abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158007568
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Laten we inderdaad een referendum houden.
Kost wel wat meer als een paar Euro, en waarvoor voor eentje of een staat die roept het mag niet?
pi_158007588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kost wel wat meer als een paar Euro, en waarvoor voor eentje of een staat die roept het mag niet?
Zijn we ook in 1 x van dit jaarlijkse gezeur af. Van mij hoeft het niet. Maar misschien toch handig als het zo belangrijk is.
pi_158007631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zijn we ook in 1 x van dit jaarlijkse gezeur af. Van mij hoeft het niet. Maar misschien toch handig als het zo belangrijk is.
Dan staat er wel een volgende met iets, die roept dan misschien wel iets anders.
Mijn ervaring als ik maar flink afwiijk kan ik alle kanten op, als ik (normaal) doe pis ik overal naast!
pi_158007648
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:34 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

400 mensen die geld uitgeven om Sinterklaas en Piet te boeken voor thuis zijn niet echt een representatieve afspiegeling van de Nederlandse maatschappij natuurlijk.
Het gaat om duizenden mensen die geld over hebben om pieten in te huren. Die 400 is alleen van Amsterdam. De meeste pietencentrales gaven aan dat er helemaal geen vraag was naar andere pieten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158007653
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan staat er wel een volgende met iets, die roept dan misschien wel iets anders.
Mijn ervaring als ik maar flink afwiijk kan ik alle kanten op, als ik (normaal) doe pis ik overal naast!
Dat kan. Misschien moet we gewoon toe naar een soort van makkelijk digitaal referendum dat goedkoop is voor bepaalde zaken. Dit nietszeggende verhaal loopt wat mij betreft al te lang.
pi_158007661
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het gaat om duizenden mensen die geld over hebben om pieten in te huren. Die 400 is alleen van Amsterdam. De meeste pietencentrales gaven aan dat er helemaal geen vraag was naar andere pieten.
En dat zegt gewoon wel iets natuurlijk. Ik ken persoonlijk ook niemand die echt tegen zwarte piet is. Dat zegt niets. Maar mij wel.
pi_158007667
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan. Misschien moet we gewoon toe naar een soort van makkelijk digitaal referendum dat goedkoop is voor bepaalde zaken. Dit nietszeggende verhaal loopt wat mij betreft al te lang.
Inderdaad, krijgt voor mij veel te veel aandacht!
pi_158007701
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Inderdaad, krijgt voor mij veel te veel aandacht!
Ik merk ook dat de irritatie over deze discussie nu echt groter begint te worden.
pi_158007828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat wil je met dat referendum?
Je wilt de discussie stoppen daarmee ? Zo van: het volk heeft beslist en nu koppen dicht ?
Dat werkt dus niet.
pi_158007860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat wil je met dat referendum?
Je wilt de discussie stoppen daarmee ? Zo van: het volk heeft beslist en nu koppen dicht ?
Dat werkt dus niet.
Ja. Zodat niet een klein groepje een kinderfeest steeds meer gaat verzieken voor de meerderheid. Blijkbaar is het nodig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 12:56:47 #111
426493 crew  PippenScottie
pi_158007865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat mensen die een Piet en Sint inhuren geen afspiegeling is van de maatschappij.
Natuurlijk zijn dit juist de mensen die niks willen veranderen.

Ik vier vanavond ook Sinterklaas en laat mijn buurvrouw even aan de deur kloppen. Zo doet het gros van de Nedelanders het.

Sinterklaas is en topfeest, maar als we de weken voorafgaand een tv aan kunnen zetten, of naar een winkel kunnen gaan zonder continu met een kwetsende negerkarikatuur geconfronteerd te worden, zou dat helemaal mooi zijn.
My friends all drive horses
pi_158007891
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:56 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
een kwetsende negerkarikatuur
Allemaal in the eye of the beholder hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158007893
quote:

[..]

Mijn punt is dat mensen die een Piet en Sint inhuren geen afspiegeling is van de maatschappij.

Ik vier vanavond ook Sinterklaas en laat mijn buurvrouw even aan de deur kloppen. Zo doet het gros van de Nedelanders het.

Sinterklaas is en topfeest, maar als we de weken voorafgaand een tv aan kunnen zetten, of naar een winkel kunnen gaan zonder continu met een kwetsende negerkarikatuur geconfronteerd te worden, zou dat helemaal mooi zijn.
Denk dat het zelfs je kooplust positief zou kunnen beïnvloeden?
pi_158007900
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zit op mijn telefoon. Maar dank je wel.

Opmerkelijk dat de Volkskrant of all kranten daar mee aan komt zetten
De Volkskrant doet gewoon verslag van de resultaten van dat onderzoekje. Dat anderen slechts die resultaten noemen die hen goed uitkomen en zo de verkeerde conclusies trekken is niet eens meer opmerkelijk te noemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:02:57 #115
pi_158007977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik merk ook dat de irritatie over deze discussie nu echt groter begint te worden.
Geen zorgen, Sint is maandag weer weg.

Dan ben je de komende twee maanden van de discussie af! ^O^
pi_158007992
quote:

[..]

De meeste mensen blijken het niet kwetsend te vinden.......of je moet moeite hebben met de kleur zwart.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:04:34 #117
pi_158008013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Allemaal in the eye of the beholder hoor.
Exact. En veel beholders vinden het kwetsend.
pi_158008034
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dan moeten ze wat aan hun eigen minderwaardigheidscomplex doen, want schijnbaar zien ze dan bij het minste of geringste overal discriminatie en racisme in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158008067
quote:

[..]

Dan moet je inderdaad doen wat Tomatenboer zegt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:08:04 #120
pi_158008075
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan moeten ze wat aan hun eigen minderwaardigheidscomplex doen, want schijnbaar zien ze dan bij het minste of geringste overal discriminatie en racisme in.
Ik twijfel er niet aan dat een blanke man als geen ander kan beoordelen wat voor een donker iemand kwetsend is. :Y
pi_158008100
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:08 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik twijfel er niet aan dat een blanke man als geen ander kan beoordelen wat voor een donker iemand kwetsend is. :Y
Maak jij niet nou verschil?
Ik vind dit kwetsend hoor, in kleuren denken of schrijven.
pi_158008129
quote:

[..]

Het moet erg kwetsend zijn voor een zwart iemand uberhaupt in Nederland te wonen met haar verleden in slavenhandel. Maar goed. In mijn familie zijn er zwarte mensen en die vinden deze discussie ook TOTAAL belachelijk. Maar die zijn ook comfortabel met hun kleur.
pi_158008141
quote:

[..]

Zij zijn toch echt zelf degenen die zo'n groot issue van hun huidskleur maken hoor.

Sinterklaas en zwarte piet heeft bij de meeste Nederlanders nooit een racistische ondertoon gehad en zwarte piet is ook nooit als het negerslaafje van sint nicolaas ontstaan.

Kortom; die associatie leggen mensen bewust zelf. Schijnbaar vanuit een soort diepgeworteld minderwaardigheidscomplex waardoor sommige mensen bij het minste of geringste het gevoel hebben dat ze worden achtergesteld (en meteen gaan schreeuwen "dat het zeker met hun huidskleur te maken heeft!") :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 13:11:57 #124
pi_158008146
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maak jij niet nou verschil?
Ik vind dit kwetsend hoor, in kleuren denken of schrijven.
Je hebt gelijk.
Ik maak er van: "Tomatenboer is de aangewezen persoon om te bepalen waar een ander wel of niet door gekwetst moet worden". :Y

Dank.
pi_158008168
quote:

[..]

Iets kwetsend vinden betekent nog niet dat het kwetsend is.

In het geval van Zwarte Piet is er daarbij ook niet de intentie om te kwetsen.

De zich gekwetst voelenden moeten eens aan hun zelfbeeld werken. Lijkt me een stuk constructiever.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')