SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
je was ook een kilo afgevallen in twee dagen vorige week, ik vind de stille conclusie "dat 1500 calorieën dus te veel is" wel wat voorbarigquote:Op maandag 7 december 2015 07:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goedemorgen
2-3 daagjes op en boven de 1500 en +0,3. Zoals verwacht. Wellicht is het vocht. Even afwachten!
Merci! En insgelijksquote:Op maandag 7 december 2015 07:24 schreef N.icka het volgende:
Goedemorgen, deze eeeeeeeeuwige lurkster wenst jullie een mooie nieuwe week
Ben benieuwd hoe het de rest vd week gaatquote:Op maandag 7 december 2015 07:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je was ook een kilo afgevallen in twee dagen vorige week, ik vind de stille conclusie "dat 1500 calorieën dus te veel is" wel wat voorbarig
Weekend na sinterklaas, de meesten zullen niet snoeihard zijn afgevallen denk ik. Ik sta op -0.3 tov gisteren, +0,3 tov donderdag toen mijn buik raar ging doen. Ben ook benieuwd waar de balans gaat liggen. Heb een volle week training, de trainingslocatie is 11km van huis, dus ik krijg in ieder geval mijn lichaamsbeweging
Lastig he!quote:Op maandag 7 december 2015 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Succes BE! Ik vrees ook voor de eettafel deze week, bij training zijn altijd buffetten. Ik heb dus gewoon mijn reguliere eetpakket bij me en ga in de pauze wel wandelen
quote:Op maandag 7 december 2015 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lastig he!
Ik kom vandaag en woensdag niet echt onder meelinchen uit vrees ik,
Nou, op dit moment... De sfeer is om te schieten soms, dus het is best toepasselijk!quote:
Voor kerst koop ik gewoon niks bijzonders. Voor Sint kom ik daar niet onderuit.quote:Op maandag 7 december 2015 09:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt blij dat de Sint voorbij is, want dat scheelt me een confrontatie met kruidnootjes en chocolade. Kerst vind ik echt Heel Erg Stom, dus die verleiding is stukken minder groot. Ik schiet altijd tot 27 december in de Scrooge-modus en kan dan weer ademhalen.
Hoe bevalt HF? Komt het uit met hoeveelheden, bereidingstijd etc?quote:Op maandag 7 december 2015 10:33 schreef MutedFaith het volgende:
D: HF Broccolisalade, met kipfilet en aardappelen.
Bevalt prima hier. Bereidingstijd is steeds ongeveer een half uurtje. Aangegeven kook- en baktijden lijken aardig te kloppen. Hoeveelheden zijn ruim voldoende. Mijn vrouw krijgt t vaak niet eens op. En qua kcal schommelt t tussen de 600 en 800 per maaltijd. Dus dat is voor avondeten ook prima.quote:Op maandag 7 december 2015 10:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe bevalt HF? Komt het uit met hoeveelheden, bereidingstijd etc?
Voortaan gelijk weggeven aan de mensen achter je.quote:Op maandag 7 december 2015 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja ik kreeg vanochtend ook een gratis gevulde speculaasding bij mijn boodschappenEn de mensen voor en achter mij niet
Nouja heel lief natuurlijk maar wel weer lastig, ik dacht dat we klaar waren met de sinterklaasmeuk
Ik kan hem of opsnijden in stukjes en dan voor de collega's neerzetten, of hopen dat mijn vriend hem opeet
De ene dag krachttraining en de andere dag iets als fietsen of zwemmen is ook geen optie?quote:Op maandag 7 december 2015 11:33 schreef LadyOracle het volgende:
Ik vierde niet echt sinterklaas, al heb ik gisteren wel wat afgeprijsde kikkers gekocht. Vanochtend stond ik op 83.4, lager ben ik dit jaar nog niet geweest.
Verder ben ik een beetje geërgerd omdat ik deze week maar twee keer kan sporten, door allerlei afspraken. Of ik moet twee dagen achter elkaar, maar dat trekt mijn lichaam niet goed...
Zondag doe ik altijd Combat, dus dan zou ik zaterdag heel voorzichtig moeten doen. Fietsen in een lichte weerstand of de elliptische trainer, dat is dan het enige wat ik aandurf. Maar ik vind dat erg saai en dan heb ik het gevoel dat ik niet echt gesport heb. Het is beter dan niks natuurlijk, maar ik vind het gewoon niet tellen.quote:Op maandag 7 december 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De ene dag krachttraining en de andere dag iets als fietsen of zwemmen is ook geen optie?
Ik heb gisteren zo'n 60 minuten op een zit-spinfiets gezeten in de sportschool met een boek erbij. Ideaal, ik kon ook niet veel belasting pakken na een zware training zaterdag, maar zo toch weer 70 blz gelezen en 500 kcal verbrandquote:Op maandag 7 december 2015 13:40 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Zondag doe ik altijd Combat, dus dan zou ik zaterdag heel voorzichtig moeten doen. Fietsen in een lichte weerstand of de elliptische trainer, dat is dan het enige wat ik aandurf. Maar ik vind dat erg saai en dan heb ik het gevoel dat ik niet echt gesport heb. Het is beter dan niks natuurlijk, maar ik vind het gewoon niet tellen.
Morgen doe ik BodyPump, maar de dag erna kan ik dan echt niet sporten. Bovendien moet ik woensdag ook naar de fysiotherapeut, dus goede kans op napijn.
Verder vanavond, donderdag en vrijdag geen tijd helaas.
Nee, helaas. Dit zijn echt dagen van 's ochtends tot ' s avonds laat met nauwelijks genoeg tijd om te eten.quote:Op maandag 7 december 2015 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zo'n 60 minuten op een zit-spinfiets gezeten in de sportschool met een boek erbij. Ideaal, ik kon ook niet veel belasting pakken na een zware training zaterdag, maar zo toch weer 70 blz gelezen en 500 kcal verbrand
Of doe een HIIT workout op de dagen dat je geen tijd hebt? 20 minuten voor het slapengaan moet toch wel lukken?
Das dan wel weer goed voor de lijnquote:Op maandag 7 december 2015 13:52 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, helaas. Dit zijn echt dagen van 's ochtends tot ' s avonds laat met nauwelijks genoeg tijd om te eten.
Het is inderdaad wel fijn om te lezen terwijl je daar zit te fietsen. Toen ik voor mijn knie niet veel mocht doen, las ik opeens een stuk meer!
Uhm, niet echt.quote:Op maandag 7 december 2015 14:06 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Das dan wel weer goed voor de lijn
So far heb ik nog niks op, en die marsepein is al bijna weer op!quote:Op maandag 7 december 2015 11:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zet een spiegel achter die tafel. Of een bordje ernaast met "must be strong". Dat is mijn mantra.
Dat verandert de zaak jaquote:Op maandag 7 december 2015 14:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Uhm, niet echt.
Misschien moet ik het verwoorden als nauwelijks genoeg tijd om te koken.Ik heb donderdagavond een vergadering gevolgd door een kerstborrel, dus dat wordt lastig. En vrijdag een werkbijeenkomst tot geen idee, met een borrel, gevolgd door een andere borrel. Leuk joh, december.
Oh en ik heb straks dus ook een... Juist ja, een borrel. Gevolgd door een vergadering bij iemand die altijd koekjes neerzet en zo (ik hoop echt zo dat er melk in zit, dan kom ik niet in de verleiding).
Borrel van werk, netwerkborrel, borrel van vrijwilligerswerk en eentje van de sportschool. En dan in januari nog minstens twee nieuwjaarsborrels voor vrijwilligerswerk. (Als ik zou willen, zou ik er ook tien kunnen doen...quote:Op maandag 7 december 2015 14:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik in een kleine organisatie zonder kerstborrel(s) werk als ik het zo lees.
En good busy BE, houd vol inderdaad!!.
Vier functies in politiek en journalistiek. Als je nog geen alcoholprobleem hebt, krijg je het vanzelf.quote:Op maandag 7 december 2015 15:02 schreef Barreltje het volgende:
Zoveel borrels van vrijwilligers werk?
woah Lonaaquote:Op maandag 7 december 2015 15:31 schreef Lonaa het volgende:
Goed, na dit weekend heb ik de volgende mededelingen:
- Ik ben niet aangekomen noch afgevallen (nog steeds 88,9)
- Ik at meuk en telde m'n kcal niet.
- Vandaag viel ik een halve kg af want ik gaf bloed en ik heb een prima bloeddruk, HB gehalte en mijn gewicht bij de bloedbank is aangepast (daar stond nog 95 kg in de pc)
- Ik kocht een nieuwe spijkerbroek. IN MAAT 40!
quote:Op maandag 7 december 2015 15:31 schreef Lonaa het volgende:
- Vandaag viel ik een halve kg af want ik gaf bloed en ik heb een prima bloeddruk, HB gehalte en mijn gewicht bij de bloedbank is aangepast (daar stond nog 95 kg in de pc)
Mooie berichten! Ik heb mijn gevulde speculaas nog niet aangeraakt, denk dat ik hem morgen in blokjes snijd en in de werk-kantine leg. Heb wel 2 handjes pepernoten op, maar heb mijn snack-a-jacks en banaan die ik meehad niet opgegeten dus dat scheelt niet superveel..quote:Op maandag 7 december 2015 15:31 schreef Lonaa het volgende:
Als ik niets te kakken/plassen heb weeg ik me gewoon nietquote:Op maandag 7 december 2015 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voorzie morgen een hoger getal op de weegschaal. Ruim een liter thee op en slechts 2x wezen plassen tot dusver.
Ja, dit! Zo heel veel maakt het ook weer niet uit trouwens, heb me ook meerdere keren voor en na gewogen en was vaak maar 100 of 200g verschil maximaal. Maar misschien hebben jullie andere hoeveelhedenquote:Op maandag 7 december 2015 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet bijna nooit kakken voor het wegen. Alleen op dagen dat ik niet hoef te werken kan ik afwachten of het komt voordat ik verhongerd ben
.
Zou kunnen, geen idee hoe groot die marsepeindingetjes waren? Ik dacht een prima dag te hebben gehad, maar zocht de kcal van de amandelstaaf pas op nadat ik een stukje gegeten had. Bam, 200 kcal over mijn doelquote:Op maandag 7 december 2015 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:
O: kwarktaart
T: 2 gekookte eitjes
L: 1/2 bruine pistolet geitenkaas, 1/2 bruine pistolet ham, 1/2 witte pistolet brie
T: 3 marsepein-dingetjes, hapje van een koekje, 1 appel
D: plak 30+kaas, slavink, gebakken aardappeltjes, flinke bak senoble met (zelfgemaakte) granola en zaden
T: zoete puntpaprika, flinke hand noten
Geen idee hoeveel het is, het voelt redelijk ok, maar dat is wrsch een goed voorbeeld van mezelf voor de gek houden...
Zit wel aan 11,000 stappen iig.
Super zeg!quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:07 schreef Shandaly het volgende:
Hier 81,0Jemig... nog maar 1,1 kilo en ik heb m'n 'doel' (onder de 80) bereikt!
Beterschap. Niks aan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:02 schreef Barreltje het volgende:
hier een blaasontsteking dus dat werkt ook ehm.. apart op het vocht
Ik verdenk de broek er wel van eigenlijk een 'grote' 40 te zijn hoorquote:Op maandag 7 december 2015 18:16 schreef Artoo het volgende:
Woah Lonaa! Dan heb ik misschien nog wel broeken voor je
Met deze zinsnede was het amper nodig om er nog Limburg bij te zeggenquote:Op dinsdag 8 december 2015 09:18 schreef MutedFaith het volgende:
Vrijdagavond eten we bij Jamie Oliver's Fifteen. Ik zoek nog een restaurantje voor de zaterdag. Niet te moeilijk, moet ook niet te lang duren. Ik dacht aan roti ofzo (want dat geeft t hier in Limburg zo goed als nergens).
Lekkere dingen staan er op je planning zeg! Maar helemaal niets tussen die 3 maaltijden door?quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:18 schreef MutedFaith het volgende:
De helft van de (ruime) Sinterklaaskilo is alweer weg. En gisteren mijn hele week gepland, op de T's na.
Dinsdag (vandaag:
O: Oats, amandelmelk, kaki
T: Witte druiven
L: Salade met krieltjes, geitenkaas, appel, venkel en koolrabi.
D: HF: Japanse Noedelsoep met zalmfilet
Woensdag:
O: Oats, amandelmelk en grapefruit
D: HF Italiaanse spaghetti integrale met serranoham
Donderdag:
O: Oats, amandelmelk en banaan
D: HF Pastinaak-veldslastamppot met feta en pecannoten
Vrijdag/zaterdag/zondag ben ik met mijn vrouw in Amsterdam, eerst winkelen en zaterdagavond met mijn broertjes en ouders naar de Golden Earring in de Ziggodome.
Vrijdagavond eten we bij Jamie Oliver's Fifteen. Ik zoek nog een restaurantje voor de zaterdag. Niet te moeilijk, moet ook niet te lang duren. Ik dacht aan roti ofzo (want dat geeft t hier in Limburg zo goed als nergens).
http://www.eetcafeibis.com/en/quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:04 schreef MutedFaith het volgende:
Ethiopisch klinkt prima!
En de tussendoortjes heb ik nog wel ruimte voor, maar niet gepland. Daar kijk ik per dag gewoon even voor wat er in huis is en waar ik zin in heb.
Thanks! Ik leg 'm voor bij mijn vrouw. Ziet er voor mij al prima uit in elk geval!quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
http://www.eetcafeibis.com/en/
Er zijn trouwens nog wel meer Ethiopische restaurants, wat meer in het centrum in Amsterdam, maar daar heb ik zelf geen ervaring meequote:Op dinsdag 8 december 2015 10:06 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Thanks! Ik leg 'm voor bij mijn vrouw. Ziet er voor mij al prima uit in elk geval!
Kun je 'm niet terugsturen? Fitbit Gear HR werkt prima, maar ik kreeg er uitslag van na een tijdje. Schijnt vaker voor te komen. Heb hem nu dus al een tijdje niet om.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jawbone Up geen aanrader wat mij betreft. Nu al 99 kcals verbrand met 2000 stappen vs 91 met ruim het dubbele aantal gisteren. Right.
Slaap meet ie ook niet goed. Wakker gelegen van 01:00 - 5:30, maar volgens dat ding als een roosje geslapen. Niet betrouwbaar dus.
Nou wat raar. Heb je al contact met ze gehad? Bij mij werkt het perfect. Oud model Up heb ik.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jawbone Up geen aanrader wat mij betreft. Nu al 99 kcals verbrand met 2000 stappen vs 91 met ruim het dubbele aantal gisteren. Right.
Slaap meet ie ook niet goed. Wakker gelegen van 01:00 - 5:30, maar volgens dat ding als een roosje geslapen. Niet betrouwbaar dus.
Heb m via ibood.. Maar ga maar eens contact met jawbone zoeken idd. Ik kan er niet veel mee zo.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nou wat raar. Heb je al contact met ze gehad? Bij mij werkt het perfect. Oud model Up heb ik.
Het antwoord op alles!quote:
Onbeperkt + veel keuze =quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:13 schreef Lonaa het volgende:
Ben net bij een andere sportschool wezen kijken. Zag er goed uit. Voor 29 euro per maand onbeperkt fitness en keuze uit heel veel groepslessen.
quote:
quote:
Zelfde diner hier. Zin in! Mijn planning is best een vergelijkbaar lijstje, maar ik moet er volgens mfp nog zo'n 800 cal aan gaan toevoegen om in de buurt van de 1500 te komen. Ergens doe ik dus blijkbaar iets niet helemaal goed. Of juist wel.quote:Op dinsdag 8 december 2015 08:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:
O: overnight oats
L: 2 bth, kipfilet, sandwichspread
T: 2 mandarijntjes
D: pittige pompoensoep
ik voel me ook echt een ranzige vreetbeer als ik zulke lijstjes ziequote:Op dinsdag 8 december 2015 17:57 schreef balter het volgende:
[..]
Zelfde diner hier. Zin in! Mijn planning is best een vergelijkbaar lijstje, maar ik moet er volgens mfp nog zo'n 800 cal aan gaan toevoegen om in de buurt van de 1500 te komen. Ergens doe ik dus blijkbaar iets niet helemaal goed. Of juist wel.
dat had ik dus donderdag en vrijdag ook, zeer hatelijk. Hopelijk ben je er snel vanaf.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:32 schreef mrspoeZ het volgende:
Pompoensoep staat hier as I type te pruttelen. Lunch voor morgen, met zelfgebakken desembroodjes, die nu ook in de oven staan. Hoop ik tenminste, dat ik daarmee kan lunchen morgen want mijn darmen doen salto's in mijn buik ofzo, ik lijk wel vijf maanden zwanger.
Ja, vandaag is een zuinige dag qua kcals idd. Heb je al snel met soep.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:57 schreef balter het volgende:
[..]
Zelfde diner hier. Zin in! Mijn planning is best een vergelijkbaar lijstje, maar ik moet er volgens mfp nog zo'n 800 cal aan gaan toevoegen om in de buurt van de 1500 te komen. Ergens doe ik dus blijkbaar iets niet helemaal goed. Of juist wel.
ben je ookquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik voel me altijd een ranzige vreetbeer.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben je ookmaar wel een awesome vreetbeer!
Nee, want dat zakt ook van mijn kontquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:38 schreef mrspoeZ het volgende:
Grmbl. Rokje op MP gekocht, stond bij: maat L. Komt het net binnen; maat XL. Ja dat zakt dus van mijn kont ... iemand interesse in een splinternieuw HEMA-spijkerrokje maat XL voor wèhnug?
Wat jammer Loon. Maar de ruimte voor die emotie mag er ook gewoon zijn he! Het is ook niet niks. En er komen ook weer betere dagen. Maar soms mag het ook even stom zijnquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit wel een beetje in een psychische dipje. Ik lijk alleen maar de schade te kunnen zien die ik mn lijf aangedaan heb door duizend dik te zijn geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over rokjes gesproken, yay or nay?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Herkenbaar! Nu ook rugproblemen, dus geen sport en dan voel ik mezelf ook nog net niet met de minuut verder dichtslibben.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit wel een beetje in een psychische dipje. Ik lijk alleen maar de schade te kunnen zien die ik mn lijf aangedaan heb door duizend dik te zijn geweest.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:01 schreef Stormqueen het volgende:
over psyche gesproken. Ik heb er best wel lang over gedaan voordat mijn hoofd doorhad dat ik weer dik was geworden. Sluipende kilo's er bij, maar jezelf nog in je kleren blijven proppen, etc.
En tegen de tijd dat je hoofd ECHT de ernst van de situatie in ziet, ga je het aanpakken, je gaat er wat aan doen. Nu heb ik het contraprobleem: ik heb er wat aan gedaan, maar mijn hoofd kan het weer niet bijhouden. Ik ben in mijn hoofd nog steeds een dikkerd
Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren
En dan maak ik gewoon weer een paar spiegelfoto's en dan is alles weer goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over rokjes gesproken, yay or nay?Herkenbaar probleem, ik ga ook nog standaard het pashokje in met te grote kledingstukken die ik dan weer moet omruilen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het rokje: de kleur en die plooien zijn niet echt mijn smaak, maar ik moet zeggen dat de lengte en het model echt heel goed staan bij je figuur!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
och, ik niet altijd... Ook wel eens een ranzige zuipschuit.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik voel me altijd een ranzige vreetbeer.
over psyche gesproken. Ik heb er best wel lang over gedaan voordat mijn hoofd doorhad dat ik weer dik was geworden. Sluipende kilo's er bij, maar jezelf nog in je kleren blijven proppen, etc.
En tegen de tijd dat je hoofd ECHT de ernst van de situatie in ziet, ga je het aanpakken, je gaat er wat aan doen. Nu heb ik het contraprobleem: ik heb er wat aan gedaan, maar mijn hoofd kan het weer niet bijhouden. Ik ben in mijn hoofd nog steeds een dikkerd
En dan maak ik gewoon weer een paar spiegelfoto's en dan is alles weer goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over rokjes gesproken, yay or nay?Ligt daar nou een kraamverband op de grond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een yay joor!Met een fifties/sixties-stijl schoentje eronder.
Sowieso zie je er supergoed uit!
Haha ja, mijn dochter pakt dagelijks de badkamerkast uit (die zit achter de spiegel) en ik was te lam om het op te ruimenquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ligt daar nou een kraamverband op de grond?
Wel een yay joor!Met een fifties/sixties-stijl schoentje eronder.
Sowieso zie je er supergoed uit!
Nee sorry... te groot (quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:38 schreef mrspoeZ het volgende:
Grmbl. Rokje op MP gekocht, stond bij: maat L. Komt het net binnen; maat XL. Ja dat zakt dus van mijn kont ... iemand interesse in een splinternieuw HEMA-spijkerrokje maat XL voor wèhnug?
Ik zou het niet forceren en ook een beetje genieten van lekkere dingen.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:28 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
gaat lekker!!
Hier 77.7Nog een halve kilo en ik ben weer helemaal on track. De 75 leek even binnen bereik voor het nieuwe jaar, maar denk dat ik toch gewoon mijn oorspronkelijke plan moet aanhouden en in januari voor de eindsprint moet gaan
Daar heb ik dan ook geen moeite mee hoorquote:Op woensdag 9 december 2015 09:05 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik zou het niet forceren en ook een beetje genieten van lekkere dingen.
Ik zou zeggen je kunt alleen maar winnen.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:49 schreef Shandaly het volgende:
Lonaa
Ruzie met jezelf... dat kan je niet winnen
Hebben wij dezelfde bacil?quote:Op woensdag 9 december 2015 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wow wat een mooie resultaten allemaal![]()
Mijn fysieke energieniveau is echt dramatisch vandaag. Volgens mij heb ik weer een lekkere crèchebacil geabsorbeerd
qft.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:53 schreef MutedFaith het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen bakesale op t werk. Voor serioua request. Ik maak nu brownies (die van Robinook) en pain d'amande. fml.
Ik heb geen kalibreer-functie.. Heb alle instellingen al afgelopen. Thnx voor het meedenken!quote:Op woensdag 9 december 2015 20:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Dit al geprobeerd? Neem aan van wel, maar goed, ik denk maar een beetje mee.
Ik zou dan in twee delen eten. Een beetje om 17.15 en een beetje bij thuiskomst.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Iemand ervaring met yoga en eten? Vrijdagavond yoga, om 19:30. Dus of heul vroeg eten, of pas om 21:00-ish?
Dat! Ik zou inderdaad wel iets eten voor je gaat, maar geen grote maaltijd. Mijn laatste yogales was ik gammel en dat was niet prettigquote:Op woensdag 9 december 2015 22:49 schreef LadyOracle het volgende:
Ik zou dan in twee delen eten. Een beetje om 17.15 en een beetje bij thuiskomst.
Gut, zou God een moeder hebben? Wel sneu als je die niet hebt hoorquote:
Ik kan met yoga echt nog vlak van tevoren eten.. Je hartslag gaat er niet echt van omhoog..quote:Op woensdag 9 december 2015 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Iemand ervaring met yoga en eten? Vrijdagavond yoga, om 19:30. Dus of heul vroeg eten, of pas om 21:00-ish?
Ghehe. Flink eten en dan achterover moeten rollen en je knieën naast je oren op de grond zetten. Uhhuh. Succes. :-pquote:Op woensdag 9 december 2015 23:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik kan met yoga echt nog vlak van tevoren eten.. Je hartslag gaat er niet echt van omhoog..
Nou, dat dus! Nee, echt niet veel eten van te vorenquote:Op woensdag 9 december 2015 23:51 schreef LadyOracle het volgende:
Ghehe. Flink eten en dan achterover moeten rollen en je knieën naast je oren op de grond zetten. Uhhuh. Succes. :-p
Nou ja, mijn avond eten is meestal sowieso een lichte maaltijd. Maar één halfuur van tevoren gaat prima.quote:Op woensdag 9 december 2015 23:51 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ghehe. Flink eten en dan achterover moeten rollen en je knieën naast je oren op de grond zetten. Uhhuh. Succes. :-p
Waarvoor stond je dan een uur in de rij joh! (en in wat voor rijen zijn er koekjes!)quote:Op donderdag 10 december 2015 07:37 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf hoeveel dagen mag je van een plateau spreken?![]()
Overigens wel terecht. Ik stond gisteren een uur in een rij en er stonden koekjes. Fail.
(Is vervelings-eter)
Inderdaad! Wat voor hel is dat! Lang wachten én koekjes aanbiedenquote:Op donderdag 10 december 2015 09:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarvoor stond je dan een uur in de rij joh! (en in wat voor rijen zijn er koekjes!)
nummer 3?quote:Op donderdag 10 december 2015 08:37 schreef Barreltje het volgende:
Weer terug op 92.1 na het sinterklaas weekend en dankzij een nummer 3..
Morgenavond eindelijk weer sporten
Maar nu eerst naar de fysio.
Lijstje:
O: kwark met granola
T: -
L:salade evt met soep (proberen het brood te laten staan)
T: bwl + kiwi
D: pompoensoep met mango chutney en een halve naan
quote:Op donderdag 10 december 2015 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Fuck argh ik heb zo belachelijk veel craving vandaag. Ik ga er aan toegeven. Sorry!
a giant nr 2quote:
ik leef met je mee.. blaasontsteking en op de toilet zitten is zooo niet goed voor mijn rugquote:Op donderdag 10 december 2015 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag proberen een betere dag te fabriceren. Wil in elk geval iets gaan sporten (spinnen of zwemmen)...
Ben weer onder behandeling bij 'n sports therapist voor de rug, met wat afgrijselijk pijnlijke massages en behandelingen sinds gisteren. Godverdomme, ik kon wel jankenM'n lies is nog steeds beurs
Vrijdag weer. We gaan voor rennen mét een beetje pijn, en hopelijk zonder in de (verdere) toekomst)
drie mini macarons, twee mini chocolade broodjes, twee mini sandwiches en vijf zuurtjes. Ik heb er 400 kcal voor gerekend. De dag is nog niet verlorenquote:
Hah, ik denk dat ik win! Ik heb net een héle chocoladeletter op. Geen mini-letter. En het was niet echt lekker en nu ben ik misselijk. Ik had dat ding idd gewoon weg moeten gooien toen ik er nog af kon blijven.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
drie mini macarons, twee mini chocolade broodjes, twee mini sandwiches en vijf zuurtjes. Ik heb er 400 kcal voor gerekend. De dag is nog niet verloren
Ooh zo herkenbaar! Positief: nu faal je maar 1 keerquote:Op donderdag 10 december 2015 12:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hah, ik denk dat ik win! Ik heb net een héle chocoladeletter op. Geen mini-letter. En het was niet echt lekker en nu ben ik misselijk. Ik had dat ding idd gewoon weg moeten gooien toen ik er nog af kon blijven.
Ik had ook maar 1 letter. Ik krijg elk jaar een letter van familie en ik zeg èlk jaar dat ik dat niet wilquote:Op donderdag 10 december 2015 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ooh zo herkenbaar! Positief: nu faal je maar 1 keer
Nog een voordeel. Als ik nu jouw lijstje lees word ik gewoon nog een beetje meer misselijk. Lunch zit er ook niet in.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
drie mini macarons, twee mini chocolade broodjes, twee mini sandwiches en vijf zuurtjes. Ik heb er 400 kcal voor gerekend. De dag is nog niet verloren
quote:Op donderdag 10 december 2015 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, kijk. Dát is niet erg!quote:Op donderdag 10 december 2015 13:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik had honger, dus massive (gezonde) lunch.
Das nie zo handig.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, kijk. Dát is niet erg!
Ik ga overigens vreten van een hele nacht werken + niet eten en dan 's morgens verwachten dat ik van de chocola af kan blijven (terwijl er ook gewoon kwark is of havermout).
vind je het echt indrukwekkend ja? Ik bedoel, het past in 1 handquote:Op donderdag 10 december 2015 12:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik doe het toch weer slecht.
O: 1 banaan
Ik ben nergens zonder m'n mobloats.
Ik ga NU naar beneden lopen om wat te eten te fixen.
Nee, maar ik kreeg er wel trek vanquote:Op donderdag 10 december 2015 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vind je het echt indrukwekkend ja? Ik bedoel, het past in 1 hand
saai is wel makkelijker vol te houden.. minder keuze stressquote:Op donderdag 10 december 2015 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Chocolade
Tally, sterkte...
O: overnight oats
L: 2 speltbth kipfilet/swspread
T: 2 mandarijntjes
D: ovenschotel gehakt/rode kool
Mijn lijstjes zijn echt heel saai.
True. Ik heb echt een grafhekel aan koken, dus uitproberen en onbekende ingrediënten enzo komen hier niet zo vaak voor.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
saai is wel makkelijker vol te houden.. minder keuze stress
Us fatties zullen er altijd ons hele leven mee bezig zijn. Dat accepteren vind ik veel rustgevenderquote:Op donderdag 10 december 2015 18:48 schreef Zeester het volgende:
Ik kom me denk ik ook weer melden. Heb me beetje laten gaan laatste tijd, dus was een hele hoop bij. Ik ben weer braaf naar de WeightWatchers gegaan, kennelijk is dat toch het enige dat me echt helpt, en inmiddels in week 2. Gisteren bij het eerste weegmoment een kilo eraf. Ik was stiekem klein beetje teleurgesteld, want week 1 en heb echt heel netjes binnen de lijntjes gekleurd de hele week, maar goed, het zij zo.
Ik ben alleen wel echt een beetje bitter deze keer. Ik heb er zo geen zin in. De vorige keer was ik enorm gemotiveerd en 'ik kan dit', dus denk ik alleen maar 'dit moet ik de rest van mn leven blijven doen, en ik heb er helemaal geen zin in.' Een hele irritante instelling om te hebben, maar weet nog niet zo goed wat ik er aan ga doen.
Ik ben op een punt in m'n leven dat ik dat NIET EERLIJK en NIET HAALBAAR vind. Maar ik weet ook dat het waar is, dus ik ga er gewoon weer voor. Het is niet dat ik persé zou willen dat ik altijd maar alles zou kunnen eten, ik zou gewoon heel graag uit mezelf die controle en logische keuzes-maken, nee zeggen enz skills willen hebben. Maar goed, je verandert het niet natuurlijk.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Us fatties zullen er altijd ons hele leven mee bezig zijn. Dat accepteren vind ik veel rustgevender
Niet leuk dat je er weer bent, wel leuk dat je er weer bent!
Goed dat je weer naar de WW bent gegaan!
Ik vrees dat je het dan nu heel erg zwaar gaat krijgen... Als je op een gegeven moment "de knop om" hebt, ben je stukken gemotiveerder en gaat het vast makkelijker. En de decembermaand om mee te beginnen als je eigenlijk in je hoofd nog niet wil is dubbel zo zwaar...quote:Op donderdag 10 december 2015 19:00 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik ben op een punt in m'n leven dat ik dat NIET EERLIJK en NIET HAALBAAR vind. Maar ik weet ook dat het waar is, dus ik ga er gewoon weer voor. Het is niet dat ik persé zou willen dat ik altijd maar alles zou kunnen eten, ik zou gewoon heel graag uit mezelf die controle en logische keuzes-maken, nee zeggen enz skills willen hebben. Maar goed, je verandert het niet natuurlijk.
Ik wil juist wel, heel graag! Maar ik wil het gewoon niet hoeven doen.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:13 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik vrees dat je het dan nu heel erg zwaar gaat krijgen... Als je op een gegeven moment "de knop om" hebt, ben je stukken gemotiveerder en gaat het vast makkelijker. En de decembermaand om mee te beginnen als je eigenlijk in je hoofd nog niet wil is dubbel zo zwaar...
Sterkte
Hoi! En succesquote:Op donderdag 10 december 2015 20:16 schreef Zeester het volgende:
Ik wil juist wel, heel graag! Maar ik wil het gewoon niet hoeven doen.
Het besluit om in december weer te starten is trouwens wel een hele bewuste. Ik ken mezelf en kan er in december zeker nog 5 kilo bijvreten. Dan kan ik beter gewoon nu beginnen, en hopen dat er in elk geval niets bijkomt, in plaats van in januari nog van verder moeten komen.
Zie OP voor wat linkjes.quote:Op donderdag 10 december 2015 21:19 schreef Zeester het volgende:
Trouwens, nu ik hier toch ben, ik ben het een beetje kwijt allemaal. Wat kun je ook al weer koken waar je veel van kunt eten voor weinig calorieën (nog niet toe aan kleine porties, haha) en wat weinig moeite kost! Tips graagVooral voor 's avonds dus, overdag kon ik nog wel terughalen wat ik deed.
Oh, daar staat dus ook die beroemde kwarktaart. Lijkt me niet superlekker, maar ga hem toch proberen te makenquote:
Gekookt, gestampt met aardappelen en lekkere vette jus erover vind ik het wel te hachelen hoorquote:Op donderdag 10 december 2015 21:39 schreef mrspoeZ het volgende:
Net gekookt: boerenkool, wortel en witte kool met kikkererwten en tomaat in madras. Twee gekookte eitjes erdoor geroerd na afkoeling. De geur was hoopgevend, de kleuren ook, net geproefd... Blergh! Boerenkool blijft vies, wat je er ook mee doet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Barreltje op 11-12-2015 07:53:45 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
like!!! Ziet er goed uit Barreltjequote:Op vrijdag 11 december 2015 07:55 schreef Barreltje het volgende:
Fixed!
Sjeen wat goed! Ennuh.. Hoe kom je op jouw vet percentages? Voer je die zelf in?
ik herken het wel een beetjequote:Op vrijdag 11 december 2015 07:49 schreef Stormqueen het volgende:
Jeutje sjeen, wat ontzettend goed!dat is vlot gegaan ineens! Groene cijfers
Barrel, de jouwe zie ik niet
Toch gaan staan, +300. Valt me eigenlijk mee, ik ging denk ik wel iets van 1300 over mijn dagmax
Downside: tóch geen gewichtsverlies in mijn week training waarbij ik dagelijks 22 kilometer moest fietsen. Conclusie: dieet doet echt veel meer dan beweging (duh).
En vandaag ook geen 22 kilometer fietsen, want maar 3 uur slaap
Misschien moet ik gewoon aimen op "nog steeds onder de 75" op 1 januari, en dan nog een eindsprint doen. Ik vind dat alleen eng. Ik ken 2 modi: afvallen en eet alles. Herkent iemand dat?
Je mag ook nog wel iets hebbenquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik herken het wel een beetjeDadelijk wil ik op gewicht blijven (ofwel onder 72 ofwel onder 70), maar ik heb nog geen idee hoe? Ik hoop dat mijn lichaam gewoon op een bepaald moment vindt dat wat ik eet overeenkomt met hoeveel ik beweeg
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet 'dieet' nu, ik eet waar ik (echt) zin in heb en lijk nu eindelijk toch echt verlost van het 'eat all the cookies!!!!'. Nu nog afkomen van 'drink all the booze!!!!'
herkenbaar, hence mijn enorme gejojo.quote:Op vrijdag 11 december 2015 07:49 schreef Stormqueen het volgende:
Jeutje sjeen, wat ontzettend goed!dat is vlot gegaan ineens! Groene cijfers
Barrel, de jouwe zie ik niet
Toch gaan staan, +300. Valt me eigenlijk mee, ik ging denk ik wel iets van 1300 over mijn dagmax
Downside: tóch geen gewichtsverlies in mijn week training waarbij ik dagelijks 22 kilometer moest fietsen. Conclusie: dieet doet echt veel meer dan beweging (duh).
En vandaag ook geen 22 kilometer fietsen, want maar 3 uur slaap
Misschien moet ik gewoon aimen op "nog steeds onder de 75" op 1 januari, en dan nog een eindsprint doen. Ik vind dat alleen eng. Ik ken 2 modi: afvallen en eet alles. Herkent iemand dat?
Héél goed zeg! Hard voor gewerkt en dan staat het er gewoon!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
like!!! Ziet er goed uit Barreltje
Vetpercentage doet de fitbit Aria (weegschaal), geen idee hoe accuraat dat is.
Ik zit gewoon in het groen! Voor het eerst in 20 jaar![]()
![]()
Vanavond Griek dus dat zal morgen wel weer anders zijn, maar toch
ik stel niet uit tot kerstquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
We hebben nog twee hele weken voor kerst, kwak, dus hop. *schop onder reet*
Misschien praat ik voor mijn beurt, omdat ik nog bezig ben met de laatste 13 van in totaal 75kg af wou vallen. Maar ik geloof heilig in het aanpassen naar een levensstijl die je een leven lang vol kan houden.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Us fatties zullen er altijd ons hele leven mee bezig zijn. Dat accepteren vind ik veel rustgevender
Niet leuk dat je er weer bent, wel leuk dat je er weer bent!
Goed dat je weer naar de WW bent gegaan!
Integendeelquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:42 schreef Rauw. het volgende:
En elke dag wegen? Word je daar niet helemaal raar van?
Ik ben over dat eerste doel heen, ik riep steeds 60kg afvallen voor 1 Januari omdat ik mijzelf een verschrikkelijk hoog doel wou stellen dat ik waarschijnlijk niet zal halen, maar dat had ik 1 December al gehaald. Maar met de cheatdagen en ziektedagen (= geen sport) van de afgelopen weken is er weer een kilotje bij gekomen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:50 schreef Shandaly het volgende:
[..]
IntegendeelEn ik houd sowieso van grafiekjes en tabelletjes enzo... Baal er zelfs van dat ik de eerste 10 kilo niet in het appje bijgehouden heb
+1 op die veranderde leefstijl trouwens. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier gaat, ik kan nu ook niet zeggen dat wat ik doe echt als diëten aanvoelt.
Ik ben nog wel stiekem een beetje bang dat het nooit genoeg gaat zijn... Over een kilo of 3 heb ik m'n streefgewicht bereikt, maar ach, het gaat zo goed, die 75 is misschien ook wel haalbaar. En als dat gehaald is, zou 70 dan ook niet een optie zijn? En als ik dat dan niet haal, blijf ik dan niet eeuwig teleurgesteld in mezelf dat ik dat niet kan?
Go big or go home toch.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:09 schreef Artoo het volgende:
60+ kg in een jaar verloren, Rauw? Holy tokkel!
Nice.quote:
In de afvalrace zijn er alleen maar verliezers.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nice.Tevens heb je me nu van mijn troon geslagen met m'n 40 kg in 1 jaar.
Dat zou echt een intens slecht tegeltje zijnquote:Op vrijdag 11 december 2015 10:40 schreef Rauw. het volgende:
[..]
In de afvalrace zijn er alleen maar verliezers.
Ik kwam van 125. Dat vond ik zwaar zat.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:40 schreef Rauw. het volgende:
[..]
In de afvalrace zijn er alleen maar verliezers.
(overigens ben ik waarschijnlijk van verder gekomen dan jij)
quote:
ja, klopt. Ik heb voor mezelf ook wel een duidelijke bovengrens - daar wil ik nooit meer boven. Maar die grens is 75 en ik weeg nu 74,5, dus de marge is nog te klein.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
herkenbaar, hence mijn enorme gejojo.
mijn idee: als je ipv "eat all the things" voor een langere periode waardoor je zoveel aankomt dat het voelt als "opnieuw beginnen", kunt beperken tot - eet alles, maar als je 3 kilo bent aangekomen ga je weer op standje dieet - dan kun je volgens mij zo ook op gewicht blijven.
Toch?
Hier gaat het nog steeds kak, maar ben er eerlijk gezegd ook niet mee bezig. ik kom niet aan, en als ik dat tot na kerst zo kan houden ben ik eigenlijk wel ok ermee.
Ik woog in Januari 50 kilo meer dan jijquote:Op vrijdag 11 december 2015 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kwam van 125. Dat vond ik zwaar zat.
Precies zoals ik het vind, ieder zijn manier.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:43 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk werkt het voor iedereen anders. Ik zou gelijk opgeven als ik dacht dat het onhaalbaar was. Ik ga liever voor een kilo per maand. Maar bij mij moest er natuurlijk ook 'maar' 25-30 kilo af. (En ik zit nu op -12)
Maar echt _0_ hoor. -60, wow.
Gemiddelde doordeweekse dag;quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:47 schreef Barreltje het volgende:
idd.. -60 wow!
en stiekem ben ik dan ook wel benieuwd naar de lijstjes van Rauw.
over lijstjes gesproken:
O: 2 bth met duo
t: BWL
L: Oathie ??
t: chocolade mouse taart
D: zal wel iets van pasta zijn bij een team genootje
S: Volleybal tegen de nr 1zin in! we hebben niks te verliezen!
![]()
Cheatmeals zijn echt niet slecht als dat de een motivatie is om de rest van de week gezond te eten vind ik.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:18 schreef Zeester het volgende:
Ik weet dat het makkelijker wordt, dat je moet streven naar iets dat je vol kunt houden voor de rest van je leven. Maar juist die gedachte, die maakt me zo gefrustreerd. Als ik nadenk over morgen, dan vind ik het best prima dat ik morgen ontbijt met kwark, 3 boterhammen eet voor de lunch en gezond avondeten eet, maar als ik nadenk over DE REST VAN MIJN LEVEN, dan benauwt me dat nog even.
Ik weet ook nog dat toen ik goed in de afvalspirit zat, het niet echt meer een keuze was, en gewoon een gewoonte, en die gewoontes hebben heel erg lang standgehouden, ook nadat ik was gestopt met actief dieten. Dus ik weet dat het zo werkt en dat het me opnieuw gaat lukken, maar het voelt eventjes als een enorm offer. Ik weet ook niet zo goed waarom.
Maar goed, ik ga er maar vanuit dat het weer komt. Ik weet dat ik het kan, en ik vond het ook allemaal helemaal niet zo erg, toen ik er goed inzat.
De rest van de week is meestal niet het probleem.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:25 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Cheatmeals zijn echt niet slecht als dat de een motivatie is om de rest van de week gezond te eten vind ik.
Ik geloof heilig in het leven dat de boel op termijn weer kan verkloten. Ik geloof niet "een leven lang". Misschien is mijn eigen gemoedstoestand daarvoor te labiel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:42 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Misschien praat ik voor mijn beurt, omdat ik nog bezig ben met de laatste 13 van in totaal 75kg af wou vallen. Maar ik geloof heilig in het aanpassen naar een levensstijl die je een leven lang vol kan houden.
Even een paar kilo's eraf is geen rocket science met alle topdiëten die aangeboden worden (overigens zelf geen gebruik van gemaakt), maar de essentie is toch dat gezond leven een gewoonte word in plaats van een fase?
En elke dag wegen? Word je daar niet helemaal raar van?
Dit! Soms krijg ik een enorme zin in chips. Dan denk ik aan chips tot ik chips heb.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:25 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Cheatmeals zijn echt niet slecht als dat de een motivatie is om de rest van de week gezond te eten vind ik.
50kg te zwaar zijn, dan limiteer je jezelf pas echt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:31 schreef Zeester het volgende:
Het voelt voor mij soms ook gewoon alsof ik mezelf limiteer. Dat ik gezond eet betekent dat ik moet plannen, en veel thuis moet eten. Dat betekent dat ik niet meer zomaar met de winden mee kan varen, en dat benauwt me. Niet na werk spontaan voor een biertje de kroeg in, want dat biertje lijdt tot avondeten met bitterballen en dat lijdt tot frietjes bij de snackbar. Of in de stad afspreken voor koffie en blijven hangen en toch ergens gaan lunchen. Natuurlijk zijn daar goede keuzes in te maken, maar die zijn vaak veel duurder en zijn dus ook niet echt een optie. De 5 euro pizzatent is wel gewoon betaalbaar.
Is dat niet een self fulfilling prophecy?quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik geloof heilig in het leven dat de boel op termijn weer kan verkloten. Ik geloof niet "een leven lang". Misschien is mijn eigen gemoedstoestand daarvoor te labiel.
Ik eet tegenwoordig lekkerder, gevarieerder en exotischer dan ooit tevoren eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De rest van de week is meestal niet het probleem.
Maar het idee dat het de rest van je leven moet wel.
Wij zitten echt helemaal op 1 lijn (padamtssssh) volgens mijquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:38 schreef eleusis het volgende:
Een andere realisatie als je soms zondigt is, dat het nou ook weer niet zoiets fantastisch isMeestal denk ik achteraf: Was dit het nou? Zondigen heeft ook een onverdiende mythische status. Zo heel bijzonder is het vaak niet. En als ik dat dan weer even herinner, ben ik er meestal ook weer een tijdje vanaf.
Neequote:Op vrijdag 11 december 2015 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
50kg te zwaar zijn, dan limiteer je jezelf pas echt.
Been there, done that, got the closet full of oversized t-shirts![]()
Daarbuiten is het gewoon een balans zoeken, ik eet tegenwoordig volgens mij vaker buiten de deur dan een jaar geleden. Maar geen pizza, gewoon een bartje Filet Americain (en dat is voor mij al een cheatmeal eigenlijk, al die koolhydraten ineens)
Alcohol heb ik helemaal uitgebannen.
[..]
Is dat niet een self fulfilling prophecy?
[..]
Ik eet tegenwoordig lekkerder, gevarieerder en exotischer dan ooit tevoren eigenlijk.
Een momentje stilt.quote:
Met die mensen praat ik überhaupt nietquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Alcohol heb ik helemaal uitgebannen.
[..]
Je bent pas een fuckup als je na je fuckup opgeeft imo...quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee
Dat is onderdeel van mijn liefzijnvoormijzelf-prophecy. Van mijn ik-ben-geen-fuckup-als-ik-een-fuckup-maak-prophecy.
Omdat? Ik ben geen niet-drinken Jehova hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Met die mensen praat ik überhaupt niet
wmb ben je nooit een fuckup want tot je dood is er altijd weer een dag om een keuze te maken. dus opgeven is net zo min voor altijd als dieten isquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Je bent pas een fuckup als je na je fuckup opgeeft imo...
[..]
Omdat? Ik ben geen niet-drinken Jehova hoor.
Ik geloof dat ik dat vanmorgen ook met mezelf afgesproken heb. Ik blijf proberen af te vallen, maar ik krijg het niet voor elkaar de verleidingen volledig te weerstaan.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik stel niet uit tot kerstik heb geen energie en inzet voor afvallen momenteel, en het plan is om dus op gewicht te blijven in deze lastige maand.
dus ook de komende twee weken ja.
Kaas en caramel. Caramel is inderdaad de lekkerste, vooral met een beetje pindakaas en honing eropquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:35 schreef Shandaly het volgende:
Welke Snack-a-jacks eet je? Ik ben gek op die met caramel, maar kan daarbij dan ook weer geen maat houden... die hele verpakking gaat in één keer leeg...
Lijstje hier:
O - brintapap
T - handje gedroogde abrikozen
L - Ah luxe bulgursalade Tandoori kip/mango met kokos/limoen dressing (Lekker! Had ik eigenlijk gister gekocht voor lunch, maar toen kreeg ik die Oathie. En die vulde genoeg om deze salade tot vandaag te bewaren)
T - Manna
D - Twee pistoletjes, rosbief, halvajam, gekookt eitje (het is weer vrijdag)
Probeer maar eens! Net een snickers! Wel dun beleggen zodat de caramel nog overheerstquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:40 schreef Shandaly het volgende:
Met pindakaas én honing? Op een caramel jack?![]()
![]()
Ik denk er niet aan om ze te beleggen..
ik heb er nu wel zin in
Geef mij maar tomaat. Nu heb je me lekker gemaaktquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:40 schreef Shandaly het volgende:
Met pindakaas én honing? Op een caramel jack?![]()
![]()
Ik denk er niet aan om ze te beleggen..
ik heb er nu wel zin in
Kan niet echt gezond zijn toch?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Probeer maar eens! Net een snickers! Wel dun beleggen zodat de caramel nog overheerst
Gezond of niet gezond voedsel bestaat niet (copyright Jelmer de Boer). Het gaat om het totaalplaatje. Met af en toe een paar gram pindakaas en een scheutje honing op mijn snack-a-jack eet ik door de week heen nog steeds gezonder dan de meeste mensenquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Kan niet echt gezond zijn toch?
Eens. Heb je ook gelijk in. Ik zal het eens proberen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gezond of niet gezond voedsel bestaat niet (copyright Jelmer de Boer). Het gaat om het totaalplaatje. Met af en toe een paar gram pindakaas en een scheutje honing op mijn snack-a-jack eet ik door de week heen nog steeds gezonder dan de meeste mensenAls het gewoon binnen je gewenste kcal-hoeveelheid past, waarom niet?
Herkenbaar ja. Maar ik zet er dan gewoon iets voor. Als ik de theekan voor de schaal snoepjes zet, zie ik hem niet dus bestaat ie niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:31 schreef Zeester het volgende:
Brighteyes, jij zegt t heel waar. Anderen zien die mentosballen niet eens, en jij bent er de hele tijd mee bezig om ze te negeren. Verschrikkelijk. Wat ik mezelf dan probeer voor te houden is 'je mag heel snel iets wat je echt lekker vindt, wat echt de moeite waard is, maar niet deze stomme ballen!' En dat lekkers is dan morgen bij die vrienden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |