abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158144643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Wederom wat "gematigde" rebellen:

http://www.almasdarnews.c(...)amic-state-in-syria/

Het niet willen meedoen met de onderhandelingen tenzij Syrië een Islamitische staat wordt, Russische troepen weggaan (dus ook Tartous) en er met de regering niet onderhandeld wordt. Niet alleen is het nu duidelijk dat het extremisten zijn, ook is het duidelijk dat het aan hen ligt dat de oorlog nog steeds door woekert. Assad heeft meerdere malen aangegeven open te staan voor diplomatieke oplossingen en al verkiezingen gehouden, het werd alleen niet zo leuk bevonden dat hij deze won.
Ze dragen wel wat briljante oplossingen aan:

-The Syrian Arab Army (SAA) should be disbanded, along with their paramilitary units
-Fighting ISIS is secondary
-A secular Syria will only empower ISIS.
-O-

En dit allemaal georganiseerd in Saudi Arabië.
pi_158144651
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 07:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Juist ja. Waar haal je vandaan dat ik Iran steun? Ik vind het een kut regime.
Dus zou je ook tegen interventie moeten zijn van de iraanse jihadisten
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_158144658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:17 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Ze dragen wel wat briljante oplossingen aan:

-The Syrian Arab Army (SAA) should be disbanded, along with their paramilitary units
-Fighting ISIS is secondary
-A secular Syria will only empower ISIS.
-O-

En dit allemaal georganiseerd in Saudi Arabië.
En dat steunt het westen maar al te graag.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_158144679
Almasdarnews = propagandakanaal. Alles met een korreltje zout nemen dus.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_158144687
Vuurvlieg: Dit is een statement van Harakat Ahrar Al-Sham, door hen opgesteld.

Als je bewijs hebt van een fabricatie, aub kom daarmee voordat je weer terroristen gaat verdedigen.
pi_158144753
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 07:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ware het niet dat hypocrisie hem op het lijf is geschreven. Kankeren op het vermeende sektarisme van Hezbollah, maar mondje dicht over het sektarisme van Al Nusra en de FSA. Kankeren over burgerslachtoffers door de SAA en random bombardementen van de terroristen een "foutje" noemen. Toejuichen dat vrouwen in kooien worden gezet omdat ze tot de Alawieten behoren, dus dan zijn ze oorlogsmisdadiger. Nee, hiertegen valt geeneens meer een repliek te verzinnen.
Eens. Misschien is het onwetendheid, ongeloof of het blindelings kiezen voor de underdog zoals ook veel te zien is bij Palestijnknuffelaars.
Ik vind de Iraanse, Russische en Hezbollah interventie prima, als ze na de schoonveegoperatie maar weer opzouten.
Racist
pi_158145251

[ Bericht 100% gewijzigd door Houtenbeen op 10-12-2015 09:33:26 (ging over irak) ]
  donderdag 10 december 2015 @ 10:12:22 #233
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_158145705
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dus zou je ook tegen interventie moeten zijn van de iraanse jihadisten
Dat je niet een bepaald regime steunt in haar binnenlandse en delen van buitenlandse politiek betekent niet dat je dat regime niet kan steunen in andere facetten van haar politiek. Iran is in Syrië gewoon goed bezig.
  donderdag 10 december 2015 @ 10:14:12 #234
396550 Richestorags
pi_158145739
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:23 schreef firefly3 het volgende:
Almasdarnews = propagandakanaal. Alles met een korreltje zout nemen dus.
Deze statements zijn ook vanuit henzelf op Twitter te vinden, leuk geprobeerd het gelijk weer af te doen als propaganda. Zie je niet in dat door dit soort partijen de oorlog maar blijft voorduren? Dat zij hiermee bloed aan hun handen hebben? En geef eens je mening zonder over propaganda of Assad te praten, praat eens specifiek over de verwerpelijke standpunten van DEZE partij.
  donderdag 10 december 2015 @ 10:16:16 #235
396550 Richestorags
pi_158145761
Maheen is overigens heroverd door IS, slecht nieuws. Volgens berichten waren de aan de SAA gelieerde fracties te ver teruggetrokken met het bemannen van checkpoints e.d. in plaats van het offensief voort te zetten en heeft IS ze met een grootschalig offensief teruggedrongen.
  donderdag 10 december 2015 @ 10:25:19 #236
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_158145896
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:16 schreef Richestorags het volgende:
en heeft IS ze met een grootschalig offensief teruggedrongen.
Ik vraag me echt af wat nou eigenlijk grootschalig is....we gebruiken dat woord zo snel. Zijn het 100 strijders die dan aanvallen op een strookje van 1km breedte? of 100km en 5000 strijders? Waar heb je het over?
  donderdag 10 december 2015 @ 10:32:49 #237
396550 Richestorags
pi_158145997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:25 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat nou eigenlijk grootschalig is....we gebruiken dat woord zo snel. Zijn het 100 strijders die dan aanvallen op een strookje van 1km breedte? of 100km en 5000 strijders? Waar heb je het over?
quote:
ISIS began their assault at the Quraytayn-Maheen checkpoint, where they confronted a large contingent from the National Defense Forces (NDF) of Sadad; this firefight resulted in the terrorist group taking control of the checkpoint and the corresponding hill that overlooks the ancient Syriac Christian city of Quraytayn.

Following the capture of the Quraytayn-Maheen checkpoint, the ISIS forces would seize two more hilltops along the Maheen-Quraytayn Road after a fierce battle with the National Defense Forces and the Syrian Social Nationalist Party.

As a result of these gains, ISIS was able to reenter Maheen and retake the town after a violent battle with the Syrian Social Nationalist Party and the National Defense Forces.
Dit impliceert dat er echt wel honderden strijders bij betrokken zijn geweest. Aantallen zijn altijd lastig natuurlijk, maar mijn vermoeden is dat er bij een operatie als deze wel een paar honderd man betrokken zijn.
  donderdag 10 december 2015 @ 10:35:45 #238
396550 Richestorags
pi_158146047
Niet geheel onbelangrijk overigens ook de ontwikkelingen in Daraa:

Serif_Imamagic0 twitterde op donderdag 10-12-2015 om 07:37:35 After recent advances #Regimes on the verge of capturing Al-Jamrak old-border crossing in southern #Daraa city #FSA https://t.co/wNEwyRkSlA reageer retweet
Dit is toch echt wel significant voor het verloop van de strijd in Daraa omdat de rebellen hiermee een aanvoerroute voor strijders en wapens verliezen en de stad ook dreigen te verliezen. Dit alles is het gevolg van de bijna compleet opgedroogde steun aan de rebellen in Zuid-Syrië omdat ze geen resultaten boekten en wellicht andere geopolitieke redenen.
  donderdag 10 december 2015 @ 11:07:03 #239
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_158146615
het is al weer een tijd gelden dat ik een van deze topic door had gespit, maar jezus. Ik snap er echt geen kut meer van ;-)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 10 december 2015 @ 11:45:14 #240
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_158147287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:16 schreef Richestorags het volgende:
Maheen is overigens heroverd door IS, slecht nieuws. Volgens berichten waren de aan de SAA gelieerde fracties te ver teruggetrokken met het bemannen van checkpoints e.d. in plaats van het offensief voort te zetten en heeft IS ze met een grootschalig offensief teruggedrongen.
Heb je een bron? Lees bij Sidorenko alleen dat ze wat heuvels nabij Maheen hebben veroverd.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_158147451
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:35 schreef Richestorags het volgende:
Niet geheel onbelangrijk overigens ook de ontwikkelingen in Daraa:

Serif_Imamagic0 twitterde op donderdag 10-12-2015 om 07:37:35 After recent advances #Regimes on the verge of capturing Al-Jamrak old-border crossing in southern #Daraa city #FSA https://t.co/wNEwyRkSlA reageer retweet
Dit is toch echt wel significant voor het verloop van de strijd
Volgens mij zijn alle (mogelijk toekomstige) overwinningen van het Assadregime significant en doorslaggevend, toch? Alsof de rebellen niet gewoon over de grens met Jordanie aanvoerroutes hebben.

Laat trouwens even weten wanneer ze het daadwerkelijk hebben ingenomen.
pi_158147593
Dit kan grote implicaties hebben voor het conflict in Syrië:

quote:
Revolution in Russia 'inevitable' says Kremlin critic Khodorkovsky
op Kremlin critic and former Yukos oil chief Mikhail Khodorkovsky on Wednesday said a "revolution" was inevitable in Russia and could happen as soon as 2018.

Speaking via videolink from London, Khodorkovsky delivered a damning summary of President Vladimir Putin's rule and announced the intention to prosecute his regime.

"Revolution in Russia is inevitable. The remnants of its reserves and the threat of repressions are only putting off its eventual arrival," he said.
"The question is how can we make this revolution at least relatively peaceful."

Russia has "enough reserves to last until 2017," he said, predicting that when they run out this could trigger economic and political collapse.
"If (Western) sanctions are not lifted by then, there could be problems already in 2018."

The former oil tycoon spent a decade in prison in Russia on tax evasion, fraud and embezzlement charges before being suddenly pardoned by Putin on humanitarian grounds in 2013. He flew out of the country to be with his sick mother and currently resides in London.

Investigators this week summoned Khodorkovsky for questioning as part of a fresh probe into a 1998 murder case and announced that he will be charged on Friday.

Khodorkovsky said the new probe into the murder of a Siberian mayor, for which his former Yukos security chief is already serving a life term, was ordered personally by Putin.

"I know very well that such (an) order was given," he said.

He claimed the recent summons is aimed at distracting the public from Putin's circle's own criminal ties, which opposition activists, independent media and Khodorkovsky's Open Russia group have alleged in recent reports.

"Putin and his circle must answer before society for what they have done in an independent court. I see this as my task," he said.
Putin and his circle have orchestrated a "full-scale overthrow of constitutional rule" in order to keep power, Khodorkovsky said.

Mismanagement and pervasive corruption are depleting the country's economic reserves, he said.

He said he could see early signs of social protests in the country spurred by "the pathological greed of Putin's circle."

Though Khodorkovsky in 2013 told Putin he would not engage in politics, he said Wednesday that he felt he was not bound by this after his mother's death last year.

"I am not interested in politics," he said. But "as a Russian citizen I cannot idly watch what is happening."

Khodorkovsky said Russians should "sabotage" what he called "illegitimate" laws and dismissed Putin's sky-high approval ratings.

"Residents of many countries suffered this type of love, just like hostages taken by terrorists," he said.
Als Rusland uit het beeld is dan is het Syrië probleem ook gelijk opgelost.
  donderdag 10 december 2015 @ 12:15:57 #243
396550 Richestorags
pi_158147744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:57 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle (mogelijk toekomstige) overwinningen van het Assadregime significant en doorslaggevend, toch? Alsof de rebellen niet gewoon over de grens met Jordanie aanvoerroutes hebben.

Laat trouwens even weten wanneer ze het daadwerkelijk hebben ingenomen.
Denk je werkelijk dat het logistiek gezien allemaal zo simpel ligt? Snap je de implicatie van het kwijtraken van een grensovergang?
Ik wil het je wel uitleggen. Alle bestaande logistieke aanvoerroutes zijn afgesloten als een grensovergang wordt ingenomen. Dit dwingt de vijand andere routes te nemen, die soms in het vuurbereik van hun vijand liggen. Daarnaast worden de routes steeds voorspelbaarder (want geconcentreerder) en dus vatbaarder voor luchtbombardementen. Waarop lopen veelal expedities mis? Problemen met de continue aanvoer.

Daarnaast is het in handen hebben van een stad ter grootte van Daraa van belang voor beide partijen, gezien je dan autoriteit kunt claimen over een grote groep mensen. Met andere woorden, het legitimiseert je machtsbasis internationaal gezien. Sinds je hier bent heb ik je alleen maar posts zien maken die niet doen vermoeden dat je echt ingelezen bent over het conflict en militaire en geopolitieke implicaties van bepaalde zaken. Werk daaraan is mijn advies.
pi_158148049
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:25 schreef Koskesh het volgende:
Vuurvlieg: Dit is een statement van Harakat Ahrar Al-Sham, door hen opgesteld.

Als je bewijs hebt van een fabricatie, aub kom daarmee voordat je weer terroristen gaat verdedigen.
Ik heb geen idee of die statement ook waar is. Ik merk gewoon veel propaganda op die site.
pi_158148084
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat je niet een bepaald regime steunt in haar binnenlandse en delen van buitenlandse politiek betekent niet dat je dat regime niet kan steunen in andere facetten van haar politiek. Iran is in Syrië gewoon goed bezig.
Jihadisten en mensen die zonder verblijfsvergunning moeten vechten voor een dictator vind ik een slechte zaak. Genoeg niet-dictators en niet-jihadisten die het beter doen en assad mogen vervangen.
pi_158148194
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:07 schreef Atak het volgende:
Dit kan grote implicaties hebben voor het conflict in Syrië:

[..]

Als Rusland uit het beeld is dan is het Syrië probleem ook gelijk opgelost.
Slecht nieuws voor de dictatorliefhebbers. Te triest voor woorden dat zo'n crimineel het land bestuurd.
pi_158148539
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat het logistiek gezien allemaal zo simpel ligt? Snap je de implicatie van het kwijtraken van een grensovergang?
Ik wil het je wel uitleggen. Alle bestaande logistieke aanvoerroutes zijn afgesloten als een grensovergang wordt ingenomen. Dit dwingt de vijand andere routes te nemen, die soms in het vuurbereik van hun vijand liggen. Daarnaast worden de routes steeds voorspelbaarder (want geconcentreerder) en dus vatbaarder voor luchtbombardementen. Waarop lopen veelal expedities mis? Problemen met de continue aanvoer.
Wacht even, gebruiken de rebellengroepen in het zuiden nu deze grensovergang als toevoerroute? Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk (gezien Daraa zo dicht bij ligt. De brede grens met Jordanie, in het zuiden voor grote delen in handen van de rebellen, kan makkelijker als aan- en afvoerroute worden gebruikt. Jordanie moet toch al weinig hebben van Assad. En bombarderen? Tja, het bombarderen van één enkele grensovergang is een stuk makkelijk dan een heel grensgebied.

quote:
Daarnaast is het in handen hebben van een stad ter grootte van Daraa van belang voor beide partijen, gezien je dan autoriteit kunt claimen over een grote groep mensen. Met andere woorden, het legitimiseert je machtsbasis internationaal gezien.
In de eerste plaats, delen van Daraa zijn nog steeds in handen van de rebellen: http://umap.openstreetmap(...)4#14/32.6205/36.1272. In de tweede plaats, autoriteit is niet hetzelfde als legitimiteit (legitimiteit is juist de (morele of juridische) basis voor autoriteit. Wie daadwerkelijk de macht in handen heeft in een gebied is niet direct van invloed op of ze die macht ook moeten of mogen hebben.

quote:
Sinds je hier bent heb ik je alleen maar posts zien maken die niet doen vermoeden dat je echt ingelezen bent over het conflict en militaire en geopolitieke implicaties van bepaalde zaken. Werk daaraan is mijn advies.
Lekker, die ad hominem. Vooral ervan uitgaan dat je meer weet dan iemand met een andere mening! Classy hoor (y)

PS. Zijn er al rapporten over die Russische tanks en heli's die zijn ingezet? Of zijn het gewoon fotoshoots van nieuw materieel dat bij de frontlinie vandaan blijft?

[ Bericht 1% gewijzigd door Oekelpeer op 10-12-2015 14:50:56 ]
  donderdag 10 december 2015 @ 13:36:40 #248
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_158149363
Richestorags:

#ISIS took control of two hills (sagheer & Kabir) around Mahen but didn't take the city despite (wrong) reports. City is still in #SAA hands
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_158149696
wat wordt hier besproken?

iraakse assadist die handen is gevallen van rebellen zuid-aleppo

NorthernStork twitterde op donderdag 10-12-2015 om 13:14:19 Iraqi IRGC mercenary trying to talk his way out after captured by rebels south #Aleppo.https://t.co/hUkwpPfihT reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_158150698
sayed_ridha twitterde op donderdag 10-12-2015 om 13:56:39 Turkish militant Khalil Aydin Sari who led a Turkmen militia was killed by #SAA in Jabal Turkmen #Latakia https://t.co/Jv0dADAG6P reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')