speed erg dicht bij elkaar. Ik durf Rosberg noch Button uit te roepen als de betere van die 2. Een voordeel heeft Button wel tov Rosberg, hij kan beter met druk omgaan...quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rosberg is beter dan Button. Hij zit dichter in de buurt bij Hamilton in de kwalificatie en vaker voor Hamilton in de race dan Button voor Hamilton zat.
Als je serieus verwacht dat Button in 2004 een race had moeten winnen, dan mag je van Grosjean verwachten dat hij dat in de topjaren van Lotus ook had gedaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn eerste 3 seizoenen waren matig en hij wist niet te winnen in die BAR (met als teamgenoot Sato die er simpel gezegd weinig van kon) die zoveel podiums pakte.
Wat kwam hij tekort dan? Hij deed het in drie seizoenen vergelijkbaar, pakt zelfs bij elkaar meer punten dan Hamilton. De man heeft bij drie verschillende teams races gewonnen. Dan ben je echt geen jan doedel.quote:Zijn eerste 3 seizoenen waren matig en hij wist niet te winnen in die BAR (met als teamgenoot Sato die er simpel gezegd weinig van kon) die zoveel podiums pakte. Wel erg degelijk, maar hij heeft buiten wisselende omstandigheden echt niet de pace. Toen het echt om het kampioenschap ging in 2010 en 2012 zag je ook dat Button tekort kwam tegen Hamilton.
Ik zei niks over Magnussen.quote:Button is wel iets beter dan Grosjean denk ik, maar vrij marginaal. Hij heeft uiteindelijk alles uit zijn carrière gehaald. Te zeggen dat Magnussen er niets van kan omdat hij in de laatste 4 races van 2014 er een paar drama races van maakte terwijl Button er vier goeie races van maakte was ook wat gemakkelijk, in die zin ben ik het ook niet eens met wimderon, al denk ik niet dat Magnussen een topper is van het niveau van de eerder genoemde drie.
Rosberg is op zaterdagen beter dan Button. Rosberg heeft meer natuurlijke snelheid. Button kan echter gewoon beter racen, is beter in de duels. is veel slimmer, beter in de regen en kan beter met druk omgaan zoals iemand boven me al zei. Ze zijn vooral anders in mijn ogen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rosberg is beter dan Button. Hij zit dichter in de buurt bij Hamilton in de kwalificatie en vaker voor Hamilton in de race dan Button voor Hamilton zat.
Dat laatst geldt dus juist voor Button vind ik. Max vind ik overigens ook beter op zondag dan op zaterdag.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rosberg rijdt vaak wel betere kwalificaties dan races. Beetje Trulli-mode. Waarom kunnen die jongens in de race niet wat ze in de kwalificatie kunnen?
We hebben nu eigenlijk niemand meer a la Coulthard, die nooit echt goede kwalificaties reden maar wel goeie races kon rijden. Dat valt toch wel op.
Volledig met je eensquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Button en Rosberg ook. Grosjean is mij nog niet stabiel genoeg om zich met de top te meten, heeft ook te lange mindere perioden gehad. Verder uitstekende coureur overigens. Nivo Coulthard, Berger, Barrichello, Massa in zijn goede jaren, dat soort jongens. Uitstekend. Zo zou de 'normale' F1-rijder in mijn ogen moeten zijn. Maar dat vind ik.
Had hij in 2013 wel gemogen inderdaad, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:43 schreef JimmyManna het volgende:
Als je serieus verwacht dat Button in 2004 een race had moeten winnen, dan mag je van Grosjean verwachten dat hij dat in de topjaren van Lotus ook had gedaan.
Verder moet ik er overigens wel bij aantekenen dat ik het ook positief bedoel over Grosjean. Als we het hebben over 'wat is F1-waardig' dan zou je het theoretisch (want F1=de koningsklasse) hebben over de beste 20 rijders van de wereld. Daar hoort Grosjean m.i. dus gewoon bij. En jongens als Perez, Bottas of Hulkenberg en dat soort lui ook allemaal.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had hij in 2013 wel gemogen inderdaad, daar ben ik het wel mee eens.
Button is overigens inderdaad wel beter in de race dan in de kwalificatie.
Als we ons beperken tot 20 rijders, waarvan we de 20 beste, actieve rijders moeten nemen die in een open-wheel klasse (in Europa) deelnemen, dan denk ik dat de meeste F1-rijders daar toch wel in vallen. (uitgezonderd het Sauber en Manorduo en Gutierrez als we die meenemen) Wat mij betreft zou dat zo'n lijstje zijn:quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Verder moet ik er overigens wel bij aantekenen dat ik het ook positief bedoel over Grosjean. Als we het hebben over 'wat is F1-waardig' dan zou je het theoretisch (want F1=de koningsklasse) hebben over de beste 20 rijders van de wereld. Daar hoort Grosjean m.i. dus gewoon bij. En jongens als Perez, Bottas of Hulkenberg en dat soort lui ook allemaal.
In mijn ogen moet het mogelijk zijn om toch zeker 12 á 13 rijders van dat nivo te hebben. Dat moet in principe de maat zijn. Daar kunnen er dan 3-5 net even bovenuit steken (de kampioenen en veelvoudige racewinnaars) en dan nog een paar talentjes van wie we nog moeten zien hoe goed ze zijn.
En als dat de maat is (en het is slechts mijn mening) is Maldonado dus niet goed genoeg voor de F1, want hij is aantoonbaar minder dan het nivo-Grosjean en hij is ook geen talent meer van wie we het nog niet weten. Maar het zou kunnen dat ik door Grosjean/Hulk/etc als maatstaf te nemen de lat misschien te hoog leg. Misschien zijn er daar al geen 12-15 van te vinden, maar ik denk zelf van wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan niet veel in de lagere klassen/FE vinden wat beter is dan de onderkant van dit lijstje, moet ik zeggen. Misschien Nelson Piquet jr, Di Grassi ofzo (of Ocon als ie eens zo'n rijtje overwinningen neerzet ipv 2e plaatsen), maar dat is het ook wel weer. Ik denk dat Maldonado de beste 20 net haalt, op basis van zijn goede dagen. Als hij die goede dagen niet zou hebben zou hij er wel buiten vallen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Alguersuari zal geen F1 meer willen rijden denk ik. En Indy mannen neem ik niet mee, daar zijn er 5/6 beter van wat er onderin staat. Wehrlein durf ik niet te zeggen, zo goed bleek Di Resta ook niet..quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef JimmyManna het volgende:
Dan is mijn maatstaf dus te hoog, want er rijden dan dus jongens onder Grosjean-nivo rond in de F1. Maar ook Alguersuari komt in aanmerking. Massa uiteraard. Hunter-Reay, Will Power, Piquet, Wehrlein etc. etc. Dan zullen er best eens wat tegenvallen hoor, de perfecte grid krijg je natuurlijk niet voor elkaar.
Nu wil Alguersuari niet meer, nee. Maar destijds toen hij weg mocht, vond ik al dat hij moest blijven en dan was hij - denk ik - nu nog wel actief geweest. Eeuwig zonde, vond het een prima rijder en wel een puur karakter ook. Leuke vent.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alguersuari zal geen F1 meer willen rijden denk ik.
Lekker beetje DJ'en in de pitboxquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:58 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nu wil Alguersuari niet meer, nee. Maar destijds toen hij weg mocht, vond ik al dat hij moest blijven en dan was hij - denk ik - nu nog wel actief geweest. Eeuwig zonde, vond het een prima rijder en wel een puur karakter ook. Leuke vent.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als we ons beperken tot 20 rijders, waarvan we de 20 beste, actieve rijders moeten nemen die in een open-wheel klasse (in Europa) deelnemen, dan denk ik dat de meeste F1-rijders daar toch wel in vallen. (uitgezonderd het Sauber en Manorduo en Gutierrez als we die meenemen) Wat mij betreft zou dat zo'n lijstje zijn:Je vergeet Frijns.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan niet veel in de lagere klassen/FE vinden wat beter is dan de onderkant van dit lijstje, moet ik zeggen. Misschien Nelson Piquet jr, Di Grassi ofzo (of Ocon als ie eens zo'n rijtje overwinningen neerzet ipv 2e plaatsen), maar dat is het ook wel weer. Ik denk dat Maldonado de beste 20 net haalt, op basis van zijn goede dagen. Als hij die goede dagen niet zou hebben zou hij er wel buiten vallen.![]()
Die valt wat mij betreft ook in dat rijtje.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Die is zeker snel ja.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet Frijns.![]()
Die valt wat mij betreft ook in dat rijtje.
Oostenrijk?quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een derde
Raad het circuit
laguna secaquote:Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een derde
Raad het circuit
de bobsleebaan in sochi?quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een derde
Raad het circuit
Nurburgring?quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een derde
Raad het circuit
Spa, makkiequote:Op donderdag 14 januari 2016 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een derde
Raad het circuit
ojaquote:
ja? huisje boven rouge is vrij herkenbaar. en heb daar al een paar keer mogen rondrijden, dat helpt ookquote:Op donderdag 14 januari 2016 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar toch duurde het drie gokken
Los van het feit dat er Spa staat linksboven op een reclamebord; rood+geel moet voor iedere F1-liefhebber maar met één circuit geassocieerd wordenquote:Op donderdag 14 januari 2016 15:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
ja? huisje boven rouge is vrij herkenbaar. en heb daar al een paar keer mogen rondrijden, dat helpt ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |