idd. In de winter is het iets van 7 - 9 graden erbij, als ik het goed heb.quote:Op zondag 13 december 2015 21:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de zomer wordt het wel 20 bij zulke temperaturen op 850hpa
Dat zit er echt aan te komen jaquote:Op zondag 13 december 2015 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn gevoel zegt dat eind dit jaar wel eens een hele zware storm kan komen! Dan praat ik niet over een 10bft.
Oja en 25 februari komt een 11stedentocht!! Dus zit maar vast klaar!
quote:Op zondag 13 december 2015 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn gevoel zegt dat eind dit jaar wel eens een hele zware storm kan komen! Dan praat ik niet over een 10bft.
Oja en 25 februari komt een 11stedentocht!! Dus zit maar vast klaar!
Word maar eens bevestigd dat ze super hardnekkig zijn.quote:Op zondag 13 december 2015 22:43 schreef INViCTuS het volgende:
Dat euro hoog weet ook van geen wijken
Balen.quote:Op zondag 13 december 2015 16:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet zo snel gebeuren. Niet zonder eerst de Balkan in de kou te zetten iig, en dat zit er ook niet in.
Als jij het nou even -30 laat worden met 3 meter sneeuw in je 'achtertuin'.quote:
We hebben hier net tweemaal nachtvorst gehad deze maand terwijl het maandgemiddelde in de nacht op zo'n -3 ligt. De vooruitzichten blijven rond op twee daagjes na rond de 15 graden steken. Ga er dus maar niet van uit voor nuquote:Op maandag 14 december 2015 10:01 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als jij het nou even -30 laat worden met 3 meter sneeuw in je 'achtertuin'.
Gelukkig hadden we die temperaturen afgelopen zomer constant.quote:Op maandag 14 december 2015 01:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat soort warme bovenluchten heb je in de zome zelfs maar af en toe en dan kan het bloedheet worden.
Bizarre decembermaand iig
Wel grappig die spontane uitschieters met sneeuw op de 25equote:Op maandag 14 december 2015 10:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we die temperaturen afgelopen zomer constant.
In de winter zie je dit niet vaak.
[ afbeelding ]
Je weet maar nooit. Ed heeft het over 5% kans op een witte kerstquote:Op maandag 14 december 2015 10:50 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Wel grappig die spontane uitschieters met sneeuw op de 25e
In Augustus was er ook een zwerm... het is dat ik spook was in een spooktocht en op de juiste momenten de lucht in keek, anders had ik er niks van gezien, ondanks het heldere weer.quote:Op maandag 14 december 2015 10:52 schreef Dven het volgende:
Waarschijnlijk weinig kans op geminiden in Nederland. Het kaartje loopt vreemd genoeg niet zo ver oostelijk door, maar normaal gesproken moet het hier redelijk zichtbaar zijn
[ afbeelding ]
Dacht dat de geminiden altijd wel redelijk zijn tch?quote:Op maandag 14 december 2015 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Augustus was er ook een zwerm... het is dat ik spook was in een spooktocht en op de juiste momenten de lucht in keek, anders had ik er niks van gezien, ondanks het heldere weer.
Mooiste moment voor meteorenregens is juni, slechtste moment is december. Dus we missen niks
De Aarde staat iets te ver gekanteld, het zal vooral heel laag aan de horizon te zien zijn. Qua weer is de winter ideaal, dat welquote:Op maandag 14 december 2015 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Dacht dat de geminiden altijd wel redelijk zijn tch?
Ik dacht even dat dit over de huidige temperatuur ging.....quote:Op maandag 14 december 2015 10:52 schreef Dven het volgende:
Waarschijnlijk weinig kans op geminiden in Nederland. Het kaartje loopt vreemd genoeg niet zo ver oostelijk door, maar normaal gesproken moet het hier redelijk zichtbaar zijn
[ afbeelding ]
Staat compleet los van elkaarquote:Op maandag 14 december 2015 11:59 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Maar als het nu zo warm blijft, krijgen we dan weet zo'n benauwde kleffe zomer? /leek
Ed Wie? de Geminiden zijn niet zichtbaar want heel mistigquote:Op maandag 14 december 2015 10:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Je weet maar nooit. Ed heeft het over 5% kans op een witte kerst
Klopt, al las ik wel tijdje terug een artikeltje over de sterke El nino dit jaar en dat die grote kans veroorzaakt op een nat voorjaar in onze regioquote:
Klopt. Maar in de zomer is dat alles niet relevant meer. Tevens zijn er ook meldingen dat El nino voor een koude winter in Noord Europa kan zorgen terwijl dat alles behalve het geval is momenteel en ook inhet verleden niet altijd op ging.quote:Op maandag 14 december 2015 12:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, al las ik wel tijdje terug een artikeltje over de sterke El nino dit jaar en dat die grote kans veroorzaakt op een nat voorjaar in onze regio
Dat zou ik wel echt ruk vinden.... over het algemeen kunnen de maanden april/mei kwa zonnenschijn en droog weer de betere maanden zijn in NL.
edit: gevonden https://www.knmi.nl/kenni(...)-voorjaar-na-el-nino
Ed Aldusquote:Op maandag 14 december 2015 12:25 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ed Wie? de Geminiden zijn niet zichtbaar want heel mistig
Laten we niet overdrijven aangezien het daar nu hoogzomer is.quote:Op maandag 14 december 2015 22:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Lijkt gewoon zuidelijk halfgrond hier nu
Die heeft gedronken.quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:18 schreef aloa het volgende:
Dat ene lijntje richting de -10![]()
[ afbeelding ]
Die gedronken heeft.quote:
Je hebt zelf gezopen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die gedronken heeft.
Het is tevens de run die een gigantische smak neerslag verwacht voor maandag
Bizar inderdaad...quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:55 schreef Dven het volgende:
Eind december zo goed als geen nachtvorst in Europa. Je moet letterlijk de bergen of heel ver Rusland in. Bizar..
[ afbeelding ]
Komt u maar blauwe deel aan de linkerkant.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:19 schreef Dven het volgende:
Temperatuurafwijkingen voor deze week.
[ afbeelding ]
En voor volgende week
[ afbeelding ]
Zelfs in Scandinavië,Lapland helemaal nietsquote:Op dinsdag 15 december 2015 12:55 schreef Dven het volgende:
Eind december zo goed als geen nachtvorst in Europa. Je moet letterlijk de bergen of heel ver Rusland in. Bizar..
[ afbeelding ]
Die blijft voorlopig ver weg. Week nadien :quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Komt u maar blauwe deel aan de linkerkant.
Ja hallo dat is de afspraak niet!quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Die blijft voorlopig ver weg. Week nadien :
[ afbeelding ]
Hier staat de ijsbaan al weer netjes geinstalleerd hoorquote:Op woensdag 16 december 2015 02:37 schreef Adrie072 het volgende:
Wat is dit nou, ik durf het woord ijs amper te bezigen, laat staan schaatsen....
Same here. Boeie... f*ck schaatsenquote:Op woensdag 16 december 2015 07:11 schreef JDude het volgende:
Ik kan überhaupt niet schaatsen. Denk dat ik m'n paspoort maar moet inleveren.
Alleen de zon ontbreekt.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel een lekker temperatuurtje hoor.
Oh neuh, ik kan ook niet schaatsen.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:11 schreef JDude het volgende:
Ik kan überhaupt niet schaatsen. Denk dat ik m'n paspoort maar moet inleveren.
Urban heating.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:21 schreef 8Mile het volgende:
November was niet alleen in Nederland zacht, globaal gezien was afgelopen november veruit de warmste ooit gemeten.
[ afbeelding ]
En hier is verder geen beschrijving bij nodig denk.. het is bijna lachwekkend.
[ afbeelding ]
Behoorlijk extreem idd. En dan te bedenken dat er een redelijke kans bestaat dat er in het begin van 2016 nog warmere maanden zullen zitten.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:21 schreef 8Mile het volgende:
November was niet alleen in Nederland zacht, globaal gezien was afgelopen november veruit de warmste ooit gemeten.
[ afbeelding ]
En hier is verder geen beschrijving bij nodig denk.. het is bijna lachwekkend.
[ afbeelding ]
Vind het toch erg lastig hoor, is het echt iets van deze tijd? Of wordt het groter gemaakt dan het eigenlijk is omdat we er zoveel aandacht aan besteden? Immers kwam het in 1975 ook voor. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat we begin februari pas een flinke winter krijgen. Overigens vind ik het wel erg jammer dat we geen fikse sneeuw valt, vind het altijd erg mooie tijden!quote:Op donderdag 17 december 2015 00:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Behoorlijk extreem idd. En dan te bedenken dat er een redelijke kans bestaat dat er in het begin van 2016 nog warmere maanden zullen zitten.
Hier (Midden-Limburg) zelfs 16! Buiten paard gereden zonder jas. Heerlijk!quote:Op donderdag 17 december 2015 16:11 schreef VacaLoca het volgende:
Arnhem scheen de zon vanmiddag bij 15 graden
Volgens mij meer omdat er nu meer aandacht aan wordt besteed. Natuurlijk warmt de Aarde op, en dat komt ook voor een klein deel door de mens. Maar de Aarde kent ook zijn warme en koude periode's. En wij zitten nu in zo'n warmere periode, maar dan wel met een versterkt broeikas effect.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:47 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Vind het toch erg lastig hoor, is het echt iets van deze tijd? Of wordt het groter gemaakt dan het eigenlijk is omdat we er zoveel aandacht aan besteden? Immers kwam het in 1975 ook voor. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat we begin februari pas een flinke winter krijgen. Overigens vind ik het wel erg jammer dat we geen fikse sneeuw valt, vind het altijd erg mooie tijden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |