abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 december 2015 @ 21:38:49 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157974470
Hier verder ....

Dit topic behandelt de alternatieve visies op de gebeurtenissen die plaatsvonden op 11 september 2001 op 3 plaatsen in de VS:

New York City:
- WTC 1 - American Airlines Boeing 767-200ER Flight 11 - impact 8:46 noordkant noordtoren - ingestort 10:28
- WTC 2 - United Airlines Boeing 767-222 Flight 175 - impact 9:03 zuidwestkant zuidtoren - ingestort 10:00
- WTC 7 - niet geraakt door vliegtuigen - ingestort 17:21
Washington - Pentagon - American Airlines Boeing 757-223 Flight 77 - impact 9:43 zuidwestkant Pentagon - deel stort in 10:10
bos nabij Shanksville, Pennsylvania - United Airlines Boeing 757-222 Flight 93 - neergestort/neergeschoten 10:10

Het "officiële verhaal" dat hier te lezen is, zorgt voor meer vragen over wat er nu eigenlijk gebeurd is die dag, door wie uitgevoerd en met welk motief.

Het FOK!-dossier
En: de FOK!-frontpage

Tijdlijn gebeurtenissen:
08:46 - Flight 11 crasht in noordtoren WTC-1
09:03 - Flight 175 crasht in de zuidtoren WTC-2
09:18 - FAA gooit luchthavens in het NYC gebied dicht
09:21 - Tunnels en bruggen in New York worden dichtgegooid
09:40 - FAA houdt alle vluchten aan de grond: Amerikaans luchtruim op slot
09:43 - Flight 77 raakt het Pentagon aan de noordwestkant
10:00 - De zuidelijke toren van het WTC stort in
10:05 - Het Witte Huis wordt geevacueerd
10:10 - Een deel van het Pentagon stort in
10:10 - Flight United Airlines 93 stort neer nabij Shanksville
10:35 - Alle internationale vluchten naar de VS worden naar Canada omgeleid
10:28 - De tweede toren van het WTC stort in
11:04 - Het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York wordt geevacueerd
11:18 - American Airlines bevestigd 2 vluchten kwijt te zijn. 150 mensen zijn aan boord van die vluchten
11:30 - Brandweermannen worden geevacueerd uit WTC-7
11:59 - United Airlines rapporteert 2 crashes, waaronder het vliegtuig in Pittsburgh
13:44 - Het Pentagon zet vijf gevechtsschepen en twee vliegtuigen in om de steden Washington en New York te beschermen
17:16 - WTC-7 stort in zonder door een vliegtuig geraakt te zijn

9/11 in 5 minuten:

9/11, er zijn nog veel vragen over het hoe en waarom.

Hoe/Wat:
• Wat heeft de gebouwen doen instorten?
• Was er sprake van:
- de gemelde vliegtuigen
- op afstand bestuurde vliegtuigen
- vervangen vliegtuigen
- geen vliegtuigen

• Hoe kon WTC-7 zomaar instorten?
• Kan controlled demolition gebruikt worden de gebouwen te doen instorten?
• Wat is er gebeurd met de slachtoffers?
• Hoe kan het gras voor het Pentagon er ongeschonden bij liggen?

Waarom:
• Als het niet Al Qaeda was, wie zijn de verantwoordelijken en waarom?
• Wat zijn mogelijke motieven om de aanslagen in scene te zetten?
• Waarom is er niet opgetreden tegen 4 totaal vrij vliegende verkeersvliegtuigen?

==========================================================================

Videomateriaal:

Lange documentaires en algemene overzichtsplaatjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Specifieke onderwerpen

Instorten WTC-1 & 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WTC-7:

SPOILER
(micro)thermite/thermate/ander materiaal dat staal kan smelten:
SPOILER
Planes or no planes - oordeel zelf:

SPOILER
Pentagon:
SPOILER
Rammelende "getuigenverklaringen":

SPOILER
Twijfel over de kapers:
SPOILER
Twee mogelijke verklaringen voor het verpulveren van de WTC-torens, uitgebreid uitgelegd:

Ondergrondse thermonucleaire demolitie - Dimitri Khalezov:

Een nieuw, nooit eerder gebruikt soort "fusie" - dr. Judy Wood:

Nuttige links:

911docs.net
meer docu's
EénVandaag - Onthutsend Andere Kijk op 9/11

Wikipedia:

9/11 Conspiracy Theories
September 11 attacks advance-knowledge conspiracy theories
9/11 Truth movement
Opinion polls about 9/11 conspiracy theories
Among the Truthers

Bekende 9/11-"truthers" (non-believers in het "officiële verhaal"):

Hunter S. Thompson (gest. 2005)
Charlie Sheen
Aaron Russo (gest. 2007)
David Icke
Alex Jones
Jesse Ventura
Jim Marrs
William Rodriguez
Mike Ruppert
Woody Harrelson
Russell Brand
George Carlin (gest. 2008)

========================================================================

Meer in onze BNW-kluis

Remembering 911- Live- Overcome

Ok, nieuw paradigma. De aanslagen zijn NIET door Al Qaeda gepleegd. Welke andere partij was hiervoor verantwoordelijk? De Israeli's? De VS zelf? Saudi-Arabie? Anderen?

Wat waren de motieven?
Hoe passen de feiten (beter) in dat scenario?

MUST SEE:

SPOILER: materiaal Voor de terugkomende beweringen
Deel 1 van documentaire over het pad naar 911 gevolgd door de kapers

Deel 2 documentaire over het pad naar 911 gevolgd door de kapers.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 2 december 2015 @ 21:42:08 #2
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157974586
"100% symmetrisch"

Nee dus.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157974637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:42 schreef ATuin-hek het volgende:
"100% symmetrisch"

[ afbeelding ]

Nee dus.
Wat is je punt? Dat het nu geen vreemde collapse van een 47 verdiepingen tellend gebouw meer is?
pi_157974695
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat is je punt? Dat het nu geen vreemde collapse van een 47 verdiepingen tellend gebouw meer is?
En het is vreemd omdat het nog nooit eerder zo gebeurd is?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_157974704
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En het is vreemd omdat het nog nooit eerder zo gebeurd is?
Wie zegt dat?
pi_157974761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Dat lijkt nog steeds het enige argument te zijn 13 paginas verder, het is vreemd omdat het vreemd is omdat het nog nooit eerder zo gebeurd is wat vreemd is, verder zijn we nog niet gekomen in de laatste 400 posts.

Misschien dat jij wat betere argumenten toe kunt voegen :P
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_157974795
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat lijkt nog steeds het enige argument te zijn 13 paginas verder, het is vreemd omdat het vreemd is omdat het nog nooit eerder zo gebeurd is wat vreemd is, verder zijn we nog niet gekomen in de laatste 400 posts.
Je zit al meer dan 5 jaar in dit topic en je verbaast je nog dat je niet verder komt? HHAHAHAHAHHAHA! _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 21:48:49 ]
pi_157974854
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je zit al meer dan 5 jaar in dit topic en je verbaast je nog dat je niet verder komt? HHAHAHAHAHHAHA! _O-
Het verbaast me niet echt dat anderen niet verder dan dat komen om eerlijk te zijn nee :P
Ik ben niet degene die roept dat het vreemd is :D

Vooral niet als anderen dezelfde 6 personen zijn al 10 jaar...
pi_157974922
Aangezien men hier idolaat is van filmpjes.
Hieronder experimenteel stuk software waarmee dus een soortgelijk gebouw wordt gesloopt op 9/11 manier na schade midden in de structuur.

Let op > de meest realistische simulatie vindt plaats rechtsonderin het scherm omdat daar de meeste rekenkracht (ik leg het nu ff simpel uit) op los is gelaten (de meeste losse elementen zoals in het echte leven)

pi_157974994
En hier de simulatie van WTC 7 met een "klein brandje" ( :') ) linksonderin. Asymmetrische schade of hoe je het ook wenst te noemen.

Overigens gaat het om de collapse bij 21 seconden als het om het kleine brandje linksonderin gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door ChrisCarter op 02-12-2015 22:06:43 ]
  woensdag 2 december 2015 @ 22:07:16 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157975405
J0kkebr0k, bezorg me niet zoveel werk. Bedankt.
Vrijheid
pi_157975486
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef ChrisCarter het volgende:
Doe dat off topic geleuter lekker maar in de slowchat ofzo. Nu reageert er helemaal niemand op mijn inhoudelijke posts. :{w
WTC 7.... is controled demo staat er in de comments van je fimpje
  woensdag 2 december 2015 @ 22:09:57 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157975503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:51 schreef ChrisCarter het volgende:
Hieronder experimenteel stuk software waarmee dus een soortgelijk gebouw wordt gesloopt op 9/11 manier na schade midden in de structuur.

Let op > de meest realistische simulatie vindt plaats rechtsonderin het scherm omdat daar de meeste rekenkracht (ik leg het nu ff simpel uit) op los is gelaten (de meeste losse elementen zoals in het echte leven)

Gaat die onderste er nou vanuit dat het gebouw van lego is gebouwd?
Vrijheid
pi_157975526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:09 schreef totnutoe het volgende:

[..]

WTC 7.... is controled demo staat er in de comments van je fimpje
Ja leuk he Youtube comments. Dit is wat de maker zelf zegt
quote:
I want to emphasize that this video is not intended to prove or disprove 9/11 conspiracy theories.
Verder weinig inhoudelijks, dus je bent het eens dat het op deze manier zou kunnen instorten zonder de geliefde explosieven? :)
pi_157975528
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef jogy het volgende:
J0kkebr0k, bezorg me niet zoveel werk. Bedankt.
Wat? :D

Er zitten hier een aantal die bezorgen je iedere fucking dag een veelvoud van wat ik je aan werk bezorg. ;)
Maar goed, ik stop al

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 22:11:05 ]
  woensdag 2 december 2015 @ 22:11:19 #16
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157975553
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:33 schreef jogy het volgende:

[..]

En dan nog een keer, de truthers kijken van buiten naar binnen en hebben geen toegang tot het onderzoek zelf. De rechercheur in kwestie heeft de moord zelf gepleegd en zorgt ervoor dat alle essentiele pijlen ergens anders naar gericht worden. Het daadwerkelijke bewijs wordt binnen een week naar china verscheept en de mensen die zien dat het niet zou moeten kunnen kloppen kunnen dit niet hard maken omdat het hele WTC onderhand gerecycled is naar coca cola blikjes en grafzerken.

Het is zeker teleurstellend dat de amateurs van de truth bewegingen niet hun eigen ego opzij konden zetten maar dat maakt die dag verder niet minder verdacht.
Dat is de 9/11 truthermythologie, in werkelijkheid is er bij Fresh Kills een enorme operatie op touw gezet om het puin van het WTC te doorzoeken op menselijke resten, staal dat kon worden gebruikt voor nader onderzoek te sorteren, etc. Daarnaast hebben vanaf dag 1 allerlei academici, los van iedere overheidsbemoeienis, zich over het instortingsvraagstuk geworpen. Deze bijv, 3 dagen na 9/11: https://www.siam.org/pdf/news/578.pdf

Dat de torens volledig in elkaar zijn gestort was voor relevante vakmensen geen groot mysterie, op macroniveaubegrip althans. Als zij dat binnen 3 dagen al wisten, dan kon de Kwade Genius die door de truthers verantwoordelijk wordt gehouden voor de ineenstortingen van de 3 WTC's dat ook te weten komen en zijn plannen om het WTC complex tjokvol met explosieven te stouwen vroegtijdig in de ijskast zetten want dat was helemaal niet noodzakelijk om de torens in te laten storten.

Daarnaast, als je al dan niet gedwongen bent om van buiten naar binnen te turen omdat je geen toegang hebt tot het onderzoek zelf, dan kun je twee dingen doen:
1. inzage eisen tot het onderzoek,
2. een overkoepelend narratief samenstellen dat de gebeurtenissen -op papier- beter verklaard dan de officiele lezing dat doet.

Truthers hebben zich jarenlang achter 1. verscholen omdat er altijd wel een onderzoek is waarvan de ins en outs niet helemaal worden blootgegeven, maar daar trappen omstanders naar een tijdje niet meer in want te gemakkelijk en lui. Dan rest 2. Dat hebben de truthers altijd als de pest vermeden en blijven dat op de dag van vandaag doen. Men is niet eens in staat gebleken om op zijn minst een intern consistente hypothese op te stellen, laat staan een extern consistente hypothese. De reden daarvoor imo is dat dit onmogelijk is met de kennis die we over 9/11 hebben, en ergens weten de truthers dit ook wel.
pi_157975602
Hier nog wel even een sterk staaltje WTC7 actionmovie acteerwerk. Vanaf ongeveer 03:00
  woensdag 2 december 2015 @ 22:16:49 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157975719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat? :D

Er zitten hier een aantal die bezorgen je iedere fucking dag een veelvoud van wat ik je aan werk bezorg. ;)
Maar goed, ik stop al
True ( ;( ). Maar maak ze dan gek door inhoudelijk op het topic te posten zodat ik gewoon toe kan kijken.
Vrijheid
pi_157975800
quote:
8s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:16 schreef jogy het volgende:

[..]

True ( ;( ). Maar maak ze dan gek door inhoudelijk op het topic te posten zodat ik gewoon toe kan kijken.
Ik kijk al lang, zo nu en dan toe hoe ze elkaar en de mods keer op keer gek zitten te maken.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:23:59 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157975956
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kijk al lang, zo nu en dan toe hoe ze elkaar en de mods keer op keer gek zitten te maken.
Och. Over het algemeen valt het best mee. Doodgeslagen paard en zo maar om de zoveel tijd even een flinke stuip.

Nu weer ontopic. (Goed filmpje trouwens. Thanks)
Vrijheid
pi_157976027
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier nog wel even een sterk staaltje WTC7 actionmovie acteerwerk. Vanaf ongeveer 03:00
Goeie vraag wordt inderdaad gesteld in dat filmpje: waarom gingen de sprinklers niet aan in WTC 7?

Ook wel een apart gegeven. Geeft maar weer eens aan dat er niks van dat hele verhaal klopt.
-
pi_157976194
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Goeie vraag wordt inderdaad gesteld in dat filmpje: waarom gingen de sprinklers niet aan in WTC 7?

Ook wel een apart gegeven. Geeft maar weer eens aan dat er niks van dat hele verhaal klopt.
Goede vraag, maar verder ziet het er erg "gemaakt" uit. In scene gezet. Scripted.
Cameraman neemt niet eens de moeite de Secret Service man te vertellen dat het hele fucking gebouw naar beneden gedonderd is als die man zegt te menen dat de top eraf gevallen is.
Alsof het niet veel voorstelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 22:31:03 ]
pi_157976221
quote:

[..]

Wel reageren op een filmpje dat in je straatje past. Niet inhoudelijk reageren op een filmpje dat het tegendeel bewijst. Ik heb expres gewacht met het posten van de filmpjes omdat ik erg benieuwd was naar de cirkelredenering van het kleine brandje + onmogelijk. Dus ga je gang, waarom zou dit niet kloppen?
  woensdag 2 december 2015 @ 22:32:34 #24
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157976262
quote:

[..]

edit:nee Ik ben benieuwd.

[ Bericht 4% gewijzigd door jogy op 02-12-2015 22:46:14 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_157976271
-
  woensdag 2 december 2015 @ 22:35:21 #26
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157976373
quote:
Ik weet dat. Het is vrij eenvoudig te achterhalen ook. Waarom weet geen enkele truther hier dit? Welke bronnen raadplegen jullie dat ze je dit niet vertellen?
pi_157976377
Ik denk dat ik maar ophou in deze reeks.

Het is nu alleen nog maar dit geworden (omdat plaatjes plempen de norm lijk te zijn nu)

Tot in de andere topics!
pi_157976506
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:35 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik weet dat. Het is vrij eenvoudig te achterhalen ook. Waarom weet geen enkele truther hier dit? Welke bronnen raadplegen jullie dat ze je dit niet vertellen?
Ik weet dat ook, maar ik geloof er geen zak van. Dat is nogal een verschil
pi_157976601
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:54 schreef ChrisCarter het volgende:
En hier de simulatie van WTC 7 met een "klein brandje" ( :') ) linksonderin. Asymmetrische schade of hoe je het ook wenst te noemen.

Overigens gaat het om de collapse bij 21 seconden als het om het kleine brandje linksonderin gaat.
Ik snap de video niet helemaal. Het laat diverse mogelijkheden van een instorting zien.

Wat wil je hier nu mee aantonen?
-
  woensdag 2 december 2015 @ 22:45:10 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157976690
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat is de 9/11 truthermythologie, in werkelijkheid is er bij Fresh Kills een enorme operatie op touw gezet om het puin van het WTC te doorzoeken op menselijke resten, staal dat kon worden gebruikt voor nader onderzoek te sorteren, etc. Daarnaast hebben vanaf dag 1 allerlei academici, los van iedere overheidsbemoeienis, zich over het instortingsvraagstuk geworpen. Deze bijv, 3 dagen na 9/11: https://www.siam.org/pdf/news/578.pdf
Dit vind ik een interessant stukje. (bedankt voor de link overigens)

In stage 1 (see Figure 1), the conflagration caused by the aircraft fuel spilled into the structure causes the steel of the columns to heat to temperatures apparently exceeding 800°C (far higher than those of the standard fire of the American Society for Testing and Materials). The heating isprobably accelerated by loss of the protective thermal insulation of the steel during the initial blast. When heated to such temperatures, structural steel exhibits significant creep (i.e., a slow increase of deformation under load), and its yield limit decreases significantly. Thus, the effective stiffness of the columns is greatly reduced, and, as a result, many columns buckle (stage 2),
losing their load-carrying capacity as a consequence.*

Zie jij ook de aannames die gemaakt worden? Als dat dus niet zo is dan zakt die analyse net zo hard in elkaar als de torens. Dat bedoel ik met naar een doel toe analyseren tot het aannemelijk is.

quote:
Dat de torens volledig in elkaar zijn gestort was voor relevante vakmensen geen groot mysterie, op macroniveaubegrip althans. Als zij dat binnen 3 dagen al wisten, dan kon de Kwade Genius die door de truthers verantwoordelijk wordt gehouden voor de ineenstortingen van de 3 WTC's dat ook te weten komen en zijn plannen om het WTC complex tjokvol met explosieven te stouwen vroegtijdig in de ijskast zetten want dat was helemaal niet noodzakelijk om de torens in te laten storten.

[quote]Daarnaast, als je al dan niet gedwongen bent om van buiten naar binnen te turen omdat je geen toegang hebt tot het onderzoek zelf, dan kun je twee dingen doen:
1. inzage eisen tot het onderzoek,
2. een overkoepelend narratief samenstellen dat de gebeurtenissen -op papier- beter verklaard dan de officiele lezing dat doet.
Nummertje 1 kan je dus alleen doen op basis van de informatie van het onderzoek dat misschien vervuild is met disinformatie.

quote:
Truthers hebben zich jarenlang achter 1. verscholen omdat er altijd wel een onderzoek is waarvan de ins en outs niet helemaal worden blootgegeven, maar daar trappen omstanders naar een tijdje niet meer in want te gemakkelijk en lui. Dan rest 2. Dat hebben de truthers altijd als de pest vermeden en blijven dat op de dag van vandaag doen. Men is niet eens in staat gebleken om op zijn minst een intern consistente hypothese op te stellen, laat staan een extern consistente hypothese. De reden daarvoor imo is dat dit onmogelijk is met de kennis die we over 9/11 hebben, en ergens weten de truthers dit ook wel.
Dat de truthers geen homogene organisatie zijn geworden zijn vind ik spijtig want dan was er misschien veel meer van terecht gekomen. Eventueel zijn het een stel ego's die hard zijn gaan botsen waardoor het een soort Truther MAD is geworden of die organisaties zijn een handje geholpen in hun eigen destructie. Geen idee. Mensen zijn over het algemeen best stom dus beide opties zijn mogelijk.
Vrijheid
  woensdag 2 december 2015 @ 22:46:16 #31
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157976727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik weet dat ook, maar ik geloof er geen zak van. Dat is nogal een verschil
Klopt. Maar jij gelooft zoveel zaken niet, omdat alles wat kritisch is op jouw complottheorie je deel laat uitmaken van je complottheorie (want nep, gefingeerd, misleiding, afleiding, etc, etc), dat je daar ook je vraagtekens bij kunt stellen.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:47:41 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157976771
quote:

[..]

Water druk was weg, plus sprinklers doven een brand niet maar moeten er voor zorgen dat onder controle word gehouden tot de brandweer er is.
En de brandweer mannen die het instorten hadden overleefd waren al druk zat!
Plus veel brandweer wagens stonden bij wtc 1 en 2 veel grotendeels vernietigd of zwaar beschadigd ingesloten etc.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_157976850
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:45 schreef jogy het volgende:

[..]

In stage 1 (see Figure 1), the conflagration caused by the aircraft fuel spilled into the structure causes the steel of the columns to heat to temperatures apparently exceeding 800°C (far higher than those of the standard fire of the American Society for Testing and Materials). The heating isprobably accelerated by loss of the protective thermal insulation of the steel during the initial blast. When heated to such temperatures, structural steel exhibits significant creep (i.e., a slow increase of deformation under load), and its yield limit decreases significantly. Thus, the effective stiffness of the columns is greatly reduced, and, as a result, many columns buckle (stage 2),

Zie jij ook de aannames die gemaakt worden? Als dat dus niet zo is dan zakt die analyse net zo hard in elkaar als de torens. Dat bedoel ik met naar een doel toe analyseren tot het aannemelijk is.

[..]

Nummertje 1 kan je dus alleen doen op basis van de informatie van het onderzoek dat misschien vervuild is met disinformatie.

[..]

Dat de truthers geen homogene organisatie zijn geworden zijn vind ik spijtig want dan was er misschien veel meer van terecht gekomen. Eventueel zijn het een stel ego's die hard zijn gaan botsen waardoor het een soort Truther MAD is geworden of die organisaties zijn een handje geholpen in hun eigen destructie. Geen idee. Mensen zijn over het algemeen best stom dus beide opties zijn mogelijk.
Dat WTC7 NIST onderzoek + hun model is ook uiterst discutabel. Het staat ook vol met aannames en heeft er dan ook alle schijn van dat ze in hun onderzoek en hun model direct naar een bepaald eindresultaat toewerken... en dat is die collapse...
  woensdag 2 december 2015 @ 22:52:05 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157976908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat WTC7 NIST onderzoek + hun model is ook uiterst discutabel. Het staat ook vol met aannames en heeft er dan ook alle schijn van dat ze in hun onderzoek en hun model direct naar een bepaald eindresultaat toewerken... en dat is die collapse...
Dat dus. Helemaal eens. Als je NIST zijn gang laat gaan en maar genoeg tijd geeft kan het aannemelijk maken dat de oorzaak een paar verloren oorbellen op de WC van de tiende etage was.
Vrijheid
pi_157976975
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

Water druk was weg, plus sprinklers doven een brand niet maar moeten er voor zorgen dat onder controle word gehouden tot de brandweer er is.
En de brandweer mannen die het instorten hadden overleefd waren al druk zat!
Plus veel brandweer wagens stonden bij wtc 1 en 2 veel grotendeels vernietigd of zwaar beschadigd ingesloten etc.
Heel het WTC complex was in 1 dag volledig vernietigd. 7 gebouwen weg. How convenient.
pi_157977183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:46 schreef Terecht het volgende:

[..]

Klopt. Maar jij gelooft zoveel zaken niet, omdat alles wat kritisch is op jouw complottheorie je deel laat uitmaken van je complottheorie (want nep, gefingeerd, misleiding, afleiding, etc, etc), dat je daar ook je vraagtekens bij kunt stellen.
Je zit er naast.
  woensdag 2 december 2015 @ 23:02:48 #37
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157977204
quote:

[..]

Dit is een analyse die binnen drie dagen na 9/11 gemaakt is. Die analyse is daarna natuurlijk verder verfijnd maar week niet wezenlijk af van dit back-of-the-envelope sommetje. Met een simpele, conservatieve analyse waarin je vooral de ordegrootte van de krachten en spanningen bepaalt zit je al in het domein van een instorting door natuurlijke oorzaken, en als je die analyse verder verfijnd (zie linkje) dan kom je steeds comfortabeler in dat domein te zitten. Dat wil zeggen dat een verklaring dmv explosieven dus overbodig is. Je hebt m.a.w. geen externe energiebron nodig om het gedrag van de torens te verklaren. Dat is vrij destructief voor de opblaashypothese. De Kwade Genius had dit ook kunnen weten want zo moeilijk is deze analyse ook weer niet.
quote:
[..]

Buiten dat onderzoek, wat eigenlijk als primair doel heeft als schaamlap te dienen voor de truthers waarachter ze zich proberen te verschuilen, heb je zeeen aan informatie waarvan je niet afhankelijk bent van de vrijgevigheid van de onderzoeker. Videobeelden, foto's, ooggetuigenverslagen, geschriften, kennis van mechanica, kennis van de situatie in het M-O wat het motief en de context waarin deze aanslag gepleegd is kan verklaren, enz enz.
quote:
[..]

Die versplintering is een onvermijdelijk gevolg van de onderzoeksmethodiek die de truthers hanteren: anomaly hunting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 02-12-2015 23:09:05 ]
pi_157977225
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heel het WTC complex was in 1 dag volledig vernietigd. 7 gebouwen weg. How convenient.
Tja, het kwam Larry Silverstein wel goed uit die vlak daarvoor z'n panden nog eens extra verzekerd had i.i.g.
-
  woensdag 2 december 2015 @ 23:03:43 #39
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157977242
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je zit er naast.
Neen. Jouw positie is de uiteindelijke consequentie van een jarenlange regressie om jezelf voor kritiek te immuniseren. Ik heb het live mogen meemaken.
pi_157977332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:51 schreef ChrisCarter het volgende:

Ook al zo'n compleet waardeloos filmpje wat totaal niets aantoont behalve 1 of andere gare computersimulatie, waar zogenaamd de 'rekenkracht' de meest juiste instorting moet aantonen.

Kom nou svp niet met die onzin aan hier. Nog ff en je gaat denken at Star Wars 1 t/m 3 realistisch is.
-
  woensdag 2 december 2015 @ 23:09:24 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157977386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Tja, het kwam Larry Silverstein wel goed uit die vlak daarvoor z'n panden nog eens extra verzekerd had i.i.g.
En heeft meer geld gekost dan het opgeleverd had.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 2 december 2015 @ 23:12:31 #42
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157977472
Tactisch gezien was het misschien wel een goed idee om het WTC op te blazen om zo wat grijpstuivers van de verzekering af te troggelen maar in het grotere plaatje bekeken, strategisch gezien dus, had het geen enkel nut om bijv WTC7 op te blazen. Integendeel juist. Staan truthers hier eigenlijk wel ooit eens bij stil?
pi_157977581
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

En heeft meer geld gekost dan het opgeleverd had.
Silverstein heeft in ieder geval zijn centen er wel van opgestreken.

Goldman Sachs ook, die vlak van tevoren ff short gingen op American Airlines.
-
pi_157978078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:12 schreef Terecht het volgende:
Tactisch gezien was het misschien wel een goed idee om het WTC op te blazen om zo wat grijpstuivers van de verzekering af te troggelen maar in het grotere plaatje bekeken, strategisch gezien dus, had het geen enkel nut om bijv WTC7 op te blazen. Integendeel juist. Staan truthers hier eigenlijk wel ooit eens bij stil?
Want?
  woensdag 2 december 2015 @ 23:56:18 #45
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157978541
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Want?
Wat waren hoofddoelen van deze samenzwering:
1. inval in Irak bewerkstelligen
2. budget defensie voor langdurige termijn opschroeven
3. meer grip en controle over de burger krijgen

Derhalve is het logisch en noodzakelijk om WTC7 op te blazen.

Niet dus. Het opblazen van WTC7 heeft geen enkele wezenlijke bijdrage geleverd aan het realiseren van die hoofddoelen. Je hebt er als Kwade Genius vooral last van gehad doordat je een extra cover-up operatie moest uitvoeren om het bewijs van het opblazen van WTC7 weg te poetsen en er een hoop doorluchtige lieden vragen over gingen stellen.
pi_157978669
quote:

[..]

Ja dat was de bedoeling van het rapport, op basis van de observaties tot het meest aannemelijke scenario komen. Als er een aannemelijker voorstel komt, wordt het aangepast, dat is tot nu toe iig gebeurd.
pi_157978865
maw de bedoeling van het rapport was nooit mensen overtuigen dat 9-11 gebeurd is, maar om uit te zoeken hoe het invliegen van die vliegtuigen tot de waargenomen gevolgen heeft geleid / heeft kunnen leiden zodat je daar policies op aan kunt passen.

Het zal die onderzoekers weinig boeien of 6 mensen op BNW overtuigd zijn, wat ze meer interesseert is hoe guidelines aangepast moeten worden om zo'n ramp te voorkomen. Daarom is het rapport ook niet geschreven om het meest overtuigende 100% zekere verhaal te hebben dat de data bewijst, maar juist om op basis van de data te meest waarschijnlijke toedracht te achterhalen.
pi_157979018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:13 schreef oompaloompa het volgende:
maw de bedoeling van het rapport was nooit mensen overtuigen dat 9-11 gebeurd is, maar om uit te zoeken hoe het invliegen van die vliegtuigen tot de waargenomen gevolgen heeft geleid / heeft kunnen leiden zodat je daar policies op aan kunt passen.

Het zal die onderzoekers weinig boeien of 6 mensen op BNW overtuigd zijn, wat ze meer interesseert is hoe guidelines aangepast moeten worden om zo'n ramp te voorkomen. Daarom is het rapport ook niet geschreven om het meest overtuigende 100% zekere verhaal te hebben dat de data bewijst, maar juist om op basis van de data te meest waarschijnlijke toedracht te achterhalen.
Kijk... we kunnen uren over en weer gaan zitten praten erover, maar ben je eventueel ook bereid om een documentaire hiervoor te bekijken? Duurt maar een uurtje...
-
pi_157979232
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:20 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Kijk... we kunnen uren over en weer gaan zitten praten erover, maar ben je eventueel ook bereid om een documentaire hiervoor te bekijken? Duurt maar een uurtje...
Ik heb er echt al 6 gekeken als niet meer en ik ben op mijn werk. Als jij een argument er uit haalt waar je het over wilt hebben wil ik dat stukje best bekijken.
pi_157979255
(en ben stiekem de live beelden van de san bernandino aanslag aan het kijken :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')