abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158009142
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Raymann is idd een aardig vb.
Raymann, Umberto Tan, diverse oud-topsporters, die Marokkaanse cabaretier (ik kan niet op zijn naam komen omdat ik cabaret niet leuk vind, ik kijk liever naar standup comedy), diverse acteurs...
Allemaal voorbeelden dat het reuze meevalt met discriminatie in Nederland. :)
Wat is nu het probleem met Zwarte Piet die niet eens bruingekleurd is maar zwartgekleurd is. Heb jij ooit een zwartgekleurde Afrikaan gezien? :)
Zo ja, dan heb je een wel heel unieke vorm van kleurblindheid. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158009152
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt..... Anderzijds heb je ook opgefokte zpfans ( zogenaamde fans) die met racistische en bedreigende internetberichten gewone mensen de ander kant opjagen.
http://www.joop.nl/opinie(...)cties_op_een_selfie/
Ook afkeurenswaardig. Er is wel een groot verschil. Zij verpesten geen kinderfeestjes. Die verantwoordelijkheid komt volledig op naam van de anti-Pieten.

Sta er eens even bij stil. Stel je het eens voor. Een feest voor kinderen, waar kinderen bij zijn voor deze kinderen verpesten.

Maakt me verder niets uit hoe volwassen (nou ja) voor en tegenstanders elkaar bejegenen, maar van de onschuld van kinderen blijf je af!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158009156
Zwarte Piet haten staat dus eigenlijk gelijk aan een neger haten.
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:59:37 #179
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_158009184
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zijn geen grote woorden. Er zijn verschillende problemen geweest en de hele harde discussie maakt het ook al veel minder onschuldig.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het blijft allemaal perceptie van een volwassene...mijn kinderen hebben op nog geen enkel de indruk gegeven dat de onschuld van het sinterklaasfeest verloren is gegaan of het verliezen is...
pi_158009212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Raymann, Umberto Tan, diverse oud-topsporters, die Marokkaanse cabaretier (ik kan niet op zijn naam komen omdat ik cabaret niet leuk vind, ik kijk liever naar standup comedy), diverse acteurs...
Wat is nu het probleem met Zwarte Piet die niet eens bruingekleurd is maar zwartgekleurd is. Heb jij ooit een zwartgekleurde Afrikaan gezien? :)
Zo ja, dan heb je wel een hele unieke vorm van kleurblindheid. ;)
Ik heb wel zwarte Afrikanen gezien. Mat vind ik persoonlijk het mooist.

Najib was leuk. Hans Sibbel (Lebbis). Jan Jaap van der Wal.
pi_158009239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:59 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het blijft allemaal perceptie van een volwassene...mijn kinderen hebben op nog geen enkel de indruk gegeven dat de onschuld van het sinterklaasfeest verloren is gegaan of het verliezen is...
Maar dat gebeurt wel door de veranderingen die men doorvoert. Bij ons in de familie kan men het wel uitleggen aan kinderen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:07:03 #182
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158009356
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mag dit eigenlijk zomaar in het openbaar? (Trademark etc)
Nee.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:07:21 #183
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_158009362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:54 schreef Royy het volgende:
Discriminatie speelt alleen als de desbetreffende persoon de intentie heeft om te beledigen. Zo niet, dan moet je het probleem bij je zelf zoeken. Ik kan zat voorbeelden bedenken die eventueel ook fout kunnen zijn als we dit fout rekenen. Denk aan mini-me bij auston powers, beledigend voor lilliputters? Denk aan raymann is laat die zich verkleed als vrouw, beledigd voor transgenders ? Waar trek je de grens? Ik persoonlijk zo de grens leggen bij met opzet beledigen en niet met opzet beledigen
Als iemand nou niet de bedoeling heeft om iemand te beledigen, maar die persoon ervaart die opmerking wel als beledigend, moeten we de gevoelens van de "beledigde" negeren?
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:09:43 #184
39333 Zelva
pi_158009406
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:44 schreef Ludachrist het volgende:
Welke vlotgekapte communicatie-stagiair heeft daar nu weer verzonnen dat het wel leuk zou zijn om Minions te nemen? :') .
quote:
Minions are small, yellow creatures who have existed since the beginning of time, evolving from single-celled organisms into beings who exist only to serve history's most villainous masters
Sinterklaas als villainous master dus. Goeie storyline wel.
pi_158009500
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb wel zwarte Afrikanen gezien. Mat vind ik persoonlijk het mooist.

Najib was leuk. Hans Sibbel (Lebbis). Jan Jaap van der Wal.
Oh ja, Najib heet hij. Sibbel ken ik niet onder die naam en over de namen Lebbis en van der Wal, die ik enkel ken van die kloon van dat Britse programma (op een satirische manier ingaan op de actualiteiten van de week) ken had ik ook even na moeten denken. ;)
Ik vind een enkele buitenlandse standup comedian erg leuk, ik kon ook wel eens lachen met Joep van het Hek. In het algemeen vind ik cabaret wat te flauw en die liedjes moeten ze er niet bij doen tenzij ze het echt kunnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flappie vind ik trouwens wel leuk tijdens de kerstdagen. :)
Ik heb trouwens ook wel eens een beetje gelachen met Najib hoor.
#NoDAPL
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:14:10 #186
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_158009517
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo ja, dan heb je een wel heel unieke vorm van kleurblindheid. ;)
Ik geloof dat Nederland een van de prettigste landen ter wereld is om in te leven en ook op het gebied van discriminatie (in vergelijking met de rest van de wereld) kunnen veel landen leren van Nederland.

Ondanks dat er in de mediawereld succesvolle voorbeelden zijn, wilt niet zeggen in geheel Nederland koek-en-ei is...
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:15:00 #187
39333 Zelva
pi_158009532
quote:
quote:
Een Ghanese vriendin deelde haar ervaring met me na het lezen van de reacties op de selfie en zei:

"Voor mij begint met de intocht van Sinterklaas de 3 moeilijkste weken van het jaar. Ik snak naar 6 december wanneer ik weer "normaal " over straat kan."
_O- :')
pi_158009588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:14 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Ik geloof dat Nederland een van de prettigste landen ter wereld is om in te leven en ook op het gebied van discriminatie (in vergelijking met de rest van de wereld) kunnen veel landen leren van Nederland.

Ondanks dat er in de mediawereld succesvolle voorbeelden zijn, wilt niet zeggen in geheel Nederland koek-en-ei is...
Ik zal ook nooit stellen dat er geen racisme en andere vormen van discriminatie bestaan in Nederland. Die bestaan overal en altijd. Het is eigen aan de mens: hokjesdenken, angst voor wat vreemd is etc.
Het is alleen zo gering in Nederland als dat het zijn kan en ZP heeft daar echt niets mee te maken. Als diezelfde mensen zouden klagen dat donkergekleurde mensen geen stageplek krijgen in Amsterdam Zuid bij een advocatenkantoor dan zouden ze bij mij een zeer bereidwillig luisterend oor vinden. Ga niet klagen over ZP. ;)
#NoDAPL
pi_158009621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:14 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Het is nergens geheel koek en ei. Behalve in Utopia.
pi_158009633
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:54 schreef Royy het volgende:
Discriminatie speelt alleen als de desbetreffende persoon de intentie heeft om te beledigen.
Dat is niet waar! Er is bijvoorbeeld ook sprake van discriminatie als je niet een kamer/woning kan huren omwille van je nationaliteit, niet aangenomen wordt voor een stageplaats omwille van je naam of huidskleur etc.
Daar hoeft niet per se een directe belediging bij te komen kijken door de persoon die je benadeelt/uitsluit anders behandelt of wat dan ook.
#NoDAPL
pi_158009668
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh ja, Najib heet hij. Sibbel ken ik niet onder die naam en over de namen Lebbis en van der Wal, die ik enkel ken van die kloon van dat Britse programma (op een satirische manier ingaan op de actualiteiten van de week) ken had ik ook even na moeten denken. ;)
Ik vind een enkele buitenlandse standup comedian erg leuk, ik kon ook wel eens lachen met Joep van het Hek. In het algemeen vind ik cabaret wat te flauw en die liedjes moeten ze er niet bij doen tenzij ze het echt kunnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flappie vind ik trouwens wel leuk tijdens de kerstdagen. :)
Ik heb trouwens ook wel eens een beetje gelachen met Najib hoor.
Van der Wal en Lebbis moet je eigenlijk beoordelen op hun shows en niet dat ene programma.

Joep vond ik vroeger ook wel leuk. Nu toch wat flauw.
pi_158009700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

_O- :')
Wat een triestheid idd.
pi_158009732
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:21 schreef Jaroon het volgende:
Joep vond ik vroeger ook wel leuk. Nu toch wat flauw.
Joep was in de jaren 90 leuk, daarna ging het bergafwaarts. Tot mijn verrassing had hij een paar jaar geleden weer een goede voorstelling waarin hij weer wat terug ging naar zijn wortels. Van Joep willen we verzet tegen de (bovenmodaal verdienende) kleinburgelijkheid zien.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 14:27:48 #194
5428 crew  miss_sly
pi_158009827
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:34:35 #195
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158009968
Ieuw wat een gele griezels :X

quote:
Directeur Ingrid Zoer kijkt toe: "We zijn trots op de manier waarop we dit hebben opgelost", zegt ze: "Het was soms best een beetje lastig. Volgend jaar gaan we opnieuw kijken wat we met het Sinterklaasfeest doen. Dat is de manier denk ik, vooral in gesprek blijven met elkaar."
Dat mens is gestoord. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:35:39 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158009992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:34 schreef deedeetee het volgende:
Ieuw wat een gele griezels :X

[..]

Dat mens is gestoord. :')
'Vooral in gesprek blijven met elkaar' Dat is tegenwoordig de enige oplossing die beleidsmakers in Nederland nog kennen :')
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:37:15 #197
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158010021
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Vooral in gesprek blijven met elkaar' Dat is tegenwoordig de enige oplossing die beleidsmakers in Nederland nog kennen :')
In gesprek blijven betekend gewoon negeren wat je niet uitkomt en lekker knuf knuf doen met de jankerds.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158010038
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hooguit 35% van de kinderen deelt zwarte piet dus in op huidskleur. 65% dus niet.
Wederom een verkeerde conclusie, daar het grotendeels kinderen waren van hoogopgeleide ouders, die dus tov alle Nederlandse kinderen relatief weinig in aanraking met andere huidskleuren komen. Het is waarschijnlijk dat bij een representatief onderzoek de verhoudingen anders liggen. Bovendien zie ik niet waarom het er vooral om zou gaan hoe de meerderheid van de kinderen het ziet, het is toch een feest voor álle kinderen?

quote:
Ik zie het probleem niet :?

Zeker niet omdat - in dit geval - eventuele associatie met huidskleur los staat van eventueel racisme. Kinderen kunnen zwarte piet bijvoorbeeld weliswaar op huidskleur indelen maar daarnaast gewoon een positieve associatie met zwarte piet hebben. Sterker nog, dat onderzoek ondersteunt dit vermoeden omdat de meeste kinderen zwarte piet als een koddige clown zien.
Dus ze associeren huidskleur met een koddige clown? Als je een omschrijving van blackface zoekt....

Dat het in onze jeugd, op onze scholen en in onze regio's met hier een daar een kleurling een en al goedmoedige blijmoedigheid was zonder enige importantie in rassenkwesties staat niet ter discussie. Maar inmiddels is er wel wat veranderd, er zijn meer kleurlingen en het land is internationaler geworden, waardoor ook blackface tot de beeldcultuur hoort. Ik zie dit onderzoeksresultaat dan ook eerder als een indicatie dat ZP wel wat mag evolueren dan dat die krampachtig hetzelfde moet blijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:41:38 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158010122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

In gesprek blijven betekend gewoon negeren wat je niet uitkomt en lekker knuf knuf doen met de jankerds.
Minions als Pieten ook echt, de treurigheid spat ervan af...

Volgend jaar ook de troonrede maar laten voorlezen door Blauwbaard ipv Willem Alexander dan?
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:43:48 #200
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_158010173
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nederlandse politici in een notendop...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')