Zoekfunctie.quote:
Christus.quote:
Ik kon, mede vanwege mijn pessimistische kijk op de wereld, tot de voorstanders van abortus gerekend worden. Totdat ik er informatie over opzocht een paar maanden geleden. Ik ben nog steeds geen tegenstander maar denk er nu wel veel minder makkelijk over.quote:Op maandag 14 december 2015 22:25 schreef Roberta_J het volgende:
Excuus als dit topic al geweest.
Maar ben je voor of tegen abortus? Wanneer wel en wanneer absoluut not done? En als je zelf een kind zou krijgen als gevolg van verkrachting, en je besluit het tóch te houden omdat je tegen abortus bent, of het simpelweg niet kan, zou je het je kind dan later vertellen hoe die verwekt is?
In Nederland mag een zwangerschap tot de 24e week worden beėindigd. Dus stel dat iemand een gezonde foetus in zich draagt van 21 weken oud, maar besluit geen zin te hebben in de verantwoordelijk voor een kind, dan zou diegene in principe gewoon dat lichaampje helemaal kapot kunnen laten maken?quote:all links for pain transmission are in place by no later than 20 weeks gestation
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat verkrachting betreft, ik weet niet of ik het kind zou vertellen dat het daaruit is voortgekomen. Het zal wel vreselijk zijn om zoiets te horen, wat zal iemand zich dan ongewenst en walgelijk voelen. Maar ik wil niet liegen. Dus als ik niet meer weg kan komen met de basisinformatie en het kind preciezere vragen stelt zou ik het misschien wel vertellen. Maar dan zal dat kind geen 4 meer zijn.
Why are you wearing that stupid man suit?
Gewoon benieuwd. Gelukkig niet zelf in die situatie.quote:Op maandag 14 december 2015 22:30 schreef loveli het volgende:
Verder: waarom stel je de vraag? Zit je zelf in de situatie en wil je serieuze reacties of had je niks te doen en dacht je dat het wel leuk was om een topic over abortus te openen?
Zit wat in... Maar toch lijkt het me moeilijk om zoiets stilzwijgend met je mee te dragen, daar het niet iets is wat je zomaar effe vergeet.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:50 schreef Leandra het volgende:
En nee, als ik zwanger zou zijn geweest door een verkrachting en niet voor abortus zou zijn gegaan dan zou ik mijn kind later niet vertellen hoe hij verwekt is.
Andere kinderen weten toch ook niet of ze op de keukentafel of in een tentje verwekt zijn?
quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:11 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik kon, mede vanwege mijn pessimistische kijk op de wereld, tot de voorstanders van abortus gerekend worden. Totdat ik er informatie over opzocht een paar maanden geleden. Ik ben nog steeds geen tegenstander maar denk er nu wel veel minder makkelijk over.
Abortus is iets vreselijks. Die lichaampjes worden helemaal uit elkaar gerukt in een latere fase.
Volgens Wikipedia (nee ik heb de bronnen niet gecontroleerd) is in ongeveer de zesde week de eerste hersenactiviteit zichtbaar en begint het hartje te kloppen. En
[..]
In Nederland mag een zwangerschap tot de 24e week worden beėindigd. Dus stel dat iemand een gezonde foetus in zich draagt van 21 weken oud, maar besluit geen zin te hebben in de verantwoordelijk voor een kind, dan zou diegene in principe gewoon dat lichaampje helemaal kapot kunnen laten maken?
Dat vind ik heel erg ... maar wat voor leven zou zo'n kind hebben als het wel geboren zou worden? Het is beter om dat wezentje eenmalig te laten lijden dan een leven lang, denk ik dan.
Wanneer het 'not done' is? Bijvoorbeeld als het kindje er al 20 weken zit, gezond is maar de moeder dan pas besluit dat ze het niet wil en niet dikker wil worden en het kind dus wil laten weghalen, terwijl er een goede mogelijkheid voor adoptie is.
Hoe dan ook, ik denk dat abortus soms, zelfs vaak, beter is dan het kind ter wereld laten komen. Maar in de medische wereld zou er rekening gehouden moeten worden met het feit dat die embryo's pijn kunnen voelen. Er moet een andere manier ontwikkeld worden om oudere embryo's te vermoorden. En vrouwen zouden beter en eerlijk voorgelicht moeten worden.
Ik had wat links van filmpjes bewaard die me echt ontzettend boos maken. Waarschuwing: naar.Hier ben ik het helemaal mee eens persoonlijk. Vooral zo'n reden ook 'niet dikker willen worden'. Heel erg decadent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat verkrachting betreft, ik weet niet of ik het kind zou vertellen dat het daaruit is voortgekomen. Het zal wel vreselijk zijn om zoiets te horen, wat zal iemand zich dan ongewenst en walgelijk voelen. Maar ik wil niet liegen. Dus als ik niet meer weg kan komen met de basisinformatie en het kind preciezere vragen stelt zou ik het misschien wel vertellen. Maar dan zal dat kind geen 4 meer zijn.
![]()
Nee klopt, maar nog steeds geen reden om je kind te vertellen hoe het verwekt is.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:01 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Zit wat in... Maar toch lijkt het me moeilijk om zoiets stilzwijgend met je mee te dragen, daar het niet iets is wat je zomaar effe vergeet.
Maar juist kinderen waarbij geen vader in beeld is, gaan hier vroeg of laat vragen over stellen. Net zoals dat geadopteerde kinderen willen weten wie hun ouders zijn. Wat doe je dan? Liegen of toch vertellen?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, maar nog steeds geen reden om je kind te vertellen hoe het verwekt is.
Je hebt je kinderen niet om jouw leed mee te delen, en zeker niet als jouw leed betrekking heeft op hen.
Hoe moet het voor een kind zijn om te weten dat zijn/haar vader een verkrachter is? Waarom zou je je kind het aandoen met die wetenschap te moeten leven?
Ik zou het niet vertellen.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar juist kinderen waarbij geen vader in beeld is, gaan hier vroeg of laat vragen over stellen. Net zoals dat geadopteerde kinderen willen weten wie hun ouders zijn. Wat doe je dan? Liegen of toch vertellen?
Een abortus heeft echt he-le-maal niks met jouw broertje te maken.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:29 schreef Maanvis het volgende:
Iedereen moet het zelf weten, maar ik keur het alleen in hoogst uitzonderlijke gevallen goed (bijv. verkrachting of ziekte). Ik heb zelf een broertje verloren toen ie 3 maanden was, dus kinderlijkjes heb ik wel genoeg van eigenlijk.
In principe tegen, een embryo deelt zich en leeft dus, wanneer je er de definitie 'mens' aangeeft is redelijk arbitrair bepaald. Abortus is derhalve iets wat leeft verwijderen en dus doodmaken, een vorm van moord dus.quote:Op maandag 14 december 2015 22:25 schreef Roberta_J het volgende:
Excuus als dit topic al geweest.
Maar ben je voor of tegen abortus?
Natuurlijkquote:En als je zelf een kind zou krijgen als gevolg van verkrachting, en je besluit het tóch te houden omdat je tegen abortus bent, of het simpelweg niet kan, zou je het je kind dan later vertellen hoe die verwekt is?
Voor mijn gevoel wel, en dat is wat teltquote:Op donderdag 17 december 2015 20:06 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Een abortus heeft echt he-le-maal niks met jouw broertje te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |