SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Grappig is dat soms, een uurtje bijna storm en dan ineens vrijwel windstil voor de rest van de dagquote:Op maandag 7 december 2015 10:13 schreef Ajaxfan het volgende:
En poef toen was de wind uit het niets bijna compleet weg.
Eindelijkquote:Op maandag 7 december 2015 10:13 schreef Ajaxfan het volgende:
En poef toen was de wind uit het niets bijna compleet weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
NAH... laat het maar lekker gaan vriezen.quote:
quote:Op maandag 7 december 2015 15:28 schreef Mani89 het volgende:
14 graden en zonnig in december.Ironisch genoeg is dit weer goed tegen uitstoot, kachels blijven langer uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Ik heb de cv nog weinig aan gehad, en als ie al aanstaat, staat ie laag.quote:Op maandag 7 december 2015 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dit weer goed tegen uitstoot, kachels blijven langer uit
ik ben nogal visueel ingesteld. Bij vorst denk ik niet per definitie aan vrieskou, maar ook aan koning Willem Alexander ..quote:
Welke regen? Welke wind?quote:Op maandag 7 december 2015 21:37 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Ik heb de cv nog weinig aan gehad, en als ie al aanstaat, staat ie laag.
Van mij mag het wel beetje gaan vriezen hoor. Heb je stuk beter en gezonder weer dan al die regen en wind.
twitter:gislio twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 06:43:43In Vestmannaeyjar steady winds reached 47 m/s - 169 km/h - 105 mph before the wind meter blew away #winterstorm #Diddú #ofsavedur reageer retweet
Ik zit hier ook heerlijk met mijn rug in het warme zonnetje dat door het glas van mijn kantoorraam schijntquote:Op dinsdag 8 december 2015 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moeilijk voor te stellen dat het rond het middaguur compleet omslaat qua weer, aangezien er nu nog een strakblauwe lucht is met een heerlijk zonnetje erbij.
Komt genoeg aan vanaf de Britse buren zie ik.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moeilijk voor te stellen dat het rond het middaguur compleet omslaat qua weer, aangezien er nu nog een strakblauwe lucht is met een heerlijk zonnetje erbij.
Dan komt de kou waar alle winterfappers hier op wachten. Wat een feest.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bende gij een bietje mal of wa?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:18 schreef Mani89 het volgende:
Straatcommando en ik kunnen niet wachten tot het keihard gaat sneeuwen en ijzig koud wordt.
Ik raak in die lijnenbrij altijd compleet Nederland kwijt.quote:
Meteorologische winter is 1 december begonnen, astronomische begint op 22 december om 05:48 en het winterweer geen idee.quote:
Na de 22e worden de dagen weer langer. Dat merk je niet meteen maar is wel een opsteker voor de donkere rotdagen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:13 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik raak in die lijnenbrij altijd compleet Nederland kwijt.
Trouwens nog voor 1430 laten schemeren is knudde.![]()
Vanaf de 13e wordt het elke dag weer later donker. Vanaf 2 januari wordt het weer vroeger licht.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Na de 22e worden de dagen weer langer. Dat merk je niet meteen maar is wel een opsteker voor de donkere rotdagen.
Idd dat van die 13e kwam ik 2 jaar terug achter. Das eigenlijk best snel al dat je het donkere (qua avond dan) hebt gehadquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Vanaf de 13e wordt het elke dag weer later donker. Vanaf 2 januari wordt het weer vroeger licht.
http://www.zonsopgang-zonsondergang.nl/ handige site.
Tja, de dagen worden in juni dan ook al korter, dat de wintertijd een maand korter duurt helpt ook mee voor het gevoel.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Idd dat van die 13e kwam ik 2 jaar terug achter. Das eigenlijk best snel al dat je het donkere (qua avond dan) hebt gehad.
Klopt als een bus. Erg snel al. Je merkt er pas begin midden februari pas iets van.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Vanaf de 13e wordt het elke dag weer later donker. Vanaf 2 januari wordt het weer vroeger licht.
http://www.zonsopgang-zonsondergang.nl/ handige site.
S' avonds vroeg donker is niks. S'morgens maakt me dat niet zo gek veel uit. Dat merk je eigenlijk amper 7:30 begin ik met werken en voor je het weet is het licht. Maar die site kan je per maand kijken wat het verschil is qua daglicht periode.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Idd dat van die 13e kwam ik 2 jaar terug achter. Das eigenlijk best snel al dat je het donkere (qua avond dan) hebt gehad.
S'avonds niet. dat ga je midden januari al wel merken. Op mijn verjaardag is het al 20 minuten langer licht savonds dan nu het geval isquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Erg snel al. Je merkt er pas begin midden februari pas iets van.
Het langste donker smorgens is 2 januari pas.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:41 schreef DJMO het volgende:
Mijn jongens klagen al dagen dat ze in het donker naar school willenMaar het blijkt dus dat we de donkerste dag al weer bijna bereikt hebben?
En vanaf 15 december wordt het 's avonds alweer langer lichtquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:44 schreef WEST het volgende:
[..]
Het langste donker smorgens is 2 januari pas.
ja maar .. dan hebben ze vakantiequote:Op dinsdag 8 december 2015 20:44 schreef WEST het volgende:
[..]
Het langste donker smorgens is 2 januari pas.
Die tweede bevalt me echt totaal nietquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:37 schreef aloa het volgende:
Wat een onzekerheid op lange termijn. Elke run is weer anders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Krijgen toch niet weer zo'n valse hoop winter he.quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:37 schreef aloa het volgende:
Wat een onzekerheid op lange termijn. Elke run is weer anders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat betwijfel ik.quote:
nee. Maar negen van de tien keer kan het ook zomaar ineens omslaan hier in NL is mijn ervaringquote:
helemaal mee eensquote:
Buienluchtenquote:Op donderdag 10 december 2015 23:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geef mij deze luchten maar![]()
[ afbeelding ]
Dat is die niet.. voorlopig is het bittere ellende voor een winterliefhebber.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:40 schreef aloa het volgende:
[..]
onzekerheid is groot. Kan nog alle kanten op.
De 17e kun je gewoon in de tuin hangen met een t-shirtquote:
Gelukkig maar. Met deze temperaturen is het tenminste nog een beetje uit te houden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:13 schreef RemcoW23 het volgende:
Volgens mij zit een witte Kerst er niet meer in.
We kunnen hier bijna barbecuen met kerst. Een kennis van mij die in de VS woont heeft altijd mooi weer in Santa Monica, hij heeft nu mogelijk een witte kerst in aantochtquote:Op vrijdag 11 december 2015 01:43 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
De 17e kun je gewoon in de tuin hangen met een t-shirt
Oooh 15+ of -5. Spreiding van lik me vessie.quote:
Zon is altijd welkom.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
15 graden ook gewoon![]()
Zou mooi zijn als er nog een zonnetje bij komt.[ afbeelding ]
Zekerheid heb je nooit maar hoeveel leden gaan er nu voor koude? Flink cluster gaat voor zacht tot veel te zacht weer. Maar een lid of 3 gaat voor kou.quote:
Die pluim die je gister liet zien zag er heel anders uit...quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zekerheid heb je nooit maar hoeveel leden gaan er nu voor koude? Flink cluster gaat voor zacht tot veel te zacht weer. Maar een lid of 3 gaat voor kou.
Dus ja wat pluimen betreft worden ze niet bepaald veel nog meer eensgezind. Zeker niet in de winter met structureel (veel) te hoge temps van het jaar.
Of wil je dit echt onzeker noemen?
Volgende keer upload ik hem, maar dan snap ik je opmerking wel. Ik doelde op die je nu ziet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Die pluim die je gister liet zien zag er heel anders uit...
Maar die van vandaag is zeker niet koud. Antiwinters zelfs.
uploaden is handiger iddquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgende keer upload ik hem, maar dan snap ik je opmerking wel. Ik doelde op die je nu ziet.
Hoppa, terug naar de dubbele cijfers zoals het hoortquote:
De horrorwinter komt wat langzaam opgangquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoppa, terug naar de dubbele cijfers zoals het hoort
Alleen die kl*te wind mag wel eens ophoepelen.
Zijn we nou 2013 aan het verslaan?
2013 was ook uitzonderlijk warmquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:04 schreef aloa het volgende:
[..]
De horrorwinter komt wat langzaam opgang
2013-14 was een zeer zachte milde winter idd, en gevolgd door een prima lente en zomer. Pas vrij laat in het jaar werd het wat nattiger volgens mij.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |