Dit is hierboven meerdere keren uitgelegd. Ik snap niet dat sommige jonge en gezonde mensen nog steeds twijfelen..quote:Op maandag 28 december 2015 13:59 schreef davedavy het volgende:
[..]
Echter is het verlies niet zo groot als je denkt. 885 euro is het maximale eigen risico wat je kunt kiezen. 385 betaal je altijd, waarna er dus 500 over blijft. Van die 500 euro trek je nog de korting in premie af, waarna het uiteindelijke verlies niet groter is dan 200/300 euro. Opzich een gok waard als je jong en fit bent.
Die kan je hier kwijt:quote:Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef uvastudentje het volgende:
Iemand nog geīnteresseerd in cashback link van ¤40? bij Anderzorg?
FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggevenquote:Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef uvastudentje het volgende:
T-codes worden bij anderzorg tandmodule vergoedquote:Op maandag 28 december 2015 16:06 schreef egelhond het volgende:
Ik laat 3x per jaar mijn gebit helemaal reinigen bij een mondhygienist.
Volgende codes worden dan gebruikt:
T61 Evaluatie-onderzoek met parodontiumstatus
T54 Standaard consult parodontale nazorg mondhygienist
Zit nu bij CZ en zij vergoeden 75% tot 450 euro per jaar.
Dit is tevens door het extra Jong pakket.
Iemand enig idee welke zorgverzekeraar deze ook vergoeden?
Dat kan inderdaad.quote:Op maandag 28 december 2015 18:56 schreef egelhond het volgende:
Ik heb net een nieuwe bril gekocht met mijn CZ jongeren vergoeding van 100 euro. Die is 1x per 2 kalenderjaren geldig.
Als ik nu overstap naar een andere verzekeraar. Geld die periode dan weer opnieuw? Ofwel kan ik met bv anderzorg in 2016 weer mijn bril declareren wat bij cz dus niet kan?
Die van FBTO is wel 100% vergoeding voor de tandarts, OHRA is 75%.quote:Op maandag 28 december 2015 22:03 schreef Orphid het volgende:
Ik ben nu overgestapt van FBTO naar OHRA. Bij FBTO had ik de tandmodule en ging het volgend jaar naar iets van ¤ 108 met tandarts 250 zonder vrije zorgkeuze. Omdat in mijn regio het niet zo boterde met Achmea wou ik overstappen naar vrije zorgkeuze maar niet Achmea. Betaal straks dus ¤ 96,10 met vrije zorgkeuze maar zonder tandarts. Ik verwacht hooguit 1 maal een verstandskies te laten trekken.
Is dit beter zo of kan ik beter bij FBTO blijven, omdat ze nu wel bijna alle ziekenhuizen hebben ( hadden ze niet toen ik koos vorige week)?
Yes!quote:Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef uvastudentje het volgende:
Het is je eigen keuze natuurlijk, maar als je telkens 1 of 2 gaatjes hebt zal je gebit niet zo denderend zijn of de verzorging daarvan laat te wensen over. En juist dat zou ik hem aan laten staan.quote:Op maandag 28 december 2015 23:43 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand wel eens een (reguliere) tandarts rekening gehad hoger dan 150 euro? Ik heb meestal max 1 of 2 gaatjes, dus komt nooit hoog uit. Normaal zet ik om het jaar die verzekering aan, maar ik twijfel nu om tandarts vergoedingen (cz jong) eruit te halen en de rekening direct te betalen.
Vraag me niet om een bron of link, maar ik had gelezen in de eerste week van 2016.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:42 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand wanneer Anderzorg de jaarpremie incasseert?
Nja ik doe het persoonlijk ook niet. Ik weet van mezelf dat ik moeilijk geld aan de kant kan houden (reservepotje)quote:Op maandag 28 december 2015 15:14 schreef outoftheblue het volgende:
[..]
Dit is hierboven meerdere keren uitgelegd. Ik snap niet dat sommige jonge en gezonde mensen nog steeds twijfelen..
Met 1 of 2 gaatjes per jaar zou ik de tandartsverzekering eruit gooien. Of een verzekering nemen zonder limiet, waarbij je bij de meeste behandelingen 80% vergoed krijgt. Je gebruikt ook lenzen zeg je. Het AnderZorg Jong pakket is voor jou misschien wel interessantquote:Op maandag 28 december 2015 23:43 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand wel eens een (reguliere) tandarts rekening gehad hoger dan 150 euro? Ik heb meestal max 1 of 2 gaatjes, dus komt nooit hoog uit. Normaal zet ik om het jaar die verzekering aan, maar ik twijfel nu om tandarts vergoedingen (cz jong) eruit te halen en de rekening direct te betalen. Minus lenskosten van 100 euro kost de verzekering 150 eur (cz). Alle overige uit dat extra pakket gebruik ik nooit (bril /lenzen dus wel).
Ik had geen zin om hier op te wachten, dus ik heb de 996,60 zelf overgemaakt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:42 schreef Black-Death het volgende:
Weet iemand wanneer Anderzorg de jaarpremie incasseert?
Of is het een wassen neus waar ze mee pronken en dat dergelijke psychologische zorg door iedere verzekeraar wordt aangeboden in eerste instantie? (zonder dat het eigen risico kost) --> https://www.independer.nl(...)dersteuning/ggz.aspx ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:11 schreef Apekoek het volgende:
Psychologische ondersteuning door een huisarts of praktijkondersteuning GGZ
Het klopt hoor wat daar op die pagina staatquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:16 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Of is het een wassen neus waar ze mee pronken en dat dergelijke psychologische zorg door iedere verzekeraar wordt aangeboden in eerste instantie? (zonder dat het eigen risico kost) --> https://www.independer.nl(...)dersteuning/ggz.aspx ?
Ik bedoel eigenlijk, dit bied toch elke zorgverzekeraar? Aangezien alleen Bewuzt daar mee adverteert (heb even de link van hun niet bij de hand)quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:21 schreef outoftheblue het volgende:
[..]
Het klopt hoor wat daar op die pagina staat
Waarschijnlijk snapt het systeem je geboortedatum nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:24 schreef Postbus100 het volgende:
Ook begonnen aan het leed dat zorgverzekeringen heet![]()
VGZ: gratis?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |