abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157909912
Goeienavond allemaal,

Ik lees hier al een aantal jaar mee maar heb nu eigenlijk zelf een probleem waar ik graag de meningen van anderen over zou horen. Het gaat over een verandering in mijn relatie waar ik moeilijk mee om weet te gaan.

Ik ben vorig jaar in oktober gaan daten met mijn huidige vriendin. Uiteindelijk is het begin dit jaar officieel een relatie geworden. Eigenlijk ging alles prima en waren we lange tijd gelukkig samen. We zijn overigens beide 26.

Vorige week kregen wij echter een discussie over samenwonen. We zijn beide christelijk maar verschillen van mening over dit onderwerp. Zij vind dat we eerst zouden moeten trouwen, ik vind dat gelijk samen wonen ook prima kan. De discussie liep wat door en na wat onenigheid over hoe het hoort, gooide ik er het volgende uit: Als je zo van de regels bent, waarom heb je dan nog steeds seks voor het huwelijk?

Deze zin is kennelijk in haar hoofd blijven rondspoken en ze is gaan onderzoeken wat er in de bijbel staat over seks voor het huwelijk. Hieruit heeft ze geconcludeerd dat ze geen seks meer kan hebben tot het huwelijk, omdat dit zondig zou zijn en ze dit niet aan god kan verantwoorden.

Nu werd mij dit gisteren, onverwacht, doodleuk even meegedeeld. Hier is een discussie uit ontstaan die heel de nacht geduurd heeft, met veel gehuil en verdriet van haar kant.
Hieruit zijn eigenlijk twee mogelijkheden voortgekomen:

- We proberen de relatie voort te zetten zonder seks.
- We gaan uit elkaar.

Nu zegt ze zelf dat ze me absoluut niet kwijt wil. maar haar keuze om geen seks te hebben staat wel vast.
Zelf zie ik ons sowieso voorlopig nog niet trouwen. Maar om de komende jaren zonder seks te gaan zitten, zie ik mezelf (hoe lullig dat ook is) niet doen. Echter wil ik haar ook niet kwijt omdat ik gek op haar ben. Een lastige situatie dus.

Wat is jullie mening over deze situatie en hoe zouden jullie hier mee omgaan?
pi_157910000
Probeer het een tijdje uit
Moeten zij weten
pi_157910003
Wat een hypocriete kut zeg :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157910007
Waarom kijk je zo tegen trouwen aan?
  zondag 29 november 2015 @ 21:28:10 #5
438758 zeer
Opritsjniki
pi_157910036
Stel d'r gerust dat door het plegen van sodomie zij sowieso haar ticket naar de hemel verspeeld heeft en dus net zo goed op dezelfde voet door kan gaan.
pi_157910115
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Waarom kijk je zo tegen trouwen aan?
Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.
En ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen voordat ik die stap kan maken. Dat lukt me niet in 3/4 jaar.
pi_157910120
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Wat een hypocriete kut zeg :')
pi_157910150
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat trouwen een bijzonder iets is. Iets waar je helemaal zeker van moet zijn.
En ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen voordat ik die stap kan maken. Dat lukt me niet in 3/4 jaar.
Zeg dat trouwen ouderwets is
Moeten zij weten
pi_157910207
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Nu werd mij dit gisteren, onverwacht, doodleuk even meegedeeld. Hier is een discussie uit ontstaan die heel de nacht geduurd heeft, met veel gehuil en verdriet van haar kant.

- We gaan uit elkaar.

Het klinkt een beetje als een fase en aanstellerij. Ik zou gewoon een tijdje geen seks met dr hebben, ook totaal geen sexuele interesse tonen, en dan draait ze denk ik vanzelf wel weer bij. Wij vrouwen hebben ook behoeftes. Ik denk dat ze misschien geschrokken is, maar als jullie seks leven een beetje leuk en fijn was gaat ze dat vanzelf wel missen, helemaal als jij sterk blijft en net doet alsof jij het allemaal wel prima vindt.
pi_157910210
Tja, christelijk..

Ik was het vroeger, maar of ik er nou echt wat mee doe?? Not really

Wel een kut situatie man, probeer er op een rustig moment met je vriendin over te praten, en zou sowieso niet zomaar trouwen, al helemaal niet als je 't voor de seks doet..
pi_157910214
volgens mij wil ze gewoon ten huwelijk worden gevraagd door jou.

3/4 jaar is volgens mij genoeg tijd om elkaar te leren kennen. Als je nu nog twijfelt zou ik het maar opgeven.
pi_157910310
Jeetje, is ze een keer de bijbel gaan lezen? Goh... Weet ze wel dat er veel meer in staat wat alle Christenen ook doen? Zoals het eten van varkens of het dragen van kleding met meer dan 1 stof:

quote:
Nevertheless these you shall not eat . . . the swine, though it divides the hoof, having cloven hooves, yet does not chew the cud, is unclean to you. (Leviticus 11:4, 7)

You shall not wear a garment of different sorts, such as wool and linen mixed together. (Deuteronomy 22:11)
Er is overigens al geen hoop meer voor haar, het arme wicht -O- Stenigen zullen we haar!

quote:
But if this charge is true (that she wasn't a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father's house. Thus shall you purge the evil from your midst. (Deuteronomy 22:20-21)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157910358
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Er is overigens al geen hoop meer voor haar, het arme wicht Stenigen zullen we haar!

_O-
pi_157910393
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:24 schreef Phyxcius het volgende:
Goeienavond allemaal,

Ik lees hier al een aantal jaar mee maar heb nu eigenlijk zelf een probleem waar ik graag de meningen van anderen over zou horen. Het gaat over een verandering in mijn relatie waar ik moeilijk mee om weet te gaan.

Ik ben vorig jaar in oktober gaan daten met mijn huidige vriendin. Uiteindelijk is het begin dit jaar officieel een relatie geworden. Eigenlijk ging alles prima en waren we lange tijd gelukkig samen. We zijn overigens beide 26.

Vorige week kregen wij echter een discussie over samenwonen. We zijn beide christelijk maar verschillen van mening over dit onderwerp. Zij vind dat we eerst zouden moeten trouwen, ik vind dat gelijk samen wonen ook prima kan. De discussie liep wat door en na wat onenigheid over hoe het hoort, gooide ik er het volgende uit: Als je zo van de regels bent, waarom heb je dan nog steeds seks voor het huwelijk?

Deze zin is kennelijk in haar hoofd blijven rondspoken en ze is gaan onderzoeken wat er in de bijbel staat over seks voor het huwelijk. Hieruit heeft ze geconcludeerd dat ze geen seks meer kan hebben tot het huwelijk, omdat dit zondig zou zijn en ze dit niet aan god kan verantwoorden.

- We gaan uit elkaar.

Nu zegt ze zelf dat ze me absoluut niet kwijt wil. maar haar keuze om geen seks te hebben staat wel vast.
Zelf zie ik ons sowieso voorlopig nog niet trouwen. Maar om de komende jaren zonder seks te gaan zitten, zie ik mezelf (hoe lullig dat ook is) niet doen. Echter wil ik haar ook niet kwijt omdat ik gek op haar ben. Een lastige situatie dus.

Wat is jullie mening over deze situatie en hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Een relatie waarin de seks stopt omdat ze nu ineens wel de bijbel volgt en eerder niet: :')
Dumpen die hap! En vraag je even af of FoK dé plek is om je religieuze problemen te bespreken.

Daarnaast, we leven in 2015. Inmiddels is er meer dan genoeg reden om aan te nemen dat een god ( :') ) niet bestaat. Waarom een jong mens zoals jijzelf, dat kennelijk midden in het leven staat en begrijpt dat zijn pielemuisje voor meer gemaakt is dan alleen kindjes maken, nog in een interpretatie van een interpretatie van een interpretatie van een zeer beperkt deel van een oud verhaal gelooft, is mij volstrekt onduidelijk. Maar: dump die hap en never stick your dick in crazy.
pi_157910404
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef Slimpleton het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje als een fase en aanstellerij. Ik zou gewoon een tijdje geen seks met dr hebben, ook totaal geen sexuele interesse tonen, en dan draait ze denk ik vanzelf wel weer bij. Wij vrouwen hebben ook behoeftes. Ik denk dat ze misschien geschrokken is, maar als jullie seks leven een beetje leuk en fijn was gaat ze dat vanzelf wel missen, helemaal als jij sterk blijft en net doet alsof jij het allemaal wel prima vindt.
Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.
Ons sexleven was verder prima en ik weet zeker dat ze dat gaat missen. Ze is mentaal echter ook zeer sterk en kan het waarschijnlijk wel een tijd volhouden.
pi_157910412
Heel leuk dat soort principes, maar daar komt ze wel een beetje laat mee. :')
pi_157910477
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:39 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Een relatie waarin de seks stopt omdat ze nu ineens wel de bijbel volgt en eerder niet: :')
Dumpen die hap! En vraag je even af of FoK dé plek is om je religieuze problemen te bespreken.

Daarnaast, we leven in 2015. Inmiddels is er meer dan genoeg reden om aan te nemen dat een god ( :') ) niet bestaat. Waarom een jong mens zoals jijzelf, dat kennelijk midden in het leven staat en begrijpt dat zijn pielemuisje voor meer gemaakt is dan alleen kindjes maken, nog in een interpretatie van een interpretatie van een interpretatie van een zeer beperkt deel van een oud verhaal gelooft, is mij volstrekt onduidelijk. Maar: dump die hap en never stick your dick in crazy.
[ afbeelding ]
Ik weet dat Fok! inderdaad niet de beste plek is voor religieuze zaken. Echter vind ik het altijd fijn om ook meningen van mensen met een andere visie en levenswijze te horen.
Op religieuze fora leven ze ook allemaal de bijbel na en krijg ik visies die ik in onze omgeving ook al veel te veel hoor.
pi_157910493
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:40 schreef Phyxcius het volgende:

[..]

Het was in principe wel mijn intentie om er op deze manier mee om te gaan. Ik heb dit weekend verder ook eigenlijk geen fysieke interesse meer getoond, mede door hoe de situatie nu is.
Ons sexleven was verder prima en ik weet zeker dat ze dat gaat missen. Ze is mentaal echter ook zeer sterk en kan het waarschijnlijk wel een tijd volhouden.
Dan zou je er mee moeten leren leven of ermee kappen. Maar denk niet dat ze dit lang gaat volhouden. Als het je te lang geduurd heeft kan je altijd daarna alsnog de beslissing nemen. Durf te wedden dat je binnen een maand weer geneukt hebt.
  zondag 29 november 2015 @ 21:43:09 #19
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157910494
bekeer tot een andere religie, een waar je alle macht over vrouwen hebt, dan moet ze weer seks hebben
pi_157910507
Er staat nergens in de bijbel dat je geen sex mag hebben voor je huwelijk. Wat er wel staat is dat je bij geslachtsgemeenschap getrouwd bent voor God. Probeer het zo uit te leggen aan je vriendin en je slaat 2 vliegen in 1 klap. ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
pi_157910632
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:30 schreef Phyxcius het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je wél nodig dan? Toch geen jaren meer?
know'm sayin?
word? word.
pi_157910663
Ik mis het deel waarin zij jou betrokken heeft in haar religieuze onderzoek en worsteling omtrent wat te verantwoorden zou zijn richting God.
pi_157910678
Hier moet een voortgangstopic van gemaakt worden.

~3 maanden later~
Mijn rechterarm is gespierder geworden. Ze wil nog steeds geen sex. Ik heb tinder geïnstalleerd op mijn telefoon
pi_157910699
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 21:49 schreef Chai het volgende:
Ik mis het deel waarin zij jou betrokken heeft in haar religieuze onderzoek en worsteling omtrent wat te verantwoorden zou zijn richting God.
Dat deel heb ik inderdaad ook gemist helaas.
pi_157910704
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 21:49 schreef Chai het volgende:
Waarom zou je dat nou weer doen :') aan god heb je genoeg denk ik... Toch? Antwoorden komen vanzelf enzo ergens vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')