zegt genoegquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Rusland heeft de laatste 10 jaar geen grootmeester in schaken gehad. Ik denk dat dat al genoeg zegt.
Valt allemaal wel meequote:Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef firefly3 het volgende:
TRAF = Turkish Air Force? CAS? Gigantische FSA operatie gaande @ Noord Aleppo
Stork – @NorthernStork
Reports of major #FSA operation N #AleppoTRAF CAS vs ISIL & Assad. Putin made a move to Azaz & al-Salama trying to stop it in co.
YPG
https://mobile.twitter.com/NorthernStork
Met schaaktermen smijten zonder dat je weet wat het inhoudt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Rusland heeft de laatste 10 jaar geen grootmeester in schaken gehad. Ik denk dat dat al genoeg zegt.
Niet over Assad, maar over het leven in Syrië an zich. Gisteren al gemeld.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Docu op Ned 2 om 23:00 over Assad.
En wat is zijn lange termijn overwinning hier nadat hij een x miljard kwijt is? Hoe ziet het kosten - baten plaatje eruit? Tell me.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Korte-termijn verlies versus lange-termijn strategische overwinningen. Dat jij te dom bent om te poepen bewijs je dagelijks in dit topic. Maar geeft niet hoor, soms wel vermakelijk.
Strategische overwinning, maar dat zou wel te moeilijk voor je zijn om te begrijpen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:29 schreef firefly3 het volgende:
En wat is zijn lange termijn overwinning hier nadat hij een x miljard kwijt is? Hoe ziet het kosten - baten plaatje eruit? Tell me.
Tijd om het 'bewijs' tegen Turkije openbaar te maken?quote:Russian military to brief press on counter-terror findings Wednesday at 12:00 GMT
The Russian Defense Ministry has announced it will hold a briefing on new findings related to counter-terror activities at 15:00 Moscow time (12:00 GMT).
Titled ‘Russian armed forces fighting international terrorism: New data’, the briefing will take place at the National Control Center under the Russian Ministry of Defense in Moscow. Both local and foreign media outlets are expected to attend.
Tune in to RT on Wednesday to find out more.
Kan je het smart maken? "Strategische overwinning". Wat houdt dat in?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Strategische overwinning, maar dat zou wel te moeilijk voor je zijn om te begrijpen.
Westerlingen die elk waarde in het context van geld zien.
Nee. Waarom zou ik iemand termen als 'geopolitiek', 'strategische overwinning' en ander IR-jargon uit moeten leggen als hij het toch niet begrijpt?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Kan je het smart maken? "Strategische overwinning". Wat houdt dat in?
ONZ is iets verderop.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef UncleScorp het volgende:
ja beter om alles in context van alla te zien
twitter:MicahZenko twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 16:16:03DOD official: Saudis haven't flown one mission against ISIS in 3 months, Jordan 4 months, UAE 9 months. https://t.co/uEIdRIHoiW #Coalition reageer retweet
Twee van de drie zijn te druk met soldaten over de kling jagen in Jemen. Faalhazenquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:42 schreef Nintex het volgende:
Met zulke vrienden....
twitter:MicahZenko twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 16:16:03DOD official: Saudis haven't flown one mission against ISIS in 3 months, Jordan 4 months, UAE 9 months. https://t.co/uEIdRIHoiW #Coalition reageer retweet
jup daar ga ik alla zeker vinden ... in ONZquote:
Die Arabische landen hebben hun focus allang verlengd naar Jemen, waar ze nu huursoldaten uit Colombia, Soedan en Eritrea hebben gehaald om tegen de Houthi-rebellen te vechten, die overigens nu bezig zijn met een groot offensief in het zuiden van Saoedie-Arabie waar ze al een aantal gebieden/steden hebben veroverd op de Saudis. Maar daar krijg je niets van mee in de mainstream media omdat Saudische oliedollars journalistieke onafhankelijk prevaleren en de Saudis nu eenmaal onze 'bondgenoten zijn'.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:42 schreef Nintex het volgende:
Met zulke vrienden....
Een succesvolle oorlog moet je op de korte of lange termijn direct of indirect je een economisch voordeel geven in welke vorm dan ook. Waar denk jij dat het dan om gaat?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Waarom zou ik iemand termen als 'geopolitiek', 'strategische overwinning' en ander IR-jargon uit moeten leggen als hij het toch niet begrijpt?
Maar ga je gang hoor, en probeer elk ontwikkeling in de internationale betrekkingen in het context van dollars te zien.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef UncleScorp het volgende:
ja beter om alles in context van alla te zien
Wie zegt dat? Clausewitz had gelijk toen hij meende dat oorlog de continuatie van politiek bedrijven is met andere middelen. Soms voert men oorlogen om humanitaire redenen (Kosovo), soms om geld (Nederlands-Portugese oorlog) en soms om geopolitiek (zoals Kissinger de Vietnam-oorlog verantwoorde).quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:47 schreef firefly3 het volgende:
Een succesvolle oorlog moet je op de korte of lange termijn direct of indirect je een economisch voordeel geven in welke vorm dan ook.
En waarom voeren moslims continu oorlog ?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef Intellectueel het volgende:
Wie zegt dat? Clausewitz had gelijk toen hij meende dat oorlog de continuatie van politiek bedrijven is met andere middelen. Soms voert men oorlogen om humanitaire redenen (Kosovo), soms om geld (Nederlands-Portugese oorlog) en soms om geopolitiek (zoals Kissinger de Vietnam-oorlog verantwoorde).
Nu kan ik een heel a4'tje vol schrijven met waarom Rusland in Syrie heeft geïntervenieerd maar dat ga ik niet doen. Het is immers al bijna 11 uur dus ik ga zo fijn voor de TV zitten met een warm glaasje chocomelk.
Ze kunnen altijd nog overschakelen op het paardenmiddel:quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die Arabische landen hebben hun focus allang verlengd naar Jemen, waar ze nu huursoldaten uit Colombia, Soedan en Eritrea hebben gehaald om tegen de Houthi-rebellen te vechten, die overigens nu bezig zijn met een groot offensief in het zuiden van Saoedie-Arabie waar ze al een aantal gebieden/steden hebben veroverd op de Saudis. Maar daar krijg je niets van mee in de mainstream media omdat Saudische oliedollars journalistieke onafhankelijk prevaleren en de Saudis nu eenmaal onze 'bondgenoten zijn'.
twitter:AlMonitor twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 20:16:07Islamic State extends its tentacles into #Yemen - https://t.co/yKBXJItjqd https://t.co/lVmz30xmn9 reageer retweet
Waarom is de overweldigend christelijke Verenigde Staten 222 jaren van haar 239-jarige bestaan in oorlog?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef UncleScorp het volgende:
En waarom voeren moslims continu oorlog ?
Ik zie al meer dan 40 jaar niet anders dan oorlog in het MO op tv ?
Waarom toch ????
die denken dat ze politieman van de wereld zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waarom is de overweldigend christelijke Verenigde Staten 222 jaren van haar 239-jarige bestaan in oorlog?
http://www.washingtonsblo(...)ears-since-1776.html
Een internationale interventie zoals in Kosovo is geen parasitaire overname zoals oorlogen in de eeuwen heen waren. Ik heb het over syrie. Als rusland voor humanitaire redenen er was, heeft het flink gefaald. Ook als het om economische redenen gaat. Hij heeft tot nu toe meer schade geleden dan winst geboektquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Clausewitz had gelijk toen hij meende dat oorlog de continuatie van politiek bedrijven is met andere middelen. Soms voert men oorlogen om humanitaire redenen (Kosovo), soms om geld (Nederlands-Portugese oorlog) en soms om geopolitiek (zoals Kissinger de Vietnam-oorlog verantwoorde).
Nu kan ik een heel a4'tje vol schrijven met waarom Rusland in Syrie heeft geïntervenieerd maar dat ga ik niet doen. Het is immers al bijna 11 uur dus ik ga zo fijn voor de TV zitten met een warm glaasje chocomelk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |