Ehh, waarom zou je dit doen?quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op een rechte weg terug naar de 1 en daarna naar 3 schakelen moet toch kunnen? Dus: ontkoppelen, terug naar de 1, naar de drie en weer koppelen.
ik kom niet onder de 12.000 toeren hoorquote:
Bij zowel de Thundercat als de r6 heb ik vaak genoeg op hoge snelheid (>100kmpu) teruggeschakeld naar de 1. Gewoon omdat ik niet zeker was van de huidige versnelling en ik niet in de verkeerde versnelling een bocht wilde nemen. Ook op de lesmotor (xj6) deed ik dit zonder problemen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij schakelt hij bij te hoge rolsnelheid sowieso niet naar 1, en als hij dat wél doet gaat 'ie heel naar gillen door de drag in de bak.
Leuk ding wel, A2 neem ik aan? Ik ben verder niet zo van de supersports, doe mij maar zoiets bijvoorbeeld:quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ninja 250r. De MotoGP gaat het sowieso niet worden.
Niet zeker van mijn huidige versnelling. Zie post hierboven.quote:Op zondag 6 december 2015 12:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ehh, waarom zou je dit doen?
Als je op een rodeo-stier wilt rijden kun je net zo goed naar een pretpark.
Oh, daarom.quote:Op zondag 6 december 2015 12:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Bij zowel de Thundercat als de r6 heb ik vaak genoeg op hoge snelheid (>100kmpu) teruggeschakeld naar de 1. Gewoon omdat ik niet zeker was van de huidige versnelling en ik niet in de verkeerde versnelling een bocht wilde nemen. Ook op de lesmotor (xj6) deed ik dit zonder problemen.
Maar let wel, ik laat de koppeling pas opkomen wanneer ik de juiste versnelling te pakken heb.
Schakelde je naar z'n N of zo? Dat deed ik een paar dagen terug ook... Even stoer doen bij het stoplicht, keihard gefaald.quote:
Klopt, maar veel langzamer zal ie er niet van gaan hoor.quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Geelman het volgende:
Schakelde je naar z'n N of zo? Dat deed ik een paar dagen terug ook... Even stoer doen bij het stoplicht, keihard gefaald.
Dan krijg je shift lock.quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op een rechte weg terug naar de 1 en daarna naar 3 schakelen moet toch kunnen? Dus: ontkoppelen, terug naar de 1, naar de drie en weer koppelen.
Kijk, daar heb ik wat aan!quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, daarom.
Trap hem dan naar boven, dat vindt ie véél prettiger dan naar de 1.
Trouwens, op vlak gebied boeit het ook amper. Als het goed is kun je inschatten of je te hoog of te laag zit. Exacte nummertje is niet echt relevant, dat komt pas bij haarspeldbochten met hoogteverschil om de hoek kijken.
Net doen of je gaat sprinten en dan na 10 meter al opschakelen....quote:
Ik zat al in de rev-limiter man.quote:Op zondag 6 december 2015 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Net doen of je gaat sprinten en dan na 10 meter al opschakelen....
ja dat heb ik dus niet en is soms wel lastig. De powerband zit echt hoog, onder de 5-6000 toeren doet hij echt niks. Daarom zou ik wel een drie cilinder willen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik wat aan!
Gelukkig is een Bandiet nog redelijk soepel, maar die Gladius was helemaal fijn. Je kon makkelijk in z'n 4 een rotonde nemen of zo.
Tweecilinder of scooter!quote:Op zondag 6 december 2015 12:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja dat heb ik dus niet en is soms wel lastig. De powerband zit echt hoog, onder de 5-6000 toeren doet hij echt niks. Daarom zou ik wel een drie cilinder willen.
Op vlak gebied deed ik dat ook niet vaak. Maar die paar keren dat ik naar de Eifel ben geweest heb ik dat wel veelvuldig gedaan. Inderdaad, bij die haarspeldbochten.quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, daarom.
Trap hem dan naar boven, dat vindt ie véél prettiger dan naar de 1.
Trouwens, op vlak gebied boeit het ook amper. Als het goed is kun je inschatten of je te hoog of te laag zit. Exacte nummertje is niet echt relevant, dat komt pas bij haarspeldbochten met hoogteverschil om de hoek kijken.
ik ga van mijn levensdagen niet op een scooter rijden.quote:Op zondag 6 december 2015 12:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tweecilinder of scooter!
Mja, eerst maar eens een beetje oefenen op de Suus. Is ook best leuk.
Gewoon niet bang zijn om dat ding 6k+ te laten lopen. Kan ook gerust in zijn twee. Beetje aso wellicht, maar dan rijden ze wel het lekkerste en Bandit horen sowieso niet in de stad.quote:Op zondag 6 december 2015 12:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tweecilinder of scooter!
Mja, eerst maar eens een beetje oefenen op de Suus. Is ook best leuk.
+1quote:Op zondag 6 december 2015 12:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ga van mijn levensdagen niet op een scooter rijden.
Ik rijd al bijna 10 jaar bromscooter. In Turkije had ik een 125cc scooter gehuurd. In geen jaren zoveel plezier gehad als met dat ding. Misschien zit het in m'n bloed of zo!quote:Op zondag 6 december 2015 12:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ga van mijn levensdagen niet op een scooter rijden.
Heb ik ook mee gereden. 400cc, machtig ding. Zet maar voor de deur.quote:Op zondag 6 december 2015 12:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
+1
Kan ik net zo goed een mp3 ofzo kopen.
Ik heb geen fortuin uitgegeven aan rijlessen, examens en uitrusting om op een scooter te kunnen rijden.quote:Op zondag 6 december 2015 12:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik rijd al bijna 10 jaar bromscooter. In Turkije had ik een 125cc scooter gehuurd. In geen jaren zoveel plezier gehad als met dat ding. Misschien zit het in m'n bloed of zo!
Maar een 'echte' motor heeft ook zo z'n charmes, ik moet er alleen nog mee leren lezen en schrijven.
Hoeft ook niet, je moet gewoon rijden wat je leuk vindt. Voor de een een R1, voor de ander een T-Max.quote:Op zondag 6 december 2015 12:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb geen fortuin uitgegeven aan rijlessen, examens en uitrusting om op een scooter te kunnen rijden.
Ik stond eens naast zo'n T-Max 500 met Akra demper. Damn.quote:Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef Geelman het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, je moet gewoon rijden wat je leuk vindt. Voor de een een R1, voor de ander een T-Max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |