abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158754807
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 01:14 schreef H0D3NPYL het volgende:
The Revenant (2015) - IMDb

Ook ik heb de film gezien. Verhaal vond ik ''wel aardig''. Maar Leonardo en Tom speelden hun rol wel erg goed! De beelden waren ook onwijs gaaf, vette scene's (bijv. met die beer).

8,5
Gedeeltelijk eensch.

Verhaal was niet heel diepgaand. Redelijk voorspelbaar allemaal, maar Dicaprio en Hardy zetten de rol ondanks t voorspelbare verhaal hun rol wederom goed neer, met de nadruk op Hardy. Ik heb niet alles van hem gezien, maar wat ik van Hardy gezien heb vind ik altijd zeer goed. Hij zet geen wereldprestatie acteren neer, maar ik ben nog nooit teleurgesteld in hem. Door de constante factor een favorietje afgelopen jaren.
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_158761504
Hateful eight, moet zeggen dat ik hem gewoon op de laptop gezien heb, en daarom de extra visuele aspecten wat minder indruk maken. Daarom beperk ik me tot het plot en film in algemeen. De film is erg lang, bijna 3 uur, het begin komt beetje overeen met Django, maar wel allemaal wat minder spectaculair, de film heeft sterke overeenkomsten met Reservoir dogs, veel dialogen en uitdieping, waarbij het waarom pas in het laatste deel naar voren komt. Sterkste punt vind ik met name de dialogen, vooral Samuel L. Jackson zet een perfecte rol neer, in mijn ogen zelfs 1 van zijn sterkste rollen. Daarnaast veel bekende Tarantino trucjes, vooral de herhalende grap met het sluiten van de deur vond ik typisch. Persoonlijk denk ik dat de film wel een uurtje korter had gekund.

Plus:
-Prachtige muziek
-Samuel L. Jackson speelt fantastisch
-Grappig plot wat weliswaar lang duurt is, maar goed blijft te volgen.

Min
-Net iets te lang
-Actie scenes zijn in vergelijking met Django van laag niveau

Al met al geef ik deze film een 7.5
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158762727
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 01:42 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Precies dit. Had aan het eind ook zo van ''is dit het''.
6,5
Mee eens. Ik was ook niet zo overdonderd na alle goede reviews die ik had gelezen. Wel oké hoor, maar misschien dat ik net de dingen heb gemist die de geoefende filmkijker heel erg waardeert.
Schip ahoy!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 16:48:13 #154
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_158763282
The Hateful Eight - 8

In de bios gezien. Typische Tarantino film. Tarantino weet mij altijd oneindig te boeien met waar hij bekend om staat; de tijd nemen voor lange scenes, interessante personages, uitgebreide conversaties, donkere humor et cetera. De enige reden waarom ik zou willen dat de film tot een einde moet komen, zou zijn dat ik moet pissen :+ (voor zo'n lange zit zou een plaspauze geen overbodige luxe zijn).

Samuel L. Jackson was geniaal... maar de meest indrukwekkende performance kwam toch wel van Walton Goggins. Nu ben ik niet zo'n enorme film kenner.. en dus niet bepaald bekend met deze acteur. Maar wat een rol _O_ Hij was voor mij een verrassing als Christopher Waltz bij Inglorious Basterds.

Ennio Morricone soundtrack erbij ^O^ erg haunting

Het enige wat echt beter had gekund in mijn ogen was het verhaal. Niet dat het slecht is, integendeel, maar er had meer in gezeten.... Stel dat het verhaal echt een "wow!"-factor, dan had het er minstens een punt van mij bij gekregen.

[ Bericht 2% gewijzigd door broodnodig.brood.nodig. op 02-01-2016 17:01:53 ]
pi_158765897
The Hateful Eight (2015) - IMDb

3 uur zitten genieten. Een film die schijnbaar langzaam op gang komt maar tegelijkertijd een hele mooie opbouw neerzet, waarbij het uiteindelijk allemaal tot een climax komt.
Ik ga 'm niet vergelijken met een andere film, het is gewoon een Tarantino film die weer in een eigen jasje zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2016 18:33:19 ]
  zaterdag 2 januari 2016 @ 19:45:02 #156
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_158767810
Matige film de h8full8, 5je. Het probleem van dit soort tarantino films is dat ze altijd minder goed zijn dan zijn voorgaande films en filmtechnieken. Het wordt tijd dat die zichzelf eens vernieuwd. Ook samuel L jackson zit standaard in zijn film, allemaal voorspelbaar zoals ook zijn rol. Saaie film, copypaste, verdient tarantino het meest.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_158769437

gewoon kijken :Y
pi_158769733
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 20:42 schreef FANN het volgende:

gewoon kijken :Y
Na de trailer te hebben gezien: Voor geen goud :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_158769757
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 20:50 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Na de trailer te hebben gezien: Voor geen goud :)
Dat kan :Y even goeie vrienden hoor :P
pi_158769852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 20:51 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat kan :Y even goeie vrienden hoor :P
Oh ja hoor :)

Fijn dat jij de film wel kon waarderen. *;
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_158769878
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 20:54 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Oh ja hoor :)

Fijn dat jij de film wel kon waarderen. *;
Ja toch? :P

oké geen slowchat hiero... ik weet het oO<
pi_158773820
The Revenant

Ik vind hem fantastisch, continu heen en weer worden gezogen tussen realiteit en droomwereld, natuur en mens in een brute jas. Het verhaal is op zich voorspelbaar maar de regie, het camerawerk en de acteurs maken er een hele ervaring van.

9/10

The Hateful 8

Bij Tarantino kan ik het niet laten de ene film te vergelijken met de rest en deze past er prima in. Niet beter, niet slechter.

8/10
  zaterdag 2 januari 2016 @ 23:12:13 #163
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_158775840
Eerste film van het nieuwe jaar:

Paranormal Activity 3
Deel drie in de reeks is een prequel, we gaan terug naar het begin. We zien hoe het allemaal is begonnen, toen Katie en Kristi nog jong waren.
Het tweede deel was beduidend minder maar deze vond ik weer een stuk beter. Goede schrikmomenten (die je natuurlijk wel al van ver ziet aankomen), er zitten coole special effects in en het feit dat die camera ook wat vaker wordt achter gelaten (en dus niet álles gefilmd wordt) werkt goed. Dat komt vooral tot uiting in het laatst halfuur, dat uitmond in een creepy finale.
Leuk begin van het nieuwe filmjaar.

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zaterdag 2 januari 2016 @ 23:19:59 #164
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158776203
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:36 schreef Cikx het volgende:

[..]

Als je op zoek bent naar een complexe verhaallijn ben je bij Star Wars sowieso niet aan het goeie adres en ik ben bang dat als je bij deze film het script slecht vond je bij de originele delen nog flink op je neus gaat kijken. :P
Daar ben ik het dus niet mee eens. In die originele films zat nog enige mate van diepgang als in dat het logisch was dat een grote oorlogsmachine de macht had en een kleine meute de luis in de pels uithing. In SW7 is alles een herhaling van zetten, komt er opeens een of andere nieuwe duistere macht bovendrijven die er eigenlijk geen hout van snapt, kunnen allerhande mensen met de bekende lightsabers wapperen en is een macht die op apengapen ligt in staat een of ander superkanon in een planeet te bouwen. Dan hebben we ook nog de matige acteurs en een flutverhaal is geboren.

Als ze gewoon hadden aangeknoopt bij een soort vervolg op The Return of the Jedi waarbij "de kinderen van" ieder hun eigen kant op waren gegaan had je een mooi nieuw deel gehad. Nu komt er vanalles uit de lucht vallen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158778551
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 23:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus niet mee eens. In die originele films zat nog enige mate van diepgang als in dat het logisch was dat een grote oorlogsmachine de macht had en een kleine meute de luis in de pels uithing. In SW7 is alles een herhaling van zetten, komt er opeens een of andere nieuwe duistere macht bovendrijven die er eigenlijk geen hout van snapt, kunnen allerhande mensen met de bekende lightsabers wapperen en is een macht die op apengapen ligt in staat een of ander superkanon in een planeet te bouwen. Dan hebben we ook nog de matige acteurs en een flutverhaal is geboren.

Als ze gewoon hadden aangeknoopt bij een soort vervolg op The Return of the Jedi waarbij "de kinderen van" ieder hun eigen kant op waren gegaan had je een mooi nieuw deel gehad. Nu komt er vanalles uit de lucht vallen.
Toen de Empire gevallen was is het versplinterd in verschillende lokale regimes, waarvan een is uitgegroeid tot the First Order. Wanneer ze te gevaarlijk worden besluit Leia, generaal van the Republic, om de Resistance troepen in te zitten binnen First Order grenzen. The Resistance fungeert als een zogenaamd onafhankelijke rebellen eenheid en maakt dus geen deel uit van het leger van the Republic. Er wordt echter wel gesuggereerd tijdens Hux zijn speech dat de Resistance ondersteund wordt door the Republic, maar hier is echter geen "officieel" bewijs voor.

Je kunt het wat dat betreft vergelijken met Syrische rebellen, gesteund met wapens en geld door Saudië-Arabië en andere Golfstaten, die tegen het regime van Assad in Damascus vechten.
Dat is iig hoe ik het begrepen heb. Wat dat betreft is het dus geen herhalingsoefening. Maar goed, ben het wel met je eens dat het "superwapen" een beetje cheap overkomt na het vernietigen van de death stars.

Slecht acteerwerk ben ik het totaal niet mee eens. Vond dat vrijwel iedereen een fantastische rol neerzette. Zeker als je het vergelijkt met de originele trilogie, waar eerlijk gezegd alleen Harrison Ford ermee wegkomt, al is dat ook grotendeels te danken aan het script.
  zondag 3 januari 2016 @ 00:24:54 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158778677
Point break, gave film.
Geen super goed verhaal maar wel mooi camerawerk, dikke stunts en prachtige locaties :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 3 januari 2016 @ 08:50:57 #167
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_158781815
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:24 schreef daNpy het volgende:
Point break, gave film.
Geen super goed verhaal maar wel mooi camerawerk, dikke stunts en prachtige locaties :)
Die remake?
Dit, dus.
pi_158782347
Maze Runner: The Scorch Trials (2015) - IMDb
Van een avontuur in een doolhof in deel één naar een open terrein met zombies. Mij kon het niet echt bekoren al vond ik sommige objecten nog wel vet gemaakt. Ik kijk iig niet met grote interesse uit naar deel drie.

Imdb: 6.5
Danos: 6.0
Even a broken clock is right twice a day.
pi_158782473
Spectre

Prachtig gefilmd, toffe actie en wat elementen uit het de vorige films. Alleen jammer van dat doorzichtige plot, minpunt voor mij!

7-/10

[ Bericht 3% gewijzigd door DJKoster op 03-01-2016 10:35:56 ]
pi_158783369
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:24 schreef daNpy het volgende:
Point break, gave film.
Het origineel vond ik vroeger wel echt heel vet.
  zondag 3 januari 2016 @ 11:55:38 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158783619
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 08:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die remake?
Ja die nu in de bios draait :)
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 3 januari 2016 @ 11:55:48 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158783621
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het origineel vond ik vroeger wel echt heel vet.
Die heb ik nooit gezien ;(
pi_158783642
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

Point Break (1991) - IMDb
  zondag 3 januari 2016 @ 13:25:16 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_158785501
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2016 10:21 schreef DJKoster het volgende:
Spectre

Prachtig gefilmd, toffe actie en wat elementen uit het de vorige films. Alleen jammer van dat doorzichtige plot, minpunt voor mij!

7-/10
Dertien in een dozijn film inderdaad. Vind dat er de laatste tijd vooral matige films zijn uitgekomen. En zelfs the Revenant en the Hatefull eight stelden mij zwaar teleur.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 3 januari 2016 @ 21:48:08 #175
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158802490
"Er ist wieder da".

Aparte film. Weet niet of ik hem gevaarlijk, grappig of to the point moet vinden. Het laatste misschien wel het meest.
Wel excellent gespeeld door de acteur die Hitler vertolkt.
  zondag 3 januari 2016 @ 22:34:51 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158804916
The Hateful Eight (2015) - IMDb

Tarantino's achtste film, met een acht in de titel.
Zeker niet z'n beste, maar visueel en qua dialogen soms leuk 'over the top'.
Uitstekend acteerwerk van Russsel en Jackson.
Leuke, vermakelijke film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMBD: 8,1
Ik: 7,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 januari 2016 @ 00:00:31 #177
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_158807587
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:48 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
The Hateful Eight - 8

In de bios gezien. Typische Tarantino film. Tarantino weet mij altijd oneindig te boeien met waar hij bekend om staat; de tijd nemen voor lange scenes, interessante personages, uitgebreide conversaties, donkere humor et cetera. De enige reden waarom ik zou willen dat de film tot een einde moet komen, zou zijn dat ik moet pissen :+ (voor zo'n lange zit zou een plaspauze geen overbodige luxe zijn).

Samuel L. Jackson was geniaal... maar de meest indrukwekkende performance kwam toch wel van Walton Goggins. Nu ben ik niet zo'n enorme film kenner.. en dus niet bepaald bekend met deze acteur. Maar wat een rol _O_ Hij was voor mij een verrassing als Christopher Waltz bij Inglorious Basterds.

Ennio Morricone soundtrack erbij ^O^ erg haunting

Het enige wat echt beter had gekund in mijn ogen was het verhaal. Niet dat het slecht is, integendeel, maar er had meer in gezeten.... Stel dat het verhaal echt een "wow!"-factor, dan had het er minstens een punt van mij bij gekregen.
Walton Goggins is inderdaad een fantastische acteur(heb The Hateful nog niet gezien trouwens). Ken hem van zijn rollen in Justified en The Shield en is daar toch wel een van mijn favoriete acteurs mee geworden. Keer op keer weet hij een interessant en geloofwaardig personage neer te zetten.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_158808167
Hatefull Eight 6/10

Gelukkig geen rotzooi meer zoals Django Unchained. Maar dit ga je nooit herkijken zoals een pulp fiction of een Inglorious Bastards. En het eerste half uur had ik bijna het idee dat ik zat te kijken naar een zeer vervelende death proof deel 2. Toch een sprankje hoop dat hij hiermee de draad oppakt om ooit weer een klassieker neer te zetten.

Zwak einde overigens, met een probleem die in 5 minuten had kunnen worden opgelost ipv 3 uur dankzij het einde. Het probleem met de deur, het was alsof we even in een John Lanting klucht waren terecht gekomen wat mij helemaal uit de film haalde.

Ohja Tarantino speelt zelf niet in de film, dus dat is ook een grote plus.

[ Bericht 11% gewijzigd door Deckard op 04-01-2016 00:57:31 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 07:23:16 #179
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_158810353
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 23:19 schreef eriksd het volgende:
Dan hebben we ook nog de matige acteurs
Wat een onzin.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158810724
What Maisie Knew (2012) - IMDb: Drama over een heel jong (overigens erg schattig) meisje dat verwikkeld raakt in de bittere vechtscheiding tussen haar ouders.

Deze film laat goed zien wat een ellende zo'n vechtscheiding kan betekenen onder het mom van 'uiteindelijk wil ik het beste voor het kind'. Het gesleep van hot naar her en het overal maar onderbrengen als het weer eens niet uitkomt is goed in beeld gebracht, je weet gewoon dat het een keer helemaal fout gaat. Wat minder goed uit de verf komt is wat het uiteindelijk allemaal voor effect op Daisy heeft en Julianne Moore komt (speelt de moeder in een soort Anouk rol) niet overtuigend over als rockzangeres. Leuk om eens te zien maar grijpt je nou niet bij de strot: 6+

The Martian (2015) - IMDb : Matt Damon wordt abusievelijk voor dood achtergelaten op Mars en alles wordt uit de kast getrokken voor een reddingsoperatie. In de tussentijd moet hij in zijn eentje zien te overleven in de barre en desolate omgeving.

Soort 'Cast Away' meets 'Apollo 13'. Erg mooi vormgegeven met mooie plaatjes. Het is een aardige film maar het verhaal doet je minder als 'Apollo 13' waar je bij wijze van spreken op het puntje van je stoel zit of de astronauten het overleven. Hier zie je alles eigenlijk wel aankomen. Een 7-.

A Weekend in Paris (2013) - IMDb
: drama/feelgood film over een echtpaar wat na 30 jaar getrouwd zijn geweest hun huwelijksreis opnieuw wil beleven met wederom een weekeindje Parijs. Dan blijkt na 30 jaar dat er toch wel wat barstjes in de relatie zijn geslopen. De man blijkt gefrustreerd te zijn door het ontbreken van fysieke intimiteit en het stuklopen van zijn carrière en zijn vrouw is feitelijk teleurgesteld in alles.

Op zich een aardig concept maar het kabbelt maar wat voort zonder dat er echt naar een ontknoping wordt gewerkt. En om nou de horeca op te lichten omdat nou zo nodig je relatie nieuw leven wilt inblazen...ik vond het een niemandsdalletje: 5.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  maandag 4 januari 2016 @ 10:13:34 #181
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_158811775
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 00:00 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

Walton Goggins is inderdaad een fantastische acteur(heb The Hateful nog niet gezien trouwens). Ken hem van zijn rollen in Justified en The Shield en is daar toch wel een van mijn favoriete acteurs mee geworden. Keer op keer weet hij een interessant en geloofwaardig personage neer te zetten.
Dan moet je ook zeker eens Sons of Anarchy in spelen. Daarin heeft hij een terugkerende gastrol, in een vrij verrassende vorm. ;)
pi_158811936
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

quote:
de oude point break is inderdaad wel goed. ook heel erg 80's, natuurlijk...
  maandag 4 januari 2016 @ 13:51:30 #183
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_158816629
Carol

Mooi tijdsbeeld. Tergend traag in beeld gebracht, maar met een mooie sfeer, dus dan is dat niet heel erg. Het past, aangezien die liefde ook vast niet heel vlot ging toen. Maar toch wel een flinke zit. ;) Deed me erg denken aan A Single Man. Cate Blanchet als vanouds heel goed; had ik wel verwacht. Rooney Mara verraste me. Einde ietwat cliché.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_158839954
In the Heart of the Sea (2015)

Verenigde Staten
Avontuur / Actie
121 minuten

geregisseerd door Ron Howard
met Chris Hemsworth, Cillian Murphy en Brendan Gleeson

De Amerikaanse walvisvaarder Essex verliet Nantucket in Massachusetts in 1819 onder kapitein George Pollard voor een reis van 2,5 jaar om te gaan jagen op potvissen in hun leefgebieden in de zuidelijke Grote Oceaan. Ook aan boord zijn eerste stuurman Owen Chase, tweede stuurman Matthew Joy en scheepsjongen Thomas Nickerson. De Essex werd echter zelf geramd door een potvis en zonk op 3700 kilometer afstand van Zuid-Amerika. De overlevenden van de Essex dobberden 90 dagen rond op zee. Ze zetten koers naar Zuid-Amerika en om te overleven wendden ze zich tot kannibalisme.

Een goede film. Spannend, goed verhaal. Het is gebaseerd op het 'ware verhaal' dat uiteindelijk de inspiratie voor Moby Dick zou worden. In hoeverre dit klopt weet ik niet. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit. Goede special effects. alleen jammer dat ze het survival gedeelte op de oceaan in vrij grote sprongen doen, dat had wel wat gedetailleerder gemogen. Mooi einde

IMDB 7.1/10
Ik 7.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_158874193
Bron/Broen

Wat een top serie. Inmiddels 3 seizoenen met een 4de on the way. Het verhaal gaat over 2 detectives, een familieman uit Kopenhagen (DK) en een vrouw met een vorm van het asperger syndroom uit Malmo (SE). Zij vinden een lichaam precies op de landgrens (op de Sontbrug) en moeten samenwerken om de dader te vinden.

Het is misschien even inkomen met dat deens/zweeds, je verstaat er natuurlijk geen bal van. Behalve als zeggen houd je kop = hold kæft. Maar het verhaal is zo goed, en de acteerprestaties van hoofdrolspeelster Sofia Helin als Sagá met asperger syndroom zijn ijzingwekkend sterk.

IMDB: 8.6* (Top Rated TV #139)
IK: 9.5*

---------------------------------------------------------

Borgen (TV Series 2010– ) - IMDb

Na het zien van Bron/Broen was ik een beetje in de mood geraakt voor Deense series en ben begonnen met deze. 3 seizoenen en afgerond. Nog een ongelooflijke topper, dit keer geen detective maar een indrukwekkend politiek drama over de opkomst van een vrouwelijke minister-president aan de macht en hoe deze macht haar veranderd. De naam van de serie (Borgen = De burcht) verwijst naar het regeringscentrum Christiansborg in Kopenhagen.

IMDB: 8.5*
Ik: 9.5*

Nu nog op de watchlist:
Forbrydelsen (heb alleen jammer genoeg de US remake al gezien :( )
Veni, vidi, vodka.
pi_158884860
quote:
Die film was aardig cheesy.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158884899
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:42 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die film was aardig cheesy.
Niet toen ik een jaar of 13 was ;)
pi_158885048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet toen ik een jaar of 13 was ;)
Ik heb hem ook omstreeks die leeftijd gezien, en die vermenging van de surf-'scene' met de criminele wereld vond ik best gay.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 6 januari 2016 @ 23:12:22 #189
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_158888681
Rams.

IJslandse film, winnaar op Cannes. Mooi, grappig, en prachtige muziek. 8. Aanrader.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nibb-it op 06-01-2016 23:27:52 ]
pi_158893554
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 08:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
In the Heart of the Sea (2015)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Avontuur / Actie
121 minuten

geregisseerd door Ron Howard
met Chris Hemsworth, Cillian Murphy en Brendan Gleeson

De Amerikaanse walvisvaarder Essex verliet Nantucket in Massachusetts in 1819 onder kapitein George Pollard voor een reis van 2,5 jaar om te gaan jagen op potvissen in hun leefgebieden in de zuidelijke Grote Oceaan. Ook aan boord zijn eerste stuurman Owen Chase, tweede stuurman Matthew Joy en scheepsjongen Thomas Nickerson. De Essex werd echter zelf geramd door een potvis en zonk op 3700 kilometer afstand van Zuid-Amerika. De overlevenden van de Essex dobberden 90 dagen rond op zee. Ze zetten koers naar Zuid-Amerika en om te overleven wendden ze zich tot kannibalisme.

Een goede film. Spannend, goed verhaal. Het is gebaseerd op het 'ware verhaal' dat uiteindelijk de inspiratie voor Moby Dick zou worden. In hoeverre dit klopt weet ik niet. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit. Goede special effects. alleen jammer dat ze het survival gedeelte op de oceaan in vrij grote sprongen doen, dat had wel wat gedetailleerder gemogen. Mooi einde

IMDB 7.1/10
Ik 7.5/10
Heb deze gister gekeken, althans het grootste deel, na een uurtje was ik het wel zat.
Het begon opzich nog wel aardig, maar het werd me daarna toch een beetje te ongeloofwaardig.
Haast een soort horror walvis achtig idee.

Langdradig en zoals je al zegt, dat hele survival idee ging er ook een beetje uit.
Nu heb ik het laatste stukje niet gezien, dus zal er geen cijfer voor geven, maar ok, de film pakte mij in ieder geval niet genoeg om me benieuwd te laten zijn naar de afloop.
Wellicht een gemiste kans of was gewoon niet in de goede bui om die film te kijken :P

Verbaasd me nog dat ie zo'n hoog cijfer op IMDB krijgt.
Beetje een tegenvaller voor mij dus ;)
Do what you love, love what you do!
pi_158893874
Bloed, zweet en tranen (2015)
Moviemeter linkje

Nederland
Drama
112 minuten

geregisseerd door Diederick Koopal
met Martijn Fischer, Hadewych Minis en Fedja van Huêt

André Hazes is acht jaar oud als Johnny Kraaijkamp hem ontdekt op de Albert Cuypmarkt: een ster is geboren. De film handelt over drie cruciale fases in Hazes' leven: zijn jeugd in de jaren 60, de jaren 80 en zijn doorbraak en zijn laatste levensjaar.

Nu ben ik meestal niet een enorme fan van Nederlandse films, maar af en toe komt er nog wel eens wat voorbij wat wel goed is. (als topper natuurlijk Soldaat van Oranje)
Ik vond deze nog wel aardig gedaan, het geeft wel een aardige inkijk in het laatste stukje van Hazes zijn leven.
In hoeverre dat gedramatiseerd is weet ik niet, maar het kwam geloofwaardig over.
Ook de terugblikken naar zijn jeugd en begin van zijn carrière zijn wel goed gedaan.
Dus al met al, aardige film om een keertje te kijken als je weer eens een Nederlandse film wil zien en geen hater bent van Hazes zijn muziek. :)
Verder goede reclame (of juist niet, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt ;) )voor Heineken want dat komt er veelvuldig in voor.

IMDb: geeft hem geen cijfer (te nederlands denk :') )
Ik:7

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 07-01-2016 10:01:21 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 18:38:45 #192
416020 K44S
The bearded man
pi_158906902
StarWars , de nieuwe.

Ik vond 'm weinig aan. Al word ik al niet snel vochtig van dat soort films.

Ik geef 'm een 6.5
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 7 januari 2016 @ 18:46:30 #193
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_158907145
Ja, nu kan ik sowieso niks met die kinderfilms, maar waarom die nieuwe film van Star Wars zoveel goede recensies krijgt is mij echt n raadsel. Wat n slappe hap is dat ( wederom), zeg.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 9 januari 2016 @ 00:02:46 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_158947033
Deze week gekeken:

Weeds - Season 8
Het laatste seizoen uit de reeks is zeker niet het beste. Het is aan alles te merken dat er eindelijk werd toegewerkt naar het einde, vooral in de laatste paar afleveringen. De laatste twee behoren dan ook misschien wel tot de minste van de hele serie: jaren worden overgeslagen, zaken die onduidelijk blijven. Het lijkt allemaal nogal snel afgeraffeld te zijn omdat de inspiratie op was.
Jammer dat het op zo`n manier tot een einde van deze leuke serie heeft moeten komen.

6,0/10

The Hateful Eight
Het is altijd een happening als er een nieuwe film van Tarantino uitkomt, zo ook nu. Heel veel van het verhaal was niet bekend en van de trailers werden we alleen maar wijzer dat het een gewelddadige western in de sneeuw worden. Die belofte is nagekomen: The Hateful Eight is (erg)lang, langzaam en extreem gewelddadig. Een Tarantino all-star cast die wordt voorzien van geniale dialogen die zonder moeite ook weer de potentie hebben om klassiekers te worden en een geheel dat omlijst is door een prachtige score van de oude meester Ennio Morricone, die een oldschool western score aflevert.
Het is geen film die je na een lange werkdag eens even lekker opzet en het is zeker geen film die je bij de eerste kijkbeurt omver blaast maar waarschijnlijk wel eentje die na iedere kijkbeurt weer beter gaat worden. Zoals het bij iedere film van de meester eigenlijk gaat.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The Danish Girl
Tom Hooper`s nieuwe drama film is gebaseerd op het leven van de Deense schilder Einar Wegener, (één van) de eerste mannen die zich liet ombouwen tot vrouw. Zo goed en zo kwaad als het kan wordt hij gesteund door zijn vrouw, op wie het hele gebeuren natuurlijk veel impact heeft.
Boven alles is dit weer duidelijk zo`n film die gemaakt is om mee te dingen naar de prijzen in het awardseizoen. Het is prachtig gefotografeerd en ziet er uit als één groot bewegend schilderij met zachte pastelkleuren. Een film met een verhaal als deze staat en valt natuurlijk met de vertolking van de hoofdrolspeler. Daar zit het wel snor mee, Eddie Radmayne toont zich opnieuw een meester in het zich inleven en verworden tot een compleet ander persoon (zoals hij dat eerder ook al deed met zijn vertolking van Stephen Hawking). De manier waarop hij moeiteloos switched tussen mannelijk en vrouwelijk karakter is geweldig.Een method actor pur sang.Een grandioze prestatie die hem gegarandeerd opnieuw veel lof en prijzen gaat opleveren.
De film als geheel zal met name daardoor vast bij de onder andere de Academy in de smaak vallen. Het is geen lichte kost, zeker het laatste stuk is erg aangrijpend.
Een mooie meeslepende film waarvan je hoopt dat hij, zo`n 90 jaar nadat het verhaal zich afspeelt, eindelijk eens voor meer begrip en respect voor transgenders gaat zorgen.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_158948650
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) - IMDb
Had zin om een film met veel actiescenes te kijken. Werd niet teleurgesteld. Leuke over the top scenes. Het verhaal vond ik verder ook wel aardig.

7
Moeten zij weten
pi_158952633
Wild (2014) - IMDb
Na een periode van tragedie en destructief gedrag heeft de hoofdpersoon besloten de Pacific Crest Trail te gaan lopen; van Mexico tot Canada.

Ik hou wel van dit soort films, vooral door de mooie omgeving en de eenzaamheid. Hoopte op een kwaliteit in de richting van Into the Wild en Tracks. Helaas viel me dat een beetje tegen. Er wordt veel gewerkt met flashbacks waardoor de hele trail en ontberingen niet echt tot zijn recht kwamen. En ik er gewoon niet echt goed in kwam.

Vond ik jammer, het boek gaat veel meer in op juist de trip zelf. Wel het kijken waard maar niet top.

Imdb: 7.2
Danos: 6.5
Even a broken clock is right twice a day.
pi_158953370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:53 schreef kree het volgende:
Bloed, zweet en tranen (2015)
Moviemeter linkje

[ afbeelding ]

Nederland
Drama
112 minuten

geregisseerd door Diederick Koopal
met Martijn Fischer, Hadewych Minis en Fedja van Huêt

André Hazes is acht jaar oud als Johnny Kraaijkamp hem ontdekt op de Albert Cuypmarkt: een ster is geboren. De film handelt over drie cruciale fases in Hazes' leven: zijn jeugd in de jaren 60, de jaren 80 en zijn doorbraak en zijn laatste levensjaar.

Nu ben ik meestal niet een enorme fan van Nederlandse films, maar af en toe komt er nog wel eens wat voorbij wat wel goed is. (als topper natuurlijk Soldaat van Oranje)
Ik vond deze nog wel aardig gedaan, het geeft wel een aardige inkijk in het laatste stukje van Hazes zijn leven.
In hoeverre dat gedramatiseerd is weet ik niet, maar het kwam geloofwaardig over.
Ook de terugblikken naar zijn jeugd en begin van zijn carrière zijn wel goed gedaan.
Dus al met al, aardige film om een keertje te kijken als je weer eens een Nederlandse film wil zien en geen hater bent van Hazes zijn muziek. :)
Verder goede reclame (of juist niet, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt ;) )voor Heineken want dat komt er veelvuldig in voor.

IMDb: geeft hem geen cijfer (te nederlands denk :') )
Ik:7
kleinigheidje: je bent op imdb naar totaal de verkeerde titel aan het kijken ;)
Bloed, Zweet & Tranen (2015) - IMDb

ondanks dattie op imdb staat is de titel niet op eens vertaald ;)
pi_158953486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:01 schreef mschol het volgende:

[..]

kleinigheidje: je bent op imdb naar totaal de verkeerde titel aan het kijken ;)
Bloed, Zweet & Tranen (2015) - IMDb

ondanks dattie op imdb staat is de titel niet op eens vertaald ;)
Ah, ja, je hebt gelijk, kan hem alleen niet meer editten nu ;)
7,2 dus daar :)
pi_158962965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:49 schreef danos het volgende:
Wild (2014) - IMDb
Na een periode van tragedie en destructief gedrag heeft de hoofdpersoon besloten de Pacific Crest Trail te gaan lopen; van Mexico tot Canada.

Ik hou wel van dit soort films, vooral door de mooie omgeving en de eenzaamheid. Hoopte op een kwaliteit in de richting van Into the Wild en Tracks. Helaas viel me dat een beetje tegen.
Ik heb net deze film gekeken omdat je deze samen in één zin met Into the Wild noemt.

Ik vond de film prachtige beelden hebben, alleen worden de beelden van het landschap op een gegeven moment wat eentonig. Ik vond de trailer van de film mooier dan de film zelf. Een beetje langdradig. De film pakte mij helaas niet.

Tracks
Mijn cijfer 6,5
IMBd: 7,2

[ Bericht 0% gewijzigd door KolonelBroodje op 09-01-2016 19:51:01 ]
  zaterdag 9 januari 2016 @ 18:12:18 #200
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158963305

Voice of a Murderer
cijfer: 8

Pfffff. klote.
When all else fails, you always have delusion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')