abonnement Unibet Coolblue
pi_158099882
Welkom in het topic van de zorgverzekeringen 2016

• Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
• Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
• Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?
• Cashbackkorting kun je in FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven vinden als het beschikbaar is.
- - Hier en daar vragen om Cashbackkorting is niet nodig en wordt ook verwijderd.

Handige sites (alhoewel commerciële partijen):
Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl
Prijsvergelijker24.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering

quote:
De verzekering die jaarlijks de meeste veranderingen doormaakt is de zorgverzekering. Ook in 2016 staan zijn er weer een behoorlijk aantal veranderingen doorgevoerd.
De belangrijkste veranderingen voor de basiszorgverzekering van 2016:

• Het eigen risico gaat met 10 euro per jaar omhoog.
• De premie van de basiszorgverzekering zal met circa ¤ 85 per jaar stijgen.
• Het vervolgonderzoek op de NIPT test, wordt vergoed wanneer de NIPT test in het buitenland positief was.
• Bij een operatie voor een open ruggetje voor de geboorte is er vanaf 1 januari 2016 een volledige vergoeding. Dit mits er voldaan wordt aan twee voorwaarden. De operatie moet plaats vinden in Leuven in België. De zwangere vrouw moet door een Nederlands Universitair Medisch Centrum voorgedragen worden voor de behandeling.
• De gebruikskosten van een AED worden vanaf 1 januari 2016 vergoed vanuit de basisverzekering.
• Vanaf 1 januari 2016 hebben kinderen tot 7 jaar met een ernstige lichamelijke handicap of beperking recht op zittend ziekenvervoer naar een medisch kinderdagverblijf. Het vervoer moet medisch noodzakelijk zijn.
• Ambulancevervoer van en naar een instelling voor Jeugd-ggz wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De zorg in de instelling moet wel vergoed worden door de gemeente. Al dan niet gedeeltelijk.
• De vergoeding voor de behandeling van chronische aspecifieke lage rugklachten verdwijnt uit het basispakket.
En door naar deel 2

[ Bericht 1% gewijzigd door davedavy op 09-12-2015 13:41:04 ]
pi_158099893
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:10 schreef davedavy het volgende:
Twee dagen terug nieuwe zorgverzekering afgesloten via Independer: Menzis Basis Voordelig + aanvullend. Let hiermee op, Independer geeft aan dat Menzis alle ziekenhuizen doet vergoeden, echter na een belletje met Independer vergoeden ze slecht's 1/3e (of dat is excl. de ziekenhuizen waar ze nog geen 2016 contract mee hebben). Anyway, ik ga mooi naar Anderzorg, die na een belletje wel kunnen bevestigen allen ziekenhuizen te vergoeden.

9 fysio
75% tandarts (250euro)
Buitenland vergoeding
102,75 p/m. Niks van te zeggen toch?
pi_158100034
Ik ben zojuist overgestapt naar het Zilver Kruis. :) Beste keus voor dit jaar.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_158100064
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:12 schreef davedavy het volgende:
Laatste post:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat AZ ziekenhuizen contracteert dat moederbedrijf Menzis niet op zijn lijst heeft staan...
pi_158100164
Inderdaad. En waarom ga je niet voor AnderZorg Jong? (onbeperkt tandarts)
pi_158100386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:25 schreef keko het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat AZ ziekenhuizen contracteert dat moederbedrijf Menzis niet op zijn lijst heeft staan..
Nja bij het Basis Voordelig pakket van Menzis zijn blijkbaar (nog) niet alle ziekenhuizen gecontracteerd.

quote:
Het pakket dat u nu heeft aangevraagd heeft 436 van de 960 ziekenhuizen en klinieken gecontracteerd staan. De polis betreft een natura polis, wat betekent dat u geen vrije zorgkeuze heeft maar een ruime keuze.
Mogelijk zijn dit de contracten tot nu toe, maar toch. Geef er dan duidelijkheid over.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:32 schreef outoftheblue het volgende:
Inderdaad. En waarom ga je niet voor AnderZorg Jong? (onbeperkt tandarts)
Klopt, maar ik ga eigenlijk nooit naar de tandarts. Heb budget puur voor als ik ineens 4 gaatjes oid heb.
pi_158100488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:46 schreef davedavy het volgende:
Klopt, maar ik ga eigenlijk nooit naar de tandarts. Heb budget puur voor als ik ineens 4 gaatjes oid heb.
Dan kun je beter geen tandarts nemen imho.
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:39:55 #8
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158101461
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MisterJ.Lo op 08-12-2015 12:05:59 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_158101462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:25 schreef keko het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat AZ ziekenhuizen contracteert dat moederbedrijf Menzis niet op zijn lijst heeft staan...
Okay, het aantal bij een budgetpolis kan wel minder zijn, ik ging even van natura uit.
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:07:11 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158102168
Iemand enig idee of Anderzorg aanvullend budget de standaard behandelingen bij bijvoorbeeld een mondhygiënist (zoals tandsteen, tandvlees) vergoed?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_158103147
Welke verzekeraar vergoed het volgende:

- Psycholoog
- Behandeling voor huidproblemen zoals psoriasis

Veel vergelijkers kunnen daar niet een goed beeld van geven, te gedetailleerd ofzo.
pi_158103192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:54 schreef Apekoek het volgende:
Welke verzekeraar vergoed het volgende:

- Psycholoog
- Behandeling voor huidproblemen zoals psoriasis

Veel vergelijkers kunnen daar niet een goed beeld van geven, te gedetailleerd ofzo.
Het valt dan ook allebei in de basisverzekering. Het antwoord is dus: alle verzekeraars.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:05:31 #13
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158103354
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand enig idee of Anderzorg aanvullend budget de standaard behandelingen bij bijvoorbeeld een mondhygiënist (zoals tandsteen, tandvlees) vergoed?
https://www.anderzorg.nl/(...)e-behandelingen-2016

Gebitsreiniging 75%.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158103501
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het valt dan ook allebei in de basisverzekering. Het antwoord is dus: alle verzekeraars.
Dacht dat psycholoog heel beperkt was qua dekking? Ik bedoel dan vooral waar het het beste gedekt wordt.
pi_158103759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:52 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Dan kun je beter geen tandarts nemen imho.
True, maar ik heb atm het idee dat ik een gaatje heb. Geen zin om straks 300 euro kwijt te zijn als ik een deel vergoed kan krijgen. Voor mij is dit het voordeligst, indien in natuurlijk wel naar de tandarts ga.
pi_158103812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:40 schreef keko het volgende:

[..]

Okay, het aantal bij een budgetpolis kan wel minder zijn, ik ging even van natura uit.
Het is ook een naturapolis.
pi_158105639
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:22 schreef davedavy het volgende:

[..]

True, maar ik heb atm het idee dat ik een gaatje heb. Geen zin om straks 300 euro kwijt te zijn als ik een deel vergoed kan krijgen. Voor mij is dit het voordeligst, indien in natuurlijk wel naar de tandarts ga.
Je kunt ook proberen dit jaar nog een controle te plannen (of voor 1 februari) en aan de hand daarvan al dan niet een tandartsdekking te nemen.
pi_158106691
Iemand enig idee wanneer je ongeveer de maandelijkse premie bij Anderzorg betaald? Ik stap per1-1-2016 over
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:08:14 #19
401956 _Dido_
Remember me!
pi_158107574
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:43 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Je kunt ook proberen dit jaar nog een controle te plannen (of voor 1 februari) en aan de hand daarvan al dan niet een tandartsdekking te nemen.
Je kunt voor 1 feb nog een aanvullende verzekering afsluiten?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_158108339
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:08 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Je kunt voor 1 feb nog een aanvullende verzekering afsluiten?
ja toch (weet ik niet zeker hoor)? een basisverzekering in ieder geval wel
pi_158109065
Er was toch ook een vergelijkings site die niet gerund werd door een verzekeringsmaatschappij zelf?
pi_158112263
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:43 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Je kunt ook proberen dit jaar nog een controle te plannen (of voor 1 februari) en aan de hand daarvan al dan niet een tandartsdekking te nemen.
Klopt, maar dit jaar had ik hem er al niet bij zitten ;)
pi_158112317
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:42 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

ja toch (weet ik niet zeker hoor)? een basisverzekering in ieder geval wel
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:42 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

ja toch (weet ik niet zeker hoor)? een basisverzekering in ieder geval wel
Je hebt tot 1 januari om je oude op te zeggen en tot 1 februari om een nieuwe af te sluiten. Maarja het makkelijkste is natuurlijk een nieuwe af te sluiten icm overstap service vóór 1 januari.
pi_158112539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:30 schreef davedavy het volgende:

[..]

Klopt, maar dit jaar had ik hem er al niet bij zitten ;)
Een controle kost twee tientjes. Dat is toch wel de moeite waard om te betalen, zodat je weet wat je volgend jaar kunt verwachten (en of je wel of geen tandverzekering moet afsluiten).

Mijn partner en ik gaan beiden deze maand naar de tandarts, om bovenstaande reden.
pi_158113618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:11 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dacht dat psycholoog heel beperkt was qua dekking? Ik bedoel dan vooral waar het het beste gedekt wordt.
Valt onder je eigen risico, verder niet heel beperkt. Wat je nodig hebt, zit er gewoon in. Wat zou er niet in zitten, dan? Wat er in de basisverzekering zit, zit niet ook nog eens in een aanvullende polis. (fysio worden de eerste 20 behandelingen niet gedekt, die kun je aanvullend verzekeren)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_158114162
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Valt onder je eigen risico, verder niet heel beperkt. Wat je nodig hebt, zit er gewoon in. Wat zou er niet in zitten, dan? Wat er in de basisverzekering zit, zit niet ook nog eens in een aanvullende polis. (fysio worden de eerste 20 behandelingen niet gedekt, die kun je aanvullend verzekeren)
Vergoeding van psychologische zorg vanuit de basisverzekering is wel degelijk wat beperkt, maar volgens mij al sinds januari 2015.

Maar zo worden aanpassingsstoornissen (dwz psychologische problemen na een trauma of ernstige gebeurtenis zoals het krijgen van een ernstige ziekte of na het krijgen van ontslag of na een scheiding bijvoorbeeld), burn-out en overspannenheid niet meer vergoed vanuit de basisverzekering, en wordt alleen GGZ-zorg vergoed vanuit de basisverzekering bij een DSM-IV diagnose.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158114360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vergoeding van psychologische zorg vanuit de basisverzekering is wel degelijk wat beperkt, maar volgens mij al sinds januari 2015.

Maar zo worden aanpassingsstoornissen (dwz psychologische problemen na een trauma of ernstige gebeurtenis zoals het krijgen van een ernstige ziekte of na het krijgen van ontslag of na een scheiding bijvoorbeeld), burn-out en overspannenheid niet meer vergoed vanuit de basisverzekering, en wordt alleen GGZ-zorg vergoed vanuit de basisverzekering bij een DSM-IV diagnose.
Burn-out en dergelijke kun je dan ook wel af met een POH-GGZ en die valt zelfs niet onder het eigen risico (want onder de huisarts). Onder de basis-GGZ valt al snel de rest. Zo beperkt is het eigenlijk niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_158125428
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:25 schreef Makeso het volgende:
Iemand enig idee wanneer je ongeveer de maandelijkse premie bij Anderzorg betaald? Ik stap per1-1-2016 over
Ik heb zo'n zelfde vraag, maar dan over de jaarbetaling.

Weet iemand wanneer die wordt afgeschreven?

En heb je een link uit het linktopic gebruikt? FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
జ్ఞ‌ా
  woensdag 9 december 2015 @ 11:57:13 #29
401956 _Dido_
Remember me!
pi_158126016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:32 schreef davedavy het volgende:

[..]

[..]

Je hebt tot 1 januari om je oude op te zeggen en tot 1 februari om een nieuwe af te sluiten. Maarja het makkelijkste is natuurlijk een nieuwe af te sluiten icm overstap service vóór 1 januari.
Ik blijf bij Anderzorg, maar ga geen tandverzekering afsluiten. Kon helaas in december niet meer terecht bij de tandarts, dus dat wordt januari. Zou mooi zijn als ik daarna nog een aanvullende verzekering kan afsluiten mocht het nodig zijn. Ik zal het wel eens vragen via FB ofzo.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:14:52 #30
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158126293
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:24 schreef µ het volgende:

[..]

Ik heb zo'n zelfde vraag, maar dan over de jaarbetaling.

Weet iemand wanneer die wordt afgeschreven?
In het mailtje met de polis stond deze tekst:
quote:
Betaal je via automatische incasso?

Houd er rekening mee dat de premie voor januari niet eind december, maar begin januari wordt afgeschreven. De premie voor februari wordt zoals je gewend bent aan het eind van januari afgeschreven.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat de jaarpremie dan ook begin januari wordt afgeschreven.
  Moderator woensdag 9 december 2015 @ 12:16:26 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_158126316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik blijf bij Anderzorg, maar ga geen tandverzekering afsluiten. Kon helaas in december niet meer terecht bij de tandarts, dus dat wordt januari. Zou mooi zijn als ik daarna nog een aanvullende verzekering kan afsluiten mocht het nodig zijn. Ik zal het wel eens vragen via FB ofzo.
Na januari? Dat denk ik niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158126492
Ik heb hem zelf bij Anderzorg afgesloten. Met de 2% korting die je krijgt bij het betalen op jaarbasis, eigen risico op 500 euro en de 40 euro korting via de tip-een-vriend actie kwam ik uit op 64.29 euro per maand.

En de 'gok' van het eigen risico is of 240 euro 'winst' of 220 euro 'verlies' dat jaar. Dit is het 4e jaar dat ik dit doe, dus het betaalt zich tot nu toe redelijk goed af, ook al zou ik eens zorg nodig hebben.
<a href="https://warmtebeeldcamera-breda.nl" rel="nofollow" target="_blank">Warmtebeeld (FLIR) camera lenen?</a>
pi_158127720
Ik ga naar ditzo met 500 eigen risico. Vrije keuze. Heb nog wel 2 afspraken staan in 2016 en nieuwe medicijnen maar dat kost bij elkaar geen 385 euro denk ik.. Verwacht de rest van 2016 geen extra kosten. Bovendien dankzij zorgtoeslag wat over, dus ben in principe niet veel kwijt..
pi_158127734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:28 schreef Elect het volgende:
Ik heb hem zelf bij Anderzorg afgesloten. Met de 2% korting die je krijgt bij het betalen op jaarbasis, eigen risico op 500 euro en de 40 euro korting via de tip-een-vriend actie kwam ik uit op 64.29 euro per maand.

En de 'gok' van het eigen risico is of 240 euro 'winst' of 220 euro 'verlies' dat jaar. Dit is het 4e jaar dat ik dit doe, dus het betaalt zich tot nu toe redelijk goed af, ook al zou ik eens zorg nodig hebben.
Zo hoog is je verlies geeneens. Met een premie van 64,29 heb je 'slechts 156 euro echt verlies omdat je ook minder betaald aan premie :)

quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik blijf bij Anderzorg, maar ga geen tandverzekering afsluiten. Kon helaas in december niet meer terecht bij de tandarts, dus dat wordt januari. Zou mooi zijn als ik daarna nog een aanvullende verzekering kan afsluiten mocht het nodig zijn. Ik zal het wel eens vragen via FB ofzo.
Dat is natuurlijk het risico. Je zou maar eens wat aan je tanden krijgen.

[ Bericht 27% gewijzigd door davedavy op 09-12-2015 14:18:21 ]
pi_158128627
Ik zit bij Ditzo en grote kans dat ik daar blijf. Ik twijfel alleen over het toevoegen van mijn tandartsverzekering.
Afgelopen jaar veel kosten hierbij gehad, omdat ik toen niet additioneel verzekerd was. Dit jaar moet ik sowieso weer naar de tandarts, en met een beetje pech heb ik weer een gaatje erbij dat gevuld moet worden (en mondhygiene). Hierbij twijfel ik nog of ik 250 euro of 500 euro dekking op tandarts moet nemen en 75% of 100%

De keuze is dus:
250 euro - 75% - ¤80,60
250 euro - 100% - ¤85,85
500 euro - 75% - ¤98,85
500 euro - 100% - ¤105,83 (bij Delta Lloyd ipv Ditzo)

Het verschil van 20 euro tussen de twee 100% opties is wel erg veel. De laatste valt dus al af denk ik.
pi_158136660
Zijn er nog meer centenschrapers hier die voor de absoluut goedkoopste gaan (inclusief de meest obscure)? Ik heb nu gevonden:
StudentenGoedVerzekerd (http://www.studentengoedverzekerd.nl/), basisbudget met maximaal eigen risico en in 1x de premie betalen kost op jaarbasis ¤ 800,31.
Anderzorg via een van de ¤40-cashbacklinkjes met maximaal eigen risico en in 1x premie betalen voor het heel jaar komt uit op ¤771.44 (¤811,44-¤40).

Wie biedt minder? :)
pi_158137340
Ik zit al bij Anderzorg, dus de welkom is voor mij geen optie.

De Friesland ¤ 820,20 p/j afsluiten via Independer voor ¤ 25 cashback = ¤ 795,20
  woensdag 9 december 2015 @ 21:40:32 #38
401956 _Dido_
Remember me!
pi_158138843
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:43 schreef davedavy het volgende:

[..]

Zo hoog is je verlies geeneens. Met een premie van 64,29 heb je 'slechts 156 euro echt verlies omdat je ook minder betaald aan premie :)

[..]

Dat is natuurlijk het risico. Je zou maar eens wat aan je tanden krijgen.
Tja ik ga meestal uit van het verleden en als er toch iets gebeurt is dat stomme pech. Is niet voor niks dat tandartsen adviseren kritisch te kijken of je de verzekering wel nodig hebt. Je kunt je overal wel voor verzekeren maar is het ook echt nodig? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_158139381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:53 schreef brulaap112 het volgende:
Ik zit al bij Anderzorg, dus de welkom is voor mij geen optie.

De Friesland ¤ 820,20 p/j afsluiten via Independer voor ¤ 25 cashback = ¤ 795,20
Waar zie je 25 euro cashback?
pi_158157396
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:33 schreef Broodboor het volgende:
Zijn er nog meer centenschrapers hier die voor de absoluut goedkoopste gaan (inclusief de meest obscure)? Ik heb nu gevonden:
StudentenGoedVerzekerd (http://www.studentengoedverzekerd.nl/), basisbudget met maximaal eigen risico en in 1x de premie betalen kost op jaarbasis ¤ 800,31.
Anderzorg via een van de ¤40-cashbacklinkjes met maximaal eigen risico en in 1x premie betalen voor het heel jaar komt uit op ¤771.44 (¤811,44-¤40).

Wie biedt minder? :)
ZK heeft geen contract met het grote ziekenhuis in mijn stad, dus geen optie voor mij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:16:47 #41
401956 _Dido_
Remember me!
pi_158172699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Na januari? Dat denk ik niet
Jawel, binnen 14 dagen na afgifte van het polisblad. Maar dat is dus alleen als je op 31 dec overstapt en dan binnen 2 weken naar de tandarts gaat.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 15:18:52 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_158172760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:16 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Jawel, binnen 14 dagen na afgifte van het polisblad. Maar dat is dus alleen als je op 31 dec overstapt en dan binnen 2 weken naar de tandarts gaat.
Dat wist ik niet :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158179086
Wel leuk dat naarmate je langer wacht met overstappen je steeds interessantere actietarieven tegenkomt.

Ik neig over te stappen naar ONVZ maar heb desondanks nog steeds de knoop niet doorgehakt.

Maar waar de basispremie eerst ongeveer ¤ 109,- was kom ik de basisverzekering van ONVZ nu tegen voor ¤ 101,- (althans, op zorgverzekeringwijzer.nl). Scheelt toch weer bijna 100 euro op jaarbasis.

Toch nog maar even aankijken hoe dat zich verder ontwikkelt. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158189701
Ik mpet ook nog even op zoek naar een nieuwe zorgverzekering, vroeg me af of iemand tips heeft. Ik wil alleen een basisverzekering en een eigen risico van 385 euro. Volgens mij maakt dat niet heel veel uit waar je gaat, maar als iemand nog goede ervaringen heeft met zoiets: graag.
pi_158189937
Ik ben bij Anderzorg gebleven, eigen risico naar 385 toe in verband met de kaakchirurg komend jaar. Ook gelijk even de jaarpremie over gemaakt (omdat ze dit niet meer zelf incasseren in december, maar pas in januari).

Een andere reden is dat ze alle ziekenhuizen hebben in 2016.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158191528
Ze zijn wel erg snel bij Ditzo... 2 dagen geleden afgesloten en nu al de zorgpas in huis _O- Ben je niet meer gewend... bang dat ik van gedachten verander? -O- Heb volgens mij nog 14 dagen bedenktijd ook... als ze straks ook zo snel zijn met uitbetalen O-)
pi_158220518
Het wordt toch weer ruim 100 euro duurder voor een heel jaar.
pi_158233162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:18 schreef rene90 het volgende:
Ik ben bij Anderzorg gebleven, eigen risico naar 385 toe in verband met de kaakchirurg komend jaar. Ook gelijk even de jaarpremie over gemaakt (omdat ze dit niet meer zelf incasseren in december, maar pas in januari).

Een andere reden is dat ze alle ziekenhuizen hebben in 2016.
Ik zit al jaren bij Anderzorg gelukkig nooit wat had gehad tot nu dan , kaakchirurg 5 tanden trekken :') maar ik heb nu aanvullende tandarts verzekering erbij gedaan krijg je eerst controle gebit voor eventueel dat het te slecht is dat ze je mogen weigeren ?
pi_158233974
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:19 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Ik zit al jaren bij Anderzorg gelukkig nooit wat had gehad tot nu dan , kaakchirurg 5 tanden trekken :') maar ik heb nu aanvullende tandarts verzekering erbij gedaan krijg je eerst controle gebit voor eventueel dat het te slecht is dat ze je mogen weigeren ?
Elke verzekeraar mag dat wel doen voor een aanvullend pakket. Anderzorg voert die controle niet uit.
pi_158234145
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:53 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Elke verzekeraar mag dat wel doen voor een aanvullend pakket. Anderzorg voert die controle niet uit.
Maar weigeren mag toch niet zomaar?
pi_158234578
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:59 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Maar weigeren mag toch niet zomaar?
Voor aanvullend mag dat gewoon.
జ్ఞ‌ా
pi_158234722
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 12:18 schreef µ het volgende:

[..]

Voor aanvullend mag dat gewoon.
Blij dat ik bij ander zorg zit :P
pi_158234816
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:22 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Blij dat ik bij ander zorg zit :P
Maar een kaakchirurg gaat uit de basisverzekering hè, niet de aanvullende tandartsverzekering.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158234988
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar een kaakchirurg gaat uit de basisverzekering hè, niet de aanvullende tandartsverzekering.
Ja wist ik maar 1 jaar dit doen even wat vaker naar de tandarts controles enzo na die 1 jaar zie ik wel veder :')
pi_158234993
Bij de politie zorg polis (http://www.pzp.nl/vergoedingen/ooglaseren ) krijg je ooglaseren volledig vergoed.
Echter is dit alleen voor mensen bij de politie.

Weet iemand een zorgverzekeraar die ook vergoed?
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:04:22 #56
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_158257012
Pffff, wat een gepuzzel.

Na jaren nu overstappen van Interpolis naar ...?

Ik heb nodig: basis + 500 vrijwillig eigen risico en de 'instap' aanvullende verzekering ivm fysiotherapie. Die extra kosten haal ik makkelijk eruit (9x 30 = 270,- per jaar wat declareerbaar is). Ook buitenlanddekking kijk ik naar en alles wat komend jaar mee kan betalen aan uitzoeken nieuwe bril/lenzen is nooit weg.

Heb een shortlist van PNOZorg, DSW, Anderzorg en Ditzo.

Anderzog dekt ook een stukje gangbare tandarts behandelingen, dus heeft daar een streepje voor. Alleen is het een naturapolis, maar de fysio, tandarts en alle ziekenhuizen worden wel gedekt.

Iemand nog een doorslaggevend arugment tot t maken van een goede keuze? :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_158257179
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:04 schreef Mr.J het volgende:
Pffff, wat een gepuzzel.

Na jaren nu overstappen van Interpolis naar ...?

Ik heb nodig: basis + 500 vrijwillig eigen risico en de 'instap' aanvullende verzekering ivm fysiotherapie. Die extra kosten haal ik makkelijk eruit (9x 30 = 270,- per jaar wat declareerbaar is). Ook buitenlanddekking kijk ik naar en alles wat komend jaar mee kan betalen aan uitzoeken nieuwe bril/lenzen is nooit weg.

Heb een shortlist van PNOZorg, DSW, Anderzorg en Ditzo.

Anderzog dekt ook een stukje gangbare tandarts behandelingen, dus heeft daar een streepje voor. Alleen is het een naturapolis, maar de fysio, tandarts en alle ziekenhuizen worden wel gedekt.

Iemand nog een doorslaggevend arugment tot t maken van een goede keuze? :)
Geld lijkt mij een goed argument *O*.

Pak een linkje mee in dit topic: FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven ;)
జ్ఞ‌ా
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 12:46:31 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_158257713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:04 schreef Mr.J het volgende:
Pffff, wat een gepuzzel.

Na jaren nu overstappen van Interpolis naar ...?

Ik heb nodig: basis + 500 vrijwillig eigen risico en de 'instap' aanvullende verzekering ivm fysiotherapie. Die extra kosten haal ik makkelijk eruit (9x 30 = 270,- per jaar wat declareerbaar is). Ook buitenlanddekking kijk ik naar en alles wat komend jaar mee kan betalen aan uitzoeken nieuwe bril/lenzen is nooit weg.

Heb een shortlist van PNOZorg, DSW, Anderzorg en Ditzo.

Anderzog dekt ook een stukje gangbare tandarts behandelingen, dus heeft daar een streepje voor. Alleen is het een naturapolis, maar de fysio, tandarts en alle ziekenhuizen worden wel gedekt.

Iemand nog een doorslaggevend arugment tot t maken van een goede keuze? :)
Check ook even of Anderzorg je apotheek ook gecontracteerd heeft ;)

Bij mij inmiddels wel, wij blijven dus een jaartje zitten waar we zitten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 15 december 2015 @ 13:44:16 #59
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_158258582
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:14 schreef µ het volgende:

Pak een linkje mee in dit topic: FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven ;)
Vooruit dan maar. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Check ook even of Anderzorg je apotheek ook gecontracteerd heeft ;)

Bij mij inmiddels wel, wij blijven dus een jaartje zitten waar we zitten.
Apotheek ook inclusief, thanks voor de tip.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_158259218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:

Check ook even of Anderzorg je apotheek ook gecontracteerd heeft ;)

Bij mij inmiddels wel, wij blijven dus een jaartje zitten waar we zitten.
Gek dat ik niemand Zilveren Kruis hoor noemen. Reden?

Daarnaast zoek ik voor iemand die zijn baan is kwijtgeraak de goedkoopste Zorgverzekering waarbij hij ook nog zo min mogelijk zelf hoeft te betalen als zijn eigen risco opgemaakt heeft. Heeft alleen de tandarts nodig want verder is hij vrij gezond. Wie heeft er iets van een lijstje?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2015 14:21:13 ]
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 14:39:23 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_158259558
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:19 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Gek dat ik niemand Zilveren Kruis hoor noemen. Reden?

Daarnaast zoek ik voor iemand die zijn baan is kwijtgeraak de goedkoopste Zorgverzekering waarbij hij ook nog zo min mogelijk zelf hoeft te betalen als zijn eigen risco opgemaakt heeft. Heeft alleen de tandarts nodig want verder is hij vrij gezond. Wie heeft er iets van een lijstje?
Zilveren Kruis komt voor mij duurder uit...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158266261
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:19 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Gek dat ik niemand Zilveren Kruis hoor noemen. Reden?

Daarnaast zoek ik voor iemand die zijn baan is kwijtgeraak de goedkoopste Zorgverzekering waarbij hij ook nog zo min mogelijk zelf hoeft te betalen als zijn eigen risco opgemaakt heeft. Heeft alleen de tandarts nodig want verder is hij vrij gezond. Wie heeft er iets van een lijstje?
Zilveren kruis is voor mij ook echt flink duurder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158266326
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar een kaakchirurg gaat uit de basisverzekering hè, niet de aanvullende tandartsverzekering.
Niet bij moeilijke tandextracties. Een tandarts bepaalt of het moeilijk of eenvoudig is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158266543
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet bij moeilijke tandextracties. Een tandarts bepaalt of het moeilijk of eenvoudig is.
Maar als het eenvoudig is, hoef je niet naar de kaakchirurg.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158266561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:11 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar als het eenvoudig is, hoef je niet naar de kaakchirurg.
Dat klopt, dus het maakt dus niks uit dat dit niet meer vergoed wordt :Z
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:26:24 #66
286575 Roces18
Chef de party
pi_158267022
En zijn we al er allemaal al uit :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 16 december 2015 @ 07:41:42 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158276757
Hier lijkt het CZ te worden via de collectiviteit van mijn vrouw.
10% korting met een speciaal aanvullend pakket voor de zorg (27 fysio behandelingen en die gaan een eind op vanwege problemen met haar heup) en een vergoeding voor steunzolen. Zelf kom ik met 9 wel toe. ER blijft op 385 staan omdat zij elk jaar wel iets heeft waardoor het op gaat en ik volleybal.
Bijkomend voordeel is dat ook sterilisatie vergoed wordt, komend jaar een voordeel.
Komen in elk geval op 218 euro uit voor ons tweetjes.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_158276935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Check ook even of Anderzorg je apotheek ook gecontracteerd heeft ;)

Bij mij inmiddels wel, wij blijven dus een jaartje zitten waar we zitten.
Anderzorg heeft nog geen contract met mn ziekenhuis -O- en ik wil naar ze overstappen. Ik wacht nog wel een weekje.
pi_158276941
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Anderzorg heeft nog geen contract met mn ziekenhuis -O- en ik wil naar ze overstappen. Ik wacht nog wel een weekje.
Ze adverteren nu juist toch dat je bij alle ziekenhuizen terecht kan?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 16 december 2015 @ 08:26:54 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_158276985
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Anderzorg heeft nog geen contract met mn ziekenhuis -O- en ik wil naar ze overstappen. Ik wacht nog wel een weekje.
Als je in de zorgkiezer op "ziekenhuis" zoekt, staat ie er dan ook niet bij? Je zoekt niet op de naam van je ziekenhuis, maar op wat het is (een ziekenhuis dus ;) )
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158277087
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ze adverteren nu juist toch dat je bij alle ziekenhuizen terecht kan?
Gaat ook wel komen als ze nog niet gecontracteerd zijn. De onderhandelingen lopen nog, vorig jaar liepen de onderhandelingen bij het Radboud Ziekenhuis erg lang door bij een aantal zorgverzekeraars.
pi_158277816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:41 schreef avotar het volgende:
Hier lijkt het CZ te worden via de collectiviteit van mijn vrouw.
10% korting met een speciaal aanvullend pakket voor de zorg (27 fysio behandelingen en die gaan een eind op vanwege problemen met haar heup) en een vergoeding voor steunzolen. Zelf kom ik met 9 wel toe. ER blijft op 385 staan omdat zij elk jaar wel iets heeft waardoor het op gaat en ik volleybal.
Bijkomend voordeel is dat ook sterilisatie vergoed wordt, komend jaar een voordeel.
Komen in elk geval op 218 euro uit voor ons tweetjes.
Waar vind je die?
Want ikw erk ook in de zorg maar dat speciale pakket zie ik nergens. Ook niet na invullen collectiviteitskorting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 december 2015 @ 11:39:12 #73
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158279466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waar vind je die?
Want ikw erk ook in de zorg maar dat speciale pakket zie ik nergens. Ook niet na invullen collectiviteitskorting.
Kan ik je niet precies zeggen, mijn vrouw heeft het verder allemaal uitgezocht :)

Basis: Zorg-op-maatpolis 96,55
Eigen risico: ¤ 385,- Korting
Aanvullend: Aanvullend Plus Collectief 18,58
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 16 december 2015 @ 11:50:51 #74
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158279687
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Anderzorg heeft nog geen contract met mn ziekenhuis -O- en ik wil naar ze overstappen. Ik wacht nog wel een weekje.
Zal wel goedkomen.

Dit geldt voor veel verzekeraars in verband met wijzing van het DBC-systeem. Als ze vorige jaren met het betreffende ziekenhuis een contract hadden zal dat nu ook wel gebeuren, alleen duurt het wat langer.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 16 december 2015 @ 11:52:13 #75
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158279701
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 12:18 schreef µ het volgende:

[..]

Voor aanvullend mag dat gewoon.
Klopt dat mag, maar niet alle verzekeraars doen het ook.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158281094
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als je in de zorgkiezer op "ziekenhuis" zoekt, staat ie er dan ook niet bij? Je zoekt niet op de naam van je ziekenhuis, maar op wat het is (een ziekenhuis dus ;) )
Staat er niet tussen. Werk ook in het betreffende ziekenhuis en op intranet staat dat ze nog 'in gesprek' zijn.
  Moderator woensdag 16 december 2015 @ 13:37:40 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_158281749
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Staat er niet tussen. Werk ook in het betreffende ziekenhuis en op intranet staat dat ze nog 'in gesprek' zijn.
Wel typisch dat Anderzorg dan al adverteert 'zaken te doen met alle ziekenhuizen'. Ik zou voor de zekerheid dan maar even wachten nog ja.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158283223
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wel typisch dat Anderzorg dan al adverteert 'zaken te doen met alle ziekenhuizen'. Ik zou voor de zekerheid dan maar even wachten nog ja.
Misschien beetje afhankelijk van de definitie van "zaken doen" :+.
జ్ఞ‌ా
  Moderator woensdag 16 december 2015 @ 16:42:22 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_158286276
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:41 schreef µ het volgende:

[..]

Misschien beetje afhankelijk van de definitie van "zaken doen" :+.
"Ja, we zijn in onderhandeling met alle ziekenhuizen, dus technisch gezien doen we ook zaken met allemaal" :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 16 december 2015 @ 16:48:46 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158286411
IZZ heeft sinds vandaag pas op de site staan dat ze weer een contract met het UMCG hebben voor 2016. Kreeg het even benauwd. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_158289474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wel typisch dat Anderzorg dan al adverteert 'zaken te doen met alle ziekenhuizen'. Ik zou voor de zekerheid dan maar even wachten nog ja.
Anderzorg is menzis. Een aantal jaar geleden had anderzorg alle contracten van menzis. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar ik denk het wel.
Menzis zegt dat alle ziekenhuis zijn of worden gecontracteerd, ook al zijn ze nog in gesprek met een paar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 december 2015 @ 19:30:16 #82
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158289820
Kan iemand met verstand van zaken mij uitleggen waarom zo veel verzekeringsmaatschappijen onder hezelfde moederbedrijf vallen? Ik ben zelf verzekerd bij Anderzorg, maar dat is weer onderdeel van Menzis. Wat is het voordeel voor Menzis in deze situatie? Het lijkt me toch dat op deze manier merken van hetzelfde bedrijf met elkaar concurreren?
Permanent Verbannen
pi_158290234
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:30 schreef Gerard_Geit het volgende:
Kan iemand met verstand van zaken mij uitleggen waarom zo veel verzekeringsmaatschappijen onder hezelfde moederbedrijf vallen? Ik ben zelf verzekerd bij Anderzorg, maar dat is weer onderdeel van Menzis. Wat is het voordeel voor Menzis in deze situatie? Het lijkt me toch dat op deze manier merken van hetzelfde bedrijf met elkaar concurreren?
Het wapen tegen concurrentie is het onmogelijk maken om te vergelijken en om je klanten zoveel keuzes te geven dat ze door de bomen het bos niet meer zien.

Daarnaast zijn er heel veel mensen die nooit iets veranderen. Dus als je het oude steeds duurder maakt en laat bestaan en elke keer nieuwe merken introduceert (voor de nieuwkomers) is het een win-win situatie. Je melkt je "slapers" uit en je krijgt nieuwe klanten die je weer later kan uitmelken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158291081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:30 schreef Gerard_Geit het volgende:
Kan iemand met verstand van zaken mij uitleggen waarom zo veel verzekeringsmaatschappijen onder hezelfde moederbedrijf vallen? Ik ben zelf verzekerd bij Anderzorg, maar dat is weer onderdeel van Menzis. Wat is het voordeel voor Menzis in deze situatie? Het lijkt me toch dat op deze manier merken van hetzelfde bedrijf met elkaar concurreren?
Marketing, hoewel Anderzorg financieel wel op eigen benen staat. Anderzorg mikt op een heel andere doelgroep dan Menzis, HEMA of Azivo. HEMA zorg valt wel weer onder Menzis als risicodrager.

Het aanspreken van de klant kan niet met 1 label.
pi_158323216
Is Anderzorg eigenlijk ook t goedkoopste op t moment dat je ER niet maximaal pakt?
pi_158324163
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 07:56 schreef Exterminator het volgende:
Is Anderzorg eigenlijk ook t goedkoopste op t moment dat je ER niet maximaal pakt?
Nee, dat is ZEKUR (86 euro).
pi_158324363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:54 schreef Mozart13 het volgende:

[..]

Nee, dat is ZEKUR (86 euro).
Alleen niet alle ziekenhuizen in 2016.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158325011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:54 schreef Mozart13 het volgende:

[..]

Nee, dat is ZEKUR (86 euro).
Alleen lijkt de vergoeding van de tandartskosten bij Zekur iets minder te zijn. Heb toch wel regelmatig n gaatje of er word n foto gemaakt...

Is Anderzorg ook niet goedkoper mbv de cashback?

Pfff, wordt er gek van
pi_158325091
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 10:55 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Alleen lijkt de vergoeding van de tandartskosten bij Zekur iets minder te zijn. Heb toch wel regelmatig n gaatje of er word n foto gemaakt...

Is Anderzorg ook niet goedkoper mbv de cashback?

Pfff, wordt er gek van
je krijgt bij anderzorg 40 Euro cashback. Dan kan je ook nog jaarverslag kiezen voor 2% korting. En voor mij is de doorslag wel geweest dat anderzorg alle ziekenhuizen heeft gecontracteerd in 2016.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:16:07 #90
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_158325342
unive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:31:22 Tot op heden nog geen contract met het Martini Ziekenhuis; de gegeven informatie is onjuist. Onze excuses daarvoor. reageer retweet
Lekker betrouwbaar als verzekeraar, alvast aangeven dat je een contract hebt, terwijl dat nog niet is. Zijn alle verzekeraars zo onbetrouwbaar als Unive?
pi_158336502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:16 schreef pahlawan het volgende:
unive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:31:22 Tot op heden nog geen contract met het Martini Ziekenhuis; de gegeven informatie is onjuist. Onze excuses daarvoor. reageer retweet
Lekker betrouwbaar als verzekeraar, alvast aangeven dat je een contract hebt, terwijl dat nog niet is. Zijn alle verzekeraars zo onbetrouwbaar als Unive?
ja, helaas wel.
Uit onderzoek van de consumentenbond en kassa is gebleken dat verzekeraars aan de telefoon moeilijke vragen bijna altijd verkeerd beantwoorden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158336528
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

je krijgt bij anderzorg 40 Euro cashback. Dan kan je ook nog jaarverslag kiezen voor 2% korting. En voor mij is de doorslag wel geweest dat anderzorg alle ziekenhuizen heeft gecontracteerd in 2016.
Die cashback krijgt je toch alleen als nieuwe klant bij anderzorg? bestaande kunnen daar toch geen aanspraak op maken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158337106
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die cashback krijgt je toch alleen als nieuwe klant bij anderzorg? bestaande kunnen daar toch geen aanspraak op maken?
Alleen nieuwe inderdaad.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158337572
Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt om over te stappen naar ONVZ.

Op hoop van zegen. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 18 december 2015 @ 20:54:13 #95
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158338170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:30 schreef Gerard_Geit het volgende:
Kan iemand met verstand van zaken mij uitleggen waarom zo veel verzekeringsmaatschappijen onder hezelfde moederbedrijf vallen? Ik ben zelf verzekerd bij Anderzorg, maar dat is weer onderdeel van Menzis. Wat is het voordeel voor Menzis in deze situatie? Het lijkt me toch dat op deze manier merken van hetzelfde bedrijf met elkaar concurreren?
Concurrentie, goedkope groepen (jongeren, hoger opgeleiden) aantrekken, etc. Mensen hebben de illusie van een keuze, dat is ook wat waard voor de verzekeraar.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158378544
Zijn er goedkope verzekeringen voor studenten?
http://www.studentenverze(...)erzekering-top5.html dit is niet echt goedkoop

Ik twijfel zelf tussen Univé en Anderzorg, wat is dit kut zeg

[ Bericht 12% gewijzigd door Rickertman96 op 20-12-2015 14:26:20 ]
pi_158380990
quote:
6s.gif Op zondag 20 december 2015 14:12 schreef Rickertman96 het volgende:
Zijn er goedkope verzekeringen voor studenten?
http://www.studentenverze(...)erzekering-top5.html dit is niet echt goedkoop

Ik twijfel zelf tussen Univé en Anderzorg, wat is dit kut zeg
Waarom de twijfel tussen Unive / Anderzorg?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158380994
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarom de twijfel tussen Unive / Anderzorg?
prijs
pi_158381145
quote:
6s.gif Op zondag 20 december 2015 15:45 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

prijs
Wat ik even snel zie:

Unive:
-890 per jaar, max ER (geen collectief o.i.d.)
-beperkt in ziekenhuizen etc.

Anderzorg:
-811,44 per jaar, max ER
-kan nog 40 euro cashback vanaf
-wel alle ziekenhuizen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158381337
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:49 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat ik even snel zie:

Unive:
-890 per jaar, max ER (geen collectief o.i.d.)
-beperkt in ziekenhuizen etc.

Anderzorg:
-811,44 per jaar, max ER
-kan nog 40 euro cashback vanaf
-wel alle ziekenhuizen
Ik zit verkeerd te kijken. :') Naja dan maar Anderzorg inderdaad, verder ook m'n verstandskiezen even uitstellen tot 2017
pi_158382426
Ik belde Zilveren Kruis om iets wat ik al had uitgezocht bevestigd te krijgen. Gaf hij mij een verkeerd antwoord, waarop ik hem confronteerde met bewijs en al. Hij bekende toen dat hij een fout maakte en pas werkzaam was.

Beter bel je niet met ze, maar chat je met ze en vraag je een bewijs in vorm van link o.i.d. Meeste werklozen vinden de salarissen bij zorgverzekeraars op dit moment aantrekkelijker dan de functie zelf.

Waardeloos.
pi_158388294
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 16:24 schreef Schoenenspray het volgende:
Ik belde Zilveren Kruis om iets wat ik al had uitgezocht bevestigd te krijgen. Gaf hij mij een verkeerd antwoord, waarop ik hem confronteerde met bewijs en al. Hij bekende toen dat hij een fout maakte en pas werkzaam was.

Beter bel je niet met ze, maar chat je met ze en vraag je een bewijs in vorm van link o.i.d. Meeste werklozen vinden de salarissen bij zorgverzekeraars op dit moment aantrekkelijker dan de functie zelf.

Waardeloos.
Dit is al lang bekend hoor, maar weer een voorbeeld hoe het is gesteld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158398818
Ik zet elk jaar alles op een rijtje en kies dan uiteindelijk toch voor Zilveren Kruis (met studentenkorting). Dit jaar lijkt Anderzorg + Jong toch echt heel voordelig. Wat zijn hier de ervaringen met Anderzorg?


(Ik gebruik dit format al jaren, destijds waren zaken als psychologie en hospice heel normaal)
pi_158399974
Waar ik niet helemaal uitkom is een ingegroeide teennagel (ouch!)
Zorg door de huisarts is vanuit de basisverzekering vergoed maar valt een kleine operatie zoals het verhelpen van een ingegroeide teennagel daar nou ook onder?

Volgens mijn verzekeraar dekken zij dat niet maar doelen zij dan niet op een behandeling van een specialist?

Hmmm... hebben jullie een idee?
Heb nog geen nieuwe verzekeraar gekozen dus dit zou een factor kunnen spelen bij die keuze.
pi_158401346
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 00:33 schreef Warrick21 het volgende:
Ik zet elk jaar alles op een rijtje en kies dan uiteindelijk toch voor Zilveren Kruis (met studentenkorting). Dit jaar lijkt Anderzorg + Jong toch echt heel voordelig. Wat zijn hier de ervaringen met Anderzorg?

[ afbeelding ]
(Ik gebruik dit format al jaren, destijds waren zaken als psychologie en hospice heel normaal)
prima, zit er nu drie jaar en geen klachten. Laatst een declaratie ingediend en die stond binnen twee dagen op mijn rekening.

Je kan tevens nog 40 terug krijgen als nieuwe klant dmv een cashback ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 21 december 2015 @ 07:02:11 #106
381517 Zapata
held op sokken
pi_158401356
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 01:40 schreef WammesWaggel het volgende:
ingegroeide teennagel
Alles wat een huisarts of assistent zelf doet wordt vergoed uit de basisverzekering en kost je geen eigen risico.
Volgen Google doet de huisarts die ingegroeide teennagel.
  maandag 21 december 2015 @ 07:04:03 #107
381517 Zapata
held op sokken
pi_158401364
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 16:24 schreef Schoenenspray het volgende:
Ik belde Zilveren Kruis om iets wat ik al had uitgezocht bevestigd te krijgen. Gaf hij mij een verkeerd antwoord, waarop ik hem confronteerde met bewijs en al. Hij bekende toen dat hij een fout maakte en pas werkzaam was.

Beter bel je niet met ze, maar chat je met ze en vraag je een bewijs in vorm van link o.i.d. Meeste werklozen vinden de salarissen bij zorgverzekeraars op dit moment aantrekkelijker dan de functie zelf.

Waardeloos.
In november en december wordt een heel blik tijdelijke medewerkers aangenomen die een week training krijgen. Die weten inderdaad NIKS maar hebben gewoon een soort wiki achtig programma om dingen op te zoeken. Daar staat uiteraard niet alles in of het is verouderde informatie maar je mag nooit aan een klant vertellen dat je iets niet weet.
Uiteraard werken deze mensen niet voor de zorgverzekeraar zelf maar voor een ingehuurd bedrijf.

Vertrouw in godsnaam niet op de informatie die je van deze lieden krijgt. En ook niet op de informatie van je zorgverstrekker want die kunnen ook echt niet alles weten. Het blijft dus gokken.
pi_158404958
Omdat die vergelijkingssites nog steeds niet goed kunnen verwerken wat je wel en niet nodig hebt maak ik altijd mijn eigen vergelijking in een spreadsheet. Het is immers geen verzekeren meer maar winstmaximalisatie geworden pj.


Doe er je voordeel mee (of niet).
Je ziet dan overigens dat die IZZ pakketten echt 0 meerwaarde bieden. Zelfs niet wanneer je een nieuwe bril nodig hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 december 2015 @ 11:52:19 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158405509
IZZ heeft nog meer opties. Die dure pakketten zijn m.i. alleen interessant als je veel fysiotherapie moet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158405756
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 11:52 schreef Lienekien het volgende:
IZZ heeft nog meer opties. Die dure pakketten zijn m.i. alleen interessant als je veel fysiotherapie moet.
Ik had ze er tussen gezet vanwege de bril vergoeding die erg hoog is.
Maar dat betaald dus niet uit.

CZdirect lijkt de beste keuze als ik volgend jaar een nieuwe bril wil.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 december 2015 @ 13:29:18 #111
286575 Roces18
Chef de party
pi_158408168
Misschien een tipje:

als je via independer een zorgverzekering afsluit krijg je gratis een tanden ongevallen verzekering erbij tot 10.000 euro (stel je hebt bijv een ongeluk). Dat zit bij veel verzekeringen er niet standaard in. En als je je bedenkt dat een nieuwe tand 250 euro kost, kan het aardig oplopen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158408252
Net een verzekering afgesloten bij Anderzorg. Mijn huidige zorgverzekering (Zilveren Kruis) gaat van ¤69,- naar ¤79,-

Bespaar ik mezelf maandelijks toch weer 10 euro. Heb een basis verzekering met maximale eigen risico. Ik heb namelijk nooit wat.. Is wel een hele gevaarlijke uitspraak, ik weet het :+
pi_158408802
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:32 schreef sandertjuh het volgende:
Net een verzekering afgesloten bij Anderzorg. Mijn huidige zorgverzekering (Zilveren Kruis) gaat van ¤69,- naar ¤79,-

Bespaar ik mezelf maandelijks toch weer 10 euro. Heb een basis verzekering met maximale eigen risico. Ik heb namelijk nooit wat.. Is wel een hele gevaarlijke uitspraak, ik weet het :+
Via een link?
జ్ఞ‌ా
pi_158409756
Volgend jaar moet ik een kroon, misschien wortelkanaal. Iemand een idee wat dat kost en welke verzekering slim is? Zit nu bij anderzorg. Ik zie daar 250 dekking voor 12,50 per maand.
  maandag 21 december 2015 @ 14:33:36 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158409858
Wortelkanaal kostte minstens 350 euro, kroon verwacht ik rond de 500. Let goed op of wortelkanaalbehandelingen en kronen zijn inbegrepen en of je een wachttijd hebt.

Dekking valt vaak vies tegen. Ik verwacht er komend jaar (kroon) iets van 150 euro mee te besparen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158412005
Godver, volgend jaar operatie onder volledige narcose zoals het er nu naar uitziet. Zal sowieso de max aan ER gaan kosten lijkt me? Ik zet 'm voor de verandering dan maar niet op maximaal..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 21 december 2015 @ 16:41:57 #117
286575 Roces18
Chef de party
pi_158413033
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 15:56 schreef Skv het volgende:
Godver, volgend jaar operatie onder volledige narcose zoals het er nu naar uitziet. Zal sowieso de max aan ER gaan kosten lijkt me? Ik zet 'm voor de verandering dan maar niet op maximaal..
sowieso ja.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 21 december 2015 @ 18:01:02 #118
401956 _Dido_
Remember me!
pi_158414972
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 15:56 schreef Skv het volgende:
Godver, volgend jaar operatie onder volledige narcose zoals het er nu naar uitziet. Zal sowieso de max aan ER gaan kosten lijkt me? Ik zet 'm voor de verandering dan maar niet op maximaal..
dat standaard ER is al op op t moment dat je die afspraak gemaakt hebt ;)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_158415087
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 18:01 schreef _Dido_ het volgende:
hebt
True. Ik heb de afgelopen jaren echter altijd eigen risico op max gehad en nooit veel kosten gemaakt. En nu ben ik aan jaarpremie + eigen risico al 1500 kwijt in één klap. Is even een beetje treurig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158415424
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 18:08 schreef Skv het volgende:

[..]

True. Ik heb de afgelopen jaren echter altijd eigen risico op max gehad en nooit veel kosten gemaakt. En nu ben ik aan jaarpremie + eigen risico al 1500 kwijt in één klap. Is even een beetje treurig.
je kunt het ook zo zien, alleen maar fijn dat je al weet dat er iets aan zit te komen wat je veel geld gaat kosten. Anders had je wellicht weer maximaal eigen risico genomen en was je nog meer de "pineut" geweest.
pi_158415610
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is immers geen verzekeren meer maar winstmaximalisatie geworden pj.

True.

Ik moet binnenkort ook maar eens aan de bak met vergelijken en uitrekenen wat het meest gunstig is. Alhoewel ik vermoed dat het op Menzis gaat uitdraaien.
Somebody that I used to know
pi_158415632
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 18:22 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

je kunt het ook zo zien, alleen maar fijn dat je al weet dat er iets aan zit te komen wat je veel geld gaat kosten. Anders had je wellicht weer maximaal eigen risico genomen en was je nog meer de "pineut" geweest.
Jep, dat is ook weer waar. Had 200 Euro meer gekost dan deze constructie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158418166
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 15:56 schreef Skv het volgende:
Godver, volgend jaar operatie onder volledige narcose zoals het er nu naar uitziet. Zal sowieso de max aan ER gaan kosten lijkt me? Ik zet 'm voor de verandering dan maar niet op maximaal..
Hoe weet je dit eigenlijk? Ben je hier achter gekomen door het ziekenhuis, die een diagnose heeft gesteld en al een code heeft gestart? Zo ja, dan vallen ook de behandelingen in 2016 onder het ER van 2015!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158418480
Ik zat altijd bij cz door mijn ouders. Ga denk ik vanwege de kosten ook maar naar anderzorg. Ik heb namelijk nooit wat. Welke fokkers gaven nu korting bij anderzorg?
pi_158418505
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 20:04 schreef FransDeKleine het volgende:
Ik zat altijd bij cz door mijn ouders. Ga denk ik vanwege de kosten ook maar naar anderzorg. Ik heb namelijk nooit wat. Welke fokkers gaven nu korting bij anderzorg?
Dat is in dit topic te vinden.
pi_158424364
Link dan naar het hele topic, niet alleen naar jezelf:

FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven

Voor de lezer: gebruik Ctrl+F of ⌘-F (Mac) Zoek op: AnderZorg

Veel plezier ermee
  maandag 21 december 2015 @ 22:27:25 #127
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158424864
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe weet je dit eigenlijk? Ben je hier achter gekomen door het ziekenhuis, die een diagnose heeft gesteld en al een code heeft gestart? Zo ja, dan vallen ook de behandelingen in 2016 onder het ER van 2015!
Sinds 1 januari 2015 lopen zulke codes nog maar 120 dagen maximaal.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_158434902
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe weet je dit eigenlijk? Ben je hier achter gekomen door het ziekenhuis, die een diagnose heeft gesteld en al een code heeft gestart? Zo ja, dan vallen ook de behandelingen in 2016 onder het ER van 2015!
Ik ben er achter gekomen door het ziekenhuis, diagnose is gesteld en code is gestart. Behandelingen in 2016 vallen onder het eigen risico van 2016.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 22 december 2015 @ 11:49:22 #129
202348 Susi
Temple of Love
pi_158435655
Ik heb begin december de gids van de consumentenbond besteld om met de kerstdagen mij rustig in te lezen over de zorgverzekeringen. Boekje is nog niet binnen.
pi_158436250
Ok, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb dit nodig:

- Verzekeraar die medicijnen het beste dekt bij chronische ziekte
- Minimaal een kleine vergoeding voor een bril
- Dekking voor psycholoog of mindfullness
- Kleine vergoeding tandheelkunde

Is Ditzo dan een goede keuze, of moet ik dan ergens anders kijken?

En is werelddekking nodig wanneer je een goede reisverzekering hebt?
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:17:25 #131
286575 Roces18
Chef de party
pi_158437223
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:24 schreef Apekoek het volgende:
Ok, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb dit nodig:

- Verzekeraar die medicijnen het beste dekt bij chronische ziekte
- Minimaal een kleine vergoeding voor een bril
- Dekking voor psycholoog of mindfullness
- Kleine vergoeding tandheelkunde

Is Ditzo dan een goede keuze, of moet ik dan ergens anders kijken?

En is werelddekking nodig wanneer je een goede reisverzekering hebt?
Bij FBTO kan je al die dingen zelf selecteren.
Ik heb zelf Ditzo gekozen maar ik heb bovenstaande ook niet nodig op de tandartskosten na dan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158439623
Bij united consumers kun je een gratis ding krijgen, maar is niet de goedkoopste premie. En hoe zit het met collectiviteitskortingen? Aangezien ik geen enkel nummer daarvan ken... En studentenkortingen?
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:36:51 #133
286575 Roces18
Chef de party
pi_158439866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:21 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Bij united consumers kun je een gratis ding krijgen, maar is niet de goedkoopste premie. En hoe zit het met collectiviteitskortingen? Aangezien ik geen enkel nummer daarvan ken... En studentenkortingen?
United consumers geeft je korting op een dure verzekering. (je kan wel een betere krijgen voor minder geld).

En collectiviteitskortingen zijn ook vaak afgesproken met de grotere verzekeringsmaatschappij die vaak ook wat duurder zijn zoals Zilveren Kruis enz. Heb je een bijbaantje bij een groot bedrijf zoals de AH zit je ook vast bij een collectiviteit.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158439946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:36 schreef Roces18 het volgende:

[..]

United consumers geeft je korting op een dure verzekering. (je kan wel een betere krijgen voor minder geld).

En collectiviteitskortingen zijn ook vaak afgesproken met de grotere verzekeringsmaatschappij die vaak ook wat duurder zijn zoals Zilveren Kruis enz. Heb je een bijbaantje bij een groot bedrijf zoals de AH zit je ook vast bij een collectiviteit.
Dan staat er op de friesland zorgverzekering collectiviteitskorting van 8% met campuscollectief (wat dat dan ook moge zijn). Ik invullen bam 101,-. Ik dat campuscollectief weghalen nog steeds 101,-.
Ze doen er alles aan om het zo onduidelijk mogelijk te maken :'(.
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:41:05 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_158439972
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:39 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Dan staat er op de friesland zorgverzekering collectiviteitskorting van 8% met campuscollectief (wat dat dan ook moge zijn). Ik invullen bam 101,-. Ik dat campuscollectief weghalen nog steeds 101,-.
Ze doen er alles aan om het zo onduidelijk mogelijk te maken :'(.
Friesland verzekering is ook redelijk duur. Als je student bent kan je beter naar anderzorg ofzo (mocht je helemaal niets mankeren) daar kan geen collectiviteitskorting tegen op
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158439992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Friesland verzekering is ook redelijk duur. Als je student bent kan je beter naar anderzorg ofzo (mocht je helemaal niets mankeren) daar kan geen collectiviteitskorting tegen op
Ik vind het riskant om maximaal eigen risico te doen. En het is nou niet zo dat ik te weinig geld heb.
pi_158446452
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ben er achter gekomen door het ziekenhuis, diagnose is gesteld en code is gestart. Behandelingen in 2016 vallen onder het eigen risico van 2016.
Als de behandelingen niet vallen onder de code, die gestart is in 2015 dan klopt het. Ik kan dat uiteraard niet weten. Maar geregeld vallen behandelingen onder de eerste code.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158446483
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:41 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Ik vind het riskant om maximaal eigen risico te doen. En het is nou niet zo dat ik te weinig geld heb.
Dan moet je het niet doen ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158447156
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:49 schreef Susi het volgende:
Ik heb begin december de gids van de consumentenbond besteld om met de kerstdagen mij rustig in te lezen over de zorgverzekeringen. Boekje is nog niet binnen.
Wij hebben zaterdag dit boekje ontvangen, ik vind het tegenvallen wat er in staat.
pi_158447424
Ik moet ook nog een beslissing maken, Zilveren Kruis, was vorig jaar voordelig vanwege o.a. collectiviteit via mijn werk, en daarbij 100 euro extra brillenvergoeding. Ze hebben me vorig jaar verkeerd voorgelicht over de betaling. Die zou voor 31-12 automatisch gaan, later bleek ie ineens op 5-1 te staan. ik wilde echter echt in december betalen(jaarbetaling). toen op advies van zo'n telefoonjuf het zelf overgemaakt (in de mail gegevens ontvangen, dus bewijs))(en de automatische incasso geannuleerd. Dat ging dus fout, zij boekten mijn overgeboekte bedrag terug en ik kreeg bijna een incassoboete. Uiteindelijk weer zelf overgeboekt, zonder boete en kwam eht goed.

Ik wil dus van ze af en ga naar Anderzorg via cashback.
De Anderzorg Jong, is die tot een bepaalde leeftijd? De voetzorg die erin zit is interessant.Bij de tandarts kan ik niet zien, tot welk bedrag die vergoed wordt, neem aan ook tot 250 euro net als bij de budget.
pi_158452478
Ook maar overgestapt naar Anderzorg. Uiteindelijk toch goedkoopste voor mij. Heb ook maar een linkje gemaakt, zie speciale topic.
pi_158453251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:35 schreef Katinkat het volgende:

Ik wil dus van ze af en ga naar Anderzorg via cashback.
De Anderzorg Jong, is die tot een bepaalde leeftijd? De voetzorg die erin zit is interessant.Bij de tandarts kan ik niet zien, tot welk bedrag die vergoed wordt, neem aan ook tot 250 euro net als bij de budget.
Vaak hanteren ze je 30e jaar als grens voor een dergelijk jong-pakket of student-pakket zolang je studeert. Tandarts wordt tot max 250 euro vergoed, 100% voor consultcodes (C11 en C13); 50% (C85, C86 en C87), 80% voor X10 (kleine röntgenfoto), M1/2/3 (preventieve mondzorg, reiniging per 5min e.d.), vullingen/wortelkanaalbehandeling 80% maar niet elke code, algehele narcose wordt niet vergoed maar gedeeltelijke wel. https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/tandheelkunde hier kun je per code checken hoeveel er precies vergoed wordt. En via googlen op tandartstarieven 2016 vind je de lijst van de NZA die de tarieven voor 2016 vaststelt. Zo kun je ze allebei naast elkaar leggen en weet je wat je wel en niet vergoed krijgt tot max 250 euro.
mag het weten
pi_158459823
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vaak hanteren ze je 30e jaar als grens voor een dergelijk jong-pakket of student-pakket zolang je studeert. Tandarts wordt tot max 250 euro vergoed, 100% voor consultcodes (C11 en C13); 50% (C85, C86 en C87), 80% voor X10 (kleine röntgenfoto), M1/2/3 (preventieve mondzorg, reiniging per 5min e.d.), vullingen/wortelkanaalbehandeling 80% maar niet elke code, algehele narcose wordt niet vergoed maar gedeeltelijke wel. https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/tandheelkunde hier kun je per code checken hoeveel er precies vergoed wordt. En via googlen op tandartstarieven 2016 vind je de lijst van de NZA die de tarieven voor 2016 vaststelt. Zo kun je ze allebei naast elkaar leggen en weet je wat je wel en niet vergoed krijgt tot max 250 euro.
Klopt dat wel voor Anderzorg Jong? In 2015 zat geen maximum op de tandartskosten, maar je moet heel goed kijken welke codes ze vergoeden en welke maar voor 80%, verder was ook geen leeftijdsgrens, want ik ben de 30 ruim gepasseerd. Voordeel was wel dat meeverzekerde kinderen automatisch een betere aanvullende verzekering kregen, als ik mij goed herinner Extra.
pi_158462455
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:24 schreef Apekoek het volgende:
Ok, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb dit nodig:

- Verzekeraar die medicijnen het beste dekt bij chronische ziekte
- Minimaal een kleine vergoeding voor een bril
- Dekking voor psycholoog of mindfullness
- Kleine vergoeding tandheelkunde

Is Ditzo dan een goede keuze, of moet ik dan ergens anders kijken?

En is werelddekking nodig wanneer je een goede reisverzekering hebt?
Laat die dekking voor een bril vallen, die betaal je zelf dubbel terug.

Overigens CZdirect genomen.
Kwam van FBTO af.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158463080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Laat die dekking voor een bril vallen, die betaal je zelf dubbel terug.

Overigens CZdirect genomen.
Kwam van FBTO af.
Dekking voor een bril is inderdaad een farce, vroeger stelde het nog wat voor.

Ik twijfel wel wat te doen. Want ik heb wel een collectiviteitskorting bij Zilveren kruis, maar andere aanbieders zijn ondanks dat vaak nog net iets goedkoper.
pi_158464332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als de behandelingen niet vallen onder de code, die gestart is in 2015 dan klopt het. Ik kan dat uiteraard niet weten. Maar geregeld vallen behandelingen onder de eerste code.
Volgens het ziekenhuis wordt die code gesloten per 1 januari.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 december 2015 @ 12:39:17 #147
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158465650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als de behandelingen niet vallen onder de code, die gestart is in 2015 dan klopt het. Ik kan dat uiteraard niet weten. Maar geregeld vallen behandelingen onder de eerste code.
Dan heb je nog steeds maar 120 dagen i.p.v. een heel jaar.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_158471701
Heel moeilijk te bekijken wat ik ga doen met mijn verzekering volgend jaar. 2015 was een heel duur jaar met Kruisbandoperatie en veel fysio qua ziekenhuis/fysiokosten. Hiervoor heb ik nog nooit wat gehad.

- Tandarts, ga ik twee keer per jaar heen en afgelopen zomer niets aan de hand. Alleen controle en wat schoonmaken etc.
- Fysio, wil ik gaan hopen dat ik geen terugslag krijg met kruisband, dus ga ik niet verzekeren.
- Verder heb ik nooit wat.

Ik weet niet of het verstandig is om te gokken met een hoger eigen risico, ik woon nog thuis, werk fulltime, kan goed sparen. Dus het zou geen probleem zijn mocht ik onverhoopt hogere zorgkosten hebben.

Via Independer kwamen naar voren ER van 685 niets aanvullends:

- Friesland de Zorgverzekeraar ( 79,75 )
- Ditzo (82,18)
- Anderzorg (82,00)

Anderzorg vind ik geen optie vanwege 0900 nummer, dat vind ik asociaal als 'klantenservice'.

Welk advies kunnen jullie geven?
- Met zuidelijke groet -
pi_158472879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:54 schreef De-Hamster het volgende:

Anderzorg vind ik geen optie vanwege 0900 nummer, dat vind ik asociaal als 'klantenservice'.

20 cent per gesprek valt wel mee toch?
pi_158475528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:54 schreef De-Hamster het volgende:
Anderzorg vind ik geen optie vanwege 0900 nummer, dat vind ik asociaal als 'klantenservice'.
Bellen? 1990 belde net....
bij anderzorg heb ik altijd binnen 1 dag antwoord per e-mail. :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158475696
overgestapt naar anderzorg, ben wel benieuwd of de opzegging van de andere verzekeraar goed gaat. Straks waarschijnlijk 2 incasso's :')
pi_158476081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:45 schreef RamboDirk het volgende:
overgestapt naar anderzorg, ben wel benieuwd of de opzegging van de andere verzekeraar goed gaat. Straks waarschijnlijk 2 incasso's :')
Waarschijnlijk wel.
Heb ik ook een paar jaar geleden gehad. Toen storneerde ik de incasso (dus direct heb ik het geld weer teruggekregen), kreeg een paar dagen later weer het geld terug weer terug van de oude verzekeraar en een week later een brief dat er iets mis gegaan was bij de afschrijving dus of ik nog de rekening wou betalen :Y

Als je dit niet wilt dan stap je eerder over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158478210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vaak hanteren ze je 30e jaar als grens voor een dergelijk jong-pakket of student-pakket zolang je studeert. Tandarts wordt tot max 250 euro vergoed, 100% voor consultcodes (C11 en C13); 50% (C85, C86 en C87), 80% voor X10 (kleine röntgenfoto), M1/2/3 (preventieve mondzorg, reiniging per 5min e.d.), vullingen/wortelkanaalbehandeling 80% maar niet elke code, algehele narcose wordt niet vergoed maar gedeeltelijke wel. https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/tandheelkunde hier kun je per code checken hoeveel er precies vergoed wordt. En via googlen op tandartstarieven 2016 vind je de lijst van de NZA die de tarieven voor 2016 vaststelt. Zo kun je ze allebei naast elkaar leggen en weet je wat je wel en niet vergoed krijgt tot max 250 euro.
Dan ben ik te oud, en ga voor de basis, dank je voor de info. Toch vreemd dat ik op de site niks kan vinden over de voorwaarden voor de leeftijd. (of ik zoek niet goed natuurlijk).
pi_158479159
Klopt het dat het 'Jong'-pakket bij Anderzorg voor tandheelkunde geen maximum kent? Bij de andere pakketten staan allemaal maximalen, maar bij dat pakket niet. Weet iemand hier meer van?
pi_158480660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:04 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Dan ben ik te oud, en ga voor de basis, dank je voor de info. Toch vreemd dat ik op de site niks kan vinden over de voorwaarden voor de leeftijd. (of ik zoek niet goed natuurlijk).
ik heb dit jaar anderzorg jong gehad en ben de 30 ruim gepasseerd
pi_158480722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:32 schreef Scooper het volgende:
Klopt het dat het 'Jong'-pakket bij Anderzorg voor tandheelkunde geen maximum kent? Bij de andere pakketten staan allemaal maximalen, maar bij dat pakket niet. Weet iemand hier meer van?
volgens mij klopt dat, maar je moet wel heel goed kijken welke codes vergoed worden
pi_158480865
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:45 schreef RamboDirk het volgende:
overgestapt naar anderzorg, ben wel benieuwd of de opzegging van de andere verzekeraar goed gaat. Straks waarschijnlijk 2 incasso's :')
je kunt eventueel de automatische incasso voor de oude verzekering via jouw bank intrekken voordat wordt afgeboekt, vooral als je voor jaarbetaling hebt gekozen is dat zeker aan te raden, mijn oude verzekeraar reageerde vrij lakoniek op mijn klacht dat die noch in het oude jaar had afgeboekt, maar je kunt er vlink mee in de problemen komen als je er geen rekening mee houdt en je bent het geld ook een aantal dagen kwijt, voordat het wordt teruggeboekt...
pi_158481183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:04 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Dan ben ik te oud, en ga voor de basis, dank je voor de info. Toch vreemd dat ik op de site niks kan vinden over de voorwaarden voor de leeftijd. (of ik zoek niet goed natuurlijk).
Let wel, ik kan een dergelijke harde eis dus niet vinden. Maar andere verzekeraars zijn daar duidelijker in. Het jaar dat je bijvoorbeeld bij CZdirect 30 wordt gaat je aanvullende verzekering in premie omhoog.
mag het weten
  Eindredactie Games woensdag 23 december 2015 @ 23:09:00 #159
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158483405
Volgens mij is er geen hogere collectiveitskorting te halen bij Zilveren kruis dan de Hogeschool/universiteitskorting, of wel?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_158494587
Ben uiteindelijk naar OHRA gegaan met alleen een basisverzekering. Meer heb ik niet nodig. En vrije zorgkeuze want dat vind ik wel belangrijk. Overigens via Independer gedaan dus voor minder dan 100 euro een aardige deal gesloten. Eigen risico houd ik wel op 385 anders wordt het wel erg hard dokken als er iets is.
pi_158495433
Begrijp ik nou goed dat de aanvullende Anderzorg Jong-polis 80% van de tandartskosten vergoedt, zonder maximum? Of zie ik een addertje over het hoofd?

-edit-

5 posts boven mij :D maar blijkbaar klopt het dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:32 schreef Scooper het volgende:
Klopt het dat het 'Jong'-pakket bij Anderzorg voor tandheelkunde geen maximum kent? Bij de andere pakketten staan allemaal maximalen, maar bij dat pakket niet. Weet iemand hier meer van?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_158495562
Ik kan niet eens inloggen bij mijn nieuwe verzekeraar omdat ze mijn bsn niet kennen :'). Terwijl de opgegeven bsn overeenkomt met de bsn bij mijn digid.
pi_158495683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 14:14 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ik kan niet eens inloggen bij mijn nieuwe verzekeraar omdat ze mijn bsn niet kennen :'). Terwijl de opgegeven bsn overeenkomt met de bsn bij mijn digid.
was vorig jaar ook zo, dat dit pas vanaf 1 jan kan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158497692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 14:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de aanvullende Anderzorg Jong-polis 80% van de tandartskosten vergoedt, zonder maximum? Of zie ik een addertje over het hoofd?

-edit-

5 posts boven mij :D maar blijkbaar klopt het dus.

[..]

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij Anderzorg zelf. En er zit inderdaad geen maximum op. Wel gaat het maar om zeer beperkte codes, waardoor je eigenlijk nooit aan een hoog maximum kan komen. Zo zijn bijvoorbeeld alleen kleine foto's vergoed en grote foto's (X21) totaal niet. Daarvan krijg ik er volgend jaar twee, wat al 130 euro is. Even goed narekenen dus....
pi_158500346
Ik heb ook AnderZorg Jong genomen. Tandarts zonder limiet heeft voor mij meer waarde dan bijvoorbeeld tandarts spoedhulp in het buitenland.

In deze post heb ik AnderZorg Jong met CZdirect Basic en Ditzo vergeleken:
WGR / Zorgverzekeringen 2016 - #2 Alle premies bekend

Mocht je voor AnderZorg willen gaan, kijk dan voor 40 euro korting in dit topic:
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven

Ctrl+F of ⌘-F (Mac)
Zoek op: AnderZorg
pi_158505278
nvm

[ Bericht 95% gewijzigd door Rickertman96 op 24-12-2015 21:27:51 ]
pi_158505418
Ik zou van AnderZorg + Budget naar AnderZorg + Jong willen gaan. Zou ik dit ook via Independer kunnen doen? Dan krijg ik er nog de tandverzekering bij ongevallen bij (plus eventueel 13,25 shopkorting). Iemand hier ervaring mee?
pi_158522827
Huidige situatie
Zilverenkruis Achmea, jaarpremie 2016 ¤801,31 met maximaal huidige risico.

Mogelijke ziektekosten 2016
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar mijn verstandskiezen laten trekken en aantal moedervlekken laten verwijderen. Maak me vooral zorgen over het verstandskiezen trekken, volgens mij is dat een dure bedoeling. Moedervlekken wou de huisarts wel doen zonder kosten.

Gewenst
Goedkoopste zorgverzekering voor 2016 i.c.m. alle 4 verstandskiezen laten trekken.

Opties
Ik zit te twijfelen tussen Anderzorg en Zilverenkruis Achmea. Iemand enig idee welk pakket voor mij het aantrekkelijkst zou zijn? Ik twijfel ook nog tussen maximaal eigen risco of geen eigen risico.
pi_158522948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:52 schreef Timmehhh1 het volgende:
Huidige situatie
Zilverenkruis Achmea, jaarpremie 2016 ¤801,31 met maximaal huidige risico.

Mogelijke ziektekosten 2016
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar mijn verstandskiezen laten trekken en aantal moedervlekken laten verwijderen. Maak me vooral zorgen over het verstandskiezen trekken, volgens mij is dat een dure bedoeling. Moedervlekken wou de huisarts wel doen zonder kosten.

Gewenst
Goedkoopste zorgverzekering voor 2016 i.c.m. alle 4 verstandskiezen laten trekken.

Opties
Ik zit te twijfelen tussen Anderzorg en Zilverenkruis Achmea. Iemand enig idee welk pakket voor mij het aantrekkelijkst zou zijn? Ik twijfel ook nog tussen maximaal eigen risco of geen eigen risico.
Gaat de tandarts je verstandskiezen trekken of de kaakchirurg? Kaakchirurg is basisverzekering dus eigen risico dat gebruikt wordt, dan zou ik hem niet op de max zetten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158523025
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:52 schreef Timmehhh1 het volgende:
Huidige situatie
Zilverenkruis Achmea, jaarpremie 2016 ¤801,31 met maximaal huidige risico.

Mogelijke ziektekosten 2016
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar mijn verstandskiezen laten trekken en aantal moedervlekken laten verwijderen. Maak me vooral zorgen over het verstandskiezen trekken, volgens mij is dat een dure bedoeling. Moedervlekken wou de huisarts wel doen zonder kosten.

Gewenst
Goedkoopste zorgverzekering voor 2016 i.c.m. alle 4 verstandskiezen laten trekken.

Opties
Ik zit te twijfelen tussen Anderzorg en Zilverenkruis Achmea. Iemand enig idee welk pakket voor mij het aantrekkelijkst zou zijn? Ik twijfel ook nog tussen maximaal eigen risco of geen eigen risico.
1 verstandskies trekken kostte mij ongeveer 250 euro in het ziekenhuis een paar jaar geleden.
Op zich te betalen, hoewel de prijs anders kan zijn in een ander ziekenhuis en dat weet je pas als je de faktuur krijgt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158523056
Als de tandarts het gaat doen: eigen risico op 885 zetten.
Bij de tandarts geldt voor verstandskiezen geen ander tarief dan voor overige extracties. Dat kan variëren van ¤39,49 voor een eenvoudige extractie tot ¤ 63,18 voor een gecompliceerde extractie met mucoperiostale opklap. Het lage tarief wordt meestal niet in rekening gebracht, vaker betaal je voor een gecompliceerde extractie, ook al kan een verstandkies in de bovenkaak er in een wip uit zijn. Daarnaast zul je moeten betalen voor (eenvoudig) wondtoilet, verdoving en hechtingen bij de gecompliceerde extracties.

Hier kan je zien wat er door AnderZorg vergoed wordt: https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/t/trekken-tand-of-kies-2016
pi_158523093
De bovenste 2 kan de tandarts doen, de onderste twee kreeg ik in 2015 al een verwijzing voor na de kaakchirurg. Die liggen er wat dieper in.
pi_158523105
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:10 schreef Timmehhh1 het volgende:
De bovenste 2 kan de tandarts doen, de onderste twee kreeg ik in 2015 al een verwijzing voor na de kaakchirurg. Die liggen er wat dieper in.
elk jaar 1 en je kunt je ER toch maximaal houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158523188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

elk jaar 1 en je kunt je ER toch maximaal houden.
Goed punt! Ik stap sowieso over want bij Zilverenkruis Achmea staat het ziekenhuis in Doetinchem niet eens onder contract en bij anderszorg wel. Nu alleen nog de vraag of ik jong moet nemen i.v.m. tandartskosten.

Ga ik effe een overzichtje van maken.
pi_158523220
Je krijgt bij Anderzorg 288 euro korting op je premie als je voor het maximale ER gaat. 385 + 288 = 673
Maak je volgend jaar minder dan 673 euro aan zorgkosten? Dan kan je jouw ER beter op maximaal laten staan.

En sowieso Jong nemen
pi_158523276
Ik ga voor Anderszorg en Jong + maximaal eigen risico.

Volgend jaar nieuwe steunzolen laten aanmeten. Verstandskiezen trekken. gebitsreiniging. Allemaal dankzij het jong pakket :)

Thanks mensen !
pi_158523287
Vergeet niet de cashback!

-edit: nvm dat andere
pi_158523318
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:29 schreef outoftheblue het volgende:
nvm
Heb ik :)

Kom uit op een jaarpremie van ¤996 - ¤40 = ¤956 Voor een hele goede dekking inclusief anderszorg Jong :)
pi_158523479
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:31 schreef Timmehhh1 het volgende:

[..]

Heb ik :)

Kom uit op een jaarpremie van ¤996 - ¤40 = ¤956 Voor een hele goede dekking inclusief anderszorg Jong :)

Is geen slecht pakket hé die Jong optie bij Anderzorg :)
mag het weten
pi_158548205
Heb vorige week mijn verzekering voor 2016 via izagezondsamen.nl aangepast. Bij nader indien wil ik het toch anders doen. Iemand enig idee of ik nu nog steeds mag overstappen of nogmaals bij de huiduge verzekeraar mag wijzigen?
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:23:51 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158548269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:21 schreef zozozozo het volgende:
Heb vorige week mijn verzekering voor 2016 via izagezondsamen.nl aangepast. Bij nader indien wil ik het toch anders doen. Iemand enig idee of ik nu nog steeds mag overstappen of nogmaals bij de huiduge verzekeraar mag wijzigen?
Kan volgens mij nog allebei.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158561387
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan volgens mij nog allebei.
Kan beide nog inderdaad.
pi_158561409
Ik heb nu Anderzorg jong, en denk toch dat dit voor mij ook in het nieuwe jaar zo blijft. Maar kan je eigenlijk via Independer aanmelden en "overstappen" om de gratis ongevallentandartsverzekering te krijgen, want krijg nu die 40 Euro nieuwe klantenkorting niet meer.

[ Bericht 88% gewijzigd door Zana op 27-12-2015 08:58:56 ]
pi_158561503
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 08:49 schreef Zana het volgende:
Ik heb nu Anderzorg jong, en denk toch dat dit voor mij ook in het nieuwe jaar zo blijft. Maar kan je eigenlijk via Independer aanmelden en "overstappen" om de gratis ongevallentandartsverzekering te krijgen, want krijg nu die 40 Euro nieuwe klantenkorting niet meer.
Proberen kan altijd, verwacht alleen dat Anderzorg dit niet gaat zien als overstap maar als collectiviteits wijziging.
pi_158561983
Toch maar even kijken naar de hype rond AZ Jong. Inderdaad goedkoper dan Ditzo (71 euro) en dat met 'gratis' aanvullend pakket... alleen zijn al mijn zorgverleners niet gecontracteerd... dus niet interessant helaas want dan moet je alsnog voor alle kosten opdraaien.
pi_158562827
is mijn conclusie juist dat vrijwel alle verzekeraard afspraken hebben gemaakt met alle ziekenhuizen? Dat met name geen contracten zijn afgesloten met specifieke en bijzondere klinieken of kleinere zorgverleners? Ik had altijd een restitutiepolis en nooit zo bij stil gestaan, moet wel zeggen dat het verschil in premie maar 3 euro per maand is maar ja als het niet nodig is kan ik het net zo goed een naturapolis nemen.
pi_158563871
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 11:05 schreef zozozozo het volgende:
is mijn conclusie juist dat vrijwel alle verzekeraard afspraken hebben gemaakt met alle ziekenhuizen? Dat met name geen contracten zijn afgesloten met specifieke en bijzondere klinieken of kleinere zorgverleners? Ik had altijd een restitutiepolis en nooit zo bij stil gestaan, moet wel zeggen dat het verschil in premie maar 3 euro per maand is maar ja als het niet nodig is kan ik het net zo goed een naturapolis nemen.
AZ zegt dat je bij elk ziekenhuis terecht kunt, alleen het addertje is dat ze er een contract mee moeten hebben. Hebben ze dat niet betalen ze 75% van de kosten, dus aan jou de keuze welke je kiest. Mijn ziekenhuis staat er nog niet bij, vorig jaar wel. Komt wel goed denk ik, maar eigenlijk schandalig dat je het nog niet weet voor het einde van het jaar. Kan best dat op 3 januari blijkt dat ze hem toch niet vergoeden en dan kan je niet meer terug..(of je moet opzeggen en geen nieuwe nemen, heb je tot 1 februari de tijd voor).. Dus voor mij vooralsnog geen AZ. Ben je nu goedkoop uit, maar straks 25% duurder als ze 't niet vergoeden. Ditzo heeft vrije zorgkeuze dus ik kan sowieso terecht bij mijn ziekenhuis. Jammer van AZ Jong, maar vrijheid is ook wel belangrijk. Geen zin om 30km verderop te moeten, leuk voor die controleafspraken van 2 minuten. Uur onderweg :D
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 12:06:32 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_158563923
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

AZ zegt dat je bij elk ziekenhuis terecht kunt, alleen het addertje is dat ze er een contract mee moeten hebben. Hebben ze dat niet betalen ze 75% van de kosten, dus aan jou de keuze welke je kiest. Mijn ziekenhuis staat er nog niet bij, vorig jaar wel. Komt wel goed denk ik, maar eigenlijk schandalig dat je het nog niet weet voor het einde van het jaar. Kan best dat op 3 januari blijkt dat ze hem toch niet vergoeden en dan kan je niet meer terug..(of je moet opzeggen en geen nieuwe nemen, heb je tot 1 februari de tijd voor).. Dus voor mij vooralsnog geen AZ. Ben je nu goedkoop uit, maar straks 25% duurder als ze 't niet vergoeden. Ditzo heeft vrije zorgkeuze dus ik kan sowieso terecht bij mijn ziekenhuis. Jammer van AZ Jong, maar vrijheid is ook wel belangrijk. Geen zin om 30km verderop te moeten, leuk voor die controleafspraken van 2 minuten. Uur onderweg :D
Je hebt gelijk dat je hier niet op wacht :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158563995
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat je hier niet op wacht :Y
Ik betaal nu 2 euro meer en krijg geen aanvullend pakket bij Ditzo. Bij AZ dus 2 euro minder én AZ jong met gratis tandartscontrole etc. Bij Ditzo nu wel vrije zorgkeuze en heb iets meer vertrouwen in Ditzo dan in Menzis/AZ. Menzis hoor je toch elk jaar weer dat er in de loop van het jaar dingen negatief wijzigen. Mijn ziekenhuis is groot dus neemt Menzis vast wel op, maar dat ze je zo lang in onzekerheid houden en met een halve waarheid adverteren is niet zo netjes ;) Dus alleen een goede keuze als al je zorgverleners een contract hebben met AZ
pi_158565777
het lastige vind ik dat je uiteindelijk niet weet welke zorgaanbieder je nodig hebt. Stel je krijgt kanker, dan wil ik uiteindelijk als het nodig is naar het beste ziekenhuis kunnen. Ik zit nu zelf bij IZA en als ik het zo kan beoordelen hebben die met alle ziekenhuizen een contract,op basis daarvan zie ik dan geen voordeel in een restitutiepolis of zie ik wat over het hoofd?
pi_158566316
Mijn hele leven bij Zilveren kruis geweest en volgend jaar hebben ze in het basis pakket geen contract met mijn ziekenhuis. Dus ben nu aan het zoeken voor een andere zorgverzekeraar maar tis een jungle om dat uit te zoeken
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_158569007
Hierbij een berichtje, misschien zijn sommige van jullie net zo naief als ik geweest de afgelopen jaren want ik heb mij eigenlijk nooit echt in mijn zorgverzekering verdiept. Tot dit jaar.

Ik ben eens gaan kijken welke zorg ik heb gehad (voornamelijk eigen risico) en kwam er achter dat dit heel laag was en dat ik veel premie betaalde (120 euro) met het eigen risico zo laag mogelijk. Het leek mij de moeite om eens uit te zoeken welk financieel risico je nou loopt als je volledig eigen risico kiest (885 euro).

Hierbij een rekenvoorbeeld bij mijn nieuwe zorgverzekering Anderzorg

Premie 2016 met laag eigen risico (385 eu): 108 euro
Premie 2016 met hoog eigen risico (885 eu): 84 euro
Verschil per maand: 24 euro
Verschil per jaar: 12 x 24 euro = 288 euro

Het verschil tussen hoog en laag eigen risico is 500 euro, waarvan je 288 euro korting krijgt als je voor hoog kiest. Het is dus een een risico van 212 euro. Ik kan niet in iedereen zijn portemonnee kijken, maar ik vind het een gokje waard op basis van de voorgaande jaren.

Wellicht is het voor jullie ook een eye opener, het is allemaal al zo niet-transparant en en poot wordt er toch wel uitgedraaid.

[ Bericht 4% gewijzigd door kanovinnie op 27-12-2015 17:48:27 ]
www.voetbal-tickets-buitenland.nl, de website om te lezen om zelf kaartjes voor buitenlandse wedstrijden te kopen!
pi_158571329
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:06 schreef jurr1488 het volgende:
Hierbij een berichtje, misschien zijn sommige van jullie net zo naief als ik geweest de afgelopen jaren want ik heb mij eigenlijk nooit echt in mijn zorgverzekering verdiept. Tot dit jaar.

Ik ben eens gaan kijken welke zorg ik heb gehad (voornamelijk eigen risico) en kwam er achter dat dit heel laag was en dat ik veel premie betaalde (120 euro) met het eigen risico zo laag mogelijk. Het leek mij de moeite om eens uit te zoeken welk financieel risico je nou loopt als je volledig eigen risico kiest (885 euro).

Hierbij een rekenvoorbeeld bij mijn nieuwe zorgverzekering Anderzorg (link: :

Premie 2016 met laag eigen risico (385 eu): 108 euro
Premie 2016 met hoog eigen risico (885 eu): 84 euro
Verschil per maand: 24 euro
Verschil per jaar: 12 x 24 euro = 288 euro

Het verschil tussen hoog en laag eigen risico is 500 euro, waarvan je 288 euro korting krijgt als je voor hoog kiest. Het is dus een een risico van 212 euro. Ik kan niet in iedereen zijn portemonnee kijken, maar ik vind het een gokje waard op basis van de voorgaande jaren.

Wellicht is het voor jullie ook een eye opener, het is allemaal al zo niet-transparant en en poot wordt er toch wel uitgedraaid.
Dat is inderdaad een bekende rekensom. Je moet er alleen wel even stil bij staan, maar dat kost de gemiddelde mens meestal te veel moeite. De zogenaamde slapende klant is waar ieder bedrijf blij van wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door kanovinnie op 27-12-2015 17:48:34 ]
pi_158572916
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:19 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een bekende rekensom. Je moet er alleen wel even stil bij staan, maar dat kost de gemiddelde mens meestal te veel moeite. De zogenaamde slapende klant is waar ieder bedrijf blij van wordt.
Mijn zoon neemt elk jaar de hoogste eigen risico, scheelt hem mooi in de knip. Als je jong bent en geen gezondheidsklachten hebt kun je die risico wel nemen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 27 december 2015 @ 17:29:16 #195
286575 Roces18
Chef de party
pi_158573548
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:03 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mijn zoon neemt elk jaar de hoogste eigen risico, scheelt hem mooi in de knip. Als je jong bent en geen gezondheidsklachten hebt kun je die risico wel nemen.
Ja totdat hij een ongeluk heeft, breekt zijn arm bijv. Dag 900 euro! :W Maar als je het geld hebt, moet je het zelf weten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158574129
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja totdat hij een ongeluk heeft, breekt zijn arm bijv. Dag 900 euro! :W Maar als je het geld hebt, moet je het zelf weten.
Of iemand rijd je aan buiten jouw schuld om, dag eigen risico.

Sowieso iets als een "eigen risico" durven te benoemen voor iets wat verplicht is. Dat kan alleen in dit land. :')
pi_158575999
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja totdat hij een ongeluk heeft, breekt zijn arm bijv. Dag 900 euro! :W Maar als je het geld hebt, moet je het zelf weten.
Dat is het risico wat je neemt, toch? :W Hoe vaak breek je nou een arm?
Somebody that I used to know
pi_158576135
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:03 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mijn zoon neemt elk jaar de hoogste eigen risico, scheelt hem mooi in de knip. Als je jong bent en geen gezondheidsklachten hebt kun je die risico wel nemen.
groot gelijk heeft hij, doe ik al jaren ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158576146
quote:
2s.gif Op zondag 27 december 2015 18:48 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is het risico wat je neemt, toch? :W Hoe vaak breek je nou een arm?
Waarschijnlijk niet elk jaar. En na een jaar heb je het risicobedrag er alweer uit.
  zondag 27 december 2015 @ 20:59:28 #200
286575 Roces18
Chef de party
pi_158580803
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 18:54 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet elk jaar.
Hopelijk niet nee. Dan ben je wel erg onhandig.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158581304
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

AZ zegt dat je bij elk ziekenhuis terecht kunt, alleen het addertje is dat ze er een contract mee moeten hebben. Hebben ze dat niet betalen ze 75% van de kosten, dus aan jou de keuze welke je kiest. Mijn ziekenhuis staat er nog niet bij, vorig jaar wel.
Zover ik weet heeft AZ op dit moment met elk ziekenhuis een contract:

Ziekenhuizen:
273 van de 273 vergoed volgens Independer.
pi_158581896
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:07 schreef davedavy het volgende:

[..]

Zover ik weet heeft AZ op dit moment met elk ziekenhuis een contract:

Ziekenhuizen:
273 van de 273 vergoed volgens Independer.
Fout, check de site van AZ maar (zorgvinder)
pi_158592986
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 21:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Fout, check de site van AZ maar (zorgvinder)
Daar staat ook 273?
  maandag 28 december 2015 @ 10:25:18 #204
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_158594947
Misschien weet iemand dit, waar kan je het beste qua tandverzekering zijn? Welke aanbieder biedt het meeste vergoeding?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_158596397
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Misschien weet iemand dit, waar kan je het beste qua tandverzekering zijn? Welke aanbieder biedt het meeste vergoeding?
Bij HEMA en FBTO kan je er een van 750 euro krijgen zonder wachttijd, maar uit mijn berekeningen kwam dat het voordeliger is om een goedkopere basisverzekering te zoeken met 500 euro voor de tandarts, dat scheelt meer dan die 250 euro extra vergoeding.

Voor minder dan 500 euro is die van Besured/Promovendum/National Academic best goed, 350 euro en alles 100%.
pi_158598056
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 21:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Fout, check de site van AZ maar (zorgvinder)
Je kunt bij elk (regulier) ziekenhuis terecht zonder bijbetaling. Dat heeft AZ mij zelf bevestigd toen ik nog twijfelde tussen AZ en Menzis.
pi_158598346
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:51 schreef davedavy het volgende:

[..]

Je kunt bij elk (regulier) ziekenhuis terecht zonder bijbetaling. Dat heeft AZ mij zelf bevestigd toen ik nog twijfelde tussen AZ en Menzis.
Fout. Alleen waar ze een contract mee hebben anders 75% vergoed. Vraag maar naar. Ze streven overal een contract mee te hebben, maar dat is nog niet zo. Op FB beantwoorden ze deze vraag elke keer anders..
pi_158598780
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 13:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Fout. Alleen waar ze een contract mee hebben anders 75% vergoed. Vraag maar naar. Ze streven overal een contract mee te hebben, maar dat is nog niet zo. Op FB beantwoorden ze deze vraag elke keer anders..
Nee jij bent fout. Al twee keer. Je kunt bij elk ziekenhuis terecht zonder betaling. Ik heb net nog even gechat, en nogmaals hebben ze het bevestigd. Ze hebben een contract met elk ziekenhuis. Er zullen bij enkele ziekenhuizen enkele heel specifieke behandelingen niet worden vergoed, maar ja hoe groot is die kans als jong persoon. Daar betaal je ook zo'n lage premie voor...
pi_158599808
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja totdat hij een ongeluk heeft, breekt zijn arm bijv. Dag 900 euro! :W Maar als je het geld hebt, moet je het zelf weten.
De nasleep van een gebroken arm kostte bij mijn zoon maar 400¤. Dat viel me nog mee.
:')
Maar idd, als je voor een hoog eigen risico kiest, dan kan het zo zijn dat je na een ongeluk en een ritje met een ambulance zo 885 mag aftikken.
Verder zou ik zelf van zo'n hoog eigen risico een zorgmijder worden. :@
pi_158599892
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 13:55 schreef Rowlf het volgende:

[..]

De nasleep van een gebroken arm kostte bij mijn zoon maar 400¤. Dat viel me nog mee.
:')
Maar idd, als je voor een hoog eigen risico kiest, dan kan het zo zijn dat je na een ongeluk en een ritje met een ambulance zo 885 mag aftikken.
Verder zou ik zelf van zo'n hoog eigen risico een zorgmijder worden. :@
Echter is het verlies niet zo groot als je denkt. 885 euro is het maximale eigen risico wat je kunt kiezen. 385 betaal je altijd, waarna er dus 500 over blijft. Van die 500 euro trek je nog de korting in premie af, waarna het uiteindelijke verlies niet groter is dan 200/300 euro. Opzich een gok waard als je jong en fit bent.
pi_158600407
Ik ga voor de ohra verzekering. In januari naar het audiologisch centrum voor mijn rechteroor... Ik ga dan met aanvullend pakket 115,91 betalen, dan heb ik wel 500 euro vergoeding extra voor mijn hoortoestel. Nadeel is dan wel dat ik dan mijn eigen risico dan ook meteen moet betalen, als die ook in temijnen gaat kom ik uit op ongeveer 148 euro per maand uit... ;(
pi_158601926
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:59 schreef davedavy het volgende:

[..]

Echter is het verlies niet zo groot als je denkt. 885 euro is het maximale eigen risico wat je kunt kiezen. 385 betaal je altijd, waarna er dus 500 over blijft. Van die 500 euro trek je nog de korting in premie af, waarna het uiteindelijke verlies niet groter is dan 200/300 euro. Opzich een gok waard als je jong en fit bent.
Dit is hierboven meerdere keren uitgelegd. Ik snap niet dat sommige jonge en gezonde mensen nog steeds twijfelen..
pi_158602465
Iemand nog geïnteresseerd in cashback link van ¤40? bij Anderzorg?
pi_158603551
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef uvastudentje het volgende:
Iemand nog geïnteresseerd in cashback link van ¤40? bij Anderzorg?
Die kan je hier kwijt:
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 28 december 2015 @ 16:06:04 #215
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_158603706
Ik laat 3x per jaar mijn gebit helemaal reinigen bij een mondhygienist.

Volgende codes worden dan gebruikt:
T61 Evaluatie-onderzoek met parodontiumstatus
T54 Standaard consult parodontale nazorg mondhygienist

Zit nu bij CZ en zij vergoeden 75% tot 450 euro per jaar.
Dit is tevens door het extra Jong pakket.

Iemand enig idee welke zorgverzekeraar deze ook vergoeden?
pi_158604518
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef uvastudentje het volgende:
Iemand nog geïnteresseerd in cashback link van ¤40? bij Anderzorg?
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven

Zoeken op: AnderZorg
Ctrl+F of ⌘-F (Mac)
pi_158605304
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:06 schreef egelhond het volgende:
Ik laat 3x per jaar mijn gebit helemaal reinigen bij een mondhygienist.

Volgende codes worden dan gebruikt:
T61 Evaluatie-onderzoek met parodontiumstatus
T54 Standaard consult parodontale nazorg mondhygienist

Zit nu bij CZ en zij vergoeden 75% tot 450 euro per jaar.
Dit is tevens door het extra Jong pakket.

Iemand enig idee welke zorgverzekeraar deze ook vergoeden?
T-codes worden bij anderzorg tandmodule vergoed :) Cashback kan je via mijn link ook nog regelen in dit topic: FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
We fear that which we cannot see
pi_158605452
Ondanks zoekwerk kan ik nog steeds niet de verschillen tussen Menzis Basis & Basis Voordelig achterhalen... Ik begrijp het deel van beperkte zorgaanbieders, maar is dit het enige?
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
pi_158606547
Ik ben overgestapt naar DSW *O*
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 28 december 2015 @ 18:56:02 #220
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_158609863
Ik heb net een nieuwe bril gekocht met mijn CZ jongeren vergoeding van 100 euro. Die is 1x per 2 kalenderjaren geldig.

Als ik nu overstap naar een andere verzekeraar. Geld die periode dan weer opnieuw? Ofwel kan ik met bv anderzorg in 2016 weer mijn bril declareren wat bij cz dus niet kan?
pi_158610239
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 18:56 schreef egelhond het volgende:
Ik heb net een nieuwe bril gekocht met mijn CZ jongeren vergoeding van 100 euro. Die is 1x per 2 kalenderjaren geldig.

Als ik nu overstap naar een andere verzekeraar. Geld die periode dan weer opnieuw? Ofwel kan ik met bv anderzorg in 2016 weer mijn bril declareren wat bij cz dus niet kan?
Dat kan inderdaad.
pi_158618279
Ik ben nu overgestapt van FBTO naar OHRA. Bij FBTO had ik de tandmodule en ging het volgend jaar naar iets van ¤ 108 met tandarts 250 zonder vrije zorgkeuze. Omdat in mijn regio het niet zo boterde met Achmea wou ik overstappen naar vrije zorgkeuze maar niet Achmea. Betaal straks dus ¤ 96,10 met vrije zorgkeuze maar zonder tandarts. Ik verwacht hooguit 1 maal een verstandskies te laten trekken.

Is dit beter zo of kan ik beter bij FBTO blijven, omdat ze nu wel bijna alle ziekenhuizen hebben ( hadden ze niet toen ik koos vorige week)?
pi_158620997
quote:
17s.gif Op maandag 28 december 2015 22:03 schreef Orphid het volgende:
Ik ben nu overgestapt van FBTO naar OHRA. Bij FBTO had ik de tandmodule en ging het volgend jaar naar iets van ¤ 108 met tandarts 250 zonder vrije zorgkeuze. Omdat in mijn regio het niet zo boterde met Achmea wou ik overstappen naar vrije zorgkeuze maar niet Achmea. Betaal straks dus ¤ 96,10 met vrije zorgkeuze maar zonder tandarts. Ik verwacht hooguit 1 maal een verstandskies te laten trekken.

Is dit beter zo of kan ik beter bij FBTO blijven, omdat ze nu wel bijna alle ziekenhuizen hebben ( hadden ze niet toen ik koos vorige week)?
Die van FBTO is wel 100% vergoeding voor de tandarts, OHRA is 75%.
pi_158622198
Iemand wel eens een (reguliere) tandarts rekening gehad hoger dan 150 euro? Ik heb meestal max 1 of 2 gaatjes, dus komt nooit hoog uit. Normaal zet ik om het jaar die verzekering aan, maar ik twijfel nu om tandarts vergoedingen (cz jong) eruit te halen en de rekening direct te betalen. Minus lenskosten van 100 euro kost de verzekering 150 eur (cz). Alle overige uit dat extra pakket gebruik ik nooit (bril /lenzen dus wel).
  dinsdag 29 december 2015 @ 02:24:59 #225
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158625290
Ik heb rondgekeken maar voor mij loont het de moeite niet om over te stappen, dus ik blijf bij Anderzorg met dezelfde polis. Alleen een iets lager eigen risico.

Pakket bestaat uit een eigen risico van ¤685 en de basisverzekering is aangevuld met 9 fysiotherapie behandelingen (puur voor de zekerheid, maar ik sport regelmatig dus je weet maar nooit..) en 100% tandartsvergoeding tot ¤250. De premie wordt ¤96,80.

Ik moet volgend jaar een wortelkanaalbehandeling laten uitvoeren (zit nu tijdelijke vulling in), maar verder verwacht ik niet veel.
Permanent Verbannen
  dinsdag 29 december 2015 @ 02:28:50 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158625341
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef uvastudentje het volgende:
Iemand nog geïnteresseerd in cashback link van ¤40? bij Anderzorg?
Yes!

Zo ver ik heb kunnen beoordelen is Anderzorg de goedkoopste met max eigen risico, zonder aanvullend pakket. En met die 40 euro cashback zeker. Klopt dit?


Edit:

Ik kan bij ZK Basis Budget nemen met max eigen risico en collectiviteit voor ¤ 68,76 per maand of ¤ 800,31 bij vooruitbetaling voor 1 jaar.

Anderzorg 69X12 + 2% korting = 811,44 (jaarbetaling) - 40 cashback = ¤ 771,44,-

[ Bericht 10% gewijzigd door leolinedance op 29-12-2015 02:38:37 ]
  dinsdag 29 december 2015 @ 08:31:57 #227
286575 Roces18
Chef de party
pi_158626558
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 23:43 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand wel eens een (reguliere) tandarts rekening gehad hoger dan 150 euro? Ik heb meestal max 1 of 2 gaatjes, dus komt nooit hoog uit. Normaal zet ik om het jaar die verzekering aan, maar ik twijfel nu om tandarts vergoedingen (cz jong) eruit te halen en de rekening direct te betalen.
Het is je eigen keuze natuurlijk, maar als je telkens 1 of 2 gaatjes hebt zal je gebit niet zo denderend zijn of de verzorging daarvan laat te wensen over. En juist dat zou ik hem aan laten staan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158628325
Volgend jaar verwacht ik twee verstandskiezen te moeten laten trekken.

Van independer begreep ik dat dit niet onder de tandartsverzekering valt, omdat het vaak een chirurgische ingreep is. Kortom: is het verstandiger om gewoon een basispakket te nemen met het laagste eigen risico?
pi_158629779
Weet iemand wanneer Anderzorg de jaarpremie incasseert?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_158630629
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:42 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand wanneer Anderzorg de jaarpremie incasseert?
Vraag me niet om een bron of link, maar ik had gelezen in de eerste week van 2016.

[ Bericht 0% gewijzigd door keko op 29-12-2015 13:48:07 ]
pi_158632571
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:14 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Dit is hierboven meerdere keren uitgelegd. Ik snap niet dat sommige jonge en gezonde mensen nog steeds twijfelen..
Nja ik doe het persoonlijk ook niet. Ik weet van mezelf dat ik moeilijk geld aan de kant kan houden (reservepotje) :P Dus als er dan wat gebeurd moet ik het ook paraat hebben.
pi_158635811
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 23:43 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand wel eens een (reguliere) tandarts rekening gehad hoger dan 150 euro? Ik heb meestal max 1 of 2 gaatjes, dus komt nooit hoog uit. Normaal zet ik om het jaar die verzekering aan, maar ik twijfel nu om tandarts vergoedingen (cz jong) eruit te halen en de rekening direct te betalen. Minus lenskosten van 100 euro kost de verzekering 150 eur (cz). Alle overige uit dat extra pakket gebruik ik nooit (bril /lenzen dus wel).
Met 1 of 2 gaatjes per jaar zou ik de tandartsverzekering eruit gooien. Of een verzekering nemen zonder limiet, waarbij je bij de meeste behandelingen 80% vergoed krijgt. Je gebruikt ook lenzen zeg je. Het AnderZorg Jong pakket is voor jou misschien wel interessant :)
pi_158635905
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:42 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand wanneer Anderzorg de jaarpremie incasseert?
Ik had geen zin om hier op te wachten, dus ik heb de 996,60 zelf overgemaakt.
pi_158635938
Bewuzt zegt Psychologische ondersteuning door een huisarts of praktijkondersteuning GGZ te vergoeden, zonder eigen risico aan te breken.

Geldt dit alleen voor Bewuzt of dekt elke verzekeraar deze psychologische hulp (zonder inbreuk op eigen risico) te maken?

Iemand?
pi_158636116
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:11 schreef Apekoek het volgende:
Psychologische ondersteuning door een huisarts of praktijkondersteuning GGZ
Of is het een wassen neus waar ze mee pronken en dat dergelijke psychologische zorg door iedere verzekeraar wordt aangeboden in eerste instantie? (zonder dat het eigen risico kost) --> https://www.independer.nl(...)dersteuning/ggz.aspx ?
pi_158641070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:16 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Of is het een wassen neus waar ze mee pronken en dat dergelijke psychologische zorg door iedere verzekeraar wordt aangeboden in eerste instantie? (zonder dat het eigen risico kost) --> https://www.independer.nl(...)dersteuning/ggz.aspx ?
Het klopt hoor wat daar op die pagina staat :)
pi_158641176
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:21 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Het klopt hoor wat daar op die pagina staat :)
Ik bedoel eigenlijk, dit bied toch elke zorgverzekeraar? Aangezien alleen Bewuzt daar mee adverteert (heb even de link van hun niet bij de hand)
pi_158641779
Als je de tekst op deze pagina leest, dan zegt Bewuzt hetzelfde als Independer. Het vervolgtraject betaal je altijd eerst uit je ER.
pi_158645097
Ook begonnen aan het leed dat zorgverzekeringen heet :r

VGZ: gratis?

Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 19:27:35 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_158645235
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:24 schreef Postbus100 het volgende:
Ook begonnen aan het leed dat zorgverzekeringen heet :r

VGZ: gratis?

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk snapt het systeem je geboortedatum niet ;) probeer het eens met een meer realistischer datum?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158645309
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waarschijnlijk snapt het systeem je geboortedatum niet ;) probeer het eens met een meer realistischer datum?
Ik heb gewoon mijn echte geboortedatum ingevoerd :o (want daarboven, buiten beeld ;) staat 'ie genoemd). Maar wellicht gaat er iets verkeerd met de streepjes?
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 19:31:11 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_158645436
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon mijn echte geboortedatum ingevoerd :o (want daarboven, buiten beeld ;) staat 'ie genoemd). Maar wellicht gaat er iets verkeerd met de streepjes?
Hmmm, dat is wel heel gek dan. Gauw afsluiten, goedkoper wordt het niet (grapje natuurlijk ;) )
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158645478
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hmmm, dat is wel heel gek dan. Gauw afsluiten, goedkoper wordt het niet (grapje natuurlijk ;) )
Ik zie het al: ik had wel de datum ingevoerd, maar hij heeft hem niet meegenomen. Raar dat ie dan geen signaal afgeeft van: Hé snotneus, vul je geboortedatum nog even in!'
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 19:37:06 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_158645730
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zie het al: ik had wel de datum ingevoerd, maar hij heeft hem niet meegenomen. Raar dat ie dan geen signaal afgeeft van: Hé snotneus, vul je geboortedatum nog even in!'
Formulieren, blijft moeilijk voor bedrijven ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158646102
Blijkbaar :)

Vraagje: Heeft Anderzorg maar één soort basisverzekering? En is dat een budgetpolis?
Er is veel gedoe in het nieuws geweest over budgetpolissen. Ook mijn broer, werkzaam in de wereld der zorgverzekeringen, is daar best wel huiverig voor. Maar ik heb zoiets van: als het ziekenhuis in mijn buurt gecontracteerd is, wat kan er dan verkeerd gaan?
Somebody that I used to know
pi_158646465
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:45 schreef Postbus100 het volgende:
Blijkbaar :)

Vraagje: Heeft Anderzorg maar één soort basisverzekering?
ja
quote:
En is dat een budgetpolis?
nee
quote:
Er is veel gedoe in het nieuws geweest over budgetpolissen. Ook mijn broer, werkzaam in de wereld der zorgverzekeringen, is daar best wel huiverig voor. Maar ik heb zoiets van: als het ziekenhuis in mijn buurt gecontracteerd is, wat kan er dan verkeerd gaan?
heel veel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158646612
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja

[..]

nee

[..]

heel veel.
Bedankt :) Maar hoe herken je de budgetpolis dan, wat is daar zo eigen aan? Beperkte keuze van zorgaanbieder toch? Of nog meer?

Anderzorg is best wel goedkoop, vandaar dat ik argwaan kreeg. Maar waarin verschilt Anderzorg dan van de reguliere polis van de Menzis? Daar zit nogal een prijsverschil tussen. Terwijl Anderzorg ongeveer even duur is als de budgetpolis van Menzis.
Somebody that I used to know
pi_158646664
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Bedankt :) Maar hoe herken je de budgetpolis dan, wat is daar zo eigen aan? Beperkte keuze van zorgaanbieder toch? Of nog meer?

Anderzorg is best wel goedkoop, vandaar dat ik argwaan kreeg. Maar waarin verschilt Anderzorg dan van de reguliere polis van de Menzis? Daar zit nogal een prijsverschil tussen. Terwijl Anderzorg ongeveer even duur is als de budgetpolis van Menzis.
Je moet goed kijken of je overal terecht kan via de zorgvinder. Alles gaat via internet en bellen kost geloof ik geld :)
We fear that which we cannot see
pi_158646670
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Bedankt :) Maar hoe herken je de budgetpolis dan, wat is daar zo eigen aan? Beperkte keuze van zorgaanbieder toch? Of nog meer?
Ja, zeer beperkte keuze. Vaak hebben de verzekeraars ook een natura polis en budget polis. De goedkopere is de budget polis
quote:
Anderzorg is best wel goedkoop, vandaar dat ik argwaan kreeg. Maar waarin verschilt Anderzorg dan van de reguliere polis van de Menzis? Daar zit nogal een prijsverschil tussen. Terwijl Anderzorg ongeveer even duur is als de budgetpolis van Menzis.
Anderzorg is voor een andere doelgroep, doet alles over internet, heeft een duur telefoonnummer, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158646754
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:45 schreef Postbus100 het volgende:
Blijkbaar :)

Vraagje: Heeft Anderzorg maar één soort basisverzekering? En is dat een budgetpolis?
Er is veel gedoe in het nieuws geweest over budgetpolissen. Ook mijn broer, werkzaam in de wereld der zorgverzekeringen, is daar best wel huiverig voor. Maar ik heb zoiets van: als het ziekenhuis in mijn buurt gecontracteerd is, wat kan er dan verkeerd gaan?
Een familielid van mij wilde een behandeling die maar bij enkele ziekenhuizen werd uitgevoerd, dan moet je dus voordat je zo'n ziekenhuis belt eerst gaan uitzoeken of je verzekeraar een contract heeft met dat ziekenhuis. ;( Een ander familielid werd door de huisarts verwezen naar een oogarts, er waren in de regio drie opties, 2 ziekenhuizen en een kliniek. De kliniek had de kortste wachtlijst, was maar drie maanden :{ , maar werd niet vergoed door alle verzekeraars. :')
Kortom, zolang je gezond bent dan snap ik dat je een goedkope budgetpolis overweegt. Ik kies zelf voor een restitutiepolis.
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 20:07:59 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_158647017
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:01 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Een familielid van mij wilde een behandeling die maar bij enkele ziekenhuizen werd uitgevoerd, dan moet je dus voordat je zo'n ziekenhuis belt eerst gaan uitzoeken of je verzekeraar een contract heeft met dat ziekenhuis. ;( Een ander familielid werd door de huisarts verwezen naar een oogarts, er waren in de regio drie opties, 2 ziekenhuizen en een kliniek. De kliniek had de kortste wachtlijst, was maar drie maanden :{ , maar werd niet vergoed door alle verzekeraars. :')
Kortom, zolang je gezond bent dan snap ik dat je een goedkope budgetpolis overweegt. Ik kies zelf voor een restitutiepolis.
Maar restitutiepolissen zijn niet per definitie zaligmakend. Ook zij sluiten contracten af met behandelaars en als je dan naar een niet gecontracteerde behandelaar gaat, vergoeden ze in veel gevallen het door de verzekeraar vastgestelde marktconforme tarief. Goed kans dat je dan alsnog bijbetaald. Wel degelijk iets om in de gaten te houden!

Zie bijvoorbeeld de Ditzo-restitutieverzekering.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:08:21 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158647033
Anderzorg afgesloten, max eigen risico :)
pi_158647183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:08 schreef leolinedance het volgende:
Anderzorg afgesloten, max eigen risico :)
*boks* :)

(vorig jaar heb ik echt tot in den treure vergeleken. Dit jaar geen zin in. Ik geloof het wel).
Somebody that I used to know
pi_158647420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar restitutiepolissen zijn niet per definitie zaligmakend. Ook zij sluiten contracten af met behandelaars en als je dan naar een niet gecontracteerde behandelaar gaat, vergoeden ze in veel gevallen het door de verzekeraar vastgestelde marktconforme tarief. Goed kans dat je dan alsnog bijbetaald. Wel degelijk iets om in de gaten te houden!

Zie bijvoorbeeld de Ditzo-restitutieverzekering.
Klopt, daar ben ik me van bewust. Maar ik baseer mijn keuze voor een zorgverzekeraar op de te verwachten zorgkosten voor mij in 2016, dan heb ik een shortlist van enkele verzekeraars, en dan kies ik de beste prijs/kwaliteit. Als ik een restitutiepolis wil die zegt méér te vergoeden dan markconforme tarieven (bijv. Onvz) dan moet ik daar veel meer voor betalen, terwijl hun aanvullende pakketten voor mij minder gunstig zijn samengesteld. Het is een afweging, maar je kunt je niet tegen alle risico's indekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2015 20:19:42 ]
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 20:25:40 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_158647668
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:19 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Klopt, daar ben ik me van bewust. Maar ik baseer mijn keuze voor een zorgverzekeraar op de te verwachten zorgkosten voor mij in 2016, dan heb ik een shortlist van enkele verzekeraars, en dan kies ik de beste prijs/kwaliteit. Als ik een restitutiepolis wil die zegt méér te vergoeden dan markconforme tarieven (bijv. Onvz) dan moet ik daar veel meer voor betalen, terwijl hun aanvullende pakketten voor mij minder gunstig zijn samengesteld. Het is een afweging, maar je kunt je niet tegen alle risico's indekken.
Klopt. Goed dat je je ervan bewust bent. Na het gedoe over budgetpolissen dit jaar heb ik ook wel zitten vergelijken voor mij en m'n vriend. Als ik dan onze wensen op een rijtje zet, gecombineerd met de te verwachten zorgkosten (voor zover je dat kunt voorspellen) en met de zorgaanbieders in de regio die ik belangrijk vind, kom ik toch steeds weer op Anderzorg uit. Wat je zegt, een afweging, maar je kunt toch niet alles afdekken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158647971
Is het trouwens ook nog zo dat een bepaald ziekenhuis wel in je zorgvinder kan staan, maar dat op gedetailleerd niveau dan ineens weer bepaalde behandelingen niet worden vergoed? Dat je bijvoorbeeld voor maagkanker naar een ziekenhuis verderop moet, als je het volledig vergoed wil krijgen?
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 20:41:49 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_158648240
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:34 schreef Postbus100 het volgende:
Is het trouwens ook nog zo dat een bepaald ziekenhuis wel in je zorgvinder kan staan, maar dat op gedetailleerd niveau dan ineens weer bepaalde behandelingen niet worden vergoed? Dat je bijvoorbeeld voor maagkanker naar een ziekenhuis verderop moet, als je het volledig vergoed wil krijgen?
Ja, dat kan. Eigenlijk moet je het dus ALTIJD navragen bij je behandelaar of zorgverzekeraar, vóór je aan je behandeling start.

Daarom zuigt dit systeem ook zo, omdat, als je zo'n diagnose krijgt, je wel iets anders aan je hoofd hebt dan daaraan te denken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158648298
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Eigenlijk moet je het dus ALTIJD navragen bij je behandelaar of zorgverzekeraar, vóór je aan je behandeling start.

Daarom zuigt dit systeem ook zo, omdat, als je zo'n diagnose krijgt, je wel iets anders aan je hoofd hebt dan daaraan te denken.
Plus dat een zorgverzekeraar marketingtechnisch kan zeggen dat ze 'alle ziekenhuizen hebben gecontracteerd', maar dat ze vervolgens misschien maar één behandeling in elk ziekenhuis hebben gecontracteerd. Iedereen vliegt er dan met open ogen in. Maar niemand gaat dat vooraf helemaal tot in de puntjes uitzoeken :') Stom systeem inderdaad.
Somebody that I used to know
pi_158648361
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:34 schreef Postbus100 het volgende:
Is het trouwens ook nog zo dat een bepaald ziekenhuis wel in je zorgvinder kan staan, maar dat op gedetailleerd niveau dan ineens weer bepaalde behandelingen niet worden vergoed? Dat je bijvoorbeeld voor maagkanker naar een ziekenhuis verderop moet, als je het volledig vergoed wil krijgen?
Bij dure kankerbehandelingen kan het zo zijn dat het behandelbudget van een bepaalde afdeling op is. En dat een behandeling dus wél bestaat, maar niet meer wordt aangeboden. Was onlangs bij Zembla op tv. Dan moet je eerst nog uitvogelen dat er voor jouw specifieke ziekte nog een behandeling bestaat, want de behandelaar doet daar dan in veel gevallen schimmig over. En dan maar rondshoppen of er in je omgeving nog behandelcentra zijn die nog wél budget hebben. :'( Ik heb bepaald geen hoge pet op van de Nederlandse gezondheidszorg.
pi_158648422
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:45 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Bij dure kankerbehandelingen kan het zo zijn dat het behandelbudget van een bepaalde afdeling op is. En dat een behandeling dus wél bestaat, maar niet meer wordt aangeboden. Was onlangs bij Zembla op tv. Dan moet je eerst nog uitvogelen dat er voor jouw specifieke ziekte nog een behandeling bestaat, want de behandelaar doet daar dan in veel gevallen schimmig over. En dan maar rondshoppen of er in je omgeving nog behandelcentra zijn die nog wél budget hebben. :'( Ik heb bepaald geen hoge pet op van de Nederlandse gezondheidszorg.
Moet prompt hieraan denken:
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 20:47:07 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_158648439
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Plus dat een zorgverzekeraar marketingtechnisch kan zeggen dat ze 'alle ziekenhuizen hebben gecontracteerd', maar dat ze vervolgens misschien maar één behandeling in elk ziekenhuis hebben gecontracteerd. Iedereen vliegt er dan met open ogen in. Maar niemand gaat dat vooraf helemaal tot in de puntjes uitzoeken :') Stom systeem inderdaad.
Niemand weet ook van te voren of ze een bepaald iets gaan krijgen. Daar verzeker je je voor, tegen die onzekere kosten. Maar in de praktijk is het verdomde lastig om je ertegen te verzekeren, want het is niet transparant om te zien wat er wel en niet vergoed wordt in het ziekenhuis van jouw keuze.

Als je in juni diagnose X krijgt, kun je niet meer aanpassen, mag pas eind van het jaar. En met een beetje pech kun je niet eens meer overstappen, omdat verzekeraars je niet meer accepteren ómdat je diagnose X hebt...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158648581
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]
Als je in juni diagnose X krijgt, kun je niet meer aanpassen, mag pas eind van het jaar. En met een beetje pech kun je niet eens meer overstappen, omdat verzekeraars je niet meer accepteren ómdat je diagnose X hebt...
Er zijn anders nog genoeg zorgverzekeringen met gegarandeerde acceptatie zonder gezondheidsvragen, toch?
pi_158648897
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Er zijn anders nog genoeg zorgverzekeringen met gegarandeerde acceptatie zonder gezondheidsvragen, toch?
Zolang het onder de basis valt mag je niet geweigerd worden. En er zijn nog steeds voldoende zorgverzekeringen waarbij voor de aanvullende verzekering geen eisen zijn.
pi_158649989
Besured roept dat zij een contract hebben met alle zorgprofessionals maar ook dat de niet gecontracteerde zorgprofessionals slechts voor 75 (of was het 80?) procent gedekt is, hoe kan dat nu?
pi_158651107
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:45 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Bij dure kankerbehandelingen kan het zo zijn dat het behandelbudget van een bepaalde afdeling op is. En dat een behandeling dus wél bestaat, maar niet meer wordt aangeboden. Was onlangs bij Zembla op tv. Dan moet je eerst nog uitvogelen dat er voor jouw specifieke ziekte nog een behandeling bestaat, want de behandelaar doet daar dan in veel gevallen schimmig over. En dan maar rondshoppen of er in je omgeving nog behandelcentra zijn die nog wél budget hebben. :'( Ik heb bepaald geen hoge pet op van de Nederlandse gezondheidszorg.
Ik heb bepaald geen hoge pet op van de wereldwijde gezondheidszorg. Zonder geld is er echt niks mogelijks.
pi_158652305
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Eigenlijk moet je het dus ALTIJD navragen bij je behandelaar of zorgverzekeraar, vóór je aan je behandeling start.

Daarom zuigt dit systeem ook zo, omdat, als je zo'n diagnose krijgt, je wel iets anders aan je hoofd hebt dan daaraan te denken.
Een ziekenhuis is in die gevallen verplicht aan te geven dat ze niet zijn gecontracteerd en hoeveel het gaat kosten
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_158653515
Ik zie in het vergoedingen overzicht van diverse aanvullende tandartsverzekeringen dat er grofweg meestal een vergoeding is van 80 % van de kosten van behandelingen. Stel je sluit een verzekering af waarbij je 100 % verzekerd bent voor 250 Euro aan tandartskosten, geldt dat dan voor die 80 % vergoeding of voor het 100 % bedrag op de factuur? Als het eerste waar is dan kun je dus in feite 250/0,8 = 312,50 aan tandartskosten maken?
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 22:40:34 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_158653787
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:12 schreef wieisboos het volgende:

[..]

Een ziekenhuis is in die gevallen verplicht aan te geven dat ze niet zijn gecontracteerd en hoeveel het gaat kosten
Helaas zijn er in de praktijk gevallen van bekend waarin dit niet gebeurd... Dat meisje op het journaal ook. Ze had geen idee, tot de rekeningen kwamen.

Overigens, als je nu een ziekenhuis belt en vraagt naar de kosten van een behandeling, kunnen ze je dat niet zeggen. Kijk maar naar Kassa, met de oogdrukmeting. Dus het lijkt me sterk dat een ziekenhuis je die kosten kan melden op het moment dat je vraagt naar de vergoeding van je zorgverzekeraar. Ze kunnen je alleen melden of ze een contract hebben (al zou zelfs dat me verbazen, als het balie-miepje dat zomaar weet)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158655416
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:35 schreef Kowloon het volgende:
Ik zie in het vergoedingen overzicht van diverse aanvullende tandartsverzekeringen dat er grofweg meestal een vergoeding is van 80 % van de kosten van behandelingen. Stel je sluit een verzekering af waarbij je 100 % verzekerd bent voor 250 Euro aan tandartskosten, geldt dat dan voor die 80 % vergoeding of voor het 100 % bedrag op de factuur? Als het eerste waar is dan kun je dus in feite 250/0,8 = 312,50 aan tandartskosten maken?
Je krijgt tot een bedrag van 250 Euro vergoed. Kosten kunnen dus hoger zijn.
Somebody that I used to know
pi_158655892
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Je krijgt tot een bedrag van 250 Euro vergoed. Kosten kunnen dus hoger zijn.

Dacht ik al. Thnx voor het meedenken. :)
pi_158680620
Heb nog niet mijn huidige verzekering (zilveren kruis) opgezegd maar ik denk het wel om het te veranderen naar Anderzorg + Jong. Ben ik te laat met opzeggen?
Volgens mij als ik de opzegservice gebruik van Anderzorg dan ben ik nog op tijd(wel grote kans op dubbele incasso in de maand van Januari). Klopt dit zo?
pi_158680736
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:07 schreef loonytik het volgende:
Heb nog niet mijn huidige verzekering (zilveren kruis) opgezegd maar ik denk het wel om het te veranderen naar Anderzorg + Jong. Ben ik te laat met opzeggen?
Volgens mij als ik de opzegservice gebruik van Anderzorg dan ben ik nog op tijd(wel grote kans op dubbele incasso in de maand van Januari). Klopt dit zo?
Bij aanmelding voor AZ zouden zij direct je huidige polis op moeten zeggen. dus nu aanmelden is dan op tijd. Voor de zekerheid kan je ZK sowieso even opzeggen vandaag of morgen. Dan heb je ook nog een maand om een nieuwe zorgverzekeraar uit te zoeken
  woensdag 30 december 2015 @ 19:03:49 #273
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_158682350
Ik kan niet zo 1-2-3 de grootste verschillen vinden tussen CZ direct en AZ, behalve de tandzorg die 100% vergoed word.
Iemand anders die nog een groot verschil weet?
Klap eens in je handjes.
pi_158682873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:03 schreef Knoflook het volgende:
Ik kan niet zo 1-2-3 de grootste verschillen vinden tussen CZ direct en AZ, behalve de tandzorg die 100% vergoed word.
Iemand anders die nog een groot verschil weet?
Bekijk mijn post eens: WGR / Zorgverzekeringen 2016 - #2 Alle premies bekend

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:07 schreef loonytik het volgende:
Heb nog niet mijn huidige verzekering (zilveren kruis) opgezegd maar ik denk het wel om het te veranderen naar Anderzorg + Jong. Ben ik te laat met opzeggen?
Volgens mij als ik de opzegservice gebruik van Anderzorg dan ben ik nog op tijd(wel grote kans op dubbele incasso in de maand van Januari). Klopt dit zo?
Ja dit klopt, maar je kunt de incasso van te voren uiteraard blokkeren. Je kunt nog 1 dag gebruik maken van de cashback.

[ Bericht 1% gewijzigd door outoftheblue op 30-12-2015 19:32:25 ]
pi_158683099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:10 schreef MrOmnia het volgende:

[..]

Bij aanmelding voor AZ zouden zij direct je huidige polis op moeten zeggen. dus nu aanmelden is dan op tijd. Voor de zekerheid kan je ZK sowieso even opzeggen vandaag of morgen. Dan heb je ook nog een maand om een nieuwe zorgverzekeraar uit te zoeken
Inderdaad. Zelf opzeggen voor morgenmiddernacht en dan rustig volgende maand een nieuwe zorgverzekering kiezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158683197
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Daarom zuigt dit systeem ook zo, omdat, als je zo'n diagnose krijgt, je wel iets anders aan je hoofd hebt dan daaraan te denken.
Als je er al mentaal, psychisch en fysiek aan kan denken.
Daarom zuigt een budgetpolis ook. Het is namelijk niet zo dat als een ziekenhuis gecontracteerd is, ook daadwerkelijk alle behandelingen in dat ziekenhuis volledig worden vergoed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 30 december 2015 @ 19:45:24 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_158683785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je er al mentaal, psychisch en fysiek aan kan denken.
Daarom zuigt een budgetpolis ook. Het is namelijk niet zo dat als een ziekenhuis gecontracteerd is, ook daadwerkelijk alle behandelingen in dat ziekenhuis volledig worden vergoed.
En je kunt op de sites ook niet zien om welke behandelingen het dan gaat :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158683808
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En je kunt op de sites ook niet zien om welke behandelingen het dan gaat :')
Uiteraard, want duidelijkheid mag niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 30 december 2015 @ 20:30:04 #279
66083 Platina
78th Element
pi_158685923
Zo, ik ging er vanuit dat ik een operatie had volgend jaar maar die blijkt dus niet nodig te zijn. Heb wel steunzolen nodig maar de knakker waar ik bij zit wordt door niemand vergoed of de vergoeding is zeer laag in verhouding met de kosten. Anderzorg gaf wel een goede vergoeding in verhouding met de kosten maar heeft geen contract helaas.

Desalniettemin ga ik naar Anderzorg vanwege de lage kosten. Iemand nog een link om mij aan te melden zodat ik 40 euro korting krijg?

edit: sterker nog, Anderzorg heeft helemaal geen gecontracteerde podotherapeuten :?
pi_158686812
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:30 schreef Platina het volgende:
Zo, ik ging er vanuit dat ik een operatie had volgend jaar maar die blijkt dus niet nodig te zijn. Heb wel steunzolen nodig maar de knakker waar ik bij zit wordt door niemand vergoed of de vergoeding is zeer laag in verhouding met de kosten. Anderzorg gaf wel een goede vergoeding in verhouding met de kosten maar heeft geen contract helaas.

Desalniettemin ga ik naar Anderzorg vanwege de lage kosten. Iemand nog een link om mij aan te melden zodat ik 40 euro korting krijg?

edit: sterker nog, Anderzorg heeft helemaal geen gecontracteerde podotherapeuten :?
In dit topic staan cashback links: FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven
We fear that which we cannot see
  woensdag 30 december 2015 @ 21:11:49 #281
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158688428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:30 schreef Platina het volgende:
Zo, ik ging er vanuit dat ik een operatie had volgend jaar maar die blijkt dus niet nodig te zijn. Heb wel steunzolen nodig maar de knakker waar ik bij zit wordt door niemand vergoed of de vergoeding is zeer laag in verhouding met de kosten. Anderzorg gaf wel een goede vergoeding in verhouding met de kosten maar heeft geen contract helaas.

Desalniettemin ga ik naar Anderzorg vanwege de lage kosten. Iemand nog een link om mij aan te melden zodat ik 40 euro korting krijg?

edit: sterker nog, Anderzorg heeft helemaal geen gecontracteerde podotherapeuten :?
Welles? Tenminste, ik vind er heel veel rondom mijn postcode :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_158688821
Ik zit nu een jaarbij promovendum studentenverzekering.

Opzich tevreden. Geen hoger eigen risico. Ben straks ¤113 kwijt meen ikvoor de basis, aanvullende tand tot ¤250 en fysio, lenzen etc.

Zijn nu ook een van de goedkoopste volgens mij voor minimaal eigen risico.
pi_158688999
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Besured roept dat zij een contract hebben met alle zorgprofessionals maar ook dat de niet gecontracteerde zorgprofessionals slechts voor 75 (of was het 80?) procent gedekt is, hoe kan dat nu?
Besured roept dat je bij alle huisartsen, ziekenhuizen, apotheken en tandartsen terecht kan. Wrs zijn bijvoorbeeld niet alle fysiotherapeuten en oefentherapeuten etc gecontracteerd.
pi_158689296
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:30 schreef Platina het volgende:
Zo, ik ging er vanuit dat ik een operatie had volgend jaar maar die blijkt dus niet nodig te zijn. Heb wel steunzolen nodig maar de knakker waar ik bij zit wordt door niemand vergoed of de vergoeding is zeer laag in verhouding met de kosten. Anderzorg gaf wel een goede vergoeding in verhouding met de kosten maar heeft geen contract helaas.

Desalniettemin ga ik naar Anderzorg vanwege de lage kosten. Iemand nog een link om mij aan te melden zodat ik 40 euro korting krijg?

edit: sterker nog, Anderzorg heeft helemaal geen gecontracteerde podotherapeuten :?
Heeft wel gecontracteerde podotherapeuten, daarom ben ik ook naar ze overgestapt. Hun zorgvinder doet vaak raar en geeft dan geen resultaten. Gisteren deed ie het wel namelijk.
pi_158690662
AZ vergoed ook geen dermatologie bij mij in de buurt, wel 40km verderop.. Dus Ditzo vrije keuze nu. Die hebben wel gewone vergoeding.
pi_158695926
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:07 schreef loonytik het volgende:
Heb nog niet mijn huidige verzekering (zilveren kruis) opgezegd maar ik denk het wel om het te veranderen naar Anderzorg + Jong. Ben ik te laat met opzeggen?
Volgens mij als ik de opzegservice gebruik van Anderzorg dan ben ik nog op tijd(wel grote kans op dubbele incasso in de maand van Januari). Klopt dit zo?
Je bent nog op tijd want je kunt tot eind december opzeggen bij je oude verzekeraar en voor eind januari uiterlijke als nog de keuze maken. Maar vaak regelt de nieuwe verzekeraar dit voor je.

Kans op dubbele incasso is aanwezig. Ben zelf anderhalve week geleden overgestapt en zag ZK gisteren de incasso voor januari afschrijven van mijn rekening. Snel gestorneerd ivm overstap naar AnderZorg. Het bedrag stond vandaag weer op mijn rekening zodat AnderZorg de premie kan incasseren.
mag het weten
pi_158701061
Ik zei het eerder al, maar wellicht heb je er overheen gelezen. Het klopt dat, als je nu je huidige zorgverzekering opzegt, je nog vier weken hebt om je bij AnderZorg in te schrijven. De cashback actie is echter nog maar één dag geldig!
pi_158703132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 02:00 schreef outoftheblue het volgende:
Ik zei het eerder al, maar wellicht heb je er overheen gelezen. Het klopt dat, als je nu je huidige zorgverzekering opzegt, je nog vier weken hebt om je bij AnderZorg in te schrijven. De cashback actie is echter nog maar één dag geldig!
Niet waar wat je zegt. Cashbackactie is geldig tm 31 januari 2016. Staat ook zo bij de voorwaarden op de Anderzorg website en bij de veelgestelde vragen --> Tot wanneer kan ik deelnemen? De actie is inmiddels gestart en loopt tot en met 31 januari 2016
pi_158703304
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 08:23 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Niet waar wat je zegt. Cashbackactie is geldig tm 31 januari 2016. Staat ook zo bij de voorwaarden op de Anderzorg website en bij de veelgestelde vragen --> Tot wanneer kan ik deelnemen? De actie is inmiddels gestart en loopt tot en met 31 januari 2016
Waarom sturen ze dan wel een reminder per mail met daarin...

Nog 1 dag om je vrienden te tippen.. :?
mag het weten
pi_158703363
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 08:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Waarom sturen ze dan wel een reminder per mail met daarin...

Nog 1 dag om je vrienden te tippen.. :?
Geen idee. Misschien de voorwaarden aangepast?
pi_158706295
Voortaan op de laatste dag overstappen, nu is mijn 14 dagen bedenktijd al verstreken ;(
pi_158706463
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 08:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Waarom sturen ze dan wel een reminder per mail met daarin...

Nog 1 dag om je vrienden te tippen.. :?
Even verder lezen in die mail:

quote:
Vandaag is de laatste dag dat vrienden via jou kunnen overstappen zónder dat ze zelf hun oude zorgverzekering op hoeven te zeggen. Ze hebben tot 00:00 vannacht!
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158710041
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Even verder lezen in die mail:

[..]

Ja, zolang je maar voor vandaag 23u59 je oude opzegt kun je nog tot 31 januari een nieuwe zorgverzekering afsluiten elders. Het is alleen dus in tegenspraak met elkaar.


De titel rept over een dag nog gebruik kunnen maken van de mogelijkheid om aanmeldingen te krijgen voor de tip een vriend, maar schijnbaar loopt die actie gelijk af (dus per 31 januari) met wanneer je nog een nieuwe zorgverzekering kunt uit kiezen.
mag het weten
pi_158715664
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ja, zolang je maar voor vandaag 23u59 je oude opzegt kun je nog tot 31 januari een nieuwe zorgverzekering afsluiten elders. Het is alleen dus in tegenspraak met elkaar.


De titel rept over een dag nog gebruik kunnen maken van de mogelijkheid om aanmeldingen te krijgen voor de tip een vriend, maar schijnbaar loopt die actie gelijk af (dus per 31 januari) met wanneer je nog een nieuwe zorgverzekering kunt uit kiezen.
Omdat de actie er niet vanuit gaat dat je vriend zelf opzegt...
pi_158722725
Zo net mezelf en mn vrouw over laten stappen op Anderzorg. Toch niks goedkopers kunnen vinden dit jaar, alhoewel de voorgaande jaren er met cashbacks werd gestrooid. Iemand die cashback op AZ wil ¤42,50 kan mij een DM sturen :)
pi_158823139
Toch nog even twee vragen:

Ik ben vlak voor de jaarwisseling overgestapt van zorgverzekering, maar bij nader inzien wil ik graag mijn pakket ophogen (of bij een andere zorgverzekeraar een basis- en aanvullende verzekering afsluiten).

1) is dat mogelijk? 2) hoe doe ik dat?

Achtergrond:
- Mijn nieuwe zorgverzekeraar heeft mijn oude zorgverzekeraar opgezegd.
- Ik mag annuleren binnen 14 dagen.
- Als ik annuleer, mag ik dan weer een eigen verzekering uitzoeken of ga ik automatisch terug naar de oude en kan ik geen nieuwe uitzoeken?
- Ik maakte bij mijn overstap gebruik van die actie van Independer (tandongevallenverzekering). Kan ik die behouden?
Somebody that I used to know
pi_158824673
Ik ben vorige week geswitcht van verzekering (ja, voor 31 dec) via PriceWise (die het ook op zou zeggen). Maar nu heeft mijn oude vorige verzekeraar wel weer premie afgehouden. Iemand enig idee?
pi_158824740
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:11 schreef davedavy het volgende:
Ik ben vorige week geswitcht van verzekering (ja, voor 31 dec) via PriceWise (die het ook op zou zeggen). Maar nu heeft mijn oude vorige verzekeraar wel weer premie afgehouden. Iemand enig idee?
De betaling stond al klaar en die houden ze niet meer tegen. Volgende maand krijg je het bedrag weer terug (altijd vervelend: dubbele incasso's).
Somebody that I used to know
pi_158824751
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:11 schreef davedavy het volgende:
Ik ben vorige week geswitcht van verzekering (ja, voor 31 dec) via PriceWise (die het ook op zou zeggen). Maar nu heeft mijn oude vorige verzekeraar wel weer premie afgehouden. Iemand enig idee?
Was bij mij ook gebeurd. Maar kon het nog wel terugboeken. Dus dat heb ik maar gedaan
pi_158825135
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:11 schreef davedavy het volgende:
Ik ben vorige week geswitcht van verzekering (ja, voor 31 dec) via PriceWise (die het ook op zou zeggen). Maar nu heeft mijn oude vorige verzekeraar wel weer premie afgehouden. Iemand enig idee?
storneren of geduld hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158827238
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:20 schreef Postbus100 het volgende:
Toch nog even twee vragen:

Ik ben vlak voor de jaarwisseling overgestapt van zorgverzekering, maar bij nader inzien wil ik graag mijn pakket ophogen (of bij een andere zorgverzekeraar een basis- en aanvullende verzekering afsluiten).

1) is dat mogelijk? 2) hoe doe ik dat?

Achtergrond:
- Mijn nieuwe zorgverzekeraar heeft mijn oude zorgverzekeraar opgezegd.
- Ik mag annuleren binnen 14 dagen.
- Als ik annuleer, mag ik dan weer een eigen verzekering uitzoeken of ga ik automatisch terug naar de oude en kan ik geen nieuwe uitzoeken?
- Ik maakte bij mijn overstap gebruik van die actie van Independer (tandongevallenverzekering). Kan ik die behouden?
Je gaat (voor zover ik weet) niet automatisch terug naar de vorige verzekeraar. Aanmelden via Independer kan wel, of de actie nog doorloopt moet je even kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')