abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157956529
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Atak het volgende:

[..]

Rusland heeft de laatste 10 jaar geen grootmeester in schaken gehad. Ik denk dat dat al genoeg zegt.
zegt genoeg

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chess_grandmasters
:W
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:23:50 #102
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_157956599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef firefly3 het volgende:
TRAF = Turkish Air Force? CAS? Gigantische FSA operatie gaande @ Noord Aleppo

Stork – ‏@NorthernStork

Reports of major #FSA operation N #Aleppo w/ TRAF CAS vs ISIL & Assad. Putin made a move to Azaz & al-Salama trying to stop it in co. w/ YPG

https://mobile.twitter.com/NorthernStork
Valt allemaal wel mee
Say what?
pi_157956600
quote:

[..]

Rusland heeft de laatste 10 jaar geen grootmeester in schaken gehad. Ik denk dat dat al genoeg zegt.
Met schaaktermen smijten zonder dat je weet wat het inhoudt. :')
pi_157956652
Docu op Ned 2 om 23:00 over Assad.
pi_157956717
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Docu op Ned 2 om 23:00 over Assad.
Niet over Assad, maar over het leven in Syrië an zich. Gisteren al gemeld.
pi_157956795
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Korte-termijn verlies versus lange-termijn strategische overwinningen. Dat jij te dom bent om te poepen bewijs je dagelijks in dit topic. Maar geeft niet hoor, soms wel vermakelijk.
En wat is zijn lange termijn overwinning hier nadat hij een x miljard kwijt is? Hoe ziet het kosten - baten plaatje eruit? Tell me.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_157956841
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:29 schreef firefly3 het volgende:
En wat is zijn lange termijn overwinning hier nadat hij een x miljard kwijt is? Hoe ziet het kosten - baten plaatje eruit? Tell me.
Strategische overwinning, maar dat zou wel te moeilijk voor je zijn om te begrijpen.

Mensen die elk waarde in het context van geld zien. :')
pi_157956867
Rusland gaat een conferentie houden vanuit het command center

quote:
Russian military to brief press on counter-terror findings Wednesday at 12:00 GMT

The Russian Defense Ministry has announced it will hold a briefing on new findings related to counter-terror activities at 15:00 Moscow time (12:00 GMT).
Titled ‘Russian armed forces fighting international terrorism: New data’, the briefing will take place at the National Control Center under the Russian Ministry of Defense in Moscow. Both local and foreign media outlets are expected to attend.

Tune in to RT on Wednesday to find out more.
Tijd om het 'bewijs' tegen Turkije openbaar te maken?
pi_157956890
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:31 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Strategische overwinning, maar dat zou wel te moeilijk voor je zijn om te begrijpen.

Westerlingen die elk waarde in het context van geld zien. :')
Kan je het smart maken? "Strategische overwinning". Wat houdt dat in?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_157957028
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Kan je het smart maken? "Strategische overwinning". Wat houdt dat in?
Nee. Waarom zou ik iemand termen als 'geopolitiek', 'strategische overwinning' en ander IR-jargon uit moeten leggen als hij het toch niet begrijpt?

Maar ga je gang hoor, en probeer elk ontwikkeling in de internationale betrekkingen in het context van dollars te zien.
pi_157957152
ja beter om alles in context van alla te zien :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_157957206
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef UncleScorp het volgende:
ONZ is iets verderop.
pi_157957222
Met zulke vrienden.... :')

MicahZenko twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 16:16:03 DOD official: Saudis haven't flown one mission against ISIS in 3 months, Jordan 4 months, UAE 9 months. https://t.co/uEIdRIHoiW #Coalition reageer retweet
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:42:55 #114
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157957249
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:42 schreef Nintex het volgende:

MicahZenko twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 16:16:03 DOD official: Saudis haven't flown one mission against ISIS in 3 months, Jordan 4 months, UAE 9 months. https://t.co/uEIdRIHoiW #Coalition reageer retweet
Twee van de drie zijn te druk met soldaten over de kling jagen in Jemen. Faalhazen :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_157957292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef Intellectueel het volgende:

ONZ is iets verderop.
jup daar ga ik alla zeker vinden ... in ONZ ^O^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_157957406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:42 schreef Nintex het volgende:

Die Arabische landen hebben hun focus allang verlengd naar Jemen, waar ze nu huursoldaten uit Colombia, Soedan en Eritrea hebben gehaald om tegen de Houthi-rebellen te vechten, die overigens nu bezig zijn met een groot offensief in het zuiden van Saoedie-Arabie waar ze al een aantal gebieden/steden hebben veroverd op de Saudis. Maar daar krijg je niets van mee in de mainstream media omdat Saudische oliedollars journalistieke onafhankelijk prevaleren en de Saudis nu eenmaal onze 'bondgenoten zijn'.
pi_157957435
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:37 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Nee. Waarom zou ik iemand termen als 'geopolitiek', 'strategische overwinning' en ander IR-jargon uit moeten leggen als hij het toch niet begrijpt?

Maar ga je gang hoor, en probeer elk ontwikkeling in de internationale betrekkingen in het context van dollars te zien.
Een succesvolle oorlog moet je op de korte of lange termijn direct of indirect je een economisch voordeel geven in welke vorm dan ook. Waar denk jij dat het dan om gaat?
pi_157957471
Als jullie dan toch de stoere strategieen in Syrie willen bespreken ...

Netanyahu geeft toe: Israël is wel degelijk militair actief in Syrië

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft vandaag toegegeven dat zijn land "operaties uitvoert" in buurland Syrië. Het is de eerste keer dat die geruchten, die al een hele tijd de ronde doen, ook effectief bevestigd worden. Het land wordt al 4,5 jaar verscheurd door een burgeroorlog.

"Wij voeren van tijd tot tijd operaties uit in Syrië om te vermijden dat het land getransformeerd wordt tot een front tegen ons", zo verklaarde Netanyahu op een conferentie in het noorden van Israël. Netanyahu wil bovendien voorkomen dat wapens Libanon bereiken, waar Hezbollah actief is.

Israël heeft volgens eensluidende bronnen meer dan tien luchtaanvallen uitgevoerd in Syrië sinds 2013. De meeste daarvan waren gericht tegen wapentransporten voor Hezbollah. Die terreurgroepering vecht aan de zijde van de Syrische regeringstroepen tegen de rebellen.

Het Israëlische leger gaf eerder wel al aan dat het regelmatig zijn artillerie inzet om terug te slaan nadat er vanop de Syrische Golanhoogte richting Israël wordt geschoten. Het land bezet een deel van dat gebied.

Netanyahu gaf vandaag ook aan dat het Israëlische leger samenwerkt met de Russen om incidenten te vermijden. Een Russisch gevechtsvliegtuig zou onlangs het Israëlische luchtruim hebben geschonden toen het terugvloog uit Syrië, vooraleer het rechtsomkeer maakte.

Israël en Syrië zijn officieel in oorlog sinds de Zesdaagse Oorlog van 1967. Officieel blijft het land echter buiten het Syrische conflict.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ctief-in-Syrie.dhtml
pi_157957498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef UncleScorp het volgende:
_O-
pi_157957615
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:47 schreef firefly3 het volgende:
Een succesvolle oorlog moet je op de korte of lange termijn direct of indirect je een economisch voordeel geven in welke vorm dan ook.
Wie zegt dat? Clausewitz had gelijk toen hij meende dat oorlog de continuatie van politiek bedrijven is met andere middelen. Soms voert men oorlogen om humanitaire redenen (Kosovo), soms om geld (Nederlands-Portugese oorlog) en soms om geopolitiek (zoals Kissinger de Vietnam-oorlog verantwoorde).

Nu kan ik een heel a4'tje vol schrijven met waarom Rusland in Syrie heeft geïntervenieerd maar dat ga ik niet doen. Het is immers al bijna 11 uur dus ik ga zo fijn voor de TV zitten met een warm glaasje chocomelk.
pi_157957679
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef Intellectueel het volgende:

Wie zegt dat? Clausewitz had gelijk toen hij meende dat oorlog de continuatie van politiek bedrijven is met andere middelen. Soms voert men oorlogen om humanitaire redenen (Kosovo), soms om geld (Nederlands-Portugese oorlog) en soms om geopolitiek (zoals Kissinger de Vietnam-oorlog verantwoorde).

Nu kan ik een heel a4'tje vol schrijven met waarom Rusland in Syrie heeft geïntervenieerd maar dat ga ik niet doen. Het is immers al bijna 11 uur dus ik ga zo fijn voor de TV zitten met een warm glaasje chocomelk.
En waarom voeren moslims continu oorlog ?
Ik zie al meer dan 40 jaar niet anders dan oorlog in het MO op tv ?
Waarom toch ????
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:54:26 #122
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_157957686
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:47 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Die Arabische landen hebben hun focus allang verlengd naar Jemen, waar ze nu huursoldaten uit Colombia, Soedan en Eritrea hebben gehaald om tegen de Houthi-rebellen te vechten, die overigens nu bezig zijn met een groot offensief in het zuiden van Saoedie-Arabie waar ze al een aantal gebieden/steden hebben veroverd op de Saudis. Maar daar krijg je niets van mee in de mainstream media omdat Saudische oliedollars journalistieke onafhankelijk prevaleren en de Saudis nu eenmaal onze 'bondgenoten zijn'.
Ze kunnen altijd nog overschakelen op het paardenmiddel:
Say what?
pi_157957775
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef UncleScorp het volgende:
En waarom voeren moslims continu oorlog ?
Ik zie al meer dan 40 jaar niet anders dan oorlog in het MO op tv ?
Waarom toch ????
Waarom is de overweldigend christelijke Verenigde Staten 222 jaren van haar 239-jarige bestaan in oorlog?

http://www.washingtonsblo(...)ears-since-1776.html
pi_157957868
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:57 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Waarom is de overweldigend christelijke Verenigde Staten 222 jaren van haar 239-jarige bestaan in oorlog?

http://www.washingtonsblo(...)ears-since-1776.html
die denken dat ze politieman van de wereld zijn.
nog steeds geen antwoord op mijn vraag
pi_157957880
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een internationale interventie zoals in Kosovo is geen parasitaire overname zoals oorlogen in de eeuwen heen waren. Ik heb het over syrie. Als rusland voor humanitaire redenen er was, heeft het flink gefaald. Ook als het om economische redenen gaat. Hij heeft tot nu toe meer schade geleden dan winst geboekt _O- Op geopolitiek niveau ook. Het is niet zo dat hij meer macht heeft nu.
pi_157957891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:00 schreef UncleScorp het volgende:
die denken dat ze politieman van de wereld zijn.
Niet voor 1940. Hoe verklaar je de rest?
pi_157957922
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:00 schreef firefly3 het volgende:
Een internationale interventie zoals in Kosovo is geen parasitaire overname zoals oorlogen in de eeuwen heen waren. Ik heb het over syrie. Als rusland voor humanitaire redenen er was, heeft het flink gefaald. Ook als het om economische redenen gaat. Hij heeft tot nu toe meer schade geleden dan winst geboekt _O- Op geopolitiek niveau ook. Het is niet zo dat hij meer macht heeft nu.
Te dom om te poepen. I rest my case.
pi_157957964
Docu begint nu.

Ik ben weg.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:06:44 #129
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157958097
Kies maar jongens: dit in Damascus, leven onder Nusra in Idlib of lekker in Raqqa?
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:19:26 #130
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157958485
Achja, de vreedzame demonstraties van 2011
pi_157958510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:02 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik ben het nergens over eens of oneens, ik stel enkel dat jij denkt de waarheid in pacht te hebben terwijl je feitelijk van toeten noch blazen weet.
Dat hele normatieve discours van jou is niet echt van toepassing op dit conflict.
Ik geloof nergens heilig in, maar ik ben wel van mening dat het doel de middelen moet heiligen.
Er is voldoende bewijs om te stellen dat Rusland clusterbommen op een markt heeft gegooid. Dat ik dat zeg betekent niet dat ik denk dat ik de waarheid in pacht heb, maar dat ik kennis neem van wat er gebeurt in Syrie. En nee, ik denk niet dat het doel alle middelen heiligt. Al was het naar omdat het doel (het terroriseren van burgers) sowieso zuigt.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:47:07 #132
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157959213
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:20 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Er is voldoende bewijs om te stellen dat Rusland clusterbommen op een markt heeft gegooid. Dat ik dat zeg betekent niet dat ik denk dat ik de waarheid in pacht heb, maar dat ik kennis neem van wat er gebeurt in Syrie. En nee, ik denk niet dat het doel alle middelen heiligt. Al was het naar omdat het doel (het terroriseren van burgers) sowieso zuigt.
Er is hier dan ook niemand die ontkent dat de bommen gegooid zijn, maar als ik zo je reacties teruglees lijkt het mij dat jij een beetje moeite hebt met lezen.

Het hoe en waarom is niet duidelijk. Misschien waren er aanwijzingen dat er e.v.t. ''topambtenaren'' van een van de groeperingen aldaar aanwezig zou zijn en hadden ze een ''vergadering'' bij de kraam van de plaatselijke kruidenhandelaar ....of was het een vergissing ?
pi_157959376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:47 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Er is hier dan ook niemand die ontkent dat de bommen gegooid zijn, maar als ik zo je reacties teruglees lijkt het mij dat jij een beetje moeite hebt met lezen.

Het hoe en waarom is niet duidelijk. Misschien waren er aanwijzingen dat er e.v.t. ''topambtenaren'' van een van de groeperingen aldaar aanwezig zouden zijn en hadden ze een vergadering bij de kraam van de plaatselijke kruidenhandelaar ....of was het een vergissing ?
Vertel, welke concrete aanwijzingen heb je dat er een topambtenarenvergadering was bij de lokale kruidenier?

En waarom zou het inzetten van clusterbommen boven een drukbevolkte wijk daarvoor nodig zijn?
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:57:38 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157959460
Pff, goede docu. Wat een puinhoop is Homs.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:59:31 #135
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157959490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:53 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Vertel, welke concrete aanwijzingen heb je dat er een topambtenarenvergadering was bij de lokale kruidenier?

En waarom zou het inzetten van clusterbommen boven een drukbevolkte wijk daarvoor nodig zijn?
Je leest niet wat er in mijn post staat.......
Letterlijk: Misschien waren er aanwijzingen .....

Dat is suggestief bedoelt, omdat er op dit moment nog niets bekend is over het hoe en waarom.
pi_157959560
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:57 schreef Perrin het volgende:
Eens. Docu liet goed het contrast tussen oorlog en de alledaagsheid zien. Een contrast dat we de afgelopen vier jaar niet hebben meegekregen in de media. Geen zwart-wit beeld.
  woensdag 2 december 2015 @ 00:05:56 #137
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157959581
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:57 schreef Perrin het volgende:
Die laatste wijk wordt gezuiverd van gewapende milities/rebellen/terroristen:

https://uk.news.yahoo.com(...)te-tv-143408190.html
pi_157959585
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:59 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Je leest niet wat er in mijn post staat.......
Letterlijk: Misschien waren er aanwijzingen .....

Dat is suggestief bedoelt, omdat er op dit moment nog niets bekend is over het hoe en waarom.
Nou, totdat je je suggestieve teksten kunt omzetten in daadwerkelijk bewijs lijkt me dit gewoon een grove schending van het oorlogsrecht waarbij een hele zut burgers zijn omgekomen.

Succes met het bewijs! ^O^
pi_157959590
Ook die VN gezant vond ik aardig om aan te horen, is het duidelijk niet eens met de visie van de VS en dat er nog 18 miljoen mensen daar wonen die nog normaal proberen te leven.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  woensdag 2 december 2015 @ 00:15:32 #140
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157959724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:06 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Nou, totdat je je suggestieve teksten kunt omzetten in daadwerkelijk bewijs lijkt me dit gewoon een grove schending van het oorlogsrecht waarbij een hele zut burgers zijn omgekomen.

Succes met het bewijs! ^O^
Dat mag jij dan ook vinden. ;)
pi_157959819
quote:

[..]

Je praat poep!

de grootmeester van 2015 is een Rus!
Ook in de voorgaande jaren had je bijna elk jaar wel een Rus.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chess_grandmasters

Rusland heeft in totaal 247 grootmeesters gehad

turkije in totaal 8 grootmeesters.. Superstrategen.... Zelfs Nederland heeft er in totaal 36 met zijn 15 miljoen inwoners, of neem Israël met 42 in totaal....
  woensdag 2 december 2015 @ 00:28:04 #142
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_157959849
US sending new special ops force to fight Islamic State

http://news.yahoo.com/def(...)4101--politics.html#
pi_157960097
Deal in Homs, de rebellen kapper er mee
http://bigstory.ap.org/article/f9be561d275748a2adf12c5ee817eca8/deal-reached-syrian-city-homs-fighters-leave
quote:
DAMASCUS, Syria (AP) — A deal has been reached for thousands of insurgents to leave the last opposition-held neighborhood in the central city of Homs and for state institutions to return to the area, an opposition monitoring group and a Syrian official said Tuesday.

Homs residents were among the first to rise up against President Bashar Assad in 2011, and the city was once known as "the capital of the revolution." Government forces gradually retook the entire city except for the Waer neighborhood, where the latest deal was reached. The departure of the insurgents will leave Syria's third largest city under complete government control.
  woensdag 2 december 2015 @ 01:04:33 #144
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157960226
Dat postte ik :P.
Zouden er meer moeten doen. In Ghouta of Jobar bijvoorbeeld, kansloze terroristen.
pi_157960280
quote:
Goed nieuw. Dat er meer mogen volgen.
pi_157960381
Zou een Turkssprekende dit artikel willen samenvatten?

http://www.yenisafak.com/(...)ilah-indirdi-2349796

Begrijp ik goed dat volgens deze bron Rusland de YPG zou bewapenen in Afrin? Hoe betrouwbaar is Yeni Safak?

[ Bericht 1% gewijzigd door Intellectueel op 02-12-2015 01:35:55 ]
pi_157960504
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:30 schreef Intellectueel het volgende:
Zou een Turkssprekende dit artikel willen samenvatten?

http://www.yenisafak.com/(...)ilah-indirdi-2349796

Begrijp ik goed dat volgens deze bron Rusland de YPG zou bewapenen in Afrin? Hoe betrouwbaar is Yeni Safak?
heb je goed begrepen. Yeni safak is een conservatief islamistisch krant. De kamp van Erdogan / Erbakan, maar het is een roddelmedium. Dwz : heeft niet echt haar eigen reporters en journalisten maar verzameld vooral nieuws.
pi_157960512
Triggershot, wat vindt jij ervan dat Turken binnenkort zonder visum Europa kunnen bezoeken? Denk jij dat Turken er misbruik van gaan maken en zich met deze regeling vaker in Europa gaan settelen?
pi_157960517
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 02:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Triggershot, wat vindt jij ervan dat Turken binnenkort zonder visum Europa kunnen bezoeken? Denk jij dat Turken er misbruik van gaan maken en zich met deze regeling vaker in Europa gaan settelen?
natuurlijk gaan mensen dat doen. Geen twijfel over mogelijk.
pi_157960526
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 02:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

natuurlijk gaan mensen dat doen. Geen twijfel over mogelijk.
Ja natuurlijk, maar gaat zoiets op grote schaal gebeuren of valt dat dan wel weer mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')