SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Grappig is dat soms, een uurtje bijna storm en dan ineens vrijwel windstil voor de rest van de dagquote:Op maandag 7 december 2015 10:13 schreef Ajaxfan het volgende:
En poef toen was de wind uit het niets bijna compleet weg.
Eindelijkquote:Op maandag 7 december 2015 10:13 schreef Ajaxfan het volgende:
En poef toen was de wind uit het niets bijna compleet weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
NAH... laat het maar lekker gaan vriezen.quote:
quote:Op maandag 7 december 2015 15:28 schreef Mani89 het volgende:
14 graden en zonnig in december.Ironisch genoeg is dit weer goed tegen uitstoot, kachels blijven langer uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Ik heb de cv nog weinig aan gehad, en als ie al aanstaat, staat ie laag.quote:Op maandag 7 december 2015 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dit weer goed tegen uitstoot, kachels blijven langer uit
ik ben nogal visueel ingesteld. Bij vorst denk ik niet per definitie aan vrieskou, maar ook aan koning Willem Alexander ..quote:
Welke regen? Welke wind?quote:Op maandag 7 december 2015 21:37 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Ik heb de cv nog weinig aan gehad, en als ie al aanstaat, staat ie laag.
Van mij mag het wel beetje gaan vriezen hoor. Heb je stuk beter en gezonder weer dan al die regen en wind.
twitter:gislio twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 06:43:43In Vestmannaeyjar steady winds reached 47 m/s - 169 km/h - 105 mph before the wind meter blew away #winterstorm #Diddú #ofsavedur reageer retweet
Ik zit hier ook heerlijk met mijn rug in het warme zonnetje dat door het glas van mijn kantoorraam schijntquote:Op dinsdag 8 december 2015 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moeilijk voor te stellen dat het rond het middaguur compleet omslaat qua weer, aangezien er nu nog een strakblauwe lucht is met een heerlijk zonnetje erbij.
Komt genoeg aan vanaf de Britse buren zie ik.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moeilijk voor te stellen dat het rond het middaguur compleet omslaat qua weer, aangezien er nu nog een strakblauwe lucht is met een heerlijk zonnetje erbij.
Dan komt de kou waar alle winterfappers hier op wachten. Wat een feest.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bende gij een bietje mal of wa?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:18 schreef Mani89 het volgende:
Straatcommando en ik kunnen niet wachten tot het keihard gaat sneeuwen en ijzig koud wordt.
Ik raak in die lijnenbrij altijd compleet Nederland kwijt.quote:
Meteorologische winter is 1 december begonnen, astronomische begint op 22 december om 05:48 en het winterweer geen idee.quote:
Na de 22e worden de dagen weer langer. Dat merk je niet meteen maar is wel een opsteker voor de donkere rotdagen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:13 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik raak in die lijnenbrij altijd compleet Nederland kwijt.
Trouwens nog voor 1430 laten schemeren is knudde.![]()
Vanaf de 13e wordt het elke dag weer later donker. Vanaf 2 januari wordt het weer vroeger licht.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Na de 22e worden de dagen weer langer. Dat merk je niet meteen maar is wel een opsteker voor de donkere rotdagen.
Idd dat van die 13e kwam ik 2 jaar terug achter. Das eigenlijk best snel al dat je het donkere (qua avond dan) hebt gehadquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Vanaf de 13e wordt het elke dag weer later donker. Vanaf 2 januari wordt het weer vroeger licht.
http://www.zonsopgang-zonsondergang.nl/ handige site.
Tja, de dagen worden in juni dan ook al korter, dat de wintertijd een maand korter duurt helpt ook mee voor het gevoel.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Idd dat van die 13e kwam ik 2 jaar terug achter. Das eigenlijk best snel al dat je het donkere (qua avond dan) hebt gehad.
Klopt als een bus. Erg snel al. Je merkt er pas begin midden februari pas iets van.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Vanaf de 13e wordt het elke dag weer later donker. Vanaf 2 januari wordt het weer vroeger licht.
http://www.zonsopgang-zonsondergang.nl/ handige site.
S' avonds vroeg donker is niks. S'morgens maakt me dat niet zo gek veel uit. Dat merk je eigenlijk amper 7:30 begin ik met werken en voor je het weet is het licht. Maar die site kan je per maand kijken wat het verschil is qua daglicht periode.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Idd dat van die 13e kwam ik 2 jaar terug achter. Das eigenlijk best snel al dat je het donkere (qua avond dan) hebt gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |