Dan moet je ook zeker eens Sons of Anarchy in spelen. Daarin heeft hij een terugkerende gastrol, in een vrij verrassende vorm.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:00 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Walton Goggins is inderdaad een fantastische acteur(heb The Hateful nog niet gezien trouwens). Ken hem van zijn rollen in Justified en The Shield en is daar toch wel een van mijn favoriete acteurs mee geworden. Keer op keer weet hij een interessant en geloofwaardig personage neer te zetten.
Ik heb hem ook omstreeks die leeftijd gezien, en die vermenging van de surf-'scene' met de criminele wereld vond ik best gay.quote:
Heb deze gister gekeken, althans het grootste deel, na een uurtje was ik het wel zat.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
In the Heart of the Sea (2015)
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Avontuur / Actie
121 minuten
geregisseerd door Ron Howard
met Chris Hemsworth, Cillian Murphy en Brendan Gleeson
De Amerikaanse walvisvaarder Essex verliet Nantucket in Massachusetts in 1819 onder kapitein George Pollard voor een reis van 2,5 jaar om te gaan jagen op potvissen in hun leefgebieden in de zuidelijke Grote Oceaan. Ook aan boord zijn eerste stuurman Owen Chase, tweede stuurman Matthew Joy en scheepsjongen Thomas Nickerson. De Essex werd echter zelf geramd door een potvis en zonk op 3700 kilometer afstand van Zuid-Amerika. De overlevenden van de Essex dobberden 90 dagen rond op zee. Ze zetten koers naar Zuid-Amerika en om te overleven wendden ze zich tot kannibalisme.
Een goede film. Spannend, goed verhaal. Het is gebaseerd op het 'ware verhaal' dat uiteindelijk de inspiratie voor Moby Dick zou worden. In hoeverre dit klopt weet ik niet. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit. Goede special effects. alleen jammer dat ze het survival gedeelte op de oceaan in vrij grote sprongen doen, dat had wel wat gedetailleerder gemogen. Mooi einde
IMDB 7.1/10
Ik 7.5/10
kleinigheidje: je bent op imdb naar totaal de verkeerde titel aan het kijkenquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:53 schreef kree het volgende:
Bloed, zweet en tranen (2015)
Moviemeter linkje
[ afbeelding ]
Nederland
Drama
112 minuten
geregisseerd door Diederick Koopal
met Martijn Fischer, Hadewych Minis en Fedja van Huêt
André Hazes is acht jaar oud als Johnny Kraaijkamp hem ontdekt op de Albert Cuypmarkt: een ster is geboren. De film handelt over drie cruciale fases in Hazes' leven: zijn jeugd in de jaren 60, de jaren 80 en zijn doorbraak en zijn laatste levensjaar.
Nu ben ik meestal niet een enorme fan van Nederlandse films, maar af en toe komt er nog wel eens wat voorbij wat wel goed is. (als topper natuurlijk Soldaat van Oranje)
Ik vond deze nog wel aardig gedaan, het geeft wel een aardige inkijk in het laatste stukje van Hazes zijn leven.
In hoeverre dat gedramatiseerd is weet ik niet, maar het kwam geloofwaardig over.
Ook de terugblikken naar zijn jeugd en begin van zijn carrière zijn wel goed gedaan.
Dus al met al, aardige film om een keertje te kijken als je weer eens een Nederlandse film wil zien en geen hater bent van Hazes zijn muziek.
Verder goede reclame (of juist niet, hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt)voor Heineken want dat komt er veelvuldig in voor.
IMDb: geeft hem geen cijfer (te nederlands denk)
Ik:7
Ah, ja, je hebt gelijk, kan hem alleen niet meer editten nuquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:01 schreef mschol het volgende:
[..]
kleinigheidje: je bent op imdb naar totaal de verkeerde titel aan het kijken
Bloed, Zweet & Tranen (2015) - IMDb
ondanks dattie op imdb staat is de titel niet op eens vertaald
Ik heb net deze film gekeken omdat je deze samen in één zin met Into the Wild noemt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:49 schreef danos het volgende:
Wild (2014) - IMDb
Na een periode van tragedie en destructief gedrag heeft de hoofdpersoon besloten de Pacific Crest Trail te gaan lopen; van Mexico tot Canada.
Ik hou wel van dit soort films, vooral door de mooie omgeving en de eenzaamheid. Hoopte op een kwaliteit in de richting van Into the Wild en Tracks. Helaas viel me dat een beetje tegen.
Begrijp je kritiek wel, Into the Wild staat ook wel echt op eenzame hoogte eigenlijk. Maar Tracks kwam ik makkelijker in dan Wild.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:54 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb net deze film gekeken omdat je deze samen in één zin met Into the Wild noemt.
Ik vond de film prachtige beelden hebben, alleen worden de beelden van het landschap op een gegeven moment wat eentonig. Ik vond de trailer van de film mooier dan de film zelf. Een beetje langdradig. De film pakte mij helaas
Tracks
Mijn cijfer 6,5
IMBd: 7,2
Als je al die voorgekauwde comedies die voortdurend worden uitgepoept ( nog steeds ) leuk vindt, mag je deze gewoon overslaan. Val je niet in die categorie: must-see .quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:49 schreef Bosbeetle het volgende:
The lobster
[ afbeelding ]
Hilarische absurde film over een wereld waarin als je vrijgezel wordt je naar een hotel gestuurd wordt om een relatie te vinden. Tussen het relatie vinden door moeten de vrijgezellen op jacht in een bos naar de eenlingen. Je krijgt maar een beperkt aantal dagen om een relatie te vinden lukt dat niet dan wordt je veranderd in een dier naar keuze. De hoofdpersoon (colin farrel) conformeert niet aan de regels van het hotel, maar ook als afgezonderde eenling kan hij maar moeilijk zich aan de regels houden.
Het geheel is vreselijk absurd en daardoor erg grappig een aanrader voor mensen die tegen rare films kunnen. Waar de film eigenlijk over gaat ben ik nog niet over uit maar ik denk dat het te maken heeft met de regels die we onszelf opleggen en hoe daar mee om te gaan of juist niet.....
Geweldig ja, maar richting het einde verloor het wat momentum, naar mijn idee.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:49 schreef Bosbeetle het volgende:
The lobster
[ afbeelding ]
Hilarische absurde film over een wereld waarin als je vrijgezel wordt je naar een hotel gestuurd wordt om een relatie te vinden. Tussen het relatie vinden door moeten de vrijgezellen op jacht in een bos naar de eenlingen. Je krijgt maar een beperkt aantal dagen om een relatie te vinden lukt dat niet dan wordt je veranderd in een dier naar keuze. De hoofdpersoon (colin farrel) conformeert niet aan de regels van het hotel, maar ook als afgezonderde eenling kan hij maar moeilijk zich aan de regels houden.
Het geheel is vreselijk absurd en daardoor erg grappig een aanrader voor mensen die tegen rare films kunnen. Waar de film eigenlijk over gaat ben ik nog niet over uit maar ik denk dat het te maken heeft met de regels die we onszelf opleggen en hoe daar mee om te gaan of juist niet.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik voelde me totaal niet verbonden met main chars, ik had het gevoel nou hier zijn ze kijk maar wat je ervan vind.
visueel heel mooi en ook het geluid heel mooi, het verhaal was zwak om het nog lief te houden. teveel afgekeken van de oudere star wars films jammer.
imdb 8.5
ik 6"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
quote:Op zondag 10 januari 2016 22:40 schreef cherrycoke het volgende:
star wars the force awakensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook net gezien. Idd veel verhaal wat aan deel 1 doet denken. Wel leuke wtf-momentjes maar vond de humor ook teveel overtrokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik voelde me totaal niet verbonden met main chars, ik had het gevoel nou hier zijn ze kijk maar wat je ervan vind.
visueel heel mooi en ook het geluid heel mooi, het verhaal was zwak om het nog lief te houden. teveel afgekeken van de oudere star wars films jammer.
imdb 8.5
ik 6
Ach, de film moet met de huidige mode mee moet je maar denken.
7/10![]()
The Visit (2015)
Alhoewel het vanaf het begin der tijden blijkbaar noodzakelijk lijkt om films van M. night Shyamalan af te zeiken en af te doen als rommel, deed ik daar nooit aan mee. Zo heb ik bijvoorbeeld The Village, Signs, The Happening en The Sixth Sense allen een 7 gerate vanwege de vermakelijkheid en de interessante en originele twists die Shyamalan doorgaans bedenkt. Om die reden trok ik me ook nooit veel aan van (negatieve) reviews over de filmmaker.
The Visit past voor mij niet in het hierboven genoemde positieve rijtje films. Dit is echt een onvoldoende. De twist is geen twist, want lag al mijlenver op de loer. Het is voornamelijk een film waarin geen zak gebeurt. De humor is niet origineel, de camera schudt veel te veel en nogmaals; er gebeurt geen klap. De laatste 10 minutem zijn lichtelijk vermakelijk, maar dan moet je er al 80 hebben uitgezeten. Jammer, want ik hoopte op opnieuw een vermakelijke film. De Shyamalan-bashers kunnen in ieder geval hun hart weer ophalen.
Imbd: 6,3/10
Ill-Skillz: 4/10![]()
![]()
The Hateful Eight (2015) - IMDb
Net gezien in 'glorious 70mm' in EYE. Alle trailers en recensies van tevoren ontweken omdat ik toch al wist dat ik m ging kijken. De film is redelijk traag en daar hou ik wel van. De opbouw in bepaalde scenes is, zoals eigenlijk altijd in tarantino films, buitengewoon goed. Er gebeuren ook weer telkens onverwachte dingen, de humor is erg goed en alle acteurs spelen weer op hun best, vooral Walton Goggins is geniaal. Het enige minpuntje vond ik de muziek, die was prachtig, maar voor een Tarantino film zat er vrij weinig van in. Qua structuur is ie het beste te vegelijken met Reservoir Dogs, dat was eigenlijk ook een soort theaterstuk.
Een 8.41 op de schaal van JJ.Wie dit leest is hek.![]()
The man from u.n.c.l.e.
Leuk, redelijk origineel, grapjes, niet heel spannend, leuk tot het eind. 7,5![]()
Lucy (2014)
Frankrijk
Actie / Sciencefiction
89 minuten
geregisseerd door Luc Besson
met Scarlett Johansson, Morgan Freeman en Min-sik Choi
Lucy (Scarlett Johansson) is een jonge vrouw die op vreselijke wijze gedwongen wordt om drugs te smokkelen. Per ongeluk komt zij in aanraking met de drugs, die haar op een mysterieuze manier bovenmenselijke krachten geven. Ze kan kennis direct absorberen, is in staat om objecten met haar geest te verplaatsen en ze kan geen pijn of leed voelen. Ze trekt vervolgens ten strijde tegen de onverlaten die haar te grazen namen.
Gister deze maar eens gekeken, was gewoon een willekeurige keus uit een hele lijst films, dus aan begonnen zonder er verder wat over te lezen.
In ieder geval wordt er geen tijd besteed aan het meer uitdiepen van het hele verhaal, de eerste 10 minuten beginnen nog redelijk normaal.
Daarna volgt alles zich heel snel achter elkaar op in de vorm van veel actie.
Persoonlijk had ik het liever allemaal op een iets rustiger tempo gezien, maar alsnog keek het wel lekker weg, het is geen film waar je bij in slaap zult vallen in ieder geval.
De film duurt ook niet heel lang, dus leuk voor als je nog snel even een filmpje wil kijken waarbij je je niet zult vervelen.
IMDb: 6,4
Ik: 7,5Do what you love, love what you do!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: