abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158272070
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:28 schreef bleyenburg het volgende:
Niet dat het álles zegt, maar als ik een bedrijf zie met huisvesting in een gezinswoning haak ik al af....
Ik google standaard het adres op maps.
Misschien is dit een goede om in gedachten te houden. Maar in algemene begin ik het idee te krijgen dat het zeer lastig is om de risico's goed in te kunnen schatten. Wat weet je nu echt van zo'n bedrijf en zoveel tijd heb je om wat uit te zoeken.

Het project waar ik het over had liep in 3 dagen vol. Het was toen nog normaal dat een project meerdere dagen open stond voordat ie vol liep. Tegenwoordig knallen alle redelijk interessante of interessant lijkende! projecten razend snel vol.

Het lijkt dat Crowdfunding te populair wordt. Als je mee wil doen met projecten, moet je wel snel zijn, anders zijn de "blinde gokkers" je voor en kan je aan geen enkel project meedoen.
pi_158272233
Vervelend dat dat stepbedrijf betalingsproblemen heeft.
Wat ik er zo van zie lijkt het me één van de meest risicovolle projecten immers met een nieuw te ontwikkelen produkt zijn er enorm veel uitdagingen te overwinnen voordat iets commercieel succesvol wordt. Voor dat risico zou je eigenlijk aandelen moeten krijgen, niet een beetje rente.

Die 2,27% is een gemiddelde. Ik ben ervan overtuigd dat je daar onder blijft als je kritisch bent, met name op startende bedrijven en bepaalde branches (horeca, mode) en je door allerlei zwamverhalen weet heen te prikken......
Pecunia non olet
pi_158272570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:21 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Aan beide kanten (zowel gefunde projecten als defaults)
Daar heb je zeker een punt. Echter ik heb zelf het gevoel dat het percentage kunstmatig laag gehouden wordt doordat er constant nieuwe projecten bijkomen die meestal pas na een jaar of twee in de gevarenzone komen. Als er geen nieuwe aanwas zou zijn zou het percentage default echt wel oplopen.
Pecunia non olet
pi_158272669
quote:
Vooruitlopend daarop kunnen we alvast melden dat er geen sprake is van onterecht subsidie stapelen
Fijn, dat Harm de conclusie van het onderzoek van het fraudeteam van het RVO waarover in het artikel gesproken wordt, blijkbaar al meent te kennen. Ik hoop dat die overtuiging op meer gebaseerd is, dan de mening van de betrokken ondernemer alleen. We gaan het zien. Ben benieuwd naar de verklaring. Hoop dat we niet met z'n allen de subsidie van de Provincie Drenthe hebben terugbetaald...

De toverkrachten van Harm worden in ieder geval stevig op de proef gesteld. De (beloftes rond) de incentive van CFS zijn zo bezien slechts een kleinigheidje.

Hopelijk wreekt zich hier niet de goedgelovigheid van een beginnend platform...
pi_158277342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:24 schreef crowd_funder het volgende:
Weer een project met betalingsproblemen :(

Dit is mijn 1e project waarmee ik ben begonnen met crowdfunding. Ik had er veel vertrouwen in dat dit project zeker zou doorlopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet ik hier nu van denken? Kennelijk kan je nergens op vertrouwen qua crowdfunding en is spreiden het enige wat je kan doen :( :(
Er zou nog een tweede lening moeten zijn uit 2012(zie pitch citaat in spoiler) voor financiering twin skate. Of is die inmiddels afbetaald? Wie heeft info?
De Step heb ik opgenomen in mijn lijstje met betalings moeilijkheden, Ik hoop voor je dat er nog wat te halen is, zo te zien wel hoofdelijk aansprakelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 december 2015 @ 09:17:51 #206
132191 -jos-
Money=Power
pi_158277395
quote:
VVD en D66 zien nog veel belemmeringen bij crowdfunding
Foto: ANP
Gepubliceerd: 16 december 2015 05:09 Laatste update: 16 december 2015 08:52
De kaders die toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) stelt bij crowdfunding, schrikt investeerders af en werkt averechts om alternatieve financierders meer ruimte te geven.

Dat zeggen Tweede Kamerleden Aukje de Vries (VVD) en Wouter Koolmees (D66) tegen NU.nl.

"Kleine investeerders krijgen te maken met veel administratieve rompslomp en mogen maximaal 10 procent van hun vrij beschikbare vermogen via crowdfunding investeren. Dat schrikt investeerders af met het risico dat zij afhaken", zegt De Vries.

Ook Koolmees snapt niet waarom de toezichthouder de richtlijn van 10 procent van het vrij beschikbare vermogen hanteert. "Waarom gaat de AFM daarover? Hoeveel iemand investeert vind ik een individuele beslissing."

De Vries en Koolmees vragen minister Jeroen Dijsselbloem (Financiën) om met aangepaste regelgeving te komen.
Schijnzekerheid

Beide Kamerleden begrijpen dat de toezichthouder wijst op risico's bij nieuwe investeringsvormen, maar volgens de D66'er wordt er op deze manier een schijnzekerheid gecreëerd.

"Nu lijkt het alsof de AFM continu alle investeringen via crowdfunding in de gaten houdt, dat is niet zo", zegt Koolmees. Hij vreest dat het steeds opnieuw invullen van lange vragenlijsten een papieren tijger wordt.
Banken

Banken blijven volgens De Vries een belangrijke rol vervullen bij de kredietverlening voor mkb'ers, maar andere manieren of combinaties moeten de ruimte krijgen. "Ondernemers moeten keuzevrijheid hebben hoe zij aan krediet willen komen. Nieuwe toetreders tot de markt zijn daarom heel belangrijk", aldus de VVD-politica.

Koolmees: "Er moet goed toezicht zijn, ook op startende ondernemers. Maar ik vrees dat de toezichthouder hier doorschiet waardoor nieuwe bedrijven misschien helemaal niet van de grond komen."
Mkb

Vooral het midden- en kleinbedrijf (mkb) is op zoek naar andere vormen van kredietverstrekking. Banken domineren het speelveld en zijn goed voor zo'n 80 procent van de totale kredietverstrekking.

Maar andere vormen winnen snel terrein. Naast crowdfunding, waarbij meerdere partijen kunnen investeren in een onderneming, worden ook de kredietunies steeds populairder.

Volgens de AFM is in er de eerste helft van dit jaar voor 41 miljoen euro geïnvesteerd in crowdfunding. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van 2014. De toezichthouder zegt dat het woord crowdfunding ook vaak wordt gebruikt voor initiatieven die niets met crowdfunding te maken hebben en dat dit gebeurt buiten het zicht van de toezichthouder.

Woensdag debatteert de Kamer met Dijsselbloem over onder andere alternatieve financieringsvormen.
http://www.nu.nl/politiek(...)ij-crowdfunding.html
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_158277535
Ik wilde hem net gaan delen... Ben benieuwd naar de uitslag.
pi_158278107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:29 schreef najra1990 het volgende:
Ben benieuwd naar de uitslag.
Ik wil het wel zien, lekker bakje chips erbij.
Maar denk je dat er meer in zit dan alleen een debat?

edit: om 14u, gelijk met rapport oosting.
Denk dat NPO politiek er niet bij is. dus net chips blijft in de kast.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  woensdag 16 december 2015 @ 10:26:49 #209
132191 -jos-
Money=Power
pi_158278327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:11 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik wil het wel zien, lekker bakje chips erbij.
Maar denk je dat er meer in zit dan alleen een debat?

edit: om 14u, gelijk met rapport oosting.
Denk dat NPO politiek er niet bij is. dus net chips blijft in de kast.
Van veel Tweede Kamerzalen zijn er livestreams.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_158278850
Nieuwe Collin.
Fortune Coffee regio Veluwe
Overnamefinanciering
¤300.000
| 7,5% rente | 60 maanden | Investeerders: 11 | Reacties: 1
pi_158278853
Het is weer 11 uur... een nieuwe investeerders rush op Collin kan beginnen ;)

Ook een nieuwe KoM trouwens.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Bosveld-Biltong

Ik sla deze KoM over.
Mij wat te onzeker of het wel of niet een succes wordt.
pi_158278919
Ik vind het trouwens vrij lastig om bij Collin de zekerheden van een investering te achterhalen.
KoM heeft hier bijvoorbeeld een apart tabblad aan gewijd. Hebben jullie dat ook?

Wordt de woning bij de koffieboer nu wel of niet als zekerheid ingebracht?

[ Bericht 10% gewijzigd door dyna18 op 16-12-2015 11:21:00 ]
pi_158279066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:09 schreef dyna18 het volgende:
Ik vind het trouwens vrij lastig om bij Collin de zekerheden van een investering te achterhalen.
KoM heeft hier bijvoorbeeld een apart tabblad aan geweid. Hebben jullie dat ook?

Wordt de woning bij de koffieboer nu wel of niet als zekerheid ingebracht?
Hoofdelijk aansprakelijk, dus ja.

Verhoogd risico en collin score voldoende, en dan slechts 7.5% de laatse die deze lage score had, gaf tenminste nog 8.5% rente. Daarnaast ook niet zoveel zekerheden. Deze gaat het voor mij niet worden en zal vermoedelijk moeite krijgen om vol te lopen. Ook bij Collin!

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-12-2015 11:40:17 ]
pi_158279128
Een update over Panneklaar en de hypothecaire zekerheid.

SPOILER
Persoonlijk vind ik het leuk om dit traject mee te maken en ik heb het idee dat mede dankzij goede input van dit forum dit proces tot stand komt.

Wel jammer dat ik mijn inleg niet meer kan verhogen, ik had hier best met een hoger bedrag in willen zitten.
pi_158279447
Eens....door gebruik van dit forum komt de oplossing steeds dichter bij voor de oplossing van crowd funding met hypothecaire inschrijving.
Is trouwens al bekend hoe ze het bij Regiofund inrichten?
pi_158279671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:20 schreef dyna18 het volgende:
Een update over Panneklaar en de hypothecaire zekerheid.

SPOILER
Persoonlijk vind ik het leuk om dit traject mee te maken en ik heb het idee dat mede dankzij goede input van dit forum dit proces tot stand komt.

Wel jammer dat ik mijn inleg niet meer kan verhogen, ik had hier best met een hoger bedrag in willen zitten.
Ja, hier ook ontvangen. Ziet er goed uit wat mij betreft.
pi_158280111
Ik vind amerikaanse beefjerkey heel erg lekker... Ik heb 1 keer biltong geprobeerd maar dat smaakte totaal niet... Ik ben dus bij de eerste zin van dat project "een groot success in Nederland" al afgehaakt...
pi_158280143
Ik heb Pim ook eventjes gemaild.

SPOILER
pi_158280179
Voor de geïnteresseerden een beschouwing van NRDZ.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:34 schreef rockenfeller het volgende:
Misschien ff relativeren.
Aantal projecten gefund
GvE 900
CCF 110
KoM 100
TOTAAL 1110
Echte default nu ca 25?? Percentage van 2,27%. Kan de bank jaloers op zijn lijkt me
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:17 schreef obligataire het volgende:
Maar de meeste projecten lopen nog..........komt dus nog wel wat bij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:41 schreef snoopy40 het volgende:
De laatste weken zijn er wel veel projecten met betalingsproblemen bijgekomen, elke week zeker een paar, is op zich geen goed teken, goed blijven selecteren dus (voor zover mogelijk).
40 echte defaults van 1100 projecten is op dit moment een betere schatting. Dus zo’n 3.6%

Bierviltjes berekening ( ook wel de sigarendoos berekening genoemd :) ) bij random gespreide investering in projecten :

100000 euro geïnvesteerd
Opgegeven rente gemiddeld over alle projecten 7,5%
Gemiddelde looptijd 4 jaar
Rente te ontvangen over de gehele looptijd ongeveer 15000 euro
Fee gemiddeld 1% is ongeveer 1000 euro
Default gemiddeld na 0.37 deel looptijd. (berekend uit de huidige bekende defaults)
Default verlies inleg exclusief rente verlies 0.63 * 3600 euro is ongeveer 2300 euro
Rente verlies defaults ongeveer 300 euro
Wat hou je dus over ongeveer 11000 euro of te wel ongeveer 5,5% netto per jaar over uitstaand kapitaal.

Kanttekeningen :
3.6% is het default percentage in aantal op dit moment. In geld ligt het iets hoger daar grotere projecten eerder in default gaan als projecten met een kleine geldswaarde.

3.6% default zou over de gehele looptijd van de fictieve investering van 100000 euro zomaar het dubbele of meer kunnen worden gezien de fase waarin de meeste van de 1100 projecten zich bevinden.

Als default percentage verdubbelt dan hou je ongeveer 8500 euro over is zo’n 4.25 % netto rente per jaar over uitstaand kapitaal.
Nog steeds 2.75% meer dan bij een deposito van 2 tot 4 jaar die dit moment ongeveer 1.5% doen.

Heb je 13% tot 14% van je initiële projecten in default dan speel je nog steeds quite t.o.v een deposito. Je moet dan wel kans zien je te verbeteren anders kan je beter stoppen en je geld op de bank zetten.

Crowdfunding wel meer risico, met veel meer werk, maar ook met meer fun. Je kan benchmarken tegen de gemiddelden en kijken of je het zelf beter doet met het selectief uitzoeken van projecten.

Als je het goed doet beloning in extra rendement en een schouderklopje van je zelf.

Deze bierviltjes berekening geeft een aardige indicatie. Wil je het precies uitrekenen dan kan dat natuurlijk en ik zou zeggen doe je best een excel sheet is geduldig. Wil je het echt precies weten dan moet je wachten tot je projecten klaar zijn met aflossen want ook in de laatste maand van een lening kan er een ongelukje gebeuren.

Platformen of nog beter de vereniging van CF platformen over alle data, zouden natuurlijk dit soort zaken voor de investeerder moeten berekenen. Maar daar zijn ze blijkbaar nog niet aan toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-12-2015 13:04:25 ]
  woensdag 16 december 2015 @ 13:07:38 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_158281150
De banken krijgen het benauwt en zijn aan het lobbyen.
  woensdag 16 december 2015 @ 13:20:50 #221
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158281392
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:42 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Misschien is dit een goede om in gedachten te houden. Maar in algemene begin ik het idee te krijgen dat het zeer lastig is om de risico's goed in te kunnen schatten. Wat weet je nu echt van zo'n bedrijf en zoveel tijd heb je om wat uit te zoeken.

Lukt ook niet, daarom veel spreiden en kleine bedragen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158281792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:20 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Lukt ook niet, daarom veel spreiden en kleine bedragen.
Alleen wordt dat dat weer afgestraft door de AFM met een max van 100 projecten om de crowdfunder te 'beschermen'
pi_158282061
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:39 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Alleen wordt dat dat weer afgestraft door de AFM met een max van 100 projecten om de crowdfunder te 'beschermen'
Die max van 100 komt gewoon te vervallen.
pi_158283195
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

[..]

40 echte defaults van 1100 projecten is op dit moment een betere schatting. Dus zo’n 3.6%

Bierviltjes berekening ( ook wel de sigarendoos berekening genoemd :) ) bij random gespreide investering in projecten :

100000 euro geïnvesteerd
Default gemiddeld na 0.37 deel looptijd. (berekend uit de huidige bekende defaults)
Default verlies inleg exclusief rente verlies 0.63 * 3600 euro is ongeveer 2300 euro
Wat hou je dus over ongeveer 11000 euro of te wel ongeveer 5,5% netto per jaar over uitstaand kapitaal.

Kanttekeningen :
3.6% is het default percentage in aantal op dit moment. In geld ligt het iets hoger daar grotere projecten eerder in default gaan als projecten met een kleine geldswaarde.

3.6% default zou over de gehele looptijd van de fictieve investering van 100000 euro zomaar het dubbele of meer kunnen worden gezien de fase waarin de meeste van de 1100 projecten zich bevinden.

Als default percentage verdubbelt dan hou je ongeveer 8500 euro over is zo’n 4.25 % netto rente per jaar over uitstaand kapitaal.
Nog steeds 2.75% meer dan bij een deposito van 2 tot 4 jaar die dit moment ongeveer 1.5% doen.

Heb je 13% tot 14% van je initiële projecten in default dan speel je nog steeds quite t.o.v een deposito. Je moet dan wel kans zien je te verbeteren anders kan je beter stoppen en je geld op de bank zetten.

Crowdfunding wel meer risico, met veel meer werk, maar ook met meer fun. Je kan benchmarken tegen de gemiddelden en kijken of je het zelf beter doet met het selectief uitzoeken van projecten.

Als je het goed doet beloning in extra rendement en een schouderklopje van je zelf.

Deze bierviltjes berekening geeft een aardige indicatie. Wil je het precies uitrekenen dan kan dat natuurlijk en ik zou zeggen doe je best een excel sheet is geduldig. Wil je het echt precies weten dan moet je wachten tot je projecten klaar zijn met aflossen want ook in de laatste maand van een lening kan er een ongelukje gebeuren.

Platformen of nog beter de vereniging van CF platformen over alle data, zouden natuurlijk dit soort zaken voor de investeerder moeten berekenen. Maar daar zijn ze blijkbaar nog niet aan toe.
Bedankt voor deze heldere globale berekening! Klopt volgens mij helemaal.
Je zou alleen nog kunnen toevoegen dat je bij defaults (gemiddeld) ook wat aan de gestelde zekerheden overhoudt. Al is is waarschijnlijk moeilijk in te schatten hoeveel (of heeft iemand daar ook enig inzicht in?).
pi_158283727
dank naregendezon.
(eerste keer in mijn leven dat ik serieus plezier beleef aan een wiskundeleraar) ;)
pi_158285611
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die max van 100 komt gewoon te vervallen.
Iemand die 100 projecten aanhoudt tegen gemiddeld 200 euro heeft een véél lager risicoprofiel dan iemand die er 4 heeft á 5 K.
Maar ook die begrenzing in euro's of in procenten, is erg arbitrair.

Misschien zou er een soort keurmerk moeten komen voor platformen die aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen waaronder het leveren van duidelijke en gestandaardiseerde financiële informatie. Dat zal een en ander kosten maar levert daardoor ook weer extra klantjes op dus neutraal onder de streep.
Pecunia non olet
pi_158285658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:01 schreef bleyenburg het volgende:
dank naregendezon.
(eerste keer in mijn leven dat ik serieus plezier beleef aan een wiskundeleraar) ;)
Ik heb nog nooit plezier gehad met mijn leraar, de wiskunde lerares.... dat is iets anders :)
pi_158285969
Ik wilde in de brugklas trouwen met de juf die Franse les gaf :)
pi_158286142
Kan iemand met een account bij Fundingcircle eens kijken naar de resultatenrekening van R&S Cleaning BV/
Er zijn een paar dingen die ik daar niet goed begrijp en ik zou graag een anders mening hierover horen.
Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
pi_158286455
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:37 schreef bleyenburg het volgende:
Kan iemand met een account bij Fundingcircle eens kijken naar de resultatenrekening van R&S Cleaning BV/
Er zijn een paar dingen die ik daar niet goed begrijp en ik zou graag een anders mening hierover horen.
Kan op de balans zien dat het werkkapitaal flink negatief is en uit andere bron dat de vaste activa immateriële activa betreft
pi_158287308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:37 schreef bleyenburg het volgende:
Ik zie veel rente en kosten vreemd vermogen terwijl hij geen langlopende schulden of bankkrediet r/c zegt te hebben.

Veel kosten crediteuren/deurwaarders?
Pecunia non olet
pi_158287814
Ligt het aan mij of doet Symbid aan censuur? Vragen/opmerkingen m.b.t. waardering verdwijnen en volgens mij is dat niet de eerste keer..
pi_158291105
Nieuw op Regiofund. 15 jaar met hypothecaire zekerheid.

M Media
Herfinanciering
Hengelo
7.0%
B
DOELBEDRAG ¤ 50.000
LENINGSOORT Annuïtair
LOOPTIJD 180 maanden
PUBLICATIE 16 Dec 2015
ZEKERHEID Hypothecair Verpanding
BRANCHE Overig
GRAYDON RATING BBB
Pecunia non olet
pi_158291218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:22 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op Regiofund. 15 jaar met hypothecaire zekerheid.

M Media
Herfinanciering
Hengelo
7.0%
B
DOELBEDRAG ¤ 50.000
LENINGSOORT Annuïtair
LOOPTIJD 180 maanden
PUBLICATIE 16 Dec 2015
ZEKERHEID Hypothecair Verpanding
BRANCHE Overig
GRAYDON RATING BBB
Pfff 180 maanden!!. Zie ook nergens financiële gegevens!
pi_158291261
Kon ik ook niet vinden.

Als het nou 7 of 8 jaar was, moet toch kunnen met zo'n bedragje........
Pecunia non olet
pi_158291384
Net van Pacogi m'n incentive binnen. Een fles (bad) bubbels!
pi_158291995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:29 schreef obligataire het volgende:
Kon ik ook niet vinden.

Als het nou 7 of 8 jaar was, moet toch kunnen met zo'n bedragje........
Staat dat het in de bijlage staat maar ik zie niet waar. Overigens belooft het geschrevene inzake de cijfers niet veel goeds
pi_158292385
Zonder die hypothecaire zekerheid zou het project weinig kans maken, gezien dat negatieve werkkapitaal.
Ben toch wel een beetje benieuwd hoe ze dat geregeld hebben, na al dat gestuntel bij KOM.

Zou het dezelfde vent zijn die de filmpjes maakt bij de pitches?
Pecunia non olet
pi_158292864
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:04 schreef obligataire het volgende:
Zonder die hypothecaire zekerheid zou het project weinig kans maken, gezien dat negatieve werkkapitaal.
Ben toch wel een beetje benieuwd hoe ze dat geregeld hebben, na al dat gestuntel bij KOM.

Zou het dezelfde vent zijn die de filmpjes maakt bij de pitches?
Bij KoM was toch vooral het probleem dat ze geen procedure hadden??. Zie dit overigens bij RF ook niet
pi_158293143
Daar geven ze geen openheid over. We zullen aan een project moeten deelnemen om er achter te komen :)
Pecunia non olet
pi_158293341
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:34 schreef najra1990 het volgende:
Net van Pacogi m'n incentive binnen. Een fles (bad) bubbels!
Ja, hier ook binnen. Ziet er op zich netjes uit maar bij een giftset verwacht ik net iets anders, zeker als ik de giftsets in de pitch zie. Maar oké, iets met een gegeven paard en zo.....
Ik dacht even dat de kruiden van AgD binnen kwamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 17-12-2015 11:07:23 ]
pi_158293476
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Bij KoM was toch vooral het probleem dat ze geen procedure hadden??. Zie dit overigens bij RF ook niet
Nee, maar bij KoM lag het ook niet in de planning om dit aan te bieden tot, na vragen van de crowd, de ondernemer het ging toezeggen.
pi_158296500
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, hier ook binnen. Ziet er op zich netjes uit maar bij een giftset verwacht ik net iets anders, zeker als ik de giftsets op de pitch zie. Maar oke, iets met een gegeven paard en zo.....
Ik dacht even dat de kruiden van AgD binnen kwamen.
Ik had me ook een andere voorstelling gemaakt, maar inderdaad horsemen... dat paard ;) Gelukkig heb ik een bad :D
  woensdag 16 december 2015 @ 22:55:50 #244
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158296999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

[..]

100000 euro geïnvesteerd

Kanttekeningen :

Baas _O_
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158297137

[ Bericht 100% gewijzigd door RavigotteSaus op 16-12-2015 23:11:51 ]
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158298153
Nog nieuws naar aanleiding van de 2e kamer vergadering vandaag?
pi_158300515
quote:
13s.gif Op woensdag 16 december 2015 18:06 schreef Mijnenveger het volgende:
Ligt het aan mij of doet Symbid aan censuur? Vragen/opmerkingen m.b.t. waardering verdwijnen en volgens mij is dat niet de eerste keer..
Welk project? Er was een waslijst vragen bij Leckernogwat, maar die schoot toch binnen no-time vol, dus die zal je wel niet bedoelen?
pi_158302608
http://www.lending-school(...)olge-neuen-maerkten/

Voor de geïnteresseerden een artikel over Twino/Finabay van 21 november 2015, inclusief een balans en winst en verliesrekening.

Edit: Ik zie eigenlijk nu pas dat je die data ook gewoon op de site van Twino zelf kunt raadplegen, onder 'about us'.
pi_158302828
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de mensen die wat in trustbuddy hadden zitten?
  donderdag 17 december 2015 @ 10:47:03 #250
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158303157
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:26 schreef obligataire het volgende:
Daar geven ze geen openheid over. We zullen aan een project moeten deelnemen om er achter te komen
Ze zijn er best open over in de FAQ

Ze spelen alsof het allemaal geen enkel probleem is.
Wel apart dat KoM het allemaal niet geregeld heeft. De blauwdruk voor dit proces lijkt bij regiofund te staan.

quote:
Wat zijn zekerheden?
Om de risico´s te minimaliseren worden zoveel mogelijk zekerheden gesteld. Door zekerheden te stellen wordt namelijk uw verliesrisico beperkt. Zekerheden kunnen zijn een hypothecaire inschrijving op een onroerend goed object of een verpanding van goederen of debiteuren. De zekerheden worden gehouden door een aparte stichting; Stichting Zekerheden Regiofund. Wanneer een onderneming niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen kunnen de gestelde zekerheden worden verkocht. De verkoopopbrengst van de zekerheden wordt gebruikt om uw vordering (deels) in te lossen.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')