Kost wel wat meer als een paar Euro, en waarvoor voor eentje of een staat die roept het mag niet?quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Laten we inderdaad een referendum houden.
Zijn we ook in 1 x van dit jaarlijkse gezeur af. Van mij hoeft het niet. Maar misschien toch handig als het zo belangrijk is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kost wel wat meer als een paar Euro, en waarvoor voor eentje of een staat die roept het mag niet?
Dan staat er wel een volgende met iets, die roept dan misschien wel iets anders.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zijn we ook in 1 x van dit jaarlijkse gezeur af. Van mij hoeft het niet. Maar misschien toch handig als het zo belangrijk is.
Het gaat om duizenden mensen die geld over hebben om pieten in te huren. Die 400 is alleen van Amsterdam. De meeste pietencentrales gaven aan dat er helemaal geen vraag was naar andere pieten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:34 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
400 mensen die geld uitgeven om Sinterklaas en Piet te boeken voor thuis zijn niet echt een representatieve afspiegeling van de Nederlandse maatschappij natuurlijk.
Dat kan. Misschien moet we gewoon toe naar een soort van makkelijk digitaal referendum dat goedkoop is voor bepaalde zaken. Dit nietszeggende verhaal loopt wat mij betreft al te lang.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan staat er wel een volgende met iets, die roept dan misschien wel iets anders.
Mijn ervaring als ik maar flink afwiijk kan ik alle kanten op, als ik (normaal) doe pis ik overal naast!
En dat zegt gewoon wel iets natuurlijk. Ik ken persoonlijk ook niemand die echt tegen zwarte piet is. Dat zegt niets. Maar mij wel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat om duizenden mensen die geld over hebben om pieten in te huren. Die 400 is alleen van Amsterdam. De meeste pietencentrales gaven aan dat er helemaal geen vraag was naar andere pieten.
Inderdaad, krijgt voor mij veel te veel aandacht!quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan. Misschien moet we gewoon toe naar een soort van makkelijk digitaal referendum dat goedkoop is voor bepaalde zaken. Dit nietszeggende verhaal loopt wat mij betreft al te lang.
Ik merk ook dat de irritatie over deze discussie nu echt groter begint te worden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad, krijgt voor mij veel te veel aandacht!
Wat wil je met dat referendum?quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan. Misschien moet we gewoon toe naar een soort van makkelijk digitaal referendum dat goedkoop is voor bepaalde zaken. Dit nietszeggende verhaal loopt wat mij betreft al te lang.
Ja. Zodat niet een klein groepje een kinderfeest steeds meer gaat verzieken voor de meerderheid. Blijkbaar is het nodig.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat wil je met dat referendum?
Je wilt de discussie stoppen daarmee ? Zo van: het volk heeft beslist en nu koppen dicht ?
Dat werkt dus niet.
Mijn punt is dat mensen die een Piet en Sint inhuren geen afspiegeling is van de maatschappij.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat om duizenden mensen die geld over hebben om pieten in te huren. Die 400 is alleen van Amsterdam. De meeste pietencentrales gaven aan dat er helemaal geen vraag was naar andere pieten.
Allemaal in the eye of the beholder hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:56 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
een kwetsende negerkarikatuur
Denk dat het zelfs je kooplust positief zou kunnen beïnvloeden?quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:56 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat mensen die een Piet en Sint inhuren geen afspiegeling is van de maatschappij.
Natuurlijk zijn dit juist de mensen die niks willen veranderen.
Ik vier vanavond ook Sinterklaas en laat mijn buurvrouw even aan de deur kloppen. Zo doet het gros van de Nedelanders het.
Sinterklaas is en topfeest, maar als we de weken voorafgaand een tv aan kunnen zetten, of naar een winkel kunnen gaan zonder continu met een kwetsende negerkarikatuur geconfronteerd te worden, zou dat helemaal mooi zijn.
De Volkskrant doet gewoon verslag van de resultaten van dat onderzoekje. Dat anderen slechts die resultaten noemen die hen goed uitkomen en zo de verkeerde conclusies trekken is niet eens meer opmerkelijk te noemen.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zit op mijn telefoon. Maar dank je wel.
Opmerkelijk dat de Volkskrant of all kranten daar mee aan komt zetten
Geen zorgen, Sint is maandag weer weg.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik merk ook dat de irritatie over deze discussie nu echt groter begint te worden.
De meeste mensen blijken het niet kwetsend te vinden.......of je moet moeite hebben met de kleur zwart.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:56 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat mensen die een Piet en Sint inhuren geen afspiegeling is van de maatschappij.
Natuurlijk zijn dit juist de mensen die niks willen veranderen.
Ik vier vanavond ook Sinterklaas en laat mijn buurvrouw even aan de deur kloppen. Zo doet het gros van de Nedelanders het.
Sinterklaas is en topfeest, maar als we de weken voorafgaand een tv aan kunnen zetten, of naar een winkel kunnen gaan zonder continu met een kwetsende negerkarikatuur geconfronteerd te worden, zou dat helemaal mooi zijn.
Exact. En veel beholders vinden het kwetsend.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Allemaal in the eye of the beholder hoor.
Dan moeten ze wat aan hun eigen minderwaardigheidscomplex doen, want schijnbaar zien ze dan bij het minste of geringste overal discriminatie en racisme in.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Exact. En veel beholders vinden het kwetsend.
Dan moet je inderdaad doen wat Tomatenboer zegt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan dat een blanke man als geen ander kan beoordelen wat voor een donker iemand kwetsend is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan moeten ze wat aan hun eigen minderwaardigheidscomplex doen, want schijnbaar zien ze dan bij het minste of geringste overal discriminatie en racisme in.
Maak jij niet nou verschil?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan dat een blanke man als geen ander kan beoordelen wat voor een donker iemand kwetsend is.
Het moet erg kwetsend zijn voor een zwart iemand uberhaupt in Nederland te wonen met haar verleden in slavenhandel. Maar goed. In mijn familie zijn er zwarte mensen en die vinden deze discussie ook TOTAAL belachelijk. Maar die zijn ook comfortabel met hun kleur.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan dat een blanke man als geen ander kan beoordelen wat voor een donker iemand kwetsend is.
Zij zijn toch echt zelf degenen die zo'n groot issue van hun huidskleur maken hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maak jij niet nou verschil?
Ik vind dit kwetsend hoor, in kleuren denken of schrijven.
Iets kwetsend vinden betekent nog niet dat het kwetsend is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |