Ah, dequote:Op zondag 27 december 2015 15:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Twee-en-half uur kreunend moeilijk in de camera kijken en als een hobbezak op een paard zitten vind jij een top-acteerprestatie?![]()
Ja, wat vind jij zo een top-acteerprestatie van hem in deze film?quote:Op zondag 27 december 2015 15:42 schreef DragonFodder het volgende:
Ah, de. Verwacht je nou nog een serieuze reactie?
Zijn karakter balanceert door wat er in het begin van de film gebeurt constant op het randje van bewusteloosheid of erger, maar wilskracht en razernij zorgen ervoor dat hij door kan gaan. Ik vind dat diCaprio dat goed overbrengt. Wat jij een beetje moeilijk kijken noemt dus.quote:Op zondag 27 december 2015 16:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, wat vind jij zo een top-acteerprestatie van hem in deze film?
Vergeet het 2 1/2 uur kreunen niet. Dat is ook zo moeilijk om als tekst te onthouden.quote:Op zondag 27 december 2015 16:41 schreef DragonFodder het volgende:
Zijn karakter balanceert door wat er in het begin van de film gebeurt constant op het randje van bewusteloosheid of erger, maar wilskracht en razernij zorgen ervoor dat hij door kan gaan. Ik vind dat diCaprio dat goed overbrengt. Wat jij een beetje moeilijk kijken noemt dus.
Ik laat je lekker gaan, als je het niks vond, vond je het niks. Mij raakte het.quote:Op zondag 27 december 2015 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Vergeet het 2 1/2 uur kreunen niet. Dat is ook zo moeilijk om als tekst te onthouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door DragonFodder op 27-12-2015 16:57:38 ]We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
quote:Op zondag 27 december 2015 16:51 schreef DragonFodder het volgende:
Ik laat je lekker gaan, als je het niks vond, vond je het niks. Mij raakte het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Alleen disgust vond ik wat minder. Niet alleen het zwakste personage, maar lijkt me ook totaal geen basisemotie.quote:Op zondag 27 december 2015 18:12 schreef DragonFodder het volgende:
Inside Out (2015) - IMDb
Het gebruikelijke Pixar deuntje, maar misschien wel de beste uitwerking ervan tot nu toe. Mooie animatie, maar vooral leuk getroffen karakters en het idee van je hoofd als een wereld op zich, bestuurd door 5 basisemoties, is leuk uitgewerkt.
Voice acting is ook goed, goed gecast.
imdb: 8,4
ik: 8
Ja, dat klopt idd wel.quote:Op zondag 27 december 2015 18:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alleen disgust vond ik wat minder. Niet alleen het zwakste personage, maar lijkt me ook totaal geen basisemotie.
quote:Op zondag 27 december 2015 18:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alleen disgust vond ik wat minder. Niet alleen het zwakste personage, maar lijkt me ook totaal geen basisemotie.
Toch staat ie zo wel bekend. De vier b's (boos, blij, bang, bedroefd) en een w (walging dus). Hoewel daar soms wel wat discussie over is, worden de vijf basisemoties in het onderwijs en de werkvelden eigenlijk al jaren zo gebruikt.quote:
t Is maar wat je heel gewoon noemt. Katten verbranden, dreigen met pistolen, een IQ van in de 70 hebben.quote:Op maandag 28 december 2015 01:29 schreef golfer het volgende:
Making a Murderer (TV Series 2015– ) - IMDb
Making a Murderer is een 10-delige documentaireserie over Steven Avery (beetje white trash wel...), een heel gewone Amerikaan met een ongelooflijk levensverhaal. De reeks begint hoopvol. Avery wordt na 18 jaar vrijgelaten uit de gevangenis nadat DNA-bewijs aantoonde dat hij niet de dader was van de verkrachting waarvoor hij werd veroordeeld.
Mooi denk je dan, jammer van die achttien jaar, maar gelukkig kan de man aan een nieuwe leven beginnen. En dat doet hij ook. Avery heeft al snel een verloofde, denkt aan trouwen en heeft zijn leven in no time weer aardig op de rit. Bovendien wacht hem een enorme schadevergoeding. Avery klaagt de staat aan voor 36 miljoen dollar. Niet alleen omdat hem onterecht achttien jaar is ontnomen maar ook omdat het er sterk op lijkt dat de plaatselijke politie hem er destijds op een vreselijke manier in heeft geluisd. De toekomst zier er rooskleurig aan.
Dan gebeurt er iets verbijsterends. Een jonge vrouw wordt vermoord en Steven Avery wordt weer gearresteerd.
De hele rechtsgang, het framen en manipuleren en allerlei andere zaken komen aan de orde.
Gefilmd als een soort thriller, maar alles wat je ziet is echt gebeurd. En te erg voor woorden, qua manipulatie en corruptie in de USA. Ik heb zelden tegen mij TV geschreeuwd: "Dat kan toch niet waar zijn!!" maar helaas het was en is allemaal nog waar ook.
IMDb: 9,4
Ik: 10!!!
(m'n allereerste ooit)
Moet je de documentaire Paradise Lost (vooral de eerste) of West Of Memphis eens bekijken, over de West Memphis 3. Ga je ook naar je tv zitten schreeuwen.quote:Op maandag 28 december 2015 01:29 schreef golfer het volgende:
Making a Murderer (TV Series 2015– ) - IMDb
Making a Murderer is een 10-delige documentaireserie over Steven Avery (beetje white trash wel...), een heel gewone Amerikaan met een ongelooflijk levensverhaal. De reeks begint hoopvol. Avery wordt na 18 jaar vrijgelaten uit de gevangenis nadat DNA-bewijs aantoonde dat hij niet de dader was van de verkrachting waarvoor hij werd veroordeeld.
Mooi denk je dan, jammer van die achttien jaar, maar gelukkig kan de man aan een nieuwe leven beginnen. En dat doet hij ook. Avery heeft al snel een verloofde, denkt aan trouwen en heeft zijn leven in no time weer aardig op de rit. Bovendien wacht hem een enorme schadevergoeding. Avery klaagt de staat aan voor 36 miljoen dollar. Niet alleen omdat hem onterecht achttien jaar is ontnomen maar ook omdat het er sterk op lijkt dat de plaatselijke politie hem er destijds op een vreselijke manier in heeft geluisd. De toekomst zier er rooskleurig aan.
Dan gebeurt er iets verbijsterends. Een jonge vrouw wordt vermoord en Steven Avery wordt weer gearresteerd.
De hele rechtsgang, het framen en manipuleren en allerlei andere zaken komen aan de orde.
Gefilmd als een soort thriller, maar alles wat je ziet is echt gebeurd. En te erg voor woorden, qua manipulatie en corruptie in de USA. Ik heb zelden tegen mij TV geschreeuwd: "Dat kan toch niet waar zijn!!" maar helaas het was en is allemaal nog waar ook.
IMDb: 9,4
Ik: 10!!!
(m'n allereerste ooit)
Hoog cijfer voor deze review. Ik ben het overigens grotendeels wel eens met je kritiek.quote:Op maandag 28 december 2015 08:37 schreef mschol het volgende:
Star Wars:The Force Awakens
Het langverwachte vervolg van de starwars saga, heel veel gehyped en critici zijn overwegend heel positief.
Zelf heb iker een beetje gemengde gevoelens bij: hij was goed, de karakters die geintroduceerd worden zijn prima, visueel is het allemaal ook meer dan prima, het verhaal is ook prima..
Waar ik wel moeite mee had was dat voelde alsof er een heleboel scenes werden hergebruikt, ik had tevaak een Deja vu gevoel, en dus miste het de nodige originaliteit.
Al met al heb ik mij wel vermaakt, maar kwam toch een heel klein beetje teleurgesteld de bioscoop uit..
8,9/10
Het blijft wel een interessante blik op een situatie waarbij suggestief gedrag en het bespelen van het publiek zwaar geïntegreerd zit in het bestaand systeem.quote:Op maandag 28 december 2015 02:04 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
t Is maar wat je heel gewoon noemt. Katten verbranden, dreigen met pistolen, een IQ van in de 70 hebben.
Is ook een topic over, btw.
En die 10 snap ik niet, gezien de documentaire een nogal eenzijdig beeld geeft.
Die docu's zijn zwaar bevooroordeeld, zijn suggestief en bevatten zelfs onwaarheden. Zou ik zeker niet aanraden.quote:Op maandag 28 december 2015 07:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Moet je de documentaire Paradise Lost (vooral de eerste) of West Of Memphis eens bekijken, over de West Memphis 3. Ga je ook naar je tv zitten schreeuwen.
V.
Je kent de zaak?quote:Op maandag 28 december 2015 10:11 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Die docu's zijn zwaar bevooroordeeld, zijn suggestief en bevatten zelfs onwaarheden. Zou ik zeker niet aanraden.
Heb hem gisteren gekeken en ben het met je eens.quote:Op maandag 28 december 2015 15:03 schreef Cikx het volgende:
wezen. Helaas vond ik het verhaal zelf niet erg meeslepend, terwijl ik normaal gesproken het thema van Mexicaanse cartels wel erg kan waarderen.
Als je op zoek bent naar een complexe verhaallijn ben je bij Star Wars sowieso niet aan het goeie adres en ik ben bang dat als je bij deze film het script slecht vond je bij de originele delen nog flink op je neus gaat kijken.quote:Op maandag 28 december 2015 15:28 schreef CPS2000 het volgende:
Star Wars: the Force Awakens
Hoewel het voor mij qua leeftijd (eind twintig) en interesses (filmliefhebber, niet specifiek sci-fi maar ook zeker niet anti) in de verwachting zou liggen had ik serieus nog nooit eerder een Star Wars film gezien. Gewoon niet van gekomen op één of andere manier. Door de juichende recensies was ik nieuwsgierig geworden naar dit nieuwe deel. Ik was benieuwd wat ik hier als SW-noob van zou vinden. Natuurlijk ben ik wel bekend met de grote lijnen van het verhaal, dat lijkt me onontkoombaar door de impact die de serie op pop-culture heeft gehad.
De sfeer wordt meteen goed neergezet. De locaties en de cinematografie vond ik dan ook erg mooi. Het verhaal is ook onderhoudend echter heel rechtlijnig. Actie was vermakelijk en precies genoeg. Helaas houdt het daar voor mij wel op met de positieve punten. Ik was niet onder de indruk van de acteerprestaties. Dit ligt grotendeels aan het script want qua cast zit het wel goed. Het viel me aan het begin van de film al op dat dialogen onnatuurlijk en wat kinderachtig overkomen en dit wordt nauwelijks beter naar mate de film vordert. De karakterontwikkeling is nihil en de personages blijven door het (té) hoge tempo erg vlak. Sowieso wordt alles in de film voorgekauwd, voor mij was het geen enkel moment echt spannend. Ik kan me voorstellen dat je als SW-fan meer betrokken bent bij de karakters en je daardoor meer in het verhaal zit, maar op basis van deze film, not so much. De humor vond ik vaak misplaatst en ook niet echt grappig (te makkelijk, te veel uitgespeld). Al met al vond ik allemaal erg op safe gespeeld. De film heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar de eerdere delen. 6/10.
We gaan het zien, complex hoeft niet per sé iets meer diepgang qua karakters wel graag.quote:Op maandag 28 december 2015 15:36 schreef Cikx het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar een complexe verhaallijn ben je bij Star Wars sowieso niet aan het goeie adres en ik ben bang dat als je bij deze film het script slecht vond je bij de originele delen nog flink op je neus gaat kijken.
Seizoen 1 gezien en vind het tot nu toe een briljante serie! Aanrader inderdaad.quote:Op maandag 28 december 2015 18:03 schreef H0D3NPYL het volgende:
Mr. Robot (TV Series 2015– ) - IMDb (seizoen 1)
Crime, Drama
Seizoen 1 net afgekeken. Ik vind het een bijzondere serie met een eigenaardige hoofdpersonage. De serie heeft wat weg van Fight Club, maar dan meer hacken als hoofdonderwerp. Persoonlijk vind ik dat de laatste afleveringen wat vaag werden. Aan het begin van het seizoen lag de nadruk echt op het hacken, maar later werd dat wat minder.
Ik raad jullie aan de pilot te kijken, dan merk je wel of het je bevalt. Ik ga seizoen 2 zeker kijken. Die komt in de eerste helft van 2016.
Ik geef een 8
Volgens mij verwacht je iets anders dan wat Star Wars is. Deze film is nagenoeg een perfecte Star Wars film en film in het algemeen.:)quote:Op maandag 28 december 2015 15:28 schreef CPS2000 het volgende:
Star Wars: the Force Awakens
. Het viel me aan het begin van de film al op dat dialogen onnatuurlijk en wat kinderachtig overkomen. 6/10.
Ik verwachtte geen hoogstaand drama of Oscar-waardige acteerprestaties. Ik verwachtte wel enigszins betrokken te raken bij de karakters en dat viel me tegen van een film in een franchise die al jaren zoveel fans aan zich weet te binden. Verder was het allemaal vrij braafjes. Qua actie en hoe het er uit zag verder allemaal prima hoor, vermakelijk was het zeker. Misschien wel iets te streng geweest met een 6 maar meer dan een 6,5 zou ik het niet geven. Ben ook niet heel gul met de cijfers, Van de 40+ films die ik dit jaar in de bios heb gezien zou ik er misschien max 5 een 8 of hoger geven.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:56 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Volgens mij verwacht je iets anders dan wat Star Wars is. Deze film is nagenoeg een perfecte Star Wars film en film in het algemeen.:)
Het is geen Oscar period drama, maar een degelijke, mooie, met liefde gemaakte actie film.:)
Helemaal mee eens. Zou wel graag zien dat de regisseur van Sicario een grote big budget actiefilm regisseert...quote:Op maandag 28 december 2015 15:03 schreef Cikx het volgende:
Zou Sicario zelf ook een 7 geven. Een aantal fantastische scènes, zoals het konvooi naar Juarez, de nightvision sequentie, maar ook de openingsscène mag er wezen. Helaas vond ik het verhaal zelf niet erg meeslepend, terwijl ik normaal gesproken het thema van Mexicaanse cartels wel erg kan waarderen.
Goed nieuws, hij gaat een nieuwe blade runner regisseren met dezelfde Roger Deakinsgod als cinematograaf.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:30 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zou wel graag zien dat de regisseur van Sicario een grote big budget actiefilm regisseert...
LeBron is het beste aan die film joh, mooie rolquote:Op donderdag 31 december 2015 13:03 schreef Terreros85 het volgende:
Trainwreck
A-typische rom-com over 30-something Amy die een artikel schrijft over sportarts Aaron. Amy gaat van de ene scharrel naar de andere scharrel en wil absoluut geen vastigheid. Toch valt ze als een blok voor Aaron.
Film is best leuk. Lebron James speelt een bijrol in de film als zichzelf maar kan absoluut niet acteren. Hij had wat mij betreft buiten de film mogen blijven. Show-worstelaar John Cena speelt een van de one-night-stands van Amy. Zo zitten er wel meer grappige dingen/personages in. Alles bij elkaar een aardige komedie voor een zondagmiddag.
IMD: 6.4
Ik: 7,0
Pawn sacrifice
Biografische film over schaakgenie Bobbie Fischer. Als hij op de toppen van zijn succes is wordt duidelijk dat zijn psychische gesteldheid hem in de weg zit. De focus ligt op de beroemde wedstrijd die Fischer op IJsland speelt tegen Boris Spassky.
Prachtige film met Toby Maguire die de geniale gek op een geloofwaardige manier neerzet. Je hoeft niet eens van schaken te houden om deze film te kijken.
IMDB: 7,1
Ik: 7,5
Precies dit. Had aan het eind ook zo van ''is dit het''.quote:Op maandag 28 december 2015 15:03 schreef Cikx het volgende:
Een aantal fantastische scènes, zoals het konvooi naar Juarez, de nightvision sequentie, maar ook de openingsscène mag er wezen. Helaas vond ik het verhaal zelf niet erg meeslepend, terwijl ik normaal gesproken het thema van Mexicaanse cartels wel erg kan waarderen.
Gedeeltelijk eensch.quote:Op maandag 28 december 2015 01:14 schreef H0D3NPYL het volgende:
The Revenant (2015) - IMDb
Ook ik heb de film gezien. Verhaal vond ik ''wel aardig''. Maar Leonardo en Tom speelden hun rol wel erg goed! De beelden waren ook onwijs gaaf, vette scene's (bijv. met die beer).
8,5
Mee eens. Ik was ook niet zo overdonderd na alle goede reviews die ik had gelezen. Wel oké hoor, maar misschien dat ik net de dingen heb gemist die de geoefende filmkijker heel erg waardeert.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 01:42 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Precies dit. Had aan het eind ook zo van ''is dit het''.
6,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2016 18:33:19 ]
Na de trailer te hebben gezien: Voor geen goudquote:
Dat kanquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Na de trailer te hebben gezien: Voor geen goud
Oh ja hoorquote:
Ja toch?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Oh ja hoor
Fijn dat jij de film wel kon waarderen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. In die originele films zat nog enige mate van diepgang als in dat het logisch was dat een grote oorlogsmachine de macht had en een kleine meute de luis in de pels uithing. In SW7 is alles een herhaling van zetten, komt er opeens een of andere nieuwe duistere macht bovendrijven die er eigenlijk geen hout van snapt, kunnen allerhande mensen met de bekende lightsabers wapperen en is een macht die op apengapen ligt in staat een of ander superkanon in een planeet te bouwen. Dan hebben we ook nog de matige acteurs en een flutverhaal is geboren.quote:Op maandag 28 december 2015 15:36 schreef Cikx het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar een complexe verhaallijn ben je bij Star Wars sowieso niet aan het goeie adres en ik ben bang dat als je bij deze film het script slecht vond je bij de originele delen nog flink op je neus gaat kijken.
Toen de Empire gevallen was is het versplinterd in verschillende lokale regimes, waarvan een is uitgegroeid tot the First Order. Wanneer ze te gevaarlijk worden besluit Leia, generaal van the Republic, om de Resistance troepen in te zitten binnen First Order grenzen. The Resistance fungeert als een zogenaamd onafhankelijke rebellen eenheid en maakt dus geen deel uit van het leger van the Republic. Er wordt echter wel gesuggereerd tijdens Hux zijn speech dat de Resistance ondersteund wordt door the Republic, maar hier is echter geen "officieel" bewijs voor.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. In die originele films zat nog enige mate van diepgang als in dat het logisch was dat een grote oorlogsmachine de macht had en een kleine meute de luis in de pels uithing. In SW7 is alles een herhaling van zetten, komt er opeens een of andere nieuwe duistere macht bovendrijven die er eigenlijk geen hout van snapt, kunnen allerhande mensen met de bekende lightsabers wapperen en is een macht die op apengapen ligt in staat een of ander superkanon in een planeet te bouwen. Dan hebben we ook nog de matige acteurs en een flutverhaal is geboren.
Als ze gewoon hadden aangeknoopt bij een soort vervolg op The Return of the Jedi waarbij "de kinderen van" ieder hun eigen kant op waren gegaan had je een mooi nieuw deel gehad. Nu komt er vanalles uit de lucht vallen.
Die remake?quote:Op zondag 3 januari 2016 00:24 schreef daNpy het volgende:
Point break, gave film.
Geen super goed verhaal maar wel mooi camerawerk, dikke stunts en prachtige locaties
Het origineel vond ik vroeger wel echt heel vet.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:24 schreef daNpy het volgende:
Point break, gave film.
Geen super goed verhaal maar wel mooi camerawerk, dikke stunts en prachtige locaties
Ja die nu in de bios draaitquote:
Die heb ik nooit gezienquote:Op zondag 3 januari 2016 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het origineel vond ik vroeger wel echt heel vet.
Dertien in een dozijn film inderdaad. Vind dat er de laatste tijd vooral matige films zijn uitgekomen. En zelfs the Revenant en the Hatefull eight stelden mij zwaar teleur.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:21 schreef DJKoster het volgende:
Spectre
Prachtig gefilmd, toffe actie en wat elementen uit het de vorige films. Alleen jammer van dat doorzichtige plot, minpunt voor mij!
7-/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMBD: 8,1
Ik: 7,5There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Walton Goggins is inderdaad een fantastische acteur(heb The Hateful nog niet gezien trouwens). Ken hem van zijn rollen in Justified en The Shield en is daar toch wel een van mijn favoriete acteurs mee geworden. Keer op keer weet hij een interessant en geloofwaardig personage neer te zetten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:48 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
The Hateful Eight - 8
In de bios gezien. Typische Tarantino film. Tarantino weet mij altijd oneindig te boeien met waar hij bekend om staat; de tijd nemen voor lange scenes, interessante personages, uitgebreide conversaties, donkere humor et cetera. De enige reden waarom ik zou willen dat de film tot een einde moet komen, zou zijn dat ik moet pissen(voor zo'n lange zit zou een plaspauze geen overbodige luxe zijn).
Samuel L. Jackson was geniaal... maar de meest indrukwekkende performance kwam toch wel van Walton Goggins. Nu ben ik niet zo'n enorme film kenner.. en dus niet bepaald bekend met deze acteur. Maar wat een rolHij was voor mij een verrassing als Christopher Waltz bij Inglorious Basterds.
Ennio Morricone soundtrack erbijerg haunting
Het enige wat echt beter had gekund in mijn ogen was het verhaal. Niet dat het slecht is, integendeel, maar er had meer in gezeten.... Stel dat het verhaal echt een "wow!"-factor, dan had het er minstens een punt van mij bij gekregen.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:19 schreef eriksd het volgende:
Dan hebben we ook nog de matige acteurs
Dan moet je ook zeker eens Sons of Anarchy in spelen. Daarin heeft hij een terugkerende gastrol, in een vrij verrassende vorm.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:00 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Walton Goggins is inderdaad een fantastische acteur(heb The Hateful nog niet gezien trouwens). Ken hem van zijn rollen in Justified en The Shield en is daar toch wel een van mijn favoriete acteurs mee geworden. Keer op keer weet hij een interessant en geloofwaardig personage neer te zetten.
Ik heb hem ook omstreeks die leeftijd gezien, en die vermenging van de surf-'scene' met de criminele wereld vond ik best gay.quote:
Heb deze gister gekeken, althans het grootste deel, na een uurtje was ik het wel zat.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
In the Heart of the Sea (2015)
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Avontuur / Actie
121 minuten
geregisseerd door Ron Howard
met Chris Hemsworth, Cillian Murphy en Brendan Gleeson
De Amerikaanse walvisvaarder Essex verliet Nantucket in Massachusetts in 1819 onder kapitein George Pollard voor een reis van 2,5 jaar om te gaan jagen op potvissen in hun leefgebieden in de zuidelijke Grote Oceaan. Ook aan boord zijn eerste stuurman Owen Chase, tweede stuurman Matthew Joy en scheepsjongen Thomas Nickerson. De Essex werd echter zelf geramd door een potvis en zonk op 3700 kilometer afstand van Zuid-Amerika. De overlevenden van de Essex dobberden 90 dagen rond op zee. Ze zetten koers naar Zuid-Amerika en om te overleven wendden ze zich tot kannibalisme.
Een goede film. Spannend, goed verhaal. Het is gebaseerd op het 'ware verhaal' dat uiteindelijk de inspiratie voor Moby Dick zou worden. In hoeverre dit klopt weet ik niet. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit. Goede special effects. alleen jammer dat ze het survival gedeelte op de oceaan in vrij grote sprongen doen, dat had wel wat gedetailleerder gemogen. Mooi einde
IMDB 7.1/10
Ik 7.5/10
kleinigheidje: je bent op imdb naar totaal de verkeerde titel aan het kijkenquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:53 schreef kree het volgende:
Bloed, zweet en tranen (2015)
Moviemeter linkje
[ afbeelding ]
Nederland
Drama
112 minuten
geregisseerd door Diederick Koopal
met Martijn Fischer, Hadewych Minis en Fedja van Huêt
André Hazes is acht jaar oud als Johnny Kraaijkamp hem ontdekt op de Albert Cuypmarkt: een ster is geboren. De film handelt over drie cruciale fases in Hazes' leven: zijn jeugd in de jaren 60, de jaren 80 en zijn doorbraak en zijn laatste levensjaar.
Nu ben ik meestal niet een enorme fan van Nederlandse films, maar af en toe komt er nog wel eens wat voorbij wat wel goed is. (als topper natuurlijk Soldaat van Oranje)
Ik vond deze nog wel aardig gedaan, het geeft wel een aardige inkijk in het laatste stukje van Hazes zijn leven.
In hoeverre dat gedramatiseerd is weet ik niet, maar het kwam geloofwaardig over.
Ook de terugblikken naar zijn jeugd en begin van zijn carrière zijn wel goed gedaan.
Dus al met al, aardige film om een keertje te kijken als je weer eens een Nederlandse film wil zien en geen hater bent van Hazes zijn muziek.
Verder goede reclame (of juist niet, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt)voor Heineken want dat komt er veelvuldig in voor.
IMDb: geeft hem geen cijfer (te nederlands denk)
Ik:7
Ah, ja, je hebt gelijk, kan hem alleen niet meer editten nuquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:01 schreef mschol het volgende:
[..]
kleinigheidje: je bent op imdb naar totaal de verkeerde titel aan het kijken
Bloed, Zweet & Tranen (2015) - IMDb
ondanks dattie op imdb staat is de titel niet op eens vertaald
Ik heb net deze film gekeken omdat je deze samen in één zin met Into the Wild noemt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:49 schreef danos het volgende:
Wild (2014) - IMDb
Na een periode van tragedie en destructief gedrag heeft de hoofdpersoon besloten de Pacific Crest Trail te gaan lopen; van Mexico tot Canada.
Ik hou wel van dit soort films, vooral door de mooie omgeving en de eenzaamheid. Hoopte op een kwaliteit in de richting van Into the Wild en Tracks. Helaas viel me dat een beetje tegen.
Begrijp je kritiek wel, Into the Wild staat ook wel echt op eenzame hoogte eigenlijk. Maar Tracks kwam ik makkelijker in dan Wild.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:54 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb net deze film gekeken omdat je deze samen in één zin met Into the Wild noemt.
Ik vond de film prachtige beelden hebben, alleen worden de beelden van het landschap op een gegeven moment wat eentonig. Ik vond de trailer van de film mooier dan de film zelf. Een beetje langdradig. De film pakte mij helaas
Tracks
Mijn cijfer 6,5
IMBd: 7,2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |