Ik heb besloten een topic te maken over mijn afstandsrelatie met een meisje uit Rotterdam, omdat ik in dit topic zag dat er nogal over gesproken werd en dat er wel wat mensen interesse hebben wat ik er over te vertellen heb. Ik zal, zolang mensen het leuk blijven vinden om te lezen, vertellen over hoe het gaat tussen ons, of ik het nog volhoud, welke leuke dingen we allemaal doen etc etc etc. Zie het maar als een soort persoonlijk blogje.Laat ik allereerst maar eens beginnen met waarom ik het een afstandsrelatie noem, en niet een lange afstandsrelatie, hoe het meestal door mensen genoemd wordt. Ik woon in Nijmegen, zij woont in Rotterdam. Zo'n lange afstand is het écht niet. In het gunstigste geval ben je met de auto in 70 minuten bij haar huis. Met FlixBus, een nieuwe busvervoerder in Nederland, ben je er in anderhalf uur. Toen ik een vriendinnetje had dat dichtbij woonde, moest ik ook een half uur fietsen. Het dubbele met de auto is in mijn ogen dus totaal niet ver. Okay, je kan niet altijd bij elkaar zijn als je dat graag wil, maar dat is geen ramp. Als ze nou in Engeland zou wonen, okay, dan kan je spreken van een lange afstandsrelatie. Dit is gewoon een afstandsrelatie, no big deal.
Hoe heb ik mijn vriendinnetje leren kennen? Lach maar alvast, maar ik ken haar via een whatsappgroepsgesprek dat over Ariana Grande gaat. Ietsjes meer dan een jaar geleden startte de kaartverkoop van het concert van Ariana Grande waar ik ook kaartjes voor ging kopen. De app die de kaartverkoop regelde had een soort forum waar veel mensen vroegen om telefoonnummers om zo een Whatsapp-groepsgesprek te maken. Daar had ik ook wel interesse in. Uiteindelijk zat ik in twee groepen, in eentje heb ik haar leren kennen. Ik appte haar privé en het klikte meteen. Een jaar later praten we nog steeds, hebben we al vaak via internet geflirt, en hebben we dan nu eindelijk een relatie.
28 november 2015, precies een jaar nadat we elkaar hebben leren kennen, hebben we elkaar voor het eerst gezien bij mij in de stad. Ze kwam met de trein hierheen en ik heb haar opgewacht op het perron. Toen we elkaar zagen gaven we elkaar meteen een knuffel, die wel een paar minuten heeft geduurd. Het klikte meteen. Er was geen onzekerheid, geen ongemakkelijke momenten. Het voelde eigenlijk alsof we al een jaar een relatie hadden en gewoon eventjes de stad ingingen.
Ik ben erg verliefd op dit meisje en het voelt echt heel anders dan bij andere 'relaties', die toch wat minder serieus en kinderachtig waren. Ik denk echt dat dit gaat werken. Mensen zullen zeggen dat het geen toekomst heeft omdat we 'zo ver' van elkaar afwonen, ik denk juist dat het iets gaat zijn wat onze relatie perfect maakt.
Tot zover de intro, ik zal jullie zo vaak mogelijk op de hoogte houden van wat we doen etc. Misschien dat ik in het volgend verhaal vertel hoe mijn ouders reageerden op het feit dat ik een relatie heb met iemand uit Rotterdam.