Peter R zo bij Late Nightquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Meiske?quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat denk je nou meiske. Dat de politie gewoon bij willekeurige huizen heeft aangebeld om vragen over er iemand een jonge vrouw miste?
De ouders hebben s nachts al contact gehad met politie en die hebben vast een signalement/foto gegeven en net als alle tieners staat vast half internet vol met selfies
Dat was niet bepaald netjes als dat idd zo is gegaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Meiske?doe maar niet he.
Volgens mij loopt je dan netjes naar binnen en meld je dat er een aanrijding was met een trein, dat de kans groot is dat het om hun dochter gaat en vraag je om foto's zodat je het kan laten controleren/verifiëren.
Je knalt er toch niet in de eerste zin uit dat ze dood is en zelfmoord heeft gepleegd. Kunnen die droeftoetels een andere functie krijgen, aub.
Dat bedoel ik, ouders zijn om 02:45 uur door de vriendinnen gebeld. Politiebureau is schuin tegenover de kroeg. Ouders hadden tegen de meiden gezegd dat ze daar naar toe moesten gaan en dat zij eraan kwamen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:08 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat was niet bepaald netjes als dat idd zo is gegaan.
De foto's hoefden ze niet te vragen als ze die de nacht ervoor al hebben gekregen natuurlijk.
Ik vind het maar raar van die rechercheurs, maar misschien hadden ze niet veel ervaring met slecht nieuws brengen...quote:Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Als ik het zo lees is het al iets minder bot gegaan dan ik eerst dacht.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ouders zijn om 02:45 uur door de vriendinnen gebeld. Politiebureau is schuin tegenover de kroeg. Ouders hadden tegen de meiden gezegd dat ze daar naar toe moesten gaan en dat zij eraan kwamen.
Vervolgens krijgen zij,heel logisch, te horen dat de politie niets kan doen. Dus gaan ze zelf op zoek. Ik heb nergens gelezen dat er een aangifte is opgemaakt nadat ze 1 uur vermist was, lijkt me ook niet gebruikelijk bij een meisje van 16 op een stapavond.
En dan schrijft haar vader zondag dit in de oproep:
[..]
Ik vind het maar raar van die rechercheurs, maar misschien hadden ze niet veel ervaring met slecht nieuws brengen...
Waar staat dat het op die manier is gegaan?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je knalt er toch niet in de eerste zin uit dat ze dood is en zelfmoord heeft gepleegd. Kunnen die droeftoetels een andere functie krijgen, aub.
Ja klopt, dat gaat ook heel snel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Als ik het zo lees is het al iets minder bot gegaan dan ik eerst dacht.
Ze moeten natuurlijk ook wel melding maken dat hun dochter wss dood is door dat ongeval. Als ze dat niet doen, horen ze t ook wel van vriendinnen en roddels een uurtje later.
Dat zeggen de vader en moeder in het tv-interview dat ze gegeven hadden bij RTV NH, letterlijk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Waar staat dat het op die manier is gegaan?
Ik let op andere dingen, en vooral op hersenloze opmerkingen. Ik erger me eraan, dat is mijn issue. Geen idee ook waarom het me raakt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is toch triest, zeg nu zelf.
Voegt toch niets toe, zo'n opmerking.
Dat van die eventuele ruzies met dr vriendinnen wist ik overigens niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Zojuist in RTL late Night:
Armen in de zij?? Dat heeft de machinist verklaard
Er was niemand bij volgens de machinist.
Hij heeft meerdere malen geclaxonneerd en ze sprong niet opzij.
Ze had 2 middelen in haar lichaam, die je niet in je lichaam wilt hebben.
Daarnaast had ze drank op.
Ze kijken nu naar de concentratie van de drugs, en of ze dit vaker gebruikt heeft.
Er is volgens Peter een voortreffelijke samenwerking met de politie.
Die willen ook weten hoe zij de drugs binnen heeft gekregen.
Verklaart ook waarom ze weggegaan is, mogelijk over de rooie zonder jas.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:40 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat van die eventuele ruzies met dr vriendinnen wist ik overigens niet.
Dat zou wel kunnen verklaren dat ze dr telefoon onderweg heeft gedumpt. Effe geen zin in contact en dan impulsief weggooien.
1 uur vermist en dan aangeven bij de politie??? Dat is toch te snel om van spreken dat zij vermist is, maar de ouders zijn al heel erg snel bezorgd over haar dochters of zonen die 16 jaar zijn wanneer ze naar een discotheek of een club gaan stappen met hun vrienden. Wat deed politie bij de kroeg waar Dascha de laatste uren in de nacht met haar vriendinnen was? Misschien was een dealer aanwezig in de kroeg om XTC of GHB te verkopen aan zeer jonge meiden???? Dat is wel een theorie waar de rechercheurs aan denken wanneer jongeren mensen die ook zeer invloed van die gevaarlijke pillen zijn? Niet alleen in Hilversum, ook in heel Nederland in bijna alle steden is een dealer aanwezig om illegale dodelijke pillen voor een spotgoedkope prijs te verkopen aan zeer jonge uitgaanspubliek. Wellicht is dat ook echt moeilijk controleren voor de politie of dealer echt aan verkoop is gegaan waar hij of zij strafbaar vervolgd kan worden. Veelal liegt een dealer vaak om zijn hachje proberen te redden valt als hij of zij in verhoor is met de rechercheurs die met de zaak belast zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ouders zijn om 02:45 uur door de vriendinnen gebeld. Politiebureau is schuin tegenover de kroeg. Ouders hadden tegen de meiden gezegd dat ze daar naar toe moesten gaan en dat zij eraan kwamen.
Vervolgens krijgen zij,heel logisch, te horen dat de politie niets kan doen. Dus gaan ze zelf op zoek. Ik heb nergens gelezen dat er een aangifte is opgemaakt nadat ze 1 uur vermist was, lijkt me ook niet gebruikelijk bij een meisje van 16 op een stapavond.
En dan schrijft haar vader zondag dit in de oproep:
[..]
Ik vind het maar raar van die rechercheurs, maar misschien hadden ze niet veel ervaring met slecht nieuws brengen...
Waarom zou een machinist dat verzinnen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
armen in de zij>> zoeken naar balans door verwardheid?
claxoneren kan de machinist niet bewijzen, niemand niet. Of heb ik gemist dat met een noodgeval ook een sein naar het hoofdkantoor gaat? Een zombie staat niet met de armen in de zij. Die hangen dood om het lichaam. Tenzij je MJ bent.
Ik begrijp deze reactie niet. Waarom al die vraagtekens? Is alles en iedereen verdacht, of zo? Vertrouw je nu die machinist niet?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
claxoneren kan de machinist niet bewijzen, niemand niet. Of heb ik gemist dat met een noodgeval ook een sein naar het hoofdkantoor gaat? Een zombie staat niet met de armen in de zij. Die hangen dood om het lichaam. Tenzij je MJ bent.
Dat van die jongen heb ik wel gelezen inderdaad. Maar dat was ook maar een klein gerucht dacht ik.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verklaart ook waarom ze weggegaan is, mogelijk over de rooie zonder jas.
Ze zou mogelijk gezien zijn met een jongen ook zonder jas, twee deuren verderop, op een bankje voor de Kings ijssalon.
Armen in de zij is eerder een teken van 'ok, kom maar op.'quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Het kan ook een houding zijn hč, zo van "kom maar op, ik ben er klaar voor".quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Zombiequote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Politiebureau zit daar schuin tegenover de kroeg.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
1 uur vermist en dan aangeven bij de politie??? Dat is toch te snel om van spreken dat zij vermist is, maar de ouders zijn al heel erg snel bezorgd over haar dochters of zonen die 16 jaar zijn wanneer ze naar een discotheek of een club gaan stappen met hun vrienden. Wat deed politie bij de kroeg waar Dascha de laatste uren in de nacht met haar vriendinnen was? Misschien was een dealer aanwezig in de kroeg om XTC of GHB te verkopen aan zeer jonge meiden???? Dat is wel een theorie waar de rechercheurs aan denken wanneer jongeren mensen die ook zeer invloed van die gevaarlijke pillen zijn? Niet alleen in Hilversum, ook in heel Nederland in bijna alle steden is een dealer aanwezig om illegale dodelijke pillen voor een spotgoedkope prijs te verkopen aan zeer jonge uitgaanspubliek. Wellicht is dat ook echt moeilijk controleren voor de politie of dealer echt aan verkoop is gegaan waar hij of zij strafbaar vervolgd kan worden. Veelal liegt een dealer vaak om zijn hachje proberen te redden valt als hij of zij in verhoor is met de rechercheurs die met de zaak belast zijn.
Dat kwam vanavond bij de reconstructie met beelden van Peter en zijn partner Norbert aan bod.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat van die jongen heb ik wel gelezen inderdaad. Maar dat was ook maar een klein gerucht dacht ik.
Neem aan dat die jongen wel snel te vinden zou zijn.
Ik denk een impulsieve daad. Wel onder invloed van drugs.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:48 schreef Rickertman96 het volgende:
Nu ik dit gehoord heb denk ik ook dat het geen zelfmoord is, maar een ongeluk. Ze was blijkbaar onder invloed.
Ik vind een uur vermist ook wat snel voor paniek, maar ik vraag me vooral af hoe laat ze thuis had moeten zijn....quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
1 uur vermist en dan aangeven bij de politie??? Dat is toch te snel om van spreken dat zij vermist is, maar de ouders zijn al heel erg snel bezorgd over haar dochters of zonen die 16 jaar zijn wanneer ze naar een discotheek of een club gaan stappen met hun vrienden. Wat deed politie bij de kroeg waar Dascha de laatste uren in de nacht met haar vriendinnen was? Misschien was een dealer aanwezig in de kroeg om XTC of GHB te verkopen aan zeer jonge meiden???? Dat is wel een theorie waar de rechercheurs aan denken wanneer jongeren mensen die ook zeer invloed van die gevaarlijke pillen zijn? Niet alleen in Hilversum, ook in heel Nederland in bijna alle steden is een dealer aanwezig om illegale dodelijke pillen voor een spotgoedkope prijs te verkopen aan zeer jonge uitgaanspubliek. Wellicht is dat ook echt moeilijk controleren voor de politie of dealer echt aan verkoop is gegaan waar hij of zij strafbaar vervolgd kan worden. Veelal liegt een dealer vaak om zijn hachje proberen te redden valt als hij of zij in verhoor is met de rechercheurs die met de zaak belast zijn.
De machinist kon haar verder niet meer helpen zodat zij heel erg aan slechte kant was, waardoor hij heel erg emotioneel bij betrokken was(denk ik, ik kan niet echt zeggen of zo was). Dus machinist kon ook wel snel 112 bellen voor noodhulp inschakelen wanneer Dascha nog wel levensreddend kunnen zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef marsan het volgende:
[..]
Armen in de zij is eerder een teken van 'ok, kom maar op.'
Ja inderdaad, alsof ze in het doel staat houdingquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef marsan het volgende:
[..]
Armen in de zij is eerder een teken van 'ok, kom maar op.'
Ja kan ook, dat ze in een eigen wereldje zatquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:49 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik denk een impulsieve daad. Wel onder invloed van drugs.
Dit.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:49 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik denk een impulsieve daad. Wel onder invloed van drugs.
112 bellen als hij met een trein op dr afkomt?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
De machinist kon haar verder niet meer helpen zodat zij heel erg aan slechte kant was, waardoor hij heel erg emotioneel bij betrokken was(denk ik, ik kan niet echt zeggen of zo was). Dus machinist kon ook wel snel 112 bellen voor noodhulp inschakelen wanneer Dascha nog wel levensreddend kunnen zijn.
Heel toevallig in Hilversum, kon politie ook uitgaansleven op een afstand monitoren van uit de bureau.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Politiebureau zit daar schuin tegenover de kroeg.
Verzinnen zeg ik niet. Men kan door een shock zo ver heen zijn dat de werkelijkheid niet meer te achterhalen is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Waarom zou een machinist dat verzinnen?
Precies.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Wat het in principe nog steeds een zelfmoord zou maken, ongeacht of ze het nuchter ook zou willen hebben doen.
Ja, met een bakje koffie tussen de lamellen door loeren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel toevallig in Hilversum, kon politie ook uitgaansleven op een afstand monitoren van uit de bureau.
Dat had Dascha vermoedelijk ook niet gezegd tegen haar ouders hoe laat ze thuis had moeten zijn. Maar ze is volgens mij ook wel laat gegaan met haar vriendinnen te stappen naar een kroeg tegenover de politiebureau.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind een uur vermist ook wat snel voor paniek, maar ik vraag me vooral af hoe laat ze thuis had moeten zijn....
Eerdere berichten over die zombie kwamen dus via via (twitter)quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Verzinnen zeg ik niet. Men kan door een shock zo ver heen zijn dat de werkelijkheid niet meer te achterhalen is.
Dit is een andere versie dan er eerder over bericht is geworden ,toch?
Ik heb een beetje moeite om te volgen wat je eigenlijk zegt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat had Dascha vermoedelijk ook niet gezegd tegen haar ouders hoe laat ze thuis had moeten zijn. Maar ze is volgens mij ook wel laat gegaan met haar vriendinnen te stappen naar een kroeg tegenover de politiebureau.
De machinist of hoofdconducteur moet verplicht gaan kijken of er nog iets te redden valt. Of dat voor of na het eerste telefoontje aan 112 is weet ik niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef marsan het volgende:
[..]
112 bellen als hij met een trein op dr afkomt?
Als je 16 bent dan vertel je je ouders niet hoe laat je thuis moet zijn, dan vertellen je ouders jou hoe laat je thuis moet zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat had Dascha vermoedelijk ook niet gezegd tegen haar ouders hoe laat ze thuis had moeten zijn. Maar ze is volgens mij ook wel laat gegaan met haar vriendinnen te stappen naar een kroeg tegenover de politiebureau.
en ook Peter heeft die machinist niet face 2 face gesproken.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eerdere berichten over die zombie kwamen dus via via (twitter)
De rest dus van Peter
Nee ik dat bedoel ik niet, de machinist was bij haar toen hij mogelijk uit de trein was gestapt zodat zij aan de spoor was. En in dit forum schreef iemand dat Dascha de toeten van de trein helemaal niet hoorde vanuit dat zij in ernstig invloed was van GHB of XTC. Die pillen maken je dan niet meer bewust wat je allemaal aan het doen bent of je wandelt direct gauw in slaap in overdag of avond. En langzamerhand verlies je hierdoor meer geheugen, kracht en energie uit je lijf. En je voelt men heel erg ziek van die gevaarlijke troep van binnen, maar in enkele uren als er niets aan gedaan wordt vervalt alle functies in de lichaam zoals nieren, hart en zuurstof, dan ga je er aan dood.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef marsan het volgende:
[..]
112 bellen als hij met een trein op dr afkomt?
Ah so. Ik dacht dat hij bedoelde om 112 te bellen toen de machinist haar op de rails zag staan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:55 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
De machinist of hoofdconducteur moet verplicht gaan kijken of er nog iets te redden valt. Of dat voor of na het eerste telefoontje aan 112 is weet ik niet.
In deze hebben de ouders hem gevraagd.... dan kun je 10 keer PRdVquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
en ook Peter heeft die machinist niet face 2 face gesproken.
alles via via..
sowieso PRdV
Zit er geen noodknop/portofoon op het dashbord van de machinist? Je zou eens geen bereik hebben in de middle of nowhere of een lege telefoon.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:55 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
De machinist of hoofdconducteur moet verplicht gaan kijken of er nog iets te redden valt. Of dat voor of na het eerste telefoontje aan 112 is weet ik niet.
Dan had jongere uitgaanspubliek ook niet direct in gaten dat er tegenover de kroeg politiebureau staat. Dat maakt het ook echt spannend als er dichtbij de kroeg verdachte situatie plaatsvindt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, met een bakje koffie tussen de lamellen door loeren.
Toen de machinist uit was gestapt was ze al een aardig aantal meters meegesleurd zeg maar.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee ik dat bedoel ik niet, de machinist was bij haar toen hij mogelijk uit de trein was gestapt zodat zij aan de spoor was. En in dit forum schreef iemand dat Dascha de toeten van de trein helemaal niet hoorde vanuit dat zij in ernstig invloed was van GHB of XTC. Die pillen maken je dan niet meer bewust wat je allemaal aan het doen bent of je wandelt direct gauw in slaap in overdag of avond. En langzamerhand verlies je hierdoor meer geheugen, kracht en energie uit je lijf. En je voelt men heel erg ziek van die gevaarlijke troep van binnen, maar in enkele uren als er niets aan gedaan wordt vervalt alle functies in de lichaam zoals nieren, hart en zuurstof, dan ga je er aan dood.
Je zou bijna denken dat ze om 02:00 uur zouden vertrekken.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je 16 bent dan vertel je je ouders niet hoe laat je thuis moet zijn, dan vertellen je ouders jou hoe laat je thuis moet zijn.
Als ze (Dascha en haar vriendinnen) om 03.00 uur thuis moesten zijn, dan snap ik wel dat die vriendinnen in paniek raakten toen ze niet snel terugkwam, als ze pas om 05.00 uur thuis moesten zijn had er mogelijk geen haan naar gekraaid tot ze bijna moesten vertrekken.
Zou ook kunnen ja. Het zou misschien wel verklaren dat zij hierdoor de tijd vergeten was zodat zij eerder XTC of GHB in haar lijf was gekomen via drankje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je 16 bent dan vertel je je ouders niet hoe laat je thuis moet zijn, dan vertellen je ouders jou hoe laat je thuis moet zijn.
Als ze (Dascha en haar vriendinnen) om 03.00 uur thuis moesten zijn, dan snap ik wel dat die vriendinnen in paniek raakten toen ze niet snel terugkwam, als ze pas om 05.00 uur thuis moesten zijn had er mogelijk geen haan naar gekraaid tot ze bijna moesten vertrekken.
2 uur weg of 3 uur thuis. Dat lijken wel de tijden zo ongeveer.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze om 02:00 uur zouden vertrekken.
Inderdaad en ik vind hem heel open.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
In deze hebben de ouders hem gevraagd.... dan kun je 10 keer PRdVdoen, maar hij is in dit geval een van de informatiebronnen.
hmmmmm, denk eerder de dealer.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:00 schreef probeer het volgende:
Nu krijgen de drugs natuurlijk weer de schuld. Krijgen we dat gezeik weer ...
Juist dat had machinist niet in de gaten wat er mis is met zijn trein en had niet direct door dat een vreemd geluid voordeed.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Toen de machinist uit was gestapt was ze al een aardig aantal meters meegesleurd zeg maar.
Hij heeft haar op het spoor zien staan. Hij heeft nog geprobeerd haar te waarschuwen door te claxonneren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juist dat had machinist niet in de gaten wat er mis is met zijn trein en had niet direct door dat een vreemd geluid voordeed.
Hij zag haar op het spoor staan en hij heeft geclaxonneerd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juist dat had machinist niet in de gaten wat er mis is met zijn trein en had niet direct door dat een vreemd geluid voordeed.
Ja dat kan ik ook begrijpen. Maar GHB of XTC maakt je erg lusteloos, ziek en ben je ook heel erg verward van psychisch tot fysiek. Je bent hierdoor je zelf niet meer maar belandt men wel in soort droomwereld waar men verkeert.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:01 schreef Meaghan het volgende:
Ik kan me van een paar jaar geleden nog een voorval herinneren waarbij een jongen zichzelf in de borst stak met een mes na wiet gerookt te hebben. Zijn vriendin was erbij en er was niks aan de hand tot hij van het een op het andere moment dat mes uit de la pakte en begon te steken in zijn hart. Een acute psychose noemden ze het. Drugs kan rare dingen uithalen met hersenen en ik vrees dat er bij dit meisje ook zoiets heeft gespeeld. Heel tragisch.
Ja dat bedoel ik, maar ik had ook niet gezegd dat zij naast het spoor was.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij zag haar op het spoor staan en hij heeft geclaxonneerd.
Ik snap je punt nog steeds niet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, maar ik had ook niet gezegd dat zij naast het spoor was.
ruzie net voor tweeënquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:01 schreef marsan het volgende:
[..]
2 uur weg of 3 uur thuis. Dat lijken wel de tijden zo ongeveer.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:04 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik ook begrijpen. Maar GHB of XTC maakt je erg lusteloos, ziek en ben je ook heel erg verward van psychisch tot fysiek. Je bent hierdoor je zelf niet meer maar belandt men wel in soort droomwereld waar men verkeert.
De vriendinnen hebben om 2.45 haar ouders gebeld, dus nog minder dan een uur.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind een uur vermist ook wat snel voor paniek, maar ik vraag me vooral af hoe laat ze thuis had moeten zijn....
Kijk, Dascha kan tegen 01.00 uur mogelijk wel symptomen kunnen krijgen van dat zij XTC of GHB toegediend in haar drank kreeg. Uren later was zij in elk geval veranderd van normaal naar agressief gedrag wat de ruzie van toepassing is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ruzie net voor tweeën
Dascha stampt weg
ze zouden eigenlijk om 02:00 richting huis vertrekken, vriendinnen kunnen haar niet vinden
bellen na 3 kwartier haar ouders, of ze als thuis is/dat ze weg is
Logischer dan dat ze om 04:00 uur thuis moesten zijn, en dat ze haar direct zijn gaan zoeken.
Er werd besproken dat ze mogelijk ruzie had gehad met haar vriendinnen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:08 schreef Mula het volgende:
[..]
De vriendinnen hebben om 2.45 haar ouders gebeld, dus nog minder dan een uur.
Best verbazingwekkend eigenlijk. Om 2 uur loop je door de menigte naar buiten, groet een bekende, maakt met die andere bekende een praatje, staat even in de rij voor de wc, plassen, handen wassen, frutten met haar, makeup even bijwerken, naar buiten lopen, stempel van de kroeg weer laten zien, naar binnen, nog een praatje met iemand en dan vriendinnen weer opzoeken. Voor 2.45 had ik me als achtergebleven vriendin zijnde me helemaal geen zorgen gemaakt geloof ik.
Ik vraag me af hoe ze was toen ze zei dat ze ging plassen. Was er iets aan haar te merken waardoor er zo snel alarm is geslagen?
Die is boos weggestampt denk ikquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Kijk, Dascha kan tegen 01.00 uur mogelijk wel symptomen kunnen krijgen van dat zij XTC of GHB toegediend in haar drank kreeg. Uren later was zij in elk geval veranderd van normaal naar agressief gedrag wat de ruzie van toepassing is.
Dat doen vele jonge meiden altijd nadat zij gedrogeerd kunnen zijn als ze GHB of XTC in haar bloed hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er werd besproken dat ze mogelijk ruzie had gehad met haar vriendinnen.
Ik denk hetzelfde, misschien uitgedaagd na veel drank en drugsgebruik onderweg. En dat ze ff die trein ging koppen en het vervolgens deed....quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:09 schreef Kim-Holland het volgende:
En ik geloof niet in een bewuste zelfmoord. Ook niet dat ze vrijwillig op die bewuste plek terecht is gekomen.
Heb jij veel ervaring met GHB en XTC?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat doen vele jonge meiden altijd nadat zij gedrogeerd kunnen zijn als ze GHB of XTC in haar bloed hebben.
Dat denk ik ook, maar we weten niet waar over de ruzie ging met haar vriendinnen. Er kan van alles zijn dat Dascha een vriend heeft waarmee haar vriendinnen jaloers op kunnen zijn. Maar de grote vraag is of Dascha wel een goede jeugd heeft gehad of niet?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die is boos weggestampt denk ik
Tenzij je met z'n allen naar huis zou fietsen en je om 02.15 zou vertrekken bijvoorbeeld.... of om 02.30.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:08 schreef Mula het volgende:
[..]
De vriendinnen hebben om 2.45 haar ouders gebeld, dus nog minder dan een uur.
Best verbazingwekkend eigenlijk. Om 2 uur loop je door de menigte naar buiten, groet een bekende, maakt met die andere bekende een praatje, staat even in de rij voor de wc, plassen, handen wassen, frutten met haar, makeup even bijwerken, naar buiten lopen, stempel van de kroeg weer laten zien, naar binnen, nog een praatje met iemand en dan vriendinnen weer opzoeken. Voor 2.45 had ik me als achtergebleven vriendin zijnde me helemaal geen zorgen gemaakt geloof ik.
Ik vraag me af hoe ze was toen ze zei dat ze ging plassen. Was er iets aan haar te merken waardoor er zo snel alarm is geslagen?
quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee ik dat bedoel ik niet, de machinist was bij haar toen hij mogelijk uit de trein was gestapt zodat zij aan de spoor was. En in dit forum schreef iemand dat Dascha de toeten van de trein helemaal niet hoorde vanuit dat zij in ernstig invloed was van GHB of XTC. Die pillen maken je dan niet meer bewust wat je allemaal aan het doen bent of je wandelt direct gauw in slaap in overdag of avond. En langzamerhand verlies je hierdoor meer geheugen, kracht en energie uit je lijf. En je voelt men heel erg ziek van die gevaarlijke troep van binnen, maar in enkele uren als er niets aan gedaan wordt vervalt alle functies in de lichaam zoals nieren, hart en zuurstof, dan ga je er aan dood.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:04 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik ook begrijpen. Maar GHB of XTC maakt je erg lusteloos, ziek en ben je ook heel erg verward van psychisch tot fysiek. Je bent hierdoor je zelf niet meer maar belandt men wel in soort droomwereld waar men verkeert.
Stop eens met die onzin. Er klopt namelijk echt helemaal niets van.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat doen vele jonge meiden altijd nadat zij gedrogeerd kunnen zijn als ze GHB of XTC in haar bloed hebben.
Nee, ik heb heel veel politieseries gekeken op televisie wat het ook in echt kan gebeuren. Maar ik heb ook wel eens over gelezen wat ook heel gevaarlijk kan zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:12 schreef marsan het volgende:
[..]
Heb jij veel ervaring met GHB en XTC?
Recent nog?
Dat erover lezen gevaarlijk kan zijn begin ik nu ook wel een beetje te denken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee, ik heb heel veel politieseries gekeken op televisie wat het ook in echt kan gebeuren. Maar ik heb ook wel eens over gelezen wat ook heel gevaarlijk kan zijn.
Ik had al ge-edit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij je met z'n allen naar huis zou fietsen en je om 02.15 zou vertrekken bijvoorbeeld.... of om 02.30.
Dan had je je om 02.45 wel zorgen gemaakt, al was het alleen al om het gezeik dat je thuis zou krijgen als je niet op tijd thuis zou zijn.
Maar goed, ik wou ook mee praten over dit onderwerp. Ik heb ook in het verleden veel politieseries gekeken op televisie wat het ook in echte wereld kan gebeuren, maar series hebben vaak niet de realiteit in tegenovergestelde van echtheid.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Stop eens met die onzin. Er klopt namelijk echt helemaal niets van.
Ook met een fijne en goede achtergrond kun je foute vriend[inn]en treffen..quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar we weten niet waar over de ruzie ging met haar vriendinnen. Er kan van alles zijn dat Dascha een vriend heeft waarmee haar vriendinnen jaloers op kunnen zijn. Maar de grote vraag is of Dascha wel een goede jeugd heeft gehad of niet?
Nou over werking van pillen en wat gevaren hier van kunnen zijn. Ik had op mijn oude school wel eens biologie gehad wat ook voor verschillende kijk op werking van stoffen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:16 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat erover lezen gevaarlijk kan zijn begin ik nu ook wel een beetje te denken.
Sorry?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:04 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar neig ik nu ook naar,quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij je met z'n allen naar huis zou fietsen en je om 02.15 zou vertrekken bijvoorbeeld.... of om 02.30.
Dan had je je om 02.45 wel zorgen gemaakt, al was het alleen al om het gezeik dat je thuis zou krijgen als je niet op tijd thuis zou zijn.
Als daar überhaupt al sprake van zou zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ook met een fijne en goede achtergrond kun je foute vriend[inn]en treffen..
Laten we er nou geen daders gaan bijverzinnen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar neig ik nu ook naar,
en dan wat flinke aannames:
buiten gaan zitten huilen, is natuurlijk ook heel heftig als je 1 bent en ruzie hebt met wat vriendinnen
Een jongen komt er gezellig bij zitten en neemt haar mee
Gezellig ergens in een auto gaan zitten blowen/gebruiken
Bij dat spoor komen, lolletje en stoer doen
bam weg
Ben benieuwd of er daar een jongen rondloopt die zich heel anders gedraagt sinds zaterdag.
Precies! Weet je, Dascha was ook erg naief met haar vrienden die te goed van vertrouwen waren! Zo op deze manier speelde zij dus haar leven op het spel. Dit komt vaak voor bij jongeren mensen met weinig mensenkennis dan wij als ouderen mensen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ook met een fijne en goede achtergrond kun je foute vriend[inn]en treffen..
Wellicht was ik iets te fel, excuses. En ik snap dat je het er over wilt hebben (doe ik ook) maar je informatie is niet correct. En zeker niet als het gebaseerd is op die (Amerikaanse) politieseries.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar goed, ik wou ook mee praten over dit onderwerp. Ik heb ook in het verleden veel politieseries gekeken op televisie wat het ook in echte wereld kan gebeuren, maar series hebben vaak niet de realiteit in tegenovergestelde van echtheid.
Ja dat kan, maar je bent hierdoor wel erg agressief tegen over iedereen. Ik denk aan zware psychose aanvallen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef agter het volgende:
[..]
Sorry?
XTC en GHB maken je lusteloos en ziek en verward?
Nee, ik doel op die reconstructie van Peter R de Vries, daar hadden ze het over een meisje en een jongen die 50 meter verder op na 02:00 uur zonder jassen op een bankje zaten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Laten we er nou geen daders gaan bijverzinnen.
Aanname op aanname.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar je bent hierdoor wel erg agressief tegen over iedereen. Ik denk aan zware psychose aanvallen.
Nee. En dat is gek. Dat er totale stilte is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef Fer het volgende:
Hebben die vriendinnen als iets over drugebruik verklaart? Misschien hebben ze samen wel een pilletje geklapt.
Als haar ID op een locatie is gevonden die een redelijk rechte route (wandelpad, straat) tussen kroeg en spoorwegovergang is, dan verwacht ik eigenlijk meer dat ze om een of andere reden zelf aan het zwerven is gegaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar neig ik nu ook naar,
en dan wat flinke aannames:
buiten gaan zitten huilen, is natuurlijk ook heel heftig als je 16 bent en ruzie hebt met wat vriendinnen
Een jongen komt er gezellig bij zitten en neemt haar mee
Gezellig ergens in een auto gaan zitten blowen/gebruiken
Bij dat spoor komen, lolletje en stoer doen
bam weg
Ben benieuwd of er daar een jongen rondloopt die zich heel anders gedraagt sinds zaterdag.
Excuses aanvaard. In uitgaansleven in grote steden zie je ook wel foute types zwerven met die gevaarlijke troep op de stoep of in een groot nachtclub waar veel jongere mensen afkomen om een pilletje te kopen voor een spotprijs.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht was ik iets te fel, excuses. En ik snap dat je het er over wilt hebben (doe ik ook) maar je informatie is niet correct. En zeker niet als het gebaseerd is op die (Amerikaanse) politieseries.
voor correcte info:
https://www.erowid.org/ (beste link, enorm uitgebreid, in het Engels)
http://drugsinfoteam.nl/ (beknopte Nederlandse info)
Peter en haar vader en moeder zijn alles behalve stil. Ze wachten niet eens de onderzoeken van de politie af.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:23 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee. En dat is gek. Dat er totale stilte is.
Komt niet vaak voor met zulke zaken via de media.
Je kent haar?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies! Weet je, Dascha was ook erg naief met haar vrienden die te goed van vertrouwen waren! Zo op deze manier speelde zij dus haar leven op het spel. Dit komt vaak voor bij jongeren mensen met weinig mensenkennis dan wij als ouderen mensen.
Ja, je postte al een route vanavond, er zit alleen een rare bocht in, in die villawijk voor het spoor.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als haar ID op een locatie is gevonden die een redelijk rechte route (wandelpad, straat) tussen kroeg en spoorwegovergang is, dan verwacht ik eigenlijk meer dat ze om een of andere reden zelf aan het zwerven is gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |