Peter R zo bij Late Nightquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Meiske?quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat denk je nou meiske. Dat de politie gewoon bij willekeurige huizen heeft aangebeld om vragen over er iemand een jonge vrouw miste?
De ouders hebben s nachts al contact gehad met politie en die hebben vast een signalement/foto gegeven en net als alle tieners staat vast half internet vol met selfies
Dat was niet bepaald netjes als dat idd zo is gegaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Meiske?doe maar niet he.
Volgens mij loopt je dan netjes naar binnen en meld je dat er een aanrijding was met een trein, dat de kans groot is dat het om hun dochter gaat en vraag je om foto's zodat je het kan laten controleren/verifiëren.
Je knalt er toch niet in de eerste zin uit dat ze dood is en zelfmoord heeft gepleegd. Kunnen die droeftoetels een andere functie krijgen, aub.
Dat bedoel ik, ouders zijn om 02:45 uur door de vriendinnen gebeld. Politiebureau is schuin tegenover de kroeg. Ouders hadden tegen de meiden gezegd dat ze daar naar toe moesten gaan en dat zij eraan kwamen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:08 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat was niet bepaald netjes als dat idd zo is gegaan.
De foto's hoefden ze niet te vragen als ze die de nacht ervoor al hebben gekregen natuurlijk.
Ik vind het maar raar van die rechercheurs, maar misschien hadden ze niet veel ervaring met slecht nieuws brengen...quote:Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Als ik het zo lees is het al iets minder bot gegaan dan ik eerst dacht.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ouders zijn om 02:45 uur door de vriendinnen gebeld. Politiebureau is schuin tegenover de kroeg. Ouders hadden tegen de meiden gezegd dat ze daar naar toe moesten gaan en dat zij eraan kwamen.
Vervolgens krijgen zij,heel logisch, te horen dat de politie niets kan doen. Dus gaan ze zelf op zoek. Ik heb nergens gelezen dat er een aangifte is opgemaakt nadat ze 1 uur vermist was, lijkt me ook niet gebruikelijk bij een meisje van 16 op een stapavond.
En dan schrijft haar vader zondag dit in de oproep:
[..]
Ik vind het maar raar van die rechercheurs, maar misschien hadden ze niet veel ervaring met slecht nieuws brengen...
Waar staat dat het op die manier is gegaan?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je knalt er toch niet in de eerste zin uit dat ze dood is en zelfmoord heeft gepleegd. Kunnen die droeftoetels een andere functie krijgen, aub.
Ja klopt, dat gaat ook heel snel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Als ik het zo lees is het al iets minder bot gegaan dan ik eerst dacht.
Ze moeten natuurlijk ook wel melding maken dat hun dochter wss dood is door dat ongeval. Als ze dat niet doen, horen ze t ook wel van vriendinnen en roddels een uurtje later.
Dat zeggen de vader en moeder in het tv-interview dat ze gegeven hadden bij RTV NH, letterlijk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Waar staat dat het op die manier is gegaan?
Ik let op andere dingen, en vooral op hersenloze opmerkingen. Ik erger me eraan, dat is mijn issue. Geen idee ook waarom het me raakt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is toch triest, zeg nu zelf.
Voegt toch niets toe, zo'n opmerking.
Dat van die eventuele ruzies met dr vriendinnen wist ik overigens niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Zojuist in RTL late Night:
Armen in de zij?? Dat heeft de machinist verklaard
Er was niemand bij volgens de machinist.
Hij heeft meerdere malen geclaxonneerd en ze sprong niet opzij.
Ze had 2 middelen in haar lichaam, die je niet in je lichaam wilt hebben.
Daarnaast had ze drank op.
Ze kijken nu naar de concentratie van de drugs, en of ze dit vaker gebruikt heeft.
Er is volgens Peter een voortreffelijke samenwerking met de politie.
Die willen ook weten hoe zij de drugs binnen heeft gekregen.
Verklaart ook waarom ze weggegaan is, mogelijk over de rooie zonder jas.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:40 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat van die eventuele ruzies met dr vriendinnen wist ik overigens niet.
Dat zou wel kunnen verklaren dat ze dr telefoon onderweg heeft gedumpt. Effe geen zin in contact en dan impulsief weggooien.
1 uur vermist en dan aangeven bij de politie??? Dat is toch te snel om van spreken dat zij vermist is, maar de ouders zijn al heel erg snel bezorgd over haar dochters of zonen die 16 jaar zijn wanneer ze naar een discotheek of een club gaan stappen met hun vrienden. Wat deed politie bij de kroeg waar Dascha de laatste uren in de nacht met haar vriendinnen was? Misschien was een dealer aanwezig in de kroeg om XTC of GHB te verkopen aan zeer jonge meiden???? Dat is wel een theorie waar de rechercheurs aan denken wanneer jongeren mensen die ook zeer invloed van die gevaarlijke pillen zijn? Niet alleen in Hilversum, ook in heel Nederland in bijna alle steden is een dealer aanwezig om illegale dodelijke pillen voor een spotgoedkope prijs te verkopen aan zeer jonge uitgaanspubliek. Wellicht is dat ook echt moeilijk controleren voor de politie of dealer echt aan verkoop is gegaan waar hij of zij strafbaar vervolgd kan worden. Veelal liegt een dealer vaak om zijn hachje proberen te redden valt als hij of zij in verhoor is met de rechercheurs die met de zaak belast zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ouders zijn om 02:45 uur door de vriendinnen gebeld. Politiebureau is schuin tegenover de kroeg. Ouders hadden tegen de meiden gezegd dat ze daar naar toe moesten gaan en dat zij eraan kwamen.
Vervolgens krijgen zij,heel logisch, te horen dat de politie niets kan doen. Dus gaan ze zelf op zoek. Ik heb nergens gelezen dat er een aangifte is opgemaakt nadat ze 1 uur vermist was, lijkt me ook niet gebruikelijk bij een meisje van 16 op een stapavond.
En dan schrijft haar vader zondag dit in de oproep:
[..]
Ik vind het maar raar van die rechercheurs, maar misschien hadden ze niet veel ervaring met slecht nieuws brengen...
Waarom zou een machinist dat verzinnen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
armen in de zij>> zoeken naar balans door verwardheid?
claxoneren kan de machinist niet bewijzen, niemand niet. Of heb ik gemist dat met een noodgeval ook een sein naar het hoofdkantoor gaat? Een zombie staat niet met de armen in de zij. Die hangen dood om het lichaam. Tenzij je MJ bent.
Ik begrijp deze reactie niet. Waarom al die vraagtekens? Is alles en iedereen verdacht, of zo? Vertrouw je nu die machinist niet?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
claxoneren kan de machinist niet bewijzen, niemand niet. Of heb ik gemist dat met een noodgeval ook een sein naar het hoofdkantoor gaat? Een zombie staat niet met de armen in de zij. Die hangen dood om het lichaam. Tenzij je MJ bent.
Dat van die jongen heb ik wel gelezen inderdaad. Maar dat was ook maar een klein gerucht dacht ik.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verklaart ook waarom ze weggegaan is, mogelijk over de rooie zonder jas.
Ze zou mogelijk gezien zijn met een jongen ook zonder jas, twee deuren verderop, op een bankje voor de Kings ijssalon.
Armen in de zij is eerder een teken van 'ok, kom maar op.'quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Het kan ook een houding zijn hè, zo van "kom maar op, ik ben er klaar voor".quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Zombiequote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |