Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.quote:Op zondag 29 november 2015 21:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Waarom kijk je zo tegen trouwen aan?
Zeg dat trouwen ouderwets isquote:Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.
En ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen voordat ik die stap kan maken. Dat lukt me niet in 3/4 jaar.
Het klinkt een beetje als een fase en aanstellerij. Ik zou gewoon een tijdje geen seks met dr hebben, ook totaal geen sexuele interesse tonen, en dan draait ze denk ik vanzelf wel weer bij. Wij vrouwen hebben ook behoeftes. Ik denk dat ze misschien geschrokken is, maar als jullie seks leven een beetje leuk en fijn was gaat ze dat vanzelf wel missen, helemaal als jij sterk blijft en net doet alsof jij het allemaal wel prima vindt.quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Nu werd mij dit gisteren, onverwacht, doodleuk even meegedeeld. Hier is een discussie uit ontstaan die heel de nacht geduurd heeft, met veel gehuil en verdriet van haar kant.
Hieruit zijn eigenlijk twee mogelijkheden voortgekomen:
- We proberen de relatie voort te zetten zonder seks.
- We gaan uit elkaar.
Er is overigens al geen hoop meer voor haar, het arme wichtquote:Nevertheless these you shall not eat . . . the swine, though it divides the hoof, having cloven hooves, yet does not chew the cud, is unclean to you. (Leviticus 11:4, 7)
You shall not wear a garment of different sorts, such as wool and linen mixed together. (Deuteronomy 22:11)
quote:But if this charge is true (that she wasn't a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father's house. Thus shall you purge the evil from your midst. (Deuteronomy 22:20-21)
quote:Op zondag 29 november 2015 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Er is overigens al geen hoop meer voor haar, het arme wicht Stenigen zullen we haar!
Een relatie waarin de seks stopt omdat ze nu ineens wel de bijbel volgt en eerder niet:quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Goeienavond allemaal,
Ik lees hier al een aantal jaar mee maar heb nu eigenlijk zelf een probleem waar ik graag de meningen van anderen over zou horen. Het gaat over een verandering in mijn relatie waar ik moeilijk mee om weet te gaan.
Ik ben vorig jaar in oktober gaan daten met mijn huidige vriendin. Uiteindelijk is het begin dit jaar officieel een relatie geworden. Eigenlijk ging alles prima en waren we lange tijd gelukkig samen. We zijn overigens beide 26.
Vorige week kregen wij echter een discussie over samenwonen. We zijn beide christelijk maar verschillen van mening over dit onderwerp. Zij vind dat we eerst zouden moeten trouwen, ik vind dat gelijk samen wonen ook prima kan. De discussie liep wat door en na wat onenigheid over hoe het hoort, gooide ik er het volgende uit: Als je zo van de regels bent, waarom heb je dan nog steeds seks voor het huwelijk?
Deze zin is kennelijk in haar hoofd blijven rondspoken en ze is gaan onderzoeken wat er in de bijbel staat over seks voor het huwelijk. Hieruit heeft ze geconcludeerd dat ze geen seks meer kan hebben tot het huwelijk, omdat dit zondig zou zijn en ze dit niet aan god kan verantwoorden.
Nu werd mij dit gisteren, onverwacht, doodleuk even meegedeeld. Hier is een discussie uit ontstaan die heel de nacht geduurd heeft, met veel gehuil en verdriet van haar kant.
- We gaan uit elkaar.
Nu zegt ze zelf dat ze me absoluut niet kwijt wil. maar haar keuze om geen seks te hebben staat wel vast.
Zelf zie ik ons sowieso voorlopig nog niet trouwen. Maar om de komende jaren zonder seks te gaan zitten, zie ik mezelf (hoe lullig dat ook is) niet doen. Echter wil ik haar ook niet kwijt omdat ik gek op haar ben. Een lastige situatie dus.
Wat is jullie mening over deze situatie en hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.quote:Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef Slimpleton het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als een fase en aanstellerij. Ik zou gewoon een tijdje geen seks met dr hebben, ook totaal geen sexuele interesse tonen, en dan draait ze denk ik vanzelf wel weer bij. Wij vrouwen hebben ook behoeftes. Ik denk dat ze misschien geschrokken is, maar als jullie seks leven een beetje leuk en fijn was gaat ze dat vanzelf wel missen, helemaal als jij sterk blijft en net doet alsof jij het allemaal wel prima vindt.
Ik weet dat Fok! inderdaad niet de beste plek is voor religieuze zaken. Echter vind ik het altijd fijn om ook meningen van mensen met een andere visie en levenswijze te horen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:39 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Een relatie waarin de seks stopt omdat ze nu ineens wel de bijbel volgt en eerder niet:
Dumpen die hap! En vraag je even af of FoK dé plek is om je religieuze problemen te bespreken.
Daarnaast, we leven in 2015. Inmiddels is er meer dan genoeg reden om aan te nemen dat een god () niet bestaat. Waarom een jong mens zoals jijzelf, dat kennelijk midden in het leven staat en begrijpt dat zijn pielemuisje voor meer gemaakt is dan alleen kindjes maken, nog in een interpretatie van een interpretatie van een interpretatie van een zeer beperkt deel van een oud verhaal gelooft, is mij volstrekt onduidelijk. Maar: dump die hap en never stick your dick in crazy.
[ afbeelding ]
Dan zou je er mee moeten leren leven of ermee kappen. Maar denk niet dat ze dit lang gaat volhouden. Als het je te lang geduurd heeft kan je altijd daarna alsnog de beslissing nemen. Durf te wedden dat je binnen een maand weer geneukt hebt.quote:Op zondag 29 november 2015 21:40 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.
Ons sexleven was verder prima en ik weet zeker dat ze dat gaat missen. Ze is mentaal echter ook zeer sterk en kan het waarschijnlijk wel een tijd volhouden.
Hoeveel tijd heb je wél nodig dan? Toch geen jaren meer?quote:Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.
En ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen voordat ik die stap kan maken. Dat lukt me niet in 3/4 jaar.
Dat deel heb ik inderdaad ook gemist helaas.quote:Op zondag 29 november 2015 21:49 schreef Chai het volgende:
Ik mis het deel waarin zij jou betrokken heeft in haar religieuze onderzoek en worsteling omtrent wat te verantwoorden zou zijn richting God.
Waarom zou je dat nou weer doenquote:Op zondag 29 november 2015 21:49 schreef Chai het volgende:
Ik mis het deel waarin zij jou betrokken heeft in haar religieuze onderzoek en worsteling omtrent wat te verantwoorden zou zijn richting God.
Jaren? nee.quote:Op zondag 29 november 2015 21:48 schreef alors het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heb je wél nodig dan? Toch geen jaren meer?
Ach ja, ik hou wel van dat traditionele, ben dan wel zelf christelijk ook, maar ok, ik zie het ook meer als TS dusquote:Op zondag 29 november 2015 21:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat ben je toch heerlijk praktisch ingesteld.
Zij was in haar eentje bezig een beslissing te nemen over de invulling van hun relatie. Dat is iets waar je mi je partner bij betrekt. Dus snap ook goed dat TS nu extra twijfels heeft over eventueel trouwen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:51 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Waarom zou je dat nou weer doenaan god heb je genoeg denk ik... Toch? Antwoorden komen vanzelf enzo ergens vandaan?
Haha ik moest lachen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:50 schreef Holy_Goat het volgende:
Hier moet een voortgangstopic van gemaakt worden.
~3 maanden later~
Mijn rechterarm is gespierder geworden. Ze wil nog steeds geen sex. Ik heb tinder geïnstalleerd op mijn telefoon
Dat snap ik natuurlijk ook. En dat is natuurlijk absurd.quote:Op zondag 29 november 2015 21:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Zij was in haar eentje bezig een beslissing te nemen over de invulling van hun relatie. Dat is iets waar je mi je partner bij betrekt. Dus snap ook goed dat TS nu extra twijfels heeft over eventueel trouwen.
Ik zelf niet. Keek vrij neutral bij het schrijven van deze matige grap. Net als je bij het lezen waarschijnlijkquote:
Inderdaad! Gelijk een goed argument om samen te gaan wonen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:43 schreef dimmak het volgende:
Er staat nergens in de bijbel dat je geen sex mag hebben voor je huwelijk. Wat er wel staat is dat je bij geslachtsgemeenschap getrouwd bent voor God. Probeer het zo uit te leggen aan je vriendin en je slaat 2 vliegen in 1 klap.
Door deze comment de grap nog eens over gelezen, zeker minder onder de indruk.quote:Op zondag 29 november 2015 21:59 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ik zelf niet. Keek vrij neutral bij het schrijven van deze matige grap. Net als je bij het lezen waarschijnlijk
Onmogelijk, TS is een FOK!ker, derhalve neukt hij zijn vriendin urenlang met zijn royale 22 cm nadat ze drie keer gekomen is tijdens het beffen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:58 schreef Harmankardon het volgende:
Op de een of andere manier vermoed ik dat het seksleven hiervoor niet 10/10 was.
Het verrassingselement was natuurlijk al wel weg he.quote:Op zondag 29 november 2015 22:02 schreef Slimpleton het volgende:
[..]
Door deze comment de grap nog eens over gelezen, zeker minder onder de indruk.
Vandaar is mijn eerste comment dus nog onge-edit. Je komt er goed mee weg.quote:Op zondag 29 november 2015 22:05 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Het verrassingselement was natuurlijk al wel weg he.
Nog wel. Al is mijn vertrouwen hierin nu wel wat beschadigd. Wie weet wat het volgende is waar ze zich in bedenkt. Het is toch iets wat nu in mijn achterhoofd blijft rondspokenquote:Op zondag 29 november 2015 22:02 schreef Tinkepink het volgende:
Op andere gebieden hebben jullie nog wel een vergelijkbaar wereldbeeld? Of is ze ook op andere gebieden conservatiever geworden?
Jij vindt 9 maanden genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen? Ik vind het wat kort, zeker als je nog niet hebt samengewoond.quote:Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef dopfles1 het volgende:
volgens mij wil ze gewoon ten huwelijk worden gevraagd door jou.
3/4 jaar is volgens mij genoeg tijd om elkaar te leren kennen. Als je nu nog twijfelt zou ik het maar opgeven.
Optie 1 gaat hem voor mij niet worden.quote:Op zondag 29 november 2015 22:09 schreef Zure het volgende:
Een relatie zonder seks is geen relatie. Je kunt niet opeens stoppen met seks hebben. Je hebt wat mij betreft 3 opties.
Optie 1. Seks buiten de deur.
Optie 2. Geen seks dus ook geen knuffelen en zoenen. Kijk maar eens hoe lang zij dat volhoudt. Gewoon de rollen omdraaien dus.
Optie 3. Een andere vriendin zoeken.
Daar kwam ze nu pas achter? Dat weet toch iedereen? Kan ze de wc wel vinden? Of poept ze gewoon in de keuken?quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Deze zin is kennelijk in haar hoofd blijven rondspoken en ze is gaan onderzoeken wat er in de bijbel staat over seks voor het huwelijk. Hieruit heeft ze geconcludeerd dat ze geen seks meer kan hebben tot het huwelijk, omdat dit zondig zou zijn en ze dit niet aan god kan verantwoorden.
Optie 2 en er dan een spelletje maken van elkaar chanteren als het ware? Ja daar wordt de communicatie vast beter van en zal een goede voorbereiding zijn op een eventueel huwelijk.quote:Op zondag 29 november 2015 22:10 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Optie 1 gaat hem voor mij niet worden.
Optie 2 wilde ik al gaan uitvoeren.
Optie 3 blijft logischerwijs over wanneer het dus echt niet meer werkt.
Ik vind het ook kort. Daar zou ik toch op zijn minst een jaar of 3 over na willen denken hoor. En ik zou me al helemaal niet zo onder druk gezet willen voelen.quote:Op zondag 29 november 2015 22:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij vindt 9 maanden genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen? Ik vind het wat kort, zeker als je nog niet hebt samengewoond.
Als ze het zo goed vol kan houden, waarom zou samenwonen met twee slaapkamers dan geen optie kunnen zijn?quote:Op zondag 29 november 2015 21:40 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.
Ons sexleven was verder prima en ik weet zeker dat ze dat gaat missen. Ze is mentaal echter ook zeer sterk en kan het waarschijnlijk wel een tijd volhouden.
Ze wil nog wel gewoon bij elkaar in één bed wil slapen.quote:Op zondag 29 november 2015 22:42 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als ze het zo goed vol kan houden, waarom zou samenwonen met twee slaapkamers dan geen optie kunnen zijn?
Klinkt als een eckte geven en nemenrelatie dit..quote:Op zondag 29 november 2015 22:48 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ze wil nog wel gewoon bij elkaar in één bed wil slapen.
Het samenwonen wil ze niet tenzij we getrouwd zijn. Daarbij speelt nog het feit dat we anerhalfuur bij elkaar vandaan wonen en ik hier sinds kort aan een nieuwe baan begonnen ben.
Huh? Een vrouw die zich christelijk noemt en niet weet dat seks voor het huwelijk voor de kerk een no go is? Ik noem expres de kerk en niet de bijbel wat die is op diverse punten tegenstrijdig.quote:Op zondag 29 november 2015 22:09 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Nog wel. Al is mijn vertrouwen hierin nu wel wat beschadigd. Wie weet wat het volgende is waar ze zich in bedenkt. Het is toch iets wat nu in mijn achterhoofd blijft rondspoken
Watteneuk!?? Waar haal je dat soort crap vandaan!?quote:Op zondag 29 november 2015 23:37 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Huh? Een vrouw die zich christelijk noemt en niet weet dat seks voor het huwelijk voor de kerk een no go is? Ik noem expres de kerk en niet de bijbel wat die is op diverse punten tegenstrijdig.
Wellicht ook op het punt van seks, dat weet ik niet.
Maar mocht ze zich er verder in gaan verdiepen wees niet verbaasd als ze ineens een Duitser ofzo in huis heeft als slaaf.:
Dr Laura and Leviticus
Laura Schlesinger is a US radio personality, who dispenses advice to people who call in to her radio show. She recently said that, as an observant Orthodox Jew, homosexuality is an abomination, according to Leviticus 18:22, and cannot be condoned under any circumstances. The following response is an open letter to Dr. Laura which was posted on the Internet.
Dear Dr. Laura:
Thank you for doing so much to educate people regarding God's Law. I have learned a great deal from your show, and try to share that knowledge with as many people as I can. When someone tries to defend the homosexual lifestyle, for example, I simply remind them that Leviticus 18:22 clearly states it to be an abomination... End of debate.
I do need some advice from you, however, regarding some other elements of God's Laws and how to follow them.
1. Leviticus 25:44 states that I may possess slaves, both male and female, provided they are purchased from neighboring nations. A friend of mine claims that this applies to Mexicans, but not Canadians. Can you clarify? Why can't I own Canadians?
2. I would like to sell my daughter into slavery, as sanctioned in Exodus 21:7. In this day and age, what do you think would be a fair price for her?
3. I know that I am allowed no contact with a woman while she is in her period of menstrual uncleanliness - Lev.15: 19-24. The problem is how do I tell? I have tried asking, but most women take offense.
4. When I burn a bull on the altar as a sacrifice, I know it creates a pleasing odor for the Lord - Lev.1:9. The problem is, my neighbors. They claim the odor is not pleasing to them. Should I smite them?
5. I have a neighbor who insists on working on the Sabbath.Exodus 35:2. clearly states he should be put to death. Am I morally obligated to kill him myself, or should I ask the police to do it?
6. A friend of mine feels that even though eating shellfish is an abomination - Lev. 11:10, it is a lesser abomination than homosexuality. I don't agree. Can you settle this? Are there 'degrees' of abomination?
7. Lev. 21:20 states that I may not approach the altar of God if I have a defect in my sight. I have to admit that I wear reading glasses. Does my vision have to be 20/20, or is there some wiggle- room here?
8. Most of my male friends get their hair trimmed, including the hair around their temples, even though this is expressly forbidden by Lev. 19:27. How should they die?
9. I know from Lev. 11:6-8 that touching the skin of a dead pig makes me unclean, but may I still play football if I wear gloves?
10. My uncle has a farm. He violates Lev.19:19 by planting two different crops in the same field, as does his wife by wearing garments made of two different kinds of thread (cotton/polyester blend). He also tends to curse and blaspheme a lot. Is it really necessary that we go to all the trouble of getting the whole town together to stone them? Lev.24:10-16.
Couldn't we just burn them to death at a private family affair, like we do with people who sleep with their in-laws? (Lev. 20:14)
I know you have studied these things extensively and thus enjoy considerable expertise in such matters, so I am confident you can help. Thank you again for reminding us that God's word is eternal and unchanging.
Your adoring fan,
Homer Simpson-Caldwell
Je hebt 2 opties:quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Goeienavond allemaal,
Ik lees hier al een aantal jaar mee maar heb nu eigenlijk zelf een probleem waar ik graag de meningen van anderen over zou horen. Het gaat over een verandering in mijn relatie waar ik moeilijk mee om weet te gaan.
Ik ben vorig jaar in oktober gaan daten met mijn huidige vriendin. Uiteindelijk is het begin dit jaar officieel een relatie geworden. Eigenlijk ging alles prima en waren we lange tijd gelukkig samen. We zijn overigens beide 26.
Vorige week kregen wij echter een discussie over samenwonen. We zijn beide christelijk maar verschillen van mening over dit onderwerp. Zij vind dat we eerst zouden moeten trouwen, ik vind dat gelijk samen wonen ook prima kan. De discussie liep wat door en na wat onenigheid over hoe het hoort, gooide ik er het volgende uit: Als je zo van de regels bent, waarom heb je dan nog steeds seks voor het huwelijk?
- We gaan uit elkaar.
Nu zegt ze zelf dat ze me absoluut niet kwijt wil. maar haar keuze om geen seks te hebben staat wel vast.
Zelf zie ik ons sowieso voorlopig nog niet trouwen. Maar om de komende jaren zonder seks te gaan zitten, zie ik mezelf (hoe lullig dat ook is) niet doen. Echter wil ik haar ook niet kwijt omdat ik gek op haar ben. Een lastige situatie dus.
Ik zou sowieso eerst een tijd willen samenwonen voordat je besluit te trouwen.. weet je iig dat je ook dan nog met elkaar kan leven.quote:Op zondag 29 november 2015 22:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij vindt 9 maanden genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen? Ik vind het wat kort, zeker als je nog niet hebt samengewoond.
Voor de Victoriaanse tijd was het zelfs heel normaal om vooral wèl seks te hebben voor het huwelijk. Er moest namelijk eerst een zwangerschap ontstaan voor er werd getrouwd. Als je geen kinderen kon krijgen was je nutteloos als partner. Vrouwen die al vele mannen hadden gehad, maar nog niet getrouwd waren werden daarom belachelijk gemaakt, want ze kon blijkbaar niet zwanger worden. Misschien dat daar ook onze dubbele moraal vandaan komt (vrouw = slet bij veel bedpartners, man niet).quote:Op maandag 30 november 2015 02:44 schreef Fokpop het volgende:
Ja die regel van geen sex voor het huwelijk is van de tijd dat je ook niet lang samen was zonder huwelijk... dat is niet bedoeld voor moderne relaties waarin je eerst 7 jaar gaat samenwonen voor je gaat trouwen. Das veel te frustrerend en voor geen mens vol te houden.
Als je je echt aan die regels wilt houden, ga dan gewoon snel trouwen (desnoods in gemeenschap van goederen).
Jij hebt een nieuwe baan. Zij wil trouwen, dan ben daarna wettelijk verplicht voor haar te zorgen. Heeft ze een goede opleiding en ambitie? Of gaat het enkel om getrouwd vrouwtje te zijn in een huis en manlief werkt en zij doet het huishouden? Ik vind haar denkwijze vrij zelfzuchtig. hebben jullie over de financien gesproken? Heeft zij de intentie te gaan werken of vindt ze dat een man alleen voor het geld moet zorgen, waarbij de vrouw het huishouden doet? Jullie moeten over financien praten, voordat jij je verloofd of gaat samenwonen of trouwen, dan weet je of je qua wereldbeeld en toekomstbeeld met elkaar match.quote:Op zondag 29 november 2015 22:48 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ze wil nog wel gewoon bij elkaar in één bed wil slapen.
Het samenwonen wil ze niet tenzij we getrouwd zijn. Daarbij speelt nog het feit dat we anerhalfuur bij elkaar vandaan wonen en ik hier sinds kort aan een nieuwe baan begonnen ben.
Dat dus, ze is niet spontaan weer maagd als ze nu geen seks meer gaat hebben, wat een vreemde redenering.quote:
Dit zou zomaar een tekst kunnen zijn die ik er uit gooi tijdens een discussie waarin TS beland isquote:Op maandag 30 november 2015 09:28 schreef HPoi het volgende:
Misschien alleen pijpen? Das niet de daad zelf.
Maar ook al breekt ze en is sex weer ok, wat bedenkt Ze dan weer...voor hypocriet iets.quote:Op maandag 30 november 2015 09:33 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dit zou zomaar een tekst kunnen zijn die ik er uit gooi tijdens een discussie waarin TS beland is![]()
On topic: klinkt wel heel hypocriet van haar kant, ik zou, zoals al gezegd hier, het een tijdje uit proberen en kijken of hoe het gaat. Waarschijnlijk zal ze of op een moment breken of er komt een tijd waarop de relatie niet meer werkt en jullie besluiten er toch maar mee te stoppen.
Voor is het persoonlijk ook een afknapper en zou ik de relatie verbreken hierom, maar aan de OP te lezen wil TS haar niet kwijt en moet hij er (in mijn ogen) even zelf achter komen wat de hele situatie inhoud.quote:Op maandag 30 november 2015 10:11 schreef siggy1000 het volgende:
[..]
Maar ook al breekt ze en is sex weer ok, wat bedenkt Ze dan weer...voor hypocriet iets.
Dan zou t voor mij nog steeds een einde relatie zijn.
Als persoon zou zij voor mij een afknapper zijn.
bron?quote:Op maandag 30 november 2015 08:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor de Victoriaanse tijd was het zelfs heel normaal om vooral wèl seks te hebben voor het huwelijk. Er moest namelijk eerst een zwangerschap ontstaan voor er werd getrouwd. Als je geen kinderen kon krijgen was je nutteloos als partner. Vrouwen die al vele mannen hadden gehad, maar nog niet getrouwd waren werden daarom belachelijk gemaakt, want ze kon blijkbaar niet zwanger worden. Misschien dat daar ook onze dubbele moraal vandaan komt (vrouw = slet bij veel bedpartners, man niet).
Als je vriendin een hypocriet mormel blijkt die daardoor voor een ongezonde dosis frustratie zorgt lijkt me dat niet echt een goede basis voor een solide relatie.quote:Op maandag 30 november 2015 15:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Mensen die zeggen meteen dumpen![]()
Man man, dan houd je wel echt van je vriendinnetje zeg..
Als TS zijn vriendin een hyprocriet mormel noemt heeft hij de keuze al gemaakt denk ikquote:Op maandag 30 november 2015 16:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als je vriendin een hypocriet mormel blijkt die daardoor voor een ongezonde dosis frustratie zorgt lijkt me dat niet echt een goede basis voor een solide relatie.
Ja en hier krijg je de visie die jij graag wil horen. Voor religieuze motivaties is hier weinig respect.quote:Op zondag 29 november 2015 21:42 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ik weet dat Fok! inderdaad niet de beste plek is voor religieuze zaken. Echter vind ik het altijd fijn om ook meningen van mensen met een andere visie en levenswijze te horen.
Op religieuze fora leven ze ook allemaal de bijbel na en krijg ik visies die ik in onze omgeving ook al veel te veel hoor.
Hier heb je opzich een punt. Het is misschien ook deels mijn eigen schuld.quote:Op maandag 30 november 2015 16:14 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja en hier krijg je de visie die jij graag wil horen. Voor religieuze motivaties is hier weinig respect.
Ik vind persoonlijk dat het je eigen stomme schuld is. Jij wilde haar mooi even om de oren slaan met haar hypocriete houding, alleen hield je er geen rekening mee dat ze aan haar hypocrisie ging werken, in plaats van jou je zin te geven. Nu mag je fijn op de blaren zitten.
Hopelijk heb je hiervan geleerd voor de volgende keer. Nu is het enige dat je kan doen haar keuze respecteren (en bidden dat ze van mening verandert), of er een eind aan maken. Zielige spelletjes, waarin je haar elke intimiteit ontzegt, zijn een goede manier om te zorgen dat zij er een eind aan maakt.
Zeg dit tegen haar, en gedraag je er naar.quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Hier heb je opzich een punt. Het is misschien ook deels mijn eigen schuld.
Ik heb ook respect voor haar zienswijze. Dat wil alleen niet zeggen dat het ook mijn zienswijze is. Wat mij alleen steek is dat ze mij niet heeft betrokken in haar keuze. Ze heeft iets aan de basis van onze relatie veranderd zonder dat ik de kans heb gehad om mijn mening hieerover te geven en eventueel een oplossing aan te dragen.
Om dat ik daar nog niet klaar voor ben.quote:
Als ik jou was zou ik ook optie 2 niet doen. Dan kan je net zo goed er nu gelijk een streep door zetten, want het gaat vast niet beter worden als je "wraak" gaat nemen, elkaar gaat pesten met dat soort zaken.quote:Op zondag 29 november 2015 22:10 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Optie 1 gaat hem voor mij niet worden.
Optie 2 wilde ik al gaan uitvoeren.
Optie 3 blijft logischerwijs over wanneer het dus echt niet meer werkt.
Heb je al wel uitgesproken dat jij je buitengesloten voelde? Die opmerking die je in de OP maakte klinkt meer als een uitspraak die je deed omdat je geen hoogte van haar kon krijgen. Zitten jullie verder qua communicatie wel op dezelfde golflengte?quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Hier heb je opzich een punt. Het is misschien ook deels mijn eigen schuld.
Ik heb ook respect voor haar zienswijze. Dat wil alleen niet zeggen dat het ook mijn zienswijze is. Wat mij alleen steek is dat ze mij niet heeft betrokken in haar keuze. Ze heeft iets aan de basis van onze relatie veranderd zonder dat ik de kans heb gehad om mijn mening hieerover te geven en eventueel een oplossing aan te dragen.
Probeer dit.quote:Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef Slimpleton het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als een fase en aanstellerij. Ik zou gewoon een tijdje geen seks met dr hebben, ook totaal geen sexuele interesse tonen, en dan draait ze denk ik vanzelf wel weer bij. Wij vrouwen hebben ook behoeftes. Ik denk dat ze misschien geschrokken is, maar als jullie seks leven een beetje leuk en fijn was gaat ze dat vanzelf wel missen, helemaal als jij sterk blijft en net doet alsof jij het allemaal wel prima vindt.
Waarom ben je er niet klaar voor? En hoeveel jaren denk je dat je nodig hebt? Zijn jullie samen al op vakantie geweest? Want dat lijkt soort van op samenwonen en dat kan misschien bij jou keuze helpen.quote:Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Om dat ik daar nog niet klaar voor ben.
Ik vind 3/4 jaar te kort om daar een weloverwogen keuze in te maken.
Daarbij wil ik trouwen omdat ik voor haar kies en niet omdat ik zo nodig weer seks wil. Als dat het geval was ging ik wel naar de hoeren.
Mwah, na 3/4 jaar zal dat nog niet het punt zijn, denk ik.quote:Op maandag 30 november 2015 21:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Volgens mij zit het haar goed dwars dat je nog niet wilt trouwen. Nu heb ik natuurlijk lang niet genoeg informatie om daar een gedegen oordeel over te vellen. Maar dat is mijn eerste gedachte na het lezen van dit topic.
De mijne dropte anders al genoeg hints dat het tijd zou wordenquote:Op maandag 30 november 2015 21:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Mwah, na 3/4 jaar zal dat nog niet het punt zijn, denk ik.
Omdat ik haar nog niet door en door ken. Dat blijkt ook wel uit de actie die ze nu uitgehaald heeft.quote:Op maandag 30 november 2015 21:01 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Waarom ben je er niet klaar voor? En hoeveel jaren denk je dat je nodig hebt? Zijn jullie samen al op vakantie geweest? Want dat lijkt soort van op samenwonen en dat kan misschien bij jou keuze helpen.
Enig advies dat ik je kan geven is om het eerst goed te laten bezinken, voordat je iets besluit. En probeer dit niet op de kinderlijke manier op te lossen, zoals sommigen het hier suggereren, dat wordt dan namelijk een tijdbom.
Gewoon lekker slapen waarschijnlijk.quote:Op maandag 30 november 2015 22:29 schreef Phyxcius het volgende:
Ik laat het nu ook gewoon even op me inwerken. Woensdag zie ik haar weer. het was de bedoeling dat ze dan bleef slapen. Even aankijken hoe we dat nu uit gaan voeren.
Kan wel, ze kan bij de kerk aflaten kopen waardoor ze niet naar het vagevuur hoeftquote:Op maandag 30 november 2015 23:48 schreef Voszje het volgende:
Misschien mis ik iets of heb ik er overheen gelezen, maar die zonde heeft ze toch al begaan? Ze kan het niet meer terugdraaien door nu ineens een x aantal jaren geen seks meer te hebben?
Jij snapt ook het hele punt van religie niet he. Wat denk je dat volgens haar geloof beter is? Lekker doorneuken of toch die punt erachter zetten?quote:Op maandag 30 november 2015 23:48 schreef Voszje het volgende:
Misschien mis ik iets of heb ik er overheen gelezen, maar die zonde heeft ze toch al begaan? Ze kan het niet meer terugdraaien door nu ineens een x aantal jaren geen seks meer te hebben?
Ik snap het punt prima, maar het punt blijft toch ook dat het ongelooflijk hypocriet is? Dat het voor haar beter is, ja, dat snap ik... Maar uiteindelijk gaat er toch niets meer veranderen. Stel ze krijgt een nieuwe (Christelijke) partner omdat de huidige relatie uiteindelijk toch stukloopt, dan is zij hoe dan ook niet meer de vrome maagd.quote:Op maandag 30 november 2015 23:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jij snapt ook het hele punt van religie niet he. Wat denk je dat volgens haar geloof beter is? Lekker doorneuken of toch die punt erachter zetten?
Je probeert rationeel te redeneren met gelovigen, dat is fout 1quote:Op maandag 30 november 2015 23:56 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik snap het punt prima, maar het punt blijft toch ook dat het ongelooflijk hypocriet is? Dat het voor haar beter is, ja, dat snap ik... Maar uiteindelijk gaat er toch niets meer veranderen. Stel ze krijgt een nieuwe (Christelijke) partner omdat de huidige relatie uiteindelijk toch stukloopt, dan is zij hoe dan ook niet meer de vrome maagd.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 30 november 2015 23:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Je probeert rationeel te redeneren met gelovigen, dat is fout 1
Nooit van aflaten gehoord?quote:Op maandag 30 november 2015 23:48 schreef Voszje het volgende:
En denk positief TS: als ze werkelijk streng in de leer wil zijn mag ze je nooit meer seks weigeren als jij als echtgenoot daar zin in hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 05:35 schreef Steef121 het volgende:
ik heb niet alles gelezen, maar het lijkt erop dat ze je onder druk zet om zsm te trouwen.
Volgens mij bedoeld TS driekwart, en niet een jaar of 3 à 4.quote:Op maandag 30 november 2015 22:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De mijne dropte anders al genoeg hints dat het tijd zou worden, en heb meerdere vrienden waar naar een jaar of 3/4 toch ook wel hints worden gedropt.
Ze zijn niet katholiek. Daarnaast zijn aflaten in onbruik geraakt.quote:
Een half jaar alleen maar knuffelen en goede gesprekken?! Ik verveel me alleen al bij het idee.quote:Op dinsdag 1 december 2015 07:43 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld TS driekwart, en niet een jaar of 3 à 4.
Trouwen zou ik ook niet overwegen. Ipv seks een tijdje alleen intimiteit zoeken dmv knuffelen en goede gesprekken kan ik me indenken, maar na een half jaar ofzo zou ik wel weer seks willen. Maar ja, ik ben dan ook geen religieus persoon.
Tegenwoordig heet dat bij ons Kerkbalansquote:Op dinsdag 1 december 2015 07:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ze zijn niet katholiek. Daarnaast zijn aflaten in onbruik geraakt.
Nooit verder geïnformeerd?
OK, je opmerking die haar moest overhalen het samenwonen op jouw manier te bezien, kwam keihard naar je terug. Vervelend voor je.quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Goeienavond allemaal,
- We gaan uit elkaar.
Niks hypocriets aan.quote:Op maandag 30 november 2015 23:56 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik snap het punt prima, maar het punt blijft toch ook dat het ongelooflijk hypocriet is? Dat het voor haar beter is, ja, dat snap ik... Maar uiteindelijk gaat er toch niets meer veranderen. Stel ze krijgt een nieuwe (Christelijke) partner omdat de huidige relatie uiteindelijk toch stukloopt, dan is zij hoe dan ook niet meer de vrome maagd.
Heel raar dat mensen voor zo'n instelling religie nodig hebben. Maar dat is een andere discussie. Blijft apart.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:19 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Niks hypocriets aan.
Ik dacht echt dat de kennis van het christendom in Nederland groter was dan wat ik hier zie.
Vergiffenis is zo'n beetje het sleutelwoord in de religie (valt iets op af te dingen met de predestinatie van Calvijn, maar dat laat ik even voor een andere keer). Waar binnen sommige religies het idee heerst dat voor je toegang tot de hemel een afweging van goede en slechte daden wordt gemaakt (ik meen dat dit binnen de islam zo is), kan een christen in principe zijn/haar hele leven zwaar zondigen, oprecht spijt hebben en zo toch vergeven worden.
Waar niet-christenen dit vaak uitleggen als "o, dan kan ik lekker doen wat ik wil en op mijn sterfbed vergiffenis vragen", zit de kracht erin dat je geacht wordt altijd bezig te blijven met het juiste doen. Het zorgt ervoor dat je niet besluit het juiste maar te laten, omdat je toch al te veel fouten hebt gemaakt. Natuurlijk kan zij niet meer als maagd trouwen (zo zijn er ook christenen die scheiden en die kunnen dat daarna ook niet meer), maar het stoppen met zondigen is van groter belang.
Sowieso is haar verantwoordelijkheid ook niet jegens andere christenen, maar jegens haar god (wordt ook nogal benadrukt in de bijbel). Dus als iemand haar niet wil, omdat ze geen vrome maagd was, dan is dat jammer, maar de beoordeling van haar leven is toch niet aan hem.
Ook bij de islam geld het idee van berouw. Dus niet doorgaan met de zonde, maar ermee stoppen en vanaf dat moment beter doen. Dat bij oprecht berouw er de kans op vergeving is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:19 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Niks hypocriets aan.
Ik dacht echt dat de kennis van het christendom in Nederland groter was dan wat ik hier zie.
Vergiffenis is zo'n beetje het sleutelwoord in de religie (valt iets op af te dingen met de predestinatie van Calvijn, maar dat laat ik even voor een andere keer). Waar binnen sommige religies het idee heerst dat voor je toegang tot de hemel een afweging van goede en slechte daden wordt gemaakt (ik meen dat dit binnen de islam zo is), kan een christen in principe zijn/haar hele leven zwaar zondigen, oprecht spijt hebben en zo toch vergeven worden.
Waar niet-christenen dit vaak uitleggen als "o, dan kan ik lekker doen wat ik wil en op mijn sterfbed vergiffenis vragen", zit de kracht erin dat je geacht wordt altijd bezig te blijven met het juiste doen. Het zorgt ervoor dat je niet besluit het juiste maar te laten, omdat je toch al te veel fouten hebt gemaakt. Natuurlijk kan zij niet meer als maagd trouwen (zo zijn er ook christenen die scheiden en die kunnen dat daarna ook niet meer), maar het stoppen met zondigen is van groter belang.
Sowieso is haar verantwoordelijkheid ook niet jegens andere christenen, maar jegens haar god (wordt ook nogal benadrukt in de bijbel). Dus als iemand haar niet wil, omdat ze geen vrome maagd was, dan is dat jammer, maar de beoordeling van haar leven is toch niet aan hem.
Je ziet wel dat een aantal niet-religieuze mensen in dit topic nogal moeite met de instelling hebben. Nu vermoed en hoop ik dat dat te wijten is aan hun algehele aversie richting religie en het feit dat zij seks voor het huwelijk niet slecht vinden. Als ze die visie, waarin stoppen met iets doen dat je fout acht hypocriet is, namelijk in hun gehele leven toepassen kan dat nog wel eens problemen opleveren.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:22 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Heel raar dat mensen voor zo'n instelling religie nodig hebben. Maar dat is een andere discussie. Blijft apart.
Niet per se, zolang je maar hard werkt om het goed te maken. Maar kan zeker kloppen dat het in de islam hetzelfde werkt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook bij de islam geld het idee van berouw. Dus niet doorgaan met de zonde, maar ermee stoppen en vanaf dat moment beter doen. Dat bij oprecht berouw er de kans op vergeving is.
Volgens mij heeft elk geloof met een hel/hemel systeem dat, zou ook niet handig zijn als dat niet zo was, want dan gaf iedereen er na de eerste zonde de brui aan
Natuurlijk niet. Heel natuurlijk om iets uit te vinden en het dan vervolgens toe te passen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:26 schreef Anoonumos het volgende:
Het hypocriete is dat ze niet eens wist dat het niet mocht, en daarna ineens roomser dan de paus gaat lopen doen
Nou nee, als je altijd denkt dat iets mag en daarna stop je er mee nadat je er achterkomt dat iets niet mag vind ik dat heel normaal.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:26 schreef Anoonumos het volgende:
Het hypocriete is dat ze niet eens wist dat het niet mocht, en daarna ineens roomser dan de paus gaat lopen doen
Dat vind ik er ook raar aan.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Opmerkelijker en schrikbarender vind ik het feit dat ze het kennelijk niet wist... Terwijl ze zich er als gelovige toch juist in zou moeten hebben verdiept. Dat zou ik pas een afknapper vinden.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:27 schreef Zolder het volgende:
Lijkt me genoeg reden om het uit te maken, als ze er echt aan vast blijft houden.
Erm, je kan niet én de bijbel naleven én op internet zitten.quote:Op zondag 29 november 2015 21:42 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ik weet dat Fok! inderdaad niet de beste plek is voor religieuze zaken. Echter vind ik het altijd fijn om ook meningen van mensen met een andere visie en levenswijze te horen.
Op religieuze fora leven ze ook allemaal de bijbel na en krijg ik visies die ik in onze omgeving ook al veel te veel hoor.
Dan ben je idd wel behoorlijk onnozel, als je dat niet weet en je jezelf wel als christelijk zietquote:Op dinsdag 1 december 2015 12:15 schreef Frag_adder het volgende:
Opmerkelijker en schrikbarender vind ik het feit dat ze het kennelijk niet wist... Terwijl ze zich er als gelovige toch juist in zou moeten hebben verdiept. Dat zou ik pas een afknapper vinden.
Ze ontzegt hem toch ook bepaalde intimiteit. Als ze al zo was vanaf het begin van de relatie, dan wist TS waar die aan begon, nu niet.quote:Op maandag 30 november 2015 16:14 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja en hier krijg je de visie die jij graag wil horen. Voor religieuze motivaties is hier weinig respect.
Ik vind persoonlijk dat het je eigen stomme schuld is. Jij wilde haar mooi even om de oren slaan met haar hypocriete houding, alleen hield je er geen rekening mee dat ze aan haar hypocrisie ging werken, in plaats van jou je zin te geven. Nu mag je fijn op de blaren zitten.
Hopelijk heb je hiervan geleerd voor de volgende keer. Nu is het enige dat je kan doen haar keuze respecteren (en bidden dat ze van mening verandert), of er een eind aan maken. Zielige spelletjes, waarin je haar elke intimiteit ontzegt, zijn een goede manier om te zorgen dat zij er een eind aan maakt.
Jouw plan om je zin te krijgen keerde zich tegen je. Een goede relatie kenmerkt zich door hoe je problemen oplost. Als de een wint en zijn/haar zin krijgt ten koste van de ander, is dat geen goede basis voor de toekomst. Denk niet 'wat wil ik', maar 'wat willen wij'. Zoek de uitkomst waarbij jullie allebei niet verliezen.quote:Op maandag 30 november 2015 22:29 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Omdat ik haar nog niet door en door ken. Dat blijkt ook wel uit de actie die ze nu uitgehaald heeft.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:49 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Erm, je kan niet én de bijbel naleven én op internet zitten.
Ze had er wel van gehoord maar zich er nooit in verdiept. Ze dacht eerst dat het als 'niet wenselijk' gezien werd. Echter blijkt er dus in de bijbel te staan dat het dus ook verboden is (indien je gelovig bent natuurlijk). Daardoor heeft ze nu het gevoel dat ze tegen god kiest als ze wel seks zou hebben en daardoor bewust een zonde begaat.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, je opmerking die haar moest overhalen het samenwonen op jouw manier te bezien, kwam keihard naar je terug. Vervelend voor je.
Ik vind het een beetje vreemd dat zij als christen niet bekend was met het fenomeen 'als maagd het huwelijk in'. Of misschien was ze dat wel, en is dit een manier om je terug te pakken?
Hoe dan ook zijn jullie beiden niet erg fijn bezig, natuurlijk. In plaats van elkaars gevoelens te erkennen en respecteren en kijken hoe je daar samen uit kunt komen, proberen jullie elkaar te manipuleren om je zin te krijgen. Dat lijkt me geen goede basis voor een langdurige relatie, laat staan een huwelijk.
Ik zou geen spelletjes spelen, maar vooral de communicatie openhouden, of eigenlijk opnieuw openen en nu op een volwassen manier.
Over dat laatste vind ik eigenlijk niet dat je je zo verongelijkt zou mogen voelen. Zij heeft natuurlijk alle recht om persoonlijke zaken als hoe ze haar geloof beleeft te onderzoeken en daar beslissingen in te nemen. Net als wanneer ze vegetariër zou willen worden, of een bepaalde sport beoefen. Omdat jij ket de consequentie van die beslissing te maken krijgt, heb je wel recht op een goed gesprek over haar beslissing, maar je hebt uiteraard niets over het onderzoek van haar naar haar geloof en de beslissing erover te zeggen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:52 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ze had er wel van gehoord maar zich er nooit in verdiept. Ze dacht eerst dat het als 'niet wenselijk' gezien werd. Echter blijkt er dus in de bijbel te staan dat het dus ook verboden is (indien je gelovig bent natuurlijk). Daardoor heeft ze nu het gevoel dat ze tegen god kiest als ze wel seks zou hebben en daardoor bewust een zonde begaat.
We hebben gisteravond lang gesproken en we gaan de komende tijd aankijken hoe het gaat.
Al beseffen we beide heel goed dat de kans groot is dat we het niet redden samen.
Ik vind het zelf vooral lastig omdat ik met een boos gevoel blijf zitten. Dit gevoel komt doordat ze op zichzelf op onderzoek is gegaan en een keuze heeft gemaakt zonder mij daarin te betrekken. Ik denk dat ik eerst moet kijken of ik mijzelf daar overheen kan zetten en haar dat kan vergeven voordat we uberhaupt over trouwen moeten gaan denken.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Over dat laatste vind ik eigenlijk niet dat je je zo verongelijkt zou mogen voelen. Zij heeft natuurlijk alle recht om persoonlijke zaken als hoe ze haar geloof beleeft te onderzoeken en daar beslissingen in te nemen. Net als wanneer ze vegetariër zou willen worden, of een bepaalde sport beoefen. Omdat jij ket de consequentie van die beslissing te maken krijgt, heb je wel recht op een goed gesprek over haar beslissing, maar je hebt uiteraard niets over het onderzoek van haar naar haar geloof en de beslissing erover te zeggen.
Goede post.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Over dat laatste vind ik eigenlijk niet dat je je zo verongelijkt zou mogen voelen. Zij heeft natuurlijk alle recht om persoonlijke zaken als hoe ze haar geloof beleeft te onderzoeken en daar beslissingen in te nemen. Net als wanneer ze vegetariër zou willen worden, of een bepaalde sport beoefen. Omdat jij ket de consequentie van die beslissing te maken krijgt, heb je wel recht op een goed gesprek over haar beslissing, maar je hebt uiteraard niets over het onderzoek van haar naar haar geloof en de beslissing erover te zeggen.
Je hebt dus eigenlijk het gevoel dat je moet concurreren met God? Of in ieder geval dat je in zoverre 'moet' accepteren dat dit belangrijker is dan jou. Wil je dat?quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:52 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Ze had er wel van gehoord maar zich er nooit in verdiept. Ze dacht eerst dat het als 'niet wenselijk' gezien werd. Echter blijkt er dus in de bijbel te staan dat het dus ook verboden is (indien je gelovig bent natuurlijk). Daardoor heeft ze nu het gevoel dat ze tegen god kiest als ze wel seks zou hebben en daardoor bewust een zonde begaat.
We hebben gisteravond lang gesproken en we gaan de komende tijd aankijken hoe het gaat.
Al beseffen we beide heel goed dat de kans groot is dat we het niet redden samen.
Ik vind het zelf vooral lastig omdat ik met een boos gevoel blijf zitten. Dit gevoel komt doordat ze op zichzelf op onderzoek is gegaan en een keuze heeft gemaakt zonder mij daarin te betrekken. Ik denk dat ik eerst moet kijken of ik mijzelf daar overheen kan zetten en haar dat kan vergeven voordat we uberhaupt over trouwen moeten gaan denken.
Voor je vriendin is het wellicht handig zich een beetje in te lezen in hoe verschillende kerken hiermee omgaan. Dat wisselt namelijk nogal. De betreffende tekst over seks voor het huwelijk wordt door veel mensen namelijk gelezen als een tekst waarin de vrouw beschermd wordt vanwege de afhankelijke positie in de tijd van de bijbel. Dat ligt nu wel wat anders. Betekend niet dat je in het wilde weg rond kan neuken, (er staat ook iets over je lichaam als een tempel bewaren) maar in jullie situatie kan ik me voorstellen dat dit het perspectief van je vriendin op die tekst wel wat kan veranderen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:52 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Mijn moeder verzuchtte ooit dat ze na 25 jr huwelijk mijn vader nog niet volledig kende..quote:Op maandag 30 november 2015 22:29 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Omdat ik haar nog niet door en door ken. Dat blijkt ook wel uit de actie die ze nu uitgehaald heeft.
We zijn nog niet echt met zn tweeen op vakantie geweest. wel wat weekendjes weg en een week met mijn ouders, broertjes etc. Dat ging allemaal wel goed.
Ik laat het nu ook gewoon even op me inwerken. Woensdag zie ik haar weer. het was de bedoeling dat ze dan bleef slapen. Even aankijken hoe we dat nu uit gaan voeren.
quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Ik ben vorig jaar in oktober gaan daten met mijn huidige vriendin. Uiteindelijk is het begin dit jaar officieel een relatie geworden.
Je kent haar al 14 maanden, niet 3/4 jaar..quote:Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:
Frustrerend! Maar hoe gaat zij zelf hiermee om? Voor haar moet het ook zwaar zijn. Of is dit haar manier om te zeggen dat ze eigenlijk niet zeker is van haar keuze?quote:Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Goeienavond allemaal,
- We gaan uit elkaar.
Dit heeft het christendom niet.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook bij de islam geld het idee van berouw. Dus niet doorgaan met de zonde, maar ermee stoppen en vanaf dat moment beter doen. Dat bij oprecht berouw er de kans op vergeving is.
Volgens mij heeft elk geloof met een hel/hemel systeem dat, zou ook niet handig zijn als dat niet zo was, want dan gaf iedereen er na de eerste zonde de brui aan
Aan t bidden dat hij mag ballen voor het huwelijkquote:
Wel iets in die geest, vergeving is ook daar (meestal) mogelijk.quote:
Vergeving is in het christendom altijd mogelijk. Voor alles. Is de hele kern van de religie.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Wel iets in die geest, vergeving is ook daar (meestal) mogelijk.
In sommige stromingen ben je al zondig en verdoemd wanneer je geboren wordt, en moet je je hele leven hard werken voor vergeving.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vergeving is in het christendom altijd mogelijk. Voor alles. Is de hele kern van de religie.
Ook bij de islam geld dat het leven een test is om te laten zien wat je waard bent voor die god. Dat die god je lot stap voor stap heeft uitgestippeld vergeten we maar even, want dan wordt het raarquote:Op donderdag 3 december 2015 21:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In sommige stromingen ben je al zondig en verdoemd wanneer je geboren wordt, en moet je je hele leven hard werken voor vergeving.
Fixedquote:Op donderdag 3 december 2015 21:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In sommige stromingen ben je al zondig en verdoemd wanneer je geboren wordt, en moet je je hele leven hard werken voor smeken om/hopen op vergeving.
Die visie verschilt per stroming, in het christendom in ieder geval.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook bij de islam geld dat het leven een test is om te laten zien wat je waard bent voor die god. Dat die god je lot stap voor stap heeft uitgestippeld vergeten we maar even, want dan wordt het raar
Vergeving is mogelijk, maar niet door jezelf.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Wel iets in die geest, vergeving is ook daar (meestal) mogelijk.
Nee, je hoeft niet te laten zien dat je goed bent voor god, want dat ben je niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:33 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Die visie verschilt per stroming, in het christendom in ieder geval.
Jouw uitleg ervan is dus één interpretatie (en daar zijn nogal wat kerkscheidingen rondom ontstaan). Sommigen leggen dit zo uit dat je vanaf geboorte al bent voorbestemd om wel of niet in de hemel te komen (predestinatie) en anderen zeggen dat je er zelf een hand in hebt. De laatste groep is veel groter trouwens, gezien het alle katholieken en een substantieel (volgens mij zelfs het grootste) deel van de protestanten omhelst.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:53 schreef Bapple het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet te laten zien dat je goed bent voor god, want dat ben je niet.
"Uit genade zijt gij zalig geworden" schrijft Paulus ergens.
Genade is niet iets wat je verdient.
Naja, verdiep je er eens in.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:04 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Jouw uitleg ervan is dus één interpretatie (en daar zijn nogal wat kerkscheidingen rondom ontstaan). Sommigen leggen dit zo uit dat je vanaf geboorte al bent voorbestemd om wel of niet in de hemel te komen en anderen zeggen dat je er zelf een hand in hebt.
Allang gedan.quote:
En je conclusie was dat elke stroming binnen het christendom er zo over dacht als jij beschrijft?quote:
Ik heb ook verder gekeken, maar ik vind nergens anders een verklaring voor leven. Dus toen heb ik deze maar gepakt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:09 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
In de visie van de gereformeerden? Die ken ik namelijk, jij zou eens verder moeten kijken.
Ja, want ik vind andere christenen geen echte christenen. Mag dat?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En je conclusie was dat elke stroming binnen het christendom er zo over dacht als jij beschrijft?
Dan is er toch iets mis gegaan met het lezen.
Ah, zit dat zo.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:11 schreef Bapple het volgende:
[..]
Ja, want ik vind andere christenen geen echte christenen. Mag dat?
Ja, dat zit zo.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ah, zit dat zo.
Nou ja, dan heeft het voor ons geen nut om hier verder nog woorden aan vuil te maken.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:12 schreef Bapple het volgende:
[..]
Ja, dat zit zo.
Nee, dat hoeft ook niet. Als iedereen maar in vrede kan leven, is het niet?
Maar wanneer iemand het over het christendom heeft, interpreteer ik dat anders dan hij en dus zeg ik er wat van. Het echte christendom, wat ook gewoon wordt beleden door eigenlijk iedereen, heeft namelijk als uitgangspunt dat je zelf niets aan je bekering kan toevoegen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Maar jouw interpretatie is niet geldig voor alle anderen. Dus je mening is één ding, maar TS en vriendin of andere posters in dit topic kunnen er heel anders over denken. En dus is jouw mening een mening, geen feit.
Ten eerste is nep of echte christen natuurlijk een waardeoordeel van bijvoorbeeld jou. iemand kan zichzelf prima als christen zien en er anders over denken dan jij.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:21 schreef Bapple het volgende:
[..]
Maar wanneer iemand het over het christendom heeft, interpreteer ik dat anders dan hij en dus zeg ik er wat van. Het echte christendom, wat ook gewoon wordt beleden door eigenlijk iedereen, heeft namelijk als uitgangspunt dat je zelf niets aan je bekering kan toevoegen.
Het ontvangen van geloof is een werk wat je krijgt van god. Of je dat werk nou zelf doet of dat god dat voor je bepaald, daar kun je van mening in verschillen. Maar uitendelijk is iedere christen - echt of nep - er over eens dat ze niets aan hoeven toe te voegen (de kruisiging) om naar de hemel te gaan.
dat is waar, goed punt!quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste is nep of echte christen natuurlijk een waardeoordeel van bijvoorbeeld jou. iemand kan zichzelf prima als christen zien en er anders over denken dan jij.
Er zijn zoveel verschillende manieren om christen te zijn. Er is er maar een die weet of het goed is (als je daarin gelooft) en dat is god zelf. Al de rest is interpretatie en maar hopen dat je het doet zoals bedoeld is.
Ik ben er van overtuigd dat die absolutie er NIET voor zorgt dat je zonden worden vergeven.quote:
Dat is bovendien een RK-term. Er zijn heel veel christenen die niet RK zijn.quote:
Jezus stierf voor onze zonden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:21 schreef Bapple het volgende:
[..]
Maar wanneer iemand het over het christendom heeft, interpreteer ik dat anders dan hij en dus zeg ik er wat van. Het echte christendom, wat ook gewoon wordt beleden door eigenlijk iedereen, heeft namelijk als uitgangspunt dat je zelf niets aan je bekering kan toevoegen.
Het ontvangen van geloof is een werk wat je krijgt van god. Of je dat werk nou zelf doet of dat god dat voor je bepaald, daar kun je van mening in verschillen. Maar uitendelijk is iedere christen - echt of nep - er over eens dat ze niets aan hoeven toe te voegen (de kruisiging) om naar de hemel te gaan.
Dat moet jij weten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:31 schreef Bapple het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat die absolutie er NIET voor zorgt dat je zonden worden vergeven.
En dat jij dat wel gelooft, net zo soitquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat moet jij weten.
Als je penitentie hebt gedaan, krijg je Gods absolutie.
Dat jij dat niet gelooft, soit.
Iets met oordeel niet en hij die zonder zonden is...quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:11 schreef Bapple het volgende:
[..]
Ja, want ik vind andere christenen geen echte christenen. Mag dat?
"Wie overtuigt mij van zonden?"quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Iets met oordeel niet en hij die zonder zonden is...
Rare fundamentalist.
Klopt, en daarom kun je niet spreken over goed of fout geloven. Je gelooft wat je wil.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is bovendien een RK-term. Er zijn heel veel christenen die niet RK zijn.
Die eerste zin alleen al klopt niet. Is niet perse waar.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Jezus stierf voor onze zonden.
Maar dat houdt niet in dat wij zo slecht mogen zijn als we willen en toch in de hemel komen. Dat kan, in dat geval, alleen door de biecht en absolutie. Vaak op het sterfbed pas.
Feitelijk horen wij ons te houden aan de 10 geboden, en in Jezus' voetsporen te treden.
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat jij dat wel gelooft, net zo soit
Dit inderdaad? Maar RK en Protestantisme is wel een heel verschil.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, en daarom kun je niet spreken over goed of fout geloven. Je gelooft wat je wil.
Toen wij trouwden, woonden we al 2 jaar samen. En dan krijg je zo'n.....gesprekje met de pastoor. Die had meteen al door dat hij ons niets hoefde uit te leggen.
We zijn gewoon in de kerk getrouwd, ingezegend, Maria altaar, eucharistie, alles erop en eraan. Alweer bijna 25 jaar geleden.
Oftewel, seks voor het huwelijk hoeft een jerkelijk huwelijk niet in de weg te staan, en je bent niet verdoemd.
Ik ben in Christus, en wie overtuigt mij dan van zonden?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij snapt het.
Hoe en wat je gelooft, moet iedereen lekker zelf weten.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld worde....
Ik hoop dan dat je de Bijbel echt lees als een handleiding.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:45 schreef kree het volgende:
Het hangt er vooral van af hoe letterlijk je de bijbel neemt denk ik.
Ik zie me zelf wel als christen, maar ik volg de bijbel niet tot op de letter op.
Zie het meer als een soort handleiding eigenlijk.
Of dat goed of fout is, daar verschillen de meningen nog al over.
Is jouw geloof.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, en daarom kun je niet spreken over goed of fout geloven. Je gelooft wat je wil.
Toen wij trouwden, woonden we al 2 jaar samen. En dan krijg je zo'n.....gesprekje met de pastoor. Die had meteen al door dat hij ons niets hoefde uit te leggen.
We zijn gewoon in de kerk getrouwd, ingezegend, Maria altaar, eucharistie, alles erop en eraan. Alweer bijna 25 jaar geleden.
Oftewel, seks voor het huwelijk hoeft een jerkelijk huwelijk niet in de weg te staan, en je bent niet verdoemd.
Maar dat doe ik toch ook niet? Van mij mag iedereen geloven wat hij wil, al denk ik wel dat mijn geloof - wat vaak de zwaarste lijkt - de lichtste is. Of mag ik dat dan niet zeggen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is jouw geloof.
Bapple geloof het anders.
Laat ieder zijn geloof. Er is geen feitelijk goed of slecht, dat is nu eenmaal een beetje het punt van geloven. Iedere gelovige denkt dat hij/zij op de enige juiste manier gelooft, maar laat daar nou geen feitelijke, rationele beoordeling van zijn.
Het is best een lastig punt dit, want het hangt er maar vanaf hoe ver je er in gaat en ook nog hoe je alles interpreteert.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:46 schreef Bapple het volgende:
[..]
Ik hoop dan dat je de Bijbel echt lees als een handleiding.
NIemand hoeft jou te overtuigen van zonden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:45 schreef Bapple het volgende:
[..]
Ik ben in Christus, en wie overtuigt mij dan van zonden?
maar hoe neem je hem als handleiding danquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:47 schreef kree het volgende:
[..]
Het is best een lastig punt dit, want het hangt er maar vanaf hoe ver je er in gaat en ook nog hoe je alles interpreteert.
Als je naar de geschiedenis kijkt dan zijn er toch wel heel wat dingetjes fout gegaan door mensen die het allemaal (te) letterlijk namen.
Waarom zou ik dan niet mogen oordelen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NIemand hoeft jou te overtuigen van zonden.
Jijhebt niets te maken met een ander zijn al dan niet zonden. Maak je daar maar niet druk over, dat kunnen mensen prima zelf.
Dat is niet bij wet verboden, zolang beide oud genoeg zijn en het beide willen.quote:
Volgens jullie clubje is dat toch echt een zonde, meen ik mij te herinneren.quote:, en wie overtuigt mij dan van zonden?
Je begint met deze opmerking:quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:47 schreef Bapple het volgende:
[..]
Maar dat doe ik toch ook niet? Van mij mag iedereen geloven wat hij wil, al denk ik wel dat mijn geloof - wat vaak de zwaarste lijkt - de lichtste is. Of mag ik dat dan niet zeggen?
Die toch echt klinkt alsof jij de wijsheid in pacht hebt en anderen geen idee hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:51 schreef Bapple het volgende:
[..]
Vergeving is mogelijk, maar niet door jezelf.
Absoluut 0.
Je werken doen er absoluut, helemaal niks toe.
In de zin van dat ik niet alles letterlijk neem zoals het er staat.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:49 schreef Bapple het volgende:
[..]
maar hoe neem je hem als handleiding dan
Ben jij god?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:49 schreef Bapple het volgende:
[..]
Waarom zou ik dan niet mogen oordelen?
quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is niet bij wet verboden, zolang beide oud genoeg zijn en het beide willen.
[..]
Volgens jullie clubje is dat toch echt een zonde, meen ik mij te herinneren.
He-le-maal mee eens.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:50 schreef miss_sly het volgende:
en hoe hij/zij het geloof beleeft en wat het geval van seks voor het huwelijk voor hem/haar zou kunnen betekenen, maar TS en zijn vriendin moeten het ook op hun manier beleven en invullen. Dat kan heel anders zijn, en dat mag ook.
maar wat volg je wel en niet?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:51 schreef kree het volgende:
[..]
In de zin van dat ik niet alles letterlijk neem zoals het er staat.
Of te wel ik volg het idee ervan (en dan heb ik nog meer met het nieuwe testament)
Ben jij god?quote:
Het in Christus zijn niet? En daar ging het over.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Homoseks is geen zonde volgens het grote sprookjesboek?
Gatverdamme, wat een arrogantiequote:Op vrijdag 4 december 2015 13:52 schreef Bapple het volgende:
...
Behalve dan dat ik alle wijsheid in pacht heb
niet, bv oog om oog tand om tand.quote:
Nee, maar ik denk ook niet dat ik hoef te oordelen over hoe iemand zijn geloof belijdt.quote:
ik zeg juist dat ik dat niet heb.. snap je me wel?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gatverdamme, wat een arrogantie
Echt, mensen zoals jij zijn werkelijk geen haar beter dan moslimfundamentalist of Joodse kolonist. Bah.
Ik moet zeggen dat ik dit altijd heel lastig vind om te begrijpen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:45 schreef kree het volgende:
Het hangt er vooral van af hoe letterlijk je de bijbel neemt denk ik.
Ik zie me zelf wel als christen, maar ik volg de bijbel niet tot op de letter op.
Zie het meer als een soort handleiding eigenlijk.
Of dat goed of fout is, daar verschillen de meningen nog al over.
dan zitten we op 1 lijn, dunkt menquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:56 schreef kree het volgende:
[..]
niet, bv oog om oog tand om tand.
Wat ik denk is, geef om je naaste en geloof in verlossing (Jezus)
Dat is wel het belangrijkste en dat is wat er in het verleden fout ging ook, bedoel wat er allemaal niet gebeurt is, van mensen in de fik steken tot iedereen uitroeien die het er niet mee eens is. tsja
goed puntquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk ook niet dat ik hoef te oordelen over hoe iemand zijn geloof belijdt.
Kennelijk niet, ik lees slechts wat er staat.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:56 schreef Bapple het volgende:
[..]
ik zeg juist dat ik dat niet heb.. snap je me wel?
binnen de Bijbel heb je 3 verschillende wettenquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dit altijd heel lastig vind om te begrijpen.
Nu kan ik het zelf doorgaans beter vinden met mensen met jouw visie, dan met hen die de bijbel tot op de letter pogen te volgen, maar eerlijk gezegd vind ik dat als je de waarde van een deel van de bijbel verwerpt, je de waarde helemaal verwerpt.
Ik bedoel, het is of het woord van God, of een leuk boek, met wat interessante punten en wat mindere. Ik zie het als de laatste, maar daarom ben ik ook geen christen.
Ja ik snap je, daarom is het ook altijd lastig om met mensen hierover een discussie te hebben (gelovig en niet gelovig trouwens)quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dit altijd heel lastig vind om te begrijpen.
Nu kan ik het zelf doorgaans beter vinden met mensen met jouw visie, dan met hen die de bijbel tot op de letter pogen te volgen, maar eerlijk gezegd vind ik dat als je de waarde van een deel van de bijbel verwerpt, je de waarde helemaal verwerpt.
Ik bedoel, het is of het woord van God, of een leuk boek, met wat interessante punten en wat mindere. Ik zie het als de laatste, maar daarom ben ik ook geen christen.
ik zeg dat ik het met er eens ben, behalve dat ik de wijsheid in pacht heb (want dat heb ik niet)quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kennelijk niet, ik lees slechts wat er staat.
okequote:Op vrijdag 4 december 2015 14:12 schreef habitue het volgende:
Als TS zn vriendin had gezegd dat ze volgens de wetten van Apollo en Zeus geen seks voor dr 40e mag hebben zou iedereen haar aanbevelen professionele hulp te zoeken. Maar voor de God van Jezus Christus is dat kennelijk nog normaal.
Het is helemaal niet normaal, het is krankzinnig.
Jouw wijsheid, jouw waarheid.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:52 schreef Bapple het volgende:
[..]
He-le-maal mee eens.
Behalve dan dat ik alle wijsheid in pacht heb
quote:
Om vervolgens te zeggen dat er bij jou/jullie en je geloof bij het trouwen geen probleem was met seks voor het huwelijk, dus dat ze zich geen zorgen moeten maken.quote:
Nu ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:00 schreef Bapple het volgende:
[..]
binnen de Bijbel heb je 3 verschillende wetten
1. internationale wetten
2. tien geboden
3. ........ wetten - kan ff niet op de naam komen -
alleen twee is voor ons nog van belang
ben ik met je eens en wereldvrede is jouw doel, vrede met god mijn doel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu ben ik het met je eens.
Als iedereen zich aan de 10 geboden zou houden, dan hadden we wereldvrede.
En daarvoor hoef je niet chrustelijk te zijn.
Dat is een grote misvatting. Er is maar 1 waarheid. Je verwart waarheid met een mening/geloof.quote:
Nee hoor, dat zeg ik niet. Dat is jouw interpretatie van wat ik zegquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Om vervolgens te zeggen dat er bij jou/jullie en je geloof bij het trouwen geen probleem was met seks voor het huwelijk, dus dat ze zich geen zorgen moeten maken.
Dat is dus niet aan jou om dat te zeggen, dat is maar net hoe zij het geloof ervaren.
Het HOEFT niet, maar kan wel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:43 schreef Gia het volgende:
Oftewel, seks voor het huwelijk hoeft een kerkelijk huwelijk niet in de weg te staan, en je bent niet verdoemd.
En wie bepaalt dan wat die ene waarheid is?quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:57 schreef habitue het volgende:
Dat is een grote misvatting. Er is maar 1 waarheid. Je verwart waarheid met een mening/geloof.
Ik heb meer vertrouwen in literatuur die onderbouwd is met empirisch bewijs. De hele waarheid zullen we echter nooit helemaal achter komen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie bepaalt dan wat die ene waarheid is?
De Bijbel? De Koran? De Thora?
Directquote:
We hebben een goede avond gehad samen. Eigenlijk weinig over de issue gesproken omdat de laatste dagen al vrij negatief waren naar elkaar. Maar we kunnen de gesprekken niet uit de weg blijven gaan.quote:
Valt dat niet ook gewoon onder "het bed delen"?quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:52 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
We hebben een goede avond gehad samen. Eigenlijk weinig over de issue gesproken omdat de laatste dagen al vrij negatief waren naar elkaar. Maar we kunnen de gesprekken niet uit de weg blijven gaan.
Verder is ze blijven slapen. dit keer echter wel met shirt en pyjamabroek aan.
Ik moet even kijken hoe het gaat en voor mezelf bepalen of ik hiermee kan leven. daar ben ik nog niet over uit
Hij heeft z'n rechterhand toch?quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:47 schreef LeesFoknl het volgende:
Slim vrouwtje!
Eerst sex, dan wil ze trouwen, verweigert jou dan sex.
Ze wil wel dat jullie bij elkaar in bed slapen.
Lekker gedouched, naakt, of leuk ligerie setej. En met haar kontje maar tegen je lkul aanwrijven de hele nacht. Geen oog dicht doen en ´s morgens kapot naar je werk. Dat hou je precies 3 dagen vol.
En dan ... maar toegeven, okay, snel trouwen!
Dit soort gedrag en denken is een horror voor mij. Ik zou, met het oog op de toekomst, op het nog (volgens het geloof tot de dood jullie scheidt) met deze vrouw te moeten leven, wat jou nog in dat verdere samen leven nog aan manipulatie, onredelijkheid en misbruik van de bijbel, te wachten staat, even door de zure appel heenbijten en deze relatie afkappen. Voordat je steeds dieper en vaster wegzinkt in deze modderpoel van drogredenen en manipulatie van het geloof.
Gooi je leven niet weg, kap met deze vrouw, jullie passen niet bijmekaar, en zoek gauw een andere vriendin. En neem deze huidige vriendin op in je gebeden.
Tjonge, wat kun je van geloven, van een geloof, toch iets vies en gemeens maken. Van de terror van uit het midden oosten, de strijd van Israel, De macht binnen relaties en gezinnen.
En God maar de verantwoordelijke ervoor maken. Al die ellende op grote schaal en in intermenselijke relaties in naam van en ophangen aan God, en alle andere namen hoe men hem noemt.
Maak je weg van dit gedachtengoed.
Vaseline....of pakje kipfilet kopen. Wel zo goedkoopquote:
quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:47 schreef LeesFoknl het volgende:
Slim vrouwtje!
Lekker gedouched, naakt, of leuk ligerie setej. En met haar kontje maar tegen je lkul aanwrijven de hele nacht. Geen oog dicht doen en ´s morgens kapot naar je werk. Dat hou je precies 3 dagen vol.
Dit soort gedrag en denken is een horror voor mij. Ik zou, met het oog op de toekomst, op het nog (volgens het geloof tot de dood jullie scheidt) met deze vrouw te moeten leven, wat jou nog in dat verdere samen leven nog aan manipulatie, onredelijkheid en misbruik van de bijbel, te wachten staat, even door de zure appel heenbijten en deze relatie afkappen. Voordat je steeds dieper en vaster wegzinkt in deze modderpoel van drogredenen en manipulatie van het geloof.
Gooi je leven niet weg, kap met deze vrouw, jullie passen niet bijmekaar, en zoek gauw een andere vriendin. En neem deze huidige vriendin op in je gebeden.
Tjonge, wat kun je van geloven, van een geloof, toch iets vies en gemeens maken. Van de terror van uit het midden oosten, de strijd van Israel, De macht binnen relaties en gezinnen.
En God maar de verantwoordelijke ervoor maken. Al die ellende op grote schaal en in intermenselijke relaties in naam van en ophangen aan God, en alle andere namen hoe men hem noemt.
Of hij trekt zich gewoon af waar zij naast ligt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:17 schreef K44S het volgende:
[..]
Vaseline....of pakje kipfilet kopen. Wel zo goedkoop
Juist niet.quote:
Jezus, dit is de derde post die ik van je lees. Wat ben jij een verbitterde mafkees zegquote:Op zaterdag 5 december 2015 17:47 schreef LeesFoknl het volgende:
Slim vrouwtje!
Samenwonen voor het huwelijk mag ook nietquote:Op vrijdag 4 december 2015 22:52 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
We hebben een goede avond gehad samen. Eigenlijk weinig over de issue gesproken omdat de laatste dagen al vrij negatief waren naar elkaar. Maar we kunnen de gesprekken niet uit de weg blijven gaan.
Verder is ze blijven slapen. dit keer echter wel met shirt en pyjamabroek aan.
Ik moet even kijken hoe het gaat en voor mezelf bepalen of ik hiermee kan leven. daar ben ik nog niet over uit
Pas de derde post van mij die je leest? Heb je er toch veel gemist.quote:Op zondag 6 december 2015 08:36 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Jezus, dit is de derde post die ik van je lees. Wat ben jij een verbitterde mafkees zeg
Maar je was zelf ook christelijk toch? Hoe combineer je seriële monogamie en seks voor het huwelijk (met iemand waar je niet zeker van bent of het je levenspartner is) met het christelijk geloof? (gewoon nieuwsgierig hoor, ik vind niets verkeerd aan die dingen)quote:Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dit is en vrouw en gelovig. Er valt wat te krijgen wat ze graag wil. Dan zijn alle middelen ge-oorloofd. Dan gebruik je het geloof, en de bijbel,zoals het je uitkomt.quote:Op zondag 6 december 2015 10:42 schreef Fretwork het volgende:
Kut voor je TS. Kan enorm frustrerend zijn denk ik.
Maar heeft zij er geen last van? Dat ze naar je hunkert? Of iig gefrustreerd raakt? Want dan zou ik me sowieso af gaan vragen hoe ze de toekomst ziet.
Jezus, dit is de tweede post die ik van je lees. Wat ben jij een verbitterde mafkees zegquote:Op zondag 6 december 2015 11:26 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dit is en vrouw en gelovig. Er valt wat te krijgen wat ze graag wil. Dan zijn alle middelen ge-oorloofd. Dan gebruik je het geloof, en de bijbel,zoals het je uitkomt.
En manipuleer / chanteer je de persoon waarvan je zo zielsveel van houdt, zoveel dat je met hem wilt trouwen. Ongeacht zijn gevoelens, dat telt allemaal niet. Resultaat telt.
Ik gooide haar niet het bed uit, ik trapte ze mijn leven uit. Verlaat die vrouw en neem haar nooit meer terug. Blijf er mijlen van vandaan, en blijf mijlen van dit soort mensen vandaan.
Zou ze omslaan, ook dan niet meer! Dat gelovig fanatisme neemt steeds grotere vormen aan, dat gaat op voor nagenoeg alle geloven.
Bapple, hoe zit dat in jouw geval? Neem je de bijbel letterlijk? Als een directe handleiding? En is daarbij het oude of het nieuwe testament leidend?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:49 schreef Bapple het volgende:
[..]
maar hoe neem je hem als handleiding dan
He got a point ..quote:Op zondag 6 december 2015 11:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jezus, dit is de tweede post die ik van je lees. Wat ben jij een verbitterde mafkees zeg
In jouw handleiding stat dat je dat niet mag doen... Maar lees het anders nog even na...quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:49 schreef Bapple het volgende:
[..]
Waarom zou ik dan niet mogen oordelen?
Hij heeft gelijk. Wat moet je samen met iemand die meer geeft om zijn geloof dan om jou. Lees anders nog even knielen op een bed violen. Leuk boek.. gaat ook over zoiets.quote:Op zondag 6 december 2015 11:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jezus, dit is de tweede post die ik van je lees. Wat ben jij een verbitterde mafkees zeg
Ik vind dat hele manipuleren/chanteren nogal een standpunt om in te nemen afgaande op subjectieve informatie op een forum. Persoonlijk vind ik het ook erg dat geloof nu belangrijker is dan haar vriend. Maar goede boekentip denk ikquote:Op zondag 6 december 2015 19:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Wat moet je samen met iemand die meer geeft om zijn geloof dan om jou. Lees anders nog even knielen op een bed violen. Leuk boek.. gaat ook over zoiets.
Heb je de OP gelezen? TS, man, begon met manipuleren om zijn zin te krijgen, en dat heeft gebackfired.quote:Op zondag 6 december 2015 11:26 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dit is en vrouw en gelovig. Er valt wat te krijgen wat ze graag wil. Dan zijn alle middelen ge-oorloofd. Dan gebruik je het geloof, en de bijbel,zoals het je uitkomt.
Ik ben er nog een aantal tegengekomen in andere fora idd, en steeds verbaasde het me niet dat je nick er boven stond. Goedemorgen, fijne maandag!quote:Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Pas de derde post van mij die je leest? Heb je er toch veel gemist.
Ook een prettige zondag verder.
Zit beslist iets in. Maar dit soort gedoe maakt het leven zo ingewikkeld, daar heb ik geen zin in. Vroeger ook wel dat soort dingen meegemaakt, maar dat brengt me teveel stress. Dat is het mij niet (meer, door de ervaringen) waard.quote:Op zondag 6 december 2015 21:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je de OP gelezen? TS, man, begon met manipuleren om zijn zin te krijgen, en dat heeft gebackfired.
Dus om nou de vrouw in deze volledig de zwarte piet toe te schuiven, .ijkt me niet fair. Ze zijn beslist aan elkaar gewaagd.
Ja, heerlijk. Is toch heerlijk als iemand duidelijk is. Dat gedraai-kont Dus ja,.... maar ..... (betekent nee) mits, misschien, zou ik beter, wellicht, tenzij, eventueel. Bah. Ik loop met een boog om die mensen heen, man of vrouw. Die zuigen de energie uit je. Doet mij geen goed in hun nabijheid of inngesprek met hen te zijn!quote:Op maandag 7 december 2015 08:27 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Ik ben er nog een aantal tegengekomen in andere fora idd, en steeds verbaasde het me niet dat je nick er boven stond. Goedemorgen, fijne maandag!
Dan reageer ik lekker ook niet meer op jou!quote:Op maandag 7 december 2015 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Wat een irrelevante waterval van woorden weet jij te posten. Daar ga ik niet meer op reageren, tenzij er ooit eens een relevante post is.
Nieuwe testament is leidend, omdat het oude testament vooral wetten voor het volk van Israel bevatten. Ik neem de bijbel relatief letterlijk ja.quote:Op zondag 6 december 2015 11:46 schreef WJMW het volgende:
[..]
Bapple, hoe zit dat in jouw geval? Neem je de bijbel letterlijk? Als een directe handleiding? En is daarbij het oude of het nieuwe testament leidend?
Oh, er staan ook genoeg verzen in die je kunt interpreteren dat dat wel mag. Ligt er aan welke functie je bekleedt.quote:Op zondag 6 december 2015 19:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In jouw handleiding stat dat je dat niet mag doen... Maar lees het anders nog even na...
Eh, religie is niet de grootste bron van ellende en onrecht, hoor. Het zijn vaak narcisten, die maken er een rotzooitje van.quote:Op maandag 7 december 2015 02:34 schreef LeesFoknl het volgende:
Zie de geschiedenis, zie de actualiteit.
Zie welk een ellende, onrecht en pijn is voortgekomen uit "geloven".
Voor mij bestaat God en ik, en de rest, daartussen, laten we het noemen Gods grondpersoneel, moet ik niks van hebben.
Geen pastoor, geen bisschop, geen paus, geen imman, rabijn, Noord Koreaanse president, guru, voodoowitch of wie dan ook in andere geloven.
Als ik nu een boek schrijf over geloof, hoe en wat, is dat over 100 jaar ook een / de bijbel?
Er zijn altijd mensen die uit geld en winstbejag jou willen opleggen hoe te leven, wat te geloven.
Of mensen die ego trippen en een sterke geldingsdrang hebben en er lol in hebben anderen naar hun pijpen / maatstaven te laten dansen. Puur voor HUN lol, voor hun kick. Nog maar niet te spreken van regelrechte psychopaten (Manson?)
Vind de huidige paus een fijne man, mag hem graag. Maar waarom zou ik aannemen dat hij beter weet wat ik zou moeten geloven als ikzelf? Omdat ie de bijbel bestudeerd heeft? Je kunt zoveel bestuderen, waarom zou dit samenraapsel van geschriften en verhalen over een periode van eeuwen, zoveel honderden jaren na het jaar 0 geschreven, en aangepast ieder keer weer, de enige en echte waarheid bevatten?
God en geloof worden nu al duizenden jaren door het "grondpersoneel" gebruikt om heel veel ellende en onrecht te veroorzaken.
Geloof is privee, en ik laat mij door niemand iets opleggen of wijsmaken.
Amen
Weet niet of je het meent of sarcastisch bedoelt, maar ik open (voorlopig) geen topics, omdat dit Foknl. zo groot is en ik nog lang niet kan overzien welke topics er al zijn. Eerst lezen en reageren. Dan pas nieuwe topics.quote:
Ja, die ook.quote:Op maandag 7 december 2015 10:46 schreef Bapple het volgende:
[..]
Eh, religie is niet de grootste bron van ellende en onrecht, hoor. Het zijn vaak narcisten, die maken er een rotzooitje van.
En aangezien iedereen best wel narcistisch is op deze wereld zijn we zelf de reden van oorlog, ellende en pijn.quote:
Is het woord van God altijd waar?quote:Op maandag 7 december 2015 10:44 schreef Bapple het volgende:
[..]
Nieuwe testament is leidend, omdat het oude testament vooral wetten voor het volk van Israel bevatten. Ik neem de bijbel relatief letterlijk ja.
Oja dat is waar een dominee mag een ander nog even de hel in praten op zijn/haar begrafenis. Letterlijk wel eens meegemaakt. Wat was ik kwaad op die lul.quote:Op maandag 7 december 2015 10:45 schreef Bapple het volgende:
[..]
Oh, er staan ook genoeg verzen in die je kunt interpreteren dat dat wel mag. Ligt er aan welke functie je bekleedt.
jaquote:Op dinsdag 8 december 2015 11:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is het woord van God altijd waar?
Familie vraagt of een dominee wil voorgaan. Hij heeft er een bepaalde visie op en is getracht eerlijk te zijn. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, want weet wel dat een dominee niet iemand de hel (of hemel) in kan praten.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:50 schreef Spanky78 het volgende:
Oja dat is waar een dominee mag een ander nog even de hel in praten op zijn/haar begrafenis. Letterlijk wel eens meegemaakt. Wat was ik kwaad op die lul.
Problemen opgelost? Hahaha ocharme toch. Je leven, inkomen en allesje juridisch verbinden aan een labiel wicht is de beste manier om problemen te maken.quote:
Ik ga de details niet delen, maar deze man verketterde deze mevrouw, die haar hele leven naar een grefo-kerk is geweest. De laatste periode van haar leven niet meer, en dat kon volgens hem niet, nu zou ze niet in de hemel komen..... weet je waarom? Omdat ze zo dement was als een deur. Het mensje is gestorven in haar eigen stront, zich vastklampend aan haar bed in doodsangst. Fluisterend om haar moeder.quote:Op maandag 14 december 2015 09:07 schreef Bapple het volgende:
[..]
Familie vraagt of een dominee wil voorgaan. Hij heeft er een bepaalde visie op en is getracht eerlijk te zijn. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, want weet wel dat een dominee niet iemand de hel (of hemel) in kan praten.
okquote:Op maandag 14 december 2015 14:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ga de details niet delen, maar deze man verketterde deze mevrouw, die haar hele leven naar een grefo-kerk is geweest. De laatste periode van haar leven niet meer, en dat kon volgens hem niet, nu zou ze niet in de hemel komen..... weet je waarom? Omdat ze zo dement was als een deur. Het mensje is gestorven in haar eigen stront, zich vastklampend aan haar bed in doodsangst. Fluisterend om haar moeder.
Als je als dominee dit dan zegt ben jij en je hele fucking kerk geen hol waard. En jij bent blijkbaar deel van deze zieke gemeenschap. Succes met je leven. Doe je best om bij die paar te horen die zogenaamd zonder zonde zijn... of genade krijgen. Met je gemeenschap waar misbruik, liefdeloosheid en gebrek aan empathie de boventoon voeren. Mensen die de bijbel letterlijk nemen ontmenselijken zichzelf met hun idiote geloof.
Waarom zit er dan zo'n groot verschil tussen het oude en nieuwe testament?quote:
Omdat het door mensen geschreven isquote:Op maandag 14 december 2015 17:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waarom zit er dan zo'n groot verschil tussen het oude en nieuwe testament?
Dus die eerste batch mensen die door de Schepper gecreëerd zijn konden dat niet goed opschrijven? En dat heeft hij later verbeterd ofzo?quote:Op maandag 14 december 2015 21:40 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Omdat het door mensen geschreven is
Maar dat snappen sommigen niet.
Die denken dat de bijbel vanuit de hemel gefaxt is en dat God dat helemaal zelf gedaan heeft.
En om.dan dat verschil uit te leggen.....ja ook God gebruikt Windows.
Ga professionele hulp zoeken. God bestaat niet en de bijbel is een verzonnen sprookjesboek. Als je dat niet begrijpt bent je zwakbegaafd en zou je überhaupt niet mogen neuken, straks komen er nog meer van dat soort rare gelovigen.quote:
Zoiets.quote:Op maandag 14 december 2015 22:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dus die eerste batch mensen die door de Schepper gecreëerd zijn konden dat niet goed opschrijven? En dat heeft hij later verbeterd ofzo?
Fundamentalisten zijn de tyfus voor de mensheid. Dus ja, ik diskwalificeer iedereen die weigert zelf na te denken en een of ander boek dat eeuwen geleden geschreven is door andere mensen na babbelen. En er dan ook nog uitpikken wat ze zelf zint. Of draagt Bapple soms ook kleding van twee verschillende stoffen... mag ook niet...quote:
Eerste keer dat ik jou betrap op waarheid. Ga zo door makker.quote:Op maandag 14 december 2015 22:27 schreef Calcio het volgende:
[..]
Ga professionele hulp zoeken. God bestaat niet en de bijbel is een verzonnen sprookjesboek. Als je dat niet begrijpt bent je zwakbegaafd en zou je überhaupt niet mogen neuken, straks komen er nog meer van dat soort rare gelovigen.
Dus eigenlijk geloof je niet in het woord van God, maar in de interpretatie van iemand die een interpretatie gaf van wat hij van een onbewezen eenheid beweerde te horen? En zoiets is niet biased door de toenmalige cultuur en leefomstandigheden?quote:Op maandag 14 december 2015 22:27 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Zoiets.
Je kent het wel, ik vertel persoon A dat ik mijn been gebroken heb en uiteindelijk als het verhaal bij persoon X aankomt ben ik dood.
Zoiets is dat met de Bijbel ook geweest.
God heeft het niet geschreven, maar de mens, en die hebben hun eigen interpretaties.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geloof je niet in het woord van God, maar in de interpretatie van iemand die een interpretatie gaf van wat hij van een onbewezen eenheid beweerde te horen? En zoiets is niet biased door de toenmalige cultuur en leefomstandigheden?
Prima dat mensen in God geloven, maar dat blind volgen van interpretaties van een interpretatie kan ik echt niet bij.
Enige diepgang houden vrouwen wel van.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:58 schreef Re het volgende:
[..]
ja, deze gaat over TS, althans dat dacht ik...
hihi, haha, en nou weer ontopicquote:Op dinsdag 15 december 2015 08:00 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Enige diepgang houden vrouwen wel van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |