Dat kan natuurlijk maar meestal laat je iemand even alleen als die moet plassen, misschien wilde ze buiten iemand ontmoeten of weet ik wat. Dat hoeft een vriendin niet allemaal te weten.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar je bent wel in een stad om 02:00. Je hoeft er niet naast te gaan zitten trouwens.
Het maakt ook niet zoveel uit.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk maar meestal laat je iemand even alleen als die moet plassen, misschien wilde ze buiten iemand ontmoeten of weet ik wat. Dat hoeft een vriendin niet allemaal te weten.
Dat staat er volgens mij niet.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:38 schreef Obvious5555 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ad-te-veel-gedronken
Nieuwe info. Dascha heeft voor en tijdens bezoek club gedronken, hoeveelheid aangetroffen waarmee je niet mag autorijden en drugs in lichaam zijn 'normale, niet-exotische'.
Je zou het kunnen eten en niet weten dat het in bijv. de cake zit.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:44 schreef -Spring het volgende:
'Normale, niet-exotische drugs'? Waar denk je dan aan? Aan cannabis? En kun je daar onvrijwillig mee gedrogeerd worden?
Volgens Peter R hebben haar vrienden dat verklaard. Of vat jij 'van tevoren' anders op?quote:Op woensdag 9 december 2015 10:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat ze VOOR die club al gedronken moet hebben.
Die club kan dus de deuren sluiten waarschijnlijk.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:41 schreef Jaroon het volgende:
"Er is dus sowieso die avond iets misgegaan, zegt Van de Goot: "Er heeft een meisje van 16 dronken in een café gestaan. Dat mag sowieso niet."
Dat klopt. Het is dus de vraag hoe zichtbaar het was. Bij sommige mensen, die je niet goed kent, is het soms moeilijk in te schatten.
cannabis, speed, XTC en coke zijn allemaal redelijk normale en vrij makkelijk te krijgen drugs, ook drugs die onder veel jongeren worden gebruikt. coke wat minder omdat het erg duur is maar met name speed en XTC kost geen drol en is ook makkelijk te krjgen.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:44 schreef -Spring het volgende:
'Normale, niet-exotische drugs'? Waar denk je dan aan? Aan cannabis? En kun je daar onvrijwillig mee gedrogeerd worden?
Huh, je bent zelf toch een meisje? Ik ken geen enkel meisje (van 16) waarbij 'ik ga plassen' niet betekent 'ga even met me mee'.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk maar meestal laat je iemand even alleen als die moet plassen, misschien wilde ze buiten iemand ontmoeten of weet ik wat. Dat hoeft een vriendin niet allemaal te weten.
Ik denk dat ze zich beroerd voelde maar zich niet wilde laten kennen.
Ze waren met zn 3en uit toch? Je laat er minder snel een alleen achter op de dansvloer, dus dat ze alleen ging plassen is niet zo heel gek.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Huh, je bent zelf toch een meisje? Ik ken geen enkel meisje (van 16) waarbij 'ik ga plassen' niet betekent 'ga even met me mee'.
Of je gaat met z'n drieën. Maar ja, zou kunnen iddquote:Op woensdag 9 december 2015 11:12 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Ze waren met zn 3en uit toch? Je laat er minder snel een alleen achter op de dansvloer, dus dat ze alleen ging plassen is niet zo heel gek.
Zal wel meevallenquote:Op woensdag 9 december 2015 10:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die club kan dus de deuren sluiten waarschijnlijk.
Nee. Of er moet veel meer aan het licht komen. Men zal, indien nodig, wel beter gaan letten op zo'n club. Men (politie en gemeente) weten ook wel dat het handhaven moeilijk kan zijn voor zo'n eigenaar en het vaak ook weinig oplevert.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die club kan dus de deuren sluiten waarschijnlijk.
Ik weet niets van 3 mensen? Maar dan nog ga je eerder voor de veiligheid met iemand mee naar buiten dan dat je er binnen moet zijn voor die ander.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:12 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Ze waren met zn 3en uit toch? Je laat er minder snel een alleen achter op de dansvloer, dus dat ze alleen ging plassen is niet zo heel gek.
Hoeveel mensen denk jij dat er in de nacht op de been zijn in zo een wijk???? Als ik om 2 uur bij mij ga wandelen kom ik ook niemand tegen...quote:Op woensdag 9 december 2015 11:18 schreef Nia het volgende:
Oproep om camerabeelden heeft niets opgeleverd: http://www.telegraaf.nl/b(...)eelden_Dascha__.html
Als Dascha inderdaad door al die straten is gelopen, dan moet dat toch door iemand opgemerkt zijn? Er rijden auto's rond midden in de nacht. En fietsers en wandelaars niet te vergeten. Een jong meisje alleen lopend zonder jas, midden in een koude novembernacht valt op.
Nee. Dat hoeft helemaal niet op te vallen.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:18 schreef Nia het volgende:
Oproep om camerabeelden heeft niets opgeleverd: http://www.telegraaf.nl/b(...)eelden_Dascha__.html
Als Dascha inderdaad door al die straten is gelopen, dan moet dat toch door iemand opgemerkt zijn? Er rijden auto's rond midden in de nacht. En fietsers en wandelaars niet te vergeten. Een jong meisje alleen lopend zonder jas, midden in een koude novembernacht valt op.
Nee, wel op Zeshoven, Utrechtseweg, het gros van haar route was nou eenmaal niet door kansenwijken, hoe graag je ook de nadruk op de rotzooi op de Neuweg wilt leggen.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Villa's op de Neuweg?
Crisisopvang en dak en thuislozen, en nog een instellingen met oa verslaafen.
Hangt af van de hoeveelheid drank en drugs......quote:Op woensdag 9 december 2015 11:20 schreef warp995 het volgende:
Zal ze in die 3,5 uur die ze gelopen heeft niet behoorlijk ontnuchterd zijn?
Nee, ze was met 3 vriendinnen uit, dan ben je volgens mij met z'n 4en.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:12 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als ze qua tijd zo in de war was dat ze dacht dat ze nog wel over het spoor naar huis kon lopen.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:36 schreef Ericr het volgende:
3,5 uur is eigenlijk niks als je totaal van de kaart bent. Haar tijdsbesef zal totaal verstoord zijn geweest en zelfs als ze een beetje is bij gekomen tijdens haar dwaaltocht zijn de effecten van vermoeidheid en onderkoeling voelbaar.
Staat idd in de tekst van vader, met 3 vriendinnen. Dan was het wel aardig geweest als een even meegelopen was.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze was met 3 vriendinnen uit, dan ben je volgens mij met z'n 4en.
Als er alcohol geschonken is aan een 16 jarig meisje dat heeft bijgedragen aan een dodelijke afloop? Als kroegeigenaar zou ik in elk geval een goede advocaat in de arm nemen, want van de portier tot de barman aan toe is er blijkbaar hopeloos gefaald.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Of er moet veel meer aan het licht komen. Men zal, indien nodig, wel beter gaan letten op zo'n club. Men (politie en gemeente) weten ook wel dat het handhaven moeilijk kan zijn voor zo'n eigenaar en het vaak ook weinig oplevert.
Volgens mij is die "ruzie" weer typisch zo'n voorbeeld van een suggestie uit dit topic ("stel dat ze ruzie hadden"), wat door herhaling een "feit" is geworden.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Staat idd in de tekst van vader, met 3 vriendinnen. Dan was het wel aardig geweest als een even meegelopen was.
Maar we weten nog niet of er iets klopt van die bewering dat er 'ruzie' was onder de dames. Daardoor misschien geen zin mee te lopen.
Eens. Hoe goedbedoeld zijn hulp wellicht ook, hij heeft wel belangen. Valt me op dat De Vries steeds afzwakt en er nuchterder in lijkt te staan.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:36 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, de toonzetting van vd Goot is vrij duidelijk, iemand moet hier de schuld van krijgen, en omdat ze in het café gedronken heeft en dronken aanwezig was, moet de kroegbaas hangen.
Peter R de vries heeft (uit mijn hoofd in rtl boulevard de nieuwsrubriek) verklaard dat dat onderzocht werd.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is die "ruzie" weer typisch zo'n voorbeeld van een suggestie uit dit topic ("stel dat ze ruzie hadden"), wat door herhaling een "feit" is geworden.
Er hoeft haar helemaal geen alcohol geschonken te zijn..... ze kan het gekregen hebben van iemand die het legaal kocht, ze kan zelf een heupflesje drank bij zich hebben gehad en haar frisdrank zelf gemixt hebben.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als er alcohol geschonken is aan een 16 jarig meisje dat heeft bijgedragen aan een dodelijke afloop? Als kroegeigenaar zou ik in elk geval een goede advocaat in de arm nemen, want van de portier tot de barman aan toe is er blijkbaar hopeloos gefaald.
quote:Op woensdag 9 december 2015 11:20 schreef warp995 het volgende:
Waar blijkt dat uit?quote:Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als er alcohol geschonken is aan een 16 jarig meisje dat heeft bijgedragen aan een dodelijke afloop? Als kroegeigenaar zou ik in elk geval een goede advocaat in de arm nemen, want van de portier tot de barman aan toe is er blijkbaar hopeloos gefaald.
Nee, ze had om 6 uur 's ochtends een aanzienlijke hoeveelheid alcohol in haar bloed. Ze heeft 4 uur eerder de kroeg verlaten, dus toen was die hoeveelheid nog veel groter.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:20 schreef warp995 het volgende:
Dan moet er hard bewijs zijn dat dat is gebeurd en de kroeg dus heeft verzuimd op leeftijd te controleren. Is dat bewijs er niet, dan zal de kroeg aangeven dat ze alcohol elders genuttigd moet hebben (voor het bezoek of juist nog in die paar uur daarna).quote:Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was een 16+ feest dus aanwezigheid van minderjarigen was al bekend.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:45 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dan moet er hard bewijs zijn dat dat is gebeurd en de kroeg dus heeft verzuimd op leeftijd te controleren. Is dat bewijs er niet, dan zal de kroeg aangeven dat ze alcohol elders genuttigd moet hebben (voor het bezoek of juist nog in die paar uur daarna).
Dat er enkel een minderjarige bezoeker aanwezig was in de kroeg zegt niet zo veel en is niet strafbaar. Er moet daadwerkelijk alcohol zijn verkocht aan haar.
Het was een 16+ feest....dus dat was zeker normaal dat laatste.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:45 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dan moet er hard bewijs zijn dat dat is gebeurd en de kroeg dus heeft verzuimd op leeftijd te controleren. Is dat bewijs er niet, dan zal de kroeg aangeven dat ze alcohol elders genuttigd moet hebben (voor het bezoek of juist nog in die paar uur daarna).
Dat er enkel een minderjarige bezoeker aanwezig was in de kroeg zegt niet zo veel en is niet strafbaar. Er moet daadwerkelijk alcohol zijn verkocht aan haar.
En dan kan men nu een heksenjacht beginnen op het waar en wie.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was een 16+ feest dus aanwezigheid van minderjarigen was al bekend.
Daarbij hebben vriendinnen ook verklaard dat er vantevoren gedronken is.... dus kennelijk hadden de dames beschikking over alcohol.
Als ze niet zichtbaar dronken was, en er is in die tent geen alcohol aan haar geschonken is er natuurlijk niks aan de handquote:
Weten we niet. Ze kan ook 10 minuten voor dr dood nog uit een heupflesje hebben gelurkt. We heben geen idee.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, ze had om 6 uur 's ochtends een aanzienlijke hoeveelheid alcohol in haar bloed. Ze heeft 4 uur eerder de kroeg verlaten, dus toen was die hoeveelheid nog veel groter.
Je kan stiekem drinken. Daarnaast hoeven mensen die jou niet kennen niet direct te zien dat iemand dronken is. Een een paar honderd man exact in de gaten houden is ook niet het makkelijkste. Dus als iemand dan niet opvalt......quote:Op woensdag 9 december 2015 11:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze niet zichtbaar dronken was, en er is in die tent geen alcohol aan haar geschonken is er natuurlijk niks aan de handNeem aan dat sowieso alle bewakingsbeelden en ooggetuigen een goed beeld zullen kunnen schetsen.
Dat is vooralsnog ook maar een aanname.... wie weet wat ze onderweg nog (puur) naar binnen getikt heeft.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, ze had om 6 uur 's ochtends een aanzienlijke hoeveelheid alcohol in haar bloed. Ze heeft 4 uur eerder de kroeg verlaten, dus toen was die hoeveelheid nog veel groter.
Ja, en aan het eind van het verhaal blijkt dat de drankkast thuis (of bij een broer of zus thuis) gewoon geplunderd is....quote:Op woensdag 9 december 2015 11:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En dan kan men nu een heksenjacht beginnen op het waar en wie.
Het is zeker het vermelden waard, zeker gezien het kaliber opvang in die straat.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, wel op Zeshoven, Utrechtseweg, het gros van haar route was nou eenmaal niet door kansenwijken, hoe graag je ook de nadruk op de rotzooi op de Neuweg wilt leggen.
Precies. En dan begint de vraag "is men schuldig?" "had men dat daar dan niet moeten merken?"quote:Op woensdag 9 december 2015 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en aan het eind van het verhaal blijkt dat de drankkast thuis (of bij een broer of zus thuis) gewoon geplunderd is....
Vind het nogal een grove aanname, neem aan dat ze dat na een week wel weten, wat die meiden vooraf gedaan hebben.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Precies. En dan begint de vraag "is men schuldig?" "had men dat daar dan niet moeten merken?"
Als je je publiek niet in de gaten kunt houden is het organiseren van feesten niet bepaald je roeping.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je kan stiekem drinken. Daarnaast hoeven mensen die jou niet kennen niet direct te zien dat iemand dronken is. Een een paar honderd man exact in de gaten houden is ook niet het makkelijkste. Dus als iemand dan niet opvalt......
Mwah, als hier de inhoud van een Flugelflesje uit de Bacardi 151 (75,5%), Jenever (35%) of Amaretto (28%) verdwijnt niet....quote:Op woensdag 9 december 2015 11:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Precies. En dan begint de vraag "is men schuldig?" "had men dat daar dan niet moeten merken?"
Ja, want als meisjes gaan plassen dan moet je iemand met ze mee laten lopen om zeker te weten dat ze geen pilletje nemen of iets in hun cola doen?quote:Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je je publiek niet in de gaten kunt houden is het organiseren van feesten niet bepaald je roeping.
Ik heb die bron niet gezien van dat vooraf indrinken.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was een 16+ feest dus aanwezigheid van minderjarigen was al bekend.
Daarbij hebben vriendinnen ook verklaard dat er vantevoren gedronken is.... dus kennelijk hadden de dames beschikking over alcohol.
Moet je thuis wel zo'n drankvoorraad hebben staan, is dus een aanname.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als hier de inhoud van een Flugelflesje uit de Bacardi 151 (75,5%), Jenever (35%) of Amaretto (28%) verdwijnt niet....
Als dat wekelijks gebeurt terwijl er verder thuis amper uit gedronken wordt gaat het idd wel opvallen, maar ik denk dat een 16-jarige behoorlijk van de kaart kan zijn van de inhoud van een Flugelflesje zeer sterke drank.
Ik zie het zo gebeuren......quote:Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vind het nogal een grove aanname, neem aan dat ze dat na een week wel weten, wat die meiden vooraf gedaan hebben.
Die meiden stellen dat ze vantevoren al gedronken had.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vind het nogal een grove aanname, neem aan dat ze dat na een week wel weten, wat die meiden vooraf gedaan hebben.
Bronquote:Patholoog: Dascha (16) had te veel gedronken
De 16-jarige Dascha Graafsma heeft vier uur voordat ze onder een trein terechtkwam dronken in een discotheek gestaan. Dat zegt forensisch patholoog Frank van de Goot tegen RTL Nieuws.
Het meisje werd voor het laatst gezien bij club Let’s Get Down in Hilversum. De politie gaat ervan uit dat het meisje zelfmoord heeft gepleegd. De ouders van het meisje geloven dat niet. Van de Goot heeft op verzoek van de familie het lichaam van het meisje onderzocht. Ook volgens hem gaat het niet om een normale zelfdoding.
'Echt te veel'
"De bloedwaarden liegen er niet om", zegt Van de Goot tegen RTL Nieuws. Vorige week maakte hij al bekend dat er sporen van drank en drugs in het lichaam van het tienermeisje waren gevonden. Van de Goot wilde toen niet zeggen om hoeveel alcohol het ging, nu zegt hij er dit over: "Het is echt te veel, je zou er absoluut niet mee mogen autorijden."
Vriendinnen van Dascha zeggen dat ze van tevoren en in de club heeft gedronken, vertelt Peter R. de Vries. Of de alcohol in de horecagelegenheid is geschonken, of dat de drank bijvoorbeeld stiekem mee naar binnen is genomen, is niet duidelijk, zegt De Vries, die optreedt als woordvoerder van de familie. "Alles wijst op dit moment op een vrijwillige inname. Dat sluit echter niet uit dat er iets anders is gebeurd, maar daar is op dit moment geen bewijs voor."
'Geen kwalificatie'
Het is op dit moment niet te zeggen welke invloed de drank precies heeft gehad, benadrukt De Vries: "Je kunt er geen kwalificatie aan geven, je kunt niet zomaar zeggen dat je stomdronken bent als je meer hebt gedronken dan is toegestaan."
Welke drugs Dascha heeft gebruikt, willen De Vries en Van de Goot niet zeggen. Het gaat volgens Van de Goot om 'normale, niet-exotische' drugs. Op welk tijdstip de drank en drugs in haar lichaam terecht zijn gekomen, is op basis van de bloedwaarden niet te zeggen, legt de forensisch patholoog uit: "Het zou kunnen dat de drugs 's middags al genomen zijn. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat ze heel veel heeft gedronken nadat ze uit het café was vertrokken."
'Omstanders zagen haar'
Het is onduidelijk of de 16-jarige scholiere uit Hollandsche Rading door iemand is gedrogeerd of dat ze zelf drugs of alcohol heeft gebruikt. Volgens Van de Goot staat wel vast dat ze al in het café dronken was: "Omstanders hebben dat gezien."
Er is dus sowieso die avond iets misgegaan, zegt Van de Goot: "Er heeft een meisje van 16 dronken in een café gestaan. Dat mag sowieso niet."
Reactie eigenaar
De eigenaar van het café zegt in het AD dat hij pas over het meisje hoorde toen een vriendin van haar kwam vertellen dat ze zoek was. Er is die avond volgens hem niemand 'out' gegaan van drank of drugs. Hij zegt verder dat hij niets te verbergen heeft en meewerkt aan het politieonderzoek.
Dascha was vrijdag 27 november met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 02:00 uur zaterdagochtend zei ze dat ze even ging plassen, maar ze kwam niet meer terug. Om 05:45 uur werd ze aangereden door een trein bij het vlakbij gelegen station Hilversum Sportpark.
http://www.rtlz.nl/nieuws(...)ad-te-veel-gedronkenquote:Op woensdag 9 december 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb die bron niet gezien van dat vooraf indrinken.
Volgens mij is dat ook van horen zeggen...
Nou, op het moment dat je een 16+ feest organiseert tot diep in de nacht begeef je je al op glad ijs in combinatie met de alcoholwet. Dat is al kwalijk genoeg.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want als meisjes gaan plassen dan moet je iemand met ze mee laten lopen om zeker te weten dat ze geen pilletje nemen of iets in hun cola doen?
Misschien moet je gewoon eens uitgaan in een grote zaak en zelf eens kijken hoe moeilijk dat is. Zeker in toiletten heb je geen idee wat daar gebeurt.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je je publiek niet in de gaten kunt houden is het organiseren van feesten niet bepaald je roeping.
Hier ook niet. Maar er zullen mensen op zoek gaan naar die vraag hoe dat kan. Voor mij stopt het zoeken bij het vrijwillig alcohol gedronken hebben tevoren.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als hier de inhoud van een Flugelflesje uit de Bacardi 151 (75,5%), Jenever (35%) of Amaretto (28%) verdwijnt niet....
Als dat wekelijks gebeurt terwijl er verder thuis amper uit gedronken wordt gaat het idd wel opvallen, maar ik denk dat een 16-jarige behoorlijk van de kaart kan zijn van de inhoud van een Flugelflesje zeer sterke drank.
Of men zat je gewoon boven op een slaapkamer in te drinken van een eigen fles.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet je thuis wel zo'n drankvoorraad hebben staan, is dus een aanname.
Nou, wat een enorme drankvoorraad.... behalve de genoemde dranken staat hier ook nog Tia Maria, en vast ook nog wel wat whisky trouwens, en nog wat flessen wijn, maar dat zal niet zo interessant zijn voor dames die vooral dronken willen worden.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet je thuis wel zo'n drankvoorraad hebben staan, is dus een aanname.
Blijkbaar geheel legaal.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, op het moment dat je een 16+ feest organiseert tot diep in de nacht begeef je je al op glad ijs in combinatie met de alcoholwet. Dat is al kwalijk genoeg.
Ik heb m al voor je gequote, compleet met bronvermelding en die zin even in bold benadrukt.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb die bron niet gezien van dat vooraf indrinken.
Volgens mij is dat ook van horen zeggen...
Nou bedankt voor het advies, ik zal binnenkort misschien dan wel eens uitgaan!quote:Op woensdag 9 december 2015 12:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon eens uitgaan in een grote zaak en zelf eens kijken hoe moeilijk dat is. Zeker in toiletten heb je geen idee wat daar gebeurt.
Het aanpakken van alcoholisme begint bij het toegeven dat je een probleem hebt....;)quote:Op woensdag 9 december 2015 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, wat een enorme drankvoorraad.... behalve de genoemde dranken staat hier ook nog Tia Maria, en vast ook nog wel wat whisky trouwens, en nog wat flessen wijn, maar dat zal niet zo interessant zijn voor dames die vooral dronken willen worden.
En ik heb niet het idee dat wij een enorme drankvoorraad hebben voor een normaal gezin, sterker nog, het is eigenlijk vreemd dat ik geen cognac in huis heb, realiseer ik me.
Als ik een alcoholist in huis had dan had ik juist weer geen drankvoorraadquote:Op woensdag 9 december 2015 12:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het aanpakken van alcoholisme begint bij het toegeven dat je een probleem hebt....;)
Grapje natuurlijk. Heel veel mensen hebben een voorraad drank in huis. Ik ook.
Die vullen dat meestal stiekem aan.....quote:Op woensdag 9 december 2015 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik een alcoholist in huis had dan had ik juist weer geen drankvoorraad
Volgens mij stond die Bacardi er al minimaal 1½ jaar ongeopend, mijn zoon (die van 24, niet die van 5) en ik hebben hem zaterdagavond eindelijk geopend.
Ja ik weet, of ze mengen met waterquote:Op woensdag 9 december 2015 12:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die vullen dat meestal stiekem aan.....
Ja hoor, met genoeg cola erbij welquote:Is dat nog drinkbaar?
Dan heb je wel een echte te pakken.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik weet, ik had ooit een relatie met een alcoholist en toen stond de wodka ineens in de koelkast ipv de vriezer....
Toen ik het vervolgens in de vriezer legde bevroor het, toen wist ik dat er een serieus probleem was.
[..]
Ja hoor, met genoeg cola erbij wel
Ik heb wel een stuk of 3 keer cola bij moeten lengen, het is echt sterk
True, maar voor die meiden die voornamelijk dronken willen worden zal het ook niet zoveel uitmaken wat ze in hun frisje gooien, hoe minder je er van nodig hebt om dronken te worden hoe handiger het is, want dan kun je met een klein flesje de hele avond toe.'quote:Op woensdag 9 december 2015 12:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan heb je wel een echte te pakken.
Bijna alles is te drinken met cola......uiteindelijk.
Ja. Naast dat het idd handiger meenemen is in een kleinere fles. Maar dat thuis indrinken (op jonge leeftijd) vind ik wel vreemd. Bij ons thuis kon veel. Maar daar had ik niet mee moeten aankomen op 16 jarige leeftijd.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, maar voor die meiden die voornamelijk dronken willen worden zal het ook niet zoveel uitmaken wat ze in hun frisje gooien, hoe minder je er van nodig hebt om dronken te worden hoe handiger het is, want dan kun je met een klein flesje de hele avond toe.'
Volgens mij zijn dat sowieso de problemen waar men tegenaan loopt als je sommige alcoholsoorten verbiedt, men gaat dan drinken om zo snel mogelijk dronken te worden, en dan heb je dus 16-jarigen aan de sterke drank ipv aan een biertje
Nee hier idem.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Naast dat het idd handiger meenemen is in een kleinere fles. Maar dat thuis indrinken (op jonge leeftijd) vind ik wel vreemd. Bij ons thuis kon veel. Maar daar had ik niet mee moeten aankomen op 16 jarige leeftijd.
En ook van die zuipketen in bijv. Twente gaan mij boven de pet.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hier idem.
Mijn zoon trouwens ook niet, een paar biertjes met z'n allen voor ze naar de kroeg gingen is één ding, maar niet al half zat richting kroeg, dan hoef je van mij niet meer te gaan.
Hangt ook af van met wie je om gaat. Daarnaast van de plek. In Twente was het 30 jaar geleden al vrij normaal dat mensen HEEL erg dronken werden met alleen dat als doel. Dat kende ik uit Amsterdam helemaal niet zo.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:37 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is dat sowieso wat een beetje aan het veranderen is; het doel van alcohol drinken lijkt dronken worden, terwijl dronken helemaal niet leuk is, aangeschoten is lekker (maar moeilijk vast te houden), en juist "aangschoten" lijkt ze tegenwoordig niet voldoende te zijn![]()
Iedereen moet van wereld, van de kaart, iets drinken is niet meer voor de gezelligheid, maar om zat te worden.
Mwah, ik kom van de Veluwe (tot 2 jaar geleden), dus mijn oudste heeft ook wel bij een keet gezeten, maar de enige keer dat ik hem als een balletje thuis heb gehad was na een verjaardagsfeestje bij een vriend verderop in de straat.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En ook van die zuipketen in bijv. Twente gaan mij boven de pet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 09-12-2015 12:51:24 ]
quote:Op woensdag 9 december 2015 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik kom van de Veluwe (tot 2 jaar geleden), dus mijn oudste heeft ook wel bij een keet gezeten, maar de enige keer dat ik hem als een balletje thuis heb gehad was na een verjaardagsfeestje bij een vriend verderop in de straat.Het is een kwestie van bepaalde zaken toelaten omdat dat gewoon beter werkt. Zeker als er vertrouwen in is. Ik had nog nooit van NIX gehoord trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat het spul gewoon "Niks" heet...quote:Op woensdag 9 december 2015 12:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is een kwestie van bepaalde zaken toelaten omdat dat gewoon beter werkt. Zeker als er vertrouwen in is. Ik had nog nooit van NIX gehoord trouwens.
Nog jenever ook! Bah!quote:Op woensdag 9 december 2015 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie dat het spul gewoon "Niks" heet...
Dat boeit niet bij drinkspelletjes hè....quote:
Dat is zo. Zie eerder aangehaalde Flugl.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat boeit niet bij drinkspelletjes hè....
Echt volgens mij drinken ze de grootste rotzooi, gewoon om de alcohol, het hoeft helemaal nergens meer naar te smaken.
Ja, shots zijn ook zo'n voorbeeld, daar werd ik in de VS pas mee geconfronteerd, dat kende ik hier uit de kroeg (midden jaren 80) helemaal niet.... je tikte geen glaasje drank achterover.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is zo. Zie eerder aangehaalde Flugl.
Ja. Zoals een kopstoot hier (glas bier met daarnaast een oude jenever) in vele gevallen. Het is ook jammer van de oude jenever. Wel grappig te zien dat mensen niet doorhebben hoe hard dat soort dingen aan kunnen komen.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, shots zijn ook zo'n voorbeeld, daar werd ik in de VS pas mee geconfronteerd, dat kende ik hier uit de kroeg (midden jaren 80) helemaal niet.... je tikte geen glaasje drank achterover.
Een shot proef je ook niets van, je gooit m naar binnen en je hebt alcohol op, compleet nutteloos, behalve asap dronken worden.
Dan heb je ook nog mensen die een tampon doordrenkt met alcohol in zich stoppen.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, shots zijn ook zo'n voorbeeld, daar werd ik in de VS pas mee geconfronteerd, dat kende ik hier uit de kroeg (midden jaren 80) helemaal niet.... je tikte geen glaasje drank achterover.
Een shot proef je ook niets van, je gooit m naar binnen en je hebt alcohol op, compleet nutteloos, behalve asap dronken worden.
Ja een kopstoot... het heet niet voor niets zoquote:Op woensdag 9 december 2015 13:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Zoals een kopstoot hier (glas bier met daarnaast een oude jenever) in vele gevallen. Het is ook jammer van de oude jenever. Wel grappig te zien dat mensen niet doorhebben hoe hard dat soort dingen aan kunnen komen.
En wat is daar leuk aan?quote:Op woensdag 9 december 2015 13:01 schreef agter het volgende:
[..]
Dan heb je ook nog mensen die een tampon doordrenkt met alcohol in zich stoppen.
Precies. Ik was mede eigenaar van zo'n soort kroeg. In een kroeg van een vriend van mij dacht iemand uit Amerika dat hij wel eindeloos kopstoten achterover kon gooien. Die wist op een gegeven ogenblik niet meer in welk land hij was bij wijze van spreken. En toen moest de echte klap nog komen.quote:Op woensdag 9 december 2015 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja een kopstoot... het heet niet voor niets zo
Maar dat deed je als jongere niet destijds, dat was voor ouwe mannen, van die mannen die hun eigen kruk hadden in de kroeg en dat de barkeeper ze niet hoeft te vragen of ze een kleintje, fluitje of vaasje willen, omdat de barkeeper weet dat Teus een kleintje wil en Freek een fluitje.
Werkt dat beter met een tampon?quote:Op woensdag 9 december 2015 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dronken worden![]()
Dat is werkelijk het enige doel.
nou ik moet er niet aan denken om een tampon met alcohol in mn reet te schuiven maar ja dat was paar jaar terug toch echt een hype. Weet niet of dit tegenwoordig nog een ding is, maar je wordt er iig snel erg dronken vanquote:
sneller, dus als dronken worden je doel is en dat is het bij veel jongeren dan JAquote:
Geen idee, ik hou sowieso niet van dronken worden of de controle kwijt zijn.... aangeschoten is leuk, en daar moet het bij blijven.quote:
Niet doorslikken maar anaal inbrengen? Dronken zijn kan best leuk zijn.quote:Op woensdag 9 december 2015 13:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou ik moet er niet aan denken om een tampon met alcohol in mn reet te schuiven maar ja dat was paar jaar terug toch echt een hype. Weet niet of dit tegenwoordig nog een ding is, maar je wordt er iig snel erg dronken van
Je kan ook vragen wat er leuk is aan dronken zijn?
Die controle daar ligt bij ook wel de limiet. Niet dat je de volgende dag je vaag kan herinneren dat je iets HEEL ergs hebt gedaan.quote:Op woensdag 9 december 2015 13:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, ik hou sowieso niet van dronken worden of de controle kwijt zijn.... aangeschoten is leuk, en daar moet het bij blijven.
lol dacht je dat ze een tampon gingen doorslikkenquote:Op woensdag 9 december 2015 13:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet doorslikken maar anaal inbrengen? Dronken zijn kan best leuk zijn.
En komt dan alsnog bij je lever.....quote:Op woensdag 9 december 2015 13:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
lol dacht je dat ze een tampon gingen doorslikkenja dat brengen ze anaal in zo omzeilt het de maag en lever en komt het rechtstreeks in je bloed dan heb je minder nodig en gaat het sneller, het zal niet heel bevordelijk zijn voor de gezondheid maar ach
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |