abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158030397
Wanhopige Anti-Pieten door succes Zwarte Piet

Anti-Pieten in Nederland proberen met man en macht om Nederland roet-vrij te krijgen. Men wil af van Zwarte Piet.

Onder leiding van niemand minder dan Tanja Jess, Sylvana Simons, de Eramus Universiteit. Paul de Leeuw, Angela Groothuizen en Jerry Affriyie wordt gepoogd Piet zwart te maken, alhoewel… niet letterlijk dan. Men wil af van de zwarte of bruine kleur van Zwarte Piet. Hoe vervelend het ook voor deze groep onruststokers is: hun protesten werken averechts. Zwarte Piet lijkt populairder dan ooit. 2015 is een zeer succesvol jaar voor Zwarte Piet. De Anti-Pieten zien het succes van Zwarte Piet niet zitten en doen nog een paar wanhopige pogingen Piet voor altijd te verbannen. Zonder succes. Een overzicht:

Kick Out Zwarte Piet zonder succes in Meppel
Hoe sneu moet je zijn om af te reizen naar Meppel om te demonstreren tijdens de nationale intocht, de Sintocht? Kick Out Zwarte Piet wist 4 bussen vol te proppen met ZeurPieten (pepernoten verboden) en reisde af van Rotterdam naar Meppel op zaterdag 14 november 2015. Bezoekers bleken niet onder de indruk. Dichtbij Sinterklaas kon de protestclub niet komen. De groep ging roemloos ten onder en verliet Drenthe zonder succes. Hoe hard de groep ook roept in persberichten dat deze demonstratie succesvol was. Inwoners van Meppel en Drenthe meldden ZwartePieterman dat men de club ZeurPieten onder leiding van Jerry Affriyie geen blik waardig gunde. “Negeren”, was het woord dat ZwartePieterman hoorde in Meppel.

Kick Out Zwarte Piet-protest bij Pietendorp in Enkhuizen
Bij het Nationale Pietendorp in Enkhuizen was het lekker druk het afgelopen weekend. Voor de ingang van het Zuiderzeemuseum stond een handvol ZeurPieten te demonstreren. Mensen van de actieclub Kick Out Zwarte Piet probeerden een feestje voor kinderen en hun ouders te verstoren. Ook deze keer werden de anti-Pieten volledig genegeerd. Tot groot verdriet van de perswoordvoerder van Kick Out Zwarte Piet. Die meldde dat de groep werd uitgescholden voor “apen”. Al zou dit zo zijn, is dat niet netjes. Maar is dat nou een persbericht waardig? Er kon toch ook ‘domme ezels’ geroepen worden tegen deze groep? Dat is nou eenmaal een traditionele uitspraak in Nederland. En zeg nou zelf: de meeste mensen geloven dat ze van apen afstammen. Dus is dat dan zo erg? In elk geval deed KOZP erg zielig, in de hoop nog wat media-aandacht te krijgen. Dat is gelukt: RTV NH en Spitsnieuws besteedden hier aandacht aan. Gelukkig was men dit weer snel vergeten.

Anti-Pieten gooien handdoek in de ring
De eerste anti-Piet, ook wel ZeurPiet genoemd, is de blanke blondine Sunny Bergman. Deze dame maakte vorig jaar de documentaire Zwart als Roet, waarin ze wanhopig probeert een verband te vinden tussen Zwarte Piet, racisme en slavernij. Een mislukte poging. Sunny gooit de handdoek in de ring en laat Kick Out Zwarte Piet zonder blondine achter.

Geen draagvlak politieke verandering Zwarte Piet
Ook politiek gezien zullen de anti-Pieten bot vangen. Er is geen enkel draagvlak onder politieke partijen om Zwarte Piet bij wet vast te leggen of aan te passen. Alleen de PVV wil een Zwarte Pieten-wet waarin Zwarte Piet als ‘zwart figuur’ wordt vastgelegd en beschermd. Andere partijen zijn in overgrote meerderheid geen voorstander van Zwarte Piet in de wetgeving, op welke manier dan ook.

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Enkele voorbeelden:

Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar

De eenzijdige berichtgeving over het ontstaan van Zwarte Piet heeft vervelende gevolgen.
Ouders houden kinderen bewust thuis vanwege Zwarte Piet

Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Zwarte Piet mag gewoon zwart zijn

Pietennieuws
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie
Vergulde Piet lijdt ook tot ophef.

quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.

Disclaimer: Elke gelijkenis van Sinterklaas en Zwarte Piet met bestaande personen berust op louter toeval.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158030444
Ik heb zo'n idee dat de zwartepietendiscussie voor het nieuwe seizoen op 6 december weer van start gaat :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 december 2015 @ 12:38:45 #3
862 Arcee
Look closer
pi_158030489
quote:
RTL haalt gekleurde Pieten van de buis

De afgelopen dagen werd de kijker met korte filmpjes al warm gedraaid voor de speciale uitzending van Ik hou van Holland op Sinterklaasavond bij RTL 4. In deze promo's waren gekleurde Pieten te zien. Vanmorgen heeft RTL Nederland ervoor gekozen deze uit de uitzending te halen.

RTL: ,,We hebben besloten de gekleurde Pieten, die de opening vormen van Ik hou van Holland te verwijderen. Het standpunt van RTL is dat we dit jaar hebben gekozen om het uiterlijk van onze Pieten NIET aan te passen. Er is miscommunicatie geweest rondom het officiële standpunt van RTL richting het team van Ik hou van Holland. Deze heeft vervolgens met goede bedoelingen gekleurde Pieten ingezet. De Pieten-discussie is jammer genoeg heel gecompliceerd en roept veel emotie op. Het blijkt moeilijk om een eenduidige oplossing te vinden die recht doet aan de Nederlandse traditie van Sinterklaas en waarin tegelijkertijd niemand wordt gekwetst. Mocht op termijn de uitkomst van de brede maatschappelijke discussie vragen om een verandering van het uiterlijk van Piet, dan zal RTL daarin volgen."

Het statement van RTL Nederland gaat verder met de woorden: ,,Wij vinden het belangrijk om open te staan voor alle zienswijzen en maken daarom ook deel van uit een gespreksgroep onder leiding van Minister Asscher. Wat de uitkomst van deze discussie ook zal zijn, boven alles vinden wij dat dit mooie kinderfeest behouden moet blijven voor alle Nederlandse kinderen, van welke culturele achtergrond dan ook. En dat de saamhorigheid die dit typisch Nederlandse feest zo kenmerkt, zo snel mogelijk terugkeert. Sinterklaas brengt tenslotte gezinnen, kinderen en hele buurten en gemeenschappen samen. Dat is naast gezelligheid en vrolijkheid de kracht van dit Nederlandse feest. En Piet is daar onlosmakelijk mee verbonden."

De kijker zal overigens niets merken van het 'uitsnijden' van de Pieten. Volgens RTL Nederland was het vrij simpel om de beelden er uit te halen.

Bron: Telegraaf
Wat een krampachtig gedoe weer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_158030533
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik pas die Humberto nog gehoord had dat een afschaffing van zwarte piet op termijn de juiste stap was.
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:48:13 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158030599
quote:
Het blijkt moeilijk om een eenduidige oplossing te vinden die recht doet aan de Nederlandse traditie van Sinterklaas en waarin tegelijkertijd niemand wordt gekwetst.
Er is altijd wel iemand die zich gekwetst voelt. Dat hou je toch... Daar hoor je gewoon geen drama van te maken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:48:30 #6
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_158031588
quote:

[..]

Het gehaat op Zwarte Piet vind ik erg maar het geneuzel met gekleurde pieten niet minder erg. Als je een ander probeert te manipuleren dan kun je dat beter niet zo opzichtig doen. "piet" is niet hetzelfde als Zwarte Piet.
pi_158034358
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:48 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het gehaat op Zwarte Piet vind ik erg maar het geneuzel met gekleurde pieten niet minder erg. Als je een ander probeert te manipuleren dan kun je dat beter niet zo opzichtig doen. "piet" is niet hetzelfde als Zwarte Piet.
Je kunt nog altijd Blauwe Jan introduceren.
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:08:26 #8
38114 beantherio
pi_158034445
Ik had al zo'n vermoeden maar de term bestaat echt: black privilege
pi_158034457
quote:

[..]

En nergens in de verklaring hebben ze het over "Zwarte" Piet, maar slechts over Piet. Dat gaat de goede kant op.
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:12:11 #10
3542 Gia
User under construction
pi_158034489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt nog altijd Blauwe Jan introduceren.
Dan worden de smurfen boos.
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:13:27 #11
3542 Gia
User under construction
pi_158034512
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En nergens in de verklaring hebben ze het over "Zwarte" Piet, maar slechts over Piet. Dat gaat de goede kant op.
Maar er zijn wél Zwarte Pieten.
Gelukkig.
pi_158034628
Goed besluit van RTL.

Vandaag bij de Jumbo was er een echte Zwarte Piet, inclusief gouden oorbellen en rode lippen aanwezig om kinderen te vermaken ^O^

Ik denk dat dit de keuze van een zelfstandige uitbater van een supermarkt is, want Jumbo heeft landelijk helaas geen stevig standpunt ingenomen vóór onze tradities en tegen het luisteren naar schreeuwers.
pi_158034694
quote:

[..]

"miscommunicatie" :')
Ze zullen wel een hoop commentaar hebben gekregen en/of bang voor tegenvallende kijkcijfers.
pi_158034796
Ook volgend jaar zal zwarte piet gewoon weer in 95% van de intochten volop te bewonderen zijn. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_158034813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ook volgend jaar zal zwarte piet gewoon weer in 95% van de intochten volop te bewonderen zijn. :)
En terecht.
pi_158034875

En gewoon zwarte pieten vandaag achter de kassa in de Albert Heijn. Niks veranderen! :)
pi_158035107
Ik heb heel dat stuk van Sylvana Simons niet gezien. Was ze echt goed of praatte ze poep zoals ze over alle onderwerpen doet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158035174
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb heel dat stuk van Sylvana Simons niet gezien. Was ze echt goed of praatte ze poep zoals ze over alle onderwerpen doet?
https://www.google.nl/sea(...)MQdjVuHNCcbgO7z8pqAC

Dat zoeken we op!
pi_158035222
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan worden de smurfen boos.
Vooruit dan. Dan creëren we Rode Karel.
pi_158035255
Dan creëren we Rode Karel.

Kan ik het wel mee eens behalve met dat woordje WE, voor wie spreek of schrijf je WE?
  zaterdag 5 december 2015 @ 17:04:22 #21
38114 beantherio
pi_158035528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]

En gewoon zwarte pieten vandaag achter de kassa in de Albert Heijn. Niks veranderen! :)
^O^ *O*
pi_158035630
Liever roetpieten dan kleurenpieten, minions, zuurstokpieten etc. Dan houdt iedereen zijn normale kleur, met een paar vegen en dan krijgenw e niet allemaal van die vreemde ongeloofwaardige toestanden.

Ik ben persoonlijk helemaal klaar met dit feest.
pi_158035843
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:08 schreef Odaiba het volgende:
Ik ben persoonlijk helemaal klaar met dit feest.
Op naar het volgende feest?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 17:18:33 ]
pi_158036023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Goed besluit van RTL.

Vandaag bij de Jumbo was er een echte Zwarte Piet, inclusief gouden oorbellen en rode lippen aanwezig om kinderen te vermaken ^O^

Ik denk dat dit de keuze van een zelfstandige uitbater van een supermarkt is, want Jumbo heeft landelijk helaas geen stevig standpunt ingenomen vóór onze tradities en tegen het luisteren naar schreeuwers.
Jumbo bij mij in de buurt waren deze week ook zwarte pieten
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_158036479
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]

Welke vestiging is dit?
pi_158036628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Welke vestiging is dit?
Ga je dan een boze mail schrijven?
pi_158036653
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ga je dan een boze mail schrijven?
Ik ben gewoon benieuwd. Ergens in het zuiden/oosten van het land?
pi_158036870
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je antwoord krijgt, dan plaats ik die op het niveau van deze.
Of tewel die vraag stelling van die asielzoeker, de domme geeft antwoord weet ja niet wat je met die vraag bewerkstelen wilt, je kunt wel zeggen benieuwd maar voor hetzelfde geld ga ja toch een mail ernaar toe sturen of niet?
Nou antwoord niet hoor ik heb toch een uitgelezen gedachte, of mening.
pi_158036892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je antwoord krijgt, dan plaats ik die op het niveau van deze.
Of tewel die vraag stelling van die asielzoeker, de domme geeft antwoord weet ja niet wat je met die vraag bewerkstelen wilt, je kunt wel zeggen benieuwd maar voor hetzelfde geld ga ja toch een mail ernaar toe sturen of niet?
Nou antwoord niet hoor ik heb toch een uitgelezen gedachte, of mening.
En nu in het Nederlands.
pi_158037120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Welke vestiging is dit?
Schijnen meerdere vestigingen te zijn die deze actie hadden. _O_
pi_158037306
Ik denk dat de nekslag voor de anti-pieten nu vrijwel definitief is toegebracht door RTL.
pi_158037313
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Op twitter staan er een paar in ieder geval. Even doorsturen naar het AH-hoofdkantoor om te vragen of het vooraf is afgestemd.
pi_158037332
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Op twitter staan er een paar in ieder geval. Even doorsturen naar het AH-hoofdkantoor om te vragen of het vooraf is afgestemd.
Dat is vooraf afgestemd, maar ga vooral je gang.
pi_158037356
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Overal, hier waren er vijf vestigingen waar ik ben geweest, allemaal zwarte pieten.
pi_158037381
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is vooraf afgestemd, maar ga vooral je gang.
Ik laat het je nog weten.
pi_158037394
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Overal, hier waren er vijf vestigingen waar ik ben geweest, allemaal zwarte pieten.
Waar is "hier"?
pi_158037405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat interesseert ze geen reet. En terecht overigens. :)
pi_158037419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waar is "hier"?
Randstad.
pi_158037437
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik laat het je nog weten.
Laat even weten wanneer je een melding doet, kan ik en achterhalen hoe je heet en waar je woont.
pi_158037460
Als steeds meer mensen het leuk hadden gevonden om met roetpieten of bonte Pieten te werken had ik het eigenlijk ook geen probleem gevonden.

De hele hetze tegen het Sinterklaasfeest stuit me gewoon tegen de borst. De leus: 'Zwarte Piet is Racisme' waar het mee begonnen is, klopt gewoon niet. En dan demonstreren op een kinderfeest, rechtszaken starten, een oneerlijke vergelijking met blackface, tegenstanders die woorden als 'war' in hun mond nemen en er als black panthers bijlopen.

Ook Sylvana Simons gisteren met haar gedram. Zwarte Piet is geen racistische traditie. Het zwart schminken is een veel oudere Indo-Europese traditie, het komt op vele plekken in Europa voor, zelfs in Iran. Tegenstanders lijken niet te snappen dat ook voorstanders het recht hebben om deze traditie met Zwarte Piet te vieren.
pi_158037482
Was een kleine discussie aangegaan met Kevin P. Roberson, de vaste filmer van de anti-Zwarte Piet kliek, over de hardnekkige en overduidelijke leugen dat Zwarte Piet hetzelfde is als de Amerikaanse Blackface wat weer naar voren kwam in die CNN docu van Roger Ross Williams.

Vervolgens wist hij me toch weer te verbazen met de extreme slachtofferrol en het racistische wereldbeeld dat deze figuren erop nahouden.

quote:
The U.S. is a creation of Europe. Blackfacing is a European creation and also took place in Europe. The reporting that the Dutch media does on Zwarte Piet is biased because they are protecting racism by labeling it "culture" and "tradition". There is only one side to the blackface caricature Zwarte Piet, it's a form of racism. Roger agreed with me that there are similarities between the movement in the Netherlands and the Civil Rights movement in the states. I guess a filmmaker with two Oscar's is ridiculous as well. No one is saying that its [sic] exactly the same. Thats [sic] what you are making of it because you don't want to admit that there are problems within the Dutch society. Roger said that the Netherlands has a bad case of denial that is caused by white privilege. He believes that white's [sic] in the Netherlands have been condition [sic] for years to believe that they are superior over people of color.
:o 8)7
Ik voel me gewoon oprecht diep beledigd.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_158037513
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat interesseert ze geen reet. En terecht overigens. :)
Weet niet of het ze niet interesseert. Ten slotte hebben ze als winkel er voor gekozen om afstand te nemen van Zwarte Piet en het neutraal te houden. Als wat franchisehouders dan op eigen houtje dat beleid gaan ondermijnen, dan ziet dat er niet goed uit.
pi_158037532
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laat even weten wanneer je een melding doet, kan ik en achterhalen hoe je heet en waar je woont.
Leuk, maar dat doe ik natuurlijk onder een alias en dmv een wegwerp sim die ze op elke hoek uitdelen.
pi_158037545
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:23 schreef UltraR het volgende:
Was een kleine discussie aangegaan met Kevin P. Roberson, de vaste filmer van de anti-Zwarte Piet kliek, over de hardnekkige en overduidelijke leugen dat Zwarte Piet hetzelfde is als de Amerikaanse Blackface wat weer naar voren kwam in die CNN docu van Roger Ross Williams.

Vervolgens wist hij me toch weer te verbazen met de extreme slachtofferrol en het racistische wereldbeeld dat deze figuren erop nahouden.

[..]

Die gast is gewoon een enorme teringmongool. Lekker laten gaan zo'n figuur, hij heeft zelf white guilt die hij probeert weg te spoelen.
pi_158037565
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Leuk, maar dat doe ik natuurlijk onder een alias en dmv een wegwerp sim die ze op elke hoek uitdelen.
Oh, dat kan je doen, maar dan nemen ze je niet echt serieus.

Maar goed, wie doet dat ondertussen nog wel hè ? ;)
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:27:29 #46
38114 beantherio
pi_158037574
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:24 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Weet niet of het ze niet interesseert. Ten slotte hebben ze als winkel er voor gekozen om afstand te nemen van Zwarte Piet en het neutraal te houden. Als wat franchisehouders dan op eigen houtje dat beleid gaan ondermijnen, dan ziet dat er niet goed uit.
Wat er ook niet zo goed uit ziet is de Armeense genocide. Wanneer gaat Turkije daar eindelijk eens zijn excuses voor aanbieden?
pi_158037587
quote:

[..]

Nee hoor, AH heeft uitgesproken dat alle pieten, zowel zwart als gekleurd, mogen in de winkel en dat discussies daarover met klanten niet worden aangegaan.
pi_158037590
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, dat kan je doen, maar dan nemen ze je niet echt serieus.

Maar goed, wie doet dat ondertussen nog wel hè ? ;)
Ze hoeven me niet serieus te nemen, ze hoeven niet te antwoorden. Ik verwijs naar de diverse uitlatingen op social media en zal de vraag neerleggen of dit company policy is met een cctje naar diverse organisaties.
pi_158037593
quote:

[..]

Ze hebben er geen afstand van genomen. Ze hebben het beleid afgestemd op de buurt waarin een supermarkt staat.

Dus in Scrubekutteveen zal gewoon de zwarte piet in de winkel te zien zijn terwijl in Amsterdam waar meer tegenstanders zijn er anders mee omgegaan zal worden.
pi_158037601
quote:

[..]

Een franchisenemer is vooral bezig met winst maken. Als er meer omzet gedraaid wordt met Zwarte Piet, zal hij dit gewoon vaker doen.
pi_158037602
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:27 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat er ook niet zo goed uit ziet is de Armeense genocide. Wanneer gaat Turkije daar eindelijk eens zijn excuses voor aanbieden?
Ik neem jouw suggestie in overweging. Ik weet niet of AH-HQ daar veel mee kan.
pi_158037608
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee hoor, AH heeft uitgesproken dat alle pieten, zowel zwart als gekleurd, mogen in de winkel en dat discussies daarover met klanten niet worden aangegaan.
Waar baseer je dat op?
pi_158037616
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ze hoeven me niet serieus te nemen, ze hoeven niet te antwoorden. Ik verwijs naar de diverse uitlatingen op social media en zal de vraag neerleggen of dit company policy is met een cctje naar diverse organisaties.
Tja, zonde van je tijd energie en geld aangezien die afstemming allang en breed is geweest. Maar goed, doe wat je niet laten kunt.
pi_158037636
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:29 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Ik heb de interne communicatie richting de winkels mogen zien, inclusief de veiligheidsinstructies hoe om te gaan met extreme anti/pro-pieten die verhaal komen halen in de winkel.
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:31:16 #55
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158037640
quote:

[..]

Goeie God.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158037647
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een franchisenemer is vooral bezig met winst maken. Als er meer omzet gedraaid wordt met Zwarte Piet, zal hij dit gewoon vaker doen.
Er zijn meerdere belangen. Dit soort acties hebben gevolgen voor (1) de portomonnee van de franchisenemer, maar (2) ook de uitstraling van AH als merk.

De franchisenemer kan dan voor zichzelf bepalen of het verstandig is, maar als hij dit niet heeft afgestemd met HQ, dan is dat niet bepaald handig.
pi_158037667
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, zonde van je tijd energie en geld aangezien die afstemming allang en breed is geweest. Maar goed, doe wat je niet laten kunt.
OK. Jij werkt dus bij AH? Heb jij zelf iets gezien van die afstemming of is het van horen zeggen?
pi_158037692
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb de interne communicatie richting de winkels mogen zien, inclusief de veiligheidsinstructies hoe om te gaan met extreme anti/pro-pieten die verhaal komen halen in de winkel.
Stond er ook iets in over Pieten achter de kassa? Dat is waar ik benieuwd naar ben. Ik kan me het niet voorstellen dat AH-HQ dit heeft geaccordeerd.
pi_158037696
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

OK. Jij werkt dus bij AH? Heb jij zelf iets gezien van die afstemming of is het van horen zeggen?
Ik werk niet bij de AH, maar ik zit dicht bij het vuur aangaande store communicatie.
pi_158037706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Stond er ook iets in over Pieten achter de kassa? Dat is waar ik benieuwd naar ben. Ik kan me het niet voorstellen dat AH-HQ dit heeft geaccordeerd.
Ja, daar zijn gewoon afspraken over gemaakt. Franchisers zijn vrij om naar eigen inschatting dit wel of niet toe te staan. Hoe dat met de eigen winkels is gegaan weet ik niet.
pi_158037721
Albert Heijn geeft personeel handleiding omtrent Zwarte Piet.

http://www.volkskrant.nl/(...)andleiding~a4166994/

quote:
Eerder werd al bekend dat filiaalmanagers van Albert Heijn zelf bepalen hoe de versiering rond het sinterklaasfeest er in hun winkel uit komt te zien, waarbij de grootgrutter benadrukte dat de discussie een 'ingewikkelde' is.
pi_158037744
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:34 schreef luxerobots het volgende:
Albert Heijn geeft personeel handleiding omtrent Zwarte Piet.

http://www.volkskrant.nl/(...)andleiding~a4166994/

[..]

Oh er is zelfs een nieuwsbericht aan gewijd.
pi_158037769
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh er is zelfs een nieuwsbericht aan gewijd.
Dat gaat niet over een akkoord vooraf over Zwarte Pieten achter de kassa.
pi_158037791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Niet specifiek nee, omdat het een algemene richtlijn is. Zwarte Piet mag, maar het mag geen karikatuur zijn.

quote:
De verschillende filialen hebben ook instructies gekregen over het afbeelden van Zwarte Piet, als ze daarvoor kiezen. 'Let op dat dit geen karikatuur is.'
pi_158037803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een akkoord? Het is geen 2e kamer :) zijn gewoon instructies die vanaf hq komen waarin staat dat elke franchiser zelf de inschatting kan maken en indien nodig hq kan contacten om advies te krijgen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:41:17 #66
38114 beantherio
pi_158037842
Zie hier de droom van de haters:
seadanourhussen twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 18:37:57 Over een paar jaar - als het kwartje tegen #zwartepiet werkelijk valt - gaat NL zich zo diep schamen om die schmink en pruiken. #voorpret reageer retweet
Over een paar jaar valt bij jou het kwartje mutsje.
pi_158037897
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een akkoord? Het is geen 2e kamer :) zijn gewoon instructies die vanaf hq komen waarin staat dat elke franchiser zelf de inschatting kan maken en indien nodig hq kan contacten om advies te krijgen.
eerst juichen dat ze overwonnen hebben en nu wordt hun droom keihard geswaffeld :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_158038288
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:41 schreef beantherio het volgende:
seadanourhussen twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 18:37:57 Over een paar jaar - als het kwartje tegen #zwartepiet werkelijk valt - gaat NL zich zo diep schamen om die schmink en pruiken. #voorpret reageer retweet
Die mensen doen net of ze namens alle zwarte mensen spreken, terwijl het eigenlijk maar een klein deel is. Er zijn ook gewoon zwarte mensen die pro-Piet zijn.

Neem nou deze vrouw. Geboren in Colombia en is megafan van Zwarte Piet. Ze speelt dan ook al jaren Zwarte Piet tijdens de Sinterklaastijd.
Ze wordt beledigd en bedreigd door zoveel mensen op Twitter. Ook vanwege haar nickname, want ze noemt zichzelf 'negerin'. Mensen hebben daar blijkbaar moeite mee..
(Hoe kan je nou moeite hebben met hoe iemand zichzelf noemt??)

Respect voor haar, omdat ze zich niet laat bangmaken door bedreigingen en gewoon lekker zichzelf blijft. ^O^

. https://mobile.twitter.com/prachtnegerin
pi_158038332
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:41 schreef beantherio het volgende:
Zo klinkt een slecht verliezer.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die mensen doen net of ze namens alle zwarte mensen spreken, terwijl het eigenlijk maar een klein deel is. Er zijn ook gewoon zwarte mensen die pro-Piet zijn.

Neem nou deze vrouw. Geboren in Colombia en is megafan van Zwarte Piet. Ze speelt dan ook al jaren Zwarte Piet tijdens de Sinterklaastijd.
Ze wordt beledigd en bedreigd door zoveel mensen op Twitter. Ook vanwege haar nickname, want ze noemt zichzelf 'negerin'. Mensen hebben daar blijkbaar moeite mee..
(Hoe kan je nou moeite hebben met hoe iemand zichzelf noemt??)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Respect voor haar, omdat ze zich niet laat bangmaken door bedreigingen en gewoon lekker zichzelf blijft. ^O^

. https://mobile.twitter.com/prachtnegerin
Zwarte Piet is geen racistische traditie. Dat is niet de oorsprong , iedereen kan dus Zwarte Piet spelen.

Overigens worden mensen aan alle kant bedreigd, pro- en anti-pieten.
pi_158038440
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt dus toch geen info over dat de Zwarte Pieten achter de kassa expliciet zijn toegestaan door AH HQ.
pi_158038484
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo klinkt een slecht verliezer.

[..]

Zwarte Piet is geen racistische traditie. Dat is niet de oorsprong , iedereen kan dus Zwarte Piet spelen.

Overigens worden mensen aan alle kant bedreigd, pro- en anti-pieten.
Vind ik ook hoor! Zwarte Piet is voor mij gewoon Zwarte Piet. Ik zie niet meer overeenkomsten tussen Zwarte Piet en gekleurde mensen dan tussen Zwarte Piet en blanke mensen. Beide (gekleurd & blank) zijn gewoon mensen en geen Zwarte Piet. Daarom is het voor mij ook even normaal als een gekleurd iemand Zwarte Piet speelt als wanneer een blanke dat doet.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat veel (gekleurde) anti-Pieten net doen of het een discussie tussen 'de gekleurde' en 'de blanke' is en zij daarbij namens alle gekleurde mensen spreken.
Terwijl er ook veel gekleurde mensen zijn die zelf Zwarte Piet ook totaal niet als racistisch zien en niet begrijpen waar die gedachten vandaan komen.
pi_158038620
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor! Zwarte Piet is voor mij gewoon Zwarte Piet. Ik zie niet meer overeenkomsten tussen Zwarte Piet en gekleurde mensen dan tussen Zwarte Piet en blanke mensen. Beide (gekleurd & blank) zijn gewoon mensen en geen Zwarte Piet. Daarom is het voor mij ook even normaal als een gekleurd iemand Zwarte Piet speelt als wanneer een blanke dat doet.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat veel (gekleurde) anti-Pieten net doen of het een discussie tussen 'de gekleurde' en 'de blanke' is en zij daarbij namens alle gekleurde mensen spreken.
Terwijl er ook veel gekleurde mensen zijn die zelf Zwarte Piet ook totaal niet als racistisch zien en niet begrijpen waar die gedachten vandaan komen.
En een hoop blanken die, vanuit de ongeremde behoefte om weer hun goede inborst en medemenselijkheid te tonen, om het hardst tegen Zwarte Piet ageren.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_158038651
quote:

[..]

Boeiend. Het is gewoon weer van die socialistische onzin over klassenstrijd verpakt in een racisme-jasje in de hoop dat het dan aanslaat.
pi_158040613
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Bij de Albert Heijn in de Fahrenheitstraat waren laatst ook Zwarte Pieten _O_ .
pi_158040654
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Achter de kassa?
pi_158042349
http://www.dumpert.nl/med(...)bij_basisschool.html

Ruzie bij basisschool om Zwarte Piet :')
Minions :')
pi_158042564
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:24 schreef luxerobots het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)bij_basisschool.html

Ruzie bij basisschool om Zwarte Piet :'(
Minions :'(
Wat een trolls die ouders die als ZP komen opdagen. De scholen hebben in onderling overleg besloten dat er dit jaar geen zwarte Pieten zouden zijn. En dan gaan deze ouders dat op deze manier frustreren. Volgend jaar moeten de tegenstanders dan maar met "Zwarte Piet is Racisme" spandoeken en t-shirts komen opdagen.
pi_158042699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat een trolls die ouders die als ZP komen opdagen. De scholen hebben in onderling overleg besloten dat er dit jaar geen zwarte Pieten zouden zijn. En dan gaan deze ouders dat op deze manier frustreren. Volgend jaar moeten de tegenstanders dan maar met "Zwarte Piet is Racisme" spandoeken en t-shirts komen opdagen.
Je zou toch bijna denken dat die schoolbesturen niets belangrijkers te doen hebben dan het verbieden van Zwarte Piet.
pi_158043091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je zou toch bijna denken dat die schoolbesturen niets belangrijkers te doen hebben dan het verbieden van Zwarte Piet.
Waarom zou je dat bijna denken? Je kunt als schoolbestuur toch nadenken over meerdere zaken? Je kunt niet ontkennen dat ZP een onderwerp is dat in de belangstelling staat. Elke krant, zender of ander medium heeft er aandacht aan besteed. Waarom zou een schoolbestuur daar niet over kunnen nadenken?
pi_158043148
quote:

[..]

Bijna net zo trollend als anti pietjes die als Black Panther verkleed kleine kindertjes in een burgeroorlog mee te willen slepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 21:45:20 ]
pi_158043447
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bijna net zo trollend als anti pietjes die als Black Panther verkleed kleine kindertjes in een burgeroorlog mee te willen slepen.
Correct.
pi_158043533
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ja overal in Den Haag. Gewoon een dikke terechte middelvinger richting de haters :W
pi_158043606
quote:

[..]

lol, bazen. trollen _O- _O_
pi_158044052
quote:

[..]

Met dien verstande dat Zwarte Pieten een normaal onderdeel zijn van het Sinterklaasfeest en protesterende verpesters, black panther wannabees en gele minions niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158044058
quote:

[..]

Ik vind het wel mooi, de school wil geen Zwarte Piet regelen, dus doen de ouders dat zelf. Participatiemaatschappij+, zou ik zeggen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:17:55 #86
38114 beantherio
pi_158044162
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi, de school wil geen Zwarte Piet regelen, dus doen de ouders dat zelf. Participatiemaatschappij+, zou ik zeggen.
Voelen ouders zich eens betrokken bij de school van hun kind is het weer niet goed. |:(
pi_158044384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:17 schreef beantherio het volgende:

[..]

Voelen ouders zich eens betrokken bij de school van hun kind is het weer niet goed. |:(
Het wordt op deze manier nooit wat met de participatiesamenleving van Rutte.
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:30:42 #88
38114 beantherio
pi_158044561
Ik denk niet dat de Zwarte Pieten-discussie over een paar jaar nog bestaat. De media heeft deze "discussie" kunstmatig in leven gehouden omdat het sensatie, kijkers en pageviews opleverde. Maar ik vond het dit jaar al een stuk minder aanwezig dan in voorgaande jaren. En zonder het Sinterklaas-journaal zou er waarschijnlijk geen haan naar kraaien.

Alhoewel ik best geloof dat er nog wel wat mensen zijn die sympathiek staan tegenover verandering geloof ik niet dat die mensen er heel veel problemen mee hebben als de discussie uitdooft en alles bij het oude blijft. En de grote meerderheid wil nog steeds geen enkele verandering. Nogmaals: zodra de media het loslaat is de "discussie" ook snel verdwenen.
pi_158044706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:30 schreef beantherio het volgende:
Ik denk niet dat de Zwarte Pieten-discussie over een paar jaar nog bestaat. De media heeft deze "discussie" kunstmatig in leven gehouden omdat het sensatie, kijkers en pageviews opleverde. Maar ik vond het dit jaar al een stuk minder aanwezig dan in voorgaande jaren. En zonder het Sinterklaas-journaal zou er waarschijnlijk geen haan naar kraaien.

Alhoewel ik best geloof dat er nog wel wat mensen zijn die sympathiek staan tegenover verandering geloof ik niet dat die mensen er heel veel problemen mee hebben als de discussie uitdooft en alles bij het oude blijft. En de grote meerderheid wil nog steeds geen enkele verandering. Nogmaals: zodra de media het loslaat is de "discussie" ook snel verdwenen.
Schouders ophalen en doorgaan met de traditionele Zwarte Piet. Het begint nu wel akelig duidelijk te worden dat het die kant opgaat.
Ook dat RTL hun gekleurde pieten schrapt is veelzeggend; dat is de nekslag.
pi_158045194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:30 schreef beantherio het volgende:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het leeft alleen bij het overgrote deel van Nederland omdat het ergernis opwekt, de meerderheid wil het feest namelijk behouden zoals het is.

De discussie was nu inderdaad minder heftig dan vorig jaar, maar toch denk ik niet dat de discussie snel verdwijnt. Elk jaar gebeuren er weer dingen die in het nieuws komen. Er zullen wederom protestacties komen bij de intochten en bij andere evenementen. Daarnaast zal Pauw, DWDD, RTL LN, Paul de Leeuw of een ander programma er vast ook wel weer aandacht aan besteden.

De anti-pieten proberen het ook internationaal te voeren. Daarom noemen ze het blackface, dit jaar was er dus een film (documentaire zou ik het niet eens noemen) bij CNN. Maar CNN kan volgend jaar natuurlijk niet nog zo'n film uitzenden.

Daarnaast hebben de anti-pieten ook wat bereikt, veel scholen in de randstad zijn gestopt met Zwarte Piet, gekleurde en witte Pieten duiken op in het Sinterklaasjournaal en de intocht in Amsterdam bevat roetpieten.

Kortom, de anti-pieten zullen gesteund door de media wel weer doorgaan met deze strijd. Maar het lijkt er wel op dat hun momentum verdwenen is. Buiten wat ze nu bereikt hebben, zal het alleen maar moeilijker worden.
pi_158045208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:35 schreef karton2 het volgende:

[..]

Schouders ophalen en doorgaan met de traditionele Zwarte Piet. Het begint nu wel akelig duidelijk te worden dat het die kant opgaat.
Ook dat RTL hun gekleurde pieten schrapt is veelzeggend; dat is de nekslag.
Die zien dan ook eindelijk in dat zwarte piet helemaal niets met racisme te maken heeft. :)
pi_158046105
die minions slaan nergens op, dat vind zelfs ik.

ik zeg; hou ze zwart, maar laat eens een leuke wedstrijd uitschrijven onder ontwerpers en dat soort figuren, over hoe de rest van zwarte piet er voortaan uit moet zien.
pi_158046778
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:28 schreef pokkerdepok het volgende:
die minions slaan nergens op, dat vind zelfs ik.

ik zeg; hou ze zwart, maar laat eens een leuke wedstrijd uitschrijven onder ontwerpers en dat soort figuren, over hoe de rest van zwarte piet er voortaan uit moet zien.
Zwart is toch wel het beste, omdat de Zwarte Pieten dan echt het minst herkent worden. Stel je schminkt ze geel of roze, dan zien die kinderen veel eerder opeens de overbuurman/oom/leraar tussen de Pieten staan.
Misschien zouden ze dan de zwarte krullen kunnen vervangen door allerlei verschillende kleuren. Daar zou ik zelf geen probleem in zien.
pi_158046820
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zwart is toch wel het beste, omdat de Zwarte Pieten dan echt het minst herkent worden. Stel je schminkt ze geel of roze, dan zien die kinderen veel eerder opeens de overbuurman/oom/leraar tussen de Pieten staan.
Misschien zouden ze dan de zwarte krullen kunnen vervangen door allerlei verschillende kleuren. Daar zou ik zelf geen probleem in zien.
ja zoiets ja. en gekleurde lippen kan ook.
pi_158047593
Ha, Sylvana Simons, onze wereldverbeteraar, nou ja... in de paar weken voor Sinterklaas als ze 2500 euro voor een tv-optreden krijgt, blijkt 2 jaar een relatie gehad te hebben met Ronald Kahn, iemand die heel erg rijk is geworden in de textiel (eigenaar van Coolcat en MS Mode). En waar laat deze man zijn textiel maken? Bangladesh. En we weten allemaal wat er in Bangladesh gebeurt. Dus heel wat kindertjes en volwassen hebben daar onder erbarmelijke omstandigheden 90 uur per week moeten werken zodat Sylvana zich lekker kon laten verwennen met sieraden, kleding en vakanties. Of zou ze al die cadeautjes die met bloedgeld/moderne slavernij verdiend zijn toen geweigerd hebben?

http://nos.nl/video/69496(...)ek-voor-ms-mode.html
pi_158047695
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die zien dan ook eindelijk in dat zwarte piet helemaal niets met racisme te maken heeft. :)
Laatste twee jaar was er flinke discussie omdat het nieuw was. RTL wil iedereen te vriend houden (verdienen ze meer), maar die zien ook dat de hype nu langzaam doodbloedt.
Je blijft altijd wel zo'n actiegroep houden, maar die zie je de volgende keer niet meer terug bij een optocht.
pi_158047730
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 00:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Ha, Sylvana Simons, onze wereldverbeteraar, nou ja... in de paar weken voor Sinterklaas als ze 2500 euro voor een tv-optreden krijgt, blijkt 2 jaar een relatie gehad te hebben met Ronald Kahn, iemand die heel erg rijk is geworden in de textiel (eigenaar van Coolcat en MS Mode). En waar laat deze man zijn textiel maken? Bangladesh. En we weten allemaal wat er in Bangladesh gebeurt. Dus heel wat kindertjes en volwassen hebben daar onder erbarmelijke omstandigheden 90 uur per week moeten werken zodat Sylvana zich lekker kon laten verwennen met sieraden, kleding en vakanties. Of zou ze al die cadeautjes die met bloedgeld/moderne slavernij verdiend zijn toen geweigerd hebben?

http://nos.nl/video/69496(...)ek-voor-ms-mode.html
Ik meen dat minister Ploemen iets te activistisch was door Cool Cat te beschuldigen zonder dat er iets van waar was?
pi_158047932
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 00:35 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik meen dat minister Ploemen iets te activistisch was door Cool Cat te beschuldigen zonder dat er iets van waar was?
Minister Ploumen dacht dat Coolcat een verklaring (die de omstandigheden van de arbeiders daar zou moeten verbeteren) niet wou ondertekenen. Dat bleken ze wel van plan te zijn of al gedaan te hebben. Maar dat speelde zich af in 2013. Die Kahn laat zijn kleding daar volgens mij al minstens 10 jaar maken in een tijd dat er nog geen enkele aandacht was voor de arbeidsomstandigheden daar. Ik vermoed dat heel wat Bengalen hebben moeten bloeden voor de cadeautjes voor Sylvana.
pi_158048194
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 00:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Minister Ploumen dacht dat Coolcat een verklaring (die de omstandigheden van de arbeiders daar zou moeten verbeteren) niet wou ondertekenen. Dat bleken ze wel van plan te zijn of al gedaan te hebben. Maar dat speelde zich af in 2013. Die Kahn laat zijn kleding daar volgens mij al minstens 10 jaar maken in een tijd dat er nog geen enkele aandacht was voor de arbeidsomstandigheden daar. Ik vermoed dat heel wat Bengalen hebben moeten bloeden voor de cadeautjes voor Sylvana.
Kwam net deze tegen. Sylvana is zelf ook niet vies van een flinke blackface bukkake op zijn tijd:

zondag 6 december 2015 @ 00:58:26 #100
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158048258
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 00:55 schreef karton2 het volgende:

[..]

Kwam net deze tegen. Sylvana is zelf ook niet vies van een flinke blackface bukkake op zijn tijd:

Namens alle Nigerianen en andere echte zwarte mensen in Nederland wil ik een klacht indienen tegen Sylvana. Dit kan toch niet, puur racisme.
pi_158048312
De "discussie" lijkt een beetje vastgelopen, niet? Al 2 jaar lang hoor/lees je dezelfde argumenten. Blijkbaar zijn ze gewoon niet overtuigend genoeg aangezien een overgrote meerderheid er geen probleem mee heeft dus ook niet zal krijgen. Ik verwacht dan ook dat de traditionele Zwarte Piet voorlopig niet zal verdwijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobbieRonald op 06-12-2015 01:13:49 ]
  zondag 6 december 2015 @ 01:04:56 #102
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_158048395
Probleem zijn deze mensen niet. Maar de media. e

En mensen die aandacht te kort komen en deze mensen gelijk geven. Na erover gehoord te hebben in de media.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  zondag 6 december 2015 @ 01:33:13 #103
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_158049042
Pauw heeft hierin een zeer kwalijke rol. Talkshow als maatschappelijke spiegel is op die manier onnodig bevooroordeeld.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_158049244
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 01:33 schreef Andromache het volgende:
Pauw heeft hierin een zeer kwalijke rol. Talkshow als maatschappelijke spiegel is op die manier onnodig bevooroordeeld.
Je weet dat je het hier over een VARA programma hebt he?
pi_158051344
http://www.dumpert.nl/med(...)ssen_op_cura_ao.html

En in Curacao doen ze niet zo moeilijk.
pi_158051350
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 01:44 schreef karton2 het volgende:

[..]

Je weet dat je het hier over een VARA programma hebt he?
Pauw is echt een gezwel op de Nederlandse tv.
pi_158051354
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:37 schreef Scorpie het volgende:

Behalve een paar blanken......las ik.
pi_158051797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:33 schreef Oud_student het volgende:
Ik heb zo'n idee dat de zwartepietendiscussie voor het nieuwe seizoen op 6 december weer van start gaat :{
En ja hoor :) ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_158051875
Zwarte Piet is racisme!
pi_158052230
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:29 schreef artelligence het volgende:
Zwarte Piet is racisme!
Je loopt achter, dat is inmiddels allang achterhaald en gedebunked.
  zondag 6 december 2015 @ 11:00:47 #111
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158052279
quote:
Zwarte Piet is racisme!
Je hebt t niet goed begrepen. Anti zwarte piet dat is racisme. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158052288
quote:
Zwarte Piet is racisme!
Zwarte piet is racisme omdat piet zwart is?
RACIST!@!$@%
  zondag 6 december 2015 @ 12:15:32 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158053441
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 10:56 schreef Montagui het volgende:
Je loopt achter, dat is inmiddels allang achterhaald en gedebunked.
Ja, door de groep mensen die negers geen zeggenschap wil geven over onze cultuur tenzij zij zich daaraan willen aanpassen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 6 december 2015 @ 12:16:33 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158053456
O wacht, nu kom je natuurlijk met dat blaatverhaal over prechristelijke duivelverering in godgans Europa.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 12:18:06 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158053475
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 11:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je hebt t niet goed begrepen. Anti zwarte piet dat is racisme. :Y
beide groepen hebben een aantal flinke racisten in de gelederen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_158054700
het zijn vooral de voorstanders die een soort constante bevestiging bij elkaar zoeken, dat ze toch vooral niet racistisch zijn. en dat doen ze dan door constant semi-racistische opmerkingen te maken, voor de grap. want dat moet kunnen, dat is onschuldig hans teeuweniaans.

ik begin bijna te denken dat de psychiatrie een nieuw syndroom erbij heeft, met nederland in de huidige mindset.....
pi_158054934
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2015 12:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, door de groep mensen die negers geen zeggenschap wil geven over onze cultuur tenzij zij zich daaraan willen aanpassen.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
pi_158055076
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:37 schreef Scorpie het volgende:

Maar daar doen ze ook niet moeilijk om gekleurde pieten, iedereen doet maar wat ze zelf willen en dat is gewoon ok.
Die snappen tenminste dat het een feestje is en dat het leuker is als iedereen op zijn eigen manier mee doet. Dat blijkt dan uit te komen op grotendeels zwarte pieten en wat gekleurd spul hier en daar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158055307
Excuus voor de crosspost van de FP, geen zin om het hier weer net iets anders te verwoorden:

Sinterklaas is weer vertrokken en ik moet zeggen: dit jaar is het veel beter gegaan dan ik had verwacht.

-Intocht op tv was veel traditioneler dan vorig jaar.
-Zelfde geldt voor het Sinterklaasjournaal (al is dat kansloze "stenen om niet meer door de schoorsteen te hoeven" verhaaltje wel een groot potentieel gevaar).
-RTL kiest volledig voor de traditionele Zwarte Piet. Blokker ook.
-AH krabbelt wat terug van hun anti-Zwarte Piet beleid van vorig jaar.
-In tegenstelling tot berichtgeving vooraf was de intocht in Den Haag 100% traditioneel met Zwarte Pieten.
-Op straat heb ik de afgelopen weken in verschillende steden in Nederland veel meer Zwarte Pieten gezien dan voorgaande jaren, en nooit alternatieve versies.

De enigen die echt anti-Zwarte Piet zijn, zijn VARA, HEMA, Nickelodeon en flink wat schoolbesturen. Nickelodeon is een Amerikaans bedrijf, en de eerste twee zijn nu eenmaal de voorhoede van de politiek correcte landverraders, dus daar hoefden we al niets van te verwachten. Het enige echte probleem vormen die scholen die om zijn.

Al met al, veel beter dan verwacht. We hebben nog zeker niet gewonnen, dit zou zomaar een bewust ingebouwde stilte voor de geleidelijke verandering kunnen zijn, maar toch ben ik er blij mee aangezien ik vorig jaar dacht dat we al helemaal verloren hadden. Het grote gevaar is nu de politiek correcte indoctrinatie op die vele scholen met slappelingen in het bestuur. Daarmee groeit straks een flink deel van de jonge generatie op met politiek correcte onzinpieten waardoor ze niet beter meer weten. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst...
  † In Memoriam † zondag 6 december 2015 @ 13:55:53 #120
230491 Zith
pls tip
pi_158055412
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:49 schreef UltraR het volgende:
landverraders
Ik dacht dat de telegraaf juist de landverraders hadden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158055449
quote:
We hebben nog zeker niet gewonnen
:')
pi_158055456
quote:
Excuus voor de crosspost van de FP, geen zin om het hier weer net iets anders te verwoorden:

Sinterklaas is weer vertrokken en ik moet zeggen: dit jaar is het veel beter gegaan dan ik had verwacht.

-Zelfde geldt voor het Sinterklaasjournaal (al is dat kansloze "stenen om niet meer door de schoorsteen te hoeven" verhaaltje wel een groot potentieel gevaar).
-In tegenstelling tot berichtgeving vooraf was de intocht in Den Haag 100% traditioneel met Zwarte Pieten.
-Op straat heb ik de afgelopen weken in verschillende steden in Nederland veel meer Zwarte Pieten gezien dan voorgaande jaren, en nooit alternatieve versies.

De enigen die echt anti-Zwarte Piet zijn, zijn VARA, HEMA, Nickelodeon en flink wat schoolbesturen. Nickelodeon is een Amerikaans bedrijf, en de eerste twee zijn nu eenmaal de voorhoede van de politiek correcte landverraders, dus daar hoefden we al niets van te verwachten. Het enige echte probleem vormen die scholen die om zijn.

Al met al, veel beter dan verwacht. We hebben nog zeker niet gewonnen, dit zou zomaar een bewust ingebouwde stilte voor de geleidelijke verandering kunnen zijn, maar toch ben ik er blij mee aangezien ik vorig jaar dacht dat we al helemaal verloren hadden. Het grote gevaar is nu de politiek correcte indoctrinatie op die vele scholen met slappelingen in het bestuur. Daarmee groeit straks een flink deel van de jonge generatie op met politiek correcte onzinpieten waardoor ze niet beter meer weten. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst...
Inderdaad, viel mij ook al op. Facebook kleurde gister ook helemaal zwart van alle zwarte pieten bij gezinen thuis. Een goed teken! ^O^
pi_158055478
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Inderdaad, viel mij ook al op. Facebook kleurde gister ook helemaal zwart van alle zwarte pieten bij gezinen thuis. Een goed teken! ^O^
Wordt er nou een nieuwe bedrijfstak geboren met dit of deze?
pi_158055512
quote:

Best wel een beetje griezelig. Je moet er wat om lachen, maar toch is het griezelig.
Je weet dat je het over een kinderfeestje hebt en niet over een soort van oorlog?

God zij gedankt dat jij die jeugd niet hebt :X
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 6 december 2015 @ 14:01:28 #125
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158055522
quote:

De anti-pieten hebben zich enorm overschreeuwd en met hun onverdraagzame agressieve gedrag een hoop antipietie opgewekt bij mensen die eerst nog een hoop begrip voor ze konden opbrengen. Er zijn nu veel meer mensen die daardoor principieel pro piet zijn geworden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158055816
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Best wel een beetje griezelig. Je moet er wat om lachen, maar toch is het griezelig.
Je weet dat je het over een kinderfeestje hebt en niet over een soort van oorlog?

God zij gedankt dat jij die jeugd niet hebt :X
Aangezien Zwarte Piet tot het symbool van de Nederlandse samenleving en cultuur is gemaakt door de haters (ik heb er niet om gevraagd), gaat het hier om de toekomstige richting van Nederland. Kiezen we voor (iig ruimte voor) Nederlandse traditionele cultuur, of gaan we definitief richting een multicultuur, waarin voor alles ruimte is behalve voor de Nederlandse tradities?
Dan vind ik de door mij gebruikte termen wel toepasselijk. Overigens wordt er niet alleen gewonnen en verloren in oorlogen hoor, ook in discussies. En strijd kan ook ongewapend gevoerd worden, met woorden en vreedzame acties.
pi_158055846
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

De anti-pieten hebben zich enorm overschreeuwd en met hun onverdraagzame agressieve gedrag een hoop antipietie opgewekt bij mensen die eerst nog een hoop begrip voor ze konden opbrengen. Er zijn nu veel meer mensen die daardoor principieel pro piet zijn geworden.
Alhoewel mijn mening over zp niet is veranderd (vind zwarte piet geen probleem, vind iets als een roetpiet een goed compromis en zelfs wat kleurpieten zou ik geen probleem vinden) had ik wel iets van moet dit nou en tjee bij dat freedom ride en black panther gedoe.

Deze discussie slaat zo nergens meer op met mensen aan beide kanten die er een epische strijd van proberen te maken.
Ik begrijp dat er los van zp een ander probleem is. Dat het tijd wordt dat we serieus praten over (verborgen) racisme in ons land. Want wat er naar boven is gekomen door deze discussie is niet mooi te noemen (en ook hier wijs ik naar "beide" kanten).
Maar haal het dan ook los van zp. Anders komen we op beide punten geen klap verder.
pi_158055919
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:14 schreef UltraR het volgende:

[..]

Aangezien Zwarte Piet tot het symbool van de Nederlandse samenleving en cultuur is gemaakt door de haters (ik heb er niet om gevraagd), gaat het hier om de toekomstige richting van Nederland. Kiezen we voor (iig ruimte voor) Nederlandse traditionele cultuur, of gaan we definitief richting een multicultuur, waarin voor alles ruimte is behalve voor de Nederlandse tradities?
Dan vind ik de door mij gebruikte termen wel toepasselijk. Overigens wordt er niet alleen gewonnen en verloren in oorlogen hoor, ook in discussies. En strijd kan ook ongewapend gevoerd worden, met woorden en vreedzame acties.
We zijn al een multicultuur pop, eigenlijk zijn we dat altijd al geweest in meer of mindere mate.
Dit slaat echt nergens meer op, een kinderfeestje, ruzie en aan beide kanten mensen die zwarte pieten/andere pieten tellen, de ander op willen leggen het op hun manier te moeten doen.

Echt, wat een treurnis, wat onnederlands. Je hebt gewoon niet door dat je voor een symbolische winst die cultuur die je wil beschermen juist door de plee spoelt.
pi_158055961
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Alhoewel mijn mening over zp niet is veranderd (vind zwarte piet geen probleem, vind iets als een roetpiet een goed compromis en zelfs wat kleurpieten zou ik geen probleem vinden) had ik wel iets van moet dit nou en tjee bij dat freedom ride en black panther gedoe.

Deze discussie slaat zo nergens meer op met mensen aan beide kanten die er een epische strijd van proberen te maken.
Ik begrijp dat er los van zp een ander probleem is. Dat het tijd wordt dat we serieus praten over (verborgen) racisme in ons land. Want wat er naar boven is gekomen door deze discussie is niet mooi te noemen (en ook hier wijs ik naar "beide" kanten).
Maar haal het dan ook los van zp. Anders komen we op beide punten geen klap verder.
Ik heb zo een vermoeden dat het wel eens iets dieper zou kunnen zitten, hoeveel heeft de medelander al ingeleverd?
Identificatie plicht om maar iets te noemen, zullen vast nog wel meer dingen wezen als dat,gelukkig word ik er vrij weinig mee geconfronteerd.
Zou er bij dit misschien kunnen zijn, dat er gedacht word nou is de maat vol tot zover en niet verder?
pi_158056061
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:19 schreef erodome het volgende:

[..]

We zijn al een multicultuur pop, eigenlijk zijn we dat altijd al geweest in meer of mindere mate.
Dit slaat echt nergens meer op, een kinderfeestje, ruzie en aan beide kanten mensen die zwarte pieten/andere pieten tellen, de ander op willen leggen het op hun manier te moeten doen.

Niets van waar. Ik dwing niemand om Sinterklaas te vieren. En iedereen mag bij zichzelf thuis Pieten in alle kleuren van de regenboog verwelkomen voor mijn part. Maar wat er nu gebeurt is dat een klein groepje verandering van het nationale deel van het feest wil opleggen aan de grote meerderheid die er anders over denkt.
Ik vind religieuze feesten in principe kwetsend voor mij als atheïst. Toch ga ik niet roepen dat ze aangepast moeten worden zodat ik ook volledig ervan kan meegenieten. Ik doe simpelweg niet mee aan dingen als Hemelvaart, Suikerfeest, etc. En iedereen in Nederland laat ik vrij om het wel te vieren als ze dat willen: ik bied dus alle ruimte aan andere culturen en overtuigingen, maar die ruimte verwacht ik dan ook terug te krijgen.
En bij het in de basis religieuze Sinterklaas en Kerst, zet ik mijn scrupules aan de kant en vier het gewoon mee zonder te zaniken dat er voor mij dingen aangepast moeten worden.
pi_158056241
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:25 schreef UltraR het volgende:

[..]

En bij het in de basis religieuze Sinterklaas en Kerst, zet ik mijn scrupules aan de kant en vier het gewoon mee zonder te zaniken dat er voor mij dingen aangepast moeten worden.
Hoort het dan niet ook zo, in mijn hersenpan komt het in iedergeval niet om te demonstreren als er een suikerfeest gehouden zou worden.
Verwacht dat echter ook niet terug, als wel dan kunnen ze me krijgen zoals ze het hebben willen.
wie du mir so ich dir.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2015 15:20:11 ]
pi_158057182
quote:
De enigen die echt anti-Zwarte Piet zijn, zijn VARA, HEMA, Nickelodeon en flink wat schoolbesturen. Nickelodeon is een Amerikaans
Flink wat schoolbesturen? Volgens mij deed 95 procent van de scholen niet aan regenboog-/roetveegpieten, minions of andere onzinnige vervangingen. Kortom, gewoon Sinterklaas met Zwarte Pieten. Dus dat valt gelukkig mee.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_158057405
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 15:12 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Flink wat schoolbesturen? Volgens mij deed 95 procent van de scholen niet aan regenboog-/roetveegpieten, minions of andere onzinnige vervangingen. Kortom, gewoon Sinterklaas met Zwarte Pieten. Dus dat valt gelukkig mee.
Ik begreep dat het 1/3 was die heeft gebogen.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 15:35:01 #134
5428 crew  miss_sly
pi_158057876
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

En zo zijn er ook velen, die met het diep schaamrood op de kaken, principieel anti piet geworden zijn door de meer dan beschamende wijze waarop een groot aantal pro-pieten zich meenden te kunnen uitlaten.

In het kielzog van Wilders komt er vaak al weinig fraais bovendrijven, maar wat ik in deze 'discussie' heb gelezen, slaat werkelijk alles.

En ja, de anti-pieten hebben ook nare dingen gezegd en gedaan, en toch zijn ze zelden zo diep gezonken als een grote groep Nederlanders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 december 2015 @ 15:43:25 #135
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_158058152
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En zo zijn er ook velen, die met het diep schaamrood op de kaken, principieel anti piet geworden zijn door de meer dan beschamende wijze waarop een groot aantal pro-pieten zich meenden te kunnen uitlaten.

In het kielzog van Wilders komt er vaak al weinig fraais bovendrijven, maar wat ik in deze 'discussie' heb gelezen, slaat werkelijk alles.

En ja, de anti-pieten hebben ook nare dingen gezegd en gedaan, en toch zijn ze zelden zo diep gezonken als een grote groep Nederlanders.
Dieper zinken dan je agressief voor kinderen gedragen en ze racisten te noemen kan naar mijn mening niet.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 15:45:37 #136
5428 crew  miss_sly
pi_158058223
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 15:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dieper zinken dan je agressief voor kinderen gedragen en ze racisten te noemen kan naar mijn mening niet.
'Ze' noemen de kinderen geen racisten.

En ja, dieper zinken kan wel. Ik zou niet eens durven en willen herhalen wat ik heb gelezen op Facebook als reactie op bepaalde zaken.

Bovendien is "ja maar zullie doen het ook" natuurlijk een argument van niets.
  zondag 6 december 2015 @ 15:47:30 #137
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_158058274
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

'Ze' noemen de kinderen geen racisten.

En ja, dieper zinken kan wel. Ik zou niet eens durven en willen herhalen wat ik heb gelezen op Facebook als reactie op bepaalde zaken.

Bovendien is "ja maar zullie doen het ook" natuurlijk een argument van niets.
Jawel, bij de intocht van vorig jaar werden kinderen voor racist uitgemaakt.

Facebook. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_158058380
Hoi hoi, Zwarte Piet discussie gaat eigenlijk gewoon over mensen die zichzelf schminken naar een karikatuur van een soortgenoot van een ander "ras" right?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_158058415
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef ludovico het volgende:
Hoi hoi, Zwarte Piet discussie gaat eigenlijk gewoon over mensen die zichzelf schminken naar een karikatuur van een soortgenoot van een ander "ras" right?
Carnaval in het klein dus niet?

https://www.google.nl/sea(...)sch&q=Carnaval+aruba

https://www.google.nl/sea(...)&q=Carnaval+suriname

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2015 15:55:52 ]
pi_158058572
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Carnaval in het klein dus niet?
Ja beetje wel, beetje gek doen ;)
Leuke met gezichten schminken is wel dat ook mensen behoorlijk onherkenbaar worden.

Maar de vraag is natuurlijk of dat verboden moet worden... Ik hoop dat het allemaal gewoon kan.
Snap overigens die internationale druk wel weer, de Amerikanen hadden "black face" wat dus wél een uiting was van racisme. Dat zij onze traditie met die van hun verwarren wat betreft dit thema is best te begrijpen. Ze lijken op elkaar. Alleen zijn ze qua oorsprong, en ook qua racisme / geen racisme, behoorlijk ongelijk aan elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_158058575
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef ludovico het volgende:
Nee, Zwarte Piet is geen karikatuur van een mens. Het is een fantasiefiguur ala smurfen en elfjes.
pi_158058637
quote:

[..]

Kijk dit maar even:
pi_158058667
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:56 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nee, Zwarte Piet is geen karikatuur van een mens. Het is een fantasiefiguur ala smurfen en elfjes.
Hmm, nouja, je zou de verwarring nog kunnen begrijpen. Bedoel, als niemand zou denken dat het op een mens lijkt was er hier geen probleem. Het punt waar de discussie over moet gaan is alleen of deze gekwetste mensen hun zin moeten krijgen. Mag je jezelf niet schminken naar een ander huidskleurtje?? En wat heeft dat dan met racisme te maken.
pi_158058732
quote:
.. Lekker het feest voor kinderen vergallen, wat laag bij de grond zeg. Gatverdamme.
pi_158058881
quote:
In wat voorn wereld leven die mensen?
Die ene gast ook "als wij dat hadden gedaan werden we gelijk opgepast" beetje zielig doen en het op de racisme kaart spelen... Wat walg ik daarop.
En een andere vrouw richting het einde die vindt het heel raar dat ze een middelvinger krijgen terwijl ze een feestje aant verneuken zijn voor de kinderen.... Hehe.... Wat een plaat voor de kop hebben die mensen.
pi_158058893
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

.. Lekker het feest voor kinderen vergallen, wat laag bij de grond zeg. Gatverdamme.
Jammer dat die ene man zich niet kon inhouden met die megafoon, dat zou ik wel op prijs gesteld hebben.
Maar die flyers worden ja ook aangeboden, meermaals dan houdt je maar in zou ik zeggen het is volgens mij pure uitlokking?
pi_158058919
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

In wat voorn wereld leven die mensen?
Die ene gast ook "als wij dat hadden gedaan werden we gelijk opgepast" beetje zielig doen en het op de racisme kaart spelen... Wat walg ik daarop.
En een andere vrouw richting het einde die vindt het heel raar dat ze een middelvinger krijgen terwijl ze een feestje aant verneuken zijn voor de kinderen.... Hehe.... Wat een plaat voor de kop hebben die mensen.
Ik vond het eerlijk gezegd nog heel mooi om te zien hoe al die ouders zich in wisten te houden terwijl ze werden uitgescholden in het bijzijn van hun kinderen.
pi_158059003
Ik heb alleen deze vraag eigenlijk, waar ik graag reactie op zie:
Mag je jezelf niet schminken naar een ander huidskleurtje? En wat heeft dat dan met racisme te maken.
pi_158059089
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jammer dat die ene man zich niet kon inhouden met die megafoon, dat zou ik wel op prijs gesteld hebben.
Maar die flyers worden ja ook aangeboden, meermaals dan houdt je maar in zou ik zeggen het is volgens mij pure uitlokking?
En dan zeggen ze na die tijd dat die man agressief was, ik die een blanke man die agressief word benadert door 5 zwarten
En is voor die kinderen ook angstig door die schreeuwende mensen te lopen.
pi_158059150
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:10 schreef ludovico het volgende:
Mag je jezelf niet schminken naar een ander huidskleurtje? En wat heeft dat dan met racisme te maken.
Wat mij betreft wel, weet echter niet of dit bij wet geregeld is?

Ik laat iedereen in zijn waarde, neem aan dat ik ook in mijn waarde word gelaten, of ik een d of een t erneer zet boeit me ja ook niet
Had het geluid niet aanstaan tijdens afspelen van het filmpje weet dus niet of er gescholden is geworden.
pi_158059186
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, weet echter niet of dit bij wet geregeld is?

Ik laat iedereen in zijn waarde, neem aan dat ik ook in mijn waarde word gelaten, of ik een d of een t erneer zet boeit me ja ook niet
Had het geluid niet aanstaan tijdens afspelen van het filmpje weet dus niet of er gescholden is geworden.
Roepen met "weg met zwarte piet" in een grote groep naar kindertjes... Tjah, niet zo netjes.

Tgaat om perspectief, dat maakt het juist zo een lastige discussie waar mensen steeds niet uitkomen. Punt is, als je iedere gekwetste zijn gang laat gaan, en niet vasthoudt aan je eigen cultuur.. Zet je cultuur dan gelijk maar te koop. Ik snap wel dat mensen er zo verhit op worden als ze hun cultuur langzaam zijn verdwijnen. Waarom onze Geert Wilders iedere keer zoveel stemmen krijgt.
pi_158059324
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:10 schreef ludovico het volgende:
Dat is een terechte vraag.
Wat er gebeurt is dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat als een gegeven zien: jezelf zwart schminken is per definitie racisme. En dat baseren ze op het Amerikaanse karakter Blackface. Ze zeggen zelfs dat Zwarte Piet en Blackface precies hetzelfde zijn. Dat moet wel, anders zou jouw vraag weleens naar voren kunnen komen. Maar het slaat nergens op, omdat Blackface puur bedoeld was om donkere mensen belachelijk te maken, en bij Zwarte Piet nooit die achterliggende gedachte heeft bestaan.
Zwarte Piet en Blackface hebben ook geschiedkundig niets met elkaar van doen.
pi_158059356
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Wat er gebeurt is dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat als een gegeven zien: jezelf zwart schminken is per definitie racisme. En dat baseren ze op het Amerikaanse karakter Blackface. Ze zeggen zelfs dat Zwarte Piet en Blackface precies hetzelfde zijn. Dat moet wel, anders zou jouw vraag weleens naar voren kunnen komen. Maar het slaat nergens op, omdat Blackface puur bedoelt was om donkere mensen belachelijk te maken, en bij Zwarte Piet nooit die achterliggende gedachte heeft bestaan.
Thanks, ik denk dat dit eigenlijk stiekem de kern is van de hele discussie en dat jij hierin gelijk hebt.
pi_158059384
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:13 schreef maryen65 het volgende:

[..]

En dan zeggen ze na die tijd dat die man agressief was, ik die een blanke man die agressief word benadert door 5 zwarten
En is voor die kinderen ook angstig door die schreeuwende mensen te lopen.
Tja moeilijk om erover te oordelen, en al moedig van die man, daar deze ja niet zijn rug gedekt had.
pi_158059511
quote:

[..]

Wat er gebeurt is dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat als een gegeven zien: jezelf zwart schminken is per definitie racisme. En dat baseren ze op het Amerikaanse karakter Blackface. Ze zeggen zelfs dat Zwarte Piet en Blackface precies hetzelfde zijn. Dat moet wel, anders zou jouw vraag weleens naar voren kunnen komen. Maar het slaat nergens op, omdat Blackface puur bedoelt was om donkere mensen belachelijk te maken, en bij Zwarte Piet nooit die achterliggende gedachte heeft bestaan.
Denk dat het vroeger wel een beetje de bedoeling was. Het is niet toevallig dat zwarte piet wel erg veel gelijkenissen met een blackface vertoont. Maar goed, tegenwoordig is die connectie er gewoon niet meer. Zwarte piet moet geen neger meer voorstellen en op zich zou je de manier waarop wij een blackface-achtig figuur loskoppelen met het idee een zwakzinnige neger uit te beelden vooruitstrevend kunnen noemen.

In Amerika zijn ze helemaal doorgedraaid op dit punt. Zelfs als je je met Halloween naar een zwart persoon kleedt en daarom ook schminkt, is het racisme volgens hen. :') Hopelijk gaan we die kant niet op hier.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_158059668
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:24 schreef Fascination het volgende:
Denk dat het vroeger wel een beetje de bedoeling was. Het is niet toevallig dat zwarte piet wel erg veel gelijkenissen met een blackface vertoont.
Ik "denk" klinkt niet heel overtuigend, waar baseer je je op dat zwarte piet vroeger wél werd gebruikt om lekker racisme te promoten? Het is nogal een beschuldiging.

quote:
In Amerika zijn ze helemaal doorgedraaid op dit punt. Zelfs als je je met Halloween naar een zwart persoon kleedt en daarom ook schminkt, is het racisme volgens hen. Hopelijk gaan we die kant niet op hier.
In Amerika wordt er zoveel op de racisme kaart gespeeld dat je er niet goed van wordt.. Maargoed, racisme is daar ook daadwerkelijk nog wel een probleem, gaat een beetje hand in hand denk ik met elkaar.

Het probleem waar je naartoe gaat is dat de cultuur / tradities worden aangepast omdat er een groepje mensen gekwetst wordt. Er wordt altijd iemand gekwetst. Ik ben niet zo van het luisteren naar deze mensen.
pi_158059683
quote:

[..]

De Zwarte Piet discussie heeft verborgen racisme naar de oppervlakte gebracht, zowel bij de voor- als tegenstanders.

Zwarte Piet zelf is geen racisme en eigenlijk zou de discussie over racisme dan ook zo snel mogelijk losgekoppeld moeten worden van Zwarte Piet.
pi_158059720
quote:

[..]

Denk dat het vroeger wel een beetje de bedoeling was. Het is niet toevallig dat zwarte piet wel erg veel gelijkenissen met een blackface vertoont. Maar goed, tegenwoordig is die connectie er gewoon niet meer. Zwarte piet moet geen neger meer voorstellen en op zich zou je de manier waarop wij een blackface-achtig figuur loskoppelen met het idee een zwakzinnige neger uit te beelden vooruitstrevend kunnen noemen.

In Amerika zijn ze helemaal doorgedraaid op dit punt. Zelfs als je je met Halloween naar een zwart persoon kleedt en daarom ook schminkt, is het racisme volgens hen. :') Hopelijk gaan we die kant niet op hier.
Dat vaste clubje met dergelijke gedachten hier vond het bijv. ook niet kunnen dat een man zich bij carnaval verkleedde als Bruno Martins Indi, met die foto met z'n uitpuilende ogen op WK als voorbeeld. "Racisme!!" Terwijl dat natuurlijk puur positief bedoeld was omdat Martins Indi een grote held was op het WK en met die foto een cultstatus kreeg.

Overigens is de vergelijking tussen Zwarte Piet en Blackface echt niet eerlijk, zelfs destijds niet.
Deze foto wordt er vaak voor gebruikt om de gelijkenis met Zwarte Piet aan te tonen:

Wat mij daarbij opvalt is dat ik nooit iemand het volgende hoor zeggen: die lippen bij Blackface zijn niet rood en groot geschminkt. Dat is een stuk ongeschminkte huid. Net als onder de ogen. Dat was een kern van Blackface, om het publiek te helpen herinneren dat dit geen echte 'negers' waren maar blanken die 'negers' belachelijk maakten.
Zwarte Piet is volledig geschminkt, juist om elke herkenning te vermijden. Ik snap niet waarom dit nooit wordt benoemd bij de Blackface discussie. Of nou ja, ik snap het eigenlijk wel: dit haalt de hele vergelijking met Zwarte Piet onderuit, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
Want geef toe: met dit in gedachten, kijk dan nog eens naar bovenstaande afbeelding van Blackface. Lijkt opeens een stuk minder op Zwarte Piet toch?
pi_158059916
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:31 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat vaste clubje met dergelijke gedachten hier vond het bijv. ook niet kunnen dat een man zich bij carnaval verkleedde als Bruno Martins Indi, met die foto met z'n uitpuilende ogen op WK als voorbeeld. "Racisme!!" Terwijl dat natuurlijk puur positief bedoeld was omdat Martins Indi een grote held was op het WK en met die foto een cultstatus kreeg.
Of het positief is bedoelt of niet.. (ik denk van niet, het is gewoon een raar gezicht :P) maakt het nog geen racisme. Omdat iemand verdomme een andere huidskleur heeft en je doet hem na maakt het nog geen racisme, hoe groot wil je de kloof maken tussen de mensen van een ander ras??? JUIST door dingen racisme te noemen speel je racisme in de hand, doordat je een kloof aan het creëren bent tussen beide "rassen"
pi_158059917
quote:

Wat er gebeurt is dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat als een gegeven zien: jezelf zwart schminken is per definitie racisme.
En daar zit de grote denkfout van de anti-Pieten.

Niet elk zwart schminken is het 'Amerikaanse' blackface, Zwart (en wit) schmink tradities bestaan al veel langer en vind je over de hele wereld.

Bij het zwart schminken is een voorname rol weggelegd voor de betekenis en intentie. Die zijn bij Zwarte Piet en blackface al totaal verschillend.

Zie mijn eerdere post over de Spaanse 'nazarenos'. Die puntkappen hebben een totaal andere betekenis, en de intentie is totaal anders, dan de puntkappen van de KKK.

Als je als anti-Piet Zwarte Piet in 1 adem noemt met blackface dan zal je de nazarenos ook in 1 adem moeten noemen met de KKK.
pi_158059953
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:37 schreef Montagui het volgende:
Zie mijn eerdere post over de Spaanse 'nazarenos'. Die puntkappen hebben een totaal andere betekenis, en de intentie is totaal anders, dan de puntkappen van de KKK.
Rapportje schrijven dat ze heeeeeel snel met hun traditie moeten stoppen, want er zijn mensen die zich gekwetst voelen door die puntmutsen.
pi_158060076
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

En daar zit de grote denkfout van de anti-Pieten.

Niet elk zwart schminken is het 'Amerikaanse' blackface, Zwart (en wit) schmink tradities bestaan al veel langer en vind je over de hele wereld.

Bij het zwart schminken is een voorname rol weggelegd voor de betekenis en intentie. Die zijn bij Zwarte Piet en blackface al totaal verschillend.

Als je als anti-Piet Zwarte Piet in 1 adem noemt met blackface dan zal je de nazarenos ook in 1 adem moeten noemen met de KKK.
Dat blijft ook een zeer sterk argument pro-Zwarte Piet.
God, wat zou ik graag eens aanschuiven wanneer de VARA weer eens een Zwarte Piet bash item heeft gepland.
pi_158060147
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:43 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat blijft ook een zeer sterk argument pro-Zwarte Piet.
God, wat zou ik graag eens aanschuiven wanneer de VARA weer eens een Zwarte Piet bash item heeft gepland.
Denk je niet dat het geknipt zou worden?
pi_158060504
quote:

De Hema heeft hier in Den Haag divers assortiment met Zwarte Piet erop, o.a. chocoladeletters, chocolade poppetjes en knutselmateriaal .

Ook de Albert Heijn en Jumbo hebben Zwarte Piet in hun assortiment. Bij de Aldi heb ik wel Sinterklaas gezien op het snoepgoed, maar geen Zwarte Piet.
pi_158060576
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Hema heeft hier in Den Haag divers assortiment met Zwarte Piet erop, o.a. chocoladeletters, chocolade poppetjes en knutselmateriaal .

Ook de Albert Heijn en Jumbo hebben Zwarte Piet in hun assortiment. Bij de Aldi heb ik wel Sinterklaas gezien op het snoepgoed, maar geen Zwarte Piet.
Laat het hoofdkantoor het niet horen, want dan krijgen ze een reprimande.
pi_158060603
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

Laat het hoofdkantoor het niet horen, want dan krijgen ze een reprimande.
De Hema heeft divers materiaal met Zwarte Piet erop, heb het bij twee vestigingen gezien. Daar moet het hoofdkantoor vanaf weten.
pi_158060668
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Hema heeft divers materiaal met Zwarte Piet erop, heb het bij twee vestigingen gezien. Daar moet het hoofdkantoor vanaf weten.
Oh ja, nog wel wat in het assortiment. Maar qua decoratie en reclame-uitingen is Zwarte Piet officieel taboe. En daarin loopt de HEMA echt wel voorop qua Zwarte Piet wegwerken.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)t-door-een-hel.dhtml
pi_158060787
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:06 schreef UltraR het volgende:

[..]

Oh ja, nog wel wat in het assortiment. Maar qua decoratie en reclame-uitingen is Zwarte Piet officieel taboe. En daarin loopt de HEMA echt wel voorop qua Zwarte Piet wegwerken.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)t-door-een-hel.dhtml
Bij de Albert Heijn heb ik ook Zwarte Pieten in de schappen gezien, maar niet in het reclamemateriaal. Ze hebben het onderwerp vermeden, dus ook geen witte Pieten, waar eerder gezeik mee was.

Je ziet het bij meer winkels, ze willen het wel in de schappen leggen omdat mensen het kopen, maar decoratie en advertenties met Zwarte Piet zie je veel minder.
pi_158060813
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bij de Albert Heijn heb ik ook Zwarte Pieten in de schappen gezien, maar niet in het reclamemateriaal. Ze hebben het onderwerp vermeden, dus ook geen witte Pieten, waar eerder gezeik mee was.

Je ziet het bij meer winkels, ze willen het wel in de schappen leggen omdat mensen het kopen, maar decoratie en advertenties met Zwarte Piet zie je veel minder.
Gewoon marketing, je kunt je best indenken dat het gewoon werkt op die manier.
pi_158060881
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gewoon marketing, je kunt je best indenken dat het gewoon werkt op die manier.
Mjah, winkels die Zwarte Piet in de etalage hebben mogen mij direct tot hun klantenkring rekenen, en ik complimenteer ze ook altijd even met de leuke versiering dan (zonder Zwarte Piet te benoemen, want dat komt weer zo activitistisch over. Iets wat ik in de dagelijkse praktijk juist probeer te vermijden. Gewoon leuk het traditionele feest vieren).
pi_158061063
Hier ook, ik koop bewust niks bij winkels die zwarte pieten mijden. En ik ben best zo rellerig om effe binnen te lopen en iets te vragen, iets duurs, en dan weg te gaan zeggende, Oh, geen zwarte piet hier, dus da's tegen mijn principes, jammerdebammer.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_158061096
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 17:23 schreef ietjefietje het volgende:
Hier ook, ik koop bewust niks bij winkels die zwarte pieten mijden. En ik ben best zo rellerig om effe binnen te lopen en iets te vragen, iets duurs, en dan weg te gaan zeggende, Oh, geen zwarte piet hier, dus da's tegen mijn principes, jammerdebammer.
:D
pi_158061110
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 17:23 schreef ietjefietje het volgende:
Jij ook al?
Krijg ik ook klaar laat ze desnoods het vuur in de schoenen lopen, maar zo ben ik weer voor een relletje ben ik wel te vinden.
pi_158061290
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Mjah, winkels die Zwarte Piet in de etalage hebben mogen mij direct tot hun klantenkring rekenen, en ik complimenteer ze ook altijd even met de leuke versiering dan (zonder Zwarte Piet te benoemen, want dat komt weer zo activitistisch over. Iets wat ik in de dagelijkse praktijk juist probeer te vermijden. Gewoon leuk het traditionele feest vieren).
Ja, maar er zal kritiek zijn op versieringen met Zwarte Pieten, zoals van die twitteraarster of Ceberut.
pi_158061414
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar er zal kritiek zijn op versieringen met Zwarte Pieten, zoals van die twitteraarster of Ceberut.
True. Maar feit blijft dat dat een luidruchtig maar toch echt heel klein groepje betreft (letterlijk een paar honderd!). Die twitteraarster is ook een lid van dat vaste kliekje.
Diegenen die er zo uitgesproken op tegen zijn was het clubje dat naar Meppel trok dit jaar (zat zij ook bij). Dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door UltraR op 06-12-2015 17:51:49 ]
pi_158061505
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:39 schreef UltraR het volgende:

[..]

True. Maar feit blijft dat dat een luidruchtig maar toch echt heel klein groepje betreft (letterlijk een paar honderd!).
Diegenen die er zo uitgesproken op tegen zijn was het clubje dat naar Meppel trok dit jaar. Dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
Je ziet ook meermaals dezelfde gezichten bij die demonstraties.

Maar ze hebben toch (met de publieke omroep voorop) ons denken veranderd, veel mensen zien Zwarte Piet en leggen toch een associatie met een neger/racisme of slavernij. Op feiten is het niet gestoeld, maar het gebeurt wel. En dat vind ik best jammer.

Eigenlijk zouden de media deze anti-pieten moeten negeren. Dan verdwijnt het hele 'debat' ook weer.
pi_158061633
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar ze hebben toch (met de publieke omroep voorop) ons denken veranderd, veel mensen zien Zwarte Piet en leggen toch een associatie met een neger/racisme of slavernij. Op feiten is het niet gestoeld, maar het gebeurt wel. En dat vind ik best jammer.

Eigenlijk zouden de media deze anti-pieten moeten negeren. Dan verdwijnt het hele 'debat' ook weer.
Grootste propaganda-campagne die ik in mijn leven heb meegemaakt.
  Eindredactie Games zondag 6 december 2015 @ 17:50:01 #178
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158061650
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij ook al?
Krijg ik ook klaar laat ze desnoods het vuur in de schoenen lopen, maar zo ben ik weer voor een relletje ben ik wel te vinden.
en dan heb je alleen het personeel ermee die geen moer te bepalen heeft over het beleid van het bedrijf. Maar hé, jij hebt je lolletje gehad.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_158061668
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en dan heb je alleen het personeel ermee die geen moer te bepalen heeft over het beleid van het bedrijf. Maar hé, jij hebt je lolletje gehad.
Nog genoeg zelfstandige winkels waar gewoon altijd de eigenaar achter de kassa staat hoor. ;)
pi_158061735
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De zeurpieten zouden net als een andere willekeurige radicale groep een stuk kritischer moeten worden benaderd door de media dan nu gebeurt.
  Eindredactie Games zondag 6 december 2015 @ 17:54:35 #181
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158061742
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:51 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nog genoeg zelfstandige winkels waar gewoon altijd de eigenaar achter de kassa staat hoor. ;)
Inderdaad, de kleine middenstand staat er bekend om anti-zwartepiet te zijn.
pi_158062575
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De zeurpieten zouden net als een andere willekeurige radicale groep een stuk kritischer moeten worden benaderd door de media dan nu gebeurt.
Ze zijn erg goed in het spelen van de racisme en discriminatiekaart en dan kun je van de gangbare media wel vergeten dat ze nog enigszins kritisch, laat staan objectief, zijn. In mijn ogen is dat juist de reden dat men zo fel reageert op de anti-Piet lieden. Ze krijgen alle ruimte van de media, zonder dat ze ook maar enigszins kritisch worden benaderd.
pi_158062593
Kan dit topic nu ook weer de vrieskast in?
  zondag 6 december 2015 @ 19:15:53 #184
3542 Gia
User under construction
pi_158063448
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:42 schreef Odaiba het volgende:
Kan dit topic nu ook weer de vrieskast in?
Wil ik net zeggen: hij is weer naar Spanje, topic kan dicht.

Het is weer niet gelukt ZP uit te bannen cq te verbieden.
  zondag 6 december 2015 @ 19:17:14 #185
38114 beantherio
pi_158063482
Maar de discussie gaat het hele jaar door. Ik las er afgelopen zomer nog berichten over in de krant.
pi_158064128
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Als het personeel het niet doorspeelt inderdaad, doen ze dat echter wel dan denk ik het mijne ervan.
Zou dat personeel nooit werkoverleg hebben?
Of zou dat bij hun hetzelfde zijn als bij mij, dat ze het over ziekteverzuim hebben tijdens zo een overleg, dan vraag ik zouden we het hebben over de mensen die er wel zijn!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2015 19:43:57 ]
  Eindredactie Games zondag 6 december 2015 @ 19:57:17 #187
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158064595
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 19:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het personeel het niet doorspeelt inderdaad, doen ze dat echter wel dan denk ik het mijne ervan.
Zou dat personeel nooit werkoverleg hebben?
Joh, die denken alleen maar wat voor randdebiel er nu weer binnen is gestapt.
pi_158064632
quote:
4s.gif Op zondag 6 december 2015 19:57 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Joh, die denken alleen maar wat voor randdebiel er nu weer binnen is gestapt.
Wil ik weten wat jij denkt of jij wat ik denk?
Ik lap het me aan mijn laars wat je denkt, en al zeker als ik er schade nog nut van heb.
  Eindredactie Games zondag 6 december 2015 @ 20:02:23 #189
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158064745
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 19:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wil ik weten wat jij denkt of jij wat ik denk?
Ik lap het me aan mijn laars wat je denkt, en al zeker als ik er schade nog nut van heb.
Oke, dank je wel voor het melden. Alleen als je niemand anders zijn mening wilt horen, dan zit je wel verkeerd op een openbaar forum.
pi_158064790
quote:
4s.gif Op zondag 6 december 2015 20:02 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Oke, dank je wel voor het melden. Alleen als je niemand anders zijn mening wilt horen, dan zit je wel verkeerd op een openbaar forum.
Verlicht me kan ik hier ook iets horen of zo, heb ik een instelling verkeerd staan of wat, volgens mij kan ik alleen iets lezen?
  Eindredactie Games zondag 6 december 2015 @ 20:05:01 #191
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158064816
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Verlicht me kan ik hier ook iets horen of zo, heb ik een instelling verkeerd staan of wat, volgens mij kan ik alleen iets lezen?
ha, grappig.
pi_158064848
quote:
4s.gif Op zondag 6 december 2015 20:05 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ha, grappig.
Vindt jij dat, dan zal je ook wel verschillende stukken grappig vinden als ze opeens over een d of een t vallen niet?
Alleen kan ik dan nog het onderwerp specifiek raden, hier valt niks te raden er staat duidelijk horen!
  Eindredactie Games zondag 6 december 2015 @ 20:09:08 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158064908
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vindt jij dat, dan zal je ook wel verschillende stukken grappig vinden als ze opeens over een d of een t vallen niet?
Alleen kan ik dan nog het onderwerp specifiek raden, hier valt niks te raden er staat duidelijk horen!
en nu ben je ineens geïnteresseerd in mijn mening :?
pi_158064940
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 20:09 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en nu ben je ineens geïnteresseerd in mijn mening :?
Je mening kan ik niks aan veranderen, ben wel benieuwd naar je antwoord.
Een antwoord hoeft geen mening te zijn of wel?
  Eindredactie Games zondag 6 december 2015 @ 20:13:49 #195
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158065018
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je mening kan ik niks aan veranderen, ben wel benieuwd naar je antwoord.
Een antwoord hoeft geen mening te zijn of wel?
Je vraagt wat ik grappig vind en je verwacht geen mening :?
pi_158065152
quote:
4s.gif Op zondag 6 december 2015 20:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Je vraagt wat ik grappig vind en je verwacht geen mening :?
Ja en ik vindt veel grappig en heb er toch geen mening over, kan ook niet, want met mijn mening zal toch niks gedaan worden.
Alleen hoop ik wel dat ik bij sommige de denktank kan aanzetten en ze zich een eigen mening vormen, die ik dan niet hoef te weten.
Waarom hoef ik die niet te weten, daar ik ze toch niet beinvloeden kan of wil!
pi_158066071
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk ook 1 van de redenen dat er door deze of gene zo fel gereageerd wordt. Het gevoel van onrecht.
  maandag 7 december 2015 @ 09:37:29 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158073251
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk ook 1 van de redenen dat er door deze of gene zo fel gereageerd wordt. Het gevoel van onrecht.
+ calimero gedachten en de mindset dat iedere tegenslag in het leven vast wel komt 'omdat racisme'.
Ja, dan krijg je die optelsom inderdaad.

Maar het sinterklaasfeest is weer over, even kijken wanneer we ZP reeks 2016 kunnen gaan openen. 8)7 -O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 10:28:34 #199
5428 crew  miss_sly
pi_158073993
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

+ calimero gedachten en de mindset dat iedere tegenslag in het leven vast wel komt 'omdat racisme vrouwen'.
Ja, dan krijg je die optelsom inderdaad.

Klinkt bekend?

Ik vind het echt ongelofelijk dat er zo weinig empathie is voor anderen. En dan niet voor de hardroepers en degenen die alle Nederlanders nu beschuldigen van het zijn van racisten, maar bijvoorbeeld een Humberto Tan die heel oprecht zit te vertellen dat het niet fijn voelde als hij mensen hoorden zingen "ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed".

Voor ons betekent het helemaal niets, maar is het dan toch op z'n minst voor te stellen dat het voor iemand met een andere huidskleur wél naar kan klinken?
pi_158074354
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klinkt bekend?

Ik vind het echt ongelofelijk dat er zo weinig empathie is voor anderen. En dan niet voor de hardroepers en degenen die alle Nederlanders nu beschuldigen van het zijn van racisten, maar bijvoorbeeld een Humberto Tan die heel oprecht zit te vertellen dat het niet fijn voelde als hij mensen hoorden zingen "ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed".

Voor ons betekent het helemaal niets, maar is het dan toch op z'n minst voor te stellen dat het voor iemand met een andere huidskleur wél naar kan klinken?
Kan ik mij voorstellen inderdaad. En toch vind ik dat zij zich vreselijk aanstellen. Zwarten komen meer dan ooit in de geschiedenis van de blanke westerse beschaving, zo erg veel en positief onder de aandacht. Tv films muziek. Blanken hebben over het algemeen alleen nog een rozevoorgeprogrammeerde bril op ten opzichte van zwarten. 'Zwarten nu zijn zielig omdat slavernij en ze zijn gezelig en lief en kunnen goed dansen en zijn gastvrij' en al die vooroordelende nonsense. Je kunt je tv niet aanzetten en zappen van kanaal naar kanaal en het gaat weer over zwarten. Voor mij tot verelens toe. Hoeveel meer aandacht willen deze anti-piet zeurders?

Ik denk dat wanneer de anti-zp zeurders hun zin krijgen. Dat zij wel weer anders zillen vinden om tegen aan te schoppen. Het zijn volgens mij aandachtshoeren. En die drang naar aandacht bij hen dat houdt niet op.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tamabralski op 07-12-2015 11:01:19 ]
  maandag 7 december 2015 @ 10:53:16 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158074365
quote:

[..]

Klinkt bekend?

Wat heeft de vrouw discussie hier nu weer van doen? Jet Bussemaker topic is 3 deuren verder.

Dat is het hele punt van de discussie. Als de quincy garios van dit land 3 jaar geleden normaal hadden gevraagd van 'he, kan het misschien alsjeblieft ietje minder, want reden 1, 2 en 3... bla bla', had er zeker wat aan gedaan geweest. Kijk naar hoe ZP's rol en uiterlijk is veranderd over de laatste 15 jaar.
Maar nee, meneer moest er met gestrekt been in, haalde de slavernij er bij, eist herstelbetalingen, maakt 13,5mln mensen uit voor racist, verneukt een paar onschuldige intochten, vergelijkt ZP met blackface terwijl dit totaal nergers op slaat, zelfde geldt over de vergelijking met de rassendiscriminatie in de vs en laat in een mediacampagne met z'n vriendjes blijken dat de 'witten' maar naar hun moeten luisteren.

En jij wil daar empathie voor laten blijken?
1947-2016
  maandag 7 december 2015 @ 10:56:22 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158074422
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 10:52 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Kan ik mij voorstellen inderdaad. En toch vind ik dat zij zich vreselijk aanstellen. Zwarten komen meer dan ooit in de geschiedenis van de blanke westerse beschaving, zo erg veel en positief onder de aandacht. Tv films muziek. Blanken hebben over het algemeen alleen nog een rozevoorgeprogrammeerde bril op tov. zwarten. Zwarten zijn zielig omdat slavernij en ze zijn gezelig en lief en kunnen goed dansen en zijn gastvrij en al die stereotype nonsense. Je kunt je tv niet aanzetten en zappen van kanaal nar kanaal en het gaat weer over zwarten. Voor mij tot verelens toe. Hoeveel meer aandacht willen deze anti-piet zeurders?
Maarhet is toch een feest? Waarom zouden er mensen moeten zijn die zich gekwetst voelen over een feest???! Waarom kan de maatschappij dan niet zeggen: in snap en deel je gevoel niet, maar het is een feest, dus laten we een manier vinden om het voor iedereen leuk te maken.
KuikenGuppy
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 10:56:32 #203
5428 crew  miss_sly
pi_158074426
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat heeft de vrouw discussie hier nu weer van doen? Jet Bussemaker topic is 3 deuren verder.

Dat is het hele punt van de discussie. Als de quincy garios van dit land 3 jaar geleden normaal hadden gevraagd van 'he, kan het misschien alsjeblieft ietje minder, want reden 1, 2 en 3... bla bla', had er zeker wat aan gedaan geweest. Kijk naar hoe ZP's rol en uiterlijk is veranderd over de laatste 15 jaar.
Maar nee, meneer moest er met gestrekt been in, haalde de slavernij er bij, eist herstelbetalingen, maakt 13,5mln mensen uit voor racist, verneukt een paar onschuldige intochten, vergelijkt ZP met blackface terwijl dit totaal nergers op slaat, zelfde geldt over de vergelijking met de rassendiscriminatie in de vs en laat in een mediacampagne met z'n vriendjes blijken dat de 'witten' maar naar hun moeten luisteren.

En jij wil daar empathie voor laten blijken?
Dat is ook wat er staat, inderdaad.

Je bent wel een goed voorbeeld, in ieder geval.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 10:58:26 #204
5428 crew  miss_sly
pi_158074464
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 10:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maarhet is toch een feest? Waarom zouden er mensen moeten zijn die zich gekwetst voelen over een feest???! Waarom kan de maatschappij dan niet zeggen: in snap en deel je gevoel niet, maar het is een feest, dus laten we een manier vinden om het voor iedereen leuk te maken.
Dit inderdaad!

Kunnen we nu aan beide kanten niet de strijdbijl begraven, een compromis zoeken waar iedereen zich in kan vinden (en compromis betekent dat iedereen een beetje water bij de wijn doet) en volgend jaar zonder gedoe dit feest vieren?
  maandag 7 december 2015 @ 11:02:37 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158074535
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook wat er staat, inderdaad.

Je bent wel een goed voorbeeld, in ieder geval.
Ik ben inderdaad een goed voorbeeld. Van hoe een normale NL'er nog nooit ook maar een link heeft gelegd tussen ZP en discriminatie en slavernij en nog nooit een verschil heeft gezien tussen blanke NL'ers en Surinamers/Antillianen. Heb 'ons' altijd gezien als NL'ers.

Maar de schreeuwers binnen de qg groep, hebben dit wel even veranderd ja.

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben helemaal geen racist en sta voor veel ideeën, zienswijzen en discussie's open, maar hoef niet tolerant te zijn voor mensen die niet tolerant zijn. Ik ben geen 'afstammeling van slavenhouder omdat ik 'wit' ben' en wil al helemaal niet luisteren omdat er een aantal mensen zijn die zichzelf willen verrijken over de dode ruggen van hun voorouders en zelf daardoor blind van racisme geworden zijn.
1947-2016
  maandag 7 december 2015 @ 11:05:33 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158074585
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit inderdaad!

Kunnen we nu aan beide kanten niet de strijdbijl begraven, een compromis zoeken waar iedereen zich in kan vinden (en compromis betekent dat iedereen een beetje water bij de wijn doet) en volgend jaar zonder gedoe dit feest vieren?
Dat is het juist mss.. Die compromis is onmogelijk, want alles wat van ZP is of wat aan ZP doet herinneren moet weg. Zie de standpunten van kozp in de openingspost en als een 'witte' ook maar met een idee komt, wordt dat gezien als een gunst, niet als oplossing.

http://www.nrc.nl/handels(...)ns-luisteren-1553271
[quote]Het lastigst is dat misschien nog wel voor de mensen die menen dat ze in de discussie aan de ‘goede’ kant staan. Peter R. de Vries en Tanja Jess die op tv pleiten voor een ander uiterlijk van Zwarte Piet – „gevaarlijk”, vindt Arzu Aslan. „De juiste posities moeten worden bekeken door de juiste mensen. Je kunt pas werkelijk spreken van emancipatie als Zwarte Piet verandert omdat een zwarte zegt dat hij moet veranderen; anders is het een gunst van een witte.”[/quote]

Er is geen compromis mogelijk. ZP hoort bij Sinterklaas, maar ZP + alle kenmerken moeten wel verdwijnen uit het feest.
1947-2016
pi_158074717
quote:

[..]

Klinkt bekend?

Ik vind het vervelend voor Humberto Tan en zielsgenoten wanneer zij zich oprecht niet fijn voelen door Zwarte Piet en de diverse uitingen die daarmee samenhangen. Zij gaan daarbij echter uit van onjuiste aannames m.b.t. betekenis en de intentie van de figuur Zwarte Piet. Zolang zij blijven hangen in het riedeltje 'Zwarte Piet=racisme-blackface=slavernij=etc' en zij niet inzien dat Zwarte Piet een fantasiefiguur is die van oudsher niets met negers te maken heeft kan er weinig aan hun gevoel van onbehagen gedaan worden.

En dat er mensen zijn die Zwarte Piet misbruiken voor hun eigen agenda (bv het bewust proberen te kwetsen van anderen, of je gekwetst voelen om uiteindelijk herstelbetalingen af te dwingen) kan je uiteraard de figuur Zwarte Piet zelf niet aanrekenen.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 11:18:05 #208
5428 crew  miss_sly
pi_158074846
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend voor Humberto Tan en zielsgenoten wanneer zij zich oprecht niet fijn voelen door Zwarte Piet en de diverse uitingen die daarmee samenhangen. Zij gaan daarbij echter uit van onjuiste aannames m.b.t. betekenis en de intentie van de figuur Zwarte Piet. Zolang zij blijven hangen in het riedeltje 'Zwarte Piet=racisme-blackface=slavernij=etc' en zij niet inzien dat Zwarte Piet een fantasiefiguur is die van oudsher niets met negers te maken heeft kan er weinig aan hun gevoel van onbehagen gedaan worden.

Hoe kom je er bij? het gaat om kinderen die die gevoelens hebben van onbehagen. Die denken niet in racisme en slavernij, maar ze voelen zich ongemakkelijk en niet fijn bij dit kinderfeest. En dat moet dan maar genegeerd worden in het kader ZP is zoals die is, en dat vinden alle kinderen leuk, dus we houden het zo?

Kunnen jullie werkelijk niet eens meer voorbij de hardroepers en de Quincy's kijken en zien dat het voor een deel van de kinderen geen leuk kinderfeest is? En daar, alleen al daarom, zouden we er iets aan moeten kunnen veranderen. Want het hele argument "het is een kinderfeest" is niet meer geldig als je een bepaalde groep kinderen negeert.

En voor er weer iemand komt met "ik ken ook donkere mensen die zwarte piet graag willen houden en die het onzin vinden", natuurlijk, die ken ik ook. Maar ik ken ze ook die er (vroeger of nu als KIND) een naar gevoel bij krijgen. En dat moeten we toch niet willen met z'n allen?
pi_158075308
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

En dat er mensen zijn die Zwarte Piet misbruiken voor hun eigen agenda (bv het bewust proberen te kwetsen van anderen, of je gekwetst voelen om uiteindelijk herstelbetalingen af te dwingen) kan je uiteraard de figuur Zwarte Piet zelf niet aanrekenen.
Dit belachelijke ontkennen van de connectie tussen ZP een een donker mens komt me echt de keel uit.

Wat is dat toch voor overdreven schijnheilig gedrag? Zp wordt in de geschiedenis gewoon letterlijk een kroesharige neger genoemd. Al vele jaren wordt er over ZP gesproken en pas sinds de "cultuurverdedigers" erbij zijn komen kijken wordt dat ineens ontkent.
Dat terwijl bv in de discussie hier op fok al echt best heel erg vaak bewezen is dat de huidige piet (dus niet de demon van voor de piet tijd) gewoon gemodelleerd is naar een neger. En dat het ook nog eens perfect aansluit bij hoe men hier negers afgebeeld heeft, als karikatuur.

Juist die normale mens die wat problemen met ZP heeft (bv dat kind dat zich ongemakkelijk voelt) doe je hier zo mee te kort. De Gario's maakt het niets uit, die gedragen zich op precies dezelfde manier, alleen dan aan de andere kant van het spectrum.
pi_158075428
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij? het gaat om kinderen die die gevoelens hebben van onbehagen. Die denken niet in racisme en slavernij, maar ze voelen zich ongemakkelijk en niet fijn bij dit kinderfeest. En dat moet dan maar genegeerd worden in het kader ZP is zoals die is, en dat vinden alle kinderen leuk, dus we houden het zo?

Kunnen jullie werkelijk niet eens meer voorbij de hardroepers en de Quincy's kijken en zien dat het voor een deel van de kinderen geen leuk kinderfeest is? En daar, alleen al daarom, zouden we er iets aan moeten kunnen veranderen. Want het hele argument "het is een kinderfeest" is niet meer geldig als je een bepaalde groep kinderen negeert.

En voor er weer iemand komt met "ik ken ook donkere mensen die zwarte piet graag willen houden en die het onzin vinden", natuurlijk, die ken ik ook. Maar ik ken ze ook die er (vroeger of nu als KIND) een naar gevoel bij krijgen. En dat moeten we toch niet willen met z'n allen?
?

Je had het over Humberto Tan, niet over kinderen....maar goed.

Ik heb medelijden met kinderen (zwart en blank) die zich ongemakkelijk voelen bij de figuur Zwarte Piet, maar dan meer omdat de meesten met een onjuist beeld van Zwarte Piet én met racisme (white privilege) worden opgevoed door de Quinsy's van deze wereld. Het lijkt me niet dat dergelijk afkeurenswaardig opvoedkundig gedrag beloond moet worden.
pi_158075452
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit belachelijke ontkennen van de connectie tussen ZP een een donker mens komt me echt de keel uit.

Wat is dat toch voor overdreven schijnheilig gedrag? Zp wordt in de geschiedenis gewoon letterlijk een kroesharige neger genoemd. Al vele jaren wordt er over ZP gesproken en pas sinds de "cultuurverdedigers" erbij zijn komen kijken wordt dat ineens ontkent.
Dat terwijl bv in de discussie hier op fok al echt best heel erg vaak bewezen is dat de huidige piet (dus niet de demon van voor de piet tijd) gewoon gemodelleerd is naar een neger. En dat het ook nog eens perfect aansluit bij hoe men hier negers afgebeeld heeft, als karikatuur.

Juist die normale mens die wat problemen met ZP heeft (bv dat kind dat zich ongemakkelijk voelt) doe je hier zo mee te kort. De Gario's maakt het niets uit, die gedragen zich op precies dezelfde manier, alleen dan aan de andere kant van het spectrum.
Ik moet de eerste nog tegen komen die zo zwart als roet is!
En ik loop al wat jaartjes mee hoor!
pi_158075485
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is dan ook niets mis met een neger die Zwarte Piet speelt.

De side kick van de Sint is gewoon een zwart figuur. Wie, wat of hoe maakt helemaal niet uit.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 11:48:25 #213
5428 crew  miss_sly
pi_158075508
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

?

Je had het over Humberto Tan, niet over kinderen....maar goed.

Ik heb medelijden met kinderen (zwart en blank) die zich ongemakkelijk voelen bij de figuur Zwarte Piet, maar dan meer omdat de meesten met een onjuist beeld van Zwarte Piet én met racisme (white privilege) worden opgevoed door de Quinsy's van deze wereld. Het lijkt me niet dat dergelijk afkeurenswaardig opvoedkundig gedrag beloond moet worden.
Humberto Tan als kind. Gek he, maar hij is ook ooit jong geweest in Nederland.

En nee, de kinderen die daar zo over voelen worden niet zo opgevoed als jij hier stelt. Hence het totale gebrek aan inlevingsvermogen in anderen: er zijn ook gewoon jonge, gekleurde kinderen die zonder al die toestanden worden opgevoed, maar zich er toch niet fijn bij voelen. Maar jij hebt je zo schrap gezet in je "ZP moet blijven 'zij' mogen hun zin niet krijgen en moeten van 'onze' traditie afblijven' dat je dat niet eens meer kunt zien.
pi_158075704
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er is dan ook niets mis met een neger die Zwarte Piet speelt.

De side kick van de Sint is gewoon een zwart figuur. Wie, wat of hoe maakt helemaal niet uit.
Dit vind ik een betere instelling dan dat domme ontkennen.
pi_158075805
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit vind ik een betere instelling dan dat domme ontkennen.
Moet je er alleen nog vinden die willen niet?
pi_158075913
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Humberto Tan als kind. Gek he, maar hij is ook ooit jong geweest in Nederland.

En nee, de kinderen die daar zo over voelen worden niet zo opgevoed als jij hier stelt. Hence het totale gebrek aan inlevingsvermogen in anderen: er zijn ook gewoon jonge, gekleurde kinderen die zonder al die toestanden worden opgevoed, maar zich er toch niet fijn bij voelen. Maar jij hebt je zo schrap gezet in je "ZP moet blijven 'zij' mogen hun zin niet krijgen en moeten van 'onze' traditie afblijven' dat je dat niet eens meer kunt zien.
Euh, ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar Zwarte Piet is al een tijdje van een soort van boeman in een kindervriend veranderd (helaas). Beetje vreemd dat je als klein kind daar ongemakkelijk van wordt. :? Vooral ook omdat zij Zwarte Piet niet eens vereenzelvigen met een neger, dus uit zichzelf die hele vermeend negatieve connectie niet zullen maken. Rara waar die negatieve associatie dan vandaan komt....

Buiten dat zijn er in het algemeen kleine kinderen (zwart en blank) die wat bang zijn voor Zwarte Piet en daar is ook niets mis mee.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 12:13:32 #217
5428 crew  miss_sly
pi_158076023
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Euh, ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar Zwarte Piet is al een tijdje van een soort van boeman in een kindervriend veranderd (helaas). Beetje vreemd dat je als klein kind daar ongemakkelijk van wordt. :? Vooral ook omdat zij Zwarte Piet niet eens vereenzelvigen met een neger, dus uit zichzelf die hele vermeend negatieve connectie niet zullen maken. Rara waar die negatieve associatie dan vandaan komt....

Buiten dat zijn er in het algemeen kleine kinderen (zwart en blank) die wat bang zijn voor Zwarte Piet en daar is ook niets mis mee.
Volgens mij heb je echt nog nooit écht geluisterd naar mensen die vertellen hoe ze het als kind ervaren hebben, he?

Maar goed, ik ben weer klaar met tegen een muur praten. Jullie hebben jezelf zo schrap gezet tegen van alles, dat er geen gesprek meer mogelijk is. Luisteren naar de argumenten van een ander zit er niet echt in, en jullie komen in een reflex met telkens in de basis dezelfde boodschap waarin geen beweging mogelijk is.
pi_158076074
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wil het niet ook al eens helpen als men gedurende het jaar Piet ertussen door noemt om ze schrik te geven?
Zodat ze weer in het gareel komen!
pi_158076615
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij heb je echt nog nooit écht geluisterd naar mensen die vertellen hoe ze het als kind ervaren hebben, he?

Maar goed, ik ben weer klaar met tegen een muur praten. Jullie hebben jezelf zo schrap gezet tegen van alles, dat er geen gesprek meer mogelijk is. Luisteren naar de argumenten van een ander zit er niet echt in, en jullie komen in een reflex met telkens in de basis dezelfde boodschap waarin geen beweging mogelijk is.
Mwah, volgens mij luister ik wel naar jou, naar Humberto, naar de kinderen. Ik geef een antwoord op jouw argument. Van jouw kant zie ik alleen maar gedram dat ik naar jou moet luisteren en op mijn aangedragen punt van opvoeding zeg je alleen 'nee dat is niet zo'. Het lijkt mij echter vrij logisch lijkt dat als je als kind opgroeit in een omgeving waar de opvatting 'Zwarte Piet = racime' heerst je dat wel meekrijgt. Zou daar niet ietwat van een waarheid in kunnen zitten?

Maar goed, je kan ook in een anti-Piet reflex schieten en totaal niet luisteren naar de argumenten van pro-Pieten want 'Zwarte Piet =racisme en dan je handen voor je oren houden'.
pi_158076695
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou de rijdende rechter zich er niet over kunnen buigen?

En is hoger beroep nog mogelijk dan?
Die laatste vraag daar er meestal achter komt dat is mijn uitspraak en daar moet U het mee doen!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2015 12:44:08 ]
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 12:48:54 #221
5428 crew  miss_sly
pi_158076832
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, volgens mij luister ik wel naar jou, naar Humberto, naar de kinderen. Ik geef een antwoord op jouw argument. Van jouw kant zie ik alleen maar gedram dat ik naar jou moet luisteren en op mijn aangedragen punt van opvoeding zeg je alleen 'nee dat is niet zo'. Het lijkt mij echter vrij logisch lijkt dat als je als kind opgroeit in een omgeving waar de opvatting 'Zwarte Piet = racime' heerst je dat wel meekrijgt. Zou daar niet ietwat van een waarheid in kunnen zitten?

Maar goed, je kan ook in een anti-Piet reflex schieten en totaal niet luisteren naar de argumenten van pro-Pieten want 'Zwarte Piet =racisme en dan je handen voor je oren houden'.
Ik kan van beide kanten wel wat argumenten begrijpen. Ik sta er zelf redelijk genuanceerd in.

Jij zegt dat kinderen die er geen fijn gevoel bij hebben, uit een omgeving komen waar het over racisme gaat. Dat hoeft helemaal niet.
Als jij als kind het liedje met de tekst "ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed" hoort, kan het toch heel goed dat je daar een ongemakkelijk gevoel bij krijgt als je geen lelieblanke huid hebt? Is dat in jouw ogen echt zo onmogelijk als er geen ouders achter zitten die altijd de racisme kaart spelen? Ik denk dat het vroeger helemaal niet zo was dat ZP=racisme werd gedacht en dat men dat dan met de paplepel ingegeven kreeg. Dat is denk ik wel iets van de laatste jaren.

Verdiep je dan eens in kinderen en hoe ze denken en voelen. Als kinderen zich ergens slecht of schuldig over of verantwoordelijk voor kúnnen voelen, dan zullen ze dat ook doen. Simpelweg omdat het (jonge) kinderen zijn en hun wereld zo klein is dat alles nog om hen draait. Dus ook schuld. Kijk naar kinderen waarvan de ouders gaan scheiden. Je moet als ouders echt heel erg hard werken om te proberen te zorgen dat je kinderen zich daar niet verantwoordelijk voor voelen.
De kindergeest zit heel anders in elkaar dan de volwassen geest. Die kinderen denken niet in racisme en slavernij, maar die horen dingen, krijgen rare opmerkingen toegevoegd, horen teksten die ze niet echt fijn kunnen plaatsen, en weg is het fijne gevoel met Sinterklaas.
pi_158076889
quote:

[..]

Dit inderdaad!

Dat is altijd lastig als mensen er hun strijdpunt van maken, en de strijd onderdeel wordt van wie ze zijn en waar ze voor staan. En dan bedoel ik niet alleen de Quinsy Gario c.s., die mensen willen helemaal niet echt dat de strijd voorbij is.

Op zich vind ik het ook wel jammer dat niemand echt het voortouw heeft genomen, van mij had de premier dat best mogen doen. Het is vooral jammer omdat het compromis zo voor de hand lag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158077061
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan van beide kanten wel wat argumenten begrijpen. Ik sta er zelf redelijk genuanceerd in.

Jij zegt dat kinderen die er geen fijn gevoel bij hebben, uit een omgeving komen waar het over racisme gaat. Dat hoeft helemaal niet.
Als jij als kind het liedje met de tekst "ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed" hoort, kan het toch heel goed dat je daar een ongemakkelijk gevoel bij krijgt als je geen lelieblanke huid hebt? Is dat in jouw ogen echt zo onmogelijk als er geen ouders achter zitten die altijd de racisme kaart spelen? Ik denk dat het vroeger helemaal niet zo was dat ZP=racisme werd gedacht en dat men dat dan met de paplepel ingegeven kreeg. Dat is denk ik wel iets van de laatste jaren.

Verdiep je dan eens in kinderen en hoe ze denken en voelen. Als kinderen zich ergens slecht of schuldig over of verantwoordelijk voor kúnnen voelen, dan zullen ze dat ook doen. Simpelweg omdat het (jonge) kinderen zijn en hun wereld zo klein is dat alles nog om hen draait. Dus ook schuld. Kijk naar kinderen waarvan de ouders gaan scheiden. Je moet als ouders echt heel erg hard werken om te proberen te zorgen dat je kinderen zich daar niet verantwoordelijk voor voelen.
De kindergeest zit heel anders in elkaar dan de volwassen geest. Die kinderen denken niet in racisme en slavernij, maar die horen dingen, krijgen rare opmerkingen toegevoegd, horen teksten die ze niet echt fijn kunnen plaatsen, en weg is het fijne gevoel met Sinterklaas.
Vraag, ben je blank, en heb je schade ondervonden van het sinterklaasfeest, of van Piet?
Als ja noem ze even, of ben je zelfs racistisch gaan denken over donkere mensen?
Bij mij kwam het niet in me op om die mensen als minderwaardig te gaan zien hoor, zelfs in de jaren ernaar, ben wel over sommige anders gaan denken, b.v die treinkaping toen, waar zoveel doden zijn gevallen.
En zelfs dan nog keek ik niet tegen iedereen zo aan, bij die van dat filmpje, ja sorry maar die zijn bij mij of in mijn ogen minderwaardig!
Doe het dan ergens anders als iemand echt zoveel belang stelt in het welzijn van de kinderen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2015 13:07:43 ]
  maandag 7 december 2015 @ 13:00:47 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158077062
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is altijd lastig als mensen er hun strijdpunt van maken, en de strijd onderdeel wordt van wie ze zijn en waar ze voor staan. En dan bedoel ik niet alleen de Quinsy Gario c.s., die mensen willen helemaal niet echt dat de strijd voorbij is.

Op zich vind ik het ook wel jammer dat niemand echt het voortouw heeft genomen, van mij had de premier dat best mogen doen. Het is vooral jammer omdat het compromis zo voor de hand lag.
Een compromis is niet mogelijk, zie mijn post van 11.05. En de premier is ook wit, dus was alles wat hij gezegd zou hebben, een 'gunst' wat niet gepikt gaat worden door de actiegroepen.

Heb je hem door?

Tevens is de discussie een onderdeel van, en dat realiseren we veel te weinig.
1947-2016
pi_158077429
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat een kind in het algemeen stilstaat bij de tekst "ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed" of welke tekst dan ook. Kinderen zingen de liedjes luidkeels mee juist zonder zich over de inhoud van liedjes druk te maken. "Sinterklaasje bonne bonne bonne" bv...gewoon lekker meezingen. Wat het betekent boeit ze niet. Het rijmt fijn. Maar in het geval een donker kindje zich wel druk zou maken over de betreffende tekst dan is daar wederom een mooie taak van de ouders weggelegd om die onrust direct weg te nemen. Jammer dat de ouders van Humberto deze voor hem negatieve jeugdherinnering niet hebben kunnen wegnemen.
  maandag 7 december 2015 @ 13:49:07 #226
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_158078336
quote:

[..]

Dit inderdaad!

Nee, want de water in de wijn komt altijd van de meerderheid nooit van de minderheid. Laat Zwarte Piet gewoon zwart en laat de geschiedenis zijn werk doen.
  maandag 7 december 2015 @ 13:57:20 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158078584
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee, want de water in de wijn komt altijd van de meerderheid nooit van de minderheid. Laat Zwarte Piet gewoon zwart en laat de geschiedenis zijn werk doen.
Tevens wordt water bij de wijn door de meerderheid, niet gezien als oplossing. Zij worden namelijk niet gezien als 'de juiste mensen' die voor een oplossing moeten zorgen.
1947-2016
pi_158079712
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin. Kinderen zien zwarte piet juist als een fijn en geweldig fantasiefiguur.

quote:
Jonge kinderen associëren Zwarte Pieten eerder met clowns, fantasiefiguren dus, dan met mensen met een zwarte huidskleur. En: kinderen vinden Zwarte Piet sowieso geweldig. Dat zijn de belangrijkste resultaten van het allereerste, verkennende onderzoek naar de vraag hoe kinderen van 5 tot 7 jaar (Sint-‘gelovigen’ dus) Zwarte Piet zien. Judi Mesman, hoogleraar ‘diversiteit in opvoeding en ontwikkeling’ aan de Universiteit Leiden, voerde het begin november uit, vlak voor de landelijke intocht van Sinterklaas.
pi_158079869
Stokslagen voor Bökko

De Noorse schaatsster Hege Bökko was in de lobby van haar hotel aan de telefoon toen mannen met maskers binnenkwamen en met een roe op haar benen begonnen te slaan. Eerst zacht, later harder. "Ik moest in het begin nog lachen en rende weg, maar ze kwamen me achterna en sloegen alleen maar harder. Het was niet echt grappig", aldus Bökko.

De mannen hadden zich stuk voor stuk uitgedost als Krampus, een duivelsfiguur dat in de Alpenregio ieder jaar op de avond van 5 december door de straten trekt en herrie maakt om kwade geesten te verjagen. Met zijn roede straft hij stoute kinderen en ontuchtige meisjes. De krampustraditie is een variant op het Nederlandse zwartepietenfeest.
Enkele Noorse mannelijke schaatsers probeerden Bökko te ontzetten, waarbij op het laatst enkele rake klappen vielen. "Het was best intimiderend. Bovendien bleken ze stomdronken", aldus Bökko. Jan Blokhuijsen had in het centrum van Inzell ook een aanvaring met verkleedde dorpelingen.
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_voor_Bokko__.html

pi_158080063
Presentatrice provoceert Sinterklaas in Amersfoort

Sinterklaas is tijdens de intocht in Amersfoort lastiggevallen door een brutale tv-verslaggeefster. Dat blijkt uit een filmpje dat afgelopen vrijdag op YouTube is gezet.

Het meisje stelt vreemde vragen aan de goedheiligman en zegt dat hij aan haar heeft gezeten. Aanvankelijk overwoog Amersfoort Sinterklaasstad naar de rechter te stappen, maar daar wordt nu toch van afgezien.

De intocht vond 14 november plaats, het filmpje is pas nu op YouTube gezet door de makers die zichzelf 'Stopwatch tv' noemen. Amersfoort Sinterklaasstad baalt vooral van de beschuldiging dat Sinterklaas haar heeft aangeraakt.

De presentatrice zegt verder dat de Sint te zwaar is omdat het paard zijn gewicht niet houdt en vraagt waarom er witte Pieten zijn.

POLITIE

"Ik sta je niet meer te woord", zegt een duidelijk geïrriteerde Sinterklaas later tegen de presentatrice van 'Stopwatch tv'. "Dit is de laatste keer dat je bij me komt anders haal ik de politie."

Tot slot zegt de presentatrice, genaamd Lara, dat Sinterklaas aan haar heeft gezeten. Dat is de voornaamste reden voor Jos Kreijne, voorzitter van Amersfoort Sinterklaasstad, om de stap naar de rechter te overwegen.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1412600
Gedraagt hij zich als een kindervriend, is het weer niet goed :')
quote:
zegt de presentatrice, genaamd Lara, dat Sinterklaas aan haar heeft gezeten.
pi_158080671
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Presentatrice provoceert Sinterklaas in Amersfoort

Sinterklaas is tijdens de intocht in Amersfoort lastiggevallen door een brutale tv-verslaggeefster. Dat blijkt uit een filmpje dat afgelopen vrijdag op YouTube is gezet.

Het meisje stelt vreemde vragen aan de goedheiligman en zegt dat hij aan haar heeft gezeten. Aanvankelijk overwoog Amersfoort Sinterklaasstad naar de rechter te stappen, maar daar wordt nu toch van afgezien.

De intocht vond 14 november plaats, het filmpje is pas nu op YouTube gezet door de makers die zichzelf 'Stopwatch tv' noemen. Amersfoort Sinterklaasstad baalt vooral van de beschuldiging dat Sinterklaas haar heeft aangeraakt.

De presentatrice zegt verder dat de Sint te zwaar is omdat het paard zijn gewicht niet houdt en vraagt waarom er witte Pieten zijn.

POLITIE

"Ik sta je niet meer te woord", zegt een duidelijk geïrriteerde Sinterklaas later tegen de presentatrice van 'Stopwatch tv'. "Dit is de laatste keer dat je bij me komt anders haal ik de politie."

Tot slot zegt de presentatrice, genaamd Lara, dat Sinterklaas aan haar heeft gezeten. Dat is de voornaamste reden voor Jos Kreijne, voorzitter van Amersfoort Sinterklaasstad, om de stap naar de rechter te overwegen.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1412600
Gedraagt hij zich als een kindervriend, is het weer niet goed :')

[..]

Triest om te zien dat zo'n kind al zo gehersenspoeld is :D
pi_158080812
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:00 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Tja mijn mening, als je maar afwijkt van de rest kom je op tv of in het nieuws!

http://www.goeievraag.nl/(...)ewoon-doe-gek-genoeg

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2015 15:07:36 ]
pi_158081046
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:00 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Wat voor mening heeft ze dan over zp?
pi_158081099
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Maak je dat niet uit het fimpje op, ze staat ze net zo te woord als de sint en niet minderwaadig of wel?
pi_158081147
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maak je dat niet uit het fimpje op, ze staat ze net zo te woord als de sint en niet minderwaadig of wel?
Ze doet provocerend ja, maar ik hoor haar niets zeggen over wat zij vindt van zp, alleen maar vragen stellen over wat doen die witte pieten hier in Nederland.
Het kan dus alle kanten op.
pi_158081187
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze doet provocerend ja, maar ik hoor haar niets zeggen over wat zij vindt van zp, alleen maar vragen stellen over wat doen die witte pieten hier in Nederland.
Het kan dus alle kanten op.
Ze spreekt toch zelf ook in die microfoorn waar ze van te voren piet in heeft laten spreken of niet?
Ik zou als ik racistisch zou zijn voor die een andere hebben.
pi_158081193
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Geen idee, hoezo? Ik vind haar manier van interviewen overkomen alsof ze geïnstrueerd is.
pi_158081248
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:19 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Geen idee, hoezo? Ik vind haar manier van interviewen overkomen alsof ze geïnstrueerd is.
Nee, tjee, goh zeg... Natuurlijk is dit ingestudeerd, dat oefenen ze vantevoren. Ook als het echt geheel van dit meisje zelf af zou komen zou dat zo zijn.
pi_158081304
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, tjee, goh zeg... Natuurlijk is dit ingestudeerd, dat oefenen ze vantevoren. Ook als het echt geheel van dit meisje zelf af zou komen zou dat zo zijn.
Niet ingestudeerd. Geïnstrueerd schreef ik, waarschijnlijk door haar anti-Pieten pa.
pi_158081542
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin. Kinderen zien zwarte piet juist als een fijn en geweldig fantasiefiguur.

[..]

Dat wil je graag zo denken.?
Als kind was ik nooit zo kapot van dat duo. Tuurlijk... ik schreeuwde ook mee, zodat Piet de snoepjes mijn richting in zou gooien. En we waren op school wel dol op het onderbreken van de dagelijkse schoolbanksleur. Kop dicht en opletten. Als het dynamische duo op school kwam, dan was dat een welkome afwisseling..... En nog snoepjes erbij ook !!
pi_158081586
Wat zou zo een man doen als het kind zegt papa heeft aan me gezeten?

Ik weet niet hoe oud ze is, maar zo een onzin laten verkopen nou dat is laag lijkt me?
Als ze niet oud genoeg is weet ze dan wel wat ze zegt?
Grijpen ze dan echt naar alle middelen?
pi_158081658
Zo, een selecte groep witte en zwarte mensen hebben de jaarlijkse woede weer gehad. Pieten zijn pleite en nu lekker op naar kerst. Want dan is het vrede op aarde natuurlijk.
pi_158081884
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als kind was ik nooit zo kapot van dat duo. Tuurlijk... ik schreeuwde ook mee, zodat Piet de snoepjes mijn richting in zou gooien. En we waren op school wel dol op het onderbreken van de dagelijkse schoolbanksleur. Kop dicht en opletten. Als het dynamische duo op school kwam, dan was dat een welkome afwisseling..... En nog snoepjes erbij ook !!
Het maakt niet uit wat ik wil denken. Dat veranderd niets aan de uitkomst aan het onderzoek van de Universiteit Leiden
pi_158081981
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En jij at die snoepjes welke op de grond gelegen hadden?
Deed die van ons met 5jr al niet meer, gelukkig!
En wat hij voor zijn 5jr deed loopt die geen reklame mee ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2015 16:47:57 ]
  maandag 7 december 2015 @ 16:07:45 #245
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158082289
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:42 schreef Toefjes het volgende:
Zo, een selecte groep witte en zwarte mensen hebben de jaarlijkse woede weer gehad. Pieten zijn pleite en nu lekker op naar kerst. Want dan is het vrede op aarde natuurlijk.
Dit. En dan straks weer al dat gezeik met drie koningen :r
Robert Moog died for our synths
  maandag 7 december 2015 @ 16:27:24 #246
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_158082813
quote:
Nu op naar de discussie omtrent het vuurwerkverbod w/
pi_158083272
quote:
Oh, en ik maar denken dat het het feest van het eten en de hypocrisie is. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158084170
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh, en ik maar denken dat het het feest van het eten en de hypocrisie is. ;)
Nee, het is het feest van belofte, dat er een nieuwe cyclus begint, de eerste stap naar nieuw leven is gemaakt doordat de dagen weer gaan lengen. Een nieuwe ronde, een nieuwe kans.
Dat en een leuke afleiding in de donkerste dagen natuurlijk.
pi_158084365
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, het is het feest van belofte, dat er een nieuwe cyclus begint, de eerste stap naar nieuw leven is gemaakt doordat de dagen weer gaan lengen. Een nieuwe ronde, een nieuwe kans.
Dat en een leuke afleiding in de donkerste dagen natuurlijk.
Ja, de symboliek is leuk, het kan eventueel hartstikke gezellig zijn en ook ik laat me meeslepen in die periode maar mensen worden niet ineens betere mensen, ook niet tijdens die dagen. Dat roept de vraag op wat de toegevoegde waarde is. Het is zoiets als met nieuwjaarsvoornemens, er komt nooit wat van terecht voor meer dan een paar weken, in het gunstigste geval.
#NoDAPL
pi_158084465
Ze hebben hun plannen voor volgend jaar al klaar. "Zwarte piet discussie is racisme"

http://tijmmagazine.nl/zwarte-piet-discussie-is-racisme/

Dus volgend jaar gaan we vrolijk verder met actie voeren voor Zwarte piet en de tegenstanders zullen nog meer media aandacht krijgen (DWDD, Pauw etc)
pi_158084558
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:35 schreef maryen65 het volgende:
Ze hebben hun plannen voor volgend jaar al klaar. "Zwarte piet discussie is racisme"

Dus volgend jaar gaan we vrolijk verder met actie voeren voor Zwarte piet en de tegenstanders zullen nog meer media aandacht krijgen (DWDD, Pauw etc)
Kopietje van De Speld.
pi_158084734
quote:

En ik maar denken dat we tot rond maart/april zouden moeten wachten op meer ZP-amusement. ;)
Wat een pauperwebsite trouwesn, het draait niet eens zonder een script toe te staan. :')
#NoDAPL
pi_158084772
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kopietje van De Speld.
Ik zie nergens een verwijzing naar de speld
pi_158084822
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:48 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie nergens een verwijzing naar de speld
Ik bedoelde het meer in algemene zin, zoiets als De Speld.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 17:55:13 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158084906
actie voeren tegen deze discussie an sich zou ik helemaal achter staan

mezelf vastketenen op de Dam en alles
pi_158085031
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:55 schreef sp3c het volgende:
actie voeren tegen deze discussie an sich zou ik helemaal achter staan

mezelf vastketenen op de Dam en alles
Je moet die discussie dan ook niet serieus nemen en er lekker mee lachen. ;)
#NoDAPL
pi_158086417
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, de symboliek is leuk, het kan eventueel hartstikke gezellig zijn en ook ik laat me meeslepen in die periode maar mensen worden niet ineens betere mensen, ook niet tijdens die dagen. Dat roept de vraag op wat de toegevoegde waarde is. Het is zoiets als met nieuwjaarsvoornemens, er komt nooit wat van terecht voor meer dan een paar weken, in het gunstigste geval.
Waar staat iets over een beter mens worden dan in die tekst?
Zelfs de christelijke versie is een variant op de belofte van nieuw leven, dat staat compleet los van hoe jij (of wie dan ook) zich zou gedragen.
Het is alleen maar dat de zonnewende rond die tijd plaats vindt, dat de zonneuren weer toe zullen nemen en er als gevolg van dat weer nieuw leven komt. Van baby diertjes tot de eerste bloemen.

Er is veel toegevoegde waarde, wat aandacht schenken aan die veranderingen en wat ze voor ons persoonlijk betekenen kan best veel betekenen. Aan de andere kant heeft het geen toegevoegde waarde, want of we er nu stil bij staan, het vieren of wat dan ook, het gebeurd toch, de natuur heeft ons niet nodig, wij hebben de natuur nodig.
pi_158087549
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2015 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je moet die discussie dan ook niet serieus nemen en er lekker mee lachen. ;)
Als dit iets is wat bij zo'n grote groep mensen zo vreselijk diep kwetst en zorgt voor collectieve woede, is dit voor mij vooral een teken dat we het hier zo slecht nog niet hebben.
pi_158089227
quote:

Buiten dat deze site inderdaad een soort 'de speld' is loopt de campagne tegen Zwarte Piet inmiddels al enkele jaren. DE initiator is Sandew Hira. Een tijdje terug heb ik hier een post aan gewijd. Het is een secuur uitgestippeld plan.

quote:
De strategie
1. Heldere analyse: begrijpen waar het om gaat.
2. Formuleer helder doel
3. Organiseer zwarte eenheid in gedachte
4. Organiseer publieke demonstratie
5. Baseer je op geweldloos verzet
6. Maak verbindingen met andere migrantengroepen:
koppel racisme aan islamofobie
7. Zoek verbindingen in de witte gemeenschap
8. Mobiliseer de internationale gemeenschap
9. Organiseer kinderen voor een niet-racistische
kinderfeest
In zijn speech van 16-11-2013 sprak hij o.a.:
quote:
Wat willen we niet?
We willen geen oranje pieten naast zwarte pieten.
We willen geen groene pieten naast zwarte pieten
We willen geen blauwe pieten naast zwarte pieten
We willen geen pieten met één roetveeg naast zwarte pieten
We willen geen pieten met twee roetvegen naast zwarte pieten
Wat we willen is helder en duidelijk: Stop racisme in Nederland, verbied zwarte piet!
Als je hem verder onderzoekt dan vind je vrij snel zijn achterliggende gedachte; herstelbetalingen.
  maandag 7 december 2015 @ 20:54:19 #260
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158090278
Ze gaan door tot het bittere end, dat is maar goed ook. Toegeven is voor witte watten.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 21:00:36 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158090538
lekker belangrijk

je kunt zwarte piet helemaal niet verbieden ... hoe ga je iedereen die in zijn eigen huiskamer oppakken omdat hij teveel verf op zijn gezicht heeft :')

best haalbare is dat er geen publieke sint en piet manifestaties meer komen maar dan gaat het natuurlijk gewoon commercieel en dan is piet gewoon roet en roet en pik en roetzwart

en het kost geen belastinggeld meer

ik ben voor
pi_158091704
Als de pro Pieten nou eens net zo samen spannen als de tegenstanders zou dat het probleem niet oplossen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2015 21:50:15 ]
pi_158092744
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als dit iets is wat bij zo'n grote groep mensen zo vreselijk diep kwetst en zorgt voor collectieve woede, is dit voor mij vooral een teken dat we het hier zo slecht nog niet hebben.
Het is wellicht een teken dat die groepen mensen het zo slecht nog niet hebben, er is natuurlijk ook een 5-10% in Nederland die het wel best wel slecht heeft maar die groep daar hoor je weinig van.
#NoDAPL
pi_158092888
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Buiten dat deze site inderdaad een soort 'de speld' is loopt de campagne tegen Zwarte Piet inmiddels al enkele jaren. DE initiator is Sandew Hira. Een tijdje terug heb ik hier een post aan gewijd. Het is een secuur uitgestippeld plan.

[..]

[..]

Als je hem verder onderzoekt dan vind je vrij snel zijn achterliggende gedachte; herstelbetalingen.
Het meest idiote van dit verhaal: we hebben waarschijnlijk al een veelvoud betaald van wat we ooit hebben verdiend aan Suriname en die eilandjes. Zullen we eens even een rekening opmaken voor al het geld wat wij naar daar hebben gestuurd, alles wat het opvangen van de meest criminele Antillianen ons heeft gekost (ze werden letterlijk op het vliegtuig naar Nederland gezet met de intentie het ons te laten oplossen), alle ontwikkelingshulp, alle corruptie en wat niet allemaal nog meer?
Verder is de relatie tussen het 'aantonen' van racisme via ZP en herstelbetalingen wel heel erg dun maar aangezien we niet bepaald met intellectuelen te maken hebben verbaast dat niet eens.
#NoDAPL
pi_158092986
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is wellicht een teken dat die groepen mensen het zo slecht nog niet hebben, er is natuurlijk ook een 5-10% in Nederland die het wel best wel slecht heeft maar die groep daar hoor je weinig van.
Ja, die maken zich niet druk om de Pieten omdat ze toch geen geld hebben om kado's te kopen natuurlijk. Het is allemaal zo logisch eigenlijk.
pi_158093593
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, die maken zich niet druk om de Pieten omdat ze toch geen geld hebben om kado's te kopen natuurlijk. Het is allemaal zo logisch eigenlijk.
Bij ons was ook niet veel geld vroeger, en toch werd het feest gevierd, naar mijn idee nog leuker als bij die waar veel uitgedeeld werd!
  maandag 7 december 2015 @ 22:32:56 #267
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_158093904
quote:
0s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2267639/[quote]0s.gif [b]Op maandag 7 december 2015 22:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het meest idiote van dit verhaal: we hebben waarschijnlijk al een veelvoud betaald van wat we ooit hebben verdiend aan Suriname en die eilandjes. Zullen we eens even een rekening opmaken voor al het geld wat wij naar daar hebben gestuurd, alles wat het opvangen van de meest criminele Antillianen ons heeft gekost (ze werden letterlijk op het vliegtuig naar Nederland gezet met de intentie het ons te laten oplossen), alle ontwikkelingshulp, alle corruptie en wat niet allemaal nog meer?
Verder is de relatie tussen het 'aantonen' van racisme via ZP en herstelbetalingen wel heel erg dun maar aangezien we niet bepaald met intellectuelen te maken hebben verbaast dat niet eens.
Dat heeft hier eigenlijk niets mee te maken want het is een marginaal groepje wat op geen enkele manier de mensen uit Suriname of die van de Antillen vertegenwoordigt.
Je zou verwachten dat Quinsy daar zou beginnen met z'n strijd tegen Zwarte Piet maar daar moeten ze hem en z'n zeurpraatjes ook niet.
Het verbaast me dat aan Quinsy of Sylvana nooit de vraag is gesteld wat ze vinden van donkere mensen die Sinterklaas mét Zwarte Piet vieren. Ik ben i.i.g. heel benieuwd naar hun antwoord.

[ Bericht 9% gewijzigd door the-eye op 07-12-2015 22:41:13 ]
  maandag 7 december 2015 @ 22:36:45 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158094058
De anti-pieten kunnen ook weer in winterslaap mag ik hopen.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 22:39:04 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158094174
die shit begint steeds eerder dus een winterslaap zal er niet in zitten

zal mij verbazen als we van kerst tot Februari halen zonder dat 1 van die droeftoeters ergens in het nieuws is met zijn/haar blijde boodschap
  maandag 7 december 2015 @ 22:40:34 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158094225
quote:

Leuk en dit gaat helpen natuurlijk. 'Alleen al als je een discussie voert over dit onderwerp, ben je een vieze witte institutionele racist'. En daarmee zetten ze gewoon even heel NL weg als zwarten hater.
Hoezo constructief de discussie willen aangaan voor een oplossing? Die willen ze gewoon niet.

Gelukkig beginnen ze niet in maart al met dat gekloot.
1947-2016
  maandag 7 december 2015 @ 22:42:08 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158094282
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

[..]

Klopt. Hoef je niet eens lang voor te zoeken ook. Staat open en bloot.
1947-2016
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 22:51:35 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158094564
ik zie nog steeds geen bruggetje tussen het al dan niet verbieden van Zwarte Piet en het eventueel uitbetalen van herstelbetalingen

alsof je het WK volleybal probeert te winnen om toch een kans te maken om Europees kampioen voetbal te worden
pi_158095049
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:51 schreef sp3c het volgende:
ik zie nog steeds geen bruggetje tussen het al dan niet verbieden van Zwarte Piet en het eventueel uitbetalen van herstelbetalingen

Nou stel er zouden ooit herstelbetaling komen, zou jij dan ook aansluiten, trots dat je niet tegen bent?
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 23:16:10 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158095161
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou stel er zouden ooit herstelbetaling komen, zou jij dan ook aansluiten, trots dat je niet tegen bent?
absoluut

als de staat besluit dat ik ergens recht op heb dan kan de staat er op rekenen dat ik het 4 minuten later op kom halen
  maandag 7 december 2015 @ 23:17:58 #275
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_158095192
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:51 schreef sp3c het volgende:

alsof je het WK volleybal probeert te winnen om toch een kans te maken om Europees kampioen voetbal te worden
De link tussen white guilt en herstelbetalingen ontgaat je?
Als het puur om het veranderen van Zwarte Piet zou gaan zou een charme offensief met gekleurde Pieten veel beter werken maar men gooit het op racisme van de blanke Sinterklaasvierder naar de gekleurde mens.
pi_158095210
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

absoluut

als de staat besluit dat ik ergens recht op heb dan kan de staat er op rekenen dat ik het 4 minuten later op kom halen
En met jouw nog vele anderen denk ik?
Volgens mij zelfs die het nou opnemen voor de Piet.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 23:21:07 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158095277
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als het puur om het veranderen van Zwarte Piet zou gaan zou een charme offensief met gekleurde Pieten veel beter werken maar men gooit het op racisme van de blanke Sinterklaasvierder naar de gekleurde mens.
klinkt logisch idd ...
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 23:21:59 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158095292
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

En met jouw nog vele anderen denk ik?
Volgens mij zelfs die het nou opnemen voor de Piet.
ik neem het ook op voor Piet

zo bijzonder is dat helemaal niet, ik snap niet echt waar je naar toe wilt met deze vraag :?
pi_158095337
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik neem het ook op voor Piet

zo bijzonder is dat helemaal niet, ik snap niet echt waar je naar toe wilt met deze vraag :?
Men denkt misschien dadelijk laten we maar toegeven, ik noem maar wat hoor, ze gaan uit van het aantal actievoerders en rekenen zich rijk misschien?
pi_158095366
Toevallig vandaag kwam iets over die kaping van die trein op tv. ook die willen geld zien toch?

Hadden ze eens in Duitsland kunnen proberen, denk niet dat het zolang geduurd zou hebben?
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 23:28:12 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158095426
nee 'die kaping van die trein ' ging heel ergens anders over denk ik hoor, dat is een heel ander topic
pi_158095475
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:25 schreef john2406 het volgende:
Toevallig vandaag kwam iets over die kaping van die trein op tv. ook die willen geld zien toch?

Hadden ze eens in Duitsland kunnen proberen, denk niet dat het zolang geduurd zou hebben?
Dat is iets heel anders. beledigd voelen omdat andere zich als zwarte piet verkleden of omdat je vader/broer van dichtbij geliquideerd is.
pi_158095550
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:28 schreef sp3c het volgende:
nee 'die kaping van die trein ' ging heel ergens anders over denk ik hoor, dat is een heel ander topic
Al is de gelijkenis (geld) wel ophanden of niet?
En wat betreft dat andere wil ik het helemaal niet over hebben!
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 23:35:17 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158095570
nee
pi_158100888
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Juist die collectieve woede, stel die gaan samen, en wat betreft niet slecht hebben, zou je het land ook die inkomsten gunnen?
Van die landen waar ze het wel slecht hebben?
pi_158109051
quote:

[..]

Dit inderdaad!

Ik vind dat zwarten al teveel aandacht en nog meer hun zin krijgen. Hier schuilt een gevaar in die over het hoofd wordt zien. Ken je het gezegde over het broertje. Je geeft je broertje een hand, maar dan neemt hij je arm. Sommige negatieve aspecten mogen daarom wat mij betreft blijven. Om het 'broertje' eraan te herinneren dat het een broertje is en blijft. Anders wordt de roze bril onze eigen ondergang. Dit klinkt dramatisch. Maar wanneer het te laat is en onomkeerbaar (zie bijvoorbeeld wat de asielknuffelaars Nederland mee hebben opgezadeld). Dan is het ook te laat. Don't know what you got til it's gone

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamabralski op 08-12-2015 17:38:04 ]
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 17:53:21 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158109824
wanneer kregen zwarten bv hun zin dan?
pi_158109932
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:53 schreef sp3c het volgende:
wanneer kregen zwarten bv hun zin dan?
Ik schat in dat de antwoorden van het volgende kaliber zullen zijn: afschaffing slavernij, stemrecht, niet meer achterin de bus, ze mogen meedoen in het nationale elftal, etc.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 17:59:41 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158109963
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik schat in dat de antwoorden van het volgende kaliber zullen zijn: afschaffing slavernij, stemrecht, niet meer achterin de bus, ze mogen meedoen in het nationale elftal, etc.
misschien kun je hem zelf ff antwoord laten geven
pi_158111846
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:15 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik vind dat zwarten al teveel aandacht en nog meer hun zin krijgen. Hier schuilt een gevaar in die over het hoofd wordt zien. Ken je het gezegde over het broertje. Je geeft je broertje een hand, maar dan neemt hij je arm. Sommige negatieve aspecten mogen daarom wat mij betreft blijven. Om het 'broertje' eraan te herinneren dat het een broertje is en blijft. Anders wordt de roze bril onze eigen ondergang. Dit klinkt dramatisch. Maar wanneer het te laat is en onomkeerbaar (zie bijvoorbeeld wat de asielknuffelaars Nederland mee hebben opgezadeld). Dan is het ook te laat. Don't know what you got til it's gone
Dus we moeten die zwarten er gewoon aan blijven herinneren dat ze zich koest moeten houden, lager als ons moeten staan?
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2015 @ 19:37:13 #291
230491 Zith
pls tip
pi_158112480
quote:

[..]

Kijk uit voor den Zwarten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:16:45 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_158116095
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja die gekleurde pieten waren wel een succes een paar jaar terug.

HOE MOET IK DAT AAN MIJN KINDEREN UITLEGGEN

Dat heeft het Sinterklaasjournaal al gedaan, ze zijn door de regenboog gevaren.

DIE ZWARTJOEKELS VERPESTEN HET VOOR ONS ALLEMAAL
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_158116607
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja die gekleurde pieten waren wel een succes een paar jaar terug.

HOE MOET IK DAT AAN MIJN KINDEREN UITLEGGEN

Dat heeft het Sinterklaasjournaal al gedaan, ze zijn door de regenboog gevaren.

DIE ZWARTJOEKELS VERPESTEN HET VOOR ONS ALLEMAAL
Net zoals in de jaren '80 er witte pieten waren(echt wit, schmink dus) in een dorp en wat mensen besloten die witte pieten in de zak te stoppen en af te voeren. Met goedkeuring en gelach van de mensen.

Ja, gewoon een charme offensief werkt echt veel beter, is echt nog nooit geprobeerd sinds de 2de wereldoorlog.
Gewoon praten erover, op eigen initiatief wat andere pieten invoeren op kleine schaal e.d. is echt een uniek idee....
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 21:57:30 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158117467
dan moeten de gemoederen eerst bedaren, als je nu met je charme offensief begint dan denken mensen alleen maar 'ow god heb je er weer zo 1'
  Eindredactie Games dinsdag 8 december 2015 @ 22:34:04 #295
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158119137
quote:

[..]

Ik vind dat zwarten...
Ik ben niet racistisch, maar...
pi_158119376

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2015 02:04:36 ]
pi_158124790
Aan diegenen die vallen over mijn commentaar 'je geeft je broertje een hand dan neemt hij je arm'. Strijd tegen racisme sta ik ook achter. Er bestaan alleen meer etniciteiten tussen blank en zwart. Hoor jullie hier nooit over. Alsof racisme alleen bestaat tegen zwarten. Vind ook dat jullie een te roze bril op hebben tegenover dit volk. Dit slaat dus ook te ver de andere kant op. Kan ik mij wel voorstellen wanneer je alleen tv kijkt en alleen de welbespraakte exemplaren ziet. In realiteit word ikzelf niet zo blij van het overgrote deel aan zwarte mensen. Dit stukje realisme mag niet worden ondergesneeuwd door blinde politieke correctheid. Het gevaar van opdringerige zwarten mag niet worden onderkend vind ik. Na zwarte piet gaan deze aandachtshoeren wel ergens anders over zeiken hoor. Heeft niks meer met anti-racisme te maken. Wel met de teringlijer die in dit volk schuilt. Hoe ver wil je meebuigen vraag ik mij dan af.
pi_158124957
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:44 schreef Tamabralski het volgende:
Aan diegenen die vallen over mijn commentaar 'je geeft je broertje een hand dan neemt hij je arm'. Strijd tegen racisme sta ik ook achter. Er bestaan alleen meer etniciteiten tussen blank en zwart. Hoor jullie hier nooit over. Alsof racisme alleen bestaat tegen zwarten. Vind ook dat jullie een te roze bril op hebben tegenover dit volk. Dit slaat dus ook te ver de andere kant op. Kan ik mij wel voorstellen wanneer je alleen tv kijkt en alleen de welbespraakte exemplaren ziet. In realiteit word ikzelf niet zo blij van het overgrote deel aan zwarte mensen. Dit stukje realisme mag niet worden ondergesneeuwd door blinde politieke correctheid. Het gevaar van opdringerige zwarten mag niet worden onderkend vind ik. Na zwarte piet gaan deze aandachtshoeren wel ergens anders over zeiken hoor. Heeft niks meer met anti-racisme te maken. Wel met de teringlijer die in dit volk schuilt. Hoe ver wil je meebuigen vraag ik mij dan af.
Ik wordt ook niet blij van de gehele mensheid, maar dat is geen reden om de hele mensheid of een bepaald ras dan maar af te zeiken.
Jij maakt met deze tekst de indruk specifiek donkere mensen te verdenken van 'opdringerigheid' .
En je weet zeker dat je niet een discriminerende teringlijer bent?
Maak je spiegel eens schoon.
pi_158125091
Nee ik vorm mijn mening niet door alleen naar de televee te kijken. Vind mijzelf een realist wat dat betreft. Geen blinde dove vara-pvda-policor sukkol.
  Moderator woensdag 9 december 2015 @ 11:51:35 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158125904
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:44 schreef Tamabralski het volgende:
mjah elke vorm van racisme waar ik persoonlijk mee te maken heb gehad kwam van blanken

nu kan ik dit net als jou bij alle blanken over 1 racistische innerlijke teringkam smeren maar ik heb daar nooit zo'n behoefte aan eerlijk gezegd

ben ik nu politiek correct of ben ik gewoon beter dan jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 09-12-2015 15:10:34 ]
pi_158126539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:04 schreef Tamabralski het volgende:
Nee ik vorm mijn mening niet door alleen naar de televee te kijken. Vind mijzelf een realist wat dat betreft. Geen blinde dove vara-pvda-policor sukkol.
Jij bent geen realist. Realistisch is erkennen dat we allemaal mensen zijn en moeten samenleven en daar past niet in mensen vijandig benaderen vanwege ras,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')