Wat een gelul.quote:Op maandag 14 december 2015 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
Formeel waarschijnlijk niet, maar je hebt wel een lul van een werkgever als die hier een punt van gaat maken.
Op basis van?quote:
Mijn opmerking over 'formeel geen recht' klopt dus, en het tweede deel van de zin beschouwt u dan maar als een mening.quote:Rechten op grond van de bijzonder verlofregeling die gelden voor gehuwden, zullen eveneens
worden toegekend aan uitzendkrachten die een duurzaam gemeenschappelijke huishouding
voeren. Hiervan dient een schriftelijke mededeling aan de uitzendonderneming te zijn gedaan
TS is niet getrouwd.quote:Op maandag 14 december 2015 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op basis van?
In mijn CAO zijn huwelijk, geregistreerd partnerschap en duurzaam samenwonen aan elkaar gelijkgesteld. Een LAT-relatie valt daar dus (formeel) niet onder. Ik heb nog niet nagezocht wat er in de cao van TS staat, als dat is wat je bedoelt.
Wat boeit dat? TS moet maar liegen volgens jou om vrije dagen te krijgen waar hij geen recht op heeft? Goddorie wat ben jij triest als je dat serieus bedoelt.quote:Oh, en technisch gezien kan een werkgever niet eens controleren of TS en zijn vriendin wel samenwonen.
Het probleem is vooral dat TS niet samenwoont.... anders had hij onder zijn CAO wel een vrije dag gehad.quote:Op maandag 14 december 2015 18:48 schreef poldervrouwtje het volgende:
wat staat er in je CAO of werknemers regeling ? In die van mijn partner staat er een vrije dag voor.. maar ja. dat is die van mijn partner.. wat er in die van jou staat weet ik niet..
quote:Op maandag 14 december 2015 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan pas ik de TT wel ff aan
nou ja als ze net 4 weken samen zijn zou ik het niet onlogisch vindenquote:Op maandag 14 december 2015 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
Formeel waarschijnlijk niet, maar je hebt wel een lul van een werkgever als die hier een punt van gaat maken.
Al zijn ze 10 jaar samen, TS kan toch gewoon een vrije dag opnemenquote:Op maandag 14 december 2015 19:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ja als ze net 4 weken samen zijn zou ik het niet onlogisch vinden
en onderaan:quote:1 dag in verband met:
het 25- 40- 50- 60- en 70-jarig huwelijk van (stief-)ouders, schoonouders en
grootouders;
Wel dus even schriftelijk melden aan je uitzendonderneming.quote:Rechten op grond van de bijzonder verlofregeling die gelden voor gehuwden, zullen eveneens worden toegekend aan uitzendkrachten die een duurzaam gemeenschappelijke huishouding voeren. Hiervan dient een schriftelijke mededeling aan de uitzendonderneming te zijn gedaan.
Dat verschilt echt per CAO, ik ken een stel dat allebei een vrije dag moest opnemen voor hun eigen trouwdag, en mijn man kreeg gewoon een vrije dag voor de trouwerij van mijn zoon (niet zijn zoon).quote:Op maandag 14 december 2015 19:09 schreef Norma_Jeane het volgende:
Ha ik moest zelfs een vrije dag opnemen op mijn eigen trouwdag.
Het zou mij hoogst verbazen als ze het zouden toekennen.
En dit.... leuk dat er in de CAO een vrije dag staat voor het tigjarig huwelijk van schoonouders, maar omdat TS niet getrouwd is of samenwoont voldoet hij niet aan de eis. Klaar.quote:Op maandag 14 december 2015 19:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Al zijn ze 10 jaar samen, TS kan toch gewoon een vrije dag opnemen
ditquote:Op maandag 14 december 2015 19:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit.... leuk dat er in de CAO een vrije dag staat voor het tigjarig huwelijk van schoonouders, maar omdat TS niet getrouwd is of samenwoont voldoet hij niet aan de eis. Klaar.
Je weet waarom Adam in het Paradijs woonde, he?quote:Op maandag 14 december 2015 18:36 schreef FredvZ het volgende:
Dus je wil eigenlijk zeggen dat je schoonouders je zelfs geen vrije dag waard zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar inderdaad gewoon een dagje vrij nemen ALS ze het al doordeweeks vieren.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Op maandag 14 december 2015 20:21 schreef Mark het volgende:
[..]
Je weet waarom Adam in het Paradijs woonde, he?Ook dat nog een keer.... zo vaak wordt het volgens mij tegenwoordig niet meer groots gevierd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar inderdaad gewoon een dagje vrij nemen ALS ze het al doordeweeks vieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou ze dat doen als ze recht zou hebben op een vrije dag (en dat recht zou ze hebben als ze 10 jaar samen zou wonen)?quote:Op maandag 14 december 2015 19:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Al zijn ze 10 jaar samen, TS kan toch gewoon een vrije dag opnemen
Maar ze wonen niet samen...quote:Op maandag 14 december 2015 21:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat doen als ze recht zou hebben op een vrije dag (en dat recht zou ze hebben als ze 10 jaar samen zou wonen)?
Maar hij heeft dus geen recht op een vrije dag, want hij schrijft zelf al dat ze niet samenwonen, niet getrouwd zijn en geen geregistreerd partnerschap hebbenquote:Op maandag 14 december 2015 21:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat doen als ze recht zou hebben op een vrije dag (en dat recht zou ze hebben als ze 10 jaar samen zouden wonen)?
quote:
quote:
quote:Op maandag 14 december 2015 21:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar hij heeft dus geen recht op een vrije dag, want hij schrijft zelf al dat ze niet samenwonen, niet getrouwd zijn en geen geregistreerd partnerschap hebben
quote:
je kunt 10 jaar samen zijn zonder samen te wonenquote:
Je kunt ook 10 jaar samen wonen zonder samen te zijnquote:Op maandag 14 december 2015 21:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
je kunt 10 jaar samen zijn zonder samen te wonen
Als samen hetzelfde zou betekenen dat kunnen we samenwonen wel schrappen in het woordenboekquote:
In de CAO die voor TS geldt staat dat ze minstens een duurzame gemeenschappelijke huishouding moeten voeren.quote:Op maandag 14 december 2015 21:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt ook 10 jaar samen wonen zonder samen te zijn
https://www.nbbu.nl/app/u(...)v.a.-1-juli-2015.pdfquote:Rechten op grond van de bijzonder verlofregeling die gelden voor gehuwden, zullen eveneens worden toegekend aan uitzendkrachten die een duurzaam gemeenschappelijke huishouding voeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |