SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
je was ook een kilo afgevallen in twee dagen vorige week, ik vind de stille conclusie "dat 1500 calorieën dus te veel is" wel wat voorbarigquote:Op maandag 7 december 2015 07:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goedemorgen
2-3 daagjes op en boven de 1500 en +0,3. Zoals verwacht. Wellicht is het vocht. Even afwachten!
Merci! En insgelijksquote:Op maandag 7 december 2015 07:24 schreef N.icka het volgende:
Goedemorgen, deze eeeeeeeeuwige lurkster wenst jullie een mooie nieuwe week
Ben benieuwd hoe het de rest vd week gaatquote:Op maandag 7 december 2015 07:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je was ook een kilo afgevallen in twee dagen vorige week, ik vind de stille conclusie "dat 1500 calorieën dus te veel is" wel wat voorbarig
Weekend na sinterklaas, de meesten zullen niet snoeihard zijn afgevallen denk ik. Ik sta op -0.3 tov gisteren, +0,3 tov donderdag toen mijn buik raar ging doen. Ben ook benieuwd waar de balans gaat liggen. Heb een volle week training, de trainingslocatie is 11km van huis, dus ik krijg in ieder geval mijn lichaamsbeweging
Lastig he!quote:Op maandag 7 december 2015 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Succes BE! Ik vrees ook voor de eettafel deze week, bij training zijn altijd buffetten. Ik heb dus gewoon mijn reguliere eetpakket bij me en ga in de pauze wel wandelen
quote:Op maandag 7 december 2015 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lastig he!
Ik kom vandaag en woensdag niet echt onder meelinchen uit vrees ik,
Nou, op dit moment... De sfeer is om te schieten soms, dus het is best toepasselijk!quote:
Voor kerst koop ik gewoon niks bijzonders. Voor Sint kom ik daar niet onderuit.quote:Op maandag 7 december 2015 09:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt blij dat de Sint voorbij is, want dat scheelt me een confrontatie met kruidnootjes en chocolade. Kerst vind ik echt Heel Erg Stom, dus die verleiding is stukken minder groot. Ik schiet altijd tot 27 december in de Scrooge-modus en kan dan weer ademhalen.
Hoe bevalt HF? Komt het uit met hoeveelheden, bereidingstijd etc?quote:Op maandag 7 december 2015 10:33 schreef MutedFaith het volgende:
D: HF Broccolisalade, met kipfilet en aardappelen.
Bevalt prima hier. Bereidingstijd is steeds ongeveer een half uurtje. Aangegeven kook- en baktijden lijken aardig te kloppen. Hoeveelheden zijn ruim voldoende. Mijn vrouw krijgt t vaak niet eens op. En qua kcal schommelt t tussen de 600 en 800 per maaltijd. Dus dat is voor avondeten ook prima.quote:Op maandag 7 december 2015 10:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe bevalt HF? Komt het uit met hoeveelheden, bereidingstijd etc?
Voortaan gelijk weggeven aan de mensen achter je.quote:Op maandag 7 december 2015 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja ik kreeg vanochtend ook een gratis gevulde speculaasding bij mijn boodschappenEn de mensen voor en achter mij niet
Nouja heel lief natuurlijk maar wel weer lastig, ik dacht dat we klaar waren met de sinterklaasmeuk
Ik kan hem of opsnijden in stukjes en dan voor de collega's neerzetten, of hopen dat mijn vriend hem opeet
De ene dag krachttraining en de andere dag iets als fietsen of zwemmen is ook geen optie?quote:Op maandag 7 december 2015 11:33 schreef LadyOracle het volgende:
Ik vierde niet echt sinterklaas, al heb ik gisteren wel wat afgeprijsde kikkers gekocht. Vanochtend stond ik op 83.4, lager ben ik dit jaar nog niet geweest.
Verder ben ik een beetje geërgerd omdat ik deze week maar twee keer kan sporten, door allerlei afspraken. Of ik moet twee dagen achter elkaar, maar dat trekt mijn lichaam niet goed...
Zondag doe ik altijd Combat, dus dan zou ik zaterdag heel voorzichtig moeten doen. Fietsen in een lichte weerstand of de elliptische trainer, dat is dan het enige wat ik aandurf. Maar ik vind dat erg saai en dan heb ik het gevoel dat ik niet echt gesport heb. Het is beter dan niks natuurlijk, maar ik vind het gewoon niet tellen.quote:Op maandag 7 december 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De ene dag krachttraining en de andere dag iets als fietsen of zwemmen is ook geen optie?
Ik heb gisteren zo'n 60 minuten op een zit-spinfiets gezeten in de sportschool met een boek erbij. Ideaal, ik kon ook niet veel belasting pakken na een zware training zaterdag, maar zo toch weer 70 blz gelezen en 500 kcal verbrandquote:Op maandag 7 december 2015 13:40 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Zondag doe ik altijd Combat, dus dan zou ik zaterdag heel voorzichtig moeten doen. Fietsen in een lichte weerstand of de elliptische trainer, dat is dan het enige wat ik aandurf. Maar ik vind dat erg saai en dan heb ik het gevoel dat ik niet echt gesport heb. Het is beter dan niks natuurlijk, maar ik vind het gewoon niet tellen.
Morgen doe ik BodyPump, maar de dag erna kan ik dan echt niet sporten. Bovendien moet ik woensdag ook naar de fysiotherapeut, dus goede kans op napijn.
Verder vanavond, donderdag en vrijdag geen tijd helaas.
Nee, helaas. Dit zijn echt dagen van 's ochtends tot ' s avonds laat met nauwelijks genoeg tijd om te eten.quote:Op maandag 7 december 2015 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zo'n 60 minuten op een zit-spinfiets gezeten in de sportschool met een boek erbij. Ideaal, ik kon ook niet veel belasting pakken na een zware training zaterdag, maar zo toch weer 70 blz gelezen en 500 kcal verbrand
Of doe een HIIT workout op de dagen dat je geen tijd hebt? 20 minuten voor het slapengaan moet toch wel lukken?
Das dan wel weer goed voor de lijnquote:Op maandag 7 december 2015 13:52 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, helaas. Dit zijn echt dagen van 's ochtends tot ' s avonds laat met nauwelijks genoeg tijd om te eten.
Het is inderdaad wel fijn om te lezen terwijl je daar zit te fietsen. Toen ik voor mijn knie niet veel mocht doen, las ik opeens een stuk meer!
Uhm, niet echt.quote:Op maandag 7 december 2015 14:06 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Das dan wel weer goed voor de lijn
So far heb ik nog niks op, en die marsepein is al bijna weer op!quote:Op maandag 7 december 2015 11:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zet een spiegel achter die tafel. Of een bordje ernaast met "must be strong". Dat is mijn mantra.
Dat verandert de zaak jaquote:Op maandag 7 december 2015 14:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Uhm, niet echt.
Misschien moet ik het verwoorden als nauwelijks genoeg tijd om te koken.Ik heb donderdagavond een vergadering gevolgd door een kerstborrel, dus dat wordt lastig. En vrijdag een werkbijeenkomst tot geen idee, met een borrel, gevolgd door een andere borrel. Leuk joh, december.
Oh en ik heb straks dus ook een... Juist ja, een borrel. Gevolgd door een vergadering bij iemand die altijd koekjes neerzet en zo (ik hoop echt zo dat er melk in zit, dan kom ik niet in de verleiding).
Borrel van werk, netwerkborrel, borrel van vrijwilligerswerk en eentje van de sportschool. En dan in januari nog minstens twee nieuwjaarsborrels voor vrijwilligerswerk. (Als ik zou willen, zou ik er ook tien kunnen doen...quote:Op maandag 7 december 2015 14:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik in een kleine organisatie zonder kerstborrel(s) werk als ik het zo lees.
En good busy BE, houd vol inderdaad!!.
Vier functies in politiek en journalistiek. Als je nog geen alcoholprobleem hebt, krijg je het vanzelf.quote:Op maandag 7 december 2015 15:02 schreef Barreltje het volgende:
Zoveel borrels van vrijwilligers werk?
woah Lonaaquote:Op maandag 7 december 2015 15:31 schreef Lonaa het volgende:
Goed, na dit weekend heb ik de volgende mededelingen:
- Ik ben niet aangekomen noch afgevallen (nog steeds 88,9)
- Ik at meuk en telde m'n kcal niet.
- Vandaag viel ik een halve kg af want ik gaf bloed en ik heb een prima bloeddruk, HB gehalte en mijn gewicht bij de bloedbank is aangepast (daar stond nog 95 kg in de pc)
- Ik kocht een nieuwe spijkerbroek. IN MAAT 40!
quote:Op maandag 7 december 2015 15:31 schreef Lonaa het volgende:
- Vandaag viel ik een halve kg af want ik gaf bloed en ik heb een prima bloeddruk, HB gehalte en mijn gewicht bij de bloedbank is aangepast (daar stond nog 95 kg in de pc)
Mooie berichten! Ik heb mijn gevulde speculaas nog niet aangeraakt, denk dat ik hem morgen in blokjes snijd en in de werk-kantine leg. Heb wel 2 handjes pepernoten op, maar heb mijn snack-a-jacks en banaan die ik meehad niet opgegeten dus dat scheelt niet superveel..quote:Op maandag 7 december 2015 15:31 schreef Lonaa het volgende:
Als ik niets te kakken/plassen heb weeg ik me gewoon nietquote:Op maandag 7 december 2015 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voorzie morgen een hoger getal op de weegschaal. Ruim een liter thee op en slechts 2x wezen plassen tot dusver.
Ja, dit! Zo heel veel maakt het ook weer niet uit trouwens, heb me ook meerdere keren voor en na gewogen en was vaak maar 100 of 200g verschil maximaal. Maar misschien hebben jullie andere hoeveelhedenquote:Op maandag 7 december 2015 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet bijna nooit kakken voor het wegen. Alleen op dagen dat ik niet hoef te werken kan ik afwachten of het komt voordat ik verhongerd ben
.
Zou kunnen, geen idee hoe groot die marsepeindingetjes waren? Ik dacht een prima dag te hebben gehad, maar zocht de kcal van de amandelstaaf pas op nadat ik een stukje gegeten had. Bam, 200 kcal over mijn doelquote:Op maandag 7 december 2015 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:
O: kwarktaart
T: 2 gekookte eitjes
L: 1/2 bruine pistolet geitenkaas, 1/2 bruine pistolet ham, 1/2 witte pistolet brie
T: 3 marsepein-dingetjes, hapje van een koekje, 1 appel
D: plak 30+kaas, slavink, gebakken aardappeltjes, flinke bak senoble met (zelfgemaakte) granola en zaden
T: zoete puntpaprika, flinke hand noten
Geen idee hoeveel het is, het voelt redelijk ok, maar dat is wrsch een goed voorbeeld van mezelf voor de gek houden...
Zit wel aan 11,000 stappen iig.
Super zeg!quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:07 schreef Shandaly het volgende:
Hier 81,0Jemig... nog maar 1,1 kilo en ik heb m'n 'doel' (onder de 80) bereikt!
Beterschap. Niks aan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:02 schreef Barreltje het volgende:
hier een blaasontsteking dus dat werkt ook ehm.. apart op het vocht
Ik verdenk de broek er wel van eigenlijk een 'grote' 40 te zijn hoorquote:Op maandag 7 december 2015 18:16 schreef Artoo het volgende:
Woah Lonaa! Dan heb ik misschien nog wel broeken voor je
Met deze zinsnede was het amper nodig om er nog Limburg bij te zeggenquote:Op dinsdag 8 december 2015 09:18 schreef MutedFaith het volgende:
Vrijdagavond eten we bij Jamie Oliver's Fifteen. Ik zoek nog een restaurantje voor de zaterdag. Niet te moeilijk, moet ook niet te lang duren. Ik dacht aan roti ofzo (want dat geeft t hier in Limburg zo goed als nergens).
Lekkere dingen staan er op je planning zeg! Maar helemaal niets tussen die 3 maaltijden door?quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:18 schreef MutedFaith het volgende:
De helft van de (ruime) Sinterklaaskilo is alweer weg. En gisteren mijn hele week gepland, op de T's na.
Dinsdag (vandaag:
O: Oats, amandelmelk, kaki
T: Witte druiven
L: Salade met krieltjes, geitenkaas, appel, venkel en koolrabi.
D: HF: Japanse Noedelsoep met zalmfilet
Woensdag:
O: Oats, amandelmelk en grapefruit
D: HF Italiaanse spaghetti integrale met serranoham
Donderdag:
O: Oats, amandelmelk en banaan
D: HF Pastinaak-veldslastamppot met feta en pecannoten
Vrijdag/zaterdag/zondag ben ik met mijn vrouw in Amsterdam, eerst winkelen en zaterdagavond met mijn broertjes en ouders naar de Golden Earring in de Ziggodome.
Vrijdagavond eten we bij Jamie Oliver's Fifteen. Ik zoek nog een restaurantje voor de zaterdag. Niet te moeilijk, moet ook niet te lang duren. Ik dacht aan roti ofzo (want dat geeft t hier in Limburg zo goed als nergens).
http://www.eetcafeibis.com/en/quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:04 schreef MutedFaith het volgende:
Ethiopisch klinkt prima!
En de tussendoortjes heb ik nog wel ruimte voor, maar niet gepland. Daar kijk ik per dag gewoon even voor wat er in huis is en waar ik zin in heb.
Thanks! Ik leg 'm voor bij mijn vrouw. Ziet er voor mij al prima uit in elk geval!quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
http://www.eetcafeibis.com/en/
Er zijn trouwens nog wel meer Ethiopische restaurants, wat meer in het centrum in Amsterdam, maar daar heb ik zelf geen ervaring meequote:Op dinsdag 8 december 2015 10:06 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Thanks! Ik leg 'm voor bij mijn vrouw. Ziet er voor mij al prima uit in elk geval!
Kun je 'm niet terugsturen? Fitbit Gear HR werkt prima, maar ik kreeg er uitslag van na een tijdje. Schijnt vaker voor te komen. Heb hem nu dus al een tijdje niet om.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jawbone Up geen aanrader wat mij betreft. Nu al 99 kcals verbrand met 2000 stappen vs 91 met ruim het dubbele aantal gisteren. Right.
Slaap meet ie ook niet goed. Wakker gelegen van 01:00 - 5:30, maar volgens dat ding als een roosje geslapen. Niet betrouwbaar dus.
Nou wat raar. Heb je al contact met ze gehad? Bij mij werkt het perfect. Oud model Up heb ik.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jawbone Up geen aanrader wat mij betreft. Nu al 99 kcals verbrand met 2000 stappen vs 91 met ruim het dubbele aantal gisteren. Right.
Slaap meet ie ook niet goed. Wakker gelegen van 01:00 - 5:30, maar volgens dat ding als een roosje geslapen. Niet betrouwbaar dus.
Heb m via ibood.. Maar ga maar eens contact met jawbone zoeken idd. Ik kan er niet veel mee zo.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nou wat raar. Heb je al contact met ze gehad? Bij mij werkt het perfect. Oud model Up heb ik.
Het antwoord op alles!quote:
Onbeperkt + veel keuze =quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:13 schreef Lonaa het volgende:
Ben net bij een andere sportschool wezen kijken. Zag er goed uit. Voor 29 euro per maand onbeperkt fitness en keuze uit heel veel groepslessen.
quote:
quote:
Zelfde diner hier. Zin in! Mijn planning is best een vergelijkbaar lijstje, maar ik moet er volgens mfp nog zo'n 800 cal aan gaan toevoegen om in de buurt van de 1500 te komen. Ergens doe ik dus blijkbaar iets niet helemaal goed. Of juist wel.quote:Op dinsdag 8 december 2015 08:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:
O: overnight oats
L: 2 bth, kipfilet, sandwichspread
T: 2 mandarijntjes
D: pittige pompoensoep
ik voel me ook echt een ranzige vreetbeer als ik zulke lijstjes ziequote:Op dinsdag 8 december 2015 17:57 schreef balter het volgende:
[..]
Zelfde diner hier. Zin in! Mijn planning is best een vergelijkbaar lijstje, maar ik moet er volgens mfp nog zo'n 800 cal aan gaan toevoegen om in de buurt van de 1500 te komen. Ergens doe ik dus blijkbaar iets niet helemaal goed. Of juist wel.
dat had ik dus donderdag en vrijdag ook, zeer hatelijk. Hopelijk ben je er snel vanaf.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:32 schreef mrspoeZ het volgende:
Pompoensoep staat hier as I type te pruttelen. Lunch voor morgen, met zelfgebakken desembroodjes, die nu ook in de oven staan. Hoop ik tenminste, dat ik daarmee kan lunchen morgen want mijn darmen doen salto's in mijn buik ofzo, ik lijk wel vijf maanden zwanger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |