Je moet absoluut geen gips producten gebruiken in natte ruimtenquote:Op vrijdag 18 december 2015 21:01 schreef DeStok het volgende:
Verder, na het tegelverwijderen moet het muurtje nog gestuct worden correct, kan dit gewoon met rotband?
aah top tip, en wat dan wel?quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je moet absoluut geen gips producten gebruiken in natte ruimten
Producten op basis van gips kunnen grote problemen geven als er te veel vocht bij komt. Een product op basis van kalk (tadelakt) of portlandcement is daarvoor wel geschikt mits goed opgebracht.quote:
Volgensmij wel.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:12 schreef DeStok het volgende:
ps de vloer zoals hier te zien, volgens mij een ouderwetse degelijke gietvloer, wil ik wellicht ook overheen tegelen. kan dat direct of moet daar ook een soort van laag op eerst?
[ afbeelding ]
Kunststof is net zo betrouwbaar, maar als het een eenmalige klus is loont het denk ik de moeite niet om je te verdiepen in de verschillende systemen en om alle gereedschappen te kopen (perstang is duur). Dus koper solderen lijkt mij een prima plan voor zo'n eenmalige klus. Heb het ook wel eens gedaan, is niet moeilijk als je alle stappen afwerkt. Er zijn genoeg filmpjes te vinden op Youtube waar uitleg gegeven wordt.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:01 schreef DeStok het volgende:
Oke, ik ben afgestapt van het idee kunststof leidingen te gebruiken. Lijkt me toch wat te riskant. Ik heb een kennis die me wel wil leren solderen, dus dat is mooi. Daar gaan we mee verder. Ik zou niet weten welke leiding waarheen gaat vanaf mijn ketel dus daar durf ik mijn handen niet aan te branden eerlijk gezegd. Dat laat ik maar zo als het is.
Verder, na het tegelverwijderen moet het muurtje nog gestuct worden correct, kan dit gewoon met rotband?
goede tip, ja het lijkt me ook de beste optie!quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Volgensmij wel.
[..]
Kunststof is net zo betrouwbaar, maar als het een eenmalige klus is loont het denk ik de moeite niet om je te verdiepen in de verschillende systemen en om alle gereedschappen te kopen (perstang is duur). Dus koper solderen lijkt mij een prima plan voor zo'n eenmalige klus. Heb het ook wel eens gedaan, is niet moeilijk als je alle stappen afwerkt. Er zijn genoeg filmpjes te vinden op Youtube waar uitleg gegeven wordt.
Eerste keer wel even iemand bij de hoofdkraan terwijl de ander de verbindingen controleert. Eerste keer had ik ze ook niet allemaal in een keer waterdicht, maar dat is ook niet zo erg.
700 cm? zal 7 cm zijn denk ik. voor beide leidingen 2,5 cm aanhouden. En maak even een tekening waar je de leidingen langs legt. Zou jammer zijn als je bij het ophangen van diverse spullen door je leiding boort.quote:Op zondag 20 december 2015 20:28 schreef DeStok het volgende:
Nog een vraag, hoe diep moeten de sleuven zijn voor 12 en 15 mm koper in de muur? gaat om 700cm dik cellenbeton. En hoe breed? Ik heb ondertussen een lesje solderen gehad, dus ik ga morgen starten.
Goede tip!quote:Op zondag 20 december 2015 20:46 schreef cvboer2 het volgende:
En maak even een tekening waar je de leidingen langs legt. Zou jammer zijn als je bij het ophangen van diverse spullen door je leiding boort.
Zo kan het ook, weet je gelijk waar je niet moet boren.quote:Op zondag 20 december 2015 21:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goede tip!
Zelf heb ik toen ik met mijn eigen badkamer bezig was de maten van waar de leidingen lopen met stift heel duidelijk op de muur geschreven en er foto's van gemaakt.
En dan dien ik ook het stuk leiding in de vloer om te leggen? Dus wegbikken van dat deel, correct?quote:Op zondag 20 december 2015 22:36 schreef Makrolon het volgende:
Het mooiste is in de muur frezen natuurlijk. Dan komt er geen lelijke buis onder je kastje vandaan.
Dat lijkt mij wel handig jaquote:Op zondag 20 december 2015 22:53 schreef DeStok het volgende:
[..]
En dan dien ik ook het stuk leiding in de vloer om te leggen? Dus wegbikken van dat deel, correct?
Zeefjes vol met troep, hoofdkraan niet ver genoeg open.quote:Op donderdag 24 december 2015 23:43 schreef DeStok het volgende:
Uh ik heb mijn waterleidingen vervangen, maar nu heb ik bijna geen druk meer.. wat is er fout?
Muurplaten mogen nooit buiten de muur steken. Zorg dat ze niet voorbij de tegel komen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef DeStok het volgende:
Verder nog een vraag m.b.t. hoever de muurplaten uit de muur mogen steken. Bij voorkeur 4 mm erin vanaf de tegels gezien geloof ik of een beetje eruit is ook prima begrijp ik als ik op het forum zoek. Ik heb nu 18mm raggels + 9,5mm groene gipsplaat. Mijn muurplaten zijn 28mm. Voor lijm en tegels reken ik een dikte van 7mm.
Dit betekend dat de dikte 34,5 is. Zonder verhogend plaatje zouden de muurplaten dus 6,5 mm in de muur zitten vanaf de tegels gezien.
Is dit oke, of kan ik ze bijv. beter op een 18mm plaat schroeven, waardoor ze wel 39mm uit de muur steken? Of een dunner plaatje trachten te vinden en ze hier opschroeven?
is dat om meer redenen dan puur esthetisch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:58 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Muurplaten mogen nooit buiten de muur steken. Zorg dat ze niet voorbij de tegel komen.
Als ze te lang zijn, dus voor het tegelwerk uitkomen, kan je ze niet mooi afwerken. Je ziet dan tussen de kraan en de rozet een stuk schroefdraad. Ziet er niet uit.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:21 schreef DeStok het volgende:
[..]
is dat om meer redenen dan puur esthetisch?
ah, als ik er een 7mm balkje tussen plaats kom ik op 7+28= 35mm uit, dat lijkt me dan wel ok toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Als ze te lang zijn, dus voor het tegelwerk uitkomen, kan je ze niet mooi afwerken. Je ziet dan tussen de kraan en de rozet een stuk schroefdraad. Ziet er niet uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |