abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:34:19 #51
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_158656952
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:31 schreef DeStok het volgende:

[..]

ah, als ik er een 7mm balkje tussen plaats kom ik op 7+28= 35mm uit, dat lijkt me dan wel ok toch?
Als de muurplaat maar achter de tegels blijft.
Zo dus:
Share your talent, move the world.
pi_158657959
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:34 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Als de muurplaat maar achter de tegels blijft.
Zo dus: [ afbeelding ]
Bedankt! Ik ging eigenlijk uit van een tegeldikte van 5mm, maar wellicht is dit naief en wanneer ik een dikkere tegel neem kan ik hier wat mee spelen, morgen maar is kijken
  woensdag 30 december 2015 @ 07:34:28 #53
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158663268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:52 schreef DeStok het volgende:

[..]

Bedankt! Ik ging eigenlijk uit van een tegeldikte van 5mm, maar wellicht is dit naief en wanneer ik een dikkere tegel neem kan ik hier wat mee spelen, morgen maar is kijken
Heb je hierbij de dikte van je lijmlaag ook meegerekend? Tegels zitten nooit strak tegen de muur. Dit zou al wat extra ruimte moeten geven.
pi_158706904
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 07:34 schreef Barrah het volgende:

[..]

Heb je hierbij de dikte van je lijmlaag ook meegerekend? Tegels zitten nooit strak tegen de muur. Dit zou al wat extra ruimte moeten geven.
Ja met de tegels die ik nu op 't oog heb, en een dun plaatje zit ik helemaal goed, thanks.
pi_158712824
Hallo vrienden van het web! Ik heb ook nog een vraag over de doucheafvoer. Ik wil een verhoogde douchebak plaatsen. Mijn afvoerbuis lijkt maar 35mm te zijn.. en wat ik voornamelijk vind is uitgangen naar 40mm. Ik wil bij voorkeur niet in de vloer gaan hakken. Zijn hier nog verloopstukken voor, of heeft iemand nog een andere oplossing?

Specificaties sifon; afvoer Ø 40mm, deksel 115mm, sifonhoogte 82mm
  donderdag 31 december 2015 @ 14:53:16 #56
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_158713226
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 14:42 schreef DeStok het volgende:
Hallo vrienden van het web! Ik heb ook nog een vraag over de doucheafvoer. Ik wil een verhoogde douchebak plaatsen. Mijn afvoerbuis lijkt maar 35mm te zijn.. en wat ik voornamelijk vind is uitgangen naar 40mm. Ik wil bij voorkeur niet in de vloer gaan hakken. Zijn hier nog verloopstukken voor, of heeft iemand nog een andere oplossing?

Specificaties sifon; afvoer Ø 40mm, deksel 115mm, sifonhoogte 82mm
[ afbeelding ]
35 mm is geen maat. Het is 50, 40 of 32 mm. Het gaat daarbij om de buitendoorsnede.
  Moderator donderdag 31 december 2015 @ 15:07:39 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158716103
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:06 schreef machtpen het volgende:
Loop je als leek niet hard van stapel ? Het is allemaal niet zo gemakkelijk als in die filmpjes. Daar is een hele ploeg van bouwvakkers bezig maar je ziet alleen maar de presentator.
Dat is niet helemaal correct. Thomas is iid presentator, maar heeft zelf een loodgieter bedrijf en is volcontinue aan het werk.
pi_158716360
Kijk is aan, zelfs op oudjaarsdag wordt er gewoon getrouw gereageerd.
Even foto's van de situatie gemaakt, wellicht is het toch 40 (het oude afvoerputje). Kan ik daar gewoon de nieuwe afvoer inleggen?

o, excuses als u net een oliebol aan het eten was :p

Of moet ik de granitovloer erom heen slopen en dit eruit halen? Daar kijk ik niet echt naar uit:)

[ Bericht 4% gewijzigd door DeStok op 31-12-2015 16:24:55 ]
pi_158717224
Dat is dan toch echt jammer. Het putje moet eruit.
pi_158718781
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 16:08 schreef tiho1 het volgende:
Thomas is iid presentator, maar heeft zelf een loodgieter bedrijf en is volcontinue aan het werk.
Ik begrijp dat het programma gesponsord moet worden, maar dan moet die niet met pauper spul werken
op de televisie wat je volgens de norm geen eens mág verwerken in de muur/vloer/niet-bereikbare plaatsen.

Dan kom je bij mij niet geloof waardig over als je je eigen loodgieters bedrijf hebt;
je moet garantie kunnen geven op je werk en spullen en áls een klant met eigen "zooi"
aankomt en de vraag of ik dat "even" wil installeren, dan ben ik daar ook heel duidelijk in.
pi_158718843
Hij zal moeten werken met het pauperspul helaas.
pi_158733308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 16:44 schreef tiho1 het volgende:
Dat is dan toch echt jammer. Het putje moet eruit.
is dat omdat je nu geen goede connectie kan maken of om een andere reden?
pi_158733980
Dat is idd omdat je moet aansluiten op de leiding waar dit putje nu op is aangesloten. Als je wilt kun je natuurlijk wel op het putje aansluiten, maar dat het half werk en geeft enkel kans op problemen.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 16:25:27 #65
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_158738367
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 16:08 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal correct. Thomas is iid presentator, maar heeft zelf een loodgieter bedrijf en is volcontinue aan het werk.
Zover ik weet heeft hij een klussenbedrijf, is hij geen loodgieter. Dat hij een radiatoren en leidingwerk aan elkaar weet te maken, maakt je nog geen loodgieter, daar is wel wat meer kennis voor nodig.

[ Bericht 14% gewijzigd door cvboer2 op 01-01-2016 16:30:57 ]
  vrijdag 1 januari 2016 @ 16:28:48 #66
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_158738448
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:31 schreef naaa het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het programma gesponsord moet worden, maar dan moet die niet met pauper spul werken
op de televisie wat je volgens de norm geen eens mág verwerken in de muur/vloer/niet-bereikbare plaatsen.

Dan kom je bij mij niet geloof waardig over als je je eigen loodgieters bedrijf hebt;
je moet garantie kunnen geven op je werk en spullen en áls een klant met eigen "zooi"
aankomt en de vraag of ik dat "even" wil installeren, dan ben ik daar ook heel duidelijk in.
Sponsoring door warmteservice was beter geweest, maarja, dat is nou eenmaal niet zo. Feit is wel veel mensen overmoedig raken door zijn klussen.
pi_158740006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:25 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Zover ik weet heeft hij een klussenbedrijf, is hij geen loodgieter. Dat hij een radiatoren en leidingwerk aan elkaar weet te maken, maakt je nog geen loodgieter, daar is wel wat meer kennis voor nodig.
je hebt idd gelijk.
pi_158743948
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 13:56 schreef tiho1 het volgende:
Dat is idd omdat je moet aansluiten op de leiding waar dit putje nu op is aangesloten. Als je wilt kun je natuurlijk wel op het putje aansluiten, maar dat het half werk en geeft enkel kans op problemen.
Oke, en hoe moet ik dit dan aanpakken nadat ik voldoende heb uitgehakt? Het oude doucheputje verwijderen en dan?
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 20:45:45 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_158744135
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:39 schreef DeStok het volgende:

[..]

Oke, en hoe moet ik dit dan aanpakken nadat ik voldoende heb uitgehakt? Het oude doucheputje verwijderen en dan?
De oude aansluiting (de afvoerbuis zelf) helemaal vrij hakken rondom en daar je put weer op aansluiten.
pi_158754655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De oude aansluiting (de afvoerbuis zelf) helemaal vrij hakken rondom en daar je put weer op aansluiten.
En wat voor put is dat dan als ik vragen mag?
  Moderator zaterdag 2 januari 2016 @ 10:09:14 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_158754787
Dus begrijp ik het dan goed dat deze douchebak afvoer direct de afvoerbuis kan?m Of moet er nog een nieuw stuk op de afvoer gelijmd worden, zoals bijv. een knie stuk?

pi_158755191
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:17 schreef DeStok het volgende:
Dus begrijp ik het dan goed dat deze douchebak afvoer direct de afvoerbuis kan?m Of moet er nog een nieuw stuk op de afvoer gelijmd worden, zoals bijv. een knie stuk?
Deze flexibele afvoerbuis is van PP (Polypropyleen) dat kun je niet lijmen. Dit is nodig voor een waterdichte afsluiting over lange tijd.
Alleen PVC onderdelen kun je lijmen. Ik vraag me ook ten zeersten af of je doucheputje wel van lijmbaar PVC is.

Ik denk dat je er toch echt niet aan ontkomt om de vloer een stukje open te hakken.
Helemaal als je er een douchebak vast overheen gaat plaatsen en er niet meer bij kunt.

Als je dan zo'n flexibele buis wilt gebruiken moet je in ieder geval zorgen dat je een manchet aansluiting (zo'n insteek stuk met een rubberen ring erin) hebt zodat je de PP buis erin kan klemmen. Maar persoonlijk ben ik niet zo'n fan van die flexibele buizen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nixxor op 02-01-2016 10:53:17 ]
pi_158998674
Ik ga nu ook voor PVC, dus dat komt goed.
Nog een vraagje, ik heb een muurplaat douche 12mm die ik wil monteren op de huidige tegelwand, waar vervolgens een voorzetwand voor komt. Is het handig om deze nog extra vast te zetten met iets als cement of is schroeven voldoende?
pi_159001116
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:33 schreef DeStok het volgende:
Ik ga nu ook voor PVC, dus dat komt goed.
Nog een vraagje, ik heb een muurplaat douche 12mm die ik wil monteren op de huidige tegelwand, waar vervolgens een voorzetwand voor komt. Is het handig om deze nog extra vast te zetten met iets als cement of is schroeven voldoende?
Een schroef in ieder gat lijkt me voldoende. Daarna worden ze wel meestal ingegoten/dichtgesmeerd in de voorzetwand. met cement of gips.
Als het goed is ga je er dan tegenaan tegelen zodat ie opgesloten zit.

Let erop dat je koperen leidingen niet in contact komen met cement. Dit gaat corroderen op den duur en dan krijg je lekkage. Alles netjes in een mantelbuis https://www.warmteservice(...)uis-15-mm/p/46456155
pi_159094788
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:37 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Een schroef in ieder gat lijkt me voldoende. Daarna worden ze wel meestal ingegoten/dichtgesmeerd in de voorzetwand. met cement of gips.
Als het goed is ga je er dan tegenaan tegelen zodat ie opgesloten zit.

Let erop dat je koperen leidingen niet in contact komen met cement. Dit gaat corroderen op den duur en dan krijg je lekkage. Alles netjes in een mantelbuis https://www.warmteservice(...)uis-15-mm/p/46456155
top, thanks
pi_159325237
Hallo again,
Ik ga een extra (stukje) wand maken omdat mijn badkamer een beetje een vreemde hoek heeft kan ik anders later de douchewand niet netjes ophangen.
Ik ga dit met ytong blokken 60x40x7 doen.
Nu is mijn vraag, kan ik deze gewoon op elkaar stapelen (lijm + bevestigingsbeugels) zoals op de foto.

Ik heb getracht met paint aan te geven hoe ongeveer. Als ik het zo doe, hou dus een open ruimte waar ik planken tussen zou kunnen hangen = gelijk opbergruimte.
Is dit echter wel stevig?

Wellicht kan ik beter de korte kant ook dichtzetten en de blokken dan kruislings op elkaar stapelen, is dit nodig voor de stevigheid?
zoals :

Excuses voor de karige paintpogingen:p

Ik hoor het graag!
Koen
pi_159328472
Van je paint poging met die driehoeken word ik niet echt veel wijzer. Maar ik denk dat je bedoelt dat je de muur links op de foto een stuk wil verlengen zodat je een bredere douche kunt maken?
Misschien geeft een paint plattegrond vanaf boven gezien wat duidelijkheid.

Zo'n hoge, smalle "reep" blokken ga je niet makkelijk stabiel krijgen. Helemaal niet als de tegels er nog op zitten.

Let erop dat Ytong (Merknaam) dus eigenlijk gasbeton blokken wat anders zijn dan Gipsblokken.
Voor het bouwen van een ytong muur moet je een U profiel op de muur monteren, en ze met veerankers vastzetten aan de aanliggende muur. en een voeg vrijhouden zodat het materiaal kan werken. Over zo'n voeg door tegelen kan eigenlijk niet.

Weet je wat voor materiaal je muur zelf van gemaakt is? Daarin zou je de muur het beste kunnen verlengen zo kun je hopelijk zonder zo'n voeg ertussen (vanwege verschillende materialen) de boel verlengen.
pi_159328593
Xella zegt zelf dat je aangrenzende wanden niet overlappend (in verband dus) moet lijmen. Tekeningetje van bovenaf (met de maten) zou wel helpen :)
pi_161000568
Allen, bedankt. Ondertussen is mijn badkamer al een tijdje af. Hier de foto's van het eindresultaat.
Ik ben er erg blij mee! Enorme verbetering, zeker als je de foto's aan het begin van die topic ziet :D.

Als er mensen zijn die ook zo'n project willen starten en de foto 's ect willen zien van de tussenstappen hoor ik het graag. Bedankt dus!

maandag 28 maart 2016 @ 16:49:19 #81
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_161001138
Vind het netjes geworden. Niet teveel poespas, gewoon netjes. :)
pi_161002434
Mooi! ^O^
Kan me zo voorstellen dat je enorm tevreden bent. :)
pi_161075882
uh ik kreeg van iemand een chatbericht met wat vragen over het hele badkamergebeuren maar die chat kan niet eer terug vinden.. dus als je dit nog leest, wie het ook was. stuur even een PM of post hier wat :).
pi_161076359
Mooi geworden. Ik wou dat ik hier ook die grotere witte wandtegels had gebruikt.

Alleen waarom zit je douchestang niet midden boven je kraan?
pi_161076510
In mijn zoektocht naar echte zwarte vloertegels ben ik heel benieuwd of je zwarte of antraciete vloertegels hebt? Op de foto lijkt het zwart en ik vind ze dan ook heel mooi. Maar mijn ervaring leert mij dat ik maar1 leverancier heb gevonden met de ultieme zwarte vloertegel. Vandaar dat ik even nieuwsgierig ben.
pi_161077114
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:42 schreef Makrolon het volgende:
Mooi geworden. Ik wou dat ik hier ook die grotere witte wandtegels had gebruikt.

Alleen waarom zit je douchestang niet midden boven je kraan?
Door de verhoging die de douchebak bracht.
De leidingen lopen boven aan de muur naar elkaar toe en daar tussen ging geen hout willen plaatsen (die kant zit een voorzetwand). Dus een beetje ernaast gezet. Dit doucht echter prima :p
pi_161077134
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:49 schreef bsure het volgende:
In mijn zoektocht naar echte zwarte vloertegels ben ik heel benieuwd of je zwarte of antraciete vloertegels hebt? Op de foto lijkt het zwart en ik vind ze dan ook heel mooi. Maar mijn ervaring leert mij dat ik maar1 leverancier heb gevonden met de ultieme zwarte vloertegel. Vandaar dat ik even nieuwsgierig ben.
Echt zwart met wat relief. Had ze met 30% korting bij de plaatselijke gamma gekocht omdat ze onvoldoende opslagruimte hadden, moest het een en ander euit. 50 euro voor de hele vloer ipv 150. Daar was ik behoorlijk content mee :))
pi_161079125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:22 schreef DeStok het volgende:

[..]

Echt zwart met wat relief. Had ze met 30% korting bij de plaatselijke gamma gekocht omdat ze onvoldoende opslagruimte hadden, moest het een en ander euit. 50 euro voor de hele vloer ipv 150. Daar was ik behoorlijk content mee :))
WAT???!! bij de Gamma nota bene. Weet je zeker dat het echt zwart is? Ik ben oooooveral aan het zoeken. Die zullen ze nu vast niet meer hebben bij de Gamma....
pi_161081450
Ze heten Java zwart. Ik heb ze in Delft gekocht. (die korting was wel erg tijdelijk he, nu is het gewoon de volle mep).
pi_161082959
Ik heb even op internet gekeken en gevonden en toen ben ik meteen maar even langs de Gamma geweest. Het zijn inderdaad hele mooie tegels. De 30x60 formaat was geen zwart, maar antraciet. Wel heel donker, maar niet "het zwart" wat ik zoek. De 30x30 formaat was zwarter, wat ik dan weer raar vind, want welk pak is dan antraciet en welke zwarter. Dat risico wil ik niet lopen.

maar dat neemt niet weg dat ik het heel knap vind en heel mooi vind wat je voor elkaar hebt gekregen. Petje af hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')