Ik hier aan:quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:22 schreef FredvZ het volgende:
Ik moest gelijk hier aan denken:
[ afbeelding ]
Real-life dan maar?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:34 schreef flipsen het volgende:
Het is natuurlijk nog maar een "Artist Impression", maar wat een gave paintjob om zo een betrekkelijk oud toestel er weer als nieuw uit te laten zien
op de een of andere manier is de livery van dit toestel bijzonder mislukt, die twee "bogen" of wat daarop moet lijken kloppen niet helemaal... jammerquote:
Als we final assembly aanhouden (dus op bovenstaande productielijn de aangevoerde onderdelen aan elkaar koppelen) dan hebben de eerste 2 KLM 787's (PH-BHA en -BHC) er 27 dagen over gedaan (load date t/m rollout)quote:Op maandag 7 december 2015 13:35 schreef donroyco het volgende:
Hoe lang ongeveer duurt het bouwen van één vliegtuig (zeg een 747 of 787)?
Wel snel.quote:Op maandag 7 december 2015 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als we final assembly aanhouden (dus op bovenstaande productielijn de aangevoerde onderdelen aan elkaar koppelen) dan hebben de eerste 2 KLM 787's (PH-BHA en -BHC) er 27 dagen over gedaan (load date t/m rollout)
Wel bedenken dat de onderdelen natuurlijk aangeleverd worden en het op die lijn een kwestie is van alles in/aan elkaar koppelen. (simpel gezegd natuurlijkquote:
Helaas is mijn Frans geheel en al "down the drain" sinds ik Spaans ben gaan spreken. En de Fransen kennende, zullen ze geen tweetalige programma´s aanbiedenquote:
Zit er verschil tussen een 787-9 die in Everett van de band rolt en een 787-9 die in Charleston in elkaar geschroefd wordt? (reputatie? prijs? kwaliteit? restwaarde?)quote:Op maandag 7 december 2015 13:30 schreef Iemand91 het volgende:
De 3e 787-9 voor KLM op de productielijn. Verwachte rollout is volgende week woensdag.
[ afbeelding ]
PH-BHD zal de allerlaatste 787 zijn die van die productielijn zal rollen.
Deze zal hierna worden omgebouwd voor de productie van de nieuwe 777X-toestellen.
De productie van de 787 zal doorgaan op de andere productielijn in dezelfde fabriek waarvan de productie opgeschroefd zal worden zodat deze uiteindelijk evenveel toestellen produceert als beide lijnen nu samen doen. Daarnaast bouwt Boeing de 787 natuurlijk ook nog in Charleston.
Wierd... Volgens airframes.org staan de ARM en ARH geregistreerd bij Air Atlanta Islandic en de ARN bij Malaysian AS Kargo. Waarbij de ARM door Islandic is gekocht van Malaysian in 2006 en de ARN door Malaysian van Islandic in 2003. Maar de site van Islandic zegt weer dat ze alleen 6 747-4F/SF in de vloot hebben, malaysian zegt dat op hun site trouwens ook.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Wat is dit voor vreemd bericht?
De final assembly in Charleston is nog relatief nieuw en heeft dus nog wat opstartproblemen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zit er verschil tussen een 787-9 die in Everett van de band rolt en een 787-9 die in Charleston in elkaar geschroefd wordt? (reputatie? prijs? kwaliteit? restwaarde?)
En bepaalt een luchtvaartmaatschappij zelf van welke productielijn ze hun 787 willen ontvangen?
Daar heb ik het vorig jaar op Tweakers al eens over gehad.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Wat is dit voor vreemd bericht?
Alle 3 zijn/waren eigendom van Air Atlanta, die ze weer verhuurde aan derden. MAS heeft een jaar of 10 geleden wel gebruik gemaakt van deze 3 kisten, maar is er nooit eigenaar van geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wierd... Volgens airframes.org staan de ARM en ARH geregistreerd bij Air Atlanta Islandic en de ARN bij Malaysian AS Kargo. Waarbij de ARM door Islandic is gekocht van Malaysian in 2006 en de ARN door Malaysian van Islandic in 2003. Maar de site van Islandic zegt weer dat ze alleen 6 747-4F/SF in de vloot hebben, malaysian zegt dat op hun site trouwens ook.
Misschien goedkoper om te laten staan dan om zelf af te voeren...
quote:PARAMARIBO - Het nieuwe vlaggenschip van de SLM, een Airbus A340-313, laat langer dan gepland op zich wachten. De machine en bijbehorende documentatie worden extra gecontroleerd om de veiligheid te kunnen garanderen. “De geschiedenis van het vliegtuig wordt grondiger nagegaan”, aldus Gerard Brunings, voorzitter van de raad van commissarissen van de SLM.
De kist komt volgens hem uit China, waar andere procedures gelden om alle onderhoudswerkzaamheden te registreren dan internationaal gangbaar. Daardoor moesten alle zaken opnieuw worden nagegaan. "Er is niets ernstigs aan de hand. Het gaat vooral om informatie over de onderhoudsgeschiedenis van de machine die in China is vastgelegd."
Brunings verduidelijkt dat de extra controle noodzakelijk is om te voldoen aan internationale veiligheidsstandaarden voor de luchtvaart. Dit is belangrijk voor de certificering van de machine, opdat ze ingezet kan worden. Hij is ervan overtuigd dat alle procedures tussen de SLM en Airbus, de eigenaar van het vliegtuig met registratienummer PZ-TCP, binnen een week tot twee afgerond zullen zijn. De SLM verwacht dat de openingsvlucht vóór het eind van het jaar zal plaatsvinden.
Een minpunt is dat de SLM extra geld moet uitgeven om een andere kist, een A330-400 van het bedrijf Hi-Fly compleet met bemanning, in te huren voor de vluchten tussen Paramaribo en Amsterdam. "Het kost inderdaad veel meer geld", zegt Brunings. De nieuwe machine kon niet gelijk ingezet worden na vertrek van de 'Palulu' die de afgelopen zes jaar is ingezet op de Mid-Atlantische Route, dat is tussen Paramaribo en Amsterdam.
Gaat voor een c-check;)quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:32 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFG is momenteel als KL9865 onderweg naar het verre oosten. Het lijkt erop dat dat een D-check wordt. Opvallend dat dat kennelijk nog de moeite wordt gevonden.
Of geen capaciteit op dit moment, zou ook zomaar eens kunnen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:55 schreef inkjet het volgende:
Ah, dat is minder heftig! Het prijsverschil is kennelijk de roundtrip waard.
-BFG heeft in 2013 nog een D-check gehad dus die heeft ze eerst nog niet nodig.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:32 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFG is momenteel als KL9865 onderweg naar het verre oosten. Het lijkt erop dat dat een D-check wordt. Opvallend dat dat kennelijk nog de moeite wordt gevonden.
Voert KLM E&M nog C-check uit op de vloot en zo ja; welke types?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:58 schreef Mikey92 het volgende:
Of geen capaciteit op dit moment, zou ook zomaar eens kunnen.
Is (voorlopig?) dus Air France geworden:quote:Op zondag 25 oktober 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Komende nacht kunnen we de klokken een uur achteruit zetten en dat betekent dus ook dat het winterseizoen begint in de luchtvaart. Ik beperk mij in deze post tot wat er op Schiphol gaat gebeuren of veranderen.
(en vooral long-haul)
- KLM: Na het nucleair akkoord met akkoord met Iran kan het zijn dat Air France en KLM weer naar Teheran gaan vliegen. Begin 2013 stopte KLM met de vluchten naar Teheran (uitgevoerd met de MD-11; naar eigen zeggen leverde het niet meer genoeg op) en Air France stopte in 2008.
KLM zou mogelijk al in januari weer naar Teheran gaan vliegen.
quote:PARIJS - Air France gaat vanaf volgend jaar april drie keer per week naar de Iraanse hoofdstad Teheran vliegen. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag gemeld. Tegelijkertijd werd bekendgemaakt dat de luchtvaartmaatschappij vanaf juni 2016 Parijs Orly met New York gaat verbinden.
De vluchten naar Teheran worden op woensdag, vrijdag en zondag uitgevoerd. In oktober 2008 zette de luchtvaartmaatschappij de vluchten tussen Parijs en de Iraanse hoofdstad stop. New York wordt vanaf luchthaven Orly dagelijks aangevlogen. Op deze route zet de zustermaatschappij van KLM een Boeing 777-200ER in.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Iemand toevallig één of meerdere 747-200('s) kwijt?
http://www.aerotelegraph.(...)n-kuala-lumpur-jumbo
quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Wat is dit voor vreemd bericht?
quote:Meet Boeing's newest airliner, the 737 MAX
Boeing just unveiled its first real, live, fully painted 737 MAX in Renton, Washington, the company's latest jetliner. The aircraft is getting ready for its first flight in early 2016, before first customer deliveries happen in the third quarter of 2017. (Southwest Airlines, which operates 737s almost exclusively, is the launch customer.)
The plane looks a lot like the 737s that have been dominating the skies for decades — the 737 line is the most prolific jet airliner in the world, after all — but there are some key differences: giant split winglets, for instance, and a new generation of engines called LEAP-1B that improve fuel efficiency and performance. Boeing promises that the 737 MAX will be 20 percent more fuel efficient than the so-called 737 Next Generation aircraft they replace, which is not a small figure.
Considering that the first 737 flew nearly a half century ago in 1967, it's likely that Boeing will eventually need to go back to the drawing board for its small, single-aisle airliners — in fact, that was the plan for a while — but in the meantime, the MAX fills that role, spurred in part by Airbus' introduction of the mildly refreshed A320neo. Considering their overwhelming popularity, the odds are good you'll be flying one of these two machines in the next several years.
ik hier aan:quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:22 schreef FredvZ het volgende:
Ik moest gelijk hier aan denken:
[ afbeelding ]
Goed bezig daar... (voorbeeld 21-5 heen, 22-5 terug)quote:Op woensdag 9 december 2015 14:10 schreef biertapper het volgende:
Valencia starting April 23 only on Saturday and Sunday, as of May 16 daily
Departing Amsterdam 13:45 – Arriving in Valencia 16:15
Departing Valencia 17:00 – Arriving in Amsterdam 19:35
Type of aircraft: Boeing 737-700
Ik dacht dat ik gelezen had dat Transavia niet meer op Valencia zou vliegen nu KLM die route doet.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goed bezig daar... (voorbeeld 21-5 heen, 22-5 terug)
KLM 152 euro voor een retour
TRA 212 euro voor een retout
Wie van de twee was nou de prijsvechter?
Zou erg logisch zijn idd, maar in de periode mei - oktober vliegen ze allebei dagelijksquote:Op woensdag 9 december 2015 14:35 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik gelezen had dat Transavia niet meer op Valencia zou vliegen nu KLM die route doet.
Blijft een momentopname. Zet anders eens twee enkele reizen naast elkaarquote:Op woensdag 9 december 2015 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goed bezig daar... (voorbeeld 21-5 heen, 22-5 terug)
KLM 152 euro voor een retour
TRA 212 euro voor een retout
Wie van de twee was nou de prijsvechter?
Geland op de Oostbaan:quote:Op woensdag 9 december 2015 12:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag wordt de 2e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
PH-BHA "Carnation / Anjer" wordt vandaag overgedragen aan KLM, vertrekt om 14:00 uur lokale tijd naar Amsterdam. Verwachte aankomsttijd op Schiphol is momenteel 08:05 uur.
Die foto is al ruim 2 maanden oud.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:27 schreef inkjet het volgende:
De EXE ziet er goed uit maar de EXF heeft nog wat zorg nodig!
Soms wel.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:34 schreef inkjet het volgende:
Ah okee dat scheelt. Ik wist niet dat er een relatie lag tussen de testreg en de uiteindelijke reg.
Schijnt nog 2 maanden extra in Nederland te blijven vanwege een cabine modificatie.quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Soms wel.
Zo heet PH-AOH sinds gisteren 2-PAOH.
Zowel paintjob als interieur worden op Schiphol gedaan inderdaad.quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:19 schreef Mikey92 het volgende:
Schijnt nog 2 maanden extra in Nederland te blijven vanwege een cabine modificatie.
De ex-KLM Airbussen gaan toch gewoon naar Pakistan? Ze zijn alleen in Nederland uitgefaseerd. De Fokkers vertrekken voorlopig ook naar andere gebruikers.quote:Schiphol komt vol te staan met uitgefaseerde toestellen...
Als PH-AOH inderdaad nog 2 maand nodig heeft voor de ombouw dan staat die mogelijk rond eind februari nog op Schiphol.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:27 schreef inkjet het volgende:
De ex-KLM Airbussen gaan toch gewoon naar Pakistan? Ze zijn alleen in Nederland uitgefaseerd. De Fokkers vertrekken voorlopig ook naar andere gebruikers.
Na de paint maar zien waar hij gaat staan, ik heb ook geen idee hoe ze dit gaan doen...quote:Op zondag 13 december 2015 14:47 schreef inkjet het volgende:
We zullen zien of de uitfasering volgens de eerdere planning verloopt. De aflevering van 787's moet wel voldoende vervanging opleveren. Ook kan men niet tegelijk aan de ombouw van de A330's werken en de uitfasering van andere A330's. De planning zat immers vol.
Mooi artikel in de Vliegende Hollander.quote:GILZE EN RIJEN - Na ruim 50 jaar neemt het Defensie Helikopter Commando van de Koninklijke Luchtmacht op dinsdag 15 december met een ceremonie afscheid van de 4 Alouette III-helikopters op vliegbasis Gilze-Rijen. De helikopters worden verkocht.
Tijdens de ceremonie draagt kapitein Robert de Lange de Alouettes over aan de Commandant der Luchtstrijdkrachten, luitenant-generaal Alexander Schnitger. Vanaf 1 januari 2016 vallen de Alouettes onder de Defensie Materieel Organisatie (DMO). De DMO is verantwoordelijk voor de verkoop van de Alouettes. Tot de helikopters verkocht zijn, verblijven ze in een loods op vliegbasis Gilze-Rijen.
De Alouette is in het verleden ingezet voor reddingsmissies boven de Wadden- en Noordzee. Ook werd het toestel gebruikt bij tactische vluchten in diverse uitzendgebieden als Irak, het voormalige Joegoslavië en Cambodja. De 4 overgebleven exemplaren vervoerden in de afgelopen jaren vooral VIP's, zoals leden van het Koninklijk Huis.
Jazeker, mensen van het koninklijk huis zijn net als normale mensenquote:
Er is niet echt vervanging voor.quote:Op maandag 14 december 2015 16:56 schreef tripel7 het volgende:
Van wat ik had begrepen zijn ze vooral zolang gebleven omdat Trix met niks anders wilde vliegen. Is er overigens bekend welk spul nu deze rol op zich mag nemen? De LE Augusta Westlands?
Wat hebben we gemist?quote:
Daar wil je ondanks de soms fantastisch lage prijs aanbiedingen niet mee vliegen.quote:Op maandag 14 december 2015 15:29 schreef Thetallguy het volgende:
Jet Airways heeft bevestigd dat het de Europese 'hub' vanaf de zomer verplaatst van Brussel naar Amsterdam. Al vaak verwacht maar nu dus definitief bekend gemaakt.
En dat was zeker dan alleen omdat in dat toestel noise cancellers zaten die de suikerspin enigzins in model hielden?quote:Op maandag 14 december 2015 16:56 schreef tripel7 het volgende:
Van wat ik had begrepen zijn ze vooral zolang gebleven omdat Trix met niks anders wilde vliegen. Is er overigens bekend welk spul nu deze rol op zich mag nemen? De LE Augusta Westlands?
Zijn er nog meer (leuke) feitjes zoals deze?twitter:waaromweetikdit twitterde op maandag 14-12-2015 om 20:30:24Oneven vluchtnummers van KLM (@KLM) vertrekken van @Schiphol, even nummers gaan er naartoe (via @WouterJong). reageer retweet
KLM naar Ibiza.... Waarom geen extra Trans vlucht?quote:KLM met eigen vliegtuigen naar Salt Lake City
AMSTELVEEN - De Amerikaanse stad Salt Lake City krijgt vanaf 5 mei bezoek van vliegtuigen van KLM. Op die dag begint KLM een eigen lijndienst naar de hoofdstad van de staat Utah, zo kondigde de luchtvaartmaatschappij dinsdagmorgen aan. De eerste twee maanden van de route zijn er twee vluchten per week, op donderdag en zaterdag.
Met ingang van 4 juli zal KLM ook op maandagen naar Salt Lake City vliegen. Op de route wordt een Airbus A330-200 ingezet. Het toestel biedt plaats aan 178 mensen in economy class, 35 in economy comfort en dertig in business class.
KLM's Amerikaanse partner Delta Air Lines vliegt al dagelijks tussen Schiphol en Salt Lake City. Daar komt geen verandering in als KLM zich op de route meldt, aldus KLM dinsdag. In Salt Lake City heeft Delta een belangrijke hub. Passagiers van KLM kunnen in Salt Lake City overstappen op Delta-vluchten naar meer dan vijftig Noord-Amerikaanse bestemmingen.
In Salt Lake City wonen 1,2 miljoen mensen. De stad is de thuisbasis van de mormonenkerk en de hoofdstad van Amerika's industriële bankwezen. Vanuit Salt Lake City zijn ook skigebieden en bekende Amerikaanse nationale parken snel toegankelijk.
Ibiza
Naast 'Salt Lake' zal KLM volgend jaar ook Ibiza opnemen in de dienstregeling. Het Spaanse feesteiland wordt in het zomerseizoen op werkdagen aangevlogen met een Boeing 737-700. De zomerroute begint op 4 juli en duurt tot en met 25 augustus.
De vluchten naar Ibiza zijn een aanvulling op de bestaande vluchten van Transavia. De KLM-dochter vliegt vanaf Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam naar het Spaanse eiland.
De SLC-route lijkt dus wel een succes.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
KLM naar Ibiza.... Waarom geen extra Trans vlucht?
De KLM-Asia toestellen hebben geen kroontje op het KLM-logo.quote:Op maandag 14 december 2015 21:33 schreef donroyco het volgende:
Zijn er nog meer (leuke) feitjes zoals deze?twitter:waaromweetikdit twitterde op maandag 14-12-2015 om 20:30:24Oneven vluchtnummers van KLM (@KLM) vertrekken van @Schiphol, even nummers gaan er naartoe (via @WouterJong). reageer retweet
En geen Nederlandse/EU vlag.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:55 schreef NewHorizon het volgende:
De KLM-Asia toestellen hebben geen kroontje op het KLM-logo.
Ik gok omdat een bepaald slag Ibiza gangers liever KLM zitten...quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
KLM naar Ibiza.... Waarom geen extra Trans vlucht?
Die hebben in de zomermaanden ook niet zomaar even capaciteit hiervoor. KLM heeft in de zomer juist weer iets meer ruimte in de schema'squote:Op dinsdag 15 december 2015 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
KLM naar Ibiza.... Waarom geen extra Trans vlucht?
Misschien vliegt KL wel op een normaal tijdstipquote:Die hebben in de zomermaanden ook niet zomaar even capaciteit hiervoor. KLM heeft in de zomer juist weer iets meer ruimte in de schema's
Planning is januari, of het moet naar voren zijn gehaaldquote:Op dinsdag 15 december 2015 19:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of de PH-KZO al uitgefaseerd is?
Leuk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De KLM-Asia toestellen hebben geen kroontje op het KLM-logo.
KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.quote:
Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats?quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:09 schreef OEM het volgende:
[..]
KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.
De anderen (BA, Air France, Swissair, Lufthansa, Qantas en nog een paar) vliegen niet meer naar Taiwan, of hebben andere afspraken met China, of bestaan niet meer.
Heel in het kort:quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:10 schreef donroyco het volgende:
[..]
Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats?
/leek
Ah, thanks.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Heel in het kort:
China vindt dat Taiwan een provincie van hun is en stond niet toe dat flag carriers van een land die dat niet erkende op zowel China als Taiwan vlogen.
Daarom zijn er allemaal Asia-subsidairies + aparte livery ontstaan voor Europese airlines, zodat ze daar wel mee naar Taiwan konden vliegen zonder China op hun pik te trappen. Amerikaanse airlines hoefden dat bv weer niet te doen, want dat zijn geen flag carriers.
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:19:38BREAKING: Southwest Airlines plane skids off runway at #Nashville airport https://t.co/pd7DhjUQwK reageer retweet
twitter:BNONews twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:30:35UPDATE: 3 injured after Southwest plane goes off runway while taxiing at Nashville airport https://t.co/SCpLUfdC8u reageer retweet
Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischerquote:Op woensdag 16 december 2015 01:58 schreef flipsen het volgende:
Het meest schokkende aan bovenstaande is natuurlijk het "while taxiing". Damn, dan zitten ze écht even niet op te letten
Daarom moet ik me er als leek ook niet mee bemoeienquote:Op woensdag 16 december 2015 08:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischer
Nu ook duidelijk geworden waar de Airbus A330-200 vandaan komt:quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
KLM met eigen vliegtuigen naar Salt Lake City
quote:AMSTELVEEN - Naast het toevoegen van Salt Lake City aan het routenetwerk, schrapt KLM ook een route naar Noord-Amerika. Het Texaanse Dallas/Fort Worth keert komend zomerseizoen niet terug in de dienstregeling. Dat bevestigt een KLM-woordvoerder aan Reismedia.
De lijndienst voldeed volgens KLM niet meer aan de verwachtingen. Daarop is besloten de capaciteit op een andere manier in te zetten. KLM blijft in samenwerking met partner Delta Air Lines vluchten aanbieden naar Dallas/Fort Worth, maar dan is een overstap in Atlanta of Minneapolis noodzakelijk.
KLM vloog sinds april 2008 naar Dallas. Aanvankelijk werd de lijndienst het hele jaar door uitgevoerd, maar sinds 2012 alleen in het zomerseizoen. Op de route werd vijf keer per week een Airbus A330-200 ingezet.
Dinsdag maakte KLM bekend dat komende zomer Salt Lake City aan de dienstregeling wordt toegevoegd. Op de route gaat KLM twee keer per week een Airbus A330-200 inzetten. In tegenstelling tot Salt Lake City is Dallas/Fort Worth geen hub van Delta Air Lines
De vluchten van toestellen van KLM Cargo worden door Martinair uitgevoerd.quote:Afgelopen keer (20/11) dat ik weer aankwam op Buenos Aires EZE en met de taxi richting stad reed, zag ik nog net een KLM Cargo daar staan. Vreemd, normaal gesproken is dat de MartinAir MD11 toch? Of heeft KLM Cargo die vluchten nu overgenomen? Vond het wel apart...
En problemen aan boord de KLM 747-400 (PH-BFP) van vlucht KL662 uit Houston:quote:The British Airways Boeing 777 that aborted a takeoff at McCarran International Airport with 157 passengers and 13 crew members aboard in September will fly again.
A representative of the London-based airline said Wednesday that crews would be dispatched to McCarran and that work would begin "shortly" to repair the aircraft's hull to make it airworthy.
Noting that "safety is always British Airways' top priority," a company spokeswoman said in an email, "The airframe was inspected by a team of highly experienced engineers from Boeing who concluded that the damage was limited and suitable for repair.
"A team from Boeing will carry out the repair work, which will be certified to the same high standards as if the aircraft was brand new," she said.
She did not give a timetable for repairs or when the plane would be flown, but the work is expected to begin next month. The company did not elaborate on the repair process or how much it would cost to fix the plane.
While the jet is parked at McCarran, British Airways is paying $375 a day in fees and by the end of 2015, the bill will reach about $31,000.
The jet, a twin-engine Boeing 777-200ER, was scheduled to fly as British Airways Flight 2276 from McCarran to London's Gatwick International Airport on Sept. 8.
Midway through its takeoff run, before the plane lifted off the ground, the jet's left engine experienced an uncontained failure that started a fire. Debris spewed out of the engine and onto the runway.
The pilot shut down the engine and aborted the takeoff and while McCarran's emergency response crews sped to the burning plane, passengers began evacuating on emergency slides.
A preliminary National Transportation Safety Board report in October said the "left engine and pylon, left fuselage structure and inboard left wing ... were substantially damaged by the fire."
Officials reported 14 people suffered minor injuries, most of them a result of a rough ride down the emergency chute. The runway was closed for four hours.
Aviation experts said they expected the plane's insurers to declare the aircraft a "hull loss," meaning that it was too damaged for repair and that it would be disassembled for parts.
Wednesday's email from the company was the first indication that British Airways would instead put a different engine on the plane, repair the hull and fly the plane to a maintenance facility for additional work.
quote:Een vlucht van KLM van Houston naar Amsterdam is in Houston geannuleerd omdat er twee verdachte mannen aan boord zouden zijn. Dit melden diverse media.
Vlucht KL662 had rond 15.30 uur lokale tijdmoeten vertrekken richting Amsterdam. De Amerikaanse website ABC News schrijft dat er aan boord onenigheid ontstond tussen enkele passagiers. Daarop werd de take-off afgebroken en werden twee mannen geboeid afgevoerd. Een andere Amerikaanse website meldt dat er geen arrestaties verricht zouden zijn.
De B747-400 waarmee de vlucht werd uitgevoerd is ontruimd en doorzocht door de politie en de FBI. Bij de doorzoeking is niets verdachts gevonden.
Uhm ik denk dat dat vrij lastig wordt. Ik heb laatst proberen te achterhalen met wat voor vliegtuig ik van Münster naar Rome ben gevlogen in 2008, zelfs vluchtnummer had ik. Maar dat lukte me toen al niet.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:17 schreef nattermann het volgende:
Ik ben ooit (lees: jaar of 15 geleden) met een KLM-Asia 747 naar New York-JFK gevlogen. Waar zou ik kunnen achterhalen welke kist/registratie dat is geweest?
Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:quote:Op donderdag 17 december 2015 13:12 schreef Iemand91 het volgende:
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.
Vluchttijden zijn:quote:-- The airline will start operating a nonstop service from Mexico City to the Dutch capital in May 2016
-- The route will be operated using the Boeing 787 Dreamliner, regarded as one of the most advanced commercial airplanes in the skies
-- Aeromexico is the only Mexican airline to offer direct flights to Europe
MEXICO CITY, Dec. 17, 2015 /PRNewswire/ -- Aeromexico, Mexico's global airline, announced three weekly nonstop flights between Mexico City and Amsterdam starting on May 29, 2016, making the city its fourth destination in Europe.
This new route will be operated using Boeing 787 aircraft with 243 seat capacity, including 32 seats in Clase Premier, Aeromexico's Business Class Cabin. The Dreamliner is considered one of the most advanced commercial aircraft in the skies, offering benefits that include extra legroom, more storage space for carry-on bags, bigger windows that can be dimmed at the touch of a button, personal entertainment system, Sky Interiors LED lighting, and new in-flight menu services.
Anko van der Werff, Aeromexico's Chief Revenue Officer, said, "Aeromexico is extremely proud to add Amsterdam to its European route network. The Netherlands is the fourth largest Mexico's trading partner in the European Union, and nowadays, an average of 200,000 annual passengers travel between both capital cities".
"With this flight, Aeromexico will be able to offer a quality service to all of its customers traveling from the Netherlands on board our Boeing 787 aircraft with greater connectivity options to the main cities in Mexico, such as Guadalajara, Monterrey, and Puerto Vallarta, and in Central and South America, including San Jose, Costa Rica, Guatemala, Panama.", he added.
One of the key factors in establishing this new route is Amsterdam's status as a major SkyTeam hub where KLM offers a significant number of flights within Europe. Aeromexico is a founding member of the SkyTeam airline alliance.
Aeromexico is proud to crown the year 2015 by announcing the addition of a new route, just as it did at the beginning of this year, thus allowing the airline to increase the economic, commercial and tourist exchange between the two nations, as well as the number of passengers carried between Mexico and Europe.
Die naam klinkt in ieder geval erg Nederlandsquote:
Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
Vluchttijden zijn:
MEX (11:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (10:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |