Ik neem aan dat je begrepen hebt wat er staat, of met d of met t?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten John, als je serieus genomen wil worden dan helpt het als je niet in een reactie van twee regels zelfs bij de eenvoudigste vorm d/t-fouten (grammatica, met spelling heeft het niets te maken) maakt. Ik heb het nu niet eens over mezelf, in het algemeen geldt dat.
Op zich een goed stuk. Al ben ik het niet geheel eens met het idee dat de discussie racism hier moeilijker gevoerd kan worden. Het is bijna in geen enkel land goed bespreekbaar terwijl het overal voor komt. Een ander probleem in dit land is is dat de roep over racisme erg vaak komt vanaf bepaalde groepen. Andersom kan en mag je het eigenlijk niet noemen. Terwijl dat ook gewoon keihard bestaat. Naast dit alles is racisme gewoon erg moeilijk te duiden. Is iets nu werkelijk racisme of gewoon domheid of het niet kennen van iets of iemand die anders is? Ik persoonlijk ken (ook via meerdere soorten gekleurde familie + ex) niet echt veel van racisme in dit land. Meer dat het iets gewoon niet kennen en domheid.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dit wel een mooi stuk:
http://dutchreview.com/fe(...)rte-piet-discussion/
Dat is al genoeg bekend . Daarnaast zijn er opiniepeilingen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:45 schreef Jaroon het volgende:
Gewoon om aan te geven dat het merendeel anders denkt.
Omdat er een kleine groep kleurlingen is die erbij zijn gekomen moet een feest evolueren? Tot wat? Waarom zou je iets waarmee geen problemen waren anders willen maken?quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wederom een verkeerde conclusie, daar het grotendeels kinderen waren van hoogopgeleide ouders, die dus tov alle Nederlandse kinderen relatief weinig in aanraking met andere huidskleuren komen. Het is waarschijnlijk dat bij een representatief onderzoek de verhoudingen anders liggen. Bovendien zie ik niet waarom het er vooral om zou gaan hoe de meerderheid van de kinderen het ziet, het is toch een feest voor álle kinderen?
[..]
Dus ze associeren huidskleur met een koddige clown? Als je een omschrijving van blackface zoekt....
Dat het in onze jeugd, op onze scholen en in onze regio's met hier een daar een kleurling een en al goedmoedige blijmoedigheid was zonder enige importantie in rassenkwesties staat niet ter discussie. Maar inmiddels is er wel wat veranderd, er zijn meer kleurlingen en het land is internationaler geworden, waardoor ook blackface tot de beeldcultuur hoort. Ik zie dit onderzoeksresultaat dan ook eerder als een indicatie dat ZP wel wat mag evolueren dan dat die krampachtig hetzelfde moet blijven.
Omdat Weltschmerz het liefste de hele dag door buigt voor een minderheid met een grote bek.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat er een kleine groep kleurlingen is die erbij zijn gekomen moet men een feest evolueren? Waarom zou je iets waarmee geen problemen waren anders willen maken?
Maar dan nog ken jij natuurlijk niet alle mensen met een andere huidskleur en wat zij ervaren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Op zich een goed stuk. Al ben ik het niet geheel eens met het idee dat de discussie racism hier moeilijker gevoerd kan worden. Het is bijna in geen enkel land goed bespreekbaar terwijl het overal voor komt. Een ander probleem in dit land is is dat de roep over racisme erg vaak komt vanaf bepaalde groepen. Andersom kan en mag je het eigenlijk niet noemen. Terwijl dat ook gewoon keihard bestaat. Naast dit alles is racisme gewoon erg moeilijk te duiden. Is iets nu werkelijk racisme of gewoon domheid of het niet kennen van iets of iemand die anders is? Ik persoonlijk ken (ook via meerdere soorten gekleurde familie + ex) niet echt veel van racisme in dit land. Meer dat het iets gewoon niet kennen en domheid.
Nee, de huidskleur valt hen helemaal niet op.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus ze associeren huidskleur met een koddige clown? Als je een omschrijving van blackface zoekt....
Nee, je verdraait het nu. Ze denken dus niet dat mensen met een donkerder huidskleur dom en koddig zijn, maar ze denken dat zwarte piet met zijn rare fratsen net een clown is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Grens? Hoezo grens. Als iemand een ander met opzet probeert te beledigen, heeft het persoon ook de keuze zich beledigd te voelen, of niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:54 schreef Royy het volgende:
Discriminatie speelt alleen als de desbetreffende persoon de intentie heeft om te beledigen. Zo niet, dan moet je het probleem bij je zelf zoeken. Ik kan zat voorbeelden bedenken die eventueel ook fout kunnen zijn als we dit fout rekenen. Denk aan mini-me bij auston powers, beledigend voor lilliputters? Denk aan raymann is laat die zich verkleed als vrouw, beledigd voor transgenders ? Waar trek je de grens? Ik persoonlijk zo de grens leggen bij met opzet beledigen en niet met opzet beledigen
Spijkers op laag water zoeken en onderzoeksresultaten in jou voordeel uitleggen terwijl het toch echt anders beschreven staat. Gewoon om je eigen punt aan te dikken.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Racisme kun je overal ervaren. En bijna in geen enkel land is er openlijk en duidelijk een opbouwende discussie over. In bijv. Nederland zijn we enorm doorgeslagen in het denken dat als iemand je een racist noemt je het bijna bent. De 'aanval' komt eigenlijk altijd van gekleurde kant. Terwijl men andersom ook gewoon racistisch kan zijn. Het is hier teveel van "de blanke is fout". In Afrika komt ook veel racisme voor. Ook zelfs binnen landen zelf. In Azie ook. Noem het maar op. Ik denk dat we hier niet achterlopen in het voeren van de discussie. Het is een probleem geworden omdat je lange tijd in het geheel niets negatiefs over bepaalde nieuwe en soms gekleurde groepen mocht zeggen. Dan was je een racist en deed JIJ je best niet om anderen te begrijpen. En die lage opmerkingen komen van beide kanten. Meestal niet de slimste mensen uit de verschillende groepen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan nog ken jij natuurlijk niet alle mensen met een andere huidskleur en wat zij ervaren.
Ik vind het vooral heel goed dat hij een verschil duidelijk maakt tussen dat er sprake kan zijn van (onbedoeld) racisme, maar dat vele mensen met hun hakken in het zand gaan als ze voor racist uitgemaakt worden. Er is ook een groot verschil.
Hoewel ik wel echt geschrokken ben van de hoeveelheid mensen die denken dat ze de meest lage opmerkingen mogen maken om hun standpunt duidelijk te maken.
Als iedereen, ja ook jij, nou eens gewoon stopt met naar een ander te wijzen en het zelf nou eens gewoon goed doet?quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Racisme kun je overal ervaren. En bijna in geen enkel land is er openlijk en duidelijk een opbouwende discussie over. In bijv. Nederland zijn we enorm doorgeslagen in het denken dat als iemand je een racist noemt je het bijna bent. De 'aanval' komt eigenlijk altijd van gekleurde kant. Terwijl men andersom ook gewoon racistisch kan zijn. Het is hier teveel van "de blanke is fout". In Afrika komt ook veel racisme voor. Ook zelfs binnen landen zelf. In Azie ook. Noem het maar op. Ik denk dat we hier niet achterlopen in het voeren van de discussie. Het is een probleem geworden omdat je lange tijd in het geheel niets negatiefs over bepaalde nieuwe en soms gekleurde groepen mocht zeggen. Dan was je een racist en deed JIJ je best niet om anderen te begrijpen. En die lage opmerkingen komen van beide kanten. Meestal niet de slimste mensen uit de verschillende groepen.
Wat mensen ervaren? Op sommige dingen na denk ik dat men ook vaak kan zeuren en daar in dit land ook geheel de ruimte voor krijgt. Zeker als je anders gekleurd bent. Marokkanen zijn erg goed in zeuren over racisme bijv. Ik heb nog ooit gewoond in zo'n racistische omgeving als Amsterdam Oost Indische buurt. Zeker tegenover vrouwen van een ander 'ras'. Dat was heel lang totaal onbespreekbaar in Amsterdam.
Dat doe ik al. Ik ga normaal om met normale mensen. Daar speelt kleur geen rol. Natuurlijk mag ik wel kritisch zijn. Dat doen bepaalde gekleurde mensen toch ook? Ik draai het gewoon deels om. En dat vindt men vervelend om te horen. Ga maar eens op TV zeggen dat men eens onderzoek moet doen naar racisme bij Nederlandse Marokkanen. Dan is de wereld te klein.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als iedereen, ja ook jij, nou eens gewoon stopt met naar een ander te wijzen en het zelf nou eens gewoon goed doet?
Zo bijzonder weinig constructief "ja maar hij", "Maar daar doen ze het ook", etc.
Bedankt, inderdaad iets om over na te denkenquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grens? Hoezo grens. Als iemand een ander met opzet probeert te beledigen, heeft het persoon ook de keuze zich beledigd te voelen, of niet.
Er hoeft helemaal geen grens te zijn, beetje van onderstaand filmpje wat ik hier al 1.000x gepost heb, doet wonderen.
Het blijft echt de ultieme mindset in deze discussie.
Dit is nogal een grootse verandering.......na alle veranderingen die er al zijn geweest. Je kan de naam zo'n beetje veranderen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:07 schreef vincenzo78 het volgende:
Voordat ik een hele shitstorm ontketen...dit is slechts een gedachtenkronkel..
Als ZP een fictief persoon is en de afgelopen honderd jaar al dan niet bewust veranderingen heeft ondergaan dan zijn enige aanpassingen in het uiterlijk van ZP toch niet het einde van het Sinterklaasfeest...
Voor mij wel, of dat in de toekomst zo is weet ik niet, heb geen glazen bol.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:07 schreef vincenzo78 het volgende:
Als ZP een fictief persoon is en de afgelopen honderd jaar al dan niet bewust veranderingen heeft ondergaan dan zijn enige aanpassingen in het uiterlijk van ZP toch niet het einde van het Sinterklaasfeest...
Zolang de sidekick van de Sint maar zwart blijft (en liefst wat boosaardiger) heb ik niets tegen veranderingen van alle andere uiterlijkheden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:07 schreef vincenzo78 het volgende:
Je hoeft het niet te negeren maar je moet de oplossing zoeken bij de persoon die beledigd is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:07 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Als iemand nou niet de bedoeling heeft om iemand te beledigen, maar die persoon ervaart die opmerking wel als beledigend, moeten we de gevoelens van de "beledigde" negeren?
Als beledigde kun je het ook gewoon ook minder hard oppakken. Mijn ex was een Thai en die kreeg aardig wat voor de kiezen aan domme sex gerelateerde opmerkingen. Dat laat je maar gewoon gaan dan. Is dat beledigend? Zeer zeker.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:07 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Als iemand nou niet de bedoeling heeft om iemand te beledigen, maar die persoon ervaart die opmerking wel als beledigend, moeten we de gevoelens van de "beledigde" negeren?
Die wat die opmerkingen geven komen die niet iets te kort?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als beledigde kun je het ook gewoon ook minder hard oppakken. Mijn ex was een Thai en die kreeg aardig wat voor de kiezen aan domme sex gerelateerde opmerkingen. Dat laat je maar gewoon gaan dan. Is dat beledigend? Zeer zeker.
Ja. En zo moet je dat ook zien. Anders ga je er in een zwak moment ook nog op slaan. Blijft het feit dat het kwetsend is. Maar dat gaf ze wel een plaats. Ze zeurde er ook niet veel over.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die wat die opmerkingen geven komen die niet iets te kort?
Interessante stellingname...dus als beledigde moet je in principe alles langs je heen laten gaan zolang degene die je beledigt maar niet de intentie heeft om te beledigen...quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als beledigde kun je het ook gewoon ook minder hard oppakken. Mijn ex was een Thai en die kreeg aardig wat voor de kiezen aan domme sex gerelateerde opmerkingen. Dat laat je maar gewoon gaan dan. Is dat beledigend? Zeer zeker.
Het is erger als die mensen ook nog een functie bekleden lijkt me, dan is erop slaan zonder dat iemand het ziet wel een oplossing lijkt me?quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. En zo moet je dat ook zien. Anders ga je er in een zwak moment ook nog op slaan. Blijft het feit dat het kwetsend is. Maar dat gaf ze wel een plaats. Ze zeurde er ook niet veel over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |