Of gewoon veel interesse natuurlijkquote:Op maandag 7 december 2015 11:09 schreef GSbrder het volgende:
Je moet toch wel een flink probleem hebben wil je Arabist worden.
Vroeger waren het leugenachtige fopwetenschappers die trachten de Europese normen en waarden te vernietigen met hun verzinsels over de islam.quote:Op maandag 7 december 2015 11:09 schreef GSbrder het volgende:
Lijkt me best interessant, eigenlijk. Helaas heb ik geduld noch empathie; twee belangrijke eigenschappen in dergelijke werkzaamheden.quote:Op maandag 7 december 2015 11:09 schreef GSbrder het volgende:
Bij sociologen is het tegengestelde het geval. Waren het voorheen vriendelijk bebaarde wereldverbeteraars, tegenwoordig zijn het instrumenten van het grootkapitaal.quote:Op maandag 7 december 2015 11:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vroeger waren het leugenachtige fopwetenschappers die trachten de Europese normen en waarden te vernietigen met hun verzinsels over de islam.
Tegenwoordig zijn eerbiedige wetenschappers die de enige en echte waarheid over de valse streken van moslims verkondigen. Het kan raar lopen met een vakgebied.
*nochquote:Op maandag 7 december 2015 11:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Lijkt me best interessant, eigenlijk. Helaas heb ik geduld nog empathie; twee belangrijke eigenschappen in dergelijke werkzaamheden.
Vuige populisten en demagogen waren het anders altijd al.quote:Op maandag 7 december 2015 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bij sociologen is het tegengestelde het geval. Waren het voorheen vriendelijk bebaarde wereldverbeteraars, tegenwoordig zijn het instrumenten van het grootkapitaal.
Heaumeaux zijn sowieso niet te vertrouwen.quote:Op maandag 7 december 2015 11:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vuige populisten en demagogen waren het anders altijd al.
[ afbeelding ]
Fortuijn, toch een post-modernistische socioloog.quote:Op maandag 7 december 2015 11:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vuige populisten en demagogen waren het anders altijd al.
[ afbeelding ]
Neo-Marxistische lul was het. Goed dat de Linkse Kerk daar even korte metten mee heeft gemaakt.quote:Op maandag 7 december 2015 11:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Fortuijn, toch een post-modernistische socioloog.
Bedankt weer, Osama.quote:Op maandag 7 december 2015 11:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heaumeaux zijn sowieso niet te vertrouwen.
En de rust in de samenleving is wedergekeerd. Links saves the day.quote:Op maandag 7 december 2015 11:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Neo-Marxistische lul was het. Goed dat de Linkse Kerk daar even korte metten mee heeft gemaakt.
Cursus arabisme kickt in bij de beer.quote:
Volkert werd betaald met collectes gehouden in de Linksche kerk!quote:Op maandag 7 december 2015 11:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Neo-Marxistische lul was het. Goed dat de Linkse Kerk daar even korte metten mee heeft gemaakt.
Af en toe lekker interessant doen op TV met je 'kennis'.quote:Op maandag 7 december 2015 11:16 schreef Reya het volgende:
TitusPullo zou me daarentegen een uitstekend arabist lijken.
quote:Op maandag 7 december 2015 11:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Af en toe lekker interessant doen op TV met je 'kennis'.
Ziet eruit als een keurige sociaal-wetenschapper die spoedig ook zijn opwachting zou kunnen maken in DWDD.quote:
quote:Op maandag 7 december 2015 11:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ziet eruit als een keurige sociaal-wetenschapper die spoedig ook zijn opwachting zou kunnen maken in DWDD.
Ohnee, niet de uitholling van sociologie!quote:Op maandag 7 december 2015 11:42 schreef Friek_ het volgende:
Sociologie valt nauwelijks serieus te nemen. Daar gaan ook hbo-grietjes van sociale studies naartoe.
Sociologie is toch het platte broertje van de filosofie?quote:Op maandag 7 december 2015 11:42 schreef Friek_ het volgende:
Sociologie valt nauwelijks serieus te nemen. Daar gaan ook hbo-grietjes van sociale studies naartoe.
Nee nee, bij sociologie krijg je de broodnodige 'gamma-onderzoeksvaardigheden'!quote:Op maandag 7 december 2015 11:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sociologie is toch het platte broertje van de filosofie?
De sociale academie en haar uitwassen hebben de wetenschap altijd al bedreigd.quote:Op maandag 7 december 2015 11:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ohnee, niet de uitholling van sociologie!
Geen beginnen aan, dat docerenquote:Op maandag 7 december 2015 11:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee nee, bij sociologie krijg je de broodnodige 'gamma-onderzoeksvaardigheden'!
Straks wil je er zeker ook nog een hele cursus SPSS bij. Had je gewoon maar een fatsoenlijke studie moeten doen. Sociologie ofzo.quote:Op maandag 7 december 2015 11:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Leg het nog eens uit, wat is nu zo'n Cronbach's alpha?
Bij filosofie niet?quote:Op maandag 7 december 2015 11:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee nee, bij sociologie krijg je de broodnodige 'gamma-onderzoeksvaardigheden'!
Weet jij het verschil tussen een R^2 en adj. R^2?quote:Op maandag 7 december 2015 11:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Leg het nog eens uit, wat is nu zo'n Cronbach's alpha?
quote:Op maandag 7 december 2015 11:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sociologie is toch het platte broertje van de filosofie?
Misschien ben ik in de war met theologie. Dat is immers filosofie voor mensen die een duidelijk kader wensen.quote:
Het bewijs dat als je iets maar hard genoeg gelooft, je er een academisch werkgebied van kan maken.quote:Op maandag 7 december 2015 12:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Misschien ben ik in de war met theologie. Dat is immers filosofie voor mensen die een duidelijk kader wensen.
quote:Op maandag 7 december 2015 12:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het bewijs dat als je iets maar hard genoeg gelooft, je er een academisch werkgebied van kan maken.
Is met makelaardij ook gelukt.quote:Op maandag 7 december 2015 12:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het bewijs dat als je iets maar hard genoeg gelooft, je er een academisch werkgebied van kan maken.
Neem je nog een diploma. Kan je tenminste superieur zijn aan al je oud-jaargenoten.quote:Op maandag 7 december 2015 12:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Altijd leuk, dat afkraken van andere studies. Tot ik me bedenk dat ik over een tijdje met een generiek diplomaatje de arbeidsmarkt op mag.
Rechtsfilosofie ging je doen toch? Inderdaad een verstandige keuze.quote:Op maandag 7 december 2015 12:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Altijd leuk, dat afkraken van andere studies. Tot ik me bedenk dat ik over een tijdje met een generiek diplomaatje de arbeidsmarkt op mag.
Je blijft grappig, zoiets als een theoloog die zich een mening aanmeet over evolutiebiologiequote:Op maandag 7 december 2015 12:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Misschien ben ik in de war met theologie. Dat is immers filosofie voor mensen die een duidelijk kader wensen.
Makelaar, daarvoor heb je toch slechts een brede glimlach en een stevige handdruk nodig?quote:Op maandag 7 december 2015 12:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is met makelaardij ook gelukt.
Zie ondergetekende.
Nee nee, bij filosofie leer je slechts 'alfa-onderzoeksvaardigheden'. Beetje tekstjes lezen en er slap over ouwehoeren.quote:
Iets waar jij een goed bewijs voor bent dat je daar geen studie voor nodig hebtquote:Op maandag 7 december 2015 12:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee nee, bij filosofie leer je slechts 'alfa-onderzoeksvaardigheden'. Beetje tekstjes lezen en er slap over ouwehoeren.
Welnee, makelaarkantoren hebben tegenwoordig ook een afdeling HR. Die moeten zich ook indekken en nemen dus liever een introverte ingenieur aan dan een drop-out met een babbel. Een zegen voor de autistische beroepsbevolking, de beste meisjes.quote:Op maandag 7 december 2015 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Makelaar, daarvoor heb je toch slechts een brede glimlach en een stevige handdruk nodig?
Filosofen SPSS aanleren lijkt me ook niet wenselijk. Sowieso snappen de meeste academici de ballen van statistiek.quote:Op maandag 7 december 2015 12:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee nee, bij filosofie leer je slechts 'alfa-onderzoeksvaardigheden'. Beetje tekstjes lezen en er slap over ouwehoeren.
Statistiek is dan ook geen wetenschappelijke methode.quote:Op maandag 7 december 2015 12:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Filosofen SPSS aanleren lijkt me ook niet wenselijk. Sowieso snappen de meeste academici de ballen van statistiek.
Dit kan ik beamen. Vaak zijn ze echter wel lekker, dus dat scheelt.quote:Op maandag 7 december 2015 11:42 schreef Friek_ het volgende:
Ik doe mijn best.quote:Op maandag 7 december 2015 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft grappig, zoiets als een theoloog die zich een mening aanmeet over evolutiebiologie
Nee? Hoe toon je dan precies causale verbanden aan? Of is dat geen wetenschap?quote:Op maandag 7 december 2015 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Statistiek is dan ook geen wetenschappelijke methode.
Oei. Dat zal aankomen bij Reya.quote:Op maandag 7 december 2015 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Statistiek is dan ook geen wetenschappelijke methode.
Nee hoor, vind het altijd grappig als mensen een sterke mening hebben over iets waarvan ze niet weten waar ze het over hebben en lekker vooroordelen spuien.quote:Op maandag 7 december 2015 12:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik doe mijn best.
Maar heb ik uw alma mater of bul geschoffeerd?
Statistiek toont correlaties aan, geen causale verbanden.quote:Op maandag 7 december 2015 12:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee? Hoe toon je dan precies causale verbanden aan? Of is dat geen wetenschap?
Dat is prima.quote:Op maandag 7 december 2015 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, vind het altijd grappig als mensen een sterke mening hebben over iets waarvan ze niet weten waar ze het over hebben en lekker vooroordelen spuien.
Je maakt daarmee meer jezelf belachelijk dan hetgeen waar je het over hebt.
Wetenschap is uitsluitend causale verbanden aantonen?quote:Op maandag 7 december 2015 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Statistiek toont correlaties aan, geen causale verbanden.
Zeer matige parameter, eigenlijk.quote:Op maandag 7 december 2015 12:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen een R^2 en adj. R^2?
Dat dacht ik al.
Je maakt wat mee als leraar. Poe poe.quote:Op maandag 7 december 2015 12:28 schreef Friek_ het volgende:
Eindelijk, ik ga het morgen hebben over YOLO-jongeren.
Ik had het over wetenschappelijke methodes, wil je het nu over wat wetenschap is hebben? Dat is een filosofisch thema, en dat vond jij toch onzin?quote:Op maandag 7 december 2015 12:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wetenschap is uitsluitend causale verbanden aantonen?
Kaas, dat valt me tegen van je, Lees een keer de groene amsterdammer.quote:Op maandag 7 december 2015 12:30 schreef Kaas- het volgende:
Toch is het bijna altijd Elsevier als ik een Nederlands blad koop op het station.
Twijfel nog tussen dat en een strafrecht/bestuurlijk sanctierecht crossover.quote:Op maandag 7 december 2015 12:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Rechtsfilosofie ging je doen toch? Inderdaad een verstandige keuze.
Vertel dat aan Granger.quote:Op maandag 7 december 2015 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Statistiek toont correlaties aan, geen causale verbanden.
Enkel voor de stukjes van Rozendaal mag ik hopen.quote:Op maandag 7 december 2015 12:30 schreef Kaas- het volgende:
Toch is het bijna altijd Elsevier als ik een Nederlands blad koop op het station.
Wat.quote:Op maandag 7 december 2015 12:30 schreef Kaas- het volgende:
Al dat hippiegelul. Om Elsevier kan je tenminste nog een beetje lachen.quote:Op maandag 7 december 2015 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaas, dat valt me tegen van je, Lees een keer de groene amsterdammer.
De leer van de redelijke toerekening.quote:Op maandag 7 december 2015 12:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee? Hoe toon je dan precies causale verbanden aan? Of is dat geen wetenschap?
Zeker. Maar ik zie zat (academische) typetjes met: "dit model heeft een R2 van 0.85, dus een goede representatie."quote:
Soms is statistiek een prima middel om correlaties aan te tonen. Daar doet een grafiekje niets aan af.quote:Op maandag 7 december 2015 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over wetenschappelijke methodes, wil je het nu over wat wetenschap is hebben? Dat is een filosofisch thema, en dat vond jij toch onzin?
Wie?quote:Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef Kaas- het volgende:
Hopelijk heeft conservatieve Gerry weer een lekker zure column. Dan deel ik die straks.
Lees je de Quote ook? Om lekker te lachen?quote:Op maandag 7 december 2015 12:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Al dat hippiegelul. Om Elsevier kan je tenminste nog een beetje lachen.
Ik zie het vooral als gereedschapskist voor data-vraagstukken. De discussie over de diepere betekenis laat ik aan intellectuelen als Piet en Friek_.quote:Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Soms is statistiek een prima middel om correlaties aan te tonen. Daar doet een grafiekje niets aan af.
Ik word juist verdrietig van dat gezemel van Elian.quote:Op maandag 7 december 2015 12:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jongeren nemen altijd veel risico, YOLO is zo oud als het Romeinse rijk.quote:Op maandag 7 december 2015 12:28 schreef Friek_ het volgende:
Eindelijk, ik ga het morgen hebben over YOLO-jongeren.
Quote wordt vooral gelezen door links.quote:Op maandag 7 december 2015 12:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lees je de Quote ook? Om lekker te lachen?
Lees het dan niet, pompom.quote:Op maandag 7 december 2015 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik word juist verdrietig van dat gezemel van Elian.
Ik word vooral verdrietig van uw bijdragen.quote:Op maandag 7 december 2015 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik word juist verdrietig van dat gezemel van Elian.
Je moet natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven van het doen en laten van de vijand.quote:
Quote is niet interessant.quote:Op maandag 7 december 2015 12:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lees je de Quote ook? Om lekker te lachen?
Gelukkig, dan doe ik ergens toch nog wat goeds.quote:Op maandag 7 december 2015 12:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik word vooral verdrietig van uw bijdragen.
Ach, Dom neukt goed denk ik dan maarquote:Op maandag 7 december 2015 12:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Valt tegen.quote:Op maandag 7 december 2015 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig, dan doe ik ergens toch nog wat goeds.
Van der List. Z'n column gaat deze week over katholieken zie ik.quote:
Kun je beter gaan infiltreren. Kijk, ik zit gewoon twee keer in de week in de Bijstand. Ik weet niet wat jouw budget toelaat, maar ik zou voor rechtse lui de Librije of zo aanraden.quote:Op maandag 7 december 2015 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven van het doen en laten van de vijand.
Dat is teveel eer.quote:Op maandag 7 december 2015 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven van het doen en laten van de vijand.
Nog nooit van gehoord. Vermoedelijk is zijn mening ook van nihile relevante.quote:Op maandag 7 december 2015 12:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Van der List. Z'n column gaat deze week over katholieken zie ik.
Is dat een Nijmeegs krakersbolwerk?quote:Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kun je beter gaan infiltreren. Kijk, ik zit gewoon twee keer in de week in de Bijstand. Ik weet niet wat jouw budget toelaat, maar ik zou voor rechtse lui de Librije of zo aanraden.
Nogal.quote:Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat een Nijmeegs krakersbolwerk?
Eerder de bar van de lokale zeilclub.quote:Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kun je beter gaan infiltreren. Kijk, ik zit gewoon twee keer in de week in de Bijstand. Ik weet niet wat jouw budget toelaat, maar ik zou voor rechtse lui de Librije of zo aanraden.
Jep.quote:Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die mensen kunnen natuurlijk ook wel een verzetje gebruiken.quote:Op maandag 7 december 2015 12:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nogal.
Vol met mensen die de hele week in de bijstand zitten, trouwens.
Ah ja. Dat is toch een hobby die bij de Achterhoekse welgestelden minder populair is. Derhalve nooit echt dat beeld van de elite gehad. Meer jagen en vreten, zeg maar.quote:Op maandag 7 december 2015 12:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Eerder de bar van de lokale zeilclub.
Ook bekend als Janneke's stamkroeg.quote:Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |