Voor sylvester moet het een SS worden, en ik zit te denken aan naked.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wordt waarschijnlijk een CBR600RR, CBR600F4i, GSX-R600, ZX-6R ofzo. Ja, de CBR600F4i hoort niet thuis in dit rijtje.
Ik zie daar ¤¤¤¤¤¤¤... Ducati en onderhoud...quote:
True... Misschien toch maar op zoek gaan naar een vriendin met een goed inkomen zonder dure hobby's/smaak.quote:
Ze betaalt haar eigen shit maar, ik ben getrouwd met de auto en de Ducati.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
True... Misschien toch maar op zoek gaan naar een vriendin met een goed inkomen zonder dure hobby's/smaak.
erg zuinig is ie niet en de tank is maar 16 liter... Elke 200km tanken dus. Reed verder, voor zover ik dat als kersverse rijbewijseigenaar kon beoordelen prima ondanks de Bridgestone banden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:08 schreef Nero22 het volgende:
Sala, wat is jouw ervaring met de GSR?
Een vriendin met een goed inkomen zonder dure hobby's/smaak zou mij juist kunnen sponsoren.quote:Op zondag 6 december 2015 01:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ze betaalt haar eigen shit maar, ik ben getrouwd met de auto en de Ducati.
Over de auto gesproken, voor niks een nieuwe tellerkabel gekocht. 30 euro vergooid, probleem lijkt echt in de aandrijving van de transmissie te zitten op die kabel.
Dus maar een GPS snelheidsmeter erin beunen, ach dat heeft wel enige charme.
Misschien is het juist handiger om een vriendin op te snorren die een Duc rijdtquote:Op zondag 6 december 2015 09:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een vriendin met een goed inkomen zonder dure hobby's/smaak zou mij juist kunnen sponsoren.
quote:Op zondag 6 december 2015 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien is het juist handiger om een vriendin op te snorren die een Duc rijdt
Mwa, het is wel grappig maar in de stad blijf je er maar druk mee. Nu moet ik het ook nog een beetje in de vingers / voeten krijgen, want m'n lesmotor (Gladius) had een versnellingsindicator en het was een tweepoter. Die Bandiet is een vierpoter en heeft geen versnellingsindicator, dus het is soms nog een beetje een worsteling om hem in het goede verzet te krijgen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Motorscooter? Ik vind het schakelen juist leuk. In z'n 2 of 3 lekker doortrekken...
Lijkt me wel, mijne loopt iig 0-160 in zijn 2quote:Op zondag 6 december 2015 12:16 schreef Nero22 het volgende:
Probeer dan maar eens een 250cc 2-cilinder. Dan schakel je pas wat af. En dit is geen grap, maar als ik nu (op de bank) een schakelbeweging maak met mijn voet, krijg ik spierpijn.
Met zijn 600cc 4-cilinder kun je toch gewoon in zijn 2 blijven hangen?
Jewel, maar dan draait 'ie 6.000 toeren of zo. Vind ik een beetje te gek voor in de stad.quote:Op zondag 6 december 2015 12:16 schreef Nero22 het volgende:
Probeer dan maar eens een 250cc 2-cilinder. Dan schakel je pas wat af. En dit is geen grap, maar als ik nu (op de bank) een schakelbeweging maak met mijn voet, krijg ik spierpijn.
Met zijn 600cc 4-cilinder kun je toch gewoon in zijn 2 blijven hangen?
Heb laatst op een xj6 gereden die werd gebruikt als A2-lesmotor. 35 kw, geknepen op gashendel. Ja, ik moest toen flink gaan schakelen inderdaad. Op de xj6 met vol vermogen hoefde ik niet continu te schakelen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:16 schreef Nero22 het volgende:
Probeer dan maar eens een 250cc 2-cilinder. Dan schakel je pas wat af. En dit is geen grap, maar als ik nu (op de bank) een schakelbeweging maak met mijn voet, krijg ik spierpijn.
Met zijn 600cc 4-cilinder kun je toch gewoon in zijn 2 blijven hangen?
Standaard 8,000/9,000 toeren hier.quote:Op zondag 6 december 2015 12:19 schreef Geelman het volgende:
[..]
Jewel, maar dan draait 'ie 6.000 toeren of zo. Vind ik een beetje te gek voor in de stad.
Wat rij je dan?quote:
Op een rechte weg terug naar de 1 en daarna naar 3 schakelen moet toch kunnen? Dus: ontkoppelen, terug naar de 1, naar de drie en weer koppelen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Rollend terug naar 1 of blijven hangen in 2... beiden goede manieren om eens lekker op je bek te gaan als het nat is
Ninja 250r. De MotoGP gaat het sowieso niet worden.quote:Op zondag 6 december 2015 12:22 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wat rij je dan?
Het moet niet de motor-GP worden hier, easy does it.
Volgens mij schakelt hij bij te hoge rolsnelheid sowieso niet naar 1, en als hij dat wél doet gaat 'ie heel naar gillen door de drag in de bak.quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op een rechte weg terug naar de 1 en daarna naar 3 schakelen moet toch kunnen? Dus: ontkoppelen, terug naar de 1, naar de drie en weer koppelen.
Ehh, waarom zou je dit doen?quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op een rechte weg terug naar de 1 en daarna naar 3 schakelen moet toch kunnen? Dus: ontkoppelen, terug naar de 1, naar de drie en weer koppelen.
ik kom niet onder de 12.000 toeren hoorquote:
Bij zowel de Thundercat als de r6 heb ik vaak genoeg op hoge snelheid (>100kmpu) teruggeschakeld naar de 1. Gewoon omdat ik niet zeker was van de huidige versnelling en ik niet in de verkeerde versnelling een bocht wilde nemen. Ook op de lesmotor (xj6) deed ik dit zonder problemen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij schakelt hij bij te hoge rolsnelheid sowieso niet naar 1, en als hij dat wél doet gaat 'ie heel naar gillen door de drag in de bak.
Leuk ding wel, A2 neem ik aan? Ik ben verder niet zo van de supersports, doe mij maar zoiets bijvoorbeeld:quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ninja 250r. De MotoGP gaat het sowieso niet worden.
Niet zeker van mijn huidige versnelling. Zie post hierboven.quote:Op zondag 6 december 2015 12:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ehh, waarom zou je dit doen?
Als je op een rodeo-stier wilt rijden kun je net zo goed naar een pretpark.
Oh, daarom.quote:Op zondag 6 december 2015 12:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Bij zowel de Thundercat als de r6 heb ik vaak genoeg op hoge snelheid (>100kmpu) teruggeschakeld naar de 1. Gewoon omdat ik niet zeker was van de huidige versnelling en ik niet in de verkeerde versnelling een bocht wilde nemen. Ook op de lesmotor (xj6) deed ik dit zonder problemen.
Maar let wel, ik laat de koppeling pas opkomen wanneer ik de juiste versnelling te pakken heb.
Schakelde je naar z'n N of zo? Dat deed ik een paar dagen terug ook... Even stoer doen bij het stoplicht, keihard gefaald.quote:
Klopt, maar veel langzamer zal ie er niet van gaan hoor.quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Geelman het volgende:
Schakelde je naar z'n N of zo? Dat deed ik een paar dagen terug ook... Even stoer doen bij het stoplicht, keihard gefaald.
Dan krijg je shift lock.quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op een rechte weg terug naar de 1 en daarna naar 3 schakelen moet toch kunnen? Dus: ontkoppelen, terug naar de 1, naar de drie en weer koppelen.
Kijk, daar heb ik wat aan!quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, daarom.
Trap hem dan naar boven, dat vindt ie véél prettiger dan naar de 1.
Trouwens, op vlak gebied boeit het ook amper. Als het goed is kun je inschatten of je te hoog of te laag zit. Exacte nummertje is niet echt relevant, dat komt pas bij haarspeldbochten met hoogteverschil om de hoek kijken.
Net doen of je gaat sprinten en dan na 10 meter al opschakelen....quote:
Ik zat al in de rev-limiter man.quote:Op zondag 6 december 2015 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Net doen of je gaat sprinten en dan na 10 meter al opschakelen....
ja dat heb ik dus niet en is soms wel lastig. De powerband zit echt hoog, onder de 5-6000 toeren doet hij echt niks. Daarom zou ik wel een drie cilinder willen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik wat aan!
Gelukkig is een Bandiet nog redelijk soepel, maar die Gladius was helemaal fijn. Je kon makkelijk in z'n 4 een rotonde nemen of zo.
Tweecilinder of scooter!quote:Op zondag 6 december 2015 12:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja dat heb ik dus niet en is soms wel lastig. De powerband zit echt hoog, onder de 5-6000 toeren doet hij echt niks. Daarom zou ik wel een drie cilinder willen.
Op vlak gebied deed ik dat ook niet vaak. Maar die paar keren dat ik naar de Eifel ben geweest heb ik dat wel veelvuldig gedaan. Inderdaad, bij die haarspeldbochten.quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, daarom.
Trap hem dan naar boven, dat vindt ie véél prettiger dan naar de 1.
Trouwens, op vlak gebied boeit het ook amper. Als het goed is kun je inschatten of je te hoog of te laag zit. Exacte nummertje is niet echt relevant, dat komt pas bij haarspeldbochten met hoogteverschil om de hoek kijken.
ik ga van mijn levensdagen niet op een scooter rijden.quote:Op zondag 6 december 2015 12:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tweecilinder of scooter!
Mja, eerst maar eens een beetje oefenen op de Suus. Is ook best leuk.
Gewoon niet bang zijn om dat ding 6k+ te laten lopen. Kan ook gerust in zijn twee. Beetje aso wellicht, maar dan rijden ze wel het lekkerste en Bandit horen sowieso niet in de stad.quote:Op zondag 6 december 2015 12:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tweecilinder of scooter!
Mja, eerst maar eens een beetje oefenen op de Suus. Is ook best leuk.
+1quote:Op zondag 6 december 2015 12:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ga van mijn levensdagen niet op een scooter rijden.
Ik rijd al bijna 10 jaar bromscooter. In Turkije had ik een 125cc scooter gehuurd. In geen jaren zoveel plezier gehad als met dat ding. Misschien zit het in m'n bloed of zo!quote:Op zondag 6 december 2015 12:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ga van mijn levensdagen niet op een scooter rijden.
Heb ik ook mee gereden. 400cc, machtig ding. Zet maar voor de deur.quote:Op zondag 6 december 2015 12:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
+1
Kan ik net zo goed een mp3 ofzo kopen.
Ik heb geen fortuin uitgegeven aan rijlessen, examens en uitrusting om op een scooter te kunnen rijden.quote:Op zondag 6 december 2015 12:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik rijd al bijna 10 jaar bromscooter. In Turkije had ik een 125cc scooter gehuurd. In geen jaren zoveel plezier gehad als met dat ding. Misschien zit het in m'n bloed of zo!
Maar een 'echte' motor heeft ook zo z'n charmes, ik moet er alleen nog mee leren lezen en schrijven.
Hoeft ook niet, je moet gewoon rijden wat je leuk vindt. Voor de een een R1, voor de ander een T-Max.quote:Op zondag 6 december 2015 12:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb geen fortuin uitgegeven aan rijlessen, examens en uitrusting om op een scooter te kunnen rijden.
Ik stond eens naast zo'n T-Max 500 met Akra demper. Damn.quote:Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef Geelman het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, je moet gewoon rijden wat je leuk vindt. Voor de een een R1, voor de ander een T-Max.
Terug schakelen naar een versnelling waarbij de motor meer toeren moet maken dan hij kan.quote:
Zolang je dat terugschakelen en weer omhoog schakelen doet zonder tussentijds te koppelen is daar toch geen sprake van? Of maak ik een denkfout?quote:Op zondag 6 december 2015 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Terug schakelen naar een versnelling waarbij de motor meer toeren moet maken dan hij kan.
Dan gaat de boel (bak/aandrijving/wiel) stil staan.
Heb het wel eens gehad toen ik in een bocht per ongeluk tegen het pookje tikte en hij naar de N ging. Omhoog schakelen is dan lastiger ivm balans, dus ik tikte hem naar zijn 1 en hoppa, met slippend wiel de bocht door Gelukkig kon ik hem recht houden, anders ga je idd goed op je bek zoals SD al zei.
Dat klopt, maar volgens mij is het niet zo goed voor je bak. Uit de bak van mijn motor komt wel een luide 'klonk' als ik dat doe met een te hoge snelheid.quote:Op zondag 6 december 2015 13:09 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zolang je dat terugschakelen en weer omhoog schakelen doet zonder tussentijds te koppelen is daar toch geen sprake van? Of maak ik een denkfout?
In principe moet dat niet kunnen, maar met een natte koppeling draait er een heleboel toch mee wat dan in een keer toch even stil gaat staan om te synchroniseren.quote:Op zondag 6 december 2015 13:09 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zolang je dat terugschakelen en weer omhoog schakelen doet zonder tussentijds te koppelen is daar toch geen sprake van? Of maak ik een denkfout?
In pure theorie kan dat geen kwaad nee.quote:Op zondag 6 december 2015 13:09 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zolang je dat terugschakelen en weer omhoog schakelen doet zonder tussentijds te koppelen is daar toch geen sprake van? Of maak ik een denkfout?
Ik denk dat dat ook voornamelijk een kwestie van uitlaat is. Ik rij ook veel lekkerder in de 2 in de stad maar dan maakt ie 6k rpm en dat kan gewoon echt niet met die rioolbuis die er bij mij onder hangt.quote:Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat schakel je in de stad dan? Hoger dan de derde versnelling hoef ik nergens in de stad hoor. Op lange stukken ringweg gaat 'ie wel naar vier maar over het algemeen is de tweede versnelling hier prima voor de stad.
Ik heb dit nu met mijn onderarmenquote:Op zondag 6 december 2015 12:16 schreef Nero22 het volgende:
En dit is geen grap, maar als ik nu (op de bank) een schakelbeweging maak met mijn voet, krijg ik spierpijn.
Dat was een openbaringquote:Op zondag 6 december 2015 17:46 schreef Salatrel het volgende:
Ja maegrim gewoon rijden wat je voorkeur heeft ... Hoe zat die BMW motorscooter eigenlijk?
En toch heb je nog steeds liever de S1000R gereden.quote:
die stuurde best aardig. Kan het iedereen aanraden het een keer te proberenquote:Op zondag 6 december 2015 21:54 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En toch heb je nog steeds liever de S1000R gereden.
Een versnellingsindicator? Wist niet eens dat er motors waren die dat hadden. Waarom zou je dat willen? Alles gaat om gevoel.quote:Op zondag 6 december 2015 12:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mwa, het is wel grappig maar in de stad blijf je er maar druk mee. Nu moet ik het ook nog een beetje in de vingers / voeten krijgen, want m'n lesmotor (Gladius) had een versnellingsindicator en het was een tweepoter. Die Bandiet is een vierpoter en heeft geen versnellingsindicator, dus het is soms nog een beetje een worsteling om hem in het goede verzet te krijgen.
Newbiestruggles zullen we maar zeggen.
Pas op he, een Bandit roest onder je kont vandaan in de winterquote:
ik heb eigenlijk al jaren geen spiegels meer.quote:Op zondag 6 december 2015 16:13 schreef Geelman het volgende:
Shit, rechter spiegel lam... 140 km/h op de snelweg was met deze wind wellicht een wat minder goed idee.
Er is toch al een speciaal subforum om over bandits te praten?quote:Op maandag 7 december 2015 12:37 schreef mjan het volgende:
Kunnen onderhand wel een apart Bandit-topic maken
dan mag ik hier niet praten over mijn katana?quote:Op maandag 7 december 2015 12:37 schreef mjan het volgende:
Kunnen onderhand wel een apart Bandit-topic maken
Ik heb liever geen gehoorbeschadigingquote:Op maandag 7 december 2015 15:53 schreef Catch22- het volgende:
Niet janken en een paar ballen groeien
ik heb er op mijn gsxr weinig last van, maar ik zit ook boven de flow van het ruitje met mijn lengte.quote:Op maandag 7 december 2015 15:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb liever geen gehoorbeschadiging
Ik merk er op de Bandit ook niks van, die heeft geen tupperware dus zit je gewoon volledig in de wind. Alleen daar is geen turbulentie, dus met een goede helm heb je daar geen last van.quote:Op maandag 7 december 2015 15:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb er op mijn gsxr weinig last van, maar ik zit ook boven de flow van het ruitje met mijn lengte.
Bestaan er geen double bubble of verhoogde ruitjes voor dat ding? Dan heb je (hopelijk) de luchtstroom net over je helm heen. Als dat geen optie is iets meer voorover gaan zitten (zelfde effect) of juist iets minder voorover zodat de lucht meer op je borst komt?quote:Op maandag 7 december 2015 16:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik merk er op de Bandit ook niks van, die heeft geen tupperware dus zit je gewoon volledig in de wind. Alleen daar is geen turbulentie, dus met een goede helm heb je daar geen last van.
Die ruit op de GSX scheelt wel een hoop in temperatuur. Op de Bandit begint het nu aardig fris te worden, maar ik zit nu gewoon in mijn doorwaaipak op de GSX Alleen ik krijg die windstroom dus exáct tegen mijn vizier aan. Kan mijn muziek niet eens meer horen En dan heb ik zelfs nog op maat gemaakte Alpine doppen in.
Verder begin ik steeds blijer te worden met dat ding Het mist behoorlijk wat aan vermogen (55pk volgens het boekje, volgens mij maximaal 30 in de praktijk) maar het weegt geen kut, je zit er vrij hoog op en dat 16" voorwiel laat zich verdomd makkelijk omklappen Dikke pret
Zal 'm nog wel even in de siliconenspray zetten. Gelukkig is het nu nog 10 graden boven nul, dus geen pekel.quote:Op maandag 7 december 2015 11:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Pas op he, een Bandit roest onder je kont vandaan in de winter
Vooral de uitlaatbochten en de ophanging van je achterveer. Die laatste repareren na pekelschade kost je ¤200 kan ik je uit ervaring vertellen inmiddels.
Ik heb ze wel zien strooien hier.quote:Op maandag 7 december 2015 17:19 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zal 'm nog wel even in de siliconenspray zetten. Gelukkig is het nu nog 10 graden boven nul, dus geen pekel.
Hmm. Wie heeft er ervaring met ACF-50?quote:Op maandag 7 december 2015 17:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik heb ze wel zien strooien hier.
Ik heb er de VFR door weggedaanquote:Op maandag 7 december 2015 15:25 schreef BlackLining het volgende:
Zeg ehh,er rijden hier nogal wat mensen op tupperwarefietsen toch?
Iemand enig idee wat je kunt doen aan het gebulder van een ruitje? Scheelt een hoop in temperatuur maar ik word knettergek van die turbulentie tegen mijn helm. De GSX klinkt met oordoppen harder dan de Bandit zonder oordoppen qua windruis
Double bubble ruitje monteren.quote:Op maandag 7 december 2015 15:25 schreef BlackLining het volgende:
Zeg ehh,er rijden hier nogal wat mensen op tupperwarefietsen toch?
Iemand enig idee wat je kunt doen aan het gebulder van een ruitje? Scheelt een hoop in temperatuur maar ik word knettergek van die turbulentie tegen mijn helm. De GSX klinkt met oordoppen harder dan de Bandit zonder oordoppen qua windruis
Wehe, gewoon achterom kijken of zo? Scooterstyle?quote:Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik heb eigenlijk al jaren geen spiegels meer.
ja op de snelweg en bij het afslaan. Originele spiegels trilden veel en verstelden zich na een wheelie, klapte altijd in bij 150+. Daarna aftermarket gekocht en die klapten ook in bij 160+ dus daarna eraf gesloopt. Had me voorgenomen nieuwe te kopen maar is er nooit meer van gekomen.quote:Op maandag 7 december 2015 22:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wehe, gewoon achterom kijken of zo? Scooterstyle?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn remlicht doet het gelukkig nog (zolang ik niet alleen mijn achterrem gebruik want aftermarket rearsets hebben geen plek daarvoor )I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Uitlaat (de)monteren.quote:
quote:Op maandag 7 december 2015 22:46 schreef Drinky het volgende:
[..]
ja op de snelweg en bij het afslaan. Originele spiegels trilden veel en verstelden zich na een wheelie, klapte altijd in bij 150+. Daarna aftermarket gekocht en die klapten ook in bij 160+ dus daarna eraf gesloopt. Had me voorgenomen nieuwe te kopen maar is er nooit meer van gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn remlicht doet het gelukkig nog (zolang ik niet alleen mijn achterrem gebruik want aftermarket rearsets hebben geen plek daarvoor )
Ik heb gelukkig links nog, morgen even verlengers kopen en er een nieuw setje opzetten. Toch wel handig.Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
Voor dit ding worden echt geen ruitjes meer gefabriceerd hoor, laat staan double bubble Hij komt uit '83 hequote:
En toch vond ik die stock bandit spiegels dikke prima. Trilt niet en goed zicht. Lelijk wel met die twee dikke UFO's erop, maar jaquote:Op maandag 7 december 2015 23:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heb zelf ook niet meer de originele op mijn Bandit. Kleintjes aan de uiteindes van mijn handvatten.
Hoezo niet functioneel?quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:09 schreef mjan het volgende:
Ik vind die bar-end spiegels echt waanzinnig lelijk èn ze zijn niet functioneel; dubbel jammer wmb.
Al gezocht of ga je er enkel vanuit?quote:Op maandag 7 december 2015 23:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor dit ding worden echt geen ruitjes meer gefabriceerd hoor, laat staan double bubble Hij komt uit '83 he
Nou ja, morgen maar die hele ruit eraf. Had er net geen zin meer in want toen ik weg wilde rijden zag ik dat het lampje in het achterlicht kapot was. Dat nog zitten verwisselen daar, toen had ik wel weer genoeg geschroefd
Je ziet er niet echt veel mee.quote:
Je bent dan voornamelijk je eigen armen aan het bewonderen.quote:
Dan heb je hem gewoon niet goed afgesteld.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:55 schreef mjan het volgende:
[..]
Je bent dan voornamelijk je eigen armen aan het bewonderen.
Ik heb daar al op gezocht jaquote:Op dinsdag 8 december 2015 09:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Al gezocht of ga je er enkel vanuit?
Van hartequote:
MRA moet toch wel wat hebben?quote:
Maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan heb je hem gewoon niet goed afgesteld.
Wellicht zit je in een andere houding op de motor dan mjan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Hoe kan het anders dat ik daar geen last van heb?
Misschien heb ik wel enorm dikke armen. Of jij hele dunne armpjes. Of hebben we een andere houding. Of ben jij niet beter gewend. Of kan ik inderdaad geen spiegels afstellenquote:Op dinsdag 8 december 2015 14:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Hoe kan het anders dat ik daar geen last van heb?
Nee joh, het moet natuurlijk wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 8 december 2015 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
Of zijn onder je arm gemonteerde spiegels gewoon mooier als dat ze practisch zijn.
Ah, ok, het zij zoquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:50 schreef mjan het volgende:
[..]
Nee joh, het moet natuurlijk wel aan mij liggen
Idd, zorg dat de kabel op de goede manier richting tellerbak loopt en geen scherpe bochten maakt of knel zit ergens.. En géén vettigheid in de kabel baggeren, want dat verzamelt zooi en daar gaat hij ook niet beter van draaien.. Hooguit een beetje siliconenspray ofzo, maar geen WD40 of kruipoliezooi erin.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:57 schreef Erasmo het volgende:
Klinkt eerder alsof ie stroever draait dan hoort.
Op het knopje op mijn stuur drukken en het ruitje rechter op zettenquote:Op maandag 7 december 2015 15:25 schreef BlackLining het volgende:
Zeg ehh,er rijden hier nogal wat mensen op tupperwarefietsen toch?
Iemand enig idee wat je kunt doen aan het gebulder van een ruitje? Scheelt een hoop in temperatuur maar ik word knettergek van die turbulentie tegen mijn helm. De GSX klinkt met oordoppen harder dan de Bandit zonder oordoppen qua windruis
Wormwiel van een ouwe sloopalp halen, niet nieuw halen want die dingen zijn van waaiboom plastic.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:56 schreef Sloggi het volgende:
Vraagje voor de Transalpinisten: mijn snelheidsmeter is voor de vierde keer in nog geen 30.000 km gehemeld. De vorige keren was een versleten wormwiel de boosdoener.
Is dit een bekend probleem? Kun je hier iets tegen doen, bijvoorbeeld een wormwiel plaatsen van ander materiaal?
Enige bekende probleem is dat het tandwiel in de wielnaaf na 60K vervangen moet worden, omdat het van plastic is en dan versleten is.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:56 schreef Sloggi het volgende:
Vraagje voor de Transalpinisten: mijn snelheidsmeter is voor de vierde keer in nog geen 30.000 km gehemeld. De vorige keren was een versleten wormwiel de boosdoener.
Is dit een bekend probleem? Kun je hier iets tegen doen, bijvoorbeeld een wormwiel plaatsen van ander materiaal?
Mja dat kon Kaatje ook inderdaad. Best lachen opzich Maar die had ik ook vrijwel altijd plat op de motor liggen om dezelfde reden: takkenherrie.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:09 schreef Freezer het volgende:
[..]
Op het knopje op mijn stuur drukken en het ruitje rechter op zetten
elke willekeurige alp dus..quote:Op woensdag 9 december 2015 12:23 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Wormwiel van een ouwe sloopalp halen,
Staat je motor in de stalling? Als je geregeld blijft rijden, is het volgens mij niet eens echt nodig.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:04 schreef Piles het volgende:
Jullie nog tips voor druppellader? Die van de Lidl is gesneuveld blijkbaar. Geeft alleen nog maar een klik als ik 'm naar de juiste modus wil zetten.
Beide doe ik niet op dit momentquote:Op donderdag 10 december 2015 17:29 schreef Geelman het volgende:
[..]
Staat je motor in de stalling? Als je geregeld blijft rijden, is het volgens mij niet eens echt nodig.
Staat je motor gewoon buiten?quote:Op donderdag 10 december 2015 17:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Beide doe ik niet op dit moment
Dus accu staat weer op 11V nu...
Net maar de Optimate besteld.
Ja, wel onder een hoes uiteraard. Maar geen ruimte om m binnen te zetten.quote:
Die van mijn staat ook gewoon onder de gallerij van m'n flat, gelukkig wel redelijk droog. Ik moet ook nog eens een goede hoes kopen, maar dat is weer zoveel gedoe.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, wel onder een hoes uiteraard. Maar geen ruimte om m binnen te zetten.
Zit er wel aan te denken om m naar mn ouders te rijden om m binnen te zetten. Als ie het ooit weer doet.
Action heeft er een liggen als het goed is. Maar hoe is de staat van je accu? Zit er nog voldoende elektrolyt in?quote:Op donderdag 10 december 2015 15:04 schreef Piles het volgende:
Jullie nog tips voor druppellader? Die van de Lidl is gesneuveld blijkbaar. Geeft alleen nog maar een klik als ik 'm naar de juiste modus wil zetten.
Hoeveel procent van de tijd zit je in de stad?quote:Op donderdag 10 december 2015 18:13 schreef Nero22 het volgende:
Mensen, jullie mening.
Ik heb vandaag effe een proefzitje (zit, geen rit) gedaan, en ben er toch vrij zeker van dat dit de keus is. Ik wil de motor voor alles en nog wat gebruiken. Stad, snelweg, dijkjes en vakanties misschien. De Hornet is het meest praktisch voor de stad, wellicht het leukste/makkelijkste sturen, en leuke trekkracht onderin. De CBR heeft als voordeel de kuip. Het gaat beide om 2003/2004 modellen. Halp.
Poll: Nero's keuzestress (all-round motor)
• CBR600RR
• Hornet 900
Tussenstand:
[ afbeelding ]
De meeste (kleine) ritjes gebeuren in/om de stad, maar de lange ritten (naar hotel mama, 1 uur rijden of Fok! meetings ) gaan over de snelweg en binnendoor wegen. En met een grotere motor (dan die 250) zou ik natuurlijk ook vaker wat verder weg willen denk ik.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de tijd zit je in de stad?
Heul nie, jij wilde de SV650.quote:
Zowel op de Thundercat als de R6 was dat prima te doen. 1000km op een dag geen probleem. Nou ja, na afloop zit je wel met verrotte knieën.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:48 schreef Catch22- het volgende:
Kuip is wel fijn, maar of zoveel kms op een 600rr zo prettig is vraag ik me af. 1 van mijn motormaatjes heeft er 1, wel een vet ding.
Ja, liever een SVtje (kan ik je niet overtuigen die te kopen? ) maar mijn virtuele piemel kan er niet tegen als jij ineens een dikkere motor dan ikzelf heb. Straks kan ik je niet meer bijhoudenquote:Op donderdag 10 december 2015 19:46 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Heul nie, jij wilde de SV650.
Hoe ervaar jij trouwens vakantietripjes op de Bandit?
Ja, geld enzo jonguh Het liefst zou ik nog een S1000(X)R kopen.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:52 schreef Isdatzo het volgende:
Beter een jongere generatie 600RR nemen.
lolquote:Op donderdag 10 december 2015 19:55 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja, liever een SVtje (kan ik je niet overtuigen die te kopen? ) maar mijn virtuele piemel kan er niet tegen als jij ineens een dikkere motor dan ikzelf heb. Straks kan ik je niet meer bijhouden
Dat ervaar ik als uitstekend! Wat wil je weten?
Het enige dat pijn doet op de snelweg is de dodelijke saaiheid, ik vind het echt onzin om moeilijk te doen over een beetje wind op een naked. Boven de 160 denk ik af en toe wel dat wat windbescherming fijn zou zijn, maar die snelheden rijd ik niet heel lang, normaal gesproken.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Nero22 het volgende:
[..]
lol
Het gaat me inderdaad om het hele kuip/voorruit gedoe. Een schermpje op een naked rammen vind ik schande, en ik weet dat je lange afstanden doet op die Bandit van je. De snelweg: pijn of pleasure?
Oh, je hebt ook al iets concreets op het oog Linkje?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:15 schreef Nero22 het volgende:
O ja, de CBR600 is rood en de Hornet zwart. De CBR is dus sneller.
Ligt er maar met aan wat je wilt. Kamperen met die 600rr zal lastig gaan, maar het zijn wel dikke motoren van dat jaar.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:13 schreef Nero22 het volgende:
Mensen, jullie mening.
Ik heb vandaag effe een proefzitje (zit, geen rit) gedaan, en ben er toch vrij zeker van dat dit de keus is. Ik wil de motor voor alles en nog wat gebruiken. Stad, snelweg, dijkjes en vakanties misschien. De Hornet is het meest praktisch voor de stad, wellicht het leukste/makkelijkste sturen, en leuke trekkracht onderin. De CBR heeft als voordeel de kuip. Het gaat beide om 2003/2004 modellen. Halp.
Poll: Nero's keuzestress (all-round motor)
• CBR600RR
• Hornet 900
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Dan jat je mijn Hornet weg zo.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Oh, je hebt ook al iets concreets op het oog Linkje?
Wees niet bang, te veel cilindersquote:Op donderdag 10 december 2015 20:19 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dan jat je mijn Hornet weg zo.
Ik zoek een linkje.
Vfr dan?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:15 schreef Nero22 het volgende:
O ja, de CBR600 is rood en de Hornet zwart. De CBR is dus sneller.
Zelfs op de snelweg: naked > kuip. Die turbulentie Als je het niet gewend bent kan het ff zwaar zijn aan nek of schouders, maar dat went. Desnoods train je die ff wat extra in de sportschool ofzo, heb je nergens meer last van. Mijn ervaring is dat een kuip pas prettig wordt als je een halve auto zoals een K100LT ofzo gaat rijden, en zelfs die heeft last van irritante turbulentie. Zo'n halve racekuip? Neuh, ik zou het niet doen.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, geld enzo jonguh Het liefst zou ik nog een S1000(X)R kopen.
[..]
lol
Het gaat me inderdaad om het hele kuip/voorruit gedoe. Een schermpje op een naked rammen vind ik schande, en ik weet dat je lange afstanden doet op die Bandit van je. De snelweg: pijn of pleasure?
True, en hard rijden kun je toch niet echt. Althans, niet op die snelheden waarop een ruitje echt waardevol wordt (150+ als ik de verhalen een beetje mag geloven). Die 900 heeft daarbij ook een bult meer koppel = relaxter rijden.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hornet dus. Echt. Dat tupperware moet je niet willen.
oke thanksquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:35 schreef Erasmo het volgende:
Even uw aandacht voor het volgende: Planes, Trains & Automobiles
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:35 schreef Erasmo het volgende:
Even uw aandacht voor het volgende: Planes, Trains & Automobiles
lolquote:
Ik dacht dat je dat ding vlak over de grens gekocht had man.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:28 schreef Erasmo het volgende:
Papieren voor de Zero zijn getekend, voorschot is gestort en de levering bij de dealer wordt in week 51-52 verwacht. Nu hopen dat ze hem bij m'n huis eruit willen gooien want de motor staat nu in Alkmaar en de dealer is in Happurg. Maw de vrachtwagen komt op 5 km m'n huis voorbij
[ afbeelding ]
Er is een dealer op 100km van m'n huis maar die mailde niet eens een vraagprijs terug. Nou dan doe ik toch geen zaken met je.quote:Op zondag 13 december 2015 16:54 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat ding vlak over de grens gekocht had man.
Zijn verlies. Jammer voor hem.quote:Op zondag 13 december 2015 17:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Er is een dealer op 100km van m'n huis maar die mailde niet eens een vraagprijs terug. Nou dan doe ik toch geen zaken met je.
SPOILER: nog meer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
Sla die Hornet over; ik heb hier nog een mooie matzwarte CB staan die weg magquote:Op zondag 13 december 2015 18:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zijn verlies. Jammer voor hem.
Na het ritje op de Bandit van mjan ben ik er toch zekerder van dat het een Hornet gaat worden, i.p.v. de CBR.
Ze zijn vergeten om er een lekkere dikke tank en kuip op te gooien.. veel te slank dat ding, en in het rood is hij domweg lelijk idd.quote:
quote:Op zondag 13 december 2015 20:44 schreef rulerofdeath het volgende:
de nieuwe africa twin:
[ afbeelding ]Daar al die herrie om makenSPOILER: nog meer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Wel een ontzettend geil ding. Ik heb er foto's van gezien.quote:Op maandag 14 december 2015 00:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sla die Hornet over; ik heb hier nog een mooie matzwarte CB staan die weg mag
wat moet die schadefiets nog kosten?quote:Op maandag 14 december 2015 00:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sla die Hornet over; ik heb hier nog een mooie matzwarte CB staan die weg mag
nee, dan kom je nog een beetje tekort iddquote:Op maandag 14 december 2015 01:37 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Wel een ontzettend geil ding. Ik heb er foto's van gezien.
Maar uit datzelfde topic dacht ik begrepen te hebben dat 'ie niet voor ¤4,000 weg gaat.
ex-schadefiets.. Wat een gek ervoor geeft.. Doe maar een bod, dan roep ik wel neequote:Op maandag 14 december 2015 07:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat moet die schadefiets nog kosten?
Ja, dat vind ik dus ook .quote:Op maandag 14 december 2015 00:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze zijn vergeten om er een lekkere dikke tank en kuip op te gooien.. veel te slank dat ding, en in het rood is hij domweg lelijk idd.
misschien staan de dikke kuip en valbeugels wel op de optielijstquote:
de mijne staat op 10km ofzo, die is bijna nieuw jonguhquote:
Nu ineens weer een 'kuip'? Misschien is het handig om eerst eens uit te vinden wat je nou wiltquote:Op maandag 14 december 2015 17:41 schreef Nero22 het volgende:
Heb vandaag een proefritje gedaan op een Fazer S2.
Toffe dealer. Hij liet me dus gewoon een rondje rijden op het industrieterrein.
Reed wel super tof, en het is een overcomplete fiets... Misschien wordt dit het?
Ik wacht nog steeds op de edit waarin hij de missende 3 nullen toevoegt.. zeg ik daarna wel nee.quote:
waarom moet het zo'n lomp ding worden?quote:Op maandag 14 december 2015 00:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze zijn vergeten om er een lekkere dikke tank en kuip op te gooien.. veel te slank dat ding, en in het rood is hij domweg lelijk idd.
A ja. Als het maar meer power heeft dan wat ik nu heb en het er een beetje leuk uit ziet. Eigenlijk ben ik niet heel kieskeurig.quote:Op maandag 14 december 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nu ineens weer een 'kuip'? Misschien is het handig om eerst eens uit te vinden wat je nou wilt
Omdat aktieradius, want het is en blijft een reisbrommer, en omdat adventure bike, en dat hoort een beetje stevig te zijn. Sowieso ziet dat ding er meteen niet meer uit als je er straks een paar fatsoenlijke koffers aan hangt; dan is het net zo'n big mama negerin met een reet formaatje minirotonde De oude AT had een 24 liter tank, deze krap 19 liter..quote:Op maandag 14 december 2015 20:00 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
waarom moet het zo'n lomp ding worden?
ik vind het wel wat. lijkt me behendiger dan zo'n onmeunig brede fiets
Dan voldoet 95% van het nederlandsche motorpark aan je eisenquote:Op maandag 14 december 2015 20:08 schreef Nero22 het volgende:
[..]
A ja. Als het maar meer power heeft dan wat ik nu heb en het er een beetje leuk uit ziet. Eigenlijk ben ik niet heel kieskeurig.
voor ons zal hij altijd de kleine nero blijvenquote:Op dinsdag 15 december 2015 10:10 schreef Catch22- het volgende:
wat zal Nero blij zijn als hij een grote mannenmotor mag rijden
Mijn stationsfiets ook.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:40 schreef Salatrel het volgende:
mijn fucking Segway voldoet aan de eisen
lolquote:Op dinsdag 15 december 2015 12:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor ons zal hij altijd de kleine nero blijven
Tegen een fietser?quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:51 schreef Nero22 het volgende:
[..]
lol
Maar ik heb al wel eens een stoplichtsprintje gewonnen.
Nee nee, tegen Sala. Ik was op een XT660X en hij heeft nauurlijk de XT660Z. Het was een kwestie van gewicht.quote:
Dan zul je inderdaad wel een voordeel hebbenquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:21 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Nee nee, tegen Sala. Ik was op een XT660X en hij heeft nauurlijk de XT660Z. Het was een kwestie van gewicht.
Hoezo niet. Ieder ritje kom ik met mijn motor toch wel boven de 150. 200+ zonder kuip is minder leuk maar zolang je jezelf zo klein mogelijk maakt geen last van.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:51 schreef Nero22 het volgende:
[..]
True, en hard rijden kun je toch niet echt. Althans, niet op die snelheden waarop een ruitje echt waardevol wordt (150+ als ik de verhalen een beetje mag geloven). Die 900 heeft daarbij ook een bult meer koppel = relaxter rijden.
Op mijn oude srad is dat al zo. Ik ging voor t eerst boven de 140, maar had met 200 niet het idee dat ik heel hard ging ofzo.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:42 schreef Drinky het volgende:
[..]
Hoezo niet. Ieder ritje kom ik met mijn motor toch wel boven de 150. 200+ zonder kuip is minder leuk maar zolang je jezelf zo klein mogelijk maakt geen last van.
Heb een CBR600RR gehad. Gaat hard en stuurt lekker maar motorgevoel en snelheidsbeleving is nul.
noem je mij nu een dikzak?quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:28 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dan zul je inderdaad wel een voordeel hebben
quote:
Maar maar maar, ik noemde Nero magerquote:Op dinsdag 15 december 2015 20:55 schreef Salatrel het volgende:
Anne! Tunafish doet gemeen tegen mij
lolwatquote:Op dinsdag 15 december 2015 21:05 schreef Tunafish het volgende:
[..]
[..]
Maar maar maar, ik noemde Nemo mager
hij reed op een xtx... in de basisversie dezelfde fiets alleen dan supermoto spec ipv allroadquote:Op dinsdag 15 december 2015 21:15 schreef Tunafish het volgende:
Nouja, simpel redeneren; je moet wel graatmager zijn, anders komt die Ninja niet vooruit met jou erop
Ja, maar normaal niet, dan zit 'ie op de Ninja, en die komt ook vooruit.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hij reed op een xtx... in de basisversie dezelfde fiets alleen dan supermoto spec ipv allroad
lolquote:Op woensdag 16 december 2015 09:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ja, maar normaal niet, dan zit 'ie op de Ninja, en die komt ook vooruit.
Dat zal best, ja Zag van de week iemand op zo'n CBR125, zag eruit alsof het een minibike wasquote:Op woensdag 16 december 2015 09:27 schreef Nero22 het volgende:
[..]
lol
Ik denk dat Morivar afgelopen weekend er inderdaad meer moeite mee had dan ik normaal heb. Sommigen hebben hem al op mijn brommert zien rijden bij de McDonald's tijdens de vorige rit. Die kerel is twee koppen groter dan ik, en zit met zijn knieen tegen het stuur aan.
Ach na een paar keer is 200+ niet meer bijzonderder dan 160+.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Op mijn oude srad is dat al zo. Ik ging voor t eerst boven de 140, maar had met 200 niet het idee dat ik heel hard ging ofzo.
Ik ben nog nooit zo snel geweest op de motor.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:07 schreef mjan het volgende:
Morivar die op snelweg over de BT in mijn oor piept 'hoho, dat kan zomaar niet' als ik wat gas geef en een auto in wil halen, terwijl Nero vlak daarna ruim boven de toegestane Vmax voorbij komt zoeven. Heel onwerkelijke ervaring
Voor in Marokko?quote:
Wehe, ik probeerde bij 160 rechtop te blijven zitten. Toen waren m'n armen 10cm langer... Heb ik weer van geleerd.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:42 schreef Drinky het volgende:
[..]
Hoezo niet. Ieder ritje kom ik met mijn motor toch wel boven de 150. 200+ zonder kuip is minder leuk maar zolang je jezelf zo klein mogelijk maakt geen last van.
Heb een CBR600RR gehad. Gaat hard en stuurt lekker maar motorgevoel en snelheidsbeleving is nul.
Dat went sneller dan je lief is hoorquote:Op woensdag 16 december 2015 20:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wehe, ik probeerde bij 160 rechtop te blijven zitten. Toen waren m'n armen 10cm langer... Heb ik weer van geleerd.
Het is trouwens nog steeds prima weer om een beetje rond te rijden.
Misschien.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat went sneller dan je lief is hoor
Ik heb weer een setje handvatverwarming binnen. Morgen maar eens die Oxfords van de GSX af halen en de nieuwe erop zetten. iemand nog interesse in een setje Oxfords? Moet ze wel eerst nog even op de Bandit testen of ze het doen. Op de GSX niet namelijk, daar mauwt het computertje over te weinig stroom als ik het goed begrijp.
quote:Op donderdag 17 december 2015 18:18 schreef BlackLining het volgende:
BlackLining: Die benzineslang blijft ook wel zitten zonder dat klemmetje.
GSX: Hurhurhur. You'd wish.
Die zit er nu omheen ja. Maar dat was toch een behoorlijk gedoe zo ergens in de berm Volgende keer maar proberen om niet zo eigenwijs te zijn..quote:
Is zulke schade te verhalen op die rücksichtslose trut? Wel zuur hoor. Sterkte.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. [...]
quote:Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
Nope, alleen het asfalt. Die auto is sowieso niet gestopt trouwens, zou al niet eens meer weten hoe die eruit zag. Helmcamera natuurlijk net leeg... Maar goed. Hij rijdt nog en zelfs alle knipperlichten doen het nog, dus alles is fixable.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:03 schreef mjan het volgende:
Auto zeker niet geraakt?
Naar voor je, Sarasi
Jammerquote:Op donderdag 17 december 2015 20:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nope, alleen het asfalt. Die auto is sowieso niet gestopt trouwens, zou al niet eens meer weten hoe die eruit zag. Helmcamera natuurlijk net leeg... Maar goed. Hij rijdt nog en zelfs alle knipperlichten doen het nog, dus alles is fixable.
Balenquote:Op donderdag 17 december 2015 20:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nope, alleen het asfalt. Die auto is sowieso niet gestopt trouwens, zou al niet eens meer weten hoe die eruit zag. Helmcamera natuurlijk net leeg... Maar goed. Hij rijdt nog en zelfs alle knipperlichten doen het nog, dus alles is fixable.
Jaaaaaa. De vrouw achter mij was echt super lief en behulpzaam en er was een man (geen idee waar die vandaan kwam) die hielp mijn motor overeind te zetten. Achter de lieve vrouw reed politie dus die zetten direct de uitvoegstrook af. Helaas belden ze ook direct een berger toen ik 'm niet gestart kreeg. Dus toen werden het verwoede pogingen die motor weer aan de praat te krijgen. Opeens ging de startmotor gelukkig weer rond en toen heb ik 'm zelf naar huis gereden. Wat stiekem ook wel hilarisch was met zo'n krom stuur.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Jammer
Verder wel behulpzame omstanders getroffen of heb je hem met pure wilskracht zelf weer overeind gekregen?
Ha, bij jou was de politie dus ook al toevallig in de buurt? Altijd handig.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jaaaaaa. De vrouw achter mij was echt super lief en behulpzaam en er was een man (geen idee waar die vandaan kwam) die hielp mijn motor overeind te zetten. Achter de lieve vrouw reed politie dus die zetten direct de uitvoegstrook af. Helaas belden ze ook direct een berger toen ik 'm niet gestart kreeg. Dus toen werden het verwoede pogingen die motor weer aan de praat te krijgen. Opeens ging de startmotor gelukkig weer rond en toen heb ik 'm zelf naar huis gereden. Wat stiekem ook wel hilarisch was met zo'n krom stuur.
Heb wel echt een flinke smak gemaakt. Mouw van m'n jas is wat geschaafd en mijn helm vertrouw ik niet meer. Nu hoofdpijn, duizelig, misselijk en moeite met focussen van m'n ogen, maar mijn vader (verpleger, toch nog zinvol ) zegt dat ik geen hersenschudding heb dus zal wel goed zijn allemaal.
Je gebruikt twee keer het woord 'slip', maar je bedoelt er niet hetzelfde mee hè? Of lees ik het verkeerd?quote:Op donderdag 17 december 2015 21:01 schreef Salatrel het volgende:
Hendig sjieke slip voor het zebrapad die meid was zo onder de indruk dat ze me voor liet... Haar slip waarschijnlijk met zo nat als de weg van mijn voertuig controle
Ai, da's klote. Klinkt als ongeveer dezelfde schade als wat de CB had. Gaat aardig in de papieren lopen kan ik je vertellen. Tank en tellerbak zijn dure grappen.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom.
Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen.
Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
Nope. Tank moet ik even kijken wat ik daarmee wil doen, zit in ieder geval geen deuk in ofzo. Stiekem vond ik het ook niet heel erg als het niet mooi wordt, maar het moet niet gaan roesten natuurlijk. Tellerbak is echt alleen de behuizing, het kapje. Daar moet tweedehands ook wel aan te komen zijn, hoop ik tenminste.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ai, da's klote. Klinkt als ongeveer dezelfde schade als wat de CB had. Gaat aardig in de papieren lopen kan ik je vertellen. Tank en tellerbak zijn dure grappen.
WA+ en/of opzittenden verzekerd? Dan kun je kleding en helm iig claimen namelijk.
Het probleem wat ik met de Bandit had was dat de tank dan weer mooi was, maar dan moest het achterkuipje ook natuurlijk. dan kon net zo goed meteen de taartscherp eraf. En als je dan toch aan de anderkant bezig bent, meteen ook even de achterbrug in de powdercoat. En dan ligt de brug er toch uit: net zo goed even de vering upgraden. En als dan toch de halve motor al uit elkaar ligt, kan meteen het blok eruit voor een revisie. En het blok reviseren en niet even de voorvork meenemen is zonde. En met die vork eruit heb je dan weer alle ruimte om een mooie nieuwe tellerbak te installeren. En zo ben je de fiets rond, ben je weer bij de tank en heb je stiekem toch heel dat ding onder handen genomenquote:Op donderdag 17 december 2015 21:28 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nope. Tank moet ik even kijken wat ik daarmee wil doen, zit in ieder geval geen deuk in ofzo. Stiekem vond ik het ook niet heel erg als het niet mooi wordt, maar het moet niet gaan roesten natuurlijk. Tellerbak is echt alleen de behuizing, het kapje. Daar moet tweedehands ook wel aan te komen zijn, hoop ik tenminste.
quote:Op donderdag 17 december 2015 21:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je gebruikt twee keer het woord 'slip', maar je bedoelt er niet hetzelfde mee hè? Of lees ik het verkeerd?
De hele dag nog niet zo hard gelachen, bedankt. Ik zal morgen nog wel een kleine update geven over mijn gestel ja.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het probleem wat ik met de Bandit had was dat de tank dan weer mooi was, maar dan moest het achterkuipje ook natuurlijk. dan kon net zo goed meteen de taartscherp eraf. En als je dan toch aan de anderkant bezig bent, meteen ook even de achterbrug in de powdercoat. En dan ligt de brug er toch uit: net zo goed even de vering upgraden. En als dan toch de halve motor al uit elkaar ligt, kan meteen het blok eruit voor een revisie. En het blok reviseren en niet even de voorvork meenemen is zonde. En met die vork eruit heb je dan weer alle ruimte om een mooie nieuwe tellerbak te installeren. En zo ben je de fiets rond, ben je weer bij de tank en heb je stiekem toch heel dat ding onder handen genomen
Sterkte morgenochtend in ieder geval
SPOILER: Pijnlijke beelden motorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your opinion of me is none of my business.
Nope. Had een interview in Assen en ben toen vergeten de camera uit te zetten, dus die was al leeg voor ik weer op de motor naar huis stapte. Jammer genoeg.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:49 schreef Erasmo het volgende:
Sterkte. Heb je die invoegtrut niet toevallig op eerdere beelden staan?
quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom.
Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen.
Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
http://www.schadezonderdader.nl/checkquote:Op donderdag 17 december 2015 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ai, da's klote. Klinkt als ongeveer dezelfde schade als wat de CB had. Gaat aardig in de papieren lopen kan ik je vertellen. Tank en tellerbak zijn dure grappen.
WA+ en/of opzittenden verzekerd? Dan kun je kleding en helm iig claimen namelijk.
Lief dat jullie allemaal meedenken hoor, maar er is bij mij gewoon niemand schuldig. Shit happens, de samenloop van omstandigheden zat gewoon tegen en ik denk dat ik, als ik anders had geremd, misschien wel overeind was gebleven. Of als ik ernaast was gedoken. Of als er geen olie op de weg had gelegen. Of als uitvoegtrut er niet was geweest. Maar goed ik lag nou eenmaal en ik doe er nu toch niks meer aan. Gelukkig weinig schade aan mezelf, relatief weinig schade aan de motor... En ik ben heel blij dat ik vanochtend wijs ende verstandig mijn laptop niet heb meegenomen en mijn kettingslot in de rugzak onder het bagagenetje had zitten.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[..]
http://www.schadezonderdader.nl/check
Ai, dat zijn de mindere kanten van het motorrijden! Gelukkig geen ernstige verwondingen, maar ook die schade aan je motor is niet fijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom.
Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen.
Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
Warmste decemberdag EVAHRR. Ik was na schooltijd ook nog maar even gaan rijden. Het was niet echt heel erg koud in mijn kevlar jeans.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:28 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zelf ook nog een stukje gereden, het is echt bizar warm voor de tijd van het jaar!
quote:Het is vandaag in de Bilt niet alleen de warmste 17 december ooit, maar het is zelfs zo dat het maximum van 15,3 graden (gemeten om 12:50 uur) de hoogste temperatuur ooit gemeten in heel december is. Daarmee is het oude decemberrecord van 15,3 graden, dat gemeten werd op 24 december 1977, geëvenaard.
De temperatuur van vandaag is even hoog als het maximum van 17 augustus dit jaar. Het was toen de koudste 17 augustus sinds de start van de metingen met in De Bilt een maximumtemperatuur van 15,2 graden. We kunnen dus stellen dat het vandaag net zo warm is als op een koude zomerdag en net zo warm als een normale aprildag!
Mooi baggerquote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom.
Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen.
Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
Ik heb nog een titaniumkleurig alu stuurtje liggen. Is wel een beetje een hoger model (11cm lift geloof ik). Wat voor brommer is het precies?quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:08 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb al een tellersetbehuizing aangeboden gekregen tegen verzendkosten en een stuurtje kost nieuw ook maar 65 euro ofzo, valt allemaal weer mee. Nolan helmen zijn hier bij Motorplaza voor rond de 100 euro te krijgen momenteel (actie) dus daar ga ik eens kijken deze week en dan blijft eigenlijk alleen de tank nog direct over. Mijn moeder heeft voldoende ervaring met polijsten, afplakken en spuiten van auto-onderdelen en die wilde me daar wel mee helpen. Komt gewoon helemaal weer goed!
GS500. Maar na gekloot met stuurtjes van de rijschool was ik echt dolblij met een stuur wat ik zonder polsklachten kon gebruiken dus ik wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij OEM blijven. Heb al wat after market dingetjes gezien voor dertig euro. Maar bedankt voor het aanbod!quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog een titaniumkleurig alu stuurtje liggen. Is wel een beetje een hoger model (11cm lift geloof ik). Wat voor brommer is het precies?
Aftermarket stock stuurtjes? Waar haal je die?quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
GS500. Maar na gekloot met stuurtjes van de rijschool was ik echt dolblij met een stuur wat ik zonder polsklachten kon gebruiken dus ik wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij OEM blijven. Heb al wat after market dingetjes gezien voor dertig euro. Maar bedankt voor het aanbod!
Aftermarket zo dicht mogelijk bij OEM stuurtjes.quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aftermarket stock stuurtjes? Waar haal je die?
Bron: http://lanesplitter.jalop(...)11?rev=1450464008122[/]quote:In affected motorcycles, both second gear wheel and pinion gears in the transmission may break as a result of extremely high stress and/or improper shifting. This is due to inadequate component strength and stress concentration at the gear teeth bottom land. In addition, the third and fourth wheel gears may be deformed or break as a result of excessive stress caused by hard usage. This is due to inadequate component strength. If gears fail, the transmission could lock up, causing loss of control that could result in a crash with injury or death.
11cm? Is dat niet heel veel?quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog een titaniumkleurig alu stuurtje liggen. Is wel een beetje een hoger model (11cm lift geloof ik). Wat voor brommer is het precies?
Voor de echte FOKker nietquote:
Kweenie, volgens mij is 7 standaard. Tis ook niet bepaald een ape hanger, en hoeveel mensen rijden er niet met risers? Was eigenlijk bedoeld voor op de GTR,quote:
Ik bedoelde er meer mee dat ik geen 100+ pk fiets hoef!quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:40 schreef Erasmo het volgende:
'Maar' een 80pk zegt ie. Zelfs met mijn vliegende baksteen waar nog maar 50 paardjes huizen ben je al op invoegsnelheden voor je invoegsnelheden kan zeggen.
Dan heb ik niks gezegdquote:Op zaterdag 19 december 2015 16:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik bedoelde er meer mee dat ik geen 100+ pk fiets hoef!
Klopt. Ik heb sinds gisteren weer een leenauto. Had al een paar maanden niet gereden. Nee, autorijden is niets voor mij.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nadeel van motorrijden is wel dat het in de auto allemaal niet echt meer voldoet qua optrekken.
ik heb in mijn auto's toch echt altijd beter zicht dan op de motorquote:Op zaterdag 19 december 2015 18:05 schreef BlackLining het volgende:
Bij mij zit er doorgaans wel een maand of twee tussen eer ik weer eens in een auto rij. Altijd gesodemieter met die pedalen ook, je ziet geen kloot door al die raamstijlen en het komt ook erg beroerd van zijn plek af
Als het kloteweer is, is het wel lekker met de verwarming en de radio aan. Maar verder, neuh..
Ik niet. Op de motor zit ik hoger en heb ik geen raamstijlen, stoelen, en dergelijke meuk om mij heen. Een fatsoenlijke helm is wel een must dan, anders schiet het inderdaad niet echt op.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:43 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb in mijn auto's toch echt altijd beter zicht dan op de motor
Ik ook niet, ben ook vrij lang, dus de achteruitkijkspiegel zit gewoon in mijn zicht vooruit, en die stijlen zijn ook irritant.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik niet. Op de motor zit ik hoger en heb ik geen raamstijlen, stoelen, en dergelijke meuk om mij heen. Een fatsoenlijke helm is wel een must dan, anders schiet het inderdaad niet echt op.
die helm blokkeert een hoop zijwaarts zicht. Zelfs de transalp spiegels lieten maar beperkt iets zien. Alle andere motoren zie ik voornamelijk schouders en armen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik niet. Op de motor zit ik hoger en heb ik geen raamstijlen, stoelen, en dergelijke meuk om mij heen. Een fatsoenlijke helm is wel een must dan, anders schiet het inderdaad niet echt op.
Dit. Om bij de pedalen in een auto te kunnen moet die stoel altijd maximaal naar voren en dan zit ik in de meeste auto's precies tegen de deurstijl aan te kijken als ik mijn dode hoek wil controleren. En die stoel moet vaak eindeloos omhoog als ik niet met m'n neus tegen het stuur aan wil zitten.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik niet. Op de motor zit ik hoger en heb ik geen raamstijlen, stoelen, en dergelijke meuk om mij heen. Een fatsoenlijke helm is wel een must dan, anders schiet het inderdaad niet echt op.
Merk ik niks van. Mijn helm (AGV Skyline) heeft een vrij breed vizier. Ik zie net zo ver als waar ik in een auto tegen de deurstijl aan kijk. Met als grote verschil dat ik op de motor gewoon mijn hoofd kan draaien, in de auto kijk ik dan nog steeds tegen de deurstijl aan.quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
die helm blokkeert een hoop zijwaarts zicht. Zelfs de transalp spiegels lieten maar beperkt iets zien. Alle andere motoren zie ik voornamelijk schouders en armen.
Wehe, ik moet nog een stuk hypotheek aflossen, dat komt eerst!quote:Op zondag 20 december 2015 23:02 schreef Sarasi het volgende:
Spaarpotje. Ik heb net mijn hele spaarpot leeggegooid in dat ding. Maar goed, dan heeft 'ie straks wel direct een onderhoudsbeurt gehad. Veel cadeautjes met de post deze weken. Zou wel prettig zijn geweest als de kerstman het had betaald.
Hele dikke inschattingsfout, of een bijzonder trage motorquote:Op zaterdag 19 december 2015 16:22 schreef Geelman het volgende:
Zo, zelf ook een lekkere actie uitgehaald vanmiddag...
Voor de toerit naar de snelweg sorteerde een Mercedes links voor terwijl ik op de rechterbaan stond. Hij liet de auto naar voren rollen, dus bij groen gaf ik eens goed gas. De Mercedes had ik vlot achter me gelaten, maar links van de invoegstrook reed een vrachtwagen. Omdat ik al flink wat snelheid had, dacht ik dat ik die vrachtwagen ook wel kon passeren via de invoegstrook. Dat was een inschattingsfout, want ik moest een stukje vluchtstrook meepakken...
We houden het maar op het eerste...quote:Op zondag 20 december 2015 23:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hele dikke inschattingsfout, of een bijzonder trage motor
Of gewoon nog niet ervaren genoeg om door te trekken tot de 10-12k rpm, want dan zou dat niet gebeuren in ieder gevalquote:Op zondag 20 december 2015 23:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hele dikke inschattingsfout, of een bijzonder trage motor
Mjah shit happens, dit zijn wel de minst erge dingen eigenlijk. Die vrachtwagen chauffeur zal wel gedacht hebben dat je een mafketel bent maarjaquote:Op zondag 20 december 2015 23:21 schreef Geelman het volgende:
[..]
We houden het maar op het eerste...
Ja je hebt erbij die bij 50 al in de 5 rijdenquote:Op zondag 20 december 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of gewoon nog niet ervaren genoeg om door te trekken tot de 10-12k rpm, want dan zou dat niet gebeuren in ieder geval
Ja, vond het ook wel echt stom van mezelf... Naja, daar leer je ook weer van.quote:Op zondag 20 december 2015 23:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah shit happens, dit zijn wel de minst erge dingen eigenlijk. Die vrachtwagen chauffeur zal wel gedacht hebben dat je een mafketel bent maarja
Niks mooiers als bij hard optrekken op nat wegdek je acceleratie plotseling verminderd en je toeren oplopen. Oepsie wheelspinquote:Op zondag 20 december 2015 23:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, vond het ook wel echt stom van mezelf... Naja, daar leer je ook weer van.
@BL: klopt, ik ga nog niet tot het gaatje met dat ding. Eerst de fiets wat beter leren kennen. Er moet ook nog een beetje aan gesleuteld worden, maar dat komt in februari wel. Dan zijn we helemaal klaar voor het 'seizoen'.
Ja, dat had ik met mijn Golf II met Landsail banden vaak...quote:Op zondag 20 december 2015 23:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niks mooiers als bij hard optrekken op nat wegdek je acceleratie plotseling verminderd en je toeren oplopen. Oepsie wheelspin
Kan op droog wegdek ook hoor.quote:Op zondag 20 december 2015 23:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niks mooiers als bij hard optrekken op nat wegdek je acceleratie plotseling verminderd en je toeren oplopen. Oepsie wheelspin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |