abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158008181
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Ik maak er van: "Tomatenboer is de aangewezen persoon om te bepalen waar een ander wel of niet door gekwetst moet worden". :Y

Dank.
Ik voel mij ook weleens gekwetst. Het gaat erom of daar echt reden toe is en of ik er een drama van wil maken. Ik ben trouwens echt niet van plan verder helemaal uit te leggen aan zwarte neefjes en nichtjes waarom zwarte piet ineens fout is. Gelukkig hoeft dat ook niet.
pi_158008209
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:02 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Geen zorgen, Sint is maandag weer weg.

Dan ben je de komende twee maanden van de discussie af! ^O^
En dat zeg jij :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:56 schreef PippenScottie het volgende:
maar als we de weken voorafgaand een tv aan kunnen zetten, of naar een winkel kunnen gaan zonder continu met een kwetsende negerkarikatuur geconfronteerd te worden, zou dat helemaal mooi zijn.
Echt, je frustratie druipt er vanaf :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158008211
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Zodat niet een klein groepje een kinderfeest steeds meer gaat verzieken voor de meerderheid. Blijkbaar is het nodig.
Je misbruikt een referendum om mensen de mond te snoeren dus.
Hoe harder je roept " koppen dicht" hoe meer je de discussie weer opfokt.
Je plan mislukt vast en zeker.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:16:03 #129
426493 crew  PippenScottie
pi_158008223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het moet erg kwetsend zijn voor een zwart iemand uberhaupt in Nederland te wonen met haar verleden in slavenhandel. Maar goed. In mijn familie zijn er zwarte mensen en die vinden deze discussie ook TOTAAL belachelijk. Maar die zijn ook comfortabel met hun kleur.
En ik ken 'witte' mensen die groot voorstander zijn van een nieuw uiterlijk voor piet.
Wat zegt dat over hoe comfortabel zij met hun kleur?
My friends all drive horses
pi_158008228
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Ik maak er van: "Tomatenboer is de aangewezen persoon om te bepalen waar een ander wel of niet door gekwetst moet worden". :Y

Dank.
Mensen worden alleen gekwetst als ze bewust de link leggen: zwarte piet = domme hulpje van sinterklaas (en dit negatief interpreteren) en bewust de link leggen zwarte piet = eigenlijk een negerslaaf.

Beide interpretaties gaan uit van een bepaalde negatieve vooronderstelling en beiden op foutieve uitgangspunten, naar mijn mening uiteraard. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158008231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zij zijn toch echt zelf degenen die zo'n groot issue van hun huidskleur maken hoor.

Sinterklaas en zwarte piet heeft bij de meeste Nederlanders nooit een racistische ondertoon gehad en zwarte piet is ook nooit als het negerslaafje van sint nicolaas ontstaan.

Kortom; die associatie leggen mensen bewust zelf. Schijnbaar vanuit een soort diepgeworteld minderwaardigheidscomplex waardoor sommige mensen bij het minste of geringste het gevoel hebben dat ze worden achtergesteld (en meteen gaan schreeuwen "dat het zeker met hun huidskleur te maken heeft!") :')
Zouden ze te weinig schouderklopjes over hun positieve eigenschappen hebben gehad?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2015 13:16:41 ]
pi_158008235
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je misbruikt een referendum om mensen de mond te snoeren dus.
Hoe harder je roept " koppen dicht" hoe meer je de discussie weer opfokt.
Je plan mislukt vast en zeker.
Meer om gewoon te laten zien dat de grootste groep gewoon geheel anders denkt. Anders moet je steeds luisteren naar een hele kleine groep......zoals nu het geval blijkt te zijn. ook wat vreemd toch?
pi_158008240
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:16 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En ik ken 'witte' mensen die groot voorstander zijn van een nieuw uiterlijk voor piet.
Wat zegt dat over hoe comfortabel zij met hun kleur?
Niets.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:17:59 #134
pi_158008255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dat zeg jij :')

[..]

Echt, je frustratie druipt er vanaf :')
Je zou me moeten zien zitten. Schuimbekkend van woede en met trillende handen... :')
pi_158008276
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:17 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je zou me moeten zien zitten. Schuimbekkend van woede en met trillende handen... :')
Duidelijk. Als je dat soort teksten schrijft.
pi_158008281
quote:

[..]

Denk om je bloeddruk he!
pi_158008282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Volkskrant doet gewoon verslag van de resultaten van dat onderzoekje. Dat anderen slechts die resultaten noemen die hen goed uitkomen en zo de verkeerde conclusies trekken is niet eens meer opmerkelijk te noemen.
Hooguit 35% van de kinderen deelt zwarte piet dus in op huidskleur. 65% dus niet.

Ik zie het probleem niet :?

Zeker niet omdat - in dit geval - eventuele associatie met huidskleur los staat van eventueel racisme. Kinderen kunnen zwarte piet bijvoorbeeld weliswaar op huidskleur indelen maar daarnaast gewoon een positieve associatie met zwarte piet hebben. Sterker nog, dat onderzoek ondersteunt dit vermoeden omdat de meeste kinderen zwarte piet als een koddige clown zien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158008283
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Meer om gewoon te laten zien dat de grootste groep gewoon geheel anders denkt. Anders moet je steeds luisteren naar een hele kleine groep......zoals nu het geval blijkt te zijn. ook wat vreemd toch?
Gisteren was er weer een opiniepeiling van eenvandaag. 80% van de bevolking wilt geen verandering met zwartepiet.
Dit is altijd al duidelijk geweest .
Er is niks vreemds aan het luisteren naar afwijkende meningen. Heel normaal.
Als je niet wilt luisteren , dan luister je toch niet?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:20:16 #139
pi_158008294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niets.
Maar als een donker iemand voor aanpassing van piet is dus wel, maak ik op uit je vorige post?
pi_158008301
quote:

[..]

Je komt niet bepaald over als iemand die rationeel reageert op het uiterlijk van zwarte piet. En ook niet als iemand die rationeel met problemen om kan gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158008317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gisteren was er weer een opiniepeiling van eenvandaag. 80% van de bevolking wilt geen verandering met zwartepiet.
Dit is altijd al duidelijk geweest .
Er is niks vreemds aan het luisteren naar afwijkende meningen. Heel normaal.
Als je niet wilt luisteren , dan luister je toch niet?
Je kan er naar luisteren. Nu wordt het steeds jaar erger met domme discussies en dwarsboomt men zelfs sint tochten waarbij zwarte pieten zijn. Men wil als klein groepje gewoon iets afdwingen dus.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:23:10 #142
pi_158008348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je komt niet bepaald over als iemand die rationeel reageert op het uiterlijk van zwarte piet. En ook niet als iemand die rationeel met problemen om kan gaan.
Dat heb je snel geconcludeerd!
Ik raad een carrière als psycholoog aan! ^O^
pi_158008353
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:20 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Maar als een donker iemand voor aanpassing van piet is dus wel, maak ik op uit je vorige post?
Het zegt niets over hoe comfortabel zij in hun witte huid zitten.....
pi_158008379
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:23 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat heb je snel geconcludeerd!
Ik raad een carrière als psycholoog aan! ^O^
Zo kom je ook op mij over.... Je voelt je blijkbaar helemaal overladen door zwarte pieten. Ik zie het niet eens. Tel jij ook zwarte mensen op straat?
pi_158008388
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan er naar luisteren. Nu wordt het steeds jaar erger met domme discussies en dwarsboomt men zelfs sint tochten waarbij zwarte pieten zijn. Men wil als klein groepje gewoon iets afdwingen dus.
Kleine groepjes die iets willen?
Johhhh dat is het fundament van de democratie. Wees blij met die vrije meningsuiting.
Niemand dwingt je te luisteren of er mee eens te zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:25:50 #146
pi_158008395
Maar goed, deze irrationele, gefrustreerde papa moet even door.

Ik ga cadeautjes inpakken voor mijn meisjes en de boel klaar maken voor een mooi avondje.

Fijne Sinterklaas allemaal en tot volgend jaar. Hopelijk met iets meer kleuren- en roetpieten!
pi_158008432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kleine groepjes die iets willen?
Johhhh dat is het fundament van de democratie. Wees blij met die vrije meningsuiting.
Niemand dwingt je te luisteren of er mee eens te zijn.
Die vrijheid heeft men toch ook? Maar men wil dit nu zo'n beetje af gaan dwingen. Misschien kan men dan ook eens kijken naar de groep die geen problemen heeft met zwarte piet. En dan viert men het zelf niet of zonder een zwarte piet. Dat mag.
pi_158008463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die vrijheid heeft men toch ook? Maar men wil dit nu zo'n beetje af gaan dwingen.
Ja nou en? Dat is democratie.
Niemand kan je dwingen van mening te veranderen of geen zwartepiet te spelen .
pi_158008490
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja nou en? Dat is democratie.
Niemand kan je dwingen van mening te veranderen of geen zwartepiet te spelen .
Maar dat gebeurt nu wel. Deels door het fout politiek correct denken wat blanken nogal eens hebben. Als een zwart/gekleurd iemand iets roept over racisme zien we te vaak direct een fout bij onszelf. Daar moeten wel snel vanaf.
pi_158008534
Laat men niet vergeten het gaat toch vooral om de zwart geverfde witte dacht ik?
Een of iemand van een andere huidskleur, die mag zich wel zwart verven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')