abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158008558
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:33 schreef john2406 het volgende:
Laat men niet vergeten het gaat toch vooral om de zwart geverfde witte dacht ik?
Een of iemand van een andere huidskleur, die mag zich wel zwart verven?
Als je al zwart bent hoef je je niet verder zwart te verven.
pi_158008611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kleine groepjes die iets willen?
Johhhh dat is het fundament van de democratie. Wees blij met die vrije meningsuiting.
Niemand dwingt je te luisteren of er mee eens te zijn.
Helemaal mee eens. Het lijkt me echter getuigen van nul punt nul fatsoen en inzicht om met je vrijheid van menigsuiting kinderfeestjes te gaan verstoren (optocht ZO A'dam, Zapp feest Utrecht, Pietendorp). Wat voor een hork ben je dan. Denk niet dat je daarmee meer sympathie voor je zaak genereert.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158008613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je al zwart bent hoef je je niet verder zwart te verven.
Die is dan onherkenbaar?
Van de week nog met pieten gesproken, en ik kon ze allemaal, stuk voor stuk, zie ze in het dagelijks leven als verpleegsters.
Toch leuk dat ze het doen!
Alleen Sint kon ik niet!
pi_158008638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt nu wel.
Onzin..... je wordt niet gedwongen van mening te veranderen.
Je hebt die keuze in eigen hand en sommige blanke mensen maken een keuze te veranderen van mening. Kan zijn... dat je dat niet aanstaat.
Doe er wat aan...maar een referendum organiseren zal jou niet veel helpen.....je 'wint' zo echt niet.
En zeker niet als je dan roept: en nou moeten die andersdenkenden hun kop houden.
pi_158008690
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kleine groepjes die iets willen?
Johhhh dat is het fundament van de democratie. Wees blij met die vrije meningsuiting.
Niemand dwingt je te luisteren of er mee eens te zijn.
Ze mogen inderdaad naar believen hun mening uiten maar niet in de aanwezigheid van kindjes die geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet, op dat moment verpest je het feestje van kindjes en die kindjes zijn geen gesprekspartner van je voor deze kwestie dus je hebt geen enkele reden om die mening naar hen te uiten. Je bent enkel maar het feestje van kindjes aan het verpesten omdat je dat leuk vindt als je die mening uit waar het feestje wordt gevierd. Het lijkt me duidelijk dat er meer dan genoeg andere plaatsen zijn waar je wel je mening kwijt kan. Hell, leden jullie groep worden zelfs praktisch het podium op getrokken waar anderen moeite moeten doen om überhaupt een podium te krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158008718
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het lijkt me echter getuigen van nul punt nul fatsoen en inzicht om met je vrijheid van menigsuiting kinderfeestjes te gaan verstoren (optocht ZO A'dam, Zapp feest Utrecht, Pietendorp). Wat voor een hork ben je dan. Denk niet dat je daarmee meer sympathie voor je zaak genereert.
Klopt..... Anderzijds heb je ook opgefokte zpfans ( zogenaamde fans) die met racistische en bedreigende internetberichten gewone mensen de ander kant opjagen.
http://www.joop.nl/opinie(...)cties_op_een_selfie/
pi_158008721
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze mogen inderdaad naar believen hun mening uiten maar niet in de aanwezigheid van kindjes die geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet, op dat moment verpest je het feestje van kindjes en die kindjes zijn geen gesprekspartner van je voor deze kwestie dus je hebt geen enkele reden om die mening naar hen te uiten. Je bent enkel maar het feestje van kindjes aan het verpesten omdat je dat leuk vindt als je die mening uit waar het feestje wordt gevierd.
Ja maar?
Dan veranderd het verhaal wel he, wie zou er dan luisteren naar dat verhaal?
Mijn muren misschien?
pi_158008746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja maar?
Dan veranderd het verhaal wel he, wie zou er dan luisteren naar dat verhaal?
Mijn muren misschien?
Doe jezelf een plezier en lees dit een keer, je bent nooit te oud om te leren. ;)
http://educatie-en-school(...)impelste-uitleg.html
#NoDAPL
pi_158008768
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die is dan onherkenbaar?
Van de week nog met pieten gesproken, en ik kon ze allemaal, stuk voor stuk, zie ze in het dagelijks leven als verpleegsters.
Toch leuk dat ze het doen!
Alleen Sint kon ik niet!
Nee. Dat is een probleem idd. Ik heb zwarte piet gespeeld voor een hele grote groep kinderen uit de familie. Alles begon gelijk bij binnenkomst mijn naam te krijsen. En dan moet je het nog een half uur volhouden. De Sint had men niet door gek genoeg. En men was daar direct bang voor.
pi_158008776
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doe jezelf een plezier en lees dit een keer, je bent nooit te oud om te leren. ;)
http://educatie-en-school(...)impelste-uitleg.html
dat jeukt mij minder als jouw denk ik!

Over tig jaren spreekt toch niemand meer Nederlands neem ik aan, laat staan schrijven.
pi_158008797
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin..... je wordt niet gedwongen van mening te veranderen.
Je hebt die keuze in eigen hand en sommige blanke mensen maken een keuze te veranderen van mening. Kan zijn... dat je dat niet aanstaat.
Doe er wat aan...maar een referendum organiseren zal jou niet veel helpen.....je 'wint' zo echt niet.
En zeker niet als je dan roept: en nou moeten die andersdenkenden hun kop houden.
Nee. Dat bijv. scholen het al gaan veranderen vanuit een zgn correctheid.

Gewoon om aan te geven dat het merendeel anders denkt.
pi_158008800
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Over tig jaren spreekt toch niemand meer Nederlands neem ik aan, laat staan schrijven.
En waarom niet?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158008811
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt..... Anderzijds heb je ook opgefokte zpfans ( zogenaamde fans) die met racistische en bedreigende internetberichten gewone mensen de ander kant opjagen.
Ook debiel.
pi_158008816
Ik juich het zelfs toe als alle tegenstanders eigen intochten, met clown, alleen witte pieten of wat zij ook maar willen, gaan vieren. Zolang zij het feest maar niet verstieren voor kinderen die er wel gewoon een feest van willen maken.

Lijkt me een ideale oplossing.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158008846
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waar komt de agressie tegen pogingen de 'onschuldige traditie' van Zwarte Piet te veranderen vandaan?

Soms doet Joop mij me ervoor schamen dat ik links ben.
Waar zou die agressie toch vandaan komen? Kom op, zo ingewikkeld is het niet. Omdat een zeer kleine minderheid die een afwijkende mening heeft zeer sterk haar best doet om een kinderfeestje te verpesten en omdat deze tirannieke minderheid met geweld veranderingen wil forceren waar bijna niemand in Nederland op zit te wachten.
Ja, zelfs al zou het om tienduizenden of zelfs een paar honderdduizend mensen gaan dan nog zou het "bijna niemand" zijn in relatieve zin.
#NoDAPL
pi_158008885
Het Sinterklaasfeest is nu een deel van haar onschuld en leukigheid kwijt door een kleine groep mensen. En kinderen zijn de dupe. Zoals gisteren bleek uit een of ander universitair onderzoek blijken kinderen helemaal niets raars of negatiefs te zien in zwarte piet. Tenzij hun ouders het erin gepompt hebben.
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:49:00 #167
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_158008892
In zijn algemeenheid is de vraag die we onszelf moeten stellen:

Als bepaalde groep (hoe groot of klein dan ook) zich gekwetst/beledigd/vernederd voelt door een bepaald verschijnsel in hoeverre geef je daar dan gehoor aan?

Want in mijn ogen is de grote boosdoener in deze discussie dat er allerlei vergelijkingen worden gemaakt waardoor het hek van de dam is en een 'normale' discussie onmogelijk wordt...
pi_158008924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:49 schreef vincenzo78 het volgende:

Als bepaalde groep (hoe groot of klein dan ook) zich gekwetst/beledigd/vernederd voelt door een bepaald verschijnsel in hoeverre geef je daar dan gehoor aan?

Want in mijn ogen is de grote boosdoener in deze discussie dat er allerlei vergelijkingen worden gemaakt waardoor het hek van de dam is en een 'normale' discussie onmogelijk wordt...
Dan moet je kijken of die gekwetstheid terecht is en hoe ver dat dan gaat. En dan nog......gekwetst zijn en worden behoort ook soms bij het leven.
pi_158008977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:49 schreef vincenzo78 het volgende:

Je biedt een luisterend oor en je bent empathisch, that's it. Het kan dat je beleid of gebruiken of wat dan ook aanpast maar het is aan de meerderheid om daarover te beslissen. In een democratie houdt de meerderheid rekening met de gevoelens die leven bij de minderheden omdat dat de samenleving stabieler maakt, omdat ook mensen die tot meerderheden behoren op andere punten tot minderheden behoren etc. maar het is aan de meerderheden om te beslissen wanneer ze dat wel en niet doen en dit hangt van de rationaliteit van de argumenten, die in het geval van de ZP-haters niet bestaande is.

quote:
Inmiddels wel ja, daar hebben de ZP-haters het zelf naar gemaakt. Als ze op een normale manier de discussie hadden gestart zonder als gekken te gaan schreeuwen in de aanwezigheid van kindjes en zo dan zou er wel een normale discussie mogelijk zijn geweest, nu nemen de meeste mensen hen niet serieus.
#NoDAPL
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:52:25 #170
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_158008981
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:48 schreef Jaroon het volgende:
Het Sinterklaasfeest is nu een deel van haar onschuld en leukigheid kwijt door een kleine groep mensen. En kinderen zijn de dupe. Zoals gisteren bleek uit een of ander universitair onderzoek blijken kinderen helemaal niets raars of negatiefs te zien in zwarte piet. Tenzij hun ouders het erin gepompt hebben.
Allemaal grote woorden...mijn kinderen hadden op school een sinterklaasviering en die waren helemaal nergens de dupe van en ze hebben het gevierd in al hun onschuld en leukigheid...

Dit is de beschrijving van een volwassene..
pi_158009018
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:52 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Allemaal grote woorden...mijn kinderen hadden op school een sinterklaasviering en die waren helemaal nergens de dupe van en ze hebben het gevierd in al hun onschuld en leukigheid...

Dit is de beschrijving van een volwassene..
Het zijn geen grote woorden. Er zijn verschillende problemen geweest en de hele harde discussie maakt het ook al veel minder onschuldig.
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:54:09 #172
196503 Royy
Pompiedom
pi_158009036
Discriminatie speelt alleen als de desbetreffende persoon de intentie heeft om te beledigen. Zo niet, dan moet je het probleem bij je zelf zoeken. Ik kan zat voorbeelden bedenken die eventueel ook fout kunnen zijn als we dit fout rekenen. Denk aan mini-me bij auston powers, beledigend voor lilliputters? Denk aan raymann is laat die zich verkleed als vrouw, beledigd voor transgenders ? Waar trek je de grens? Ik persoonlijk zo de grens leggen bij met opzet beledigen en niet met opzet beledigen
pi_158009057
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:54 schreef Royy het volgende:
Discriminatie speelt alleen als de desbetreffende persoon de intentie heeft om te beledigen. Zo niet, dan moet je het probleem bij je zelf zoeken. Ik kan zat voorbeelden bedenken die eventueel ook fout kunnen zijn als we dit fout rekenen. Denk aan mini-me bij auston powers, beledigend voor lilliputters? Denk aan raymann is laat die zich verkleed als vrouw, beledigd voor transgenders ? Waar trek je de grens? Ik persoonlijk zo de grens leggen bij met opzet beledigen en niet met opzet beledigen
Raymann is idd een aardig vb.
pi_158009070
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je moet het zelf weten John, als je serieus genomen wil worden dan helpt het als je niet in een reactie van twee regels zelfs bij de eenvoudigste vorm d/t-fouten (grammatica, met spelling heeft het niets te maken) maakt. Ik heb het nu niet eens over mezelf, in het algemeen geldt dat.
#NoDAPL
pi_158009104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je moet het zelf weten John, als je serieus genomen wil worden dan helpt het als je niet in een reactie van twee regels zelfs bij de eenvoudigste vorm d/t-fouten (grammatica, met spelling heeft het niets te maken) maakt. Ik heb het nu niet eens over mezelf, in het algemeen geldt dat.
Het zegt niet zoveel over inhoud. Ik maak zelf ook d en dt fouten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')