Weer een diesel natuurlijkquote:Op zondag 31 januari 2016 22:35 schreef sasquatsch het volgende:
Angelelli, de nummer 2 overall, is na de race opgenomen in het ziekenhuis na het inademen van uitlaatgassen.
Doet me denken aan de livery die Audi in het verleden gebruikt heeft:quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:57 schreef sasquatsch het volgende:
Kobayashi vervangt Wurz bij Toyota, die de nieuwe livery gepresenteerd heeft. De nieuwe auto is pas te zien op 24 maart op Paul Ricard.
[ afbeelding ]
quote:Ook de voormalige Manor F1-bazen John Booth en Graeme Lowdon hebben een inschrijving voor Le Mans gekregen.
Zij gaan deze Oreca-Nissan 05 runnen.
Jan Magnussen uit Amerika?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Inschrijflijst voor Le Mans, inclusief reserves:
[ afbeelding ]
in volle glorie.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:56 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
De TS050. Kans is groot dat we dus wel wat meer spyshots te zien krijgen.
En Porsche is ook aan het testen:
https://www.instagram.com/p/BBRhTaImtI_/
Is het niet heerlijk om geen domme restricties op testen te hebben?
Dat is de livery. Niet de nieuwe auto.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
in volle glorie.
http://www.autosport.be/i(...)22d7f4fe7c60470c.jpg
Edit: Sasq had 'm al geplaatstdan maar een link...
Kobayashi trouwens bevestigd als vervanger van Wurz.
Absoluut wel.quote:
4x Ford GTquote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Inschrijflijst voor Le Mans, inclusief reserves:
[ afbeelding ]
Ok. Persoonlijk raak ik niet opgewonden van talloze testkilometers die ik toch niet zien kan, maar ieder zijn ding.quote:
Hopelijk doen ze het beter dan tijdens de 24 uur van Daytona.quote:
Het gaat ook niet om jou. Die testkilometers zorgen er juist voor dat er competitie is. En geven teams de kans om dingen uit te proberen. Daarom ziet de nieuwe Audi er radicaal anders uit dit jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ok. Persoonlijk raak ik niet opgewonden van talloze testkilometers die ik toch niet zien kan, maar ieder zijn ding.
Qua snelheid zat het wel goed, de snelste tijd neergezet in de klasse geloof ik. Betrouwbaarheid valt aan te sleutelen natuurlijk. Maar het lijkt me beter een snelle auto meer betrouwbaar te maken dan andersom.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hopelijk doen ze het beter dan tijdens de 24 uur van Daytona.
quote:LMP1 (9 Entries)
1 – Porsche Team – Porsche 919 Hybrid – Timo Bernhard
2 – Porsche Team – Porsche 919 Hybrid – Romain Dumas
5 – Toyota Gazoo Racing – Toyota TS050 Hybrid – Anthony Davidson
6 – Toyota Gazoo Racing – Toyota TS050 Hybrid – Stephane Sarrazin
7 – Audi Sport Team Joest – Audi R18 – Marcel Fassler
8 – Audi Sport Team Joest – Audi R18 – Lucas di Grassi
4 – Team ByKolles – CLM P1/01 AER – Simon Trummer
12 – Rebellion Racing – Rebellion R-One AER – Nico Prost
13 – Rebellion Racing – Rebellion R-One AER – Matheo Tuscher
LMP2 (10 Entries)
26 – G-Drive Racing – Oreca 05 Nissan – Roman Rusinov
27 – SMP Racing – BR Engineering BR01 Nissan – Nicolas Minassian
30 – Extreme Speed Motorsports – Ligier JS P2 Nissan – Scott Sharp
31 – Extreme Speed Motorsports – Ligier JS P2 Nissan – Ryan Dalziel
35 – Baxi DC Racing Alpine – Alpine A460 Nissan – David Cheng
36 – Signatech-Alpine – Alpine A460 Nissan – Gustavo Menezes
37 – SMP Racing – BR Engineering BR01 Nissan – Vitaly Petrov
42 – Strakka Racing – Gibson 015S Nissan – Nick Leventis
43 – RGR Sport by Morand – Ligier JS P2 Nissan – Ricardo Gonzalez
44 – Manor – Oreca 05 Nissan – Tor Graves
GTE-Pro (7 Entries)
51 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Gianmaria Bruni
66 – Ford Chip Ganassi Racing Team UK – Ford GT – Marino Franchitti
67 – Ford Chip Ganassi Racing Team UK – Ford GT – Olivier Pla
71 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Davide Rigon
77 – Dempsey Proton Racing – Porsche 911 RSR – Richard Lietz
95 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Nicki Thiim
97 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Richie Stanaway
GTE-Am (6 Entries)
50 – Larbre Competition – Corvette C7.R – Yutaka Yamagishi
78 – KCMG – Porsche 911 RSR – Christian Ried
83 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Francois Perrodo
86 – Gulf Racing UK – Porsche 911 RSR – Michael Wainwright
88 – Abu Dhabi Proton Racing – Porsche 911 RSR – Khaled Al Qubaisi
98 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Paul Dalla Lana
Alleen kunnen rijke teams meer testen waardoor het verschil tussen de rijke teams en de minder rijke teams nog groter wordt. De beperking zorgt er juist voor dat de kosten niet te hoog oplopen waardoor de minder rijke teams redelijk competitief blijven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om jou. Die testkilometers zorgen er juist voor dat er competitie is. En geven teams de kans om dingen uit te proberen. Daarom ziet de nieuwe Audi er radicaal anders uit dit jaar.
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen kunnen rijke teams meer testen waardoor het verschil tussen de rijke teams en de minder rijke teams nog groter wordt. De beperking zorgt er juist voor dat de kosten niet te hoog oplopen waardoor de minder rijke teams redelijk competitief blijven.
Is absoluut geen onzin wat sasquatsch zegt. Hij heeft gelijk en dat is ook bewezen. Het onbeperkte testen van Ferrari in de MS jaren was een groot deel van hun succes. De minder gefortuneerde teams konden daar niet in mee en hadden geen eigen testcircuit.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.
Testen is het goedkoopste dat je kunt doen en geeft ruimte voor innovatie. Dat zien we hier duidelijk.
Hierover verschillen we dus van mening.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.
Testen is het goedkoopste dat je kunt doen en geeft ruimte voor innovatie. Dat zien we hier duidelijk.
Natuurlijk is testen goedkoop. Dan weet je of iets werkt of niet voordat je er geld aan spendeert. Veel goedkoper dan duizenden uren computersimulaties. En veeeeel bruikbaarder. En het zorgt dus voor veel meer innovatie. Niet testen maakt iedereen aartsconservatief en dat is geen bal aan. Bij een verbod wordt het geld dat anders aan testen zou worden uitgegeven in plaats daarvan uitgegeven aan andere zaken die kleinere constructeurs al helemaal niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:42 schreef JimmyManna het volgende:
Testen is ook helemaal niet zo relatief goedkoop zoals jij lijkt te beweren, ongelimiteerd testen is ultraduur omdat er dan door de teams veel en veel meer bedacht wordt, om maar even te testen, en als het niks is pleuren we het weer weg. Zonder ongelimiteerde tests gebeurt dat vele malen minder want de weinige testtijd gebruik je voor andere zaken.
De kijker heeft er alles aan. Daardoor staan er verschillende auto's aan de start die er anders uitzien en verschillende sterktes en zwaktes hebben. Daardoor ontstaat racen. En innovatie.quote:De kijker heeft verder ook helemaal niks aan al dat getest.
De feiten spreken voor zich. Het is geen kwestie van een mening.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hierover verschillen we dus van mening.
Nee, ik zit er niet naast. Ongelimiteerd testen zorgt voor grotere verschillen. Niet-testen is goedkoper dan wel-testen. Het is heel gek om anders te beweren. Dat is niet alleen zelf te bedenken, het is bewezen. Maar goed, jij mag je eigen mening er op na houden, ook als die niet strookt met de feiten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk is testen goedkoop. Dan weet je of iets werkt of niet voordat je er geld aan spendeert. Veel goedkoper dan duizenden uren computersimulaties. En veeeeel bruikbaarder. En het zorgt dus voor veel meer innovatie. Niet testen maakt iedereen aartsconservatief en dat is geen bal aan. Bij een verbod wordt het geld dat anders aan testen zou worden uitgegeven in plaats daarvan uitgegeven aan andere zaken die kleinere constructeurs al helemaal niet kunnen betalen.
[..]
De kijker heeft er alles aan. Daardoor staan er verschillende auto's aan de start die er anders uitzien en verschillende sterktes en zwaktes hebben. Daardoor ontstaat racen. En innovatie.
Dus ja, je zit er volledig naast. En dat weten ze in F1 ook waar testen terugkomt en domme limieten eindelijk opgeheven worden.
Fout. WEC bewijst het.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nee, ik zit er niet naast. Ongelimiteerd testen zorgt voor grotere verschillen.
Alweer fout. WEC is vele malen goedkoper dan F1 waar niet getest mag worden. Ondanks het testverbod zijn alle kleine teams in F1 in de problemen en de grote teams hebben een enorme voorsprong op de rest. Juist dankzij het testverbod en allerlei andere verboden.quote:Niet-testen is goedkoper dan wel-testen.
Zeker doei. Als jij zo praat, praat ik niet meer terug. Alles wat je zegt valt te weerleggen maar ik zit hier om normaal te discussiëren, niet om dit.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. WEC bewijst het.
[..]
Alweer fout. WEC is vele malen goedkoper dan F1 waar niet getest mag worden. Ondanks het testverbod zijn alle kleine teams in F1 in de problemen en de grote teams hebben een enorme voorsprong op de rest. Juist dankzij het testverbod en allerlei andere verboden.
Het is niet mijn mening, het gaat hier gewoon om de feiten. Dat jij die niet onder ogen wilt zien, prima. Voor F1-fanboys zijn er genoeg F1-topics hier.
Dus doei.
Bathurst 1000 != Bathurst 12 Hoursquote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die van 2014 was legendárisch.
Sutil bij Toyota? Hoe is die daar terecht gekomen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:Laatste nieuws is dat Adrian Sutil vorige week getest heeft en dat ze nu al bezig zijn lange runs op de nieuwe motor (2.5 - 3L V6T) te doen.
Heeft in 2015 ook al getest. Verder geen idee, hij moet toch wat te doen hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sutil bij Toyota? Hoe is die daar terecht gekomen?
Toyotaquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
Nieuw filmpje van Toyota:
De TS050 wordt uit de doeken gedaan op 24 maart. Speculatie alom. Laatste nieuws is dat Adrian Sutil vorige week getest heeft en dat ze nu al bezig zijn lange runs op de nieuwe motor (2.5 - 3L V6T) te doen.
Spanning.
Wordt hij straks door Sauber aangeklaagd wegens contractbreuk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heeft in 2015 ook al getest. Verder geen idee, hij moet toch wat te doen hebben?
Dat contract was voor een jaar, niet voor twee jaar ;-).quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:23 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wordt hij straks door Sauber aangeklaagd wegens contractbreuk.
iddquote:
Komend jaar Dakar winnen en dan in 2018 weer naar Le Mans. Zeg ik geen nee tegen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:39 schreef M90 het volgende:
Positieve financiële resultaten van PSA Peugeot Citroën zorgen her en der tot geruchten over mogelijke terugkeer Peugeot in lmp1 vanaf seizoen 2018. Yes please
De revival van de 908, zou erg mooi zijnquote:Op woensdag 24 februari 2016 19:39 schreef M90 het volgende:
Positieve financiële resultaten van PSA Peugeot Citroën zorgen her en der tot geruchten over mogelijke terugkeer Peugeot in lmp1 vanaf seizoen 2018. Yes please
Z'n oudere broer Laurens is één van de beste GT rijders ter wereld dus zou Dries niet afschrijven.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Hmm, Frijns gekoppelt aan een 17 jarige rookie met maar 1 jaar race ervaring. Ik zou kunnen klagen dat het op niets gaat uitdraaien, maar afgelopen jaar is er ergens in een redelijk bekende single seater klasse het tegendeel bewezen
quote:As announced on 13th November 2015, a support race for LM P3s in the ACO Series and GT3s in the Michelin GT3 Le Mans Cup will take place at the 84th Le Mans 24 Hours on 18-19 June 2016. The first running of this race called Road to Le Mans organised by the Automobile Club de l’Ouest with the collaboration of Le Mans Endurance Management (promoter of the Michelin GT3 Le Mans Cup Series), will be held in the late morning of Saturday 18th June on the legendary 13,629-km Sarthe circuit. Here are the details.
Road to Le Mans, the second round of the Michelin GT3 Le Mans Cup reserved for cars from the GT3 category, will be part of five of the six rounds of the 2016 European Le Mans Series, and a curtain-raiser to the Le Mans 24 Hours.
For the LM P3s, prototypes that enable teams and drivers to access the first step of the endurance pyramid created by the ACO, it is a single event and won’t count for any championship. Only prototypes racing in the ACO Series (ELMS and Asian Le Mans) will be allowed to start.
The ACO reserves itself the right to invite other GT3s and LM P3s to compete in this new supporting race to the Le Mans 24 Hours.
Entries for the Road to Le Mans will open on Monday 18th March and close on Friday 15th April. A selection committee will meet after entries have closed to draw up the list of cars allowed to start Road to Le Mans.
Full season entrants competing in the Michelin GT3 Le Mans Cup will be given automatic entries. For the others (LM P3s and invitations) the entry fee will be 12 000 euros (+ tax if applicable). The number of cars allowed to start will be confirmed on 25th March.
The start of this race (50 to 60 minutes maximum, confirmation on 25th March) will be given on Saturday 18th June at 11h10. Beforehand, scrutineering and administrative checks will take place on Tuesday 14th June from 4 p.m to 6 p.m and Wednesday 15th June from 9 a.m to midday. Two 1-hour free practice sessions will be held on Wednesday 15th June from 8.30 p.m to 9.30 p.m, and Thursday 16th June from 2.30 p.m to 3.30 p.m followed by a 30-minute qualifying session on Thursday from 6 p.m to 6.30 p.m.
The format of the race foreseen for one or two drivers* will impose a minimum driving time of 20mn per driver, and a pit stop (minimum time fixed by the regulations) within a given time window.
For safety reasons slow zones will be used, but the system will be different to that of the Le Mans 24 Hours. Eight to ten zones will be in place with signalisation and control of the average speeds.
For this new event Shell will be the official fuel supplier, and in compliance with the regulations refuelling will be forbidden during the practice sessions and the race.
There will be no limit on tyres. A single slick specification will be available for each category and Michelin will be the sole supplier.
The whole field will have a paddock and a dedicated hospitality unit on the Maison Blanche circuit.
Road to Le Mans reinforces the determination of the ACO to consolidate the development of the endurance nursery and to highlight the promotional categories in this branch of the sport.
Reminder: the support race programme for the Le Mans 24 Hours will be completed by the Ferrari Challenge.
Interessant dus. In plaats van een MGU op de uitlaat doet Toyota het met twee keer MGU-K op de voor en achteras. In tegenstelling tot Audi en Porsche die allebei wel een MGU op de turbo hebben. Wat betreft Porsche, die hebben waarschijnlijk de turbo en de MGU-H van elkaar gescheiden. Met een variabel controlesysteem dat regelt welke uitlaatgassen naar welk systeem gaan, de turbo of de MGU-H.quote:WEC - Pascal Vasselon (Toyota): “The right technology at the right time”
Last week, Toyota tested the 2016 package of the all-new TS050 Hybrid at the Motorland Aragon circuit in Spain. Major changes have been introduced compared with the 2014 World Endurance Championship-winning TS040, especially a turbo engine and Li-ion batteries to store the energy recovered by the hybrid system. A revolution more than an evolution, as Pascal Vasselon, Toyota Technical Director, explained.
When faced with new technical regulations for the LM P1 class in 2014, Audi, Toyota and Porsche opted for radically different strategies. While the conservative approach adopted by Audi paid off at the 24 Hours of Le Mans, Porsche’s strikingly innovative solution was beset with reliability problems. Toyota’s middle lane was the one that led to the World Endurance Manufacturers’ Championship title.
Fast-forward 12 months. Although the manufacturers had continued with the same technological concepts in 2015, the outcome was somewhat different – Porsche took the season by storm. Audi managed to compete in terms of performance but fell short on reliability, while Toyota had the opposite problem: a dependable car that lacked pure speed. An obsolete concept? “No,” retorted Pascal Vasselon, Technical Director of Toyota Gazoo Racing, “but times change. We had decided to use supercapacitors to store braking energy because, in our view, they were the best solution. We were proved right because, at the end of the day, we took the 2014 title. However, we knew from the outset that we’d have to switch to lithium-ion batteries as their development is progressing at a faster rate.”
Unlike road vehicles, for which storage capacity is the predominant criterion to cover the greatest possible distance, racing cars need high power density – the ability to deliver a lot of power very quickly – because energy is stored over a very short span of time, between two parts of a circuit where regulations allow the stored energy to be used.
Supercapacitors are electrochemical devices that hold one notable advantage over batteries: they release the stored energy more quickly. Unfortunately, as their industrial applications are relatively limited compared to batteries, research in this field is not moving as fast. “The hybrid culture is deeply rooted at Toyota,” Vasselon continued. “The department in charge of designing hybrid systems for production vehicles is also behind the development of the hybrid system for the endurance prototype. This means we can closely monitor progress in research and maintain strong ties with the manufacturers of all energy-related products. We have reached a point where batteries seem to be the most pertinent choice.”
While the supercapacitors are giving way to batteries, the Japanese constructor is persisting with its dual-axle braking energy recovery systems. “Although we are switching to a turbo engine, we do not feel that exhaust energy recovery is the best option,” Vasselon insisted. “Well, not for the time being at least.”
The TS050 Hybrid will be powered by a V6 turbo engine in place of the naturally aspirated V8 engine used since the early days of the project. “The naturally aspirated V8 engine served its purpose and, being reliable, it did not weigh too heavily on the development budget,” the former F1 Director at Michelin confided. “We could have gone down the V4 road, like Porsche, but we feel that the V6 offers the best compromise between reliability and performance. With the turbo, optimum output can be achieved anywhere, regardless of circumstances (altitude, temperature, and so on), whereas the naturally aspirated engine had a smaller performance window.”
While Audi have made few changes to their R18 (the flywheel technology has been axed, also in favour of Li-ion batteries) and are sticking with the same engine type, the TS050 Hybrid is radically different to its predecessor: “you have to choose the right technology at the right time,” Vasselon concluded. Will the TS050 Hybrid bring Toyota a long-coveted victory in the 24 Hours of Le Mans? We shall find out by 3pm on Sunday 19 June!
Dat is jammer inderdaad. Is een camping een optie?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:35 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Toch best wel kut dat de financiën het dit jaar niet toelaten om weer naar Spa te gaan voor het WEC. Voor iedereen die het wel overweegt: echt doen. Heel, heel veel race voor heel, heel weinig geld. Vergeleken met de F1 zijn de kaartjes en belachelijk goedkoop, je mag overal komen (inclusief pitwalk!) en deze hybrides klinken, in tegenstelling tot de F1, wél echt fantastisch.
Maar ja, reis, hotel en eten erbij en we zitten al snel op dik 500 euro. Woon je dichterbij en kun je gewoon thuis slapen, dan scheelt dat een paar honderd euro. De hotels in Spa rekenen namelijk wel echt de hoofdprijs.
Ik heb wel vertrouwen in Toyota voor dit seizoen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:06 schreef Fir3fly het volgende:
https://www.instagram.com/p/BC0jIusGhSF/
En Toyota rijdt maar door en door.... een volledige 24 uurs test met de nieuwe auto. Heerlijk.
Ik ook. Bovendien vind ik hun aanpak verfrissend. Ze zeiden vorig jaar heel eerlijk: we zijn achterop geraakt. Daarop hebben ze besloten de nieuwe auto een jaar eerder te debuteren, meer geld vrij te maken en in minder dan een jaar tijd een compleet nieuwe auto te bouwen. Die zeer waarschijnlijk (Toyota kennende) gewoon met de Duitsers mee kan doen. En: geen moment gezeur over regels of wat dan ook.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb wel vertrouwen in Toyota voor dit seizoen.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:31 schreef sasquatsch het volgende:
Jeroen Bleekemolen doet toch mee aan de 24 uur van Le Mans.. Dit keer niet met de Dodge Viper (die ergens onderaan de reservelijst staat), maar met een LMP2 wagen van Murphy Prototypes. Teamgenoten zijn dezelfde als in de Viper, namelijk Ben Keating en Marc Goossens.
Hiermee komt het aantal Nederlanders in de 24 uur op 4, allemaal in de LMP2. Naast Jeroen Bleekemolen zijn dit Nick de Bruijn (Eurasia), Giedo van der Garde (Jota Sports) en Ho-Pin Tung. (DC Racing).
2,4 liter V6 twinturbo in de 8 megajoule klasse.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
En de nieuwe TS050:
[ afbeelding ]
Helaas nog geen verdere informatie over de motor.
http://imgur.com/a/Fav3w
Bedankt, ik wilde het gisteren posten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2,4 liter V6 twinturbo in de 8 megajoule klasse.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..] Peugeot/Citroën lijkt het meest aannemelijk.
Tijden van gisteren:quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:33 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan zo gauw even geen tijden vinden maar ik lees overal dat de wagens nu al weer sneller zijn dan bij de test vorig jaar. En dat terwijl ze ongeveer 10% minder brandstof mogen gebruiken!
Porsche, Toyota en Audi zitten heel dicht bij elkaar.
Ah, DSC natuurlijk. Dank je.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tijden van gisteren:
http://www.dailysportscar(...)16-Prologue-PM-1.pdf
http://www.dailysportscar(...)6-Prologue-Night.pdf
http://www.dailysportscar(...)le-mans-classic.htmlquote:For the first time, the Group C grid will be one of the highlights of the 8th Le Mans Classic from 8-10 July with a race that has already attracted 40 cars as a curtain-raiser to one of the largest historic race meetings in the world..
...
Porsche supplies the highest number of cars out of the 16 makes on the entry list with 10 962Cs. Its main rivals of that era are also down to appear in the Sarthe including two Lancia LC2s, two Jaguars, an XJR-12 and an XJR 16, a Mercedes C11 and a Nissan R90 CK – the most powerful car seen in the Sarthe with a power output of 1128 bhp!
...
Jean-Marc MERLIN SPICE SE90C 1990
Eric de DONCKER SPICE SE90C 1990
Frédéric DA ROCHA SPICE SE88C 1988
Andrew HADDON JAGUAR XJR-12 1990
Shaun LYNN MERCEDES-BENZ C11 1990
Henrik LINDBERG PORSCHE 962 1989
Peter GARROD LOLA T92/10 1992
Zak BROWN/Richard DEAN PORSCHE 962 1986
Michel LECOURT/Raymond NARAC PORSCHE 962C 1987
Romain BELLETESTE ALBA AR2 1983
Christophe GADAIS/Mathieu GADAIS STHEMO SM 1984
Jean-Marie BELLETESTE MARCH 84G 1984
Jonathan FAY TIGA GC287 1986
Tim SUMMERS LANCIA LC2 1984
Aaron SCOTT SPICE SE86 1986
Tommy DREELAN PORSCHE 962
Katsu KUBOTA NISSAN R90 CK 1990
Richard HOPE EMKA C83/1 1983
George NAKAS PORSCHE 962 1987
Steve TANDY SPICE SE90 GTP 1990
Douglas TITFORD/Trevor REEVES EMKA C84/1 1985
Christian PERRIER MARCH 85G 1985
Eric RICKENBACHER CHEETAH G606 1989
Ivan VERCOUTERE/Ralf KELLENERS PORSCHE 962C 1990
Manuel MONTEIRO PORSCHE 962 1990
Michel LECOURT/Raymond NARAC PORSCHE 962C 1990
Peter SCHLEIFER MARCH 84G 1984
Pierre-François ROUSSELOT SPICE SE89C 1990
Nicolas DOQUIN/Marc JULLY TIGA GC286/289 1986
Dominique GUENAT PEUGEOT 905 EV1 Bis 1993
Richard EYRE JAGUAR XJR-16 1991
MR JOHN OF B LANCIA LC2 1985
MR JOHN OF B RONDEAU M382 1982
Mischa STRIJDER PORSCHE 962C 1991
Frank LYONS/Michael LYONS ALD C289 1989
Michael LYONS GEBHARDT C91 1992
Pierre-Alain FRANCE PORSCHE 962C 1990
Inderdaad zegquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://www.dailysportscar(...)le-mans-classic.html
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij heeft Motors TV afgelopen jaren wel wat uitgezonden, maar kan ook zijn dat ik met een ander evenement in de war ben.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad zeg! Komt het ook op TV?
En geweldig, Porsche is alweer aan het testen, nu op Spa.
http://sportscar-info.de/(...)/?rwgimg=4#gallery-2
Wel erg veel Audi's vooraan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |