abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158130892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Burgemeester Jeroen Staatsen heeft daar al over nagedacht en als het aan hem ligt is een glaasje prik ook wel voldoende. Maar he je krijgt er wel live muziek (lees: een beatles coverbandje uit Schubbekutteveen) voor terug dus dat maakt het het allemaal wel waard toch.

[..]

http://nos.nl/artikel/207(...)rnaval-geworden.html

Jeroen Staatsen

:')
  Moderator woensdag 9 december 2015 @ 16:36:23 #27
8781 crew  Frutsel
pi_158130899
Ach ja... binnen nu en 10 jaar zal het wel verboden zijn.

Dus ik geniet er nog van en koop wat extra's in voor de 30 jaar daarna
pi_158130916
Dit soort "onderzoeken" waarvan je al ruim van tevoren weet dat alleen bitches die ergens tegen zijn zullen stemmen :')
Conscience do cost.
pi_158131000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
TIJDENS de jaarwisseling heb ik geen probleem met vuurwerk.
De overlast begint in begin december en gaat door tot half januari met kutkinderen die denken dat het grappig is om knalvuurwerk naar anderen te gooien.
Daar heb ik ook echt de schurft in. Ik ben zelf erg bang voor vuurwerk dus van mij mag het afgeschaft worden. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die er een hoop plezier aan beleven dus die gun ik hun pretje wel. Maar als ik op de fiets ergens naar toe moet en ik zie een stel kinderen staan die aan het knallen zijn dan fiets ik een blokje om. En die K kinderen verpesten het voor een heleboel
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_158131040
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:41 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook echt de schurft in. Ik ben zelf erg bang voor vuurwerk dus van mij mag het afgeschaft worden. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die er een hoop plezier aan beleven dus die gun ik hun pretje wel. Maar als ik op de fiets ergens naar toe moet en ik zie een stel kinderen staan die aan het knallen zijn dan fiets ik een blokje om. En die K kinderen verpesten het voor een heleboel
Tja, ik begrijp het, is ook niet leuk, maar zo is het met alles wat verboden is dat is spannend om te doen, echt verbieden lukt nooit!
pi_158131427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam stelt dat de afgelopen twee jaarwisselingen in Nederland tot net zo veel ernstig oogletsel hebben geleid als de Irak-oorlog bij Amerikaanse militairen.
Zonder het aantal zegt dat natuurlijk niks.

pi_158131532
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
TIJDENS de jaarwisseling heb ik geen probleem met vuurwerk.
De overlast begint in begin december en gaat door tot half januari met kutkinderen die denken dat het grappig is om knalvuurwerk naar anderen te gooien.
Dit ja.
Helaas zul je dat altijd houden, wordt nauwelijks tegen op getreden politie is te druk met staken,en na 6uur is er natuurlijk minder capaciteit.
Daarom alles verbieden.

Net als het wapenverbod, neem Australie bv hadden ze gewoon wapens totdat een malloot een aantal random mensen had afgeknald. Nou daarna was het verbod er. Er zijn altijd mensen die het verpesten voor de rest.
pi_158131571
Misschien alleen op eigen terrein afsteken, dat zou een mooie tussen oplossing zijn.
Dan ga je maar op een weiland staan waar niemand er last van heeft!
pi_158131596
Klopt, er zijn genoeg mensen die wel fatsoenlijk met vuurwerk omgaan. En er zullen, ook als het verboden zou worden, altijd mensen zijn die het wel krijgen/kopen en misbruiken. Daar doe je helemaal niks aan, helaas.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 9 december 2015 @ 17:26:43 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158131855
En om het af te dwingen, zo'n vuurwerkverbod, zet de overheid semi-autonome drones neer van september tot februari die monitoren of iedereen zich er wel aan houdt en overtreders achtervolgt tot oom agent een aanhouding heeft verricht.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_158131894
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:26 schreef jogy het volgende:
En om het af te dwingen, zo'n vuurwerkverbod, zet de overheid semi-autonome drones neer van september tot februari die monitoren of iedereen zich er wel aan houdt en overtreders achtervolgt tot oom agent een aanhouding heeft verricht.
Gewoon die drones bekogelen met vuurwerk.
pi_158131898
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:26 schreef jogy het volgende:
Ik wilde bijna zeggen dat zo'n drone ook gewoon een Air to Ground missile kan afschieten naar de crimineel, maar ja, zo'n raket is ook weer vuurwerk...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 december 2015 @ 17:29:19 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158131903
Als ze nou eens zouden beginnen met de huidige regels fatsoenlijk te handhaven...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 9 december 2015 @ 17:29:28 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158131906
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Gewoon die drones bekogelen met vuurwerk.
Lawinepijl in z'n bakkes.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_158131916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:29 schreef Sjeen het volgende:
Als ze nou eens zouden beginnen met de huidige regels fatsoenlijk te handhaven...
Het probleem is natuurlijk dat die kutjochies echt geen vuurwerk af gaan steken als ze oom agent in de buurt zien.
  woensdag 9 december 2015 @ 17:33:26 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158131959
Het lukt ze ook niet om te handhaven wat er nu rondom vuurwerk verboden is: illegaal buitenlands spul, afsteken buiten de vensters of je rotje in een eend proppen. Gaat met een algemeen verbod natuurlijk helemaal niet lukken. Daar is ie weer: een verbod beeindigt de behoefte nu eenmaal niet.

Ik heb zelf nog nooit een euro aan vuurwerk uitgegeven trouwens, maar dit is weer typisch zoiets waarvoor een verbod niet wenselijk én niet functioneel is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158132026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Het lukt ze ook niet om te handhaven wat er nu rondom vuurwerk verboden is: illegaal buitenlands spul, afsteken buiten de vensters of je rotje in een eend proppen. Gaat met een algemeen verbod natuurlijk helemaal niet lukken. Daar is ie weer: een verbod beeindigt de behoefte nu eenmaal niet.

Ik heb zelf nog nooit een euro aan vuurwerk uitgegeven trouwens, maar dit is weer typisch zoiets waarvoor een verbod niet wenselijk én niet functioneel is.
Ik ben het zowaar met je eens, dit is gewoon niet uit te bannen. Je kan de verkoop hier wel verbieden, de diehards halen het dan gewoon vlak over de grens, of bestellen het. Dit is net zo kansloos als die mooie Amerikaanse uitspraak 'war on drugs'.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158132044
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:33 schreef Janneke141 het volgende:

Het probleem is dat het buitenlandse spul gewoon gemaakt mag worden, in Nederland is het illegaal in Italie niet.
Daarom deze
http://www.behoudvuurwerk.nl/stop-de-cobra/
pi_158132070
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dronken mensen met explosieven laten spelen is ook al zo'n goed idee. _O-
Vuurwerk is geen explosief.
pi_158132078
Wat een vreselijk karige opvolger van de zwarte Pieten discussie zeg.
pi_158132087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben het zowaar met je eens, dit is gewoon niet uit te bannen. Je kan de verkoop hier wel verbieden, de diehards halen het dan gewoon vlak over de grens, of bestellen het. Dit is net zo kansloos als die mooie Amerikaanse uitspraak 'war on drugs'.
Plus dat alle problemen niet de schuld zijn van het consumentenvuurwerk.

Deze situatie wordt door communisten gebruikt om tot een collectief vuurwerk te komen, betaald door de belastingbetaler. De volgende stap is eigen auto's verbieden :r
pi_158132100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:41 schreef Toefjes het volgende:
Als Quincy Gario nou eens met zo'n cobra gaat experimenteren. Twee vliegen in één klap. Pun intended.
pi_158132111
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Plus dat alle problemen niet de schuld zijn van het consumentenvuurwerk.

Deze situatie wordt door communisten gebruikt om tot een collectief vuurwerk te komen, betaald door de belastingbetaler. De volgende stap is eigen auto's verbieden :r
Voor conspiracies moet je in BNW zijn.
pi_158132112
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:41 schreef Toefjes het volgende:
Was die discussie niet cheesy genoeg dan? Ik dacht dat elke discusie na ZP niet minder zou kunnen zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158132126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Voor conspiracies moet je in BNW zijn.
Het is een conspiracy, GroenLinks heeft het steeds over een collectief vuurwerk. Dat heet communisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')