Mooi gebaar, zegt veel meer dan wat afstand nemen van iets dan waar je oorspronkelijk al weinig mee te maken hebt.quote:Een groep Amerikaanse moslims heeft ruim 170.000 dollar (156.000 euro) ingezameld voor de nabestaanden van de slachtoffers van de schietpartij in San Bernardino. De actie was oorspronkelijk bedoeld als gebaar van naastenliefde, zoals de Koran dat voorschrijft. Maar toen bleek dat de daders van het bloedbad jihadistische motieven hadden, veranderde de inzameling in een steunverklaring van de moslims aan de slachtoffers.
De inzameling ging met duizelingwekkende snelheid in de dagen na de aanslag, die aan veertien mensen het leven kostte. Ieder uur kwam er 1000 dollar binnen, berekende The Washington Post donderdag.
"We willen het kwaad beantwoorden met het goede, zoals ons geloof ons voorschrijft, en een krachtig gebaar van medeleven maken", luidt de verklaring van de organisatie.
Het is ook nooit goed hè. Moslims zullen altijd kwaadaardig blijven, ongeacht wat ze doen?quote:
Waarom wel?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:56 schreef Charleville het volgende:
Waarom doen moslims in Europa dit niet?
Net zoals in Molenbeek, een herdenking voor de slachtoffers die gevallen zijn in Parijs, vervolgens stonden er alleen maar autochtonen terwijl 90% van die wijk uit allochtonen en moslims bestaat....
Omdat liefdadigheid en dergelijke in de VS wat anders gaan dan hier.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:56 schreef Charleville het volgende:
Net zoals in Molenbeek, een herdenking voor de slachtoffers die gevallen zijn in Parijs, vervolgens stonden er alleen maar autochtonen terwijl 90% van die wijk uit allochtonen en moslims bestaat....
Zo laten ze zien dat het grote merendeel, het afkeurt. Maar in Europa zijn er zelfs nog types van islamitische komaf die de minuut stilte verstorenquote:
Waarom zou je dat moeten willen laten zien? Ieder organisme met 1 hersencel weet dit toch?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:58 schreef Charleville het volgende:
[..]
Zo laten ze zien dat het grote merendeel, het afkeurt. Maar in Europa zijn er zelfs nog types van islamitische komaf die de minuut stilte verstoren
Nou nee, er zijn halve wijken vertrokken in Brussel en Antwerpen richting Syrië.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten willen laten zien? Ieder organisme met 1 hersencel weet dit toch?
Gaan blanke Nederlanders zich dan ook excuseren voor de waanzin oorlog in Irak? Of Afghanistan?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:58 schreef Charleville het volgende:
[..]
Zo laten ze zien dat het grote merendeel, het afkeurt. Maar in Europa zijn er zelfs nog types van islamitische komaf die de minuut stilte verstoren
Wat doe je er tegen? Ik neem aan dat je met je wapen voor je voordeur staat dan namelijk.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:01 schreef Charleville het volgende:
[..]
Nou nee, er zijn halve wijken vertrokken in Brussel en Antwerpen richting Syrië.
Op facebook plaatsen ze plaatjes, met de Palestijnse vlag Ipv franse vlag, mijn idee is dat de meeste moslims hier in Europa ons willen uitmoorden voor de jihad, of iig dit zouden gedogen
Moslims doen zulke dingen vaak genoeg, alleen weinig aandacht aan.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:56 schreef Charleville het volgende:
quote:Op donderdag 10 december 2015 20:10 schreef zeer het volgende:
Fijn dat die Amerikanen van dat geld wapens kunnen kopen om zichzelf te verdedigen.
quote:Op donderdag 10 december 2015 20:10 schreef zeer het volgende:
Fijn dat die Amerikanen van dat geld wapens kunnen kopen om zichzelf te verdedigen.
Ik zorg dat ik niet op plekken kom waar terrorisme kan plaatsvinden, en heb een knuppel in de paraplu bak bij de voordeur.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat doe je er tegen? Ik neem aan dat je met je wapen voor je voordeur staat dan namelijk.
Ik denk dat de mensen die deze aanslagen plegen beter op de hoogte zijn van de inhoud van de koran en de overige heilige geschriften dan deze feelgoodmoslims.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Geld geven is een nogal gemakkelijk gebaar, zeker voor een rijke Amerikaan.
Ik zou liever hebben dat ze een onderzoek starten naar hoe het toch mogelijk is dat hun geloof steeds maar weer inspireert tot waanzinnige moordpartijen.
Nooit meer naar het restaurant, concert, sportwedstrijd, dancefeest, festival, bioscoop, openbaar vervoer, op vakantie met het vliegtuig, dat soort dingen ?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:22 schreef Charleville het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik niet op plekken kom waar terrorisme kan plaatsvinden, en heb een knuppel in de paraplu bak bij de voordeur.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die deze aanslagen plegen beter op de hoogte zijn van de inhoud van de koran en de overige heilige geschriften dan deze feelgoodmoslims.
Kunnen ze toch ook aan de tientallen deskundigen hier op Fok vragen?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik zou liever hebben dat ze een onderzoek starten naar hoe het toch mogelijk is dat hun geloof steeds maar weer inspireert tot waanzinnige moordpartijen.
Zo weet ik er ook nog eenquote:Op donderdag 10 december 2015 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims doen zulke dingen vaak genoeg, alleen weinig aandacht aan.
Moslims zamelen vlees in voor Voedselbanken
Moslims zamelen geld in voor verbrande kerken
Moslims van Aarlen zamelen geld in voor heropbouw lokale synagoge
Moslims in Drunen ruimen vuurwerkresten op na jaarwisseling
“Moslimjongeren organiseren kerstdiner voor 600 daklozen”
Opblazende moslim gewoon veel interessanter.
Dus, je punt is?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:26 schreef Charleville het volgende:
[..]
Zo weet ik er ook nog een
http://www.dichtbij.nl/ro(...)urwerk-opruimen.aspx
(moslims ruimen vuurwerk op in Rotterdam).
Vakanties naar Curacao (wonen geen moslims).quote:Op donderdag 10 december 2015 20:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nooit meer naar het restaurant, concert, sportwedstrijd, dancefeest, festival, bioscoop, openbaar vervoer, op vakantie met het vliegtuig, dat soort dingen ?
Omdat deze IS'ers letterlijk heilige teksten gebruiken als ze weer iemand onthoofden of een homo van het dak gooien.quote:
Vliegtuig, er wonen nogmaals geen moslims daar, dus de kans dat ze daar een bom het laadruim in kieperen is nihil.quote:
Oke, en hoeveel voorbeelden wil je van die 'feelgoodmoslims' zoals jij ze benoemd die hetzelfde doen wanneer ze betrokken zijn met liefdadigheid?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat deze IS'ers letterlijk heilige teksten gebruiken als ze weer iemand onthoofden of een homo van het dak gooien.
En moslims kunnen niet reizen.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:34 schreef Charleville het volgende:
[..]
Vliegtuig, er wonen nogmaals geen moslims daar, dus de kans dat ze daar een bom het laadruim in kieperen is nihil.
De koran en hadith staan nu eenmaal bomvol haatzaaiende teksten.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oke, en hoeveel voorbeelden wil je van die 'feelgoodmoslims' zoals jij ze benoemd die hetzelfde doen wanneer ze betrokken zijn met liefdadigheid?
De Koran en Hadith staat ook vol met vredelievende teksten, waarom zou uitgerekend de extremist het beter weten?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De koran en hadith staan nu eenmaal bomvol haatzaaiende teksten.
Verdiep je er eens in. Dat valt heel erg tegen, plaats hier eens twee vredelievende teksten bijv.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Koran en Hadith staat ook vol met vredelievende teksten, waarom zou uitgerekend de extremist het beter weten?
Je zegt tegen mij dat ik mij er in zou moeten verdiepen, serieus?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verdiep je er eens in. Dat valt heel erg tegen, plaats hier eens twee vredelievende teksten bijv.
Nooduitgangen als eerste bekijken en je opstelling daarop bepalen bij een concert/eetgelegenheid/ super drukke kroeg is sowieso erg slim, niet alleen voor terrorisme, maar ook voor brand of andere zaken waardoor mensenmassa's in paniek kunnen raken.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:31 schreef Charleville het volgende:
[..]
Vakanties naar Curacao (wonen geen moslims).
Concerten alleen in de kleinere steden.
Dancefeesten ga ik alleen heen als er gefouilleerd word, dus wel het bevrijdingsfestival.
Kerstmarkten doe ik voor het eerst dit jaar niet. (vroeger naar Dusseldorf of Münster).
Frankrijk (Toullon, Cannes,) met de auto, niet naar de bekende stranden, en Marseille vermeiden.
Andalusië met de auto, en ook weer drukke plaatsen mijden.
Verder altijd de nooduitgang altijd als eerste bekijken, zelfs in een simpele KFC of Burger King, alles wat Amerikaans is, moet je sowieso oppassen.
Ja. Al gedaan dus? Gezien je verbazing. Dan mag jij twee vredelievende teksten plaatsen.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zegt tegen mij dat ik mij er in zou moeten verdiepen, serieus?
Ik dacht al, hoe lang zou het duren voordat deze langs komt? Als fipo dus, knapquote:
Wil je niet nog banger maken dan je al bent, maar daar wonen wel moslims.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:34 schreef Charleville het volgende:
[..]
Vliegtuig, er wonen nogmaals geen moslims daar, dus de kans dat ze daar een bom het laadruim in kieperen is nihil.
In mijn ogen hangen ze een ideologie aan, die haaks staat aan ons leven, en daarom dus gevaarlijk zijn.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:35 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat zijn moslims eigenlijk? een apart soort naast de mens ofzo?
Misschien omdat ze de ware islam belijden?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Koran en Hadith staat ook vol met vredelievende teksten, waarom zou uitgerekend de extremist het beter weten?
Mag het ook een heel lijst zijn?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja. Al gedaan dus? Gezien je verbazing. Dan mag jij twee vredelievende teksten plaatsen.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:51 schreef Triggershot het volgende:
"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
quote:
"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)
quote:
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
quote:
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
quote:
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)
quote:
Profeet Mohamed gaf de mannen de opdracht vrouwen niet te berispen of niet te slaan.
Bahz Ibn Hakim vertelde: "Ik vroeg de Profeet hoe om te gaan met vrouwen en hij zei: Voed ze zoals jullie jezelf voeden, kleed ze zoals jullie jezelf kleden en sla of berisp hen niet."
quote:
De Boodschapper van God zei: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst." (Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347])
quote:
Profeet Mohamed zei:
"O Heer! Heer van mijn leven en van alles in het universum! Ik bevestig dat alle mensen broeders zijn van elkaar."
quote:
"En als een groep van jullie gelooft in dat waarmee ik gezonden ben een een groep niet gelooft, weest dan geduldig totdat God tussen ons oordeelt want Hij is de beste van hen die oordelen." (Koran 7:87)
quote:
"God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid te behandelen." (Koran 60:8)
quote:
"Verdraag wat zij zeggen dus geduldig en prijs de lof van jouw Heer ..." (Koran 50:39)
quote:
"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
quote:
"Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! (...) En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen. (...)" (Koran 49:11)
quote:
"...en je zult merken dat zij die zeggen "Wij zijn christenen" in genegenheid het dichtst staan bij (de muslims)". (Koran 5:82)
quote:
“Spreekt tot hen die ongelovig zijn. Als zij ophouden, dan zal hun wat zij eerder deden vergeven worden ..." (Koran 8:38)
quote:
“En als zij geneigd zijn tot vrede, wees daar dan ook toe geneigd en stel je vertrouwen op God." (Koran 8:61)
quote:
"En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet."(Koran 2:190).
quote:
wie iemand doodt, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (Koran 5:32).
quote:
"Omkleedt de waarheid niet met onzin en verbergt haar niet; jullie weten wel beter." (Koran 2:42)
quote:
"De Heilige Profeet zei: "De grootste jihad is het spreken van het woord van waarheid tegen een tiran." (Mishkat, Book of Rulership and Judgment, hoofdstuk 1, sectie 2)
quote:
"God rekent jullie onnadenkende uitspraken bij jullie eden niet aan, maar Hij rekent jullie wel aan wat jullie harten bedoelen. God is vergevend en zachtmoedig." (Koran 2:225)
quote:
"Jullie die geloven! Vermijdt vele vermoedens - sommige vermoedens zijn zonde - en spioneert niet en rodelt niet over elkaar...." (Koran 49:12)
"Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! (...) En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen.... " (Koran 49:11)
"Wee elke lasteraar en roddelaar..." (Koran 105:1)
quote:
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".
quote:
"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
quote:
"Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (Uitspraak door Profeet Mohamed, al-Tirmidhi).
"Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is Almachtig, en God is Vergevend en Barmhartig". (Koran 60:7).
quote:
"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
quote:
"... En laat de afkeer van bepaalde mensen, omdat zij jullie de weg naar de heilige moskee versperren, jullie er niet toe brengen overtredingen te begaan, maar staat elkaar bij in vroomheid en godvrezendheid en staat elkaar niet bij in zonde en overtreding, maar vreest God. ..." (Koran 5:2)
quote:
"Jullie die geloven! Weest standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen." (Koran 5:8)
[quote]"En weegt met de juiste weegschaal. En doe de mensen niet te kort in de dingen die van hen zijn ..." (Koran 26:182)
quote:
"Zij die gierig zijn met wat God hun van Zijn goedgunstigheid gegeven heeft, moeten niet denken dat het goed voor hen is." (Koran 3:180)
quote:
"Jullie die geloven! Geeft ook bijdragen van de goede dingen die jullie verworven hebben en ook van wat Wij voor jullie uit de aarde hebben voortgebracht...." (Koran 2:267)
quote:
"Zeg: "Mijn Heer heeft bevolen rechtvaardig te zijn..." (Koran 7:29)
quote:
"God gebiedt rechtvaardig te handelen, goed te doen, en aan de verwanten giften te geven en Hij verbiedt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is. .." (Koran 16:90)
quote:
"Jullie die geloven! Als een verdorvene met een mededeling tot jullie komt, zorgt dan dat jullie duidelijke inlichtingen inwinnen, opdat jullie niet in onwetendheid mensen treffen en wroeging krijgen over wat jullie gedaan hebben." (Koran 49:6)
quote:
"En ga niet achter iets aan waarvan jij geen kennis hebt. Het horen, het zien en het hart, over al dat wordt verantwoording afgelegd." (Koran 17:36)
quote:
"En wie een fout of een zonde begaat en er dan iemand die onschuldig is van beschuldigt, die heeft een lasterlijke slechtheid en een duidelijke zonde op zich geladen." (Koran 4:112)
quote:
"God houdt er niet van dat openlijk over het slechte gesproken wordt, behalve als aan iemand onrecht is aangedaan. God is horend en wetend."(Koran 4:148)
quote:
"En als jouw Heer het had gewild, hadden wie er hier op de aarde zijn allen geloofd. Wil jij dan de mensen dwingen gelovigen te worden?"
quote:
"Laat er uit jullie een gemeenschap voortkomen [van mensen] die oproepen tot het goede, het behoorlijke gebieden en het verwerpelijke verbieden. Zij zijn het die het welgaat." (Koran 3:104)
quote:
"Jullie die geloven! Verteert niet onderling elkaars bezittingen door bedrog, behalve als het om handel met wederzijdse instemming gaat,... (Koran 4:29)
quote:
"... Aan mannen is toegewezen wat zij verdienen, en aan vrouwen is toegewezen wat zij verdienen..." (Koran 4:32) [17]
quote:
"en een rechtmatig aandeel in hun bezittingen [van de godvrezenden] was voor de bedelaar en de onbemiddelde." (Koran 51:19)
quote:
"Jullie die geloven! Maakt jullie aalmoezen niet waardeloos door gepoch en ergernis zoals hij die zijn bezit weggeeft om door de mensen gezien te worden ..." (Koran 2:264)
quote:
« De liefde van God voor Zijn schepselen is 100 keer en meer groter dan die van een moeder voor haar kind. »
quote:
« Vraagt jullie Heer om vergeving en wendt jullie dan berouwvol tot Hem; mijn Heer is barmhartig en liefdevol. » (Koran 11:90)
quote:
« Als iemand met een goede daad komt dan is er voor hem tien maal zoveel en als iemand met een slechte daad komt dan wordt hem slechts dienovereenkomstig vergolden en hun zal geen onrecht worden aangedaan. » (Koran 6:160)
quote:
« En wanneer zij die in Onze tekenen geloven tot jou komen en zeggen: “Vrede zij met jullie, jullie Heer heeft Zichzelf barmhartigheid voorgeschreven: als iemand van jullie uit onwetendheid het verkeerde doet en dan later berouw toont en het weer goedmaakt, dan is Hij vergevend en barmhartig. » (Koran 6:54)
quote:
« Zeg: "Mijn dienaren! Als jullie tegen jezelf onmatig zijn geweest moeten jullie de hoop op barmhartigheid van God niet opgeven. God vergeeft al de zonden; Hij is de vergevende, de barmhartige. En wendt jullie schuldbewust tot jullie Heer en geeft jullie over aan Hem voordat de bestraffing tot jullie komt. Dan zullen jullie geen hulp krijgen." » (Koran 39:53)
quote:
« Het is Gods taak om zich genadig tot hen te wenden die het verkeerde uit onwetendheid doen en dan spoedig berouw tonen. Zij zijn het tot wie God zich genadig wendt. God is wetend en wijs. » (Koran 4:17-19)
« Voorts is jouw Heer voor hen die het verkeerde uit onwetendheid doen en dan daarna berouw tonen en het weer goedmaken, jouw Heer is daarna zeker vergevend en barmhartig. » (Koran 16:119)
quote:
«En God roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.» (Koran 10:25)
quote:
« "... dat wie iemand doodt anders dan voor doodslag en verderf zaaien op de aarde, het is alsof hij de mensheid gezamenlijk heeft gedood en dat wie iemand laat leven, het is alsof hij de hele mensheid gezamenlijk heeft laten leven » (Koran 5:32)
quote:
«Ook al strek jij je hand naar mij uit om mij te doden, ik zal mijn hand niet naar jou uitstrekken om jou te doden. Ik vrees God, de Heer van de wereldbewoners. Ik wens dat jij de zonde aan mij en jouw zonde over je brengt en dan tot de bewoners van het vuur zult behoren.» (Koran 5:28)
quote:
«En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet.» (Koran 2:190).
quote:
«God beveelt jullie in bewaring gegeven goederen aan de rechthebbenden te overhandigen en, wanneer jullie tussen de mensen oordelen, dat jullie rechtvaardig oordelen...» (Koran 4:58)
quote:
"O zoon van Adam, zo lang je een beroep op Mij doet en Mij vraagt, zal Ik je vergeven voor wat je gedaan hebt, en Ik vind dat niet erg. O zoon van Adam, al reikten je zonden tot de wolken van de hemel, als je Mij om vergeving vroeg, zou Ik je vergeven. O zoon van Adam , als je tot Mij kwam met zonden, die bijna zo groot als de aarde waren en als je Mij dan onder ogen zou komen, zoder Mij deelgenoten toe te schrijven, dan zou Ik je vergiffenis geven bijna zo groot als dat ( dwz de aarde)."
Oke, nogmaals, wat maakt juist dat van hen de ware?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Misschien omdat ze de ware islam belijden?
Daar zitten teksten tussen die niet positief zijn, en zelfs teksten uit de hadith tussen.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag het ook een heel lijst zijn?
[..]
Daar heb je zeker een goed punt.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nooduitgangen als eerste bekijken en je opstelling daarop bepalen bij een concert/eetgelegenheid/ super drukke kroeg is sowieso erg slim, niet alleen voor terrorisme, maar ook voor brand of andere zaken waardoor mensenmassa's in paniek kunnen raken.
Lone wolves hebben ook in diverse Franse steden toegeslagen door met auto's op mensen in te rijden. Ieder zijn keuzes, maar zaterdag ga ik toch maar naar een groot feest omdat ik dat leuk vind. Moet er niet aan denken dat het anderen zal lukken mij af te pakken wat ik leuk vind.
Maar zo maakt iedereen zijn afweging trouwens, en daar is geen goed of fout in. Maar probeer in het oog te houden wat het doel is wat ze willen bereiken, en maak voor jezelf de afweging of je daar aan toe wil geven.
Dat moet je aan hen vragen en aan alle moslims in het westen die geradicaliseerd zijn en vandaag of morgen een aanslag zullen plegen.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oke, nogmaals, wat maakt juist dat van hen de ware?
Klinkt chillquote:Op donderdag 10 december 2015 20:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag het ook een heel lijst zijn?
[..]
Amerika en Frankrijk hebben zeer veel maatregelen doorgedrukt die burgers privacy ontneemt, maar het terrorisme moet voorkomen, maar een lone wolve of een klein groepje is heel moeilijk tegen te houden.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:47 schreef Charleville het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een goed punt.
Want er zijn nog zoveel anderen gevaren, zoals brand, waar je procentueel veel sneller mee te maken kan krijgen als met terrorisme.
Toch merk ik wel een verandering in ons continent, ik ben onlangs voor de aanslagen in Parijs in Brussel geweest, en toen al stonden er militairen voor ons hotel, we zaten dan wel op de hoek van de Europese unie. Vind het gewoon zo zonde dat het nodig is, nu is een aanslag nog bijzonder, maar in landen zoals Irak (Bagdad) gebeuren deze dingen dagelijks, en geen militair die er wat aan kan doen.
Het is gewoon zo zonde, dat ons continent straks net zoals het Midden Oosten streng bewaakt moet worden, en er gewoon kans is, op kleine of grote aanvallen.
Maar zoals je al zei, probeer ik niet door te slaan, want anders ontneem je eigenlijk leuke dingen, die je graag nog had willen doen, hoop dat het voor onze kinderen ook veilig blijft in de verre toekomst.
Zoals?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar zitten teksten tussen die niet positief zijn, en zelfs teksten uit de hadith tussen.
Je weet dat Mohamed Aicha sloeg? Staat gewoon in de Hadith. Mohamed liet tussen de 700 en 900 joodse mannen onthoofden, staat er ook.
En nee, dat is al decennia geleden teruggesproken, inclusief de desbetreffende bronnen:quote:Aisha reports: ”Prophet Muhammed (pbuh) did not hit Anything with his hands, besides the time when he made Jihaad in the Path of Allah. He did not hit a servant nor a woman (wife, girl etc.)”. [Shamaail‐e‐Tirmidhi (331) Hadith Number 6.]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het valt me op dat het altijd diezelfde klassieke voorbeelden zijn die als je echt de bronnen er op na slaat geen stand weten te houden.
Waarom, ik krijg nu toch juist de bevestigende waardeoordeel van jou, waarom aan hen vragen?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat moet je aan hen vragen en aan alle moslims in het westen die geradicaliseerd zijn en vandaag of morgen een aanslag zullen plegen.
Ik weet niet. Dit soort acties zijn dubbel.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:43 schreef Triggershot het volgende:
Amerikaanse moslims zamelen 170.000 dollar in
[..]
Mooi gebaar, zegt veel meer dan wat afstand nemen van iets dan waar je oorspronkelijk al weinig mee te maken hebt.
Heb je ook zulke inhoudelijke discussies over Sneeuwwitje en de 7 dwergen?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar zitten teksten tussen die niet positief zijn, en zelfs teksten uit de hadith tussen.
Je weet dat Mohamed Aicha sloeg? Staat gewoon in de Hadith. Mohamed liet tussen de 700 en 900 joodse mannen onthoofden, staat er ook.
Wel knap hoe je zo veel conclusies trekt uit projecties die je op mensen aan de andere kant van de wereld maaktquote:Op donderdag 10 december 2015 20:56 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ik weet niet. Dit soort acties zijn dubbel.
Het kan onbewust zorgen voor een (nog) grotere kloof. Begrijp je wat ik bedoel? Want de intentie hierachter zal zeer waarschijnlijk zijn dat het de bedoeling uiteindelijk is om sympathie te krijgen voor henzelf, maw om aan de wereld te laten zien hoe goed de moslims wel niet zijn. Zeker als de publiciteit opgezocht wordt.
Als ik iets doe voor een ander en daarna schreeuw : kijk eens ik geef aan goede doelen! Dan doe je het uiteindelijk voor jezelf om je straatje schoon te vegen. En is het niet echt voor de mensen of doelen bedoeld
Tevens zorgt het voor nog meer kloof. Wedstrijd wie meeste doet aan goede doelen? Het is verdeeldheid zaaien. En wat juist nodig is is eenheid.
Als je iets voor een ander wilt doen, doe het in stilte. Verwacht er dus niet voor. Dan is het doel geslaagd. Niet op deze manier. Het zit te dik bovenop " moslims doen veel voor de wereld , zie hoe goed ze zijn"
Eigenlijk slaat het nieuws nergens op.
Ergens deel ik je mening, zeker als het gaat om de ego zou mijn voorkeur ook zijn dat het stilletjes en anoniem wordt gedaan, maar anderzijds als de opvatting is dat moslims te weinig van zich laten horen en geen tegengeluid geven, zou ik het juist wel met veel kabaal doen. Lastige kwestie.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:56 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ik weet niet. Dit soort acties zijn dubbel.
Het kan onbewust zorgen voor een (nog) grotere kloof. Begrijp je wat ik bedoel? Want de intentie hierachter zal zeer waarschijnlijk zijn dat het de bedoeling uiteindelijk is om sympathie te krijgen voor henzelf, maw om aan de wereld te laten zien hoe goed de moslims wel niet zijn. Zeker als de publiciteit opgezocht wordt.
Als ik iets doe voor een ander en daarna schreeuw : kijk eens ik geef aan goede doelen! Dan doe je het uiteindelijk voor jezelf om je straatje schoon te vegen. En is het niet echt voor de mensen of doelen bedoeld
Tevens zorgt het voor nog meer kloof. Wedstrijd wie meeste doet aan goede doelen? Het is verdeeldheid zaaien. En wat juist nodig is is eenheid.
Als je iets voor een ander wilt doen, doe het in stilte. Verwacht er dus niet voor. Dan is het doel geslaagd. Niet op deze manier. Het zit te dik bovenop " moslims doen veel voor de wereld , zie hoe goed ze zijn"
Eigenlijk slaat het nieuws nergens op.
Denk jij dat alle moslims egoistische zakken zijn?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:58 schreef zeer het volgende:
[..]
Wel knap hoe je zo veel conclusies trekt uit projecties die je op mensen aan de andere kant van de wereld maakt.
Omdat ze egoistische zakken zijn in jouw ogen?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:58 schreef Perrin het volgende:
Niet met je eens, Szikha2.. Moslims (in de breedste zin van het woord) kunnen ook wel wat goede PR gebruiken.
Ik blijf bij mijn eerste statement over projecties.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:59 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Denk jij dat alle moslims egoistische zakken zijn?
Voldoende onderzoek over terrorisme is reeds beschikbaar.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Geld geven is een nogal gemakkelijk gebaar, zeker voor een rijke Amerikaan.
Nee, omdat er bergen slechte PR is die - terecht of onterecht - op moslims in het algemeen wordt geprojecteerd.quote:Op donderdag 10 december 2015 21:00 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Omdat ze egoistische zakken zijn in jouw ogen?
quote:Op donderdag 10 december 2015 20:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals?
Hmmm, Aisha zegt toch echt wat anders:
[..]
En nee, dat is al decennia geleden teruggesproken, inclusief de desbetreffende bronnen:Muslim (4:2127)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het valt me op dat het altijd diezelfde klassieke voorbeelden zijn die als je echt de bronnen er op na slaat geen stand weten te houden.
I, however, preceded him and I entered (the house), and as I lay down in the bed, he (the Holy Prophet) entered the (house), and said: Why is it, O 'A'isha, that you are out of breath? I said: There is nothing. He said: Tell me or the Subtle and the Aware would inform me. I said: Messenger of Allah, may my father and mother be ransom for you, and then I told him (the whole story). He said: Was it the darkness (of your shadow) that I saw in front of me? I said: Yes. He struck me on the chest which caused me pain, and then said: Did you think that Allah and His Apostle would deal unjustly with you?
Ja maar nu zorgen deze moslims gek genoeg er ook ook voor dat er een beeld ontstaat dat moslims niets doenquote:Op donderdag 10 december 2015 20:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ergens deel ik je mening, zeker als het gaat om de ego zou mijn voorkeur ook zijn dat het stilletjes en anoniem wordt gedaan, maar anderzijds als de opvatting is dat moslims te weinig van zich laten horen en geen tegengeluid geven, zou ik het juist wel met veel kabaal doen. Lastige kwestie.
quote:Op donderdag 10 december 2015 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, omdat er bergen slechte PR is die - terecht of onterecht - op moslims in het algemeen wordt geprojecteerd.
Er was niets bevestigends aan mijn vraag, noch een waardeoordeel, slechts herhaalde ik in de vorm van een vraag wat IS claimt.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom, ik krijg nu toch juist de bevestigende waardeoordeel van jou, waarom aan hen vragen?
In de desbetreffende Hadith vraagt Mohammed juist wat er loos is met Aisha en waarom ze buiten adem is, waarop zij antwoord dat de profeet haar pijn heeft gedaan.quote:
Even serieus, het is Aisha die juist tegen hem zegt dat hij haar pijn heeft gedaan zonder zijn weten om, ga je dat serieus als voorbeeld gebruiken als iets ter onderbouwing dat Mohammed, Aisha heeft geslagen?quote:Muhammad b. Qais said (to the people): Should I not narrate to you (a hadith of the Holy Prophet) on my authority and on the authority of my mother? We thought that he meant the mother who had given him birth. He (Muhammad b. Qais) then reported that it was 'A'isha who had narrated this: Should I not narrate to you about myself and about the Messenger of Allah (may peace be upon him)? We said: Yes. She said: When it was my turn for Allah's Messenger (may peace be upon him) to spend the night with me, he turned his side, put on his mantle and took off his shoes and placed them near his feet, and spread the corner of his shawl on his bed and then lay down till he thought that I had gone to sleep. He took hold of his mantle slowly and put on the shoes slowly, and opened the door and went out and then closed it lightly. I covered my head, put on my veil and tightened my waist wrapper, and then went out following his steps till he reached Baqi'. He stood there and he stood for a long time. He then lifted his hands three times, and then returned and I also returned. He hastened his steps and I also hastened my steps. He ran and I too ran. He came (to the house) and I also came (to the house). I, however, preceded him and I entered (the house), and as I lay down in the bed, he (the Holy Prophet) entered the (house), and said: Why is it, O 'A'isha, that you are out of breath? I said: There is nothing. He said: Tell me or the Subtle and the Aware would inform me. I said: Messenger of Allah, may my father and mother be ransom for you, and then I told him (the whole story). He said: Was it the darkness (of your shadow) that I saw in front of me? I said: Yes. He struck me on the chest which caused me pain, and then said: Did you think that Allah and His Apostle would deal unjustly with you? She said: Whatsoever the people conceal, Allah will know it. He said: Gabriel came to me when you saw me. He called me and he concealed it from you. I responded to his call, but I too concealed it from you (for he did not come to you), as you were not fully dressed. I thought that you had gone to sleep, and I did not like to awaken you, fearing that you may be frightened. He (Gabriel) said: Your Lord has commanded you to go to the inhabitants of Baqi' (to those lying in the graves) and beg pardon for them. I said: Messenger of Allah, how should I pray for them (How should I beg forgiveness for them)? He said: Say, Peace be upon the inhabitants of this city (graveyard) from among the Believers and the Muslims, and may Allah have mercy on those who have gone ahead of us, and those who come later on, and we shall, God willing, join you.
Het zijn islamitische geschriften die dat aantonen, net als het onthoofden van de joden en dat Aisha nog een kind was toen profeet Mohamed het huwelijk consumeerde.quote:Op donderdag 10 december 2015 21:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de desbetreffende Hadith vraagt Mohammed juist wat er loos is met Aisha en waarom ze buiten adem is, waarop zij antwoord dat de profeet haar pijn heeft gedaan.
Als er een ding is wat heel de hadith laat zien is dat hij juist begaan is met Aisha:
[..]
Even serieus, het is Aisha die juist tegen hem zegt dat hij haar pijn heeft gedaan zonder zijn weten om, ga je dat serieus als voorbeeld gebruiken als iets ter onderbouwing dat Mohammed, Aisha heeft geslagen?
en dat is netjesquote:Op donderdag 10 december 2015 19:53 schreef SpecialK het volgende:
Mooi gebaar. En wat mij betreft dus zeker wel een vorm van verantwoordelijkheid nemen.
Ik cherrypick alleen de goede teksten? Damn, ik zeg juist in een reactie op jou dat er :quote:Op donderdag 10 december 2015 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn islamitische geschriften die dat aantonen, net als het onthoofden van de joden en dat Aisha nog een kind was toen profeet Mohamed het huwelijk consumeerde.
Ik zet er inderdaad vraagtekens bij of de overlevering klopt. Maar jij gelooft alleen de goede teksten en bagatelliseert de slechte. Cherry picking.
Beamende dat er sprake is van beiden, vervolgens kom ik enkel en alleen met de goede teksten op verzoek van jou en dan ben ik aan het cherrypicken? Right.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
walgelijke reactie. om te kotsenquote:
Mohamed was een veldheer, verspreidde zijn geloof met het zwaard. En nam het er ondertussen van met 12 vrouwen. Overige volgelingen mochten er maar 4.quote:Op donderdag 10 december 2015 21:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik cherrypick alleen de goede teksten? Damn, ik zeg juist in een reactie op jou dat er :
[..]
Beamende dat er sprake is van beiden, vervolgens kom ik enkel en alleen met de goede teksten op verzoek van jou en dan ben ik aan het cherrypicken? Right.
Er zijn anderhalf miljard moslims. Hoeveel IS strijders zijn er eigenlijk?quote:Op donderdag 10 december 2015 21:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mohamed was een veldheer, verspreidde zijn geloof met het zwaard. En nam het er ondertussen van met 12 vrouwen. Overige volgelingen mochten er maar 4.
Allemaal dingen die je heel letterlijk bij IS terugziet.
En natuurlijk zijn er ook veel lieve moslims, goed dat ze geld geven, maar overigens zie je er maar weinig van. Een hand vol demonstraten na de aanslagen in Parijs. Maar ze zijn met honderden om tegen Israël te demonstreren.
Nogmaals, prima, Mohammed was ook een maatschappelijk betrokken weldoener, gaf al zijn bezittingen weg aan de armen, kocht slaven vrij, accepteerde geen wereldse rijkdommen, stierf met als enige bezitting zijn mantel en staf, waarom zou je zeggen dat IS wel in de voetsporen treedt, maar de weldoener die toevallig moslim is en zich ook op de Hadith en Koran beroept niet in de voetsporen van Mohammed, waarom die frappante selectiviteit als het gaat om extremisme wel, maar weldoeners niet, je zegt dat jouw citaten letterlijk in de heilige teksten staan, waar denk je dat mijn lijstje vandaan komt?quote:Op donderdag 10 december 2015 21:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mohamed was een veldheer, verspreidde zijn geloof met het zwaard. En nam het er ondertussen van met 12 vrouwen. Overige volgelingen mochten er maar 4.
Allemaal dingen die je heel letterlijk bij IS terugziet.
En natuurlijk zijn er ook veel lieve moslims, goed dat ze geld geven, maar overigens zie je er maar weinig van. Een hand vol demonstraten na de aanslagen in Parijs. Maar ze zijn met honderden om tegen Israël te demonstreren.
Schattingen, 30k.quote:Op donderdag 10 december 2015 21:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er zijn anderhalf miljard moslims. Hoeveel IS strijders zijn er eigenlijk?
Dat is 0,002% die het dus voor elkaar krijgt om de andere 99,998% in een kwaad daglicht te stellen. En het lukt zo gemakkelijk ook nog. Man man manquote:
Weet ik niet, tussen de 20.000 en 40.000?quote:Op donderdag 10 december 2015 21:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er zijn anderhalf miljard moslims. Hoeveel IS strijders zijn er eigenlijk?
Tulpen zeker ?quote:Op donderdag 10 december 2015 21:50 schreef Ringo het volgende:
Gelijk met zo veel geld smijten, typisch proletengedrag, een bloemetje doet het ook altijd goed.
quote:"On the Day of Judgment, I will dispute with anyone who oppresses a person from among the People of the Covenant, or infringes upon his right, or puts a responsibility on him which is beyond his strength, or takes something from him against his will" (Abu Dawud).
Zoals iemand op twitter prima vertelde: zolang ze hun rug niet keren naar de jihad en de sharia, is dat prima. Plus het hele kaffir gedeelte. Dan zullen ze misschien niet meer met argwaan bekeken worden.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed hè. Moslims zullen altijd kwaadaardig blijven, ongeacht wat ze doen?Mensen zoals jij.
Ik heb het gevoel dat moslims in de VS over het algemeen beter geïntegreerd zijn. Het is al moeilijk om daar te kunnen wonen, helemaal als je moslim bent. Dus degene die wel binnenkomen zullen waarschijnlijk behoorlijk goed gecheckt zijn.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:56 schreef Charleville het volgende:
Dat denk ik ook. En men heeft vaak (als men redelijk nieuw is) toch echt gekozen voor de US. Naast dat het misschien de wat beter opgeleide moslims zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 05:30 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat moslims in de VS over het algemeen beter geïntegreerd zijn. Het is al moeilijk om daar te kunnen wonen, helemaal als je moslim bent. Dus degene die wel binnenkomen zullen waarschijnlijk behoorlijk goed gecheckt zijn.
Ik heb het gevoel, nou ja iets meer dan alleen een gevoel, dat de VS wat anders aankijkt tegen integratie als veel mensen hier. De eigenheid van subgroepen is daar groot en dat is gewoon ok.quote:Op vrijdag 11 december 2015 05:30 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat moslims in de VS over het algemeen beter geïntegreerd zijn. Het is al moeilijk om daar te kunnen wonen, helemaal als je moslim bent. Dus degene die wel binnenkomen zullen waarschijnlijk behoorlijk goed gecheckt zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |