Ik hier aan:quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:22 schreef FredvZ het volgende:
Ik moest gelijk hier aan denken:
[ afbeelding ]
Real-life dan maar?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:34 schreef flipsen het volgende:
Het is natuurlijk nog maar een "Artist Impression", maar wat een gave paintjob om zo een betrekkelijk oud toestel er weer als nieuw uit te laten zien
op de een of andere manier is de livery van dit toestel bijzonder mislukt, die twee "bogen" of wat daarop moet lijken kloppen niet helemaal... jammerquote:
Als we final assembly aanhouden (dus op bovenstaande productielijn de aangevoerde onderdelen aan elkaar koppelen) dan hebben de eerste 2 KLM 787's (PH-BHA en -BHC) er 27 dagen over gedaan (load date t/m rollout)quote:Op maandag 7 december 2015 13:35 schreef donroyco het volgende:
Hoe lang ongeveer duurt het bouwen van één vliegtuig (zeg een 747 of 787)?
Wel snel.quote:Op maandag 7 december 2015 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als we final assembly aanhouden (dus op bovenstaande productielijn de aangevoerde onderdelen aan elkaar koppelen) dan hebben de eerste 2 KLM 787's (PH-BHA en -BHC) er 27 dagen over gedaan (load date t/m rollout)
Wel bedenken dat de onderdelen natuurlijk aangeleverd worden en het op die lijn een kwestie is van alles in/aan elkaar koppelen. (simpel gezegd natuurlijkquote:
Helaas is mijn Frans geheel en al "down the drain" sinds ik Spaans ben gaan spreken. En de Fransen kennende, zullen ze geen tweetalige programma´s aanbiedenquote:
Zit er verschil tussen een 787-9 die in Everett van de band rolt en een 787-9 die in Charleston in elkaar geschroefd wordt? (reputatie? prijs? kwaliteit? restwaarde?)quote:Op maandag 7 december 2015 13:30 schreef Iemand91 het volgende:
De 3e 787-9 voor KLM op de productielijn. Verwachte rollout is volgende week woensdag.
[ afbeelding ]
PH-BHD zal de allerlaatste 787 zijn die van die productielijn zal rollen.
Deze zal hierna worden omgebouwd voor de productie van de nieuwe 777X-toestellen.
De productie van de 787 zal doorgaan op de andere productielijn in dezelfde fabriek waarvan de productie opgeschroefd zal worden zodat deze uiteindelijk evenveel toestellen produceert als beide lijnen nu samen doen. Daarnaast bouwt Boeing de 787 natuurlijk ook nog in Charleston.
Wierd... Volgens airframes.org staan de ARM en ARH geregistreerd bij Air Atlanta Islandic en de ARN bij Malaysian AS Kargo. Waarbij de ARM door Islandic is gekocht van Malaysian in 2006 en de ARN door Malaysian van Islandic in 2003. Maar de site van Islandic zegt weer dat ze alleen 6 747-4F/SF in de vloot hebben, malaysian zegt dat op hun site trouwens ook.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Wat is dit voor vreemd bericht?
De final assembly in Charleston is nog relatief nieuw en heeft dus nog wat opstartproblemen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zit er verschil tussen een 787-9 die in Everett van de band rolt en een 787-9 die in Charleston in elkaar geschroefd wordt? (reputatie? prijs? kwaliteit? restwaarde?)
En bepaalt een luchtvaartmaatschappij zelf van welke productielijn ze hun 787 willen ontvangen?
Daar heb ik het vorig jaar op Tweakers al eens over gehad.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Wat is dit voor vreemd bericht?
Alle 3 zijn/waren eigendom van Air Atlanta, die ze weer verhuurde aan derden. MAS heeft een jaar of 10 geleden wel gebruik gemaakt van deze 3 kisten, maar is er nooit eigenaar van geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wierd... Volgens airframes.org staan de ARM en ARH geregistreerd bij Air Atlanta Islandic en de ARN bij Malaysian AS Kargo. Waarbij de ARM door Islandic is gekocht van Malaysian in 2006 en de ARN door Malaysian van Islandic in 2003. Maar de site van Islandic zegt weer dat ze alleen 6 747-4F/SF in de vloot hebben, malaysian zegt dat op hun site trouwens ook.
Misschien goedkoper om te laten staan dan om zelf af te voeren...
quote:PARAMARIBO - Het nieuwe vlaggenschip van de SLM, een Airbus A340-313, laat langer dan gepland op zich wachten. De machine en bijbehorende documentatie worden extra gecontroleerd om de veiligheid te kunnen garanderen. “De geschiedenis van het vliegtuig wordt grondiger nagegaan”, aldus Gerard Brunings, voorzitter van de raad van commissarissen van de SLM.
De kist komt volgens hem uit China, waar andere procedures gelden om alle onderhoudswerkzaamheden te registreren dan internationaal gangbaar. Daardoor moesten alle zaken opnieuw worden nagegaan. "Er is niets ernstigs aan de hand. Het gaat vooral om informatie over de onderhoudsgeschiedenis van de machine die in China is vastgelegd."
Brunings verduidelijkt dat de extra controle noodzakelijk is om te voldoen aan internationale veiligheidsstandaarden voor de luchtvaart. Dit is belangrijk voor de certificering van de machine, opdat ze ingezet kan worden. Hij is ervan overtuigd dat alle procedures tussen de SLM en Airbus, de eigenaar van het vliegtuig met registratienummer PZ-TCP, binnen een week tot twee afgerond zullen zijn. De SLM verwacht dat de openingsvlucht vóór het eind van het jaar zal plaatsvinden.
Een minpunt is dat de SLM extra geld moet uitgeven om een andere kist, een A330-400 van het bedrijf Hi-Fly compleet met bemanning, in te huren voor de vluchten tussen Paramaribo en Amsterdam. "Het kost inderdaad veel meer geld", zegt Brunings. De nieuwe machine kon niet gelijk ingezet worden na vertrek van de 'Palulu' die de afgelopen zes jaar is ingezet op de Mid-Atlantische Route, dat is tussen Paramaribo en Amsterdam.
Gaat voor een c-check;)quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:32 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFG is momenteel als KL9865 onderweg naar het verre oosten. Het lijkt erop dat dat een D-check wordt. Opvallend dat dat kennelijk nog de moeite wordt gevonden.
Of geen capaciteit op dit moment, zou ook zomaar eens kunnen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:55 schreef inkjet het volgende:
Ah, dat is minder heftig! Het prijsverschil is kennelijk de roundtrip waard.
-BFG heeft in 2013 nog een D-check gehad dus die heeft ze eerst nog niet nodig.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:32 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFG is momenteel als KL9865 onderweg naar het verre oosten. Het lijkt erop dat dat een D-check wordt. Opvallend dat dat kennelijk nog de moeite wordt gevonden.
Voert KLM E&M nog C-check uit op de vloot en zo ja; welke types?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:58 schreef Mikey92 het volgende:
Of geen capaciteit op dit moment, zou ook zomaar eens kunnen.
Is (voorlopig?) dus Air France geworden:quote:Op zondag 25 oktober 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Komende nacht kunnen we de klokken een uur achteruit zetten en dat betekent dus ook dat het winterseizoen begint in de luchtvaart. Ik beperk mij in deze post tot wat er op Schiphol gaat gebeuren of veranderen.
(en vooral long-haul)
- KLM: Na het nucleair akkoord met akkoord met Iran kan het zijn dat Air France en KLM weer naar Teheran gaan vliegen. Begin 2013 stopte KLM met de vluchten naar Teheran (uitgevoerd met de MD-11; naar eigen zeggen leverde het niet meer genoeg op) en Air France stopte in 2008.
KLM zou mogelijk al in januari weer naar Teheran gaan vliegen.
quote:PARIJS - Air France gaat vanaf volgend jaar april drie keer per week naar de Iraanse hoofdstad Teheran vliegen. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag gemeld. Tegelijkertijd werd bekendgemaakt dat de luchtvaartmaatschappij vanaf juni 2016 Parijs Orly met New York gaat verbinden.
De vluchten naar Teheran worden op woensdag, vrijdag en zondag uitgevoerd. In oktober 2008 zette de luchtvaartmaatschappij de vluchten tussen Parijs en de Iraanse hoofdstad stop. New York wordt vanaf luchthaven Orly dagelijks aangevlogen. Op deze route zet de zustermaatschappij van KLM een Boeing 777-200ER in.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Iemand toevallig één of meerdere 747-200('s) kwijt?
http://www.aerotelegraph.(...)n-kuala-lumpur-jumbo
quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Wat is dit voor vreemd bericht?
quote:Meet Boeing's newest airliner, the 737 MAX
Boeing just unveiled its first real, live, fully painted 737 MAX in Renton, Washington, the company's latest jetliner. The aircraft is getting ready for its first flight in early 2016, before first customer deliveries happen in the third quarter of 2017. (Southwest Airlines, which operates 737s almost exclusively, is the launch customer.)
The plane looks a lot like the 737s that have been dominating the skies for decades — the 737 line is the most prolific jet airliner in the world, after all — but there are some key differences: giant split winglets, for instance, and a new generation of engines called LEAP-1B that improve fuel efficiency and performance. Boeing promises that the 737 MAX will be 20 percent more fuel efficient than the so-called 737 Next Generation aircraft they replace, which is not a small figure.
Considering that the first 737 flew nearly a half century ago in 1967, it's likely that Boeing will eventually need to go back to the drawing board for its small, single-aisle airliners — in fact, that was the plan for a while — but in the meantime, the MAX fills that role, spurred in part by Airbus' introduction of the mildly refreshed A320neo. Considering their overwhelming popularity, the odds are good you'll be flying one of these two machines in the next several years.
ik hier aan:quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:22 schreef FredvZ het volgende:
Ik moest gelijk hier aan denken:
[ afbeelding ]
Goed bezig daar... (voorbeeld 21-5 heen, 22-5 terug)quote:Op woensdag 9 december 2015 14:10 schreef biertapper het volgende:
Valencia starting April 23 only on Saturday and Sunday, as of May 16 daily
Departing Amsterdam 13:45 – Arriving in Valencia 16:15
Departing Valencia 17:00 – Arriving in Amsterdam 19:35
Type of aircraft: Boeing 737-700
Ik dacht dat ik gelezen had dat Transavia niet meer op Valencia zou vliegen nu KLM die route doet.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goed bezig daar... (voorbeeld 21-5 heen, 22-5 terug)
KLM 152 euro voor een retour
TRA 212 euro voor een retout
Wie van de twee was nou de prijsvechter?
Zou erg logisch zijn idd, maar in de periode mei - oktober vliegen ze allebei dagelijksquote:Op woensdag 9 december 2015 14:35 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik gelezen had dat Transavia niet meer op Valencia zou vliegen nu KLM die route doet.
Blijft een momentopname. Zet anders eens twee enkele reizen naast elkaarquote:Op woensdag 9 december 2015 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goed bezig daar... (voorbeeld 21-5 heen, 22-5 terug)
KLM 152 euro voor een retour
TRA 212 euro voor een retout
Wie van de twee was nou de prijsvechter?
Geland op de Oostbaan:quote:Op woensdag 9 december 2015 12:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag wordt de 2e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
PH-BHA "Carnation / Anjer" wordt vandaag overgedragen aan KLM, vertrekt om 14:00 uur lokale tijd naar Amsterdam. Verwachte aankomsttijd op Schiphol is momenteel 08:05 uur.
Die foto is al ruim 2 maanden oud.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:27 schreef inkjet het volgende:
De EXE ziet er goed uit maar de EXF heeft nog wat zorg nodig!
Soms wel.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:34 schreef inkjet het volgende:
Ah okee dat scheelt. Ik wist niet dat er een relatie lag tussen de testreg en de uiteindelijke reg.
Schijnt nog 2 maanden extra in Nederland te blijven vanwege een cabine modificatie.quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Soms wel.
Zo heet PH-AOH sinds gisteren 2-PAOH.
Zowel paintjob als interieur worden op Schiphol gedaan inderdaad.quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:19 schreef Mikey92 het volgende:
Schijnt nog 2 maanden extra in Nederland te blijven vanwege een cabine modificatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |